abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211310647
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211310753
Spoelen met zout water werkt voor mij inderdaad een stuk beter dan zoutoplossing neusspray!
pi_211310780
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 09:33 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Over rare gerechten met bieten gesproken. Ik heb een bizar gerecht van bietencurry met kikkererwten uit het fantastische De groene bakplaat van Rukmini Iyer gemaakt omdat ik toch moest weten of dat enigszins te eten was. Verrassend goed.
Dat heb ik eigenlijk vaak met bietjes: het idee spreekt me niet aan maar meestal is het erg lekker. Met pompoen is het eerder andersom trouwens. :')
pi_211310874
Ik heb voor de baby een soort hogedrukspuit met zoutoplossing, dat werkt ook veel beter dan de gewoon zoutspray.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_211311018
Physiomer toevallig? Dat gebruik ik ook wel eens, werkt idd ook prima.
pi_211311351
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 09:37 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Al eens gecheckt of je neusschelpen niet te groot/overmatig opgezet zijn?
Al zouden ze dat vast hebben geroepen voor ze de cpap adviseerden.
nee geloof het niet. :?
ik ben wel een chronisch neuspulker :p
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_211311726
Toen ik een tijdje terug een holte-ontsteking had en ik de maximum gebruiksduur van de standaard neusspray fors overschreden had, ben ik 2x per dag gaan stomen en heb ik een essentiële olie gesmeerd die de ogen deed tranen maar ook het snot deed loskomen :'). De neusspray deed ik toen nog wel voor het slapen gaan geloof ik, want helemaal zonder was niet te doen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211311878
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 11:34 schreef Phaidra het volgende:
Toen ik een tijdje terug een holte-ontsteking had en ik de maximum gebruiksduur van de standaard neusspray fors overschreden had, ben ik 2x per dag gaan stomen en heb ik een essentiële olie gesmeerd die de ogen deed tranen maar ook het snot deed loskomen :'). De neusspray deed ik toen nog wel voor het slapen gaan geloof ik, want helemaal zonder was niet te doen.
Werkte dat stomen voor jou? Ik doe het incidenteel naast het spoelen maar er komt geen klap uit.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 16 november 2023 @ 11:49:09 #9
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211311907
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 09:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Spoelen met zout water werkt voor mij inderdaad een stuk beter dan zoutoplossing neusspray!
Dito zoutoplossing neusspray maakt je neus alleen maar vochtig. Goed spoelen met een zoutoplossing doe ik altijd als verkouden ben. Het spoelt alle troep, slijm, snot, etc weg. Dat maakt je neus, hoofd en kaakholtes schoon en daarmee voorkom je ontstekingen en het verlijmen van de buis van Eustachius (de verbinding tussen de middenoorholte en de keel-neusholte, die ervoor zorgt dat de luchtdruk gelijk wordt gehouden).
Als kind had ik regelmatig middenoor ontstekingen en dan werden buisjes geplaatst in het trommelvlies of het trommelvlies doorgeprikt. Tot ik bij een oudere KNO arts kwam die zei, daar houden we mee op, dit is niet iets wat je telkens weer moet doen. Hij legde mij uit hoe je moet spoelen en had daarna veel minder problemen en nooit meer een middenoor ontsteking of problemen met voorhoofd, neus of kaakholtes .
  donderdag 16 november 2023 @ 11:52:01 #10
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211311928
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 11:44 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Werkte dat stomen voor jou? Ik doe het incidenteel naast het spoelen maar er komt geen klap uit.
Ik heb bij stomen (vooral met etherische olieen) het idee dat het de slijmvliezen irriteert waardoor er veel slijm wordt aangemaakt. Dit geeft het idee dat het goed los komt, maar dat is volgens mij een verkeerde conclusie.
pi_211312005
quote:
7s.gif Op donderdag 16 november 2023 08:54 schreef sigme het volgende:
Mogge trouwens.
Imgur doet moeilijk, ik hoop dat dit de zonsondergang is.
[ afbeelding ]

:D edit nee dus. Dat ben ik. En krulhond.
Krulsigme, leuke foto!

Vandaag/zometeen de eerste bestraling. En ik ga mee, want eerste keer dus best spannend.
We gaan met taxi ivm zorgverzekering naar dit soort dingen.
Daarna ga ik wat boodschappen doen en g lekker tukken vermoed ik O+
pi_211312012
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 11:44 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Het geeft wel wat verlichting maar niet langdurig.

Ik stoom overigens niet met olieën of capsules. Want wat Jan_O zegt klopt idd, dat lijkt zinvol maar is het niet. Gewoon gekookt water. Het idee is dat het slijm verdund wordt en daardoor makkelijker loskomt. Dat merkte ik dus wel tijdens het stomen en nog een half uurtje daarna, maar helaas meer niet. Maar na een paar weken gedoe wil je alles proberen :+.

Van thuisarts.nl:
quote:
Stomen kan de klachten van verkoudheid verminderen, maar versnelt de genezing niet. Het zorgt er wel voor dat je tijdelijk iets minder snot in je neus hebt en dus minder verstopt bent. Je kan stomen door de hete lucht van je lekkere warme douche goed in te ademen, maar je kan ook boven een kom met heet water hangen (maximaal zestig graden Celsius). Doe dit drie keer op een dag voor een kwartiertje voor het beste resultaat. Nog een fabel: het toevoegen van zout of menthol aan het water heeft geen zin. Deze middelen kunnen je slijmvliezen irriteren en uiteindelijk dus meer last geven.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211312057
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 10:05 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb voor de baby een soort hogedrukspuit met zoutoplossing, dat werkt ook veel beter dan de gewoon zoutspray.
:o

pi_211312237
ik hou echt van dit land.. zit ik nog een beetje te chillen op de bank *kuch zwembad * komt ineens de dakdekker langs die ik van de week een mailtje stuurde.. " ja ik was in de buurt" .. dus het dak opgeweest.. een hoop over rieten daken geleerd .. het dak moet aan 2 kanten in de komende 2 jaar wel ergens vervangen worden..
gelukkig is er misschien wel ergens een cultuur erfgoed fonds wat me wil sponseren, dus daar moet ik me maar eens in gaan verdiepen.. volgende week de prijsopgave... ik ben benieuwd :o
  donderdag 16 november 2023 @ 13:32:26 #15
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_211312989
als ik verkouden ben MOET ik neusspray.
helaas ook een tijdje verslaafd aan geweest, dat is gelukkig wel voorbij. Maar alsnog als ik verkouden ben gebruik ik het wel weer, maar nooit meer dan 1 week.

Heb nu ook een andere neusspray van de huisarts voor dagelijks gebruik. Heb namelijk ook na lange tijd stoppen met de slechte neusspray regelmatig last van dichte neus. Dit helpt gelukkig goed genoeg.
pi_211313248

pi_211313496
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 10:21 schreef vlindertje89 het volgende:
Physiomer toevallig? Dat gebruik ik ook wel eens, werkt idd ook prima.
Ja, die inderdaad.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_211313554
quote:
Ik weet 't verhaal achter die hond niet, maar ik weet wel dat ik hem/haar echt supercute vind O+
pi_211313679
Kattenvoer is net op tijd binnen *O*
pi_211313827
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 14:36 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Ik weet 't verhaal achter die hond niet, maar ik weet wel dat ik hem/haar echt supercute vind O+
Schattig beestje, was zijn baasje kwijt
pi_211313835
Maar ze zijn weer herenigd
pi_211313842
Wat een leuk hondje (en natuurlijk de krullenhond van @sigme is ook zo leuk!)

*O* voor het kattenvoer.

T was rustig op het spreekuur. Alle 3 hadden we zo'n 8 mensen denk ik. Eén meneer die al 2 jaar hier is kan eindelijk gezinshereniging aanvragen (dat duurt als het snel gaat nog 15 maanden), hij was zo blij.

Maandag liggen de boten waarschijnlijk op een andere plek vanwege hoog water. De kade waar ze nu liggen zal waarschijnlijk onderlopen en dan is het niet meer mogelijk om op de boten te komen of eraf. Ze zijn nu bezig om de kade leeg te halen dus alle fietsen weg, maar ook de bewakingshokjes en de aggregaten
We have far more in common than that which devides us..
pi_211313843
Hebben we nog ergens de befaamde vragenlijst voor CUL SC-newbies? :D
pi_211313851
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een leuk hondje (en natuurlijk de krullenhond van @:Sigme is ook zo leuk!)

*O* voor het kattenvoer.

T was rustig op het spreekuur. Alle 3 hadden we zo'n 8 mensen denk ik. Eén meneer die al 2 jaar hier is kan eindelijk gezinshereniging aanvragen (dat duurt als het snel gaat nog 15 maanden), hij was zo blij.

Maandag liggen de boten waarschijnlijk op een andere plek vanwege hoog water. De kade waar ze nu liggen zal waarschijnlijk onderlopen en dan is het niet meer mogelijk om op de boten te komen of eraf. Ze zijn nu bezig om de kade leeg te halen dus alle fietsen weg, maar ook de bewakingshokjes en de aggregaten
Wat een gedoe met die boten. Hier wordt het zaterdag even spannend met het hoog water, Sint komt aan op de kade met de boot en wij mogen met de boot mee en de stad in als sambaroetveegpietenband :D
  Moderator donderdag 16 november 2023 @ 15:14:48 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211313878
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:10 schreef Morgane89 het volgende:
Hebben we nog ergens de befaamde vragenlijst voor CUL SC-newbies? :D
Eieren wel of niet in de koelkast, of je bloedworst lust en iets met basisinkomen ofzo :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_211313880
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:11 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Wat een gedoe met die boten. Hier wordt het zaterdag even spannend met het hoog water, Sint komt aan op de kade met de boot en wij mogen met de boot mee en de stad in als sambaroetveegpietenband :D
Ja da's ook spannend inderdaad. Hoe de aankomst hier gaat weet ik eigenlijk niet, de kade daar zou ook nog niet ondergelopen zijn, maar hoe dat over 2 dagen is, is afwachtend natuurlijk.
Maar wat leuk om met de sint mee te gaan
pi_211313892
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Eieren wel of niet in de koelkast, of je bloedworst lust en iets met basisinkomen ofzo :+
Knoflook pers stond er ook altijd bij, maar ik weet nog steeds niet of het goed was wanneer je die gebruikt of dat je dan besmeerd met pek en veren weg moet.
pi_211313897
quote:

[..]
Maar dat is de taak van @minilot toch ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 16 november 2023 @ 15:17:34 #29
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211313906
quote:

[..]
Patat
Boter
Curry versus kerrie, al weet ik niet meer of dat van hier of elders was
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 16 november 2023 @ 15:18:06 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211313911
Voeg de crompouce ook maar toe zou ik zeggen
  donderdag 16 november 2023 @ 15:18:31 #31
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211313915
@Karzai is echt de opperbaas van het voor zichzelf lekker koken, altijd bewondering voor _O_
  donderdag 16 november 2023 @ 15:24:42 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211313954
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 22:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
@:Candaasje, is er vanuit dierenartsen iets tegen een donut tov zo'n hardplastic kappie? Er is best veel op de markt, maar de DA biedt alleen dat kapje aan. Is zo'n stoffen donut af te raden? En in het geval van niet, heb je misschien een aanrader?
Ik heb goede ervaringen met zo’n donut. Voor onze kat van ca. 5,7 kg had ik een maat M van het met AvoDovA op Amazon. Die staat helaas op ‘momenteel niet verkrijgbaar’, maar er zijn vast vergelijkbare. Die wij hadden was van afwasbaar materiaal.

Ik had de nodige reviews gelezen zodat ik wist dat ik beter nog een stik in het koordje kon leggen achter de schuifknop, zodat die niet onbedoeld los zou gaan.

Voordeel was dat de kat er normaal mee kon eten, drinken en rondlopen en bij slapen had ze er ook geen last van omdat ze er een lekker kussentje aan had. Het zicht is ook minder beperkt dan met een lampenkap.

Sowieso moet je natuurlijk goed observeren of je kat het ding goed verdraagt. Onze kat deed (gelukkig) geen pogingen om het ding af te krijgen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_211314011
Bijna 2 uur wachten op een taxi na bestraling weer naar huis, die er nog steeds niet is, is niet grappig meer o|O
pi_211314013
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 11:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik heb bij stomen (vooral met etherische olieen) het idee dat het de slijmvliezen irriteert waardoor er veel slijm wordt aangemaakt. Dit geeft het idee dat het goed los komt, maar dat is volgens mij een verkeerde conclusie.
Ik zou er sowieso geen olie bij gebruiken. Maar als 6 weken spoelen geen donder oplevert, ga je toch onderzoeken of er andere opties zijn. Dus ik ben wel benieuwd naar holte-ervaringen van stomers.
pi_211314027
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 11:59 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Het geeft wel wat verlichting maar niet langdurig.

Ik stoom overigens niet met olieën of capsules. Want wat Jan_O zegt klopt idd, dat lijkt zinvol maar is het niet. Gewoon gekookt water. Het idee is dat het slijm verdund wordt en daardoor makkelijker loskomt. Dat merkte ik dus wel tijdens het stomen en nog een half uurtje daarna, maar helaas meer niet. Maar na een paar weken gedoe wil je alles proberen :+.

Uit je quote:
quote:
Het zorgt er wel voor dat je tijdelijk iets minder snot in je neus hebt en dus minder verstopt bent.
Ik heb geen snot in mijn neus }:|
Ik ben ook niet verstopt }:|

Ik heb ranzige zooi in mijn holtes die er niet uitkomt :'(
  donderdag 16 november 2023 @ 15:36:11 #36
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211314033
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:33 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik zou er sowieso geen olie bij gebruiken. Maar als 6 weken spoelen geen donder oplevert, ga je toch onderzoeken of er andere opties zijn. Dus ik ben wel benieuwd naar holte-ervaringen van stomers.
Lijkt me op basis van wat stomen is versus wat je aan kunt qua mens door je neus, vooral placebo effect.
Wat niet te onderschatten is trouwens qua nuttig effect
pi_211314043
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:18 schreef Molo het volgende:
@:karzai is echt de opperbaas van het voor zichzelf lekker koken, altijd bewondering voor _O_
Voor jezelf koken zoals ook Kaatje en Zet doen, is inderdaad bewonderenswaardig.

