Poetsen hebben ze een broertje aan dood bij hamas.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:50 schreef 3rr0r het volgende:
Soms kom je bij het lezen van de NOS artikelen toch wel een bedenkelijke manier van verwoorden tegen. Er was een artikel van de week, toen de IDF dat filmpje liet zien over de ruimte onderin een ziekenhuis, waar men wapens aantrof.
De NOS schrijft:
[..]
Er liggen handgranaten, RPG's, AK-47's etc. Of er iets roestig is kan je nauwelijks zien, maar men omschrijft het dus als 'een stapel roestige wapens'. Daar vloeit toch wel een gekleurde mening van de schrijver door. Een hoop wapens die eruit zien alsof ze gewoon normaal gebruikt kunnen worden en flinke schade kunnen aanrichten omschrijven als 'een stapel roestige wapens'...
https://nos.nl/collectie/(...)ael-publiceert-video
Zonde. Heel erg zonde, daar hadden ze andere mensen blij mee kunnen maken.quote:
De artsen zonder grenzen mensen spreken hoofdzakelijk Engels met elkaar begreep ik. Zat die geen Arabisch kunnenquote:
Plan je volgende openhartoperatie daar zou ik zeggenquote:Op donderdag 16 november 2023 15:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zonde. Heel erg zonde, daar hadden ze andere mensen blij mee kunnen maken.
IDF constateerde eerder vanmorgen al dat Al Shifa, ondanks berichten van 't ziekenhuis zelf, helemaal geen tekorten heeft.
Doel je daarmee op 'mbv extreme en grootscheepse terroristische aanslagen1 een eveneens extreme en grootscheepse reactie uitlokken van een zeer rechtse regering en regeringsleider2, om vervolgens over de rug van het enorme en actief gaande leed van de Palestijnse bevolking, zowel een grootse oplevende steun voor de eigen organisatie uit zo'n beetje de gehele islamitische wereld als k een steun vanuit de westerse wereld voor Palestijnse doelen inclusief veroordeling van Isralisch handelen, te bewerkstelligen?'quote:Op donderdag 16 november 2023 13:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik heb het al vaker hier gezegd, maar Hamas heeft dit briljant gespeeld.
"Kijk deze doos vol met verband en pleisters, helemaal geen tekorten!"quote:Op donderdag 16 november 2023 15:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zonde. Heel erg zonde, daar hadden ze andere mensen blij mee kunnen maken.
IDF constateerde eerder vanmorgen al dat Al Shifa, ondanks berichten van 't ziekenhuis zelf, helemaal geen tekorten heeft.
Ook voor Netanyahu is dit een geschenk uit de hemel. Zodra ze stoppen dan is hij de eerste die eruit vliegt maar zolang dit doorgaat kan hij blijven zitten.quote:Op donderdag 16 november 2023 15:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Doel je daarmee op 'mbv extreme en grootscheepse terroristische aanslagen1 een eveneens extreme en grootscheepse reactie uitlokken van een zeer rechtse regering en regeringsleider2, om vervolgens over de rug van het enorme en actief gaande leed van de Palestijnse bevolking, zowel een grootse oplevende steun voor de eigen organisatie uit zo'n beetje de gehele islamitische wereld als k een steun vanuit de westerse wereld voor Palestijnse doelen inclusief veroordeling van Isralisch handelen, te bewerkstelligen?'
1 en dat bij velen k nog (deels) weten te verkopen als gelegitimeerd gewapend verzet tegen een gewelddadige onderdrukker)
2 die in hun macht ook juist zeer sterk leunen op het aanpakken van terrorisme en specifiek Hamas, dus in die zin was de Isralische reactie geheel te verwachten
Jup.
Ze hebben daar een goede Noorse anesthesist dus dankjewel ik zal 't zeker overwegen als 't Yasser Arafat Airport weer open isquote:Op donderdag 16 november 2023 15:18 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Plan je volgende openhartoperatie daar zou ik zeggen
De cijfers van Hamas en die van onafhankelijk NGO's lopen niet ver uiteen, dat is nou juist net de crux.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is niet alleen schrikbarend om te zien, maar het valt ook op dat claims van Hamas meteen 'feiten' zijn (schijnbaar hoeft daar geen bewijs voor te komen) en daadwerkelijke bewijzen van Isral worden vol argwaan in een negatief daglicht gezet.
