Dat heb ik eigenlijk vaak met bietjes: het idee spreekt me niet aan maar meestal is het erg lekker. Met pompoen is het eerder andersom trouwens.quote:Op donderdag 16 november 2023 09:33 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Over rare gerechten met bieten gesproken. Ik heb een bizar gerecht van bietencurry met kikkererwten uit het fantastische De groene bakplaat van Rukmini Iyer gemaakt omdat ik toch moest weten of dat enigszins te eten was. Verrassend goed.
nee geloof het niet.quote:Op donderdag 16 november 2023 09:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Al eens gecheckt of je neusschelpen niet te groot/overmatig opgezet zijn?
Al zouden ze dat vast hebben geroepen voor ze de cpap adviseerden.
Werkte dat stomen voor jou? Ik doe het incidenteel naast het spoelen maar er komt geen klap uit.quote:Op donderdag 16 november 2023 11:34 schreef Phaidra het volgende:
Toen ik een tijdje terug een holte-ontsteking had en ik de maximum gebruiksduur van de standaard neusspray fors overschreden had, ben ik 2x per dag gaan stomen en heb ik een essentiële olie gesmeerd die de ogen deed tranen maar ook het snot deed loskomen. De neusspray deed ik toen nog wel voor het slapen gaan geloof ik, want helemaal zonder was niet te doen.
Dito zoutoplossing neusspray maakt je neus alleen maar vochtig. Goed spoelen met een zoutoplossing doe ik altijd als verkouden ben. Het spoelt alle troep, slijm, snot, etc weg. Dat maakt je neus, hoofd en kaakholtes schoon en daarmee voorkom je ontstekingen en het verlijmen van de buis van Eustachius (de verbinding tussen de middenoorholte en de keel-neusholte, die ervoor zorgt dat de luchtdruk gelijk wordt gehouden).quote:Op donderdag 16 november 2023 09:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Spoelen met zout water werkt voor mij inderdaad een stuk beter dan zoutoplossing neusspray!
Ik heb bij stomen (vooral met etherische olieen) het idee dat het de slijmvliezen irriteert waardoor er veel slijm wordt aangemaakt. Dit geeft het idee dat het goed los komt, maar dat is volgens mij een verkeerde conclusie.quote:Op donderdag 16 november 2023 11:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Werkte dat stomen voor jou? Ik doe het incidenteel naast het spoelen maar er komt geen klap uit.
Krulsigme, leuke foto!quote:Op donderdag 16 november 2023 08:54 schreef sigme het volgende:
Mogge trouwens.
Imgur doet moeilijk, ik hoop dat dit de zonsondergang is.
[ afbeelding ]
edit nee dus. Dat ben ik. En krulhond.
Het geeft wel wat verlichting maar niet langdurig.quote:Op donderdag 16 november 2023 11:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Werkte dat stomen voor jou? Ik doe het incidenteel naast het spoelen maar er komt geen klap uit.
quote:Stomen kan de klachten van verkoudheid verminderen, maar versnelt de genezing niet. Het zorgt er wel voor dat je tijdelijk iets minder snot in je neus hebt en dus minder verstopt bent. Je kan stomen door de hete lucht van je lekkere warme douche goed in te ademen, maar je kan ook boven een kom met heet water hangen (maximaal zestig graden Celsius). Doe dit drie keer op een dag voor een kwartiertje voor het beste resultaat. Nog een fabel: het toevoegen van zout of menthol aan het water heeft geen zin. Deze middelen kunnen je slijmvliezen irriteren en uiteindelijk dus meer last geven.
quote:Op donderdag 16 november 2023 10:05 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb voor de baby een soort hogedrukspuit met zoutoplossing, dat werkt ook veel beter dan de gewoon zoutspray.
Ja, die inderdaad.quote:Op donderdag 16 november 2023 10:21 schreef vlindertje89 het volgende:
Physiomer toevallig? Dat gebruik ik ook wel eens, werkt idd ook prima.
Schattig beestje, was zijn baasje kwijtquote:Op donderdag 16 november 2023 14:36 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ik weet 't verhaal achter die hond niet, maar ik weet wel dat ik hem/haar echt supercute vind
Wat een gedoe met die boten. Hier wordt het zaterdag even spannend met het hoog water, Sint komt aan op de kade met de boot en wij mogen met de boot mee en de stad in als sambaroetveegpietenbandquote:Op donderdag 16 november 2023 15:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een leuk hondje (en natuurlijk de krullenhond van @:Sigme is ook zo leuk!)
voor het kattenvoer.
T was rustig op het spreekuur. Alle 3 hadden we zo'n 8 mensen denk ik. Eén meneer die al 2 jaar hier is kan eindelijk gezinshereniging aanvragen (dat duurt als het snel gaat nog 15 maanden), hij was zo blij.
Maandag liggen de boten waarschijnlijk op een andere plek vanwege hoog water. De kade waar ze nu liggen zal waarschijnlijk onderlopen en dan is het niet meer mogelijk om op de boten te komen of eraf. Ze zijn nu bezig om de kade leeg te halen dus alle fietsen weg, maar ook de bewakingshokjes en de aggregaten
Eieren wel of niet in de koelkast, of je bloedworst lust en iets met basisinkomen ofzoquote:Op donderdag 16 november 2023 15:10 schreef Morgane89 het volgende:
Hebben we nog ergens de befaamde vragenlijst voor CUL SC-newbies?
Ja da's ook spannend inderdaad. Hoe de aankomst hier gaat weet ik eigenlijk niet, de kade daar zou ook nog niet ondergelopen zijn, maar hoe dat over 2 dagen is, is afwachtend natuurlijk.quote:Op donderdag 16 november 2023 15:11 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Wat een gedoe met die boten. Hier wordt het zaterdag even spannend met het hoog water, Sint komt aan op de kade met de boot en wij mogen met de boot mee en de stad in als sambaroetveegpietenband
Knoflook pers stond er ook altijd bij, maar ik weet nog steeds niet of het goed was wanneer je die gebruikt of dat je dan besmeerd met pek en veren weg moet.quote:Op donderdag 16 november 2023 15:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Eieren wel of niet in de koelkast, of je bloedworst lust en iets met basisinkomen ofzo
Maar dat is de taak van @minilot toch ?quote:Op donderdag 16 november 2023 15:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Eieren wel of niet in de koelkast, of je bloedworst lust en iets met basisinkomen ofzo
Patatquote:Op donderdag 16 november 2023 15:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb goede ervaringen met zo’n donut. Voor onze kat van ca. 5,7 kg had ik een maat M van het met AvoDovA op Amazon. Die staat helaas op ‘momenteel niet verkrijgbaar’, maar er zijn vast vergelijkbare. Die wij hadden was van afwasbaar materiaal.quote:Op woensdag 15 november 2023 22:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
@:Candaasje, is er vanuit dierenartsen iets tegen een donut tov zo'n hardplastic kappie? Er is best veel op de markt, maar de DA biedt alleen dat kapje aan. Is zo'n stoffen donut af te raden? En in het geval van niet, heb je misschien een aanrader?
Ik zou er sowieso geen olie bij gebruiken. Maar als 6 weken spoelen geen donder oplevert, ga je toch onderzoeken of er andere opties zijn. Dus ik ben wel benieuwd naar holte-ervaringen van stomers.quote:Op donderdag 16 november 2023 11:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb bij stomen (vooral met etherische olieen) het idee dat het de slijmvliezen irriteert waardoor er veel slijm wordt aangemaakt. Dit geeft het idee dat het goed los komt, maar dat is volgens mij een verkeerde conclusie.
Uit je quote:quote:Op donderdag 16 november 2023 11:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het geeft wel wat verlichting maar niet langdurig.
Ik stoom overigens niet met olieën of capsules. Want wat Jan_O zegt klopt idd, dat lijkt zinvol maar is het niet. Gewoon gekookt water. Het idee is dat het slijm verdund wordt en daardoor makkelijker loskomt. Dat merkte ik dus wel tijdens het stomen en nog een half uurtje daarna, maar helaas meer niet. Maar na een paar weken gedoe wil je alles proberen.
Ik heb geen snot in mijn neusquote:Het zorgt er wel voor dat je tijdelijk iets minder snot in je neus hebt en dus minder verstopt bent.
Lijkt me op basis van wat stomen is versus wat je aan kunt qua mens door je neus, vooral placebo effect.quote:Op donderdag 16 november 2023 15:33 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zou er sowieso geen olie bij gebruiken. Maar als 6 weken spoelen geen donder oplevert, ga je toch onderzoeken of er andere opties zijn. Dus ik ben wel benieuwd naar holte-ervaringen van stomers.
Voor jezelf koken zoals ook Kaatje en Zet doen, is inderdaad bewonderenswaardig.quote:Op donderdag 16 november 2023 15:18 schreef Molo het volgende:
@:karzai is echt de opperbaas van het voor zichzelf lekker koken, altijd bewondering voor
Bah! Dan wil je weg!quote:Op donderdag 16 november 2023 15:33 schreef Blues het volgende:
Bijna 2 uur wachten op een taxi na bestraling weer naar huis, die er nog steeds niet is, is niet grappig meer
De stoom komt ook in je holtes, vooral als je neus niet verstopt zit. Maar uit ervaring: verwacht geen wonderen. De AB deed uiteindelijk het tij keren, niet het stomenquote:Op donderdag 16 november 2023 15:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Uit je quote:
[..]
Ik heb geen snot in mijn neus![]()
Ik ben ook niet verstopt![]()
Ik heb ranzige zooi in mijn holtes die er niet uitkomt
In dat kader heb ik een corticosteroïdenspray... niet dat die alles verhelpt.quote:Op donderdag 16 november 2023 15:35 schreef Vanyel het volgende:
Nou, je kunt bij mij van buiten ruiken of het werkt, dus ik ben denk ik niet zo gebaat bij placebo.quote:Op donderdag 16 november 2023 15:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Lijkt me op basis van wat stomen is versus wat je aan kunt qua mens door je neus, vooral placebo effect.
Wat niet te onderschatten is trouwens qua nuttig effect
Tweemaal daags.quote:Op donderdag 16 november 2023 15:38 schreef fietsie het volgende:
[..]
In dat kader heb ik een corticosteroïdenspray... niet dat die alles verhelpt.
Wordt de reis niet vergoed als je met eigen vervoer gaat?quote:Op donderdag 16 november 2023 15:33 schreef Blues het volgende:
Bijna 2 uur wachten op een taxi na bestraling weer naar huis, die er nog steeds niet is, is niet grappig meer
De hete vochtige luchtquote:Op donderdag 16 november 2023 15:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nou, je kunt bij mij van buiten ruiken of het werkt, dus ik ben denk ik niet zo gebaat bij placebo.
Ben wel benieuwd wat je bedoelt met 'wat je aan kunt door je neus'
Maar dat doe ik ook wel hoor. Morgenavond bijvoorbeeld. Ik zou met een vriendin uiteten gaan dus daarvoor niets in huis (de boodschappen komen later). En ik kook vaak voor meerdere dagen. Van de week stamppot boerenkool gemaakt, 2x gegeten en er zit nog wat in de vriezer.quote:Op donderdag 16 november 2023 15:37 schreef AnneX het volgende:
[..]
Voor jezelf koken zoals ook Kaatje en Zet doen, is inderdaad bewonderenswaardig.
Mij lukt het niet als ik een paar dagen voor mijzelf moet koken.
Eitje bakken, verse pizza halen, salade en een frietje zijn dan mijn prestaties.
en iets met rijst, pasta en aardappelen opnieuw opwarmen ?quote:Op donderdag 16 november 2023 15:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Knoflook pers stond er ook altijd bij, maar ik weet nog steeds niet of het goed was wanneer je die gebruikt of dat je dan besmeerd met pek en veren weg moet.
Mensen zonder shock/blast freezerquote:Op donderdag 16 november 2023 16:07 schreef Barreltje het volgende:
[..]
en iets met rijst, pasta en aardappelen opnieuw opwarmen ?
Met een contrabas?quote:Op donderdag 16 november 2023 16:22 schreef Karzai het volgende:
We hebben Opeens 50 Chinezen in de zaak
50 chinezen met een laptoptasquote:Op donderdag 16 november 2023 16:30 schreef Karzai het volgende:
Allemaal computernerds uit hongkong die hier voor een evenement zijn en een rondje Amsterdam doen
Langs de kringloop ook? Briljantquote:Op donderdag 16 november 2023 16:30 schreef Karzai het volgende:
Allemaal computernerds uit hongkong die hier voor een evenement zijn en een rondje Amsterdam doen
Zo waren wij (heul lang geleden) flink wat aziaten kwijt rondom een conferentie in Amsterdam. Die waren niet naar een Kringloop gegaanquote:Op donderdag 16 november 2023 16:30 schreef Karzai het volgende:
Naar de Kringdoop?quote:Op donderdag 16 november 2023 16:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zo waren wij (heul lang geleden) flink wat aziaten kwijt rondom een conferentie in Amsterdam. Die waren niet naar een Kringloop gegaan
Zeg Aziaat waar kom jij zo laat vandaanquote:Op donderdag 16 november 2023 16:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zo waren wij (heul lang geleden) flink wat aziaten kwijt rondom een conferentie in Amsterdam. Die waren niet naar een Kringloop gegaan
Heb je geprobeerde te squatten in de douche en er een vinger achter te krijgen?quote:Op donderdag 16 november 2023 15:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Uit je quote:
[..]
I
Ik hou zoveel van jou.quote:Op donderdag 16 november 2023 17:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Heb je geprobeerde te squatten in de douche en er een vinger achter te krijgen?
* DancingPhoebe maakt handenhartjequote:
Ja km vergoeding met eigen auto, alle onderzoeken die in ander (mijn) zkh zijn declareert hij daarvoor.quote:Op donderdag 16 november 2023 15:43 schreef Vanyel het volgende:
Wordt de reis niet vergoed als je met eigen vervoer gaat?
Ook het etenquote:Op donderdag 16 november 2023 17:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Visjuwelier voor Verwennings
Jaquote:Op donderdag 16 november 2023 17:40 schreef Tele6 het volgende:
Gelukkig dat jullie thuis, uitgewaaid en met kibbeling zijn @:Blues
Ik vind het allemaal maar waardeloos. Vannacht 22:00-16:00 in bed gelegenquote:Op donderdag 16 november 2023 17:43 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja
Rood wijntje gekocht
Gaat t al beter met jou?
Het lijkt wel of je ziek bent!😰🥴quote:Op donderdag 16 november 2023 17:49 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal maar waardeloos. Vannacht 22:00-16:00 in bed gelegenpaar keer kort wakker geweest en wat water gedronken. Ik heb echt nul eetlust en dat is niks voor mij
Positief: ik kan nog ruiken en proeven. Niet 100% maar ik ben het iig niet kwijt.
Klink heel erg bekent. Ma ging met het OV als ze alleen ging. De taxi was totaal niet betrouwbaar.quote:Op donderdag 16 november 2023 15:33 schreef Blues het volgende:
Dat koken is pure noodzaak. Het is of hongerlijden of een extra baan om buiten de deur te eten.quote:Op donderdag 16 november 2023 15:37 schreef AnneX het volgende:
[..]
Voor jezelf koken zoals ook Kaatje en Zet doen, is inderdaad bewonderenswaardig.
Mij lukt het niet als ik een paar dagen voor mijzelf moet koken.
Eitje bakken, verse pizza halen, salade en een frietje zijn dan mijn prestaties.
Je hebt de trend gezetquote:Op donderdag 16 november 2023 18:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Oeps, op linkedin zie ik weer een voormalige collega een nieuwe baan hebbenEn via de site van het UWV kwamen vandaag 3!!!! vacatures langs (die van deze collega maar niet die van de week appte).
Eten is ook pure noodzaakquote:Op donderdag 16 november 2023 19:16 schreef z80 het volgende:
[..]
Dat koken is pure noodzaak. Het is of hongerlijden of een extra baan om buiten de deur te eten.
Sprak hem net aan de telefoon, ietwat gepikeerd, Huzaren van Boreel, geen Gele Rijders. Haalde ze door elkaarquote:
ja het is ook gezonder, wat krijg je nog voor 15 euroquote:Op donderdag 16 november 2023 19:16 schreef z80 het volgende:
[..]
Dat koken is pure noodzaak. Het is of hongerlijden of een extra baan om buiten de deur te eten.
Had vanavond een Döner van de lokale man, gegrild vlees, brood, veel groente, knoflookyoghurt, 6,50.quote:Op donderdag 16 november 2023 20:15 schreef Karzai het volgende:
[..]
ja het is ook gezonder, wat krijg je nog voor 15 euro
ik ga ook maar even aan de slag
Oepsquote:Op donderdag 16 november 2023 20:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Sprak hem net aan de telefoon, ietwat gepikeerd, Huzaren van Boreel, geen Gele Rijders. Haalde ze door elkaar
LOL
Dat is een mijl op 7 en een hel op een fiets hier vandaanquote:Op donderdag 16 november 2023 19:15 schreef z80 het volgende:
Klink heel erg bekent. Ma ging met het OV als ze alleen ging. De taxi was totaal niet betrouwbaar.
