Vertaald Google Translate uit het
Deens Teamgenoot onthult frustratie van Vingegaard in de VueltaDylan van Baarle van Jumbo-Visma zegt dat Jonas Vingegaard gefrustreerd was tijdens de Vuelta a España van dit jaar.
De aanvoerder van de wielerploeg Jumbo-Visma in de Vuelta a España van dit jaar frustreerde gaandeweg de Deen Jonas Vingegaard.
Het team ging aan de race deel met Jonas Vingegaard, die zojuist de Tour de France had gewonnen, en de Sloveen Primoz Roglic in een gedeelde aanvoerdersrol.
Tijdens de Ronde van Spanje stapte de Amerikaanse bijrijder Sepp Kuss onverwachts in de rode leiderstrui, waardoor twijfel ontstond over de manier waarop Jumbo-Visma de etappes zou aanvallen.
Ploeggenoot Dylan van Baarle vertelt aan wielermedia Rouleur dat de Deen onderweg naar de Nederlander kwam om het een en ander te delen.
- Hij (Vingegaard, red.) voelde dat er frustraties waren tussen de drie, zegt Van Baarle, verwijzend naar Vingegaard, Primoz Roglic en Sepp Kuss.
De Nederlandse assistent-renner, die na zijn overstap van INEOS nog maar één seizoen bij Jumbo-Visma heeft gereden, vult aan dat hij zelf niet had gemerkt dat er een slechte sfeer heerste tussen de drie aanvoerders.
- Ik kan heel goed overweg met Jonas, en na de Tour hebben we duidelijk een nog betere relatie dan voorheen, dus ik denk dat het voor hem natuurlijker was om er met mij over te praten. Op mijn eerste trainingskamp met de ploeg deelde ik een kamer met hem, dus dat bracht ons ook dichter bij elkaar, vertelt Baarle met het oog op de vraag waarom de Deen zijn frustraties met hem deelde.
Vingegaard sprak zijn steun uit voor Kuss
Vingegaard pakte onderweg twee etappezeges in de Vuelta en leek meerdere malen de sterkste van de drie bergop, maar sprak zijn loyaliteit uit aan Sepp Kuss, die Vingegaard eerder dit jaar aan de Tour-overwinning had geholpen.
Op de beslissende bergetappes bleef Vingegaard met Kuss in de rode leiderstrui, en na de 18e etappe gaf de Deen ook woorden aan de situatie.
- Het was leuk om de buitenwereld te laten zien dat we achter Sepp staan. Het is geweldig. Dat is de houding die ik altijd heb gehad: dat we achter Sepp moeten staan en ervoor moeten zorgen dat hij wint, vertelde Vingegaard aan TV 2 Sport.
Begin oktober maakte Jumbo-Visma bekend de samenwerking met Primoz Roglic voortijdig stop te zetten.
Sindsdien is bekend geworden dat de Sloveense wielerster komend seizoen voor de Duitse ploeg Bora zal rijden.