Een Jihadistische terreurgroepering, die als doel heeft een land en volk uit te vernietigingen en openlijk zegt nog soortgelijke ambities ver buiten de regio te hebben, heeft dus binnen bepaalde kringen meer legitimiteit dan een democratisch land met Westerse normen en waarden. Dit is een gestoorde dubbele standaard.
of allebei. natuurlijk wil israel laten zien dat zij de palestijnen niet laten doodgaan, en de babies voeden en veiligheid bieden. maar ze doen het ook gewoon omdat het menselijk is. hoop ik.quote:Op donderdag 16 november 2023 15:15 schreef Molo het volgende:
[..]
De artsen zonder grenzen mensen spreken hoofdzakelijk Engels met elkaar begreep ik. Zat die geen Arabisch kunnen
Of het is propaganda, kan allemaal
NGO’s zijn ook linkse terroristische bolwerken heb ik geleerd in dit topic.quote:Op donderdag 16 november 2023 15:28 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De cijfers van Hamas en die van onafhankelijk NGO's lopen niet ver uiteen, dat is nou juist net de crux.
Ook in dit conflict?quote:Op donderdag 16 november 2023 15:28 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De cijfers van Hamas en die van onafhankelijk NGO's lopen niet ver uiteen, dat is nou juist net de crux.
Wat Israel ook doet, het is sowieso verkeerd. Leveren ze geen hulpmiddelen dan zijn ze verantwoordelijk voor de slachtoffers. Leveren ze wel hulpmiddelen dan is het propaganda.quote:Op donderdag 16 november 2023 15:28 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
of allebei. natuurlijk wil israel laten zien dat zij de palestijnen niet laten doodgaan, en de babies voeden en veiligheid bieden. maar ze doen het ook gewoon omdat het menselijk is. hoop ik.
trouwens stel je voor dat je als IDF nu al die tunnels en kamers onder de ziekenhuizen moet gaan uitpluizen. achter elke deur kan een gigantische bom zitten...of hamas kan zelfs op elk willekeurig moment zo''n tunnel opblazen op afstand. of met een trigger.
Ik ben links en ik kan die geruchten bevestigenquote:Op donderdag 16 november 2023 15:31 schreef Caland het volgende:
[..]
NGO’s zijn ook linkse terroristische bolwerken heb ik geleerd in dit topic.
Het valt Isral net te prijzen dat ze hulpmiddelen aan Gaza geven. Zoals in de derde week van de oorlog, ze ondanks dat de grenzen dicht waren toch 3 miljoen liter water aan de inwoners van Gaza gaven. Water is een eerste levensbehoefte en niemand kan zonder water. Toch iets meer dan een liter per persoon, gratis!quote:Op donderdag 16 november 2023 15:36 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Wat Israel ook doet, het is sowieso verkeerd. Leveren ze geen hulpmiddelen dan zijn ze verantwoordelijk voor de slachtoffers. Leveren ze wel hulpmiddelen dan is het propaganda.
En waar denk je dat die NGO’s hun cijfers op baseren?quote:Op donderdag 16 november 2023 15:28 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hamas bracht als eerste naar buiten dat dat ziekenhuis door IDF was gebombardeerd en dat er zeker 500 doden waren.quote:Op donderdag 16 november 2023 15:35 schreef pokkerdepok het volgende:
de cijfers van hamas worden over het algemeen als vrij betrouwbaar gezien door alle partijen. of dan nu nog geldt, dat weet je niet, want hamas vecht nu voor zijn voortbestaan.
Je bedoelt dat ook NGOs de gepresenteerde cijfers door Hamas meteen overnemen.quote:Op donderdag 16 november 2023 15:28 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dan benadrukt dan maar weer eens dat je niet goed leest.quote:Op donderdag 16 november 2023 15:31 schreef Caland het volgende:
[..]
NGO’s zijn ook linkse terroristische bolwerken heb ik geleerd in dit topic.
Terwijl Israel in 50 dagen tijd meer dan 1500 doden veroorzaakte waaronder ruim 500 kinderen, heeft Hamas 23 vermeende collaborateurs gedood. Goed dat Amnesty dit tot de bodem heeft uitgezocht!quote:Op donderdag 16 november 2023 15:09 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.amnesty.org/en/documents/mde21/1643/2015/en/
Palestine (State of): ‘Strangling Necks’ Abductions, torture and summary killings of Palestinians by Hamas forces during the 2014 Gaza/Israel conflict
[ twitter ]
Nou nou, die NGO's zijn wel vervelend hoor.quote:Op donderdag 16 november 2023 15:48 schreef HowardRoark het volgende:
Dan benadrukt dan maar weer eens dat je niet goed leest.
OK, dat kan dat jij niet de indruk hebt dat Isral afwegingen maakt om burgers te sparen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |