abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211312251
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik draai het juist om. Een ziekenhuis is een perfect legitiem doelwit als het een basis is voor terroristen. Zeker als die terroristen pas geleden een slachting hebben aangericht op jouw grondgebied.

Alleen wil ik dan wel meer bewijs zien dan een artikel uit 2014 en een video met wat grab and go geweren.
En hoe had je dat willen zien dan? Een mossad agent die diep geïnfiltreerd is in Hamas, en dan een uitgebreid filmpje maakt van alle aanwezige militaire faciliteiten en een turflijst bijhoudt van alle Hamas strijders die de afgelopen 2-3 weken in en uit dat gebouw komen? Om dat op instagram/twitter te gooien?
"Pools are perfect for holding water"
pi_211312262
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:20 schreef probeer het volgende:

[..]
En hoe had je dat willen zien dan? Een mossad agent die diep geïnfiltreerd is in Hamas, en dan een uitgebreid filmpje maakt van alle aanwezige militaire faciliteiten en een turflijst bijhoudt van alle Hamas strijders die de afgelopen 2-3 weken in en uit dat gebouw komen? Om dat op instagram/twitter te gooien?
Een kalender die op de dag van de aanslag begint, meer is er niet nodig lijkt me.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211312263
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]
"Een hoop dingen die Janmaat vroeger zei die toen niet konden, zijn inmiddels geïncorporeerd in mainstream politieke partijen. Immigratie is momenteel een centraal verkiezingsthema in een verrechtsend politiek landschap en deze beweging is aan het versnellen door de huidige taferelen."
[..]
Ja, stroman ze.
Die stroman is er, omdat je zelf niet concreet aangeeft wat je nou bedoeld. Je hebt het eerst over blank suprematisme die achterover gaan leunen, omdat ze veel stemmen gaan krijgen. Dan vraag ik welke partijen die stem dan vertegenwoordigen, en kom je met niets.
pi_211312266
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 11:30 schreef probeer het volgende:

[..]
Wat had je verwacht? Of beter; wat had er moeten zijn om in jouw ogen aan een 'commandocentrum' te voldoen?
Een plek waar meer dan 20 terroristen zich kunnen verschuilen. Er is een gangenstelsel van naar schatting 500 km dus iets van een deur naar een van die gangen had ik wel verwacht. Iets meer dan een paar kamers van 't ziekenhuis waar de opslag van wapens achter de MRI is

Maar 't zal nog wel komen lijkt me
pi_211312279
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:20 schreef probeer het volgende:

[..]
Onafhankelijke journalisten die het bevestigen, bijvoorbeeld.

Ik vind dat je de boel ook nogal wat omdraait. Israel heeft dat ziekenhuis aangevallen, dus het is ook hen om duidelijk te maken dat ze het internationaal recht niet hebben overschreden, omdat het een legitiem doelwit was.

Ik vind daarvoor dat desbreffende filmpje te minimaal. Dat is alles.
pi_211312300
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Onafhankelijke journalisten die het bevestigen, bijvoorbeeld.

Ik vind dat je de boel ook nogal wat omdraait. Israel heeft dat ziekenhuis aangevallen, dus het is ook hen om duidelijk te maken dat ze het internationaal recht niet hebben overschreden, omdat het een legitiem doelwit was.

Ik vind daarvoor dat desbreffende filmpje te minimaal. Dat is alles.
Ook wel een beetje het nadeel van zo’n propaganda-oorlog. Ik denk inderdaad dat ze het prima aannemelijk kunnen maken dat daar een soort commandocentrum is, ze willen alleen te graag en te snel. Dan wordt het wat potsierlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211312307
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik draai het juist om. Een ziekenhuis is een perfect legitiem doelwit als het een basis is voor terroristen. Zeker als die terroristen pas geleden een slachting hebben aangericht op jouw grondgebied.

Alleen wil ik dan wel meer bewijs zien dan een artikel uit 2014 en een video met wat grab and go geweren.
En zo praten we terroristische acties van Israel langzaam gewoon goed. Gewoon te walgelijk voor woorden.

Ach, boeiend dat er 10.000+ onschuldige burgers dood gaan. Kinderen, zieken. Boeiend.
Alles dat we maar 1 of 2 strijders doden!

Dus voor elke terroristische actie van Israel (waar er al genoeg van gedaan zijn de afgelopen tientallen jaren) zou Hamas hetzelfde moeten doen tegen Israel?
pi_211312311
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:24 schreef Caland het volgende:

[..]
Ook wel een beetje het nadeel van zo’n propaganda-oorlog. Ik denk inderdaad dat ze het prima aannemelijk kunnen maken dat daar een soort commandocentrum is, ze willen alleen te graag en te snel. Dan wordt het wat potsierlijk.
Dat dus. Ik denk namelijk ook gewoon dat die Hamas Basis daar zat , hoor.
pi_211312325
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En zo praten we terroristische acties van Israel langzaam gewoon goed. Gewoon te walgelijk voor woorden.

Ach, boeiend dat er 10.000+ onschuldige burgers dood gaan. Kinderen, zieken. Boeiend.

Dus voor elke terroristische actie van Israel (waar er al genoeg van gedaan zijn de afgelopen tientallen jaren) zou Hamas hetzelfde moeten doen tegen Israel?
Uiteraard. Zo werkt dat. Je kan maar beter ervoor zorgen dat je de sterkste bent. Helaas voor Hamas.
pi_211312327
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:06 schreef probeer het volgende:

Maar dan ga je bij dat soort mensen doorvragen; Dus gewapend verzet tegenover Israël is legitiem? "Ja." Ok, hoe dient dat gewapende verzet er dan uit te zien? "Dat hangt er van af" (let op, dan wordt het antwoord dus al vaag). Ah, en behoort het afslachten van burgers, kinderen, babies, zoals gebeurde op de 7e tot legitiem gewapend verzet? En dan volgt er stilte. Of een 'ja maar hullie!' over Palestijnse kinderen die ook lijden.

Als je kinderen en babies doelgericht verkracht en/of vermoordt, ben je een terrorist en geen vrijheidsstrijder. Zo simpel is het.
Je vergeet alleen dat Israel al tientallen jaren een bezettende macht is en dat kolonisten voor deze oorlog praktisch dagelijks moorden en verkrachting uitvoerden op Palestijns gebied.
Hamas is hier niet mee begonnen en dat is wat veel mensen vergeten.

En daarnaast draai ook alles eens om: Is er ook maar iets wat de huidige acties van Israel goed praat?
Nee... Absoluut niet. Ook dat op de 7e niet, zeker niet.
pi_211312341
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Uiteraard. Zo werkt dat. Je kan maar beter ervoor zorgen dat je de sterkste bent. Helaas voor Hamas.
Die pech heeft Hamas, zeker.
Maar moeten wij daarmee vanuit het Westen gezien alle terroristische acties vanuit Israel altijd maar goed praten?
Nee, natuurlijk niet.

We moeten beiden kanten veroordelen, niet alleen Hamas.
Hamas is een terroristische organisatie, maar Israel is een terroristen staat.
pi_211312346
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 11:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, ik denk dat dit het nog niet is. Het verhaal is dat de ingangen daarvan met beton zijn verzegeld in de afgelopen dagen en dat Israël nu van alles in het werk stelt om die te doorbreken.

Dat duurt nog wel even dus, en daarom is er hierin voor Israël eigenlijk weinig te winnen want overal zal toch bij gezegd worden dat ze het zelf neergelegd of aangelegd hebben.
Ze hadden dit op deze manier niet moeten plaatsen, met de claim dat ze er pas net zijn en er niks aangepast is. Dat er Hamas in 't ziekenhuis of waar dan ook rondloopt daar twijfelt lijkt mij toch niemand aan. Op deze manier lijkt het gevaarlijke Hamas klein en amateuristisch
pi_211312353
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:28 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Die pech heeft Hamas, zeker.
Maar moeten wij daarmee vanuit het Westen gezien alle terroristische acties vanuit Israel altijd maar goed praten?
Nee, natuurlijk niet.

Het westen moet dat doen, wat goed is voor de westerse belangen.
  donderdag 16 november 2023 @ 12:30:28 #139
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_211312360
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:12 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ook mooi hoe open je een discussie ingaat, en dan verwacht je zeker een net antwoord vol met argumenten?
Overdreven aanstoot nemen aan de vorm is een evergreen, als het inhoudelijk niet lukt.
  donderdag 16 november 2023 @ 12:32:15 #140
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_211312375
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:24 schreef Caland het volgende:
Dan wordt het wat potsierlijk.
Dat ben ik zowaar met je eens ja _O-

Vond die ene gast die eerst op luik in de grond wijst, en daarna verteld dat het 'covert' is, en je het daarom 'niet kan zien' wel meme waardig.
pi_211312394
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 10:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hier kan ik weinig mee. Dan zou ik de context moeten zien/lezen van die 'bijval'.

Feit is: er zijn wijken waar vooral Noord-Afrikanen wonen, waar Joden niet met een keppeltje over straat kunnen. Er zijn geen 'witte-supremacy' wijken waar Joden dat niet kunnen. In dat daglicht is zo'n troll actie op het Erasmusbrug relatief onschuldig.
Caland probeert te doen alsof de standpunten van een minuscuul deeltje aan de uiterste zijde van de rechterkant van het politieke spectrum, breed worden gedragen. Dat is natuurlijk helemaal niet zo. Sterker nog, Israël en Joden krijgen nu de meeste steun van conservatief rechts.
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 10:11 schreef Caland het volgende:

[..]
Het is in beide gevallen verwerpelijk eerlijk gezegd.
Het is een ridicule vergelijking, want slechts één van deze voorbeelden betreft een echt probleem.

Antisemitisme en Israël-haat leeft veel meer onder progressief linksen dan onder rechtse mensen. Ja, ook bij rechts heb je dus een klein deel wat gedachtegoed omarmd dat het daglicht niet kan verdragen, maar bij Links wordt dit veel breder gedragen.

Helemaal omdat zij ook nog eens bereid zijn om weg te kijken als onversneden antisemitisme uit de Islamtische hoek komt. Dit zijn dan ook de naïeve dueugers die beginnen over 'Islamofobie' als het letterlijk moslims zijn die een onveilig leefklimaat voor Joodse gemeenschappen creëren.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 11:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]
We gaan het zien hoe groot de ruk naar rechts wordt volgende week woensdag.

De extreme groeperingen, de extreemrechtse zoals we die traditioneel kennen, die hangen al vanaf de eerste protesten achterover en weten dat de zieltjes "hun" kant wel op komen onder de gewone bevolking. De extreme groeperingen zelf zijn misschien wel marginaal, een deel van het gedachtengoed ervan en vooral de negatieve gevoelens richting de islamitische gemeenschappen leeft echt wel breder en groeit, ook door de massale immigratie en alle gedoe daaromheen.

Dus waar stemmen al die mensen op? Nee, er is geen kwestie dat de echte extremisten een partij als de NVU naar een zetel krijgen met hun aantallen, maar het speelveld komt wel meer hun kant op gezien de peilingen waarin een uiterst rechts kabinet vol partijen die immigratie en islam als belangrijke speerpunten hebben, zoals de PVV, NSC, JA21, een serieuze optie wordt.

Dus nee, ik heb het niet over dat marginale groeperingen zoals de NVU, neonazi's of accelerationisten de tent overnemen maar dat een deel van hun gedachtengoed omarmd wordt als belangrijke thema's bij de komende verkiezingen.

Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik denk dat je wel weet dat wat Janmaat vroegâh inbracht inmiddels rechts ingehaald is door meerdere mainstream partijen. Over die beweging en de versnelling hiervan heb ik het.
NSC gaat niet met PVV samenwerken, dat is ook geen uitgesproken rechtse partij. Ik zou het willen beperken van migratie ook geen rechts standpunt meer willen noemen, het is inmiddels een pure noodzaak geworden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211312411
quote:
14s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Caland probeert te doen alsof de standpunten van een minuscuul deeltje aan de uiterste zijde van de rechterkant van het politieke spectrum, breed worden gedragen. Dat is natuurlijk helemaal niet zo. Sterker nog, Israël en Joden krijgen nu de meeste steun van conservatief rechts.
[..]
Het is een ridicule vergelijking, want slechts één van deze voorbeelden betreft een echt probleem.

Antisemitisme en Israël-haat leeft veel meer onder progressief linksen dan onder rechtse mensen. Ja, ook bij rechts heb je dus een klein deel wat gedachtegoed omarmd dat het daglicht niet kan verdragen, maar bij Links wordt dit veel breder gedragen.

Helemaal omdat zij ook nog eens bereid zijn om weg te kijken als onversneden antisemitisme uit de Islamtische hoek komt. Dit zijn dan ook de naïeve dueugers die beginnen over 'Islamofobie' als het letterlijk moslims zijn die een onveilig leefklimaat voor Joodse gemeenschappen creëren.
[..]
NSC gaat niet met PVV samenwerken, dat is ook geen uitgesproken rechtse partij. Ik zou het willen beperken van migratie ook geen rechts standpunt meer willen noemen, het is inmiddels een pure noodzaak geworden.
Als NSC niet samengaat met de PVV, komt er ook geen rechts kabinet.
pi_211312440
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:27 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Je vergeet alleen dat Israel al tientallen jaren een bezettende macht is
En hoe komt het dat de IDF Gaza zo hermetisch afgesloten heeft de afgelopen jaren? Niet dat ik het beleid van de extreem rechtse Nety en co nou goed wil praten, maar doe nou niet alsof de situatie van voor de 7e zomaar uit de lucht kwam vallen. Dan doe je de voorgeschiedenis te kort.

(zal ik het antwoord op mijn vraag dan ook geven? Dat heeft Israël gedaan omdat Hamas, de PLO, etc, onophoudelijk terroristische aanslagen uit bleven voeren)

quote:
en dat kolonisten voor deze oorlog praktisch dagelijks moorden en verkrachting uitvoerden op Palestijns gebied.
Bron? En dan vooral dat 'praktisch dagelijkse moorden en verkrachten'. Begrijp me niet verkeerd, bewoners middels kolonisatie uit hun huizen drijven is walgelijk, absoluut. Maar een andere orde dan 'kolonisten die dagelijks moorden en verkrachten'.

quote:
Hamas is hier niet mee begonnen en dat is wat veel mensen vergeten.
Hamas is er inderdaad niet mee begonnen, omdat Hamas van de jaren '00 is. Wel hebben ze het stokje overgenomen van groeperingen die al sinds 1947 bezig zijn met terrorisme tegen Israël en Israëliërs.

Maar blijf vooral doen alsof dit huidige conflict louter en alleen begonnen is omdat Israël de Palestijnen zo waardeloos behandeld heeft de afgelopen 20 jaar. Is heus geen ontkenning van een enorm bloederige voorgeschiedenis van 70+ jaar, met extreem geweld en terreur over en weer.

quote:
En daarnaast draai ook alles eens om: Is er ook maar iets wat de huidige acties van Israel goed praat?
Nee... Absoluut niet. Ook dat op de 7e niet, zeker niet.
Wacht ... Dus extreem geweld (wat Hamas de 7e deed) doordat je mensen vermoord en verkracht worden (kolonisten die dagelijks Palestijnen verkrachten en vermoorden, jouw woorden) is in jouw ogen een zeer spijtig maar helaas logisch gevolg?

Maar extreem geweld (wat Israël na de 7e deed) doordat je mensen vermoord en verkracht worden (door Hamas op de 7e) is nu toch niet meer logisch?

Kijk ... Of je keurt het moorden en verkrachten van burgers af, en dan zit iedereen die zich daar schuldig aan maakt per definitie hartstikke fout. Of je ziet het moorden en verkrachten van burgers als een zeer spijtig maar helaas logisch, extreem gevolg van eerder aangedaan geweld. En dan staan zowel de 7e, als óók alles wat er na gebeurde en nog steeds gebeurt, op gelijke voet.

De 7e legitiem vinden maar alles wat er na gebeurde niet, of vice versa, valt simpelweg totaal niet te rijmen. Dat is imo blinde partijdigheid.

Of men mag op extreem geweld reageren met nóg meer extreem geweld. Of men doet dat beter niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 16-11-2023 13:00:26 ]
pi_211312455
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:28 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ah ok, fijn dat je je hier verduidelijkt. Ja, daar ben ik het wel mee eens ja.
  donderdag 16 november 2023 @ 12:45:14 #145
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211312489
quote:
14s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:34 schreef HowardRoark het volgende:

...
Nee dat klopt, het is met de tijd salonfähiger geworden hoewel bijvoorbeeld de SP dit punt al jaaaren opgenomen heeft.

Wat gemor jegens bevolkingsgroepen betreft is het inderdaad zo dat antisemitisme momenteel meer in de "progressief" linkse kringen rondwaart dan bij algemeen rechts. Extreem rechts is een ander verhaal en daar zit die hoefijzertheorie ook weer achter, dat hoe extremistischer de ideologie is, des te dichter het komt bij de extremiteiten van de andere kant van het spectrum.

Dat is ook wat het zo pijnlijk onleuk maakt, dat juist door de blinde steun vanuit die linkse kringen en de kreten en taferelen hierbij rechts in de kaart wordt gespeeld.
pi_211312544
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als NSC niet samengaat met de PVV, komt er ook geen rechts kabinet.
Dat zou jammer zijn, want een met een links kabinet is Nederland verloren. Als het blok GroenLinks/PvdA het hier voor het zeggen gaat krijgen, dan heb je straks niet alleen half Gaza hier, maar waarschijnlijk ook nog een aanzienlijk deel van de mensen die nu uit Pakistan wordt gezet. Dat soort zogenaamde 'diversiteit' is men immers dol op.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee dat klopt, het is met de tijd salonfähiger geworden hoewel bijvoorbeeld de SP dit punt al jaaaren opgenomen heeft.

Wat gemor jegens bevolkingsgroepen betreft is het inderdaad zo dat antisemitisme momenteel meer in de "progressief" linkse kringen rondwaart dan bij algemeen rechts. Extreem rechts is een ander verhaal en daar zit die hoefijzertheorie ook weer achter, dat hoe extremistischer de ideologie is, des te dichter het komt bij de extremiteiten van de andere kant van het spectrum.

Dat is ook wat het zo pijnlijk onleuk maakt, dat juist door de blinde steun vanuit die linkse kringen en de kreten en taferelen hierbij rechts in de kaart wordt gespeeld.
Hoefijzertheorie bewijst zich inderdaad weer. Je ziet het nu in de VS ook goed, zowel een aanzienlijk deel van Links als een deel van de 'America First' aanhangers gooien een rookgordijn op van bothsidesism als het om de oorlog in Israël gaat.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211312558
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Bijzondere post, uit oprechte interesse: Heb je je ook zo druk gemaakt om de ruim 500,000 burgerslachtoffers in Syrië (de teller loopt nog) of is dat ineens 'anders'?
pi_211312565
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:55 schreef Tarado het volgende:

[..]
Niet verrassend dat je ook hier weer de schreeuwende domoor uithangt.
Let op die "Maar moeten wij daarmee vanuit het Westen gezien alle terroristische acties vanuit Israel altijd maar goed praten?"

Alsof dat is wat er de afgelopen decennia gebeurd is, dat het westen de acties van Israel continue goed praatte. Het is niet alsof het westen Israëlisch handelen al jarenlang sterk afkeurt.
pi_211312593
quote:
14s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzondere post, uit oprechte interesse: Heb je je ook zo druk gemaakt om de ruim 500,000 burgerslachtoffers in Syrië (de teller loopt nog) of is dat ineens 'anders'?
Ik wel. Assad, Poetin en IS zijn daar hoofdverantwoordelijk voor die doden.

Jij?

Of is dat ineens 'anders'?
pi_211312625
Antisemitismekaart trekken als er feitelijk onderbouwde kritiek gegeven wordt op het israelische beleid devalueert defentie van antisemitisme ernstig. Net zoals andere bevolkingsgroepen veel te vaak de rascismekaart trekken..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')