Leuk! Weet je ook wat/waar het afbeeldt?quote:Op donderdag 16 november 2023 21:18 schreef Karzai het volgende:
Hij hangt , gravure gekocht bij de kringloop van het spui in amsterdam
[ afbeelding ]
denk gewoon dagelijkse bezigheidquote:Op donderdag 16 november 2023 21:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Leuk! Weet je ook wat/waar het afbeeldt?
Staat daar linksboven iets van printed in the Netherlands by Johan Enschede en Zonen iets iets iets iets Amsterdam?quote:Op donderdag 16 november 2023 21:18 schreef Karzai het volgende:
Hij hangt , gravure gekocht bij de kringloop van het spui in amsterdam
[ afbeelding ]
ja het spui is een straat in amsterdamquote:Op donderdag 16 november 2023 21:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Staat daar linksboven iets van printed in the Netherlands by Johan Enschede en Zonen iets iets iets iets Amsterdam?
Heldere bouillon?quote:Op donderdag 16 november 2023 21:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Ziet er goed uit @:Karzai!
Ik vind het nog steeds wel lastig hoor, normaal voor mezelf alleen koken. Helpt ook niet mee dat ik koken ook niet per se een leuke of lekker ontspannende bezigheid ofzo vind. Ik had maandag wel een heel grote pan andijviestamppot met 5 of 6 porties gemaakt, maar daarvan heb ik 2 porties zelf gehouden (en die zijn inmiddels op) en de rest aan de zieke buurvrouwen gegeven. Ik wil ergens binnenkort weer even kijken hoeveel bakjes ik nog heb en dan in het weekend een keer koken voor de vriezer. Batch soep, batch linzenstoof met zoete aardappel en spinazie en een batch pastasaus ofzo. Dat ik wat verschillende opties heb liggen voor als echt geen zin, ipv dat ik dan maar weer friet en frikandel in airfryer gooi of pizza in de oven.
Wat natuurlijk op zich prima is, maar bij voorkeur niet 3x per week![]()
Iemand nog tips voor een lekkere en (redelijk) vullende soep met veel groente erin? Enige () restrictie: er mag geen ui, knoflook, dingen die eindigen op -kool, prei, pepers in welke vorm dan ook, kikkererwten, champignons of schaal- of schelpdieren in zitten..
Met die soep kan ik je niet helpen, want bij mij gaat het meest van jouw restricties er wel in. Maar ik kan je ook aanraden om een Multicooker aan te schaffen (leuke prijzen nu met blackfriday). Daar kan je makkelijk in batch kokenquote:Op donderdag 16 november 2023 21:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik vind het nog steeds wel lastig hoor, normaal voor mezelf alleen koken. Helpt ook niet mee dat ik koken ook niet per se een leuke of lekker ontspannende bezigheid ofzo vind. Ik had maandag wel een heel grote pan andijviestamppot met 5 of 6 porties gemaakt, maar daarvan heb ik 2 porties zelf gehouden (en die zijn inmiddels op) en de rest aan de zieke buurvrouwen gegeven. Ik wil ergens binnenkort weer even kijken hoeveel bakjes ik nog heb en dan in het weekend een keer koken voor de vriezer. Batch soep, batch linzenstoof met zoete aardappel en spinazie en een batch pastasaus ofzo. Dat ik wat verschillende opties heb liggen voor als echt geen zin, ipv dat ik dan maar weer friet en frikandel in airfryer gooi of pizza in de oven.
Iemand nog tips voor een lekkere en (redelijk) vullende soep met veel groente erin? Enige () restrictie: er mag geen ui, knoflook, dingen die eindigen op -kool, prei, pepers in welke vorm dan ook, kikkererwten, champignons of schaal- of schelpdieren in zitten..
een uitje gaat er altijd wel in maar die kan je gewoon weg laten, dit zijn mijn 3 aanbevelingenquote:Op donderdag 16 november 2023 21:51 schreef vlindertje89 het volgende:
https://www.instantpot.nl(...)uo-7-6l-multicooker/quote:Op donderdag 16 november 2023 22:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Met die soep kan ik je niet helpen, want bij mij gaat het meest van jouw restricties er wel in. Maar ik kan je ook aanraden om een Multicooker aan te schaffen (leuke prijzen nu met blackfriday). Daar kan je makkelijk in batch koken
Ik kan normaal gesproken wel door beide neusgaten tegelijk ademen. Of dat normaal is, daar durf ik niks over te zeggenquote:Op donderdag 16 november 2023 16:45 schreef Tele6 het volgende:
Qua verkoudheid @:Myraela ik smeer regelmatig creme rond m'n neus zodat ik 'm niet duizendmiljoen keer blijf snuiten en de huid er een beetje kan herstellen. Verder neusspray is m'n cadeau voor het slapengaan
Het is toch normaal dat je altijd 1 neusgat dicht en 1 neusgat open hebt @:Barreltje ?
Ik vind het gevoel van neusspray eigenlijk beetje verontrustend, ZOVEEL LUCHT
(heb het ook een tijdje gebruikt zonder verkouden te zijn ivm bloedneuzen, dat voelt extra verontrustend)
Deze heeft geen airfryer ingebakken. Ik heb een iets andere versie als die jij post. Zeker wanneer je niet perse een airfryer wil zou ik ook hiervoor gaanquote:Op donderdag 16 november 2023 22:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
https://www.instantpot.nl(...)uo-7-6l-multicooker/
Is deze nou slechter dan die die jij eerder linkte/noemde?
Want dit is wel huge, maar ook wel echt goedkoop
Vele soepen (erwtensoep is binnen 45 min klaar incl op stoom komen en stoom afblazen, pastasauzen, draadjesvlees, hachee, bouillon, stoofpeertjes stamppot, risotto, rijst en nog heel veel meer. Meestal 4 porties vooral ook voor invriezenquote:Op donderdag 16 november 2023 22:24 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh ja, zo'n instant pot/multicooker. Wat kun je daar nou voor dingen in maken? Er zijn hier meer mensen die dat hebben toch? Waar gebruiken jullie hem voor?
O ja goeie, die wil ik juist welquote:Op donderdag 16 november 2023 22:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Deze heeft geen airfryer ingebakken. Ik heb een iets andere versie als die jij post. Zeker wanneer je niet perse een airfryer wil zou ik ook hiervoor gaan
En ik vergeet zomaar cheesecakequote:Op donderdag 16 november 2023 22:24 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh ja, zo'n instant pot/multicooker. Wat kun je daar nou voor dingen in maken? Er zijn hier meer mensen die dat hebben toch? Waar gebruiken jullie hem voor?
Ja, op fb komt die steeds meer langs. En als ik het nu zou moeten kopen zou ik die doen.quote:Op donderdag 16 november 2023 22:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
O ja goeie, die wil ik juist welVerklaart gelijk de prijs natuurlijk. Lijkt me dat juist die ontzettend populair is.
Mijn opa was KNO-arts en die zei dit inderdaad ook. Ik had als kind heel vaak oorontsteking en heb nog hele warme herinneringen aan als hij me hielp met spoelen: dan goot hij het water met zijn grote hand zachtjes in mijn neus boven de wasbak in de slaapkamer waar de vloer zo geruststellend kraakte.quote:Op donderdag 16 november 2023 11:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dito zoutoplossing neusspray maakt je neus alleen maar vochtig. Goed spoelen met een zoutoplossing doe ik altijd als verkouden ben. Het spoelt alle troep, slijm, snot, etc weg. Dat maakt je neus, hoofd en kaakholtes schoon en daarmee voorkom je ontstekingen en het verlijmen van de buis van Eustachius (de verbinding tussen de middenoorholte en de keel-neusholte, die ervoor zorgt dat de luchtdruk gelijk wordt gehouden).
Als kind had ik regelmatig middenoor ontstekingen en dan werden buisjes geplaatst in het trommelvlies of het trommelvlies doorgeprikt. Tot ik bij een oudere KNO arts kwam die zei, daar houden we mee op, dit is niet iets wat je telkens weer moet doen. Hij legde mij uit hoe je moet spoelen en had daarna veel minder problemen en nooit meer een middenoor ontsteking of problemen met voorhoofd, neus of kaakholtes .
Dat klinkt als een knus soort waterboardenquote:Op donderdag 16 november 2023 22:53 schreef yinu het volgende:
[..]
