abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 november 2023 @ 13:08:50 #151
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_211312679
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 13:05 schreef Basp1 het volgende:
Antisemitismekaart trekken als er feitelijk onderbouwde kritiek gegeven wordt op het israelische beleid devalueert defentie van antisemitisme ernstig. Net zoals andere bevolkingsgroepen veel te vaak de rascismekaart trekken..
Hier heb je gelijk in, maar het wordt wel tricky op dit punt. Als het tuig wat aan het demonstreren is, de vrije hand blijft houden kunnen we wachten tot een joods iemand het leven laat. Als niet hier, dan wel in de VS.

En ik heb het graag mis, in deze ;)
  donderdag 16 november 2023 @ 13:22:13 #152
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211312839
quote:
7s.gif Op donderdag 16 november 2023 13:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hier heb je gelijk in, maar het wordt wel tricky op dit punt. Als het tuig wat aan het demonstreren is, de vrije hand blijft houden kunnen we wachten tot een joods iemand het leven laat. Als niet hier, dan wel in de VS.

En ik heb het graag mis, in deze ;)
Dat is toch al gebeurd in de VS.

https://www.nbcnews.com/n(...)officials-rcna123942
  donderdag 16 november 2023 @ 13:26:15 #153
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_211312896
Ze hebben het naar hun zin.

LETOP: niet geschikt voor mensen die denken/vinden dat soldaten in hun downtime eigenlijk alleen maar met een serieus gezicht naar de muur moeten staren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211312923
quote:
7s.gif Op donderdag 16 november 2023 13:26 schreef ExTec het volgende:
Ze hebben het naar hun zin.

LETOP: niet geschikt voor mensen die denken/vinden dat soldaten in hun downtime eigenlijk alleen maar met een serieus gezicht naar de muur moeten staren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De mense die vonden dat verpleegsters tijdens Corona geen dansfilmpjes mochten maken zullen hier helemaal LAAIEND ZIEDEND om worden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211313057
quote:
Antisemitismekaart trekken als er feitelijk onderbouwde kritiek gegeven wordt op het israelische beleid devalueert defentie van antisemitisme ernstig. Net zoals andere bevolkingsgroepen veel te vaak de rascismekaart trekken..
De ironie is natuurlijk dat er ook de racismekaart wordt getrokken door een deel van de pro-Palestina aanhangers (ja, ik snap hem ook niet, maar Westers en blank en je bent nu een target).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 16 november 2023 @ 13:46:43 #156
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211313085
quote:
14s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzondere post, uit oprechte interesse: Heb je je ook zo druk gemaakt om de ruim 500,000 burgerslachtoffers in Syrië (de teller loopt nog) of is dat ineens 'anders'?
Ik ben het niet met die gast eens, maar 'Heb jij je ook zo druk gemaakt toen...' is natuurlijk een enorme dooddoener. Die kun je echt overal gebruiken, zonder dat het enige inhoud heeft. Het antwoord op de vraag maakt niet eens uit, omdat het op geen enkele manier een mening wel of niet rechtvaardigt.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 16 november 2023 @ 13:48:07 #157
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211313094
twitter

Het probleem in een notendop. Een harteloze reactie op iemand die voor de tweede keer in zijn geschiedenis familieleden vermoord ziet worden om hun joods zijn.
pi_211313123
Goede New York Times artikel over hoe Amerika aan invloed inboet door Israël blind te steunen. https://www.nytimes.com/2(...)den-israel-gaza.html

It’s Mr. Biden who has not learned from America’s mistakes, rushing headlong into the latest war. By backing Israel unconditionally, and failing to champion Palestinians’ rights as well, he made the United States complicit in whatever Israel did next. The costs, in American prestige and power, have already proved substantial. And they could get much worse.
...
“American leadership is what holds the world together,” Mr. Biden says. To him, American leadership seems to mean backing U.S. allies to the hilt and inheriting their conflicts as our own, costs and risks be damned. A “with us or against us” attitude proved destructive two decades ago. Today, it’s a recipe for dividing the world and losing control.

En dit is een filosofische bespreking van hoe het westen breed aan invloed inboet, door Israël blind te steunen

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 16 november 2023 @ 13:54:01 #159
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211313138
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 13:52 schreef Slayage het volgende:
Goede New York Times artikel over hoe Amerika aan invloed inboet door Israël blind te steunen. https://www.nytimes.com/2(...)den-israel-gaza.html

It’s Mr. Biden who has not learned from America’s mistakes, rushing headlong into the latest war. By backing Israel unconditionally, and failing to champion Palestinians’ rights as well, he made the United States complicit in whatever Israel did next. The costs, in American prestige and power, have already proved substantial. And they could get much worse.
...
“American leadership is what holds the world together,” Mr. Biden says. To him, American leadership seems to mean backing U.S. allies to the hilt and inheriting their conflicts as our own, costs and risks be damned. A “with us or against us” attitude proved destructive two decades ago. Today, it’s a recipe for dividing the world and losing control.

En dit is een filosofische bespreking van hoe het westen breed aan invloed inboet, door Israël blind te steunen

Je ziet de missie van Hamas gewoon slagen met dit soort 'opiniestukken'. Walgelijk.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_211313170
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 13:54 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Je ziet de missie van Hamas gewoon slagen met dit soort 'opiniestukken'. Walgelijk.
Ik heb het al vaker hier gezegd, maar Hamas heeft dit briljant gespeeld.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_211313200
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 13:54 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Hun korte termijn missie is allang geslaagd namelijk het vraagstuk weer op de kaart zetten en Arabische (potentiële) bondgenoten weer wegdrijven van Israël. Echter is Israël dom geweest om in die val te trappen... direct na 7 oktober had men alle sympathie van de wereld..... tot men Gaza ging bordbarderen en 10k+ doden ging maken.

De lange termijn missie van Hamas is Israël uitroeien maar dat speelt op dit moment totaal niet want niet realistisch. Israël is militair megasterk en heeft de VS als bondgenoot. Ook al voelen sommige joden dit wel als reële angst dankzij het trauma van WOII.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_211313251
quote:
Feitelijk onderbouwde kritiek op het Israëlische beleid? Hmm, dat hebben we nog weinig gezien, wel veel demoniserende aantijgingen over bijvoorbeeld 'apartheid', 'kolonialisme', 'genocide' en 'etnische zuiveringen'.

Maar dit zijn bloedsprookjes die niet gebaseerd zijn op feiten. Daarnaast is het ook hilarisch dat je begint over het te vaak trekken van de racisme-kaart, want daar doe je normaal gretig aan mee.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 13:46 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik ben het niet met die gast eens, maar 'Heb jij je ook zo druk gemaakt toen...' is natuurlijk een enorme dooddoener. Die kun je echt overal gebruiken, zonder dat het enige inhoud heeft. Het antwoord op de vraag maakt niet eens uit, omdat het op geen enkele manier een mening wel of niet rechtvaardigt.
Nee hoor, dat is het niet. Het argument is namelijk dat men zich zogenaamd druk maakt om burgerslachtoffers. Dan valt het op dat dit in het ene geval wel zo is en in het andere geval niet. Dat wekt de indruk dat burgerslachtoffers dus niet in alle gevallen dezelfde verontwaardiging oproepen. En helemaal opvallend is dat burgerslachtoffers eigenlijk zelden zoveel verontwaardiging oproepen als Israël erbij betrokken is. De vraag is natuurlijk hoe dat komt?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 16 november 2023 @ 14:22:33 #163
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_211313492
quote:
Dat bewijs filmpje had inderdaad een hoog Borat gehalte en Kremlin "Sims 3" propaganda niveau. Nog los van het feit dat zelfs als er wel een commandocentrum of grof wapentuig aanwezig zou zijn het nog niet al die burgerslachtoffers verrechtvaardigd.
pi_211313512
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 13:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Je ziet dat een nieuwe manier van oorlog voeren het wint:

- raketten afschieten vanuit scholen, ziekenhuizen, etc.
- militaire comnandoposten openen in ziekenhuizen.
- in vluchtelingenkampen raketten afschieten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 16 november 2023 @ 14:36:37 #166
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211313551
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:24 schreef Caland het volgende:

[..]
Ook wel een beetje het nadeel van zo’n propaganda-oorlog. Ik denk inderdaad dat ze het prima aannemelijk kunnen maken dat daar een soort commandocentrum is, ze willen alleen te graag en te snel. Dan wordt het wat potsierlijk.
:')

Te graag en te snel, hoe krijg je het uit je mond.

Net zoals Israel de gruwelijke beelden van 7 oktober zou 'uitmelken'.
pi_211313562
quote:

[..]
Het is ook bijzonder dat sommigen dit van de Amerika anders willen zien. Ja, je zou maar kiezen voor de enige goede kant in dit verhaal. Poeh hé, het is echt schandalig. Het probleem is niet dat Amerika voor Israël kiest. Het probleem zijn de mensen en landen die dit niet doen. Zij staan aan de verkeerde kant.
quote:
Kritiek op het bewijs dat is geleverd door het Israëlische leger. Ja, aldus wie? Kenneth Roth, de BBC en de VN.

Een notoire hater van Israël, een media omroep die gisteren nog doodleuk Hamas propaganda aan het waren verspreiden in hun berichtgeving en toen door het stof moesten om zich te verontschuldigen, en een organisatie die Hamas niet kan afkeuren maar in hun scholen wel antisemitische troep verspreid en terreur verheerlijkt.

Kortom, deze kritiek is lastig serieus te nemen, al zou het Israëlische alle Hamas leiders oppakken onder dat ziekenhuis, zouden zulke media en individuen nog zeggen dat het acteurs zijn die er door hert Israëlische zijn neergezet.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 14:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dat bewijs filmpje had inderdaad een hoog Borat gehalte en Kremlin "Sims 3" propaganda niveau. Nog los van het feit dat zelfs als er wel een commandocentrum of grof wapentuig aanwezig zou zijn het nog niet al die burgerslachtoffers verrechtvaardigd.
Dat doet het wel. Locaties die worden gebruikt voor militaire objectieven zijn gewoon een legitiem doelwit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211313615
quote:
En dit soort kranten publiceren zonder blikken of blozen dagelijks de propaganda van Hamas.
  donderdag 16 november 2023 @ 14:43:11 #169
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211313619
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 14:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Je ziet dat een nieuwe manier van oorlog voeren het wint:

- raketten afschieten vanuit scholen, ziekenhuizen, etc.
- militaire comnandoposten openen in ziekenhuizen.
- in vluchtelingenkampen raketten afschieten.
"Het wint"?
Tot nu toe wordt Noord-Gaza vakkundig schoongeveegd van de installaties die dit kunstje uitvoeren tegen minimale verliezen onder IDF.
pi_211313621
Hoe Biden reageert op Widodos oproep tot een wapenstilstand _O-
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 16 november 2023 @ 14:44:57 #171
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211313641
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 14:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dus de volgende keer een briefje sturen? Lieve Hamas..........
pi_211313661
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 14:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]
"Het wint"?
Tot nu toe wordt Noord-Gaza vakkundig schoongeveegd van de installaties die dit kunstje uitvoeren tegen minimale verliezen onder IDF.
Plus, het is geen nieuwe manier van oorlogsvoeren
pi_211313685
Soms kom je bij het lezen van de NOS artikelen toch wel een bedenkelijke manier van verwoorden tegen. Er was een artikel van de week, toen de IDF dat filmpje liet zien over de ruimte onderin een ziekenhuis, waar men wapens aantrof.

De NOS schrijft:

quote:
Verderop in de video loopt Hagari door de kelders van het ziekenhuis. Te zien zijn een stapel roestige wapens, een stoel met bij de poten een stuk touw, volgens Hagari om iemand mee vast te binden en een geïmproviseerd ventilatiesysteem.
Er liggen handgranaten, RPG's, AK-47's etc. Of er iets roestig is kan je nauwelijks zien, maar men omschrijft het dus als 'een stapel roestige wapens'. Daar vloeit toch wel een gekleurde mening van de schrijver door. Een hoop wapens die eruit zien alsof ze gewoon normaal gebruikt kunnen worden en flinke schade kunnen aanrichten omschrijven als 'een stapel roestige wapens'...

https://nos.nl/collectie/(...)ael-publiceert-video
pi_211313695
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 14:42 schreef franske19 het volgende:

[..]
En dit soort kranten publiceren zonder blikken of blozen dagelijks de propaganda van Hamas.
Dat is niet alleen schrikbarend om te zien, maar het valt ook op dat claims van Hamas meteen 'feiten' zijn (schijnbaar hoeft daar geen bewijs voor te komen) en daadwerkelijke bewijzen van Israël worden vol argwaan in een negatief daglicht gezet.

