abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211408084
Dat bekt niet lekker.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:58:10 #102
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211408163
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik dacht dat dsm-firmenich wel het dieptepunt qua naam zou zijn.
*Team dsm-firmenich PostNL
pi_211408185
In de praktijk wordt dat toch gewoon Visma en volgend jaar heel vaak nog gewoon Jumbo :D
pi_211408215
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:03 schreef Pistolero het volgende:
[ twitter ]
Officieel nu.

Beide sponsoren voor onbepaalde tijd en volgens Plugge kunnen ze een grote stap vooruit maken. Al die geruchten over zogenaamde financiele problemen door het afhaken van Jumbo kunnen ook weer de ijskast in.
Gezien alle verhalen over een fusie/overname zijn die problemen er toch wel geweest? Of zou dat enkel een truc zijn geweest om wat druk te zetten op andere partijen?
pi_211408318
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:58 schreef Momo het volgende:

[..]
*Team dsm-firmenich PostNL
Was ik alweer vergeten, dat is wel nog erger enkel al vanwege het hoofdlettergebruik.
graag op anoniem
pi_211408351
Dat wordt weer droefenis met Bobbie die de namen altijd zo overdreven uitspreekt ;(
pi_211408430
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:01 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Gezien alle verhalen over een fusie/overname zijn die problemen er toch wel geweest? Of zou dat enkel een truc zijn geweest om wat druk te zetten op andere partijen?
Ik blijf erbij dat die fusie extreem is opgeblazen door de media en 90% van de berichten daaromtrent bullshit was.

Denk dat Plugge en co gewoon meerdere hengeltjes hebben uitgegooid. Fusie met Soudal, Amazon, PON etc. En uiteindelijk was PON blijkbaar de beste optie qua geld en (gebrek aan) gezeik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pistolero op 24-11-2023 19:04:18 ]
pi_211408653
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:03 schreef Pistolero het volgende:
[ twitter ]
Officieel nu.

Beide sponsoren voor onbepaalde tijd en volgens Plugge kunnen ze een grote stap vooruit maken. Al die geruchten over zogenaamde financiele problemen door het afhaken van Jumbo kunnen ook weer de ijskast in.
Onbepaalde tijd zegt niets natuurlijk.

Verder sympathieke sponsors; een expliciet Europees softwarebedrijf, en fietsen leasen ipv auto's kan ik ook alleen maar toejuichen.
pi_211411066
Op de swapfiets de Tour rijden, ik geef het je te doen. Krijgen ze toch nog wat tegenstand op die manier
pi_211413349
Leasen van een fiets. Doen veel mensen dat of is het meer iets voor bedrijven die dat voor hun werknemers doen? Dat eerste kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 19:16:11 #111
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_211413434
Toch een interessant nieuwtje vandaag. De Tour du Rwanda heeft het parcours voor de editie van 2024 onthuld. Nu vind ik dat altijd interessant, maar er zat een grote verrassing verstopt in het parcours. De laatste rit van de editie van volgend jaar zal verreden worden op het beoogde WK-parcours, een jaar later.

De laatste rit van de Tour du Rwanda van volgend jaar bestaat uit een lange lus van 28 kilometer met daarin de gevreesde Mont Kigali en, onvermeld, de Muur van Kigali. Daarnaast bestaat het parcours uit een rondje van een dikke 15 kilometer rond het Kigali Convention Center, een nieuw rondje. Tenminste, nieuw voor zover ik het me kan heugen. In de Tour du Rwanda van 2022 kwam er wel een rit aan bij het Kigali Convention Center, maar we hebben nog niet zo'n rondje om dat gebouw heen afgewerkt. Hoe ziet dat rondje er dan precies uit? Nou, dat heb ik geprobeerd na te bootsen. Ik ben er ongeveer, mijn creatie komt uit op 15,7 kilometer terwijl het rondje blijkbaar 15,4 kilometer lang is. In ieder geval, een eerste indicatie:

Eerste indruk: ik ben geen fan. Het had heel simpel kunnen zijn. Ze hadden simpelweg het parcours van de laatste rit van de Tour du Rwanda van de afgelopen jaren kunnen overnemen. Een rondje met daarin steevast de Muur van Kigali en daarna de kasseiklim van Rebero. Een verschrikkelijk zwaar rondje, naar de smaak van de organisatie en wellicht de UCI misschien wel wat té zwaar. Voor Rwandese begrippen is dit een makkelijk rondje. Het eerste deel van het parcours stelt weinig voor. Vooral in dalende lijn over brede wegen, met een paar minimale hellinkjes tussendoor. Na een kilometer of zeven komt er een hupje van een halve kilometer aan een procent of drie, over een weg die momenteel nog onverhard is. Maar daar zal in 2025 ongetwijfeld nieuw asfalt liggen te blinken. Na dit hupje bereiken de renners een brede weg en die weg loopt in totaal twee kilometer aan iets minder dan 4% omhoog richting het Convention Center. De eerste 700 meter gaat het aan 7% omhoog, daarna vlakt het af en gaat het vervolgens nog wat vals plat omhoog. Zodra we het Convention Center weer bereiken gaan we daar een rondje afwerken. Eerst dalen de renners af over een brede en behoorlijk rechte weg. Over deze weg ging men in de Tour du Rwanda van 2022 omhoog richting de finish, leverde een klimmetje van 900 meter aan 8% op. Nu gaat het over die weg omlaag, waarna de renners na een bocht van 180 graden naar links een kasseiklim bereiken. Het gaat een kilometer aan 6% omhoog over de steentjes van KN 14 Avenue. Heel wat straten van Kigali zijn van streetview voorzien, maar net op dit plekje laat streetview het een beetje afweten. Er is wel iemand die zelf beelden heeft gemaakt, maar de kwaliteit van zijn camera laat, mwah, te wensen over. Om een indicatie te krijgen van de kasseien kom je ongeveer uit bij dit schimmige beeld:

Er liggen steentjes, als je goed kijkt. Ze liggen er keurig bij, zoals bijna alle kasseien in de stad wellicht dat stempel niet eens verdienen. Alsnog, een kasseienklimmetje in het lokale rondje. Boven op dit klimmetje gaat het naar links, naar rechts en dan bereiken de renners een brede weg die wat verder vals plat omhoog blijft lopen tot aan de finish. Richting die finish gaat het in totaal bijna drie kilometer omhoog aan 4%, maar het venijn zit toch vooral in die eerste kilometer. Wel een buitengewoon lastige aankomst, omdat het dus continu verder omhoog blijft lopen.

Als dit daadwerkelijk het parcours van het WK gaat worden ben ik toch vooral teleurgesteld. De Muur van Kigali zit, als dit waarheid wordt, alleen in de lange lus. Die muur hoort natuurlijk thuis in de korte lus. Wat nu doorgaat als korte lus, de lus die waarschijnlijk het vaakst afgewerkt zal worden, is relatief simpel. Niet makkelijk, want dat bestaat niet in Kigali, maar van alle opties is het waarschijnlijk wel zo'n beetje de makkelijkste. Het rondje Muur van Kigali-Rebero was veel zwaarder geweest, en in de Ronde van Rwanda van vorig jaar reden we na de Muur van Kigali al eens op een steilere manier omhoog naar het Convention Center. Om nog maar te zwijgen over alle andere klimmetjes die je hier kunt vinden. Het wordt een zwaar parcours, daar kom je niet onderuit, maar minder loodzwaar dan het had kunnen zijn. Al is de simpele rekensom natuurlijk ook wel weer dat je met het parcours van de slotrit van de Ronde van Rwanda van volgend jaar in 90 kilometer aan bijna 2000 hoogtemeters komt. Aangezien een wegrit op het WK meer dan 200 kilometer lang is kom je, als je de boel een beetje gaat extrapoleren, al snel uit aan meer dan 4000 hoogtemeters, afhankelijk van de lengte van het parcours ga je zelfs de 5000 makkelijk halen. Heel erg zwaar, zeker ook nog eens in combinatie met de hoogte, maar bij mij overheerst momenteel vooral de verbazing.

Mooie rotonde op links, vlak voor de finishlijn. Maar goed dat de weg steeds een beetje omhoog blijft kruipen en dat het parcours zo zwaar is. De eierschaal is het Convention Center, blijkbaar het duurste gebouw van Afrika. Wellicht dat het daarom het centrale punt van het WK gaat worden. Het gebouw kan oplichten in allemaal kleurtjes, in 2025 maken we er een regenboog van. Volledigheidshalve ook nog even de lange lus trouwens:

[ Bericht 1% gewijzigd door Rellende_Rotscholier op 24-11-2023 19:38:08 ]
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_211415631
Die lange lus is pittig, maar als ze die bijvoorbeeld alleen in de eerste 100 kilometer een keer doen, zal het weinig verschil maken.

Die korte lus ontstijgt qua moeilijkheid een beetje Vlaamse koers of AGR niet. Prima te doen voor Mathieu nog.
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 22:33:59 #113
pi_211415767

Dit hebben ze er bij la flamme rouge van gemaakt.

Lijkt me evident dat het alsnog zeer slopend gaat worden, maar ze hadden het met hun ogen dicht tien keer zo lastig kunnen maken.
pi_211415819
Ze moeten het misschien ook niet te zwaar maken voor Bini.
Citius, Altius, Fortius.
pi_211416013
Zurich valt ook al mee dit jaar, maar dit oogt toch allemaal weer vrij explosief. Enigszins in lijn met Leuven en Glasgow.
pi_211416028
Dan moet het in de Savoie maar gebeuren voor de echte klimmers.
  Moderator zaterdag 25 november 2023 @ 00:12:08 #117
pi_211416644

Extra sfeerimpressie van de kasseistrook toch maar. Want ik blijf natuurlijk gewoon enorm hyped voor dit WK.

Het is eerder een Denderoordberg dan een Koppenberg, zeg maar.
pi_211418225
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:04 schreef TargaFlorio het volgende:
Leasen van een fiets. Doen veel mensen dat of is het meer iets voor bedrijven die dat voor hun werknemers doen? Dat eerste kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
Bedrijven. Op individuele basis lijkt me dat veel te veel gedoe voor Lease A Bike. En zullen dan ook nog eens vooral e-bikes zijn.

Maar leuk dat ze een wielerploeg sponsoren. Er is ook minder commentaar op dan op Post NL of bv. zo'n Saudische sponsor.
  zondag 26 november 2023 @ 10:29:47 #119
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_211428974
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 09:49 schreef Halcon het volgende:

[..]
Bedrijven. Op individuele basis lijkt me dat veel te veel gedoe voor Lease A Bike. En zullen dan ook nog eens vooral e-bikes zijn.

Maar leuk dat ze een wielerploeg sponsoren. Er is ook minder commentaar op dan op Post NL of bv. zo'n Saudische sponsor.
Dat komt doordat er minder bekend is over eventuele uitbuiting waar PostNL en de Saudi´s zich wel duidelijk schuldig aan maken. Dat wil niet zeggen dat het er niet is; ongetwijfeld worden de onderdelen van die e-bikes voor hongerloontjes in een derdewereldland in elkaar gedraaid. Het is gewoon minder bekend.
pi_211433711
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:04 schreef TargaFlorio het volgende:
Is inderdaad voor de zakelijke markt.

Lijkt me een niche dat toevallig net rullevant was. Had net zo goed iets anders van PON kunnen zijn.
  Moderator zondag 26 november 2023 @ 21:57:30 #121
pi_211438314
twitter

_O_
  maandag 27 november 2023 @ 08:12:43 #122
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_211440472
quote:
Ik dacht dat bepaalde mensen bepaalde gele truitjes wel graag zo hadden zien vallen.
pi_211440569
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2023 08:12 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ik dacht dat bepaalde mensen bepaalde gele truitjes wel graag zo hadden zien vallen.
Die zouden een keer met een "Allez Omi" bord aan de kant van de weg kunnen staan om ze 'per ongeluk" te laten vallen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Redactie Sport / Supervogel maandag 27 november 2023 @ 11:33:56 #124
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_211442651
twitter

Decathlon AG2R La Mondiale Cycling Team
  Redactie Sport / Supervogel maandag 27 november 2023 @ 12:11:20 #125
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_211443079

Definitief einde tijdperk bruine broek *O*