Mijn opa was KNO-arts en die zei dit inderdaad ook. Ik had als kind heel vaak oorontsteking en heb nog hele warme herinneringen aan als hij me hielp met spoelen: dan goot hij het water met zijn grote hand zachtjes in mijn neus boven de wasbak in de slaapkamer waar de vloer zo geruststellend kraakte.
Flying foodie heeft echt heerlijke recepten. Haar daging smoor is zalig en de kip korma ookquote:Op donderdag 16 november 2023 23:09 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Lucky_Strike en @:fietsie jullie hebben ook een instant pot toch? Hebben jullie degene die DP linkte of een ander? Het ziet er eigenlijk wel goed uit, en ik keek net in wat voorbeeldrecepten uit het boek van Flying Foodie en dat zag er eigenlijk best wel lekker en simpel uit. Goede tijd van het jaar wel om dit te bedenken, met mooie kortingen
Jij trekt een bouillon van kip zonder ui en knoflook?quote:Op vrijdag 17 november 2023 07:57 schreef Karzai het volgende:
kippensoep is trouwens ook een soepje zonder ui en knoflook @:vlindertje89
En dan liefst zo'n dikke kip zoals bij de Sligro. Die magere dingen van de supermarkt uit weinig vlees aan.quote:Op vrijdag 17 november 2023 08:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jij trekt een bouillon van kip zonder ui en knoflook?
Probeer dit eens
4 prei
6 stengels bleekselder
4 penen
2 grote uien of 4 kleine
een halve bol knoflook
4 takjes tijm
1 bos peterselie (met stengels)
4 blaadjes laurier
2 takjes rozemarijn
zwarte peper 15 bolletjes
1 Steranijs
1 (soep) kip
Tuutje Saffraan
In een grote pan op het vuur zetten met zoveel water dat het alles bedekt is. Uuurtje of 4-6 laten trekken.
Daarom, een soepkip, geen braadkip, liefst zo een 2-3 kilo kipquote:Op vrijdag 17 november 2023 08:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En dan liefst zo'n dikke kip zoals bij de Sligro. Die magere dingen van de supermarkt uit weinig vlees aan.
Bah man, juist kippenbouillon zonder al die extra zooi is lekker, dan weet je nog dat het kip is.quote:Op vrijdag 17 november 2023 08:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Probeer dit eens
4 prei
6 stengels bleekselder
4 penen
2 grote uien of 4 kleine
een halve bol knoflook
4 takjes tijm
4 blaadjes laurier
2 takjes rozemarijn
1 Steranijs
1 (soep) kip
Tuutje Saffraan
In een grote pan op het vuur zetten met zoveel water dat het alles bedekt is. Uuurtje of 4-6 laten trekken.
Moggequote:
Da’s echt wel genoeg ellende voor een hele maandquote:Op vrijdag 17 november 2023 09:24 schreef Lonaa het volgende:
Gisteren was geen goede dag. Autopech met werk, knijpblaar, snijwond, brandwond en 9 uur werken. Ik kreeg 2 kratten met 80 borden in mn muil, letterlijk bij het opentrekken van de bus. Geprobeerd op te vangen natuurlijk. Zelf ook gevallen. Zat ik daar, op mn knieën achter de bus met 80 borden om me heen op het asfalt. Wonderlijk waren er maar 2 stuk.
Gelijk dikke lip. Dat trok wel weg maar nu heb ik een enorme blauwe plek alsof iemand me gehoekt heeft. Echt top.
Het was echt "zo'n dag" gisteren. Voor ons allemaal. Ik kwam er wel het slechtste vanaf.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s echt wel genoeg ellende voor een hele maand
Pompoen/wortel/zoeteaardappelsoep. Verse gember erdoorheenquote:Op donderdag 16 november 2023 21:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Ja, wij hebben die uitgebreide. Heb weinig tijd om te reageren maar de slowcooker is kut en de rest uitstekend. Zeer tevreden over het geheel.quote:Op donderdag 16 november 2023 23:09 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Lucky_Strike en @:fietsie jullie hebben ook een instant pot toch? Hebben jullie degene die DP linkte of een ander? Het ziet er eigenlijk wel goed uit, en ik keek net in wat voorbeeldrecepten uit het boek van Flying Foodie en dat zag er eigenlijk best wel lekker en simpel uit. Goede tijd van het jaar wel om dit te bedenken, met mooie kortingen
Nou precies - als je wel of niet aannemen baseert op of iemand weet waar één specifieke afkorting voor staat, ben je wel een beetje af, hoor.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:59 schreef Tele6 het volgende:
Ik had gisteravond even een momentje... herinnerde me ineens waar PCA voor staat (een van de dingen waar die man me dinsdag over overhoorde) en dacht "wat nou als ik dat dinsdag wel had kunnen zeggen, misschien had ik dan de baan gehad"![]()
B gebeld en die had wel de realiteitszin om te zeggen dat één zo'n feitje vast het verschil niet gemaakt zou hebben -- en zo wel, wat had dat gezegd over hoe die man zou zijn om mee te werken?
Vanmiddag weer een gesprek. Maar ik voel me nu een stuk frisser. En hopelijk zijn het prettigere mensen om mee te praten.
Is dat de Evo plus of duo crisp? Of nog een ander? Gewoon antwoorden wanneer je tijd hebt uiteraard, geen haast.quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, wij hebben die uitgebreide. Heb weinig tijd om te reageren maar de slowcooker is kut en de rest uitstekend. Zeer tevreden over het geheel.
Hier meer: CUL / Instant Pot (of andere slowcookers/hogedrukpannen)
Zeer, zeer goed soeprecept, aan te passen naar smaak: https://www.degroenemeisjes.nl/zoete-aardappelsoep-met-toppings/#
Jij mag ook wel het groene deel van lenteui en prei toch?
Voor slowcooken gebruik ik ook de losse die ik al heb, omdat ik daar erg aan gewend ben. 1x die van de ip gebruikt maar dat beviel niet zo (werd echt te heet). Maar aan de andere kant, een van mijn favoriete sc maaltijden is in een vloek en een zucht klaar in de ip, 15 min ipv 4 uurquote:Op vrijdag 17 november 2023 10:08 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Nou precies - als je wel of niet aannemen baseert op of iemand weet waar één specifieke afkorting voor staat, ben je wel een beetje af, hoor.
Succes vanmiddag!!fijn dat je je stuk frisser voelt inmiddels.
En je soepsuggestie is een goede, dank!!
[..]
Is dat de Evo plus of duo crisp? Of nog een ander? Gewoon antwoorden wanneer je tijd hebt uiteraard, geen haast.
Heb idd vanochtend in het topic dat je linkt ook even advies gevraagd voor welke, want ik zie door alle varianten het bos niet meer helemaal
Dank voor het recept, klinkt lekker! Edit: en voor de extra recepten die je postte tijdens dat ik dit typte haha!
Ik dénk het wel inderdaad, al is mijn lijf niet geheel consistent in waar het wel/niet op reageert, broccoli en spinazie gaan bv wel prima ook als ik 250 gram broccoli eet, terwijl daar ook fructanen in zitten. Dus dat zou ik eerst een keer moeten uitproberen
Vlinder verdraagt geen ui en knoflook, mijns inziens is het zonder deze 2 ingrediënten ook nog wel smaakvolquote:Op vrijdag 17 november 2023 08:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Probeer dit eens
4 prei
6 stengels bleekselder
4 penen
2 grote uien of 4 kleine
een halve bol knoflook
4 takjes tijm
4 blaadjes laurier
2 takjes rozemarijn
1 Steranijs
1 (soep) kip
Tuutje Saffraan
Ah, okay, dan prei ook weglatenquote:Op vrijdag 17 november 2023 10:17 schreef Karzai het volgende:
[..]
Vlinder verdraagt geen ui en knoflook, mijns inziens is het zonder deze 2 ingrediënten ook nog wel smaakvol
Ik heb deze:quote:Op donderdag 16 november 2023 23:09 schreef vlindertje89 het volgende:
Droomdag dus. Mooi leven he, dat werkenquote:Op vrijdag 17 november 2023 09:24 schreef Lonaa het volgende:
Gisteren was geen goede dag. Autopech met werk, knijpblaar, snijwond, brandwond en 9 uur werken. Ik kreeg 2 kratten met 80 borden in mn muil, letterlijk bij het opentrekken van de bus. Geprobeerd op te vangen natuurlijk. Zelf ook gevallen. Zat ik daar, op mn knieën achter de bus met 80 borden om me heen op het asfalt. Wonderlijk waren er maar 2 stuk.