Een Jihadistische terreurgroepering, die als doel heeft een land en volk uit te vernietigingen en openlijk zegt nog soortgelijke ambities ver buiten de regio te hebben, heeft dus binnen bepaalde kringen meer legitimiteit dan een democratisch land met Westerse normen en waarden. Dit is een gestoorde dubbele standaard.
pi_211313751
quote:
In Israëlische media klinkt ook kritiek op mogelijke manipulatie van bewijsmateriaal ten behoeve van de eigen propaganda. Zo gaf de IDF een audiofragment vrij, waarin de directeur van het Al Shifa-ziekenhuis te horen zou zijn. Een journalist van de Israëlische nieuwszender Channel 13 belde zelf met directeur Muhammad Abu Salima en concludeert dat zijn stem niet overeenkomt met die in het audiofragment. De IDF weigert commentaar op vragen van Channel 13.

Bijzonder, ik kan erg weinig vinden over de betrouwbaarheid van channel 13. Zo'n AD zou dit op deze manier niet moeten publiceren.
pi_211313765
:M

twitter
-Rabia Al-Basri
  donderdag 16 november 2023 @ 15:02:06 #177
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211313782
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 14:50 schreef 3rr0r het volgende:
Soms kom je bij het lezen van de NOS artikelen toch wel een bedenkelijke manier van verwoorden tegen. Er was een artikel van de week, toen de IDF dat filmpje liet zien over de ruimte onderin een ziekenhuis, waar men wapens aantrof.

De NOS schrijft:
[..]
Er liggen handgranaten, RPG's, AK-47's etc. Of er iets roestig is kan je nauwelijks zien, maar men omschrijft het dus als 'een stapel roestige wapens'. Daar vloeit toch wel een gekleurde mening van de schrijver door. Een hoop wapens die eruit zien alsof ze gewoon normaal gebruikt kunnen worden en flinke schade kunnen aanrichten omschrijven als 'een stapel roestige wapens'...

https://nos.nl/collectie/(...)ael-publiceert-video
Poetsen hebben ze een broertje aan dood bij hamas.
pi_211313866
quote:
10s.gif Op donderdag 16 november 2023 14:59 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
Zonde. Heel erg zonde, daar hadden ze andere mensen blij mee kunnen maken.
IDF constateerde eerder vanmorgen al dat Al Shifa, ondanks berichten van 't ziekenhuis zelf, helemaal geen tekorten heeft.
  donderdag 16 november 2023 @ 15:15:55 #179
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211313888
quote:
10s.gif Op donderdag 16 november 2023 14:59 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
De artsen zonder grenzen mensen spreken hoofdzakelijk Engels met elkaar begreep ik. Zat die geen Arabisch kunnen

Of het is propaganda, kan allemaal
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211313912
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
IDF constateerde eerder vanmorgen al dat Al Shifa, ondanks berichten van 't ziekenhuis zelf, helemaal geen tekorten heeft.
Plan je volgende openhartoperatie daar zou ik zeggen
pi_211313941
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 13:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Doel je daarmee op 'mbv extreme en grootscheepse terroristische aanslagen1 een eveneens extreme en grootscheepse reactie uitlokken van een zeer rechtse regering en regeringsleider2, om vervolgens over de rug van het enorme en actief gaande leed van de Palestijnse bevolking, zowel een grootse oplevende steun voor de eigen organisatie uit zo'n beetje de gehele islamitische wereld als óók een steun vanuit de westerse wereld voor Palestijnse doelen inclusief veroordeling van Israëlisch handelen, te bewerkstelligen?'

1 en dat bij velen óók nog (deels) weten te verkopen als gelegitimeerd gewapend verzet tegen een gewelddadige onderdrukker)

2 die in hun macht ook juist zeer sterk leunen op het aanpakken van terrorisme en specifiek Hamas, dus in die zin was de Israëlische reactie geheel te verwachten

Jup.
"Pools are perfect for holding water"
pi_211313953
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
"Kijk deze doos vol met verband en pleisters, helemaal geen tekorten!"

gr gr IDF video
pi_211313957
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:21 schreef probeer het volgende:

[..]
Doel je daarmee op 'mbv extreme en grootscheepse terroristische aanslagen1 een eveneens extreme en grootscheepse reactie uitlokken van een zeer rechtse regering en regeringsleider2, om vervolgens over de rug van het enorme en actief gaande leed van de Palestijnse bevolking, zowel een grootse oplevende steun voor de eigen organisatie uit zo'n beetje de gehele islamitische wereld als óók een steun vanuit de westerse wereld voor Palestijnse doelen inclusief veroordeling van Israëlisch handelen, te bewerkstelligen?'

1 en dat bij velen óók nog (deels) weten te verkopen als gelegitimeerd gewapend verzet tegen een gewelddadige onderdrukker)

2 die in hun macht ook juist zeer sterk leunen op het aanpakken van terrorisme en specifiek Hamas, dus in die zin was de Israëlische reactie geheel te verwachten

Jup.
Ook voor Netanyahu is dit een geschenk uit de hemel. Zodra ze stoppen dan is hij de eerste die eruit vliegt maar zolang dit doorgaat kan hij blijven zitten.
pi_211313958
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:18 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Plan je volgende openhartoperatie daar zou ik zeggen
Ze hebben daar een goede Noorse anesthesist dus dankjewel ik zal 't zeker overwegen als 't Yasser Arafat Airport weer open is :Y
pi_211313965
Maar ja. Netanyahu en co ook. Over de rug van alle Israëlische doden van de 7e, nu hun natte droom uit zien komen. Hamas gebruiken zowel als legitimering en vergroting van hun eigen macht, als ook het doel om de Palestijnen weg te krijgen (of in ieder geval in nóg meer vrijheden te ontzeggen). Wat dat betreft is de Israëlische reactie dan ook gewoon een voortzetting van de werkwijze die Nety en co. nu al jarenlang hanteren.
"Pools are perfect for holding water"
pi_211313976
quote:
13s.gif Op donderdag 16 november 2023 14:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is niet alleen schrikbarend om te zien, maar het valt ook op dat claims van Hamas meteen 'feiten' zijn (schijnbaar hoeft daar geen bewijs voor te komen) en daadwerkelijke bewijzen van Israël worden vol argwaan in een negatief daglicht gezet.

Een Jihadistische terreurgroepering, die als doel heeft een land en volk uit te vernietigingen en openlijk zegt nog soortgelijke ambities ver buiten de regio te hebben, heeft dus binnen bepaalde kringen meer legitimiteit dan een democratisch land met Westerse normen en waarden. Dit is een gestoorde dubbele standaard.
De cijfers van Hamas en die van onafhankelijk NGO's lopen niet ver uiteen, dat is nou juist net de crux.
pi_211313977
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:15 schreef Molo het volgende:

[..]
De artsen zonder grenzen mensen spreken hoofdzakelijk Engels met elkaar begreep ik. Zat die geen Arabisch kunnen

Of het is propaganda, kan allemaal
of allebei. natuurlijk wil israel laten zien dat zij de palestijnen niet laten doodgaan, en de babies voeden en veiligheid bieden. maar ze doen het ook gewoon omdat het menselijk is. hoop ik.

trouwens stel je voor dat je als IDF nu al die tunnels en kamers onder de ziekenhuizen moet gaan uitpluizen. achter elke deur kan een gigantische bom zitten...of hamas kan zelfs op elk willekeurig moment zo''n tunnel opblazen op afstand. of met een trigger.
pi_211313995
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:28 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
De cijfers van Hamas en die van onafhankelijk NGO's lopen niet ver uiteen, dat is nou juist net de crux.
NGO’s zijn ook linkse terroristische bolwerken heb ik geleerd in dit topic.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211314023
quote:

[..]
Ook in dit conflict?
Er valt weinig daadwerkelijk te verifiëren. In het verleden leek het aardig te kloppen alleen toen was 't gebied niet hermetisch afgesloten. Dus wat kunnen we er nu van zeggen? En zo'n ziekenhuis catastrophe waar al binnen 3 minuten geschreeuwd werd dat er 500 doden waren gevallen zonder veel lijken te laten zien geeft niet zoveel vertrouwen. Toch?

Ik zag vanmorgen wel een mooie van airwars die probeerde te verifiëren hoeveel doden er bij 't Jabalia vluchtelingenkamp waren gevallen, die kwamen op zeker 126 en dat was meer dan de 50 die we in eerste instantie te horen kregen
pi_211314024
de cijfers van hamas worden over het algemeen als vrij betrouwbaar gezien door alle partijen. of dan nu nog geldt, dat weet je niet, want hamas vecht nu voor zijn voortbestaan.
  donderdag 16 november 2023 @ 15:36:03 #191
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211314031
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:28 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
of allebei. natuurlijk wil israel laten zien dat zij de palestijnen niet laten doodgaan, en de babies voeden en veiligheid bieden. maar ze doen het ook gewoon omdat het menselijk is. hoop ik.

trouwens stel je voor dat je als IDF nu al die tunnels en kamers onder de ziekenhuizen moet gaan uitpluizen. achter elke deur kan een gigantische bom zitten...of hamas kan zelfs op elk willekeurig moment zo''n tunnel opblazen op afstand. of met een trigger.
Wat Israel ook doet, het is sowieso verkeerd. Leveren ze geen hulpmiddelen dan zijn ze verantwoordelijk voor de slachtoffers. Leveren ze wel hulpmiddelen dan is het propaganda. :+
pi_211314036
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:31 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik ben links en ik kan die geruchten bevestigen
pi_211314073
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:36 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Wat Israel ook doet, het is sowieso verkeerd. Leveren ze geen hulpmiddelen dan zijn ze verantwoordelijk voor de slachtoffers. Leveren ze wel hulpmiddelen dan is het propaganda. :+
Het valt Israël net te prijzen dat ze hulpmiddelen aan Gaza geven. Zoals in de derde week van de oorlog, ze ondanks dat de grenzen dicht waren toch 3 miljoen liter water aan de inwoners van Gaza gaven. Water is een eerste levensbehoefte en niemand kan zonder water. Toch iets meer dan een liter per persoon, gratis!
pi_211314100
quote:

[..]
En waar denk je dat die NGO’s hun cijfers op baseren?
pi_211314113
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:35 schreef pokkerdepok het volgende:
de cijfers van hamas worden over het algemeen als vrij betrouwbaar gezien door alle partijen. of dan nu nog geldt, dat weet je niet, want hamas vecht nu voor zijn voortbestaan.
Hamas bracht als eerste naar buiten dat dat ziekenhuis door IDF was gebombardeerd en dat er zeker 500 doden waren.

We weten allemaal dat dat pertinente leugens waren - dus “vrij betrouwbaar” neem ik met een kilo zout.
pi_211314127
quote:

[..]
Je bedoelt dat ook NGOs de gepresenteerde cijfers door Hamas meteen overnemen.
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:31 schreef Caland het volgende:

[..]
Dan benadrukt dan maar weer eens dat je niet goed leest.
pi_211314163
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:09 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.amnesty.org/en/documents/mde21/1643/2015/en/
Palestine (State of): ‘Strangling Necks’ Abductions, torture and summary killings of Palestinians by Hamas forces during the 2014 Gaza/Israel conflict

[ twitter ]
Terwijl Israel in 50 dagen tijd meer dan 1500 doden veroorzaakte waaronder ruim 500 kinderen, heeft Hamas 23 vermeende collaborateurs gedood. Goed dat Amnesty dit tot de bodem heeft uitgezocht! ^O^
pi_211314165
quote:
14s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:48 schreef HowardRoark het volgende:
Dan benadrukt dan maar weer eens dat je niet goed leest.
Nou nou, die NGO's zijn wel vervelend hoor.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 16 november 2023 @ 15:57:01 #199
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211314214
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 04:53 schreef sp3c het volgende:

[..]
Die indruk krijg ik niet nee
OK, dat kan dat jij niet de indruk hebt dat Israël afwegingen maakt om burgers te sparen.
Wat kan bij jou hoe dan die indruk als beeld anders maken ?
Bij een overtuiging is het eigenbeeld bepalend en stopt de begripsvorming.

Zelf denk ik dat Israël wel degelijk alles probeert om burgers te sparen, door ze te waarschuwen, niet ongericht te bombarderen en burgers te adviseren weg te gaan uit doelgebieden.
Mogelijk zie je dat zo niet maar Israël geeft ook voortdurend tekst en uitleg met wat ze waarom daar doen.
Los daarvan heeft Israël een moderne legermacht die intern, de beschaafde zover oorlog dat is richtlijnen volgt dat je niet zomaar omdat het ze er zin in hebben, mensen gaat afslachten.

En dan komt de saillante hamvraag, hoe dan wel..... Hamas gegijzelden bevrijden, Hamas daders voor het gerecht brengen en Hamas terreur stoppen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 16 november 2023 @ 16:01:32 #200
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211314271
Mooi ook, dat een onbedoeld Palestijns burgerslachtoffer op dezelfde hoop wordt gegooid als een jonge israelische dame die is ontvoerd, verkracht en daarna ritueel vermoord en door de straten gereden voor juichende menigte.

Maar even aandacht voor israel hoor. Jullie moreel kompas staat goed.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')