Mij lukt het niet als ik een paar dagen voor mijzelf moet koken.
Eitje bakken, verse pizza halen, salade en een frietje zijn dan mijn prestaties.
pi_211314051
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:33 schreef Blues het volgende:
Bijna 2 uur wachten op een taxi na bestraling weer naar huis, die er nog steeds niet is, is niet grappig meer o|O
Bah! Dan wil je weg!
pi_211314054
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Uit je quote:
[..]
Ik heb geen snot in mijn neus }:|
Ik ben ook niet verstopt }:|

De stoom komt ook in je holtes, vooral als je neus niet verstopt zit. Maar uit ervaring: verwacht geen wonderen. De AB deed uiteindelijk het tij keren, niet het stomen :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211314056
quote:

In dat kader heb ik een corticosteroïdenspray... niet dat die alles verhelpt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_211314079
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:36 schreef Molo het volgende:

[..]
Lijkt me op basis van wat stomen is versus wat je aan kunt qua mens door je neus, vooral placebo effect.
Wat niet te onderschatten is trouwens qua nuttig effect
Nou, je kunt bij mij van buiten ruiken of het werkt, dus ik ben denk ik niet zo gebaat bij placebo.

Ben wel benieuwd wat je bedoelt met 'wat je aan kunt door je neus'
pi_211314080
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:38 schreef fietsie het volgende:

[..]
In dat kader heb ik een corticosteroïdenspray... niet dat die alles verhelpt.
Tweemaal daags.
Doet het ook niet.
pi_211314086
quote:
Wordt de reis niet vergoed als je met eigen vervoer gaat?
  donderdag 16 november 2023 @ 15:43:09 #44
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211314090
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nou, je kunt bij mij van buiten ruiken of het werkt, dus ik ben denk ik niet zo gebaat bij placebo.

Ben wel benieuwd wat je bedoelt met 'wat je aan kunt door je neus'
De hete vochtige lucht
pi_211314105
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:37 schreef AnneX het volgende:

[..]
Voor jezelf koken zoals ook Kaatje en Zet doen, is inderdaad bewonderenswaardig.

Eitje bakken, verse pizza halen, salade en een frietje zijn dan mijn prestaties.
Maar dat doe ik ook wel hoor. Morgenavond bijvoorbeeld. Ik zou met een vriendin uiteten gaan dus daarvoor niets in huis (de boodschappen komen later). En ik kook vaak voor meerdere dagen. Van de week stamppot boerenkool gemaakt, 2x gegeten en er zit nog wat in de vriezer.
Frietje is wel een goed idee trouwens :D
pi_211314330
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Knoflook pers stond er ook altijd bij, maar ik weet nog steeds niet of het goed was wanneer je die gebruikt of dat je dan besmeerd met pek en veren weg moet.
en iets met rijst, pasta en aardappelen opnieuw opwarmen ?
  donderdag 16 november 2023 @ 16:10:10 #47
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211314355
quote:
7s.gif Op donderdag 16 november 2023 16:07 schreef Barreltje het volgende:

[..]
en iets met rijst, pasta en aardappelen opnieuw opwarmen ?
Mensen zonder shock/blast freezer :') :')
pi_211314476
We hebben Opeens 50 Chinezen in de zaak
pi_211314531
Allemaal computernerds uit hongkong die hier voor een evenement zijn en een rondje Amsterdam doen
  donderdag 16 november 2023 @ 16:30:09 #50
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211314532
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 16:22 schreef Karzai het volgende:
We hebben Opeens 50 Chinezen in de zaak
Met een contrabas?
  donderdag 16 november 2023 @ 16:30:36 #51
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211314536
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 16:30 schreef Karzai het volgende:
Allemaal computernerds uit hongkong die hier voor een evenement zijn en een rondje Amsterdam doen
50 chinezen met een laptoptas
  donderdag 16 november 2023 @ 16:30:50 #52
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211314538
quote:
Langs de kringloop ook? Briljant :D
  donderdag 16 november 2023 @ 16:31:13 #53
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211314542
'evenement' *)
pi_211314543
quote:
Zo waren wij (heul lang geleden) flink wat aziaten kwijt rondom een conferentie in Amsterdam. Die waren niet naar een Kringloop gegaan _O-
  donderdag 16 november 2023 @ 16:32:05 #55
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211314544
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 16:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Zo waren wij (heul lang geleden) flink wat aziaten kwijt rondom een conferentie in Amsterdam. Die waren niet naar een Kringloop gegaan _O-
Naar de Kringdoop? :+
  donderdag 16 november 2023 @ 16:34:32 #56
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211314559
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 16:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Zeg Aziaat waar kom jij zo laat vandaan
Ere zij uw naam, Ere zij uw naam
Zeg Aziaat waar kom jij zo laat vandaan
Ere zij uw naam!

Van de Hoeren, Van de Hoeren

* Jan_Onderwater zijn ex was commandant bij de gele rijders, die zongen dit lied, maar dan "Zeg gele rijder"
pi_211314621
* Tele6 is uit bed _O_
pi_211314627
Het water lag er hier een hele middag uit dus ik vond 't ook de moeite niet om er eerder uit te komen, wat is ziek uit bed komen als je geen thee kan zetten?
pi_211314628
@Blues hopelijk is de taxi er inmiddels! :o ;(
pi_211314637
Qua verkoudheid @Myraela ik smeer regelmatig creme rond m'n neus zodat ik 'm niet duizendmiljoen keer blijf snuiten en de huid er een beetje kan herstellen. Verder neusspray is m'n cadeau voor het slapengaan _O_
Het is toch normaal dat je altijd 1 neusgat dicht en 1 neusgat open hebt @Barreltje ?
Ik vind het gevoel van neusspray eigenlijk beetje verontrustend, ZOVEEL LUCHT _O_
(heb het ook een tijdje gebruikt zonder verkouden te zijn ivm bloedneuzen, dat voelt extra verontrustend)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 november 2023 @ 16:58:32 #61
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211314711
De laatste keer neusspray is wel een tijdje geleden.
Oma's hulpmiddeltjes meestal thee met honing enzo, om de boel iig fijn te houden. En als het niet gaat een molletje.

Thuiswerken als je wat te doen hebt gaat prima :P
Tandarts was ook tevreden en het gebit is weer schoon :+.

Wel weer leuk om een paar oude kramen op de markt van IJmuiden op te zoeken. Vroegah deed ik daar bijna iedere week de boodschappen. Vooral de kaasboer heb ik de meeste klik mee. Geen ruimte om bij te praten (kwam net een hoos klanten aan), maar was leuk om weer even elkaar te zien :+.

Nu benieuwd wat moeders gaat koken. :s)

[ Bericht 1% gewijzigd door borisz op 16-11-2023 17:11:57 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_211314781
quote:

[..]
Uit je quote:
[..]
I

Heb je geprobeerde te squatten in de douche en er een vinger achter te krijgen?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_211314873
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 17:14 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Heb je geprobeerde te squatten in de douche en er een vinger achter te krijgen?
Ik hou zoveel van jou. O+
pi_211314882
quote:
10s.gif Op donderdag 16 november 2023 17:34 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik hou zoveel van jou. O+
* DancingPhoebe maakt handenhartje
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_211314898
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:43 schreef Vanyel het volgende:

Wordt de reis niet vergoed als je met eigen vervoer gaat?
Ja km vergoeding met eigen auto, alle onderzoeken die in ander (mijn) zkh zijn declareert hij daarvoor.
Maar alle bestralingen en overige ritten naar AVL heeft hij voor een taxi gekozen (via zorgverzekering) omdat ik dan ook nog onze auto heb voor naar werk enzo.
We doen dus allebei.
En dit was een onhandige planning, gaf de taxichauffeur ook toe.. hij was zelf ook beetje gaan rommelen met zijn ritten en 1000x excuses.
Aanvaard :)

We zijn lekker thuis, bestraling ging prima, wat een fijne dependance daar en lief geduldig personeel. O+
Ik heb nog een uitwaaisessie op de fiets gedaan met boodschappen.
En omdat g al dagen geen trek heeft en weinig eet en nu ineens trek had in kibbeling, heb ik dat lekker decadent laten maken van kabeljauwhaas door de visjuwelier in het dorp *G*
pi_211314906
Gelukkig dat jullie thuis, uitgewaaid en met kibbeling zijn @Blues O+
pi_211314918
O+ Visjuwelier voor Verwennings O+
pi_211314922
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 17:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
O+ Visjuwelier voor Verwennings O+
Ook het eten *G*
pi_211314930
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 17:40 schreef Tele6 het volgende:
Gelukkig dat jullie thuis, uitgewaaid en met kibbeling zijn @:Blues O+
Ja O+
Rood wijntje gekocht *)

Gaat t al beter met jou?
pi_211314938
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 16:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
gele rijders
Reed hij op paardjes O+
pi_211315000
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 17:43 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja O+
Rood wijntje gekocht *)

Gaat t al beter met jou?
Ik vind het allemaal maar waardeloos. Vannacht 22:00-16:00 in bed gelegen :') paar keer kort wakker geweest en wat water gedronken. Ik heb echt nul eetlust en dat is niks voor mij _O-
Positief: ik kan nog ruiken en proeven. Niet 100% maar ik ben het iig niet kwijt. *G*
pi_211315033
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 17:49 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik vind het allemaal maar waardeloos. Vannacht 22:00-16:00 in bed gelegen :') paar keer kort wakker geweest en wat water gedronken. Ik heb echt nul eetlust en dat is niks voor mij _O-
Positief: ik kan nog ruiken en proeven. Niet 100% maar ik ben het iig niet kwijt. *G*
Het lijkt wel of je ziek bent!😰🥴
Geef het tijd! :*
pi_211315236
Dat lijkt nog niet echt beter te gaan @Tele6

Pfff wat een gedoe @Blues Nu dan lekker genieten van de kibbeling
pi_211315268
Vandaag de ruime helft van de boom die liefste gister heeft omgezaagd naar boven gesjouwd. Dat waren 5duizend stappen, waarvan de helft berg-op.

En omdat ze hier zo in de smaak valt:

De krulhond. In ontspannen toestand.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_211315704
Oeps, op linkedin zie ik weer een voormalige collega een nieuwe baan hebben :o En via de site van het UWV kwamen vandaag 3!!!! vacatures langs (die van deze collega maar niet die van de week appte).
  donderdag 16 november 2023 @ 19:15:09 #76
63722 z80
I fink you freaky
pi_211315873
quote:
Klink heel erg bekent. Ma ging met het OV als ze alleen ging. De taxi was totaal niet betrouwbaar.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 16 november 2023 @ 19:16:50 #77
63722 z80
I fink you freaky
pi_211315891
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:37 schreef AnneX het volgende:

[..]

Dat koken is pure noodzaak. Het is of hongerlijden of een extra baan om buiten de deur te eten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_211316314
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 18:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Oeps, op linkedin zie ik weer een voormalige collega een nieuwe baan hebben :o En via de site van het UWV kwamen vandaag 3!!!! vacatures langs (die van deze collega maar niet die van de week appte).
Je hebt de trend gezet B-)

quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 19:16 schreef z80 het volgende:

[..]
Dat koken is pure noodzaak. Het is of hongerlijden of een extra baan om buiten de deur te eten.
Eten is ook pure noodzaak :Y)
  donderdag 16 november 2023 @ 20:14:23 #79
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211316939
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 17:44 schreef Blues het volgende:

[..]
Reed hij op paardjes O+
Sprak hem net aan de telefoon, ietwat gepikeerd, Huzaren van Boreel, geen Gele Rijders. Haalde ze door elkaar
LOL
pi_211316950
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 19:16 schreef z80 het volgende:

[..]
ja het is ook gezonder, wat krijg je nog voor 15 euro
ik ga ook maar even aan de slag
  donderdag 16 november 2023 @ 20:20:33 #81
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211317043
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 20:15 schreef Karzai het volgende:

[..]
ja het is ook gezonder, wat krijg je nog voor 15 euro
ik ga ook maar even aan de slag
Had vanavond een Döner van de lokale man, gegrild vlees, brood, veel groente, knoflookyoghurt, 6,50.
pi_211317116
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 20:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Sprak hem net aan de telefoon, ietwat gepikeerd, Huzaren van Boreel, geen Gele Rijders. Haalde ze door elkaar
LOL
Oeps :D
pi_211317154
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 19:15 schreef z80 het volgende:

Klink heel erg bekent. Ma ging met het OV als ze alleen ging. De taxi was totaal niet betrouwbaar.
Dat is een mijl op 7 en een hel op een fiets hier vandaan :+
Voorgaande keren ging het goed.
Nu nog ma-wo-vrij-ma zelfde rit.. benieuwd hoe dat gaat, ik ga dan niet mee.
pi_211317241
pi_211317638
pi_211317897
Hij hangt , gravure gekocht bij de kringloop van het spui in amsterdam
pi_211318003
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 21:18 schreef Karzai het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk! Weet je ook wat/waar het afbeeldt?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_211318019
quote:
7s.gif Op donderdag 16 november 2023 21:25 schreef sigme het volgende:

[..]
Leuk! Weet je ook wat/waar het afbeeldt?
denk gewoon dagelijkse bezigheid :P
  donderdag 16 november 2023 @ 21:47:08 #89
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211318282
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 21:18 schreef Karzai het volgende:
[ afbeelding ]
Staat daar linksboven iets van printed in the Netherlands by Johan Enschede en Zonen iets iets iets iets Amsterdam?
pi_211318351
Ziet er goed uit @Karzai!

Ik vind het nog steeds wel lastig hoor, normaal voor mezelf alleen koken. Helpt ook niet mee dat ik koken ook niet per se een leuke of lekker ontspannende bezigheid ofzo vind. Ik had maandag wel een heel grote pan andijviestamppot met 5 of 6 porties gemaakt, maar daarvan heb ik 2 porties zelf gehouden (en die zijn inmiddels op) en de rest aan de zieke buurvrouwen gegeven. Ik wil ergens binnenkort weer even kijken hoeveel bakjes ik nog heb en dan in het weekend een keer koken voor de vriezer. Batch soep, batch linzenstoof met zoete aardappel en spinazie en een batch pastasaus ofzo. Dat ik wat verschillende opties heb liggen voor als echt geen zin, ipv dat ik dan maar weer friet en frikandel in airfryer gooi of pizza in de oven.