Gelijk dikke lip. Dat trok wel weg maar nu heb ik een enorme blauwe plek alsof iemand me gehoekt heeft. Echt top.
Ik heb de Philips TAA6606, voor met lange afstanden fietsen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:12 schreef Tele6 het volgende:
Ik overweeg om zo'n bone conduction hoofdtelefoon te kopen in de Black Friday uitverkoop. Hij gaat van 140 euro voor 90 euro voor eentje waar je mee in de regen kunt, dat klinkt als best goeie korting.
@:Vanyel @:sigme @:Molo wie hadden er nou ook alweer zo'n ding en waren er heel tevreden over? welke had je precies? Ik overweeg de "Shokz OpenRun".
Dank!quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb deze:
https://www.instantpot.nl(...)o-crisp-ultimate-nl/
Flink wat aanloopproblemen gehad, maar nu ik m veel en vaak gebruik komen deze problemen niet meer voor (wat mij doet denken dat nieuw uit de doos wellicht het dekselrubber te stijf was, en dat dat nu beter sluit...)
Wel valt op dat de maat net wat afwijkt van alle andere instantpot modellen, waardoor er bar weinig precies passende accessoires zijn.
klinkt ingewikkeld..quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Morgen heb ik gasten, dan maak ik het volgende
een heel krachtige runderbouillon in een cappuccino kopje, met daarop een Zabaglione van eigeel en droge Marsala met een snuf zout. Hierbij een Surinaams kaaskoekje (150 gram boter, 150 gram oude kaas, 180 gram bloem, 40 gram Maizena, zout, peper, chilipoeder. Hier bolletjes van maken zo groot als een walnoot en die met een vork plat drukken zodat je een mooie structuur hebt)
Het ziet er dan uit als een cappuccino maar is een mooi klein voorgerecht.
Op pagina 1 van het slowcooker topic staat de hele lijst met overwegingen: ruimte is het toverwoord wat mij betreft.quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:36 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dank!
Heb je het gevoel dat als je al een losse airfryer hebt, deze toch echt wel voordelen biedt ten opzichte van de instant pot duo, of niet? Zo ja, welke voordelen ervaar je van deze ten opzichte van die? Bepaalde functies oid?
Goed om te weten ook van de maat wel!
Welke accessoires gebruik je vaak of zou je graag hebben als ze goed zouden passen? En waarvoor dan?
Klinkt goed, ken het nietquote:Op vrijdag 17 november 2023 10:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Morgen heb ik gasten, dan maak ik het volgende
een heel krachtige runderbouillon in een cappuccino kopje, met daarop een Zabaglione van eigeel en droge Marsala met een snuf zout. Hierbij een Surinaams kaaskoekje (150 gram boter, 150 gram oude kaas, 180 gram bloem, 40 gram Maizena, zout, peper, chilipoeder. Hier bolletjes van maken zo groot als een walnoot en die met een vork plat drukken zodat je een mooie structuur hebt)
Het ziet er dan uit als een cappuccino maar is een mooi klein voorgerecht.
Ja, * Vanyel heeft die geprobeerd.quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:12 schreef Tele6 het volgende:
Ik overweeg om zo'n bone conduction hoofdtelefoon te kopen in de Black Friday uitverkoop. Hij gaat van 140 euro voor 90 euro voor eentje waar je mee in de regen kunt, dat klinkt als best goeie korting.
@:Vanyel @:sigme @:Molo wie hadden er nou ook alweer zo'n ding en waren er heel tevreden over? welke had je precies? Ik overweeg de "Shokz OpenRun".
Jij hebt een goed leven zo te lezenquote:Op vrijdag 17 november 2023 09:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s echt wel genoeg ellende voor een hele maand
??quote:
Suc6quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:59 schreef Tele6 het volgende:
Ik had gisteravond even een momentje... herinnerde me ineens waar PCA voor staat (een van de dingen waar die man me dinsdag over overhoorde) en dacht "wat nou als ik dat dinsdag wel had kunnen zeggen, misschien had ik dan de baan gehad"![]()
B gebeld en die had wel de realiteitszin om te zeggen dat één zo'n feitje vast het verschil niet gemaakt zou hebben -- en zo wel, wat had dat gezegd over hoe die man zou zijn om mee te werken?
Vanmiddag weer een gesprek. Maar ik voel me nu een stuk frisser. En hopelijk zijn het prettigere mensen om mee te praten.
Van je ajajippiejippiejeequote:Op vrijdag 17 november 2023 09:12 schreef derLudolf het volgende:
Boze baas voorkomen.
Of we even met bloedspoed wat onderdelen naar de VS kunnen sturen, waar hij op dit moment ook is
Een as met trapeziumdraad (zo'n as als bijvoorbeeld in een lijmklem) en twee bijpassende moeren.
Sommige mensen denken niet echt na, en pakken linkse moeren bij rechts draad.
Onderdelen moeten nog gemaakt worden en om drie uur haalt UPS het op. Dus ook maar geopperd om voor de leverancier die het voor ons maakt gebak te regelen![]()
Net de Hornbach hier, es gibt immer was zu tun
quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:24 schreef Lonaa het volgende:
Als de botjes en spieren het ook naar het zin hebben 😇quote:Op vrijdag 17 november 2023 00:01 schreef Kaatje1 het volgende:
En ik vergeet het steeds maar @:AnneX, nog bedankt voor de schop. Iedere avond wanneer ik in m’n warme bed stap denk ik even aan je. Hopelijk ben ik volgend jaar er iets sneller van overtuigd dat het beter is
Wow. Gelukkig compensatie.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:24 schreef Lonaa het volgende:
MnX loopt niet hard -sic- en heeft wel ‘een’ Shokz en tevreden.quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:12 schreef Tele6 het volgende:
Nee, tenzij je iets wil weten maar ik zou liever even bellen denk ik.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:15 schreef Tele6 het volgende:
Als je een afwijzing van een sollicitatie krijgt, mail je dan wat terug? En wat dan?
De laatste die ik afwees, al tijdens het gesprek, liep schreeuwend en tierend het gebouw uit.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:15 schreef Tele6 het volgende:
Als je een afwijzing van een sollicitatie krijgt, mail je dan wat terug? En wat dan?
Gevaarlijk, (snel) fietsen met een koptelefoon opquote:Op vrijdag 17 november 2023 10:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb de Philips TAA6606, voor met lange afstanden fietsen.
Ben er heel tevreden over, al is mijn hoofd er eigenlijk te groot voor
Hou op, fietsers die op het gehoor fietsen en dat met koptelefoon op. Ben in NL steden altijd heel voorzichtig als ik er met de auto rij.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:23 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Gevaarlijk, (snel) fietsen met een koptelefoon op
Soms, vooral wanneer ik de indruk heb dat ze mijn brief niet gelezen heb of wanneer ze afwijzen om iets wat niet in de vacature omschrijving stond.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:15 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben andersom altijd heel voorzichtig met (Duitse) automobilisten als fietser zijnde, de fietsinfrastructuur wordt in Duitsland maar langzaam beter.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hou op, fietsers die op het gehoor fietsen en dat met koptelefoon op. Ben in NL steden altijd heel voorzichtig als ik er met de auto rij.
LOLquote:Op vrijdag 17 november 2023 11:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
De laatste die ik afwees, al tijdens het gesprek, liep schreeuwend en tierend het gebouw uit.
Dat zou ik niet adviseren.
Ik heb collega's die op de fiets naar het werk komen op ons hoofdkantoor. Ik zou persoonlijk daar niet durven fietsen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:29 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik ben andersom altijd heel voorzichtig met (Duitse) automobilisten als fietser zijnde, de fietsinfrastructuur wordt in Duitsland maar langzaam beter.
Tsja, het aantal reacties op brieven wordt weer groter dus kan me voorstellen dat ze eerst een schifting maken en niet altijd alle brieven lezen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:27 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Soms, vooral wanneer ik de indruk heb dat ze mijn brief niet gelezen heb of wanneer ze afwijzen om iets wat niet in de vacature omschrijving stond.
Defensief fietsen helpt, in mijn woonplaats ken ik ook precies de kruispunten waar ik een verhoogde kans heb om doodgereden te worden.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb collega's die op de fiets naar het werk komen op ons hoofdkantoor. Ik zou persoonlijk daar niet durven fietsen.
Ligt eraan of ik meer info wil en/of je voorziet dat je mogelijk nog een keer bij ze zou kunnen willen solliciteren. Is het alleen de standaard 'iemand anders past beter' en wil je weten waar het hem precies in zat en/of er andere dingen zijn die je mee kan nemen naar een volgend gesprek? Dan zou ik ze even bellen. Krijg ik ze niet te pakken dan zou ik mailen. Als je denkt, oke dank ik hoef geen verdere info en stik erin er komt nooit meer een plek bij jullie waar ik op wil solliciteren, dan niks terugsturen. Als je denkt dat er mogelijk nog wel vaker posities komen bij hen waar je in geïnteresseerd bent, zou ik wel iets terugmailen. Iets van heel jammer maar bedankt voor het bericht, ofzo.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:15 schreef Tele6 het volgende:
Nou, wanneer ze je afwijzen omdat ze iemand hebben gevonden met meer secretariële ervaring, wil ik wel weten hoeveel meer ervaring die persoon heeft (ik nl 40 jaar).quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:30 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Tsja, het aantal reacties op brieven wordt weer groter dus kan me voorstellen dat ze eerst een schifting maken en niet altijd alle brieven lezen.
Eerlijk? Ze vinden je dan waarschijnlijk te oud.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nou, wanneer ze je afwijzen omdat ze iemand hebben gevonden met meer secretariële ervaring, wil ik wel weten hoeveel meer ervaring die persoon heeft (ik nl 40 jaar).
En wanneer ze je afwijzen omdat je geen (noem eens iets) SAP ervaring hebt terwijl ze dat niet in de vacaturetekst noemen dan geef ik ze dat wel aan.
Krijg nooit antwoord
Ja niet handig want een functie waarvan er in Noord Nederland niet veel van vacant komen, dus bij andere instellingen is zoiets al snel bekend...quote:
Ik denk dat meer ervaring niet gelijk staat aan de jaren die je een functie hebt uitgeoefend en hoe zuur ook, betweterigheid in een sollicitatieproces is meestal ook geen aspect om iemand wel te nemen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nou, wanneer ze je afwijzen omdat ze iemand hebben gevonden met meer secretariële ervaring, wil ik wel weten hoeveel meer ervaring die persoon heeft (ik nl 40 jaar).
En wanneer ze je afwijzen omdat je geen (noem eens iets) SAP ervaring hebt terwijl ze dat niet in de vacaturetekst noemen dan geef ik ze dat wel aan.
Krijg nooit antwoord
Mja, ik denk dat veel D stadplanners en gemeentelijke politici eens een tijdje door Utrecht of zo moeten gaan fietsen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:33 schreef Jeroboam het volgende:
Het is wel goed om te zien dat Duitsers steeds meer fietsen, dat valt vooral op bij toeristische bestemmingen zoals de Tegernsee. Daar zijn de fietspaden gelijk ook een stuk beter.
Dat weet ik, en dat mogen ze niet zeggen. Mijn mail waarin ik dat dan vraag/zeg is ook vrij sarcastisch (zal trouwens niet iedere recruiter begrijpenquote:Op vrijdag 17 november 2023 11:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Eerlijk? Ze vinden je dan waarschijnlijk te oud.
Of nog erger, dat je een vacature opstelt die vervolgens weer door HR naar hun maatstaven wordt aangepast waardoor je kandidaten krijgt die je niet wilquote:Op vrijdag 17 november 2023 11:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
In veel grote bedrijven mogen afdelingsleiders/managers een vacature uitschrijven en dan een lijst van eisen en wensen aangeven. Dat gaat naar HR of Recruitment.
Enige wat die doen is dat lijstje afvinken en dan die kandidaten die daardoor komen gaan verder naar de persoon die weet wat ie zoekt.
Dit gaat maar al te vaak niet optimaal.
De discussies die ik heb gehad dat ze daar aan dit proces vast wilde houden.. Ik zoek voor bepaalde functies in support in de eerste plaats naar motivatie, persoonlijkheid, mensen die blij worden als ze iemand hebben kunnen helpen. Specifiek niet naar mensen die technisch heel erg goed zijn maar nauwelijks Empathie of communicatieskills hebben.
Kortom liever iemand die handig is met IT en snel leert, en 10 jaar ervaring als bv stewardess of hostess in hotels, dan een supernerd. Maar maak dat recruiters maar eens duidelijk, die willen een opleiding en certificaten want dat is makkelijk af te vinken.
Dit, solliciteren is zoals Italiaans autorijden, wat achter je zit is niet belangrijkquote:Op vrijdag 17 november 2023 11:39 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik denk dat meer ervaring niet gelijk staat aan de jaren die je een functie hebt uitgeoefend en hoe zuur ook, betweterigheid in een sollicitatieproces is meestal ook geen aspect om iemand wel te nemen.
Je zit nou eenmaal in de hoek waar het qua leeftijd wat lastiger is al zijn sommige jonge meiden die jouw vak uitoefenen ook echt 3x niks, dan liever een oudje die nog wel wil proberen om het te begrijpen.
Joh, dit is al tijdens de eerste selectie. Zeg dan “te veel sollicitaties gekregen, we lezen niet alles”. Maar wanneer je zo dom bent om iemand met 40 jaar ervaring af te wijzen wegens te weinig ervaring mag je daar wel op gewezen worden.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:39 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik denk dat meer ervaring niet gelijk staat aan de jaren die je een functie hebt uitgeoefend en hoe zuur ook, betweterigheid in een sollicitatieproces is meestal ook geen aspect om iemand wel te nemen.
Je zit nou eenmaal in de hoek waar het qua leeftijd wat lastiger is al zijn sommige jonge meiden die jouw vak uitoefenen ook echt 3x niks, dan liever een oudje die nog wel wil proberen om het te begrijpen.
Ik hoop dat je een keer geluk hebt!quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Joh, dit is al tijdens de eerste selectie. Zeg dan “te veel sollicitaties gekregen, we lezen niet alles”. Maar wanneer je zo dom bent om iemand met 40 jaar ervaring af te wijzen wegens te weinig ervaring mag je daar wel op gewezen worden.
Overigens wel een terecht punt, even los van de situatie van Kaatje. Het is eigenlijk best vreemd dat we automatisch naar 'zoveel jaar ervaring' kijken, terwijl dat écht niet altijd wat zegt.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:39 schreef Jeroboam het volgende:
Ik denk dat meer ervaring niet gelijk staat aan de jaren die je een functie hebt uitgeoefend.
Uhu, maar goed, dat voor 8u... Iets anders dan de dag rustig opstartenquote:
quote:Op donderdag 16 november 2023 23:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat klinkt als een knus soort waterboarden
Daar heb je inderdaad wat zelfkennis voor nodig. Wanneer er in een vacature staat dat je heel veel met excel zult werken solliciteer ik niet of geef dat aan. Maar wanneer het gaat om complex agendabeheer durf ik te zeggen dat ik daar enorm veel ervaring in heb.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:50 schreef Myraela het volgende:
[..]
Overigens wel een terecht punt, even los van de situatie van Kaatje. Het is eigenlijk best vreemd dat we automatisch naar 'zoveel jaar ervaring' kijken, terwijl dat écht niet altijd wat zegt.
Ik heb een collega gehad die altijd graag riep dat ze al zoveel jaar in het vak zat.Dat was misschien ook wel zo, maar als je dan in de social media werkt en ben blijven hangen bij de eerste jaren, dan is er toch iets fout gegaan.
Hier zijn ze bijna klaar met de tijdelijke reparatie van het dak. Kan de boel hopelijk goed drogen en over een paar maanden de definitieve reparatiequote:Op vrijdag 17 november 2023 11:48 schreef AnneX het volgende:
Buurman wacht op de dakdekker.
Die wacht op een paar droge dagen om te kunnen branden.
Wij wachten ook om zijn indruk te horen over óns dak.
Het ziet er erg nat uit de komende dagen…weken…
Ik had een Turkse Pizza met doner en kaasquote:Op vrijdag 17 november 2023 13:08 schreef Myraela het volgende:
Had ik net voor de lunch een wit puntje met vega frikandelletje speciaal? Misschien.
Oeh, dat is ook lekker.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:11 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik had een Turkse Pizza met doner en kaas.
Scheelt vanavond weer koken.
Roti kip op zijn hollandsquote:Op vrijdag 17 november 2023 13:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oeh, dat is ook lekker.
Ik hoor net dat m'n schoonvader niet thuis eet vanavond. Dus die saaie geplande gebakken krieltjes met sperziebonen stellen we lekker uit, maar dan moet ik nog wel iets anders bedenken.
