Dat kan ik me eigenlijk wel goed voorstellen, soms komt hij zelfs bijna hysterisch blij overquote:Op dinsdag 14 november 2023 10:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Sinds Bottas weg is bij Mercedes lijkt hij veel relaxter geworden.
Zelf bouwen. Net zoals RBPT en Audi dat doenquote:Op dinsdag 14 november 2023 15:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waar gaan ze die motoren dan kopen?
quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zelf bouwen. Net zoals RBPT en Audi dat doen
Denk dat Red Bull er wel een beetje spijt van heeft nu er zoveel fabrikanten instappen, niet omdat het gaat mislukken maar meer omdat ze het dan niet hadden hoeven doen.quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zelf bouwen. Net zoals RBPT en Audi dat doen
Aan de andere kant: het is ook altijd gezeik om van een leverancier afhankelijk te moeten zijn. De enige manier om op lange termijn succesvol te zijn is de zaken in eigen hand te hebben.quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk dat Red Bull er wel een beetje spijt van heeft nu er zoveel fabrikanten instappen, niet omdat het gaat mislukken maar meer omdat ze het dan niet hadden hoeven doen.
Ferrari
Mercedes
Alpine
Honda
RBPT/Ford
Audi
Cadillac
Eén of twee uit dit rijtje gaan waarschijnlijk nog wel afvallen, toch?quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk dat Red Bull er wel een beetje spijt van heeft nu er zoveel fabrikanten instappen, niet omdat het gaat mislukken maar meer omdat ze het dan niet hadden hoeven doen.
Ferrari
Mercedes
Alpine
Honda
RBPT/Ford
Audi
Cadillac
Ik heb vraagtekens bij Alpine en Mercedesquote:Op dinsdag 14 november 2023 16:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Eén of twee uit dit rijtje gaan waarschijnlijk nog wel afvallen, toch?
Kan me bijna niet voorstellen dat we in '28 daadwerkelijk zoveel fabrikanten hebben.
Als Cadillac/GM zich als motorleverancier heeft geregistreerd is het in ieder geval geen rebadge. Neemt niet weg dat ze wel een andere leverancier kunnen overnemen.quote:Op dinsdag 14 november 2023 17:10 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik heb vraagtekens bij Alpine en Mercedes
Inhoeverre stapt Cadillac in, als een rebadge Alpine of echt helemaal zelf ontwikkeld of wellicht nemen ze dat helemaal over?
Juist niet, denk ik dan, als er zoveel zijn dan wordt het talent (en dat is niet oneindig) juist verdeeld over heel veel teams waardoor er weinig kans is dat er een enorm uit springt.quote:Op dinsdag 14 november 2023 17:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Als er zoveel fabrikanten zouden zijn, zouden ze zich wel keihard moeten schamen als RBPT kampioen zou worden.
Maar als al die auto-fabrikanten, met elk vele tientallen jaren ervaring in het bouwen van motoren, te kijk worden gezet door een bedrijf wat noodgedwongen minder dan 10 jaar geleden zijn eigen motoren moest gaan bouwen, dan heb je toch wel een beetje het schaamrood op je kaken volgens mij.quote:Op dinsdag 14 november 2023 17:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Juist niet, denk ik dan, als er zoveel zijn dan wordt het talent (en dat is niet oneindig) juist verdeeld over heel veel teams waardoor er weinig kans is dat er een enorm uit springt.
Cadillac en Ford zijn beide General Motors toch?quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk dat Red Bull er wel een beetje spijt van heeft nu er zoveel fabrikanten instappen, niet omdat het gaat mislukken maar meer omdat ze het dan niet hadden hoeven doen.
Ferrari
Mercedes
Alpine
Honda
RBPT/Ford
Audi
Cadillac
Hmm, daar zit mischien wat in maar een F1 motor is natuurlijk heel wat anders dan wat men normaliter bouwt, het is niet alsof Mercedes de F1 motor in een normale motoren fabriek bouwt.quote:Op dinsdag 14 november 2023 18:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar als al die auto-fabrikanten, met elk vele tientallen jaren ervaring in het bouwen van motoren, te kijk worden gezet door een bedrijf wat noodgedwongen minder dan 10 jaar geleden zijn eigen motoren moest gaan bouwen, dan heb je toch wel een beetje het schaamrood op je kaken volgens mij.
Nee. Cadillac is GM, Ford is Ford.quote:Op dinsdag 14 november 2023 18:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Cadillac en Ford zijn beide General Motors toch?
Als je op een aantal posities mensen aan kunt trekken die de juiste kennis hebben dan ben je natuurlijk al een heel eind.quote:Op dinsdag 14 november 2023 18:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar als al die auto-fabrikanten, met elk vele tientallen jaren ervaring in het bouwen van motoren, te kijk worden gezet door een bedrijf wat noodgedwongen minder dan 10 jaar geleden zijn eigen motoren moest gaan bouwen, dan heb je toch wel een beetje het schaamrood op je kaken volgens mij.
Wat houdt die Track Evolution eigenlijk in? Verandering van de grip gedurende het weekend/de race?quote:
Ja, het rubber wat achtergelaten wordt tijdens FP's en kwalificaties veranderd het gedrag van het asfalt meestal.quote:Op dinsdag 14 november 2023 18:04 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wat houdt die Track Evolution eigenlijk in? Verandering van de grip gedurende het weekend/de race?
Owja, natuurlijk. Ik vergis me met dat andere nietszeggende merk Opel.quote:Op dinsdag 14 november 2023 18:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Cadillac is GM, Ford is Ford.
Nietszeggend? Opel is een van de oudste merken auto's ter wereldquote:Op dinsdag 14 november 2023 18:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Owja, natuurlijk. Ik vergis me met dat andere nietszeggende merk Opel.
Dat is Stellantis tegenwoordigquote:Op dinsdag 14 november 2023 18:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Owja, natuurlijk. Ik vergis me met dat andere nietszeggende merk Opel.
Ja, en? In het verleden behaalde resultaten maken geen boeiende auto's in het heden.quote:Op dinsdag 14 november 2023 18:10 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Nietszeggend? Opel is een van de oudste merken auto's ter wereld
Verschrikkelijke auto’s en nu het lelijke broertje/zusje van Peugeotquote:Op dinsdag 14 november 2023 18:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, en? In het verleden behaalde resultaten maken geen boeiende auto's in het heden.
Lijkt me een leuke gast. Hij lijkt zich vaak niet helemaal op z'n gemak te voelen tijdens interviews maar toch weet hij er met zijn humor wel weer een leuke draai aan te geven. Krijg een beetje het gevoel dat hij zich dan eigenlijk niet helemaal happy voelt en aan de andere kant toch ook weer wel. Herken het wel een beetje.quote:Op dinsdag 14 november 2023 15:26 schreef Jane het volgende:
Lando is blijkbaar dol op stroopwafels. Maakt hem toch ook een beetje Nederlander.
Daarbij komt dat RBR niet van die grillen van de fabrikanten af wil. Denk eens aan het eind van de zero’s. Er was even wat economische tegenwind en in een jaar tijd stapten Toyota, Honda en BMW uit. Renault flirt ook altijd met een exit. Dus stel je hebt een goede partner en die stapt uit dan kun je weer opnieuw beginnen.quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Eén of twee uit dit rijtje gaan waarschijnlijk nog wel afvallen, toch?
Kan me bijna niet voorstellen dat we in '28 daadwerkelijk zoveel fabrikanten hebben.
Hij is al een halve Belg, net als Verstappen en Strollquote:Op dinsdag 14 november 2023 15:26 schreef Jane het volgende:
Lando is blijkbaar dol op stroopwafels. Maakt hem toch ook een beetje Nederlander.
SPOILER: Design 1Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Surrounded by losers, misfits and boozers”
Nu dus. We hebben het even opgezet. Denk niet dat ik het helemaal ga kijken.quote:Op dinsdag 14 november 2023 15:01 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.netflix.com/n(...)ang=nl&clip=81742414
Voor wie vannacht niet kan slapen.
Zonder fabrieksteam te zijn wordt je geen kampioen, RBPT is gewoon een hele sterke zet geweest, dat Honda binnen 2 jaar zegt "Oh, sorry, we waren een beetje dom en komen terug" veranderd eigenlijk weinig aan de situatie voor RBR. Ze willen gewoon niet meer afhankelijk zijn van de grillen van een leverancier.quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk dat Red Bull er wel een beetje spijt van heeft nu er zoveel fabrikanten instappen, niet omdat het gaat mislukken maar meer omdat ze het dan niet hadden hoeven doen.
Ferrari
Mercedes
Alpine
Honda
RBPT/Ford
Audi
Cadillac
Dat is wel zo maar zo simpel is het niet uit het niets een competititieve powerunit bouwen, er vanuit gaan dat ze dat bij Red Bull ook wel even doen is toch een gewaagde aanname.quote:Op woensdag 15 november 2023 11:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zonder fabrieksteam te zijn wordt je geen kampioen, RBPT is gewoon een hele sterke zet geweest, dat Honda binnen 2 jaar zegt "Oh, sorry, we waren een beetje dom en komen terug" veranderd eigenlijk weinig aan de situatie voor RBR. Ze willen gewoon niet meer afhankelijk zijn van de grillen van een leverancier.
Verder, Audi levert aan Audi, Cadillac aan Andretti, Honda zit bij AMR en dus ben je altijd maar een klant als RBR.
Wat is dat? Ik heb geen Netflix.quote:Op dinsdag 14 november 2023 15:01 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.netflix.com/n(...)ang=nl&clip=81742414
Voor wie vannacht niet kan slapen.
Nee, dat is niet simpel en vereist, naast kennis, ook een hele berg geld. RBR was in de luxe positie dat ze naar Mateschitz konden stappen die heel snel ja kon zeggen tegen een dergelijke investering, geruchten waren dat RBR zo'n 400 miljoen vroeg aan Mateschitz.quote:Op woensdag 15 november 2023 11:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is wel zo maar zo simpel is het niet uit het niets een competititieve powerunit bouwen, er vanuit gaan dat ze dat bij Red Bull ook wel even doen is toch een gewaagde aanname.
Dat ben ik dus niet met je eens, die autofabrikanten hebben toch een grotere basis om op terug te vallen en know how uit te halen dan Red Bull, het is misschien hun eerste F1 motor maar niet de eerste race motor.quote:Op woensdag 15 november 2023 11:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is niet simpel en vereist, naast kennis, ook een hele berg geld. RBR was in de luxe positie dat ze naar Mateschitz konden stappen die heel snel ja kon zeggen tegen een dergelijke investering, geruchten waren dat RBR zo'n 400 miljoen vroeg aan Mateschitz.
De andere kant van het verhaal is dat RBPT vroeg is begonnen en dat andere nieuwe fabrikanten ook geen ervaring hebben.
Wanneer heeft GM ooit een F1 motor gebouwd? Of Audi?quote:Op woensdag 15 november 2023 11:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat ben ik dus niet met je eens, die autofabrikanten hebben toch een grotere basis om op terug te vallen en know how uit te halen dan Red Bull, het is misschien hun eerste F1 motor maar niet de eerste race motor.
Maar Audi heeft toch enorm veel gedaan in de racerij, Le Mans etc. dat is een sloot aan ervaring, hoe GM erin staat weet ik niet precies maar die beginnen ook niet op 0 zoals Red Bull.quote:Op woensdag 15 november 2023 11:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wanneer heeft GM ooit een F1 motor gebouwd? Of Audi?
RBPT heeft drie top ingenieurs van Mercedes-AMG HPP ingehuurd, mannen die een motor hebben gebouwd die 8 titels op rij won.
GM heeft o.a. de Cadillac motor gebouwd die afgelopen seizoen het IMSA GTP kampioenschap heeft gewonnen. Dat is een hybride LMDh auto.quote:Op woensdag 15 november 2023 11:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar Audi heeft toch enorm veel gedaan in de racerij, Le Mans etc. dat is een sloot aan ervaring, hoe GM erin staat weet ik niet precies maar die beginnen ook niet op 0 zoals Red Bull.
En dat laatste geweldig hoor maar Mercedes had er toen ook ruim een miljard ingestoken.
Je doet net alsof dat opeens heel anders is, uiteindelijk is het 'gewoon' een 1.6L V6 motor met wat hybride onderdelen eraan gehangen. Ja een zeer dure motor (die wel goedkoper zou moeten zijn met de nieuwe regels) met de allerkleinste tolerances maar dat is vooral een geldprobleem om dat te maken niet een kennisprobleem. Er zit genoeg knowhow daarvoor bij een GM of Audi.quote:Op woensdag 15 november 2023 11:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wanneer heeft GM ooit een F1 motor gebouwd? Of Audi?
RBPT heeft drie top ingenieurs van Mercedes-AMG HPP ingehuurd, mannen die een motor hebben gebouwd die 8 titels op rij won.
Acht?quote:Op woensdag 15 november 2023 11:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wanneer heeft GM ooit een F1 motor gebouwd? Of Audi?
RBPT heeft drie top ingenieurs van Mercedes-AMG HPP ingehuurd, mannen die een motor hebben gebouwd die 8 titels op rij won.
Constructeurstitels.quote:Op woensdag 15 november 2023 12:28 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Acht?
Praten we nog over F1?
8 op rij, ja. Constructeurs titels uiteraard.quote:Op woensdag 15 november 2023 12:28 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Acht?
Praten we nog over F1?
Neem er ook maar geen abo voor, want mijn tenen zijn nog steeds niet rechtgetrokken. En ik heb nog geen half uur gekeken.quote:Op woensdag 15 november 2023 11:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is dat? Ik heb geen Netflix.
EDIT Laat maar, gevonden. Een golfevenement kennelijk.
quote:Op woensdag 15 november 2023 13:34 schreef Jane het volgende:
[..]
Neem er ook maar geen abo voor, want mijn tenen zijn nog steeds niet rechtgetrokken. En ik heb nog geen half uur gekeken.
Via #NetflixCup op Twitter kun je zien dat ik bepaald niet de enige was die er zo over dacht. Wat een blamage, al ben ik ook bang dat Amerikanen het nog wel prima vonden, omdat ze dit soort 'sport'-verslaggeving gewend zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |