abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 november 2023 @ 20:10:37 #226
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211362169
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 18:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, alleen krijgen die wel een podium.

Verder: religie is geen ras noch etniciteit
Ga er anders gewoon lekker op stemmen Etto.
Het is toch maar een onschuldige partij vol religiecritici toch? En verder niets. Dream on.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 20 november 2023 @ 20:13:28 #227
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211362237
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 18:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Begin jaren 2000 was het bij de beesten af.
Waarom?
pi_211362384
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 17:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Altijd nog zaken die voor een groot deel leuker staan op je CV dan RACIST.

En dat weet je donders goed.
Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat ze het allemaal zo leuk bedoelen.
Ook toen ik vorige week nog door een bepaalde user werd uitgescholden voor "radicale progressieve linkse bla bla"(post is inmiddels verwijderd) had ik niet het idee dat hij het zo jolig bedoelde.

quote:
Antisemiet is een leuke, trouwens, want naast dat ik 'buitenlanderhater' ben genoemd, ben ik eveneens weggezet als 'antisemiet'. Let wel: niet op basis van epistels over het belang van de zuiverheid van het ras, schedelmeterij of complottheorieën, nee, enkel omdat er gewaagd werd tegen het woke narratief in te gaan.
Ach, zo werd laatst ik ook nog uitgemaakt voor het equivalent van een moffenhoer die moest worden kaalgeschoren en in een sloot geknikkerd moet worden. Ze doen allemaal maar, fraai is het niet, maar zegt veelal meer over deze mensen zelf. Moet er altijd wel een beetje van grinniken als mensen zo emotioneel gaan doen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 20 november 2023 @ 20:37:07 #229
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211362624
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 20:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Waarom?
Na de Fortuijn-revolutie leek het wel alsof heel veel mensen dachten dat het wel okay was om zich onbeschaamd te uiten, van oerwoudgeluiden tot 'jullie denken hier het land over te kunnen nemen', gewoon vanuit het niets. Dat was in de jaren 90 niet zo en in de loop van de jaren ook weer verdwenen. Nu zie ik vooral online datzelfde sentiment weer (in de echte wereld valt het wel mee denk ik) .
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 20 november 2023 @ 20:43:29 #230
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211362717
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 20:10 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ga er anders gewoon lekker op stemmen Etto.
Het is toch maar een onschuldige partij vol religiecritici toch? En verder niets. Dream on.
Nee, natuurlijk niet. Zolang Wilders niet radicaal afstand neemt van dat Mocro-gebazel is het geen serieuze optie; eticiteit is niet het probleem, en is dat eigenlijk nooit. Religie hoeft dat niet te zijn, tenzij het aartsconservatief is en de rechten van anderen wil beperken.

Reden dat ik ook geen SGP stem. En me enorm veel zorgen maak over het conservatieve element binnen een aanzienlijk deel van de islam in Nederland.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 november 2023 @ 20:49:47 #231
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211362802
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 20:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Na de Fortuijn-revolutie leek het wel alsof heel veel mensen dachten dat het wel okay was om zich onbeschaamd te uiten, van oerwoudgeluiden tot 'jullie denken hier het land over te kunnen nemen', gewoon vanuit het niets. Dat was in de jaren 90 niet zo en in de loop van de jaren ook weer verdwenen. Nu zie ik vooral online datzelfde sentiment weer (in de echte wereld valt het wel mee denk ik) .
Zou kunnen. Die tijd heb ik niet zo bewust meegemaakt op dat vlak.
  maandag 20 november 2023 @ 20:57:55 #232
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211362917
.

[ Bericht 35% gewijzigd door Eightyone op 21-11-2023 05:58:29 (Foutje) ]
2025-jaarlijst
  maandag 20 november 2023 @ 21:00:21 #233
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211362955
quote:

[..]
Ik bespeur vooral een enorm anti-Westers sentiment.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 november 2023 @ 21:01:07 #234
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_211362966
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat denk ik niet. De PVV ontleent haar bestaansrecht voor een groot deel juist aan de radicale toon die Wilders aanslaat. Daarmee onderscheidt de partij zich. Als Wilders afscheid zou nemen van z'n felle anti-islamstandpunt en in plaats van 'grenzen dicht' zou verkondigen dat migratie slechts moet worden ingeperkt, dan is de PVV de zoveelste in een rij van rechtse partijen.
Hij kan zijn anti-islam standpunt laten vallen, nog steeds de grenzen dicht willen houden en zich focussen op zijn rechts sociale plan. De haalbaarheid van grenzen dicht, of het koopkrachtplan laat ik buiten beschouwing maar als je klaar bent met de instroom van mensen en ook graag weer een opbouw ziet aan de sociale zekerheid dan kom je volgens mij uit op PVV.

Dat felle standpunt is voor mij altijd reden geweest om in ieder geval geen PVV te stemmen want het is niet serieus te nemen.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_211363432
Waarom is WHO en VN zo Hamas-minded?
Vakman pur sang
pi_211363666
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 21:36 schreef Lospedrosa het volgende:
Je bedoelt: waarom veroordelen ze oorlogsmisdaden van beide kanten?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 20 november 2023 @ 22:10:18 #237
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211363770
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 21:36 schreef Lospedrosa het volgende:
Ze volgen ook gewoon het sentiment hé? Die tendeert nu wat meer richting pro Palestine.
Het zijn ook niet perse Westerse organisaties.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_211363782
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je bedoelt: waarom veroordelen ze oorlogsmisdaden van beide kanten?
Nee waarom zit bv de WHO samen met Hamas in zo’n ziekenhuis en melden dat niet?
Vakman pur sang
pi_211363786
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 22:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ze volgen ook gewoon het sentiment hé? Die tendeert nu wat meer richting pro Palestine.
Het zijn ook niet perse Westerse organisaties.
De W staat voor World.
  maandag 20 november 2023 @ 22:16:46 #240
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211363848
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 22:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De W staat voor World.
DDR betekende Deutsche Demokratische Repulbiek. Toch was dat in de praktijk wat weerbarstiger.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211363915
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 22:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
DDR betekende Deutsche Demokratische Repulbiek. Toch was dat in de praktijk wat weerbarstiger.
De logica hier is nogal wazig.Denk er nog even over na.
  maandag 20 november 2023 @ 22:26:04 #242
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211363940
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 22:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De logica hier is nogal wazig.Denk er nog even over na.
Ik zal het voor je verduidelijken.
Als een betekenis in de naam staat, betekent dat niet dat de organisatie zich ook daar naar gedraagt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211364253
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 22:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik zal het voor je verduidelijken.
Als een betekenis in de naam staat, betekent dat niet dat de organisatie zich ook daar naar gedraagt.
World Health Organisation die zijn best doet om mensen die ziek of gewond zijn te helpen is een probleem? En de W staat dan ineens niet voor World? Dat rijmt voor mij totaal niet, nee.
pi_211368354
quote:

[..]
In de decennia na de oorlog werd dat sentiment maatschappelijk sterk onderdrukt, zeker door mensen met herinneringen aan de oorlog. Tot 11 september 2001, dat gaf Fortuijn een uitweg om via religie migratieproblematiek te polariseren, zonder direct als een Janmaat in extreemrechts hokje geplaatst te worden. Online dat in dezelfde periode opkwam heeft dat verder gefaciliteerd. Ik denk niet dat het verdwenen is, alleen meer uit het zicht en afhankelijk van de actualiteiten. Het zal denk ik zo blijven totdat er een nieuwe maatschappelijke consensus ontstaat over migratie.
pi_211368535
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:01 schreef Catkiller het volgende:

[..]
Hij kan zijn anti-islam standpunt laten vallen, nog steeds de grenzen dicht willen houden en zich focussen op zijn rechts sociale plan. De haalbaarheid van grenzen dicht, of het koopkrachtplan laat ik buiten beschouwing maar als je klaar bent met de instroom van mensen en ook graag weer een opbouw ziet aan de sociale zekerheid dan kom je volgens mij uit op PVV.

Dat felle standpunt is voor mij altijd reden geweest om in ieder geval geen PVV te stemmen want het is niet serieus te nemen.
De vraag is of de PVV wel echt de sociale zekerheid gaat behartigen. Hun stemgedrag op dat gebied is altijd wisselend geweest. Gezien ze over rechts willen regeren met de VVD lijkt het me twijfelachtig of dat onderwerp veel aandacht gaat krijgen.
pi_211370261
Zeer treffend verwoord doorTelegraaf columnist Bina Ayar: "Rijkdom zit links meer dwars dan armoede"

Artikel achter de betaalmuur maar de titel zegt volgens mij vrijwel alles al.
https://www.telegraaf.nl/(...)er-dwars-dan-armoede
-
  dinsdag 21 november 2023 @ 20:40:37 #247
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211372677
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:34 schreef quo_ het volgende:
Zeer treffend verwoord doorTelegraaf columnist Bina Ayar: "Rijkdom zit links meer dwars dan armoede"

Artikel achter de betaalmuur maar de titel zegt volgens mij vrijwel alles al.
https://www.telegraaf.nl/(...)er-dwars-dan-armoede
Leuk frame. Links belast rijken niet om succes af te straffen maar om collectieve zaken mee te financieren die de minderbedeelden en de samenleving als geheel ten bate komen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211380569
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:41 schreef sturmpie het volgende:
selling point en links klinkt niet echt als 1+1=2
bij links denk je eerder aan communisme, alles gratis en hard werken
Of alles gratis en anderen laten werken.
pi_211380659
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:20 schreef Halcon het volgende:

[..]
Of alles gratis en anderen laten werken.
Rechts is geld krijgen en anderen ervoor laten werken. Kun je dus toch nog beter links stemmen, kost minder.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211380666
quote:
6s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Rechts is geld krijgen en anderen ervoor laten werken. Kun je dus toch nog beter links stemmen, kost minder.
Nee, links heeft het wat meer op m'n centen voorzien. :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')