Wat natuurlijk op zich prima is, maar bij voorkeur niet 3x per week :+

Iemand nog tips voor een lekkere en (redelijk) vullende soep met veel groente erin? Enige ( :P ) restrictie: er mag geen ui, knoflook, dingen die eindigen op -kool, prei, pepers in welke vorm dan ook, kikkererwten, champignons of schaal- of schelpdieren in zitten..
pi_211318361
ja j
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 21:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Staat daar linksboven iets van printed in the Netherlands by Johan Enschede en Zonen iets iets iets iets Amsterdam?
ja het spui is een straat in amsterdam
https://www.google.com/ma(...)11b8txn48j?entry=ttu
pi_211318430
Ik at een keer in een restaurant witlofsoep en vond dat een stuk lekkerder dan ik had verwacht.

Borsjtsj komt ook in aanmerking, maar vind ik minder lekker dan ik zou verwachten.
pi_211318446
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 21:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Ziet er goed uit @:Karzai!

Ik vind het nog steeds wel lastig hoor, normaal voor mezelf alleen koken. Helpt ook niet mee dat ik koken ook niet per se een leuke of lekker ontspannende bezigheid ofzo vind. Ik had maandag wel een heel grote pan andijviestamppot met 5 of 6 porties gemaakt, maar daarvan heb ik 2 porties zelf gehouden (en die zijn inmiddels op) en de rest aan de zieke buurvrouwen gegeven. Ik wil ergens binnenkort weer even kijken hoeveel bakjes ik nog heb en dan in het weekend een keer koken voor de vriezer. Batch soep, batch linzenstoof met zoete aardappel en spinazie en een batch pastasaus ofzo. Dat ik wat verschillende opties heb liggen voor als echt geen zin, ipv dat ik dan maar weer friet en frikandel in airfryer gooi of pizza in de oven.

Iemand nog tips voor een lekkere en (redelijk) vullende soep met veel groente erin? Enige ( :P ) restrictie: er mag geen ui, knoflook, dingen die eindigen op -kool, prei, pepers in welke vorm dan ook, kikkererwten, champignons of schaal- of schelpdieren in zitten..
Heldere bouillon? ;)
pi_211318489
Haha oh ja als aanvulling: de minieme hoeveelheid uien- en knoflookpoeder in een bouillonblokje kunnen wel, dus bouillon kan inderdaad wel gebruikt worden. Maar alleen bouillon is dan weer niet zo vullend :D

Witlof soep vind ik niet verkeerd klinken! Ga ik eens naar kijken.
pi_211318511
quote:

Met die soep kan ik je niet helpen, want bij mij gaat het meest van jouw restricties er wel in. Maar ik kan je ook aanraden om een Multicooker aan te schaffen (leuke prijzen nu met blackfriday). Daar kan je makkelijk in batch koken
pi_211318618
quote:

een uitje gaat er altijd wel in maar die kan je gewoon weg laten, dit zijn mijn 3 aanbevelingen
https://www.bing.com/imag(...)jaxhist=0&ajaxserp=0
pi_211318632
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 22:01 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Met die soep kan ik je niet helpen, want bij mij gaat het meest van jouw restricties er wel in. Maar ik kan je ook aanraden om een Multicooker aan te schaffen (leuke prijzen nu met blackfriday). Daar kan je makkelijk in batch koken
https://www.instantpot.nl(...)uo-7-6l-multicooker/

Is deze nou slechter dan die die jij eerder linkte/noemde?

Want dit is wel huge, maar ook wel echt goedkoop :o
pi_211318647
en anders erwtensoep of bruine bonensoep hollandse klassiekers die nooit verloren gaan
pi_211318669
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 16:45 schreef Tele6 het volgende:
Qua verkoudheid @:Myraela ik smeer regelmatig creme rond m'n neus zodat ik 'm niet duizendmiljoen keer blijf snuiten en de huid er een beetje kan herstellen. Verder neusspray is m'n cadeau voor het slapengaan _O_
Het is toch normaal dat je altijd 1 neusgat dicht en 1 neusgat open hebt @:Barreltje ?
Ik vind het gevoel van neusspray eigenlijk beetje verontrustend, ZOVEEL LUCHT _O_
(heb het ook een tijdje gebruikt zonder verkouden te zijn ivm bloedneuzen, dat voelt extra verontrustend)
Ik kan normaal gesproken wel door beide neusgaten tegelijk ademen. Of dat normaal is, daar durf ik niks over te zeggen :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211318676
Dank voor de tips @Karzai! Daar kan ik ook wel wat mee.
Oh ja, bonen kunnen ook niet :') linzen en erwten dan weer wel, dus erwtensoep is ook een goede. En die dahl soep zag er ook goed uit uit je linkjes!
pi_211318691
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 22:15 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
https://www.instantpot.nl(...)uo-7-6l-multicooker/

Is deze nou slechter dan die die jij eerder linkte/noemde?

Want dit is wel huge, maar ook wel echt goedkoop :o
Deze heeft geen airfryer ingebakken. Ik heb een iets andere versie als die jij post. Zeker wanneer je niet perse een airfryer wil zou ik ook hiervoor gaan
pi_211318696
Oh ja, zo'n instant pot/multicooker. Wat kun je daar nou voor dingen in maken? Er zijn hier meer mensen die dat hebben toch? Waar gebruiken jullie hem voor?
pi_211318740
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 22:24 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh ja, zo'n instant pot/multicooker. Wat kun je daar nou voor dingen in maken? Er zijn hier meer mensen die dat hebben toch? Waar gebruiken jullie hem voor?
Vele soepen (erwtensoep is binnen 45 min klaar incl op stoom komen en stoom afblazen, pastasauzen, draadjesvlees, hachee, bouillon, stoofpeertjes stamppot, risotto, rijst en nog heel veel meer. Meestal 4 porties vooral ook voor invriezen
pi_211318778
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 22:23 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Deze heeft geen airfryer ingebakken. Ik heb een iets andere versie als die jij post. Zeker wanneer je niet perse een airfryer wil zou ik ook hiervoor gaan
O ja goeie, die wil ik juist wel :D Verklaart gelijk de prijs natuurlijk. Lijkt me dat juist die ontzettend populair is.
pi_211318799
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 22:24 schreef vlindertje89 het volgende:
En ik vergeet zomaar cheesecake
pi_211318813
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 22:32 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
O ja goeie, die wil ik juist wel :D Verklaart gelijk de prijs natuurlijk. Lijkt me dat juist die ontzettend populair is.
Ja, op fb komt die steeds meer langs. En als ik het nu zou moeten kopen zou ik die doen.
pi_211318923
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 11:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dito zoutoplossing neusspray maakt je neus alleen maar vochtig. Goed spoelen met een zoutoplossing doe ik altijd als verkouden ben. Het spoelt alle troep, slijm, snot, etc weg. Dat maakt je neus, hoofd en kaakholtes schoon en daarmee voorkom je ontstekingen en het verlijmen van de buis van Eustachius (de verbinding tussen de middenoorholte en de keel-neusholte, die ervoor zorgt dat de luchtdruk gelijk wordt gehouden).
Als kind had ik regelmatig middenoor ontstekingen en dan werden buisjes geplaatst in het trommelvlies of het trommelvlies doorgeprikt. Tot ik bij een oudere KNO arts kwam die zei, daar houden we mee op, dit is niet iets wat je telkens weer moet doen. Hij legde mij uit hoe je moet spoelen en had daarna veel minder problemen en nooit meer een middenoor ontsteking of problemen met voorhoofd, neus of kaakholtes .
Mijn opa was KNO-arts en die zei dit inderdaad ook. Ik had als kind heel vaak oorontsteking en heb nog hele warme herinneringen aan als hij me hielp met spoelen: dan goot hij het water met zijn grote hand zachtjes in mijn neus boven de wasbak in de slaapkamer waar de vloer zo geruststellend kraakte. O+
pi_211318996
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 22:53 schreef yinu het volgende:

[..]
Mijn opa was KNO-arts en die zei dit inderdaad ook. Ik had als kind heel vaak oorontsteking en heb nog hele warme herinneringen aan als hij me hielp met spoelen: dan goot hij het water met zijn grote hand zachtjes in mijn neus boven de wasbak in de slaapkamer waar de vloer zo geruststellend kraakte. O+
Dat klinkt als een knus soort waterboarden :D
Spoilers!
pi_211319019
@Lucky_Strike en @fietsie jullie hebben ook een instant pot toch? Hebben jullie degene die DP linkte of een ander? Het ziet er eigenlijk wel goed uit, en ik keek net in wat voorbeeldrecepten uit het boek van Flying Foodie en dat zag er eigenlijk best wel lekker en simpel uit. Goede tijd van het jaar wel om dit te bedenken, met mooie kortingen :s)
pi_211319035
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 23:09 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Lucky_Strike en @:fietsie jullie hebben ook een instant pot toch? Hebben jullie degene die DP linkte of een ander? Het ziet er eigenlijk wel goed uit, en ik keek net in wat voorbeeldrecepten uit het boek van Flying Foodie en dat zag er eigenlijk best wel lekker en simpel uit. Goede tijd van het jaar wel om dit te bedenken, met mooie kortingen :s)
Flying foodie heeft echt heerlijke recepten. Haar daging smoor is zalig en de kip korma ook
pi_211319265
En ik vergeet het steeds maar @AnneX, nog bedankt voor de schop. Iedere avond wanneer ik in m’n warme bed stap denk ik even aan je. Hopelijk ben ik volgend jaar er iets sneller van overtuigd dat het beter is
pi_211320291
kippensoep is trouwens ook een soepje zonder ui en knoflook @vlindertje89

Goedemorgen, het weekend staat weer voor de deur
pi_211320396
4 graden okay, handschoenen maar uit de kast halen
  vrijdag 17 november 2023 @ 08:25:14 #114
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211320481
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 07:57 schreef Karzai het volgende:
kippensoep is trouwens ook een soepje zonder ui en knoflook @:vlindertje89

Jij trekt een bouillon van kip zonder ui en knoflook?
Probeer dit eens
4 prei
6 stengels bleekselder
4 penen
2 grote uien of 4 kleine
een halve bol knoflook
4 takjes tijm
1 bos peterselie (met stengels)
4 blaadjes laurier
2 takjes rozemarijn
zwarte peper 15 bolletjes
1 Steranijs
1 (soep) kip
Tuutje Saffraan

In een grote pan op het vuur zetten met zoveel water dat het alles bedekt is. Uuurtje of 4-6 laten trekken.
  vrijdag 17 november 2023 @ 08:31:27 #115
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  Moderator vrijdag 17 november 2023 @ 08:41:14 #116
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211320614
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 08:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Probeer dit eens
4 prei
6 stengels bleekselder
4 penen
2 grote uien of 4 kleine
een halve bol knoflook
4 takjes tijm
4 blaadjes laurier
2 takjes rozemarijn
1 Steranijs
1 (soep) kip
Tuutje Saffraan

In een grote pan op het vuur zetten met zoveel water dat het alles bedekt is. Uuurtje of 4-6 laten trekken.
En dan liefst zo'n dikke kip zoals bij de Sligro. Die magere dingen van de supermarkt uit weinig vlees aan.
  vrijdag 17 november 2023 @ 08:44:23 #117
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211320632
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 08:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]
En dan liefst zo'n dikke kip zoals bij de Sligro. Die magere dingen van de supermarkt uit weinig vlees aan.
Daarom, een soepkip, geen braadkip, liefst zo een 2-3 kilo kip
pi_211320728
quote:

[..]
Probeer dit eens
4 prei
6 stengels bleekselder
4 penen
2 grote uien of 4 kleine
een halve bol knoflook
4 takjes tijm
4 blaadjes laurier
2 takjes rozemarijn
1 Steranijs
1 (soep) kip
Tuutje Saffraan

Bah man, juist kippenbouillon zonder al die extra zooi is lekker, dan weet je nog dat het kip is.
In mijn kippenbouillon alleen fijngesneden prei aan t eind. Ik ben met @Karzai

En zout/sojasaus en beetje peper natuurlijk
pi_211320779
:D kippesoepdiscussie!

Goedemorgen. Dit zou een foto van de blauwe lucht met vliegtuigstralenkrans moeten zijn. De lucht is op dit moment ook mooi blauw, maar nog geen vliegtuigen.

Wij gaan vandaag naar de grote stad, ombij de kweker een boompje en wat oleander en lavendel te kopen.
pi_211320871
Jongens ik heb lekker geslapen. O+
pi_211320907
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:07 schreef Myraela het volgende:
Jongens ik heb lekker geslapen. O+
Mogge

Ik ook, dat was ook een paar dagen geleden, maar nachten als zijn echt heerlijk
  Moderator vrijdag 17 november 2023 @ 09:12:48 #122
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211320936
Boze baas voorkomen.
Of we even met bloedspoed wat onderdelen naar de VS kunnen sturen, waar hij op dit moment ook is

Een as met trapeziumdraad (zo'n as als bijvoorbeeld in een lijmklem) en twee bijpassende moeren.

Sommige mensen denken niet echt na, en pakken linkse moeren bij rechts draad. :X

Onderdelen moeten nog gemaakt worden en om drie uur haalt UPS het op. Dus ook maar geopperd om voor de leverancier die het voor ons maakt gebak te regelen :+

Net de Hornbach hier, es gibt immer was zu tun :D
pi_211321093
Gisteren was geen goede dag. Autopech met werk, knijpblaar, snijwond, brandwond en 9 uur werken. Ik kreeg 2 kratten met 80 borden in mn muil, letterlijk bij het opentrekken van de bus. Geprobeerd op te vangen natuurlijk. Zelf ook gevallen. Zat ik daar, op mn knieën achter de bus met 80 borden om me heen op het asfalt. Wonderlijk waren er maar 2 stuk.

Gelijk dikke lip. Dat trok wel weg maar nu heb ik een enorme blauwe plek alsof iemand me gehoekt heeft. Echt top.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_211321236
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:24 schreef Lonaa het volgende:
Gisteren was geen goede dag. Autopech met werk, knijpblaar, snijwond, brandwond en 9 uur werken. Ik kreeg 2 kratten met 80 borden in mn muil, letterlijk bij het opentrekken van de bus. Geprobeerd op te vangen natuurlijk. Zelf ook gevallen. Zat ik daar, op mn knieën achter de bus met 80 borden om me heen op het asfalt. Wonderlijk waren er maar 2 stuk.

Gelijk dikke lip. Dat trok wel weg maar nu heb ik een enorme blauwe plek alsof iemand me gehoekt heeft. Echt top.
Da’s echt wel genoeg ellende voor een hele maand
pi_211321277
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Het was echt "zo'n dag" gisteren. Voor ons allemaal. Ik kwam er wel het slechtste vanaf. :') knie is ook blauw.

Gisterenavond en vannacht compenseerde daarentegen prima. :+

Vandaag even mini beetje werken en vanavond bandjes kijken. Met make up op de bakkes.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_211321407
quote:

Pompoen/wortel/zoeteaardappelsoep. Verse gember erdoorheen ^O^
pi_211321439
Ik had gisteravond even een momentje... herinnerde me ineens waar PCA voor staat (een van de dingen waar die man me dinsdag over overhoorde) en dacht "wat nou als ik dat dinsdag wel had kunnen zeggen, misschien had ik dan de baan gehad" :'( :'(
B gebeld en die had wel de realiteitszin om te zeggen dat één zo'n feitje vast het verschil niet gemaakt zou hebben -- en zo wel, wat had dat gezegd over hoe die man zou zijn om mee te werken? :s)

Vanmiddag weer een gesprek. Maar ik voel me nu een stuk frisser. En hopelijk zijn het prettigere mensen om mee te praten.
pi_211321447
quote:
@:Lucky_Strike en @:fietsie jullie hebben ook een instant pot toch? Hebben jullie degene die DP linkte of een ander? Het ziet er eigenlijk wel goed uit, en ik keek net in wat voorbeeldrecepten uit het boek van Flying Foodie en dat zag er eigenlijk best wel lekker en simpel uit. Goede tijd van het jaar wel om dit te bedenken, met mooie kortingen :s)
Ja, wij hebben die uitgebreide. Heb weinig tijd om te reageren maar de slowcooker is kut en de rest uitstekend. Zeer tevreden over het geheel.

Hier meer: CUL / Instant Pot (of andere slowcookers/hogedrukpannen)

Zeer, zeer goed soeprecept, aan te passen naar smaak: https://www.degroenemeisjes.nl/zoete-aardappelsoep-met-toppings/#

Jij mag ook wel het groene deel van lenteui en prei toch?
Spoilers!
pi_211321498
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:59 schreef Tele6 het volgende:
Ik had gisteravond even een momentje... herinnerde me ineens waar PCA voor staat (een van de dingen waar die man me dinsdag over overhoorde) en dacht "wat nou als ik dat dinsdag wel had kunnen zeggen, misschien had ik dan de baan gehad" :'( :'(
B gebeld en die had wel de realiteitszin om te zeggen dat één zo'n feitje vast het verschil niet gemaakt zou hebben -- en zo wel, wat had dat gezegd over hoe die man zou zijn om mee te werken? :s)

Vanmiddag weer een gesprek. Maar ik voel me nu een stuk frisser. En hopelijk zijn het prettigere mensen om mee te praten.
Nou precies - als je wel of niet aannemen baseert op of iemand weet waar één specifieke afkorting voor staat, ben je wel een beetje af, hoor.
Succes vanmiddag!! ^O^ fijn dat je je stuk frisser voelt inmiddels.
En je soepsuggestie is een goede, dank!!

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 10:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja, wij hebben die uitgebreide. Heb weinig tijd om te reageren maar de slowcooker is kut en de rest uitstekend. Zeer tevreden over het geheel.

Hier meer: CUL / Instant Pot (of andere slowcookers/hogedrukpannen)

Zeer, zeer goed soeprecept, aan te passen naar smaak: https://www.degroenemeisjes.nl/zoete-aardappelsoep-met-toppings/#

Jij mag ook wel het groene deel van lenteui en prei toch?
Is dat de Evo plus of duo crisp? Of nog een ander? Gewoon antwoorden wanneer je tijd hebt uiteraard, geen haast.
Heb idd vanochtend in het topic dat je linkt ook even advies gevraagd voor welke, want ik zie door alle varianten het bos niet meer helemaal :)

Dank voor het recept, klinkt lekker! Edit: en voor de extra recepten die je postte tijdens dat ik dit typte haha!

Ik dénk het wel inderdaad, al is mijn lijf niet geheel consistent in waar het wel/niet op reageert, broccoli en spinazie gaan bv wel prima ook als ik 250 gram broccoli eet, terwijl daar ook fructanen in zitten. Dus dat zou ik eerst een keer moeten uitproberen :)
pi_211321532
Ik overweeg om zo'n bone conduction hoofdtelefoon te kopen in de Black Friday uitverkoop. Hij gaat van 140 euro voor 90 euro voor eentje waar je mee in de regen kunt, dat klinkt als best goeie korting.
@Vanyel @sigme @Molo wie hadden er nou ook alweer zo'n ding en waren er heel tevreden over? welke had je precies? Ik overweeg de "Shokz OpenRun".
pi_211321543
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 10:08 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Nou precies - als je wel of niet aannemen baseert op of iemand weet waar één specifieke afkorting voor staat, ben je wel een beetje af, hoor.
Succes vanmiddag!! ^O^ fijn dat je je stuk frisser voelt inmiddels.
En je soepsuggestie is een goede, dank!!
[..]
Is dat de Evo plus of duo crisp? Of nog een ander? Gewoon antwoorden wanneer je tijd hebt uiteraard, geen haast.
Heb idd vanochtend in het topic dat je linkt ook even advies gevraagd voor welke, want ik zie door alle varianten het bos niet meer helemaal :)

Dank voor het recept, klinkt lekker! Edit: en voor de extra recepten die je postte tijdens dat ik dit typte haha!

Ik dénk het wel inderdaad, al is mijn lijf niet geheel consistent in waar het wel/niet op reageert, broccoli en spinazie gaan bv wel prima ook als ik 250 gram broccoli eet, terwijl daar ook fructanen in zitten. Dus dat zou ik eerst een keer moeten uitproberen :)
Voor slowcooken gebruik ik ook de losse die ik al heb, omdat ik daar erg aan gewend ben. 1x die van de ip gebruikt maar dat beviel niet zo (werd echt te heet). Maar aan de andere kant, een van mijn favoriete sc maaltijden is in een vloek en een zucht klaar in de ip, 15 min ipv 4 uur
pi_211321579
quote:

[..]
Probeer dit eens
4 prei
6 stengels bleekselder
4 penen
2 grote uien of 4 kleine
een halve bol knoflook
4 takjes tijm
4 blaadjes laurier
2 takjes rozemarijn
1 Steranijs
1 (soep) kip
Tuutje Saffraan

Vlinder verdraagt geen ui en knoflook, mijns inziens is het zonder deze 2 ingrediënten ook nog wel smaakvol
  vrijdag 17 november 2023 @ 10:17:55 #135
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211321589
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 10:17 schreef Karzai het volgende:

[..]
Vlinder verdraagt geen ui en knoflook, mijns inziens is het zonder deze 2 ingrediënten ook nog wel smaakvol
Ah, okay, dan prei ook weglaten
  vrijdag 17 november 2023 @ 10:22:04 #136
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211321630
quote:
Ik heb deze:

https://www.instantpot.nl(...)o-crisp-ultimate-nl/

Flink wat aanloopproblemen gehad, maar nu ik m veel en vaak gebruik komen deze problemen niet meer voor (wat mij doet denken dat nieuw uit de doos wellicht het dekselrubber te stijf was, en dat dat nu beter sluit...)
Wel valt op dat de maat net wat afwijkt van alle andere instantpot modellen, waardoor er bar weinig precies passende accessoires zijn.
  vrijdag 17 november 2023 @ 10:24:01 #137
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211321650
quote:

Droomdag dus. Mooi leven he, dat werken :)
  vrijdag 17 november 2023 @ 10:28:46 #138
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211321702
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 10:12 schreef Tele6 het volgende:
Ik overweeg om zo'n bone conduction hoofdtelefoon te kopen in de Black Friday uitverkoop. Hij gaat van 140 euro voor 90 euro voor eentje waar je mee in de regen kunt, dat klinkt als best goeie korting.
@:Vanyel @:sigme @:Molo wie hadden er nou ook alweer zo'n ding en waren er heel tevreden over? welke had je precies? Ik overweeg de "Shokz OpenRun".
Ik heb de Philips TAA6606, voor met lange afstanden fietsen.
Ben er heel tevreden over, al is mijn hoofd er eigenlijk te groot voor :P
  vrijdag 17 november 2023 @ 10:30:09 #139
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211321716
Morgen heb ik gasten, dan maak ik het volgende
een heel krachtige runderbouillon in een cappuccino kopje, met daarop een Zabaglione van eigeel en droge Marsala met een snuf zout. Hierbij een Surinaams kaaskoekje (150 gram boter, 150 gram oude kaas, 180 gram bloem, 40 gram Maizena, zout, peper, chilipoeder. Hier bolletjes van maken zo groot als een walnoot en die met een vork plat drukken zodat je een mooie structuur hebt)
Het ziet er dan uit als een cappuccino maar is een mooi klein voorgerecht.
pi_211321757
Kast vol met kookboeken bij de kringloop
pi_211321776
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 10:22 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik heb deze:

https://www.instantpot.nl(...)o-crisp-ultimate-nl/

Flink wat aanloopproblemen gehad, maar nu ik m veel en vaak gebruik komen deze problemen niet meer voor (wat mij doet denken dat nieuw uit de doos wellicht het dekselrubber te stijf was, en dat dat nu beter sluit...)
Wel valt op dat de maat net wat afwijkt van alle andere instantpot modellen, waardoor er bar weinig precies passende accessoires zijn.
Dank!
Heb je het gevoel dat als je al een losse airfryer hebt, deze toch echt wel voordelen biedt ten opzichte van de instant pot duo, of niet? Zo ja, welke voordelen ervaar je van deze ten opzichte van die? Bepaalde functies oid?
Goed om te weten ook van de maat wel!
Welke accessoires gebruik je vaak of zou je graag hebben als ze goed zouden passen? En waarvoor dan?
  vrijdag 17 november 2023 @ 10:38:56 #142
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211321814
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 10:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
een heel krachtige runderbouillon in een cappuccino kopje, met daarop een Zabaglione van eigeel en droge Marsala met een snuf zout. Hierbij een Surinaams kaaskoekje (150 gram boter, 150 gram oude kaas, 180 gram bloem, 40 gram Maizena, zout, peper, chilipoeder. Hier bolletjes van maken zo groot als een walnoot en die met een vork plat drukken zodat je een mooie structuur hebt)
klinkt ingewikkeld..
  vrijdag 17 november 2023 @ 10:40:07 #143
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211321826
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 10:36 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Dank!
Heb je het gevoel dat als je al een losse airfryer hebt, deze toch echt wel voordelen biedt ten opzichte van de instant pot duo, of niet? Zo ja, welke voordelen ervaar je van deze ten opzichte van die? Bepaalde functies oid?
Goed om te weten ook van de maat wel!
Welke accessoires gebruik je vaak of zou je graag hebben als ze goed zouden passen? En waarvoor dan?
Op pagina 1 van het slowcooker topic staat de hele lijst met overwegingen: ruimte is het toverwoord wat mij betreft.
Ik heb zoveel ruimte tekort dat dit veel oplosten EN vanwege mn dieet wil ik geen frituurpan meer hebben muv de laatste 2 dagen van december.
pi_211321834
Lunchroom maakt speciaal voor mij een lekker soepje vandaag
pi_211321866
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 10:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Klinkt goed, ken het niet
pi_211321873
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 10:12 schreef Tele6 het volgende:
@:Vanyel @:sigme @:Molo wie hadden er nou ook alweer zo'n ding en waren er heel tevreden over? welke had je precies? Ik overweeg de "Shokz OpenRun".
Ja, * Vanyel heeft die geprobeerd.
* Vanyel draagt een bril met prisma. De koptelefoon wil graag landen op dezelfde plek als de bril.
* Vanyel kreeg er gigakoppijn van dat het beeld niet goed in de ogen kwam
pi_211321892
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Jij hebt een goed leven zo te lezen :D
  vrijdag 17 november 2023 @ 11:00:45 #148
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211322103
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 10:38 schreef fietsie het volgende:

[..]
klinkt ingewikkeld..
??
Echt? Is een heel eenvoudig koekje, en een Zabaglione is au bain Marie tot schuim zo te slaan
  vrijdag 17 november 2023 @ 11:01:06 #149
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211322108
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 10:44 schreef Karzai het volgende:

[..]
Klinkt goed, ken het niet
Heb ik zelf verzonnen :D :P
pi_211322176
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:59 schreef Tele6 het volgende:

Suc6 *G*
pi_211322213
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:12 schreef derLudolf het volgende:
Boze baas voorkomen.
Of we even met bloedspoed wat onderdelen naar de VS kunnen sturen, waar hij op dit moment ook is

Een as met trapeziumdraad (zo'n as als bijvoorbeeld in een lijmklem) en twee bijpassende moeren.

Sommige mensen denken niet echt na, en pakken linkse moeren bij rechts draad. :X

Onderdelen moeten nog gemaakt worden en om drie uur haalt UPS het op. Dus ook maar geopperd om voor de leverancier die het voor ons maakt gebak te regelen :+

Net de Hornbach hier, es gibt immer was zu tun :D
Van je ajajippiejippiejee ^O^
pi_211322232
quote:

:X
pi_211322239
Wij weer richting mijn zkh voor 2 onderzoeken voor g.
En de teamleider wil me spreken :P
pi_211322299
Afwijzing ook binnen voor de PhD-plek waar ik maandag sollicitatiegesprek van had. -O-
Maar dat verwachtte ik al een beetje aangezien dat gesprek ook niet echt lekker ging.

Er zijn zo veel dingen die ik niet kan. Bij het schrijven van zo'n brief gaat het nog wel om te bedenken wat ik wél kan en wat ze dan aan me hebben, maar dan zit ik in het gesprek en gaat het alleen maar over wat ik niet kan -O-
pi_211322307
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 00:01 schreef Kaatje1 het volgende:
En ik vergeet het steeds maar @:AnneX, nog bedankt voor de schop. Iedere avond wanneer ik in m’n warme bed stap denk ik even aan je. Hopelijk ben ik volgend jaar er iets sneller van overtuigd dat het beter is
Als de botjes en spieren het ook naar het zin hebben 😇

Verder bijlezen.
pi_211322335
quote:

Wow. Gelukkig compensatie. O-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')