abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 november 2023 @ 11:39:09 #101
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211311796
quote:
11s.gif Op donderdag 16 november 2023 09:52 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]

Is dit serieus? Is dit het Hamas commandocentrum onder 't Al-Shifa ziekenhuis waar we al zo lang over horen?

Is dit 't?
Nee, ik denk dat dit het nog niet is. Het verhaal is dat de ingangen daarvan met beton zijn verzegeld in de afgelopen dagen en dat Israël nu van alles in het werk stelt om die te doorbreken.

Dat duurt nog wel even dus, en daarom is er hierin voor Israël eigenlijk weinig te winnen want overal zal toch bij gezegd worden dat ze het zelf neergelegd of aangelegd hebben.
  donderdag 16 november 2023 @ 11:42:26 #102
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_211311853
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 11:39 schreef Qarrad het volgende:
Het verhaal is dat de ingangen daarvan met beton zijn verzegeld in de afgelopen dagen en dat Israël nu van alles in het werk stelt om die te doorbreken.
Dus de foto's van de james bond villain's evil lair komen nog?

Moeten we maar hopen dat ze de banner met "hamas commando centrum" niet van de muur gehaald hebben hé, anders is er nog steeds geen "bewijs'.
pi_211311854
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 11:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat dacht je van onafhankelijke journalisten die het kunnen bevestigen? jij vindt een video van paar minuten, waar wat geweren getoond genoeg bewijs. Ik leg mijn lat wat hoger, omtrent het bombarderen van een ziekenhuis.
quote:
7s.gif Op donderdag 16 november 2023 10:47 schreef ExTec het volgende:
Repost, voor mensen die het interessant vinden. Uit 2014. Over of er al dan niet hamas bases zijn in om onder en rond dat ziekenhuis

https://www.tabletmag.com(...)ker-in-gaza-revealed

Volledige tekst:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tada.
"Pools are perfect for holding water"
pi_211311855
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 11:36 schreef Tarado het volgende:

[..]
Als ze het gewoon platgegooid hadden heb je wel een punt maar ze zijn toch redelijk precies te werk gegaan, dan neem ik aan dat er intel was.
Wat ik lees is dat ze een tunnel hebben gevonden 200m van ziekenhuis. Ze moeten nog zoeken of er een verbinding is met het ziekenhuis zelf. Is het ziekenhuis dan wel een legitiem doelwit?

En het filmpje vind ik ook allerminst overtuigend. Als kamp A zegt dat het zo is dan geloof ik dat maar als kamp B zegt dat het niet zo is geloof ik dat ook want niets in het filmpje laat mij ene kant toe neigen.
  donderdag 16 november 2023 @ 11:43:45 #105
6484 ExTec
pi_211311867
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 11:42 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
Tada.
Nee, je bent behind the curve.

Want 'wie zegt dat ze ze nog steeds gebruikte'?
pi_211311887
quote:
10s.gif Op donderdag 16 november 2023 11:43 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, je bent behind the curve.

Want 'wie zegt dat ze ze nog steeds gebruikte'?
Lol.
  donderdag 16 november 2023 @ 11:48:24 #107
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211311904
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 11:42 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Wat ik lees is dat ze een tunnel hebben gevonden 200m van ziekenhuis. Ze moeten nog zoeken of er een verbinding is met het ziekenhuis zelf. Is het ziekenhuis dan wel een legitiem doelwit?

En het filmpje vind ik ook allerminst overtuigend. Als kamp A zegt dat het zo is dan geloof ik dat maar als kamp B zegt dat het niet zo is geloof ik dat ook want niets in het filmpje laat mij ene kant toe neigen.
Dat moeten we dus even afwachten, het is wel de modus operandi van Hamas om op dit soort plekken schuilplaatsen en/of meer te hebben, dus nu al de conclusie trekken dat er niets was vind ik wat snel.
  donderdag 16 november 2023 @ 11:50:41 #108
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211311918
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 11:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Van geharde antisemieten, is antisemitisme altijd prioriteit. Dus over welke groepen heb je het nou precies? en wanneer gaan die achterover hangen en stemmen tellen? welke stemmen?
We gaan het zien hoe groot de ruk naar rechts wordt volgende week woensdag.

De extreme groeperingen, de extreemrechtse zoals we die traditioneel kennen, die hangen al vanaf de eerste protesten achterover en weten dat de zieltjes "hun" kant wel op komen onder de gewone bevolking. De extreme groeperingen zelf zijn misschien wel marginaal, een deel van het gedachtengoed ervan en vooral de negatieve gevoelens richting de islamitische gemeenschappen leeft echt wel breder en groeit, ook door de massale immigratie en alle gedoe daaromheen.

Dus waar stemmen al die mensen op? Nee, er is geen kwestie dat de echte extremisten een partij als de NVU naar een zetel krijgen met hun aantallen, maar het speelveld komt wel meer hun kant op gezien de peilingen waarin een uiterst rechts kabinet vol partijen die immigratie en islam als belangrijke speerpunten hebben, zoals de PVV, NSC, JA21, een serieuze optie wordt.

Dus nee, ik heb het niet over dat marginale groeperingen zoals de NVU, neonazi's of accelerationisten de tent overnemen maar dat een deel van hun gedachtengoed omarmd wordt als belangrijke thema's bij de komende verkiezingen.

Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik denk dat je wel weet dat wat Janmaat vroegâh inbracht inmiddels rechts ingehaald is door meerdere mainstream partijen. Over die beweging en de versnelling hiervan heb ik het.
  donderdag 16 november 2023 @ 11:52:30 #109
6484 ExTec
pi_211311932
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 11:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is het ziekenhuis dan wel een legitiem doelwit?

We hebben ook filmpjes gezien van hamas tuig wat vanuit ziekenhuizen schiet hé?

Dan lijkt het antwoord mij een klinkende ja.

Criteria is niet louter: zit er een basis onder, Y/N.
pi_211311943
quote:
7s.gif Op donderdag 16 november 2023 11:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
Redelijk normaal dat die niet vrije hand hebben in een oorlogszone. Professionele militairen zullen dat soort mensen weren. Dat gezegd, twijfel ik niet dat we die beelden tzt tot vervelens toe gaan zien.

Maar dan moet je wel kijken ;)
[..]
Daar was ik niet zo zeer mee bezig. Ik was bezig met, wat lijkt, het ongeinformeerde volk wat blijkbaar verteld moet worden dat er daadwerkelijk tunnels zijn enzo, ook al is dat ad nauseum in de media geweest.
Watte? ik bedoel dat niet lullig, maar je manier van formuleren is echt heel erg onduidelijk. Is Nederlands niet je moedertaal, toevallig?
pi_211311976
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 11:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Watte? ik bedoel dat niet lullig, maar je manier van formuleren is echt heel erg onduidelijk. Is Nederlands niet je moedertaal, toevallig?
Nee hoor. Het is prima duidelijk wat hij bedoelt.

Hij stelt; er is een militaire basis. Hier is een artikel uit 2004 wat stelt dat een basis in dat ziekenhuis een open geheim is. Omdat Israel zelf de faciliteiten gebouwd heeft (toen het nog Israëlisch gebied was) en Hamas het al jarenlang gebruikt in oa contact met de media. Waarbij laatstgenoemden (media) zeer gelimiteerde toegang tot het militaire gedeelte krijgen.

Of dat bombarderen legitimeert is een tweede.
  donderdag 16 november 2023 @ 11:57:13 #112
6484 ExTec
pi_211311984
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 11:56 schreef probeer het volgende:

[..]
Tx ;)
pi_211311995
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 11:36 schreef Tarado het volgende:

[..]
Als ze het gewoon platgegooid hadden heb je wel een punt maar ze zijn toch redelijk precies te werk gegaan, dan neem ik aan dat er intel was.
Ik ook. Alleen zou ik toch graag meer bewijs zien.
  donderdag 16 november 2023 @ 11:59:23 #114
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211312009
Amnesty International en UNICEF presentaties bevatten materiaal dat terrorisme goedpraat.

Doet me gelijk denken aan de tweet die ik gisteren postte over dat de moslims al sinds 1991 een 100 jaren plan hebben om Westerse universiteiten te vergiftigen met anti Israel materiaal.

=========
Arizona students allegedly bombarded with Hamas 'propaganda' in lesson claiming 'terrorist' is offensive term
The Arizona superintendent of education is warning all districts in the state to avoid using information or collaborating with any Amnesty International USA and the United Nations Children's Fund (UNICEF) education division after a high school club affiliated with the student wings of the organizations put on a presentation that he believed white-washed Palestinian terrorism.

Lees verder: https://www.msn.com/en-us(...)ive-term/ar-AA1k1lNL
  donderdag 16 november 2023 @ 11:59:49 #115
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211312020
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 11:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik ook. Alleen zou ik toch graag meer bewijs zien.
Ze zouden daar toch eens meer rekening moeten houden met wat echt belangrijk is, wat FOK!kers in het machtige Nederland ergens van vinden :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211312025
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 11:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]
We gaan het zien hoe groot de ruk naar rechts wordt volgende week woensdag.

De extreme groeperingen, de extreemrechtse zoals we die traditioneel kennen, die hangen al vanaf de eerste protesten achterover en weten dat de zieltjes "hun" kant wel op komen onder de gewone bevolking. De extreme groeperingen zelf zijn misschien wel marginaal, een deel van het gedachtengoed ervan en vooral de negatieve gevoelens richting de islamitische gemeenschappen leeft echt wel breder en groeit, ook door de massale immigratie en alle gedoe daaromheen.

Dus waar stemmen al die mensen op? Nee, er is geen kwestie dat de echte extremisten een partij als de NVU naar een zetel krijgen met hun aantallen, maar het speelveld komt wel meer hun kant op gezien de peilingen waarin een uiterst rechts kabinet vol partijen die immigratie en islam als belangrijke speerpunten hebben, zoals de PVV, NSC, JA21, een serieuze optie wordt.

Dus nee, ik heb het niet over dat marginale groeperingen zoals de NVU, neonazi's of accelerationisten de tent overnemen maar dat een deel van hun gedachtengoed omarmd wordt als belangrijke thema's bij de komende verkiezingen.

Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik denk dat je wel weet dat wat Janmaat vroegâh inbracht inmiddels rechts ingehaald is door meerdere mainstream partijen. Over die beweging en de versnelling hiervan heb ik het.
Janmaat ingehaald? door wie?

Janmaat was rechtser dan Geert Wilders, hoor. En hoe goed rechts het gaat doen. Ja, wat beschouw je dan als rechts? neem je NSC ook mee?

Als je alles van GL als gevaarijk-rechts ziet, heb je altijd gelijk natuurlijk.
pi_211312048
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 11:56 schreef probeer het volgende:

[..]

Hij stelt; er is een militaire basis. Hier is een artikel uit 2004 wat stelt dat een basis in dat ziekenhuis een open geheim is. Omdat Israel zelf de faciliteiten gebouwd heeft (toen het nog Israëlisch gebied was) en Hamas het al jarenlang gebruikt in oa contact met de media. Waarbij laatstgenoemden (media) zeer gelimiteerde toegang tot het militaire gedeelte krijgen.

Of dat bombarderen legitimeert is een tweede.
Ik draai het juist om. Een ziekenhuis is een perfect legitiem doelwit als het een basis is voor terroristen. Zeker als die terroristen pas geleden een slachting hebben aangericht op jouw grondgebied.

Alleen wil ik dan wel meer bewijs zien dan een artikel uit 2014 en een video met wat grab and go geweren.
  donderdag 16 november 2023 @ 12:06:21 #118
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211312103
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik draai het juist om. Een ziekenhuis is een perfect legitiem doelwit als het een basis is voor terroristen. Zeker als die terroristen pas geleden een slachting hebben aangericht op jouw grondgebied.

Alleen wil ik dan wel meer bewijs zien dan een artikel uit 2014 en een video met wat grab and go geweren.
Dat willen we allemaal wel maar als dat er niet meteen is betekent het toch niet dat het er niet is/was?
pi_211312109
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 11:59 schreef slashdotter3 het volgende:
Amnesty International en UNICEF presentaties bevatten materiaal dat terrorisme goedpraat.

Doet me gelijk denken aan de tweet die ik gisteren postte over dat de moslims al sinds 1991 een 100 jaren plan hebben om Westerse universiteiten te vergiftigen met anti Israel materiaal.

=========
Arizona students allegedly bombarded with Hamas 'propaganda' in lesson claiming 'terrorist' is offensive term
The Arizona superintendent of education is warning all districts in the state to avoid using information or collaborating with any Amnesty International USA and the United Nations Children's Fund (UNICEF) education division after a high school club affiliated with the student wings of the organizations put on a presentation that he believed white-washed Palestinian terrorism.

Lees verder: https://www.msn.com/en-us(...)ive-term/ar-AA1k1lNL
Lol. Dat grapje ken ik ook wel. Dan worden ze opeens vrijheidsstrijders genoemd, omdat ze vanuit een minderwaardige en zwakkere positie gewapende strijd voeren tegen hun onderdrukker.

En tsja ... men kan in algemene zin best wel stellen dat bij een bepaalde mate van onderdrukking, gewapende strijd enigszins gelegitimeerd wordt. Zoals bijna elke bezetting leidt tot gewapende strijd door een of meerdere kleinere groeperingen. Hell, denk zelfs bv aan het Nederlands verzet in de oorlog.

Maar dan ga je bij dat soort mensen doorvragen; Dus gewapend verzet tegenover Israël is legitiem? "Ja." Ok, hoe dient dat gewapende verzet er dan uit te zien? "Dat hangt er van af" (let op, dan wordt het antwoord dus al vaag). Ah, en behoort het afslachten van burgers, kinderen, babies, zoals gebeurde op de 7e tot legitiem gewapend verzet? En dan volgt er stilte. Of een 'ja maar hullie!' over Palestijnse kinderen die ook lijden.

Als je kinderen en babies doelgericht verkracht en/of vermoordt, ben je een terrorist en geen vrijheidsstrijder. Zo simpel is het.
  donderdag 16 november 2023 @ 12:09:31 #120
6484 ExTec
pi_211312140
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Kun je me ook entertainen met welke excuus je ook deze negeert?

ExTec in NWS / Oorlog Israël - Hamas - Palestina #203 Eeuwigdurende ellende

En vertel me aub niet dat je hier ook 0 van meegekregen hebt.

Geinformeerdheid mbt een bepaalde topic, waar je blijkbaar graag over mee wil praten lijkt mij wel een vereiste.
pi_211312145
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:06 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat willen we allemaal wel maar als dat er niet meteen is betekent het toch niet dat het er niet is/was?
Zeker niet. Ga er ook gewoon vanuit dat dat nog komt :)
pi_211312155
quote:
7s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:09 schreef ExTec het volgende:

[..]

Geinformeerdheid mbt een bepaalde topic, waar je blijkbaar graag over mee wil praten lijkt mij wel een vereiste.
Je reageerde daar niet op mij, dus overheen gelezen.
  donderdag 16 november 2023 @ 12:12:51 #123
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211312177
quote:
7s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:09 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ook mooi hoe open je een discussie ingaat, en dan verwacht je zeker een net antwoord vol met argumenten?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 16 november 2023 @ 12:16:28 #124
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 16 november 2023 @ 12:18:35 #125
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211312232
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 11:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Janmaat ingehaald? door wie?

Janmaat was rechtser dan Geert Wilders, hoor. En hoe goed rechts het gaat doen. Ja, wat beschouw je dan als rechts? neem je NSC ook mee?
"Een hoop dingen die Janmaat vroeger zei die toen niet konden, zijn inmiddels geïncorporeerd in mainstream politieke partijen. Immigratie is momenteel een centraal verkiezingsthema in een verrechtsend politiek landschap en deze beweging is aan het versnellen door de huidige taferelen."
quote:
Als je alles van GL als gevaarijk-rechts ziet, heb je altijd gelijk natuurlijk.
Ja, stroman ze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')