Was ook een grapje, moest aan die honig reclame denkenquote:
Ik gebruik ook meestal sperziebonen, vroeger zaten er hier nog 3 tropische winkels maar die zijn allemaal wegquote:Op vrijdag 17 november 2023 13:26 schreef Myraela het volgende:
Sperziebonen vind ik niet zo erg, zolang er maar een goede rotiplaat bij zit. Dat is vooral waar het treurig vaak fout gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat moet je zeker aan je covid hoofd wijten en ik denk dat zij dat ook wel snappenquote:Op vrijdag 17 november 2023 17:02 schreef Tele6 het volgende:
Sollicitatiegesprek gehad.
Ik denk niet dat ik 't word. Tenzij de andere kandidaten er niks van kunnen.
Het waren iig heel vriendelijke mensen en ik zou het wel leuk vinden om er te komen werken.
Misschien kan ik het aan m'n covidhoofd wijten maar ik heb in m'n aantekeningen moeten zoeken omdat ik het woord "verantwoordelijkheid" vergeten was. Manmanman
quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:58 schreef golfer het volgende:
Tussentijdse update.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En inmiddels +26quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De laatste trein is een uurtje terug vertrokken uit Zürich en rijdt nog op tijd
Die heb ik. Doet het prima. Mijn meest gebruikte koptelefoon op het moment.quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:12 schreef Tele6 het volgende:
Die heb ik en ben er zeer tevreden over. Maar ik zou nu zelf de duurdere kopen wegens minder ruis op de microfoon: ik bel er vaak mee.quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:12 schreef Tele6 het volgende:
Wat is hetquote:Op vrijdag 17 november 2023 17:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nu bedenk ik me ineens weer dat ik mijn hele douche vanmorgen (te lang) heb staan zoeken naar het woord infographic en ik er nu pas weer op kom
Geeft niks, het is afwachten, jij hebt halfziek gesolliciteerdquote:Op vrijdag 17 november 2023 17:02 schreef Tele6 het volgende:
Sollicitatiegesprek gehad.
Ik denk niet dat ik 't word. Tenzij de andere kandidaten er niks van kunnen.
Het waren iig heel vriendelijke mensen en ik zou het wel leuk vinden om er te komen werken.
Misschien kan ik het aan m'n covidhoofd wijten maar ik heb in m'n aantekeningen moeten zoeken omdat ik het woord "verantwoordelijkheid" vergeten was. Manmanman
O eeh ja een soort uitlegsheet met icoontjes oid.quote:
Valt wel mee. Al een maand geregeld onder de 1,70. Begin deze week tank volgegooid voor 1.64 de liter.quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En inmiddels +26
Geen zin meer om aan iets nieuws te beginnen op het werk en had toch al 41u gemaakt, dus maar eerder weggegaan zodat ik om 16:44 de trein had en nog wat kon snaaien in Münster. Nu heb ik daar nog meer tijd voor![]()
Diesel in D was onder de ¤1,70 - lang geleden volgens mij.
Oh okay, was me nog niet opgevallen. Hier in NL zit het allemaal rond de 1,74 dus scheelt wel als je er toch bent.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:49 schreef z80 het volgende:
[..]
Valt wel mee. Al een maand geregeld onder de 1,70. Begin deze week tank volgegooid voor 1.64 de liter.
En er tot voor 15 jaar geleden regelmatig geweest en dan vooral ook achter de schermen, dat lukt nu vast niet meer.quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:26 schreef Tuindier het volgende:
Wij deden een dagje boom uitzoeken gecombineerd met Paleis ‘t Loo. Prachtig die nieuwe toevoeging (sinds vorig jaar open), naar wel ook bombastisch. En maar weer de realisatie dat ik echt niet zo veel van de geschiedenis van ons koningshuis weet. En dat ik duidelijk gaan royalist ben.
Zeker!! Heel lief.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
O eeh ja een soort uitlegsheet met icoontjes oid.
Wat een nieuws weer joh
Nu bijlezen, hoop dat je teamleider lief was...
quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Zeker!! Heel lief.
Laat het bij mij. Of en wanneer ik kom en ga
Zijn dat pasteis de nata?quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:29 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
Enige vertraging maar een dergelijk rijtuig maakt veel goed. Ben bang dat ze geen jaren meer zullen rijden op de verbinding Zürich-Hamburg Altona vv
Hé wat fijnquote:Op vrijdag 17 november 2023 20:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Zeker!! Heel lief.
Ik eigenlijk wel. Wordt alleen maar bevestigd in hoe je óók teamleider kan zijn... want dat zijn we na 3 heksen niet meer gewendquote:
Wat een soort van rust geeft dat vertrouwen. Lijkt mij.quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Zeker!! Heel lief.
Jup, speciaal voor jullie gekocht om deze foto te nemenquote:
Wat ontzettend fijnquote:Op vrijdag 17 november 2023 20:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Zeker!! Heel lief.
quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup, speciaal voor jullie gekocht om deze foto te nemen![]()
Ik ken ze dus alleen van de Crobag op Duitse stations, ben weer vergeten waar hier iedereen ze ook alweer kocht.
Uit de vriezer bij Lidlquote:Op vrijdag 17 november 2023 20:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup, speciaal voor jullie gekocht om deze foto te nemen![]()
Ik ken ze dus alleen van de Crobag op Duitse stations, ben weer vergeten waar hier iedereen ze ook alweer kocht.
Lekker hequote:Op vrijdag 17 november 2023 19:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net voor 1,69 benzine getankt in België en daar boodschappen bij de Aldi gedaan. Wat een genot
Ja, was echt leuk. Ik heb wel leuke dingen gekocht maar ik denk dat jij het daar niet mee eens bentquote:Op vrijdag 17 november 2023 21:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Lekker he
Ik ga zondag weer. Moet ik dan wel speciaal voor op en neer, maar als ik het na het zwemmen doe zit ik al in de richting en hoef ik maar 5km heen ipv 7km![]()
Nog leuke Belse dingen gekocht?
Dat is stom!quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:20 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben nu toch echt m'n smaak en reuk weer kwijt. Ik had al zo'n idee met m'n vierkazenpizza van net toen ik de gorgonzola alleen registreerde als "lekker zout en vettig" maar nu zit ik jasmijnthee te drinken en het smaakt alleen een beetje bitter. Ook jammer
Neequote:Op vrijdag 17 november 2023 21:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, was echt leuk. Ik heb wel leuke dingen gekocht maar ik denk dat jij het daar niet mee eens bent![]()
Lucky_Strike in LIF / Zuunig zijn, it's a way of life! #14
Told you so.quote:
Oh noquote:Op vrijdag 17 november 2023 21:20 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben nu toch echt m'n smaak en reuk weer kwijt. Ik had al zo'n idee met m'n vierkazenpizza van net toen ik de gorgonzola alleen registreerde als "lekker zout en vettig" maar nu zit ik jasmijnthee te drinken en het smaakt alleen een beetje bitter. Ook jammer
Oh, ja. Het is een rookmelder op zolder in de nokquote:Op vrijdag 17 november 2023 21:21 schreef Tele6 het volgende:
Hoezo moet een baby vastgehouden worden voor het verwisselen van de batterij van de rookmelder @:vlindertje89 ? Ik zie even de logistiek niet voor me
Ja dat soort dingen zijn een beetje mindfuck. Ik had dat ook met m'n knaagworteltjes - ze zijn niet over datum, maar geen idee of ze goed zijn want ik ruik niks en ik proef niksquote:Op vrijdag 17 november 2023 21:23 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat is stom!
Ik at pizza met rauwe ham en burrata. De burrata proefde nog wel redelijk normaal (net niet maar ook niet heel raar), maar de rauwe ham smaakte echt heel anders. Dat ik bijna zou twijfelen of ie niet over datum is. Maar gisteren gekocht en nog tot half dec houdbaar, en had hetzelfde bij mn twee broodjes die ik vanmiddag kost, dus lijkt me ook iets té toevallig als alles wat ik vandaag en gister eet/at over datum is
Neem aan dat je het weggegooid hebt ?quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Hahaha, oeps!
Ik kwam er toen mn ouders vorige week maandag op bezoek waren achter dat ik nog braadboter met een datum in 2019 in de koelkast had liggen. Niks voor mijmaar gebruik het nooit, dus dat scheelt wel
Zeker. En het pakje roomboter met datum in 2020 ook haha.quote:Op vrijdag 17 november 2023 22:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Neem aan dat je het weggegooid hebt ?
Ik gebruik niet zoveel boter en al helemaal zelden kruidenboterquote:Op vrijdag 17 november 2023 22:43 schreef derLudolf het volgende:
Boter over de datum? Dat zal mij nooit overkomenOp het werk al ongeveer een pakje in de twee weken. Thuis geen idee, het avondeten verdwijnt ook nog wel eens wat in.
Ik gebruik ook eigenlijk altijd olie. Nu wel roomboter in huis om speculaas te bakken. Kijken wat de mensen op de boten daarvan vindenquote:Op vrijdag 17 november 2023 23:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben drastisch geminderd met het eten van boter, ik gebruik meestal olie nu. Ik blijk nog 4 pakjes in de vriezer te hebben. Dat komt ooit wel op.
Dat wordt zo'n sompige boel als je olie op brood doetquote:Op vrijdag 17 november 2023 23:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben drastisch geminderd met het eten van boter, ik gebruik meestal olie nu. Ik blijk nog 4 pakjes in de vriezer te hebben. Dat komt ooit wel op.
Inderdaadquote:Op vrijdag 17 november 2023 23:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat wordt zo'n sompige boel als je olie op brood doet
Olijfolie en jam lijkt me ook niet echt goed combineren anders.quote:Op vrijdag 17 november 2023 23:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Inderdaad(zeker met hagelslag of zo) maar boter op brood vind ik zo smerig
Nee ook niet, maar kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst jam op brood heb gehad. Boter op brood eigenlijk alleen in een restaurant. Maar als daar ook olie bij staat, doop ik het liever in de oliequote:Op vrijdag 17 november 2023 23:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Olijfolie en jam lijkt me ook niet echt goed combineren anders.
Boter, ik vind het echt lekker. Met echt lekker brood vind ik een beetje boter al genoeg, dan hoef ik er geen beleg op
Super vers brood met een laagje roomboterquote:Op vrijdag 17 november 2023 23:40 schreef derLudolf het volgende:
Olijfolie en jam lijkt me ook niet echt goed combineren anders.
Boter, ik vind het echt lekker. Met echt lekker brood vind ik een beetje boter al genoeg, dan hoef ik er geen beleg op
Ik ook. Paar korrels zout er overquote:Op vrijdag 17 november 2023 23:40 schreef derLudolf het volgende:
In de bakkerij hadden we, om geen koelschema bij te hoeven houden, alleen een dagverse voorraad zuivel. Wat over was mee naar huis. Het aantal stukken boter van +-100 gram in de vriezer was aanzienlijk, maar ik heb er inmiddels een aardig gat in geslagen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 23:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als bioboter of Kerrygold in de aanbieding is (tijdje terug bio grasboter 89 cent) neem ik gewoon alles mee wat er ligt en gooi het in de vriezer.
Gebruiken 2-3 pakjes per week. Op brood, kook er ook mee, spruitjes met citroenboter, sperziebonen met wat boter, nom nom nom
Kerrygold heb ik nu ook ja, was dezelfde prijs als Gut&Günstig een tijdje terug.quote:Op vrijdag 17 november 2023 23:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als bioboter of Kerrygold in de aanbieding is (tijdje terug bio grasboter 89 cent) neem ik gewoon alles mee wat er ligt en gooi het in de vriezer.
Gebruiken 2-3 pakjes per week. Op brood, kook er ook mee, spruitjes met citroenboter, sperziebonen met wat boter, nom nom nom
Beter! Voor mij een veel te grote hoeveelheid en dus geen gunstige prijs, vooral met verzendkosten. Ik kan maar 10 aardappels per soort kwijt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 08:22 schreef Vanyel het volgende:
@:lucky_strike ze hebben nu Amandines bij van der Wal!
Per soort?quote:Op zaterdag 18 november 2023 08:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Beter! Voor mij een veel te grote hoeveelheid en dus geen gunstige prijs, vooral met verzendkosten. Ik kan maar 10 aardappels per soort kwijt.
Per soort ja. Ik kan 5 soorten kwijt. Vroeg, middenvroeg vastkokend, iets kruimig, frietaardappel bewaar, vastkokend bewaar.quote:Op zaterdag 18 november 2023 08:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Per soort?
Nu ik eindelijk Amandines vond, heb ik geen per soort meer. Ik eet volgend jaar alleen Amandines. Denk dat er voor het gemak ook wat overige moestuin voor wordt ingeleverd, ik heb 3 kilo gekocht VD
Kan ik helemaal niet kwijt.
Nog niet eerder gedaan, maar denk dit jaar gewoon eens wel. Met 60 knollen heb ik meer dan genoeg voor een experimentje.quote:Op zaterdag 18 november 2023 08:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Per soort ja. Ik kan 5 soorten kwijt. Vroeg, middenvroeg vastkokend, iets kruimig, frietaardappel bewaar, vastkokend bewaar.
Wel simpel als je alleen aardappelen doet in je tuin![]()
Zet je ze ook in de kas als extra vroeg?
Moet lukken. Een aantal pas in april en mei in de tuin zou ik ook doen. Wat van je oogst in augustus/september ook in de kas, dan heb je amandines met kerstquote:Op zaterdag 18 november 2023 08:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nog niet eerder gedaan, maar denk dit jaar gewoon eens wel. Met 60 knollen heb ik meer dan genoeg voor een experimentje.
Arme krul.quote:Op zaterdag 18 november 2023 08:53 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen.
[ afbeelding ]
Dit was gisterochtend, maar vandaag ziet het er hier net zo uit
Niet best geslapen; krulhond was de hele nacht wakker en zich aan het likken, er is iets niet in de haak. Ze verliest urine, best veel en doorlopend, heeft ze nog nooit gehad. Hele mand nat. Ze lijkt verder niet ziek.
Beterschap!quote:Op zaterdag 18 november 2023 09:55 schreef borisz het volgende:
Sterkte Krul!
Vanmorgen ook opgestaan met een lichte verhoging... 38.1. Gelet op de laatste dagen geen verrassing. Vandaag even overgeven aan deze mannengriep.
Vandaag even geen campagne voeren. En morgen kijk ik het nog even aan.quote:Op zaterdag 18 november 2023 09:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Beterschap!
Geen weekendplannen die nu in het water vallen?
38.1 is gewoon koorts hoor! Mocht dat helpen bij het overgeven aan de mannengriepquote:Op zaterdag 18 november 2023 09:55 schreef borisz het volgende:
Sterkte Krul!
Vanmorgen opgestaan met een lichte verhoging... 38.1. Gelet op de laatste dagen geen verrassing. Vandaag even overgeven aan deze mannengriep.
al zeer actief geweest dus, zonde van de soepquote:Op zaterdag 18 november 2023 11:08 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
38.1 is gewoon koorts hoor! Mocht dat helpen bij het overgeven aan de mannengriepbeterschap!
Ik heb mijn bank gestofzuigd en kussens gewisseld, robot heeft de woonkamer en keuken twee keer gestofzuigd en gedweild. Ondertussen schaatsen aan het kijken. Ook een retour aangemeld, het mattsleeps kussen ligt helaas voor mij niet lekker. Had ook de cloudpillo besteld met Black Friday deal, die ligt wél lekker.
Zometeen ook nog even wat wasjes draaien. En kijken of mn buurvrouwen mijn HelloFresh pindasoep willen hebben die nog in mijn vriezer ligt, want ik had de pindasaus niet geproefd voor ik hem erin gooide en die bleek dus scherpdus de soep is te scherp om zelf te kunnen eten
![]()
En ik baal want ik bestelde gisteren om 21.15 mijn instant pot met 'morgen geleverd' op alles in mijn bestelling alleen ik heb nog steeds geen verzendbevestiging binnen, dus dat wordt denk ik maandag. Ik had helemaal zin om vandaag daging smoor te maken, maar dat moet ik dus maar even uitstellen nog.
Krulhondquote:Op zaterdag 18 november 2023 08:53 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen.
[ afbeelding ]
Dit was gisterochtend, maar vandaag ziet het er hier net zo uit
Niet best geslapen; krulhond was de hele nacht wakker en zich aan het likken, er is iets niet in de haak. Ze verliest urine, best veel en doorlopend, heeft ze nog nooit gehad. Hele mand nat. Ze lijkt verder niet ziek.
Doe rustig aan!quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:03 schreef AnneX het volgende:
Gister belabberd en beroerd naar bed om 19:30 uur en vanmorgen best redelijk actief. Het wordt zelfs een rondje sportschool straks. Denk ik nu. 😇
Hilarisch.quote:Op zaterdag 18 november 2023 03:39 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb een nieuwe favoriete Reddithttps://www.reddit.com/r/whatismycookiecutter/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |