Toen ik een heel laag inkomen had gaf ik mijn geld zeker niet uit aan vermaak, roken en zuipen en ik kreeg echt veel minder zorgtoeslag dan wat ik aan mijn zorgverzekering betaalde. Ik mag van geluk spreken dat ik destijds geen dure behandelingen (zoals de wortelkanaalbehandeling van een paar jaar later) nodig had, want daarvoor was mijn buffer gewoon echt niet toereikend.quote:Op zondag 12 november 2023 14:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Het is puur een kwestie van prioriteiten stellen: spendeer je het geld aan vermaak, roken en zuipen, of zeg je : ik investeer in opleiding, carrière en spaar/beleg voor onvoorziene uitgaven?
Bovendien krijgen de laagste inkomens zoveel zorgtoeslag, dat ze er soms netto op vooruit gaan.
Ook jij weet dat dit veels te makkelijk is.quote:Op zondag 12 november 2023 14:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Het is puur een kwestie van prioriteiten stellen: spendeer je het geld aan vermaak, roken en zuipen, of zeg je : ik investeer in opleiding, carrière en spaar/beleg voor onvoorziene uitgaven?
Bovendien krijgen de laagste inkomens zoveel zorgtoeslag, dat ze er soms netto op vooruit gaan.
ik kreeg inderdaad meer zorgtoeslag dan dat ik aan premie betaaldequote:Op zondag 12 november 2023 14:23 schreef blomke het volgende:
Wij hebben het toen zelf overgemaakt voor 31-12 en de incasso in januari bij de bank (online) ongedaan gemaakt, je ziet die in de planning staan, en dan kun je hem aanklikken met 'weigeren'. Aangezien je zelf al overgemaakt hebt, met je goede kenmerken, zodat ze weten van wie die betaling is en ben je geen wanbetaler. Al vaker zo gedaan bij overstappen, alleen zilveren kruis heeft ooit alsnog afgeschreven en toen moesten we wachten op de terugbetaling.quote:Op zondag 12 november 2023 12:41 schreef Nizno het volgende:
[..]
[..]
Klopt maar de post waar ik op reageer spreekt over incasso
ik snap je idee, maar nogmaals, dat is niet waar ik op reageerdequote:Op zondag 12 november 2023 17:02 schreef fietsmiep het volgende:
[..]
Wij hebben het toen zelf overgemaakt voor 31-12 en de incasso in januari bij de bank (online) ongedaan gemaakt, je ziet die in de planning staan, en dan kun je hem aanklikken met 'weigeren'. Aangezien je zelf al overgemaakt hebt, met je goede kenmerken, zodat ze weten van wie die betaling is en ben je geen wanbetaler. Al vaker zo gedaan bij overstappen, alleen zilveren kruis heeft ooit alsnog afgeschreven en toen moesten we wachten op de terugbetaling.
die gaat omlaag voor wat ik begrepen heb. maar het bedrag is nog niet bekendquote:Op zondag 12 november 2023 18:15 schreef Donna het volgende:
De zorgtoeslag gaat volgend jaar niet omhoog toch? Of is dat ook alweer van de baan?
Ohja omlaag zelfs. Nou dan is winst maken er voor velen ook niet meer bij dus dat stokpaardje kan weer op stal.quote:Op zondag 12 november 2023 18:20 schreef Nizno het volgende:
[..]
die gaat omlaag voor wat ik begrepen heb. maar het bedrag is nog niet bekend
ik zie nu net dat hij wel bekend is 1 persoon maximaal 127 euroquote:Op zondag 12 november 2023 18:21 schreef Donna het volgende:
[..]
Ohja omlaag zelfs. Nou dan is winst maken er voor velen ook niet meer bij dus dat stokpaardje kan weer op stal.![]()
Ben benieuwd wat de laagste premie wordt: > of < dan die 127.quote:Op zondag 12 november 2023 18:38 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik zie nu net dat hij wel bekend is 1 persoon maximaal 127 euro
was 155
Daar gaat inderdaad iets fout.Meer zorgverzekering dokken maar minder zorgtoeslag.quote:Op zondag 12 november 2023 18:15 schreef Donna het volgende:
De zorgtoeslag gaat volgend jaar niet omhoog toch? Of is dat ook alweer van de baan?
absoluut hoger,quote:Op zondag 12 november 2023 18:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat de laagste premie wordt: > of < dan die 127.
Ooh, daar kunnen we een hele boom over opzetten in een apart topic. 33 à 35 euro per sessie vergoeding vanuit de zorgverzekeraars, terwijl een redelijke vergoeding eerder richting de 40 euro per sessie gaat. Voor je personeel, pand, administratie, bijscholing, verzekeringen, alles. Wie draait er op voor die 5 à 7 euro? En is dat dan duurzaam en verantwoord beleid?quote:Op zaterdag 11 november 2023 17:47 schreef Doedezemaar het volgende:
Overigens heeft mijn fysiotherapeut een knoop doorgehakt en met een aantal zorgverzekeraars geen contract meer afgesloten. Ik geef ‘m groot gelijk.
Er zijn nog een aantal flink onder gedokenquote:Op zondag 12 november 2023 18:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
absoluut hoger,
Just was vorig jaar met 127 euro 1 van de goedkoopste.
die gaat dus naar 141 euro.
tot nu toe is 140.25 de goedkoopste Menzis
885 eigen risicoquote:Jij kiest. FBTO
- Gratis Dokter op Zak app
- Contact alleen via chat of Whatsapp
- Duurzaamheidsscore: 8,4
¤ 131,95
quote:Univé
812 reviews
8,1
Zorgkeuze
ruim
- Gratis Dokter bij de Hand
- Contact alleen online
- Duurzaamheidsscore: 7,6
¤ 117,95
ik zag hem net inderdaad.quote:Op maandag 13 november 2023 06:37 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Er zijn nog een aantal flink onder gedoken
385 eigen risico
[..]
885 eigen risico
[..]
Bij die Unive, maak je dus ¤120,- winst op je zorgtoeslag indien max.quote:Op maandag 13 november 2023 06:37 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Er zijn nog een aantal flink onder gedoken
385 eigen risico
[..]
885 eigen risico
[..]
Edit: Menzis is ook met maandbetaling de goedkoopste. Unive heeft de premie naar boven bijgesteld naar E 122,95. Vanochtend stond deze (op de eigen website) nog op E 117,95quote:Menzis
Zorgkeuze ruim
• Leefkracht collectief
• Fysio zelfcheck app
• Duurzaamheidsscore: 6,4
E 1.458,27
Welnee, het is je gezondheid. Enig idee wat er allemaal achter de schermen van de gezondheidszorg plaatsvindt?quote:Op maandag 13 november 2023 11:21 schreef AQuila360 het volgende:
Het is pleuris duur geworden allemal blegh
Zo werkt het sociale systeem inmiddels wel.quote:Op maandag 13 november 2023 10:49 schreef Piger het volgende:
Weet niet precies hoe dat werkt, maar mag toch niet hopen dat die vergoeding inmiddels interessanter is dan mensen verzekeren die weinig ziek zijn?
Niet per se omlaag maar de eenmalige koopkrachtmaatregel die er vorig jaar inzat was maar eenmalig en dus enkel voor 2023.quote:Op zondag 12 november 2023 18:20 schreef Nizno het volgende:
[..]
die gaat omlaag voor wat ik begrepen heb. maar het bedrag is nog niet bekend
Een zorgverzekeraar MAG geen onderscheid maken tussen gezonde en minder gezonde mensen. Ook niet in verschillende premies.quote:Op maandag 13 november 2023 10:49 schreef Piger het volgende:
Ja veel zorgverzekeraars met weinig korting bij hoog eigen risico.
Snap er helemaal niets van.
Als zorgverzekeraar zou ik het juist andersom doen.
Een label maken met een vrij hoge premie maar flinke korting voor hoog eigen risico.
Dan trek je dus veel mensen aan die over het algemeen weinig zorgkosten hebben. Dat lijkt me financieel aantrekkelijk voor een zorgverzekeraar.
Nou weet ik wel dat zorgverzekeraars gecompenseerd worden als ze veel (chronisch?) zieken hebben. Weet niet precies hoe dat werkt, maar mag toch niet hopen dat die vergoeding inmiddels interessanter is dan mensen verzekeren die weinig ziek zijn?
Wordt ook niet bedoeld. Het gaat om een aanbod voor iedere Nederlanderquote:Op maandag 13 november 2023 12:52 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Een zorgverzekeraar MAG geen onderscheid maken tussen gezonde en minder gezonde mensen. Ook niet in verschillende premies.
Nee maar ondertussen hebben we wel een eigen risico gekregen en een korting op premie als je wel gezond bent... ik bedoel natuurlijk als je niet claimt... wat feitelijk dus wel een onderscheid is.quote:Op maandag 13 november 2023 12:52 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Een zorgverzekeraar MAG geen onderscheid maken tussen gezonde en minder gezonde mensen. Ook niet in verschillende premies.
Die korting op de premie is toch voor iedereen mogelijk? Dat het onverstandig is als je verwacht of weet dat er kosten komen is een tweede.quote:Op maandag 13 november 2023 13:10 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Nee maar ondertussen hebben we wel een eigen risico gekregen en een korting op premie als je wel gezond bent... ik bedoel natuurlijk als je niet claimt... wat feitelijk dus wel een onderscheid is.
Maar goed dat is even een maatschappelijk klacht van mij tussendoor :-)
ja dan gebruik je die 120 euro dus voor je maximale eigen risicoquote:Op maandag 13 november 2023 07:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Bij die Unive, maak je dus ¤120,- winst op je zorgtoeslag indien max.
dat is me idd bekend, echter het is gewoon lager dan in 2023quote:Op maandag 13 november 2023 12:34 schreef Bloem75 het volgende:
[..]
Niet per se omlaag maar de eenmalige koopkrachtmaatregel die er vorig jaar inzat was maar eenmalig en dus enkel voor 2023.
Daardoor was de zorgtoeslag maandelijks 30 euro hoger dan gebruikelijk.
dit ?quote:Op maandag 13 november 2023 15:23 schreef Belegger9 het volgende:
Heeft iemand concreet welke zorgverzekeraar het goedkoopst is per situatie (eigen risico, jaar of maandpremie) en wat deze kost?
quote:Op maandag 13 november 2023 10:13 schreef KrekelJapie het volgende:
Bij jaarbetaling met 385 eigen risico blijft FBTO de goedkoopste (E 1.567,57).
Bij jaarbetaling met 885 eigen risico is Menzis de goedkoopste
[..]
Edit: Menzis is ook met maandbetaling de goedkoopste. Unive heeft de premie naar boven bijgesteld naar E 122,95. Vanochtend stond deze (op de eigen website) nog op E 117,95
Grens op te kiezen voor verhoogd eigen risico ligt dit jaar net onder de E 500 zorgkosten.
Blijkbaar kan dit. Unive ging vanochtend ook nog omhoogquote:Op maandag 13 november 2023 16:00 schreef Piger het volgende:
Heeft iemand Menzis?
Heeft dat fout op de website gestaan of gaat de premie nu omhoog?
Premies moesten gisteren bekend zijn, dus verbaas me dat ze deze nu opeens mogen verhogen.
Daarmee maak je dus defacto een zorgverzekering linksom of rechtsom duurder voor iemand die veel ziek is. Kijk het gaat mij er niet om dat iemand die ziek is misschien meer zou moeten betalen; je neemt tenslotte ook meer af, maar ga dan ook niet doen alsof dat verschil er niet is, want het is er wel.quote:Op maandag 13 november 2023 13:53 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Die korting op de premie is toch voor iedereen mogelijk? Dat het onverstandig is als je verwacht of weet dat er kosten komen is een tweede.
Het hele verplichte eigen risico is om de consument 'te dwingen te overwegen of de zorg wel nodig is'. Natuurlijk de grootste (VVD??) bullshit die er maar is.quote:Op maandag 13 november 2023 16:51 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Daarmee maak je dus defacto een zorgverzekering linksom of rechtsom duurder voor iemand die veel ziek is. Kijk het gaat mij er niet om dat iemand die ziek is misschien meer zou moeten betalen; je neemt tenslotte ook meer af, maar ga dan ook niet doen alsof dat verschil er niet is, want het is er wel.
Mijn vrouw is gezond en betaalt per jaar 175 euro minder aan zorgverzekering en 385 euro per jaar minder aan eigen risico. Ik ben chronisch ziek dus mijn zorgverzekering is 560 euro per jaar duurder, en daar heb ik echt geen keuzevrijheid in.
Ja, ik kan kiezen tussen 560 euro meer betalen of 850 euro meer betalen.
Die maken er sowieso nu even een bende van. Mailtje vandaag dat het nieuwe aanbod vanaf 18:00u te zien is. Vanaf 18:00u -> site plat.quote:
Hoop niet dat het ER verdwijnt.quote:Op maandag 13 november 2023 18:38 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het hele verplichte eigen risico is om de consument 'te dwingen te overwegen of de zorg wel nodig is'. Natuurlijk de grootste (VVD??) bullshit die er maar is.
Het vrijwillige eigen risico is en blijft een keuze. Er zijn gelukkig verzekeraars die er ondertussen ook vanaf willen.
Ze hebben de contracten met ziekenhuizen ook nog niet rond.quote:Op maandag 13 november 2023 16:00 schreef Piger het volgende:
Heeft iemand Menzis?
Heeft dat fout op de website gestaan of gaat de premie nu omhoog?
Premies moesten gisteren bekend zijn, dus verbaas me dat ze deze nu opeens mogen verhogen.
Extinction Rebellion mogen ze van mij verbieden.quote:Op maandag 13 november 2023 19:22 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Hoop niet dat het ER verdwijnt.
Als ik kies voor 385 ER + jaarbetaling + 250 tandarts komt ASR er het goedkoopst uitquote:Op maandag 13 november 2023 19:11 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Die maken er sowieso nu even een bende van. Mailtje vandaag dat het nieuwe aanbod vanaf 18:00u te zien is. Vanaf 18:00u -> site plat.
Maar het is me al duidelijk dat ASR de hoogste premiestijging heeft.
En van mij mogen ze het afschaffen.quote:Op maandag 13 november 2023 19:22 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Van mij mag het nog wel scherper: hoe langer je niets claimt qua zorgkosten, des te hoger de korting op de premie. T/m -80% aan toe.quote:Op maandag 13 november 2023 19:22 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Voer ik FBTO gelijk af. Bij Just is die korting ¤210quote:Op dinsdag 14 november 2023 08:54 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Wtf. Bij FBTO krijg ik nog maar ¤60 korting bij maximaal vrijwillig eigen risico.
Dat was ooit meer dan ¤200.
Zo loont het toch niet meer om een gezonde jonge man te zijn?
Bij Vink Vink:quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:02 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
Kijk, daar kunnen we wat mee, tanks voor deze intel
Aevitae Beperkte Keuzequote:Op dinsdag 14 november 2023 09:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Bij Vink Vink:
Korting eigen risico - ¤10,00 Totaal premie per maand ¤122,90
Dit jaar was dat nog Zekur. Daar betaal ik 102.95 per maand. Nu ga ik DERTIG EURO per maand meer betalen?quote:Op dinsdag 14 november 2023 07:55 schreef Rene het volgende:
Hoogste ER + jaarbetaling lijkt Menzis het goedkoopste?
Nog steeds tov vorig jaar, just + hoogste Er + jaarbetaling omgerekend 15 euro per maand duurder. Bizar.
Lager dan 120 kan ik ook niet echt vinden.quote:Op dinsdag 14 november 2023 13:52 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Vorig jaar was dat nog Zekur. Daar betaalde ik 102.95 per maand. Nu ga ik DERTIG EURO per maand meer betalen?
Nieuwe premie: 132.30
Hoe dan![]()
Geweldig.quote:Op dinsdag 14 november 2023 13:46 schreef JtodaX het volgende:
[..]
Aevitae Beperkte Keuze
¤ 139,35 - ¤ 20 euro korting maximaal eigen risico = ¤ 119,45 p/m
(wel "beperkt aantal" ziekenhuizen ipv alle gecontracteerde)
4 posts hoger.quote:Op dinsdag 14 november 2023 13:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Lager dan 120 kan ik ook niet echt vinden.
:quote:
¤0,55 lager.quote:Op dinsdag 14 november 2023 13:46 schreef JtodaX het volgende:
[..]
Aevitae Beperkte Keuze
¤ 139,35 - 20 euro korting maximaal eigen risico = ¤ 119,45 p/m
(wel "beperkt aantal" ziekenhuizen ipv alle gecontracteerde)
Niemand verplicht je om bij Zekur te blijven. Ik stap bijna jaarlijks over, nooit spijt van gehad.quote:Op dinsdag 14 november 2023 13:52 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dit jaar was dat nog Zekur. Daar betaal ik 102.95 per maand. Nu ga ik DERTIG EURO per maand meer betalen?
Nieuwe premie: 132.30
Hoe dan![]()
Ik stap ieder jaar over naar de goedkoopste die er te vinden is. Toen ik hier in 2010 mee begon betaalde ik voor max eigen risico 63,25 bij Ander Zorg. 13 jaar later (en in die 13 jaar nooit een ziekenhuis van binnen gezien) is de goedkoopste 2 keer zo duurquote:Op dinsdag 14 november 2023 14:17 schreef blomke het volgende:
[..]
Niemand verplicht je om bij Zekur te blijven. Ik stap bijna jaarlijks over, nooit spijt van gehad.
Dit houden we in de lucht om je ouders en anderen betaalbare zorg te verlenen.quote:Op dinsdag 14 november 2023 14:19 schreef onlogisch het volgende:
Betalen voor iets waar je nooit gebruik van maakt blijft enorm walgelijk
Dat is 5,4%/jaar stijging, dus i.d.d. ver boven de inflatie.quote:Op dinsdag 14 november 2023 14:18 schreef onlogisch het volgende:
Toen ik hier in 2010 mee begon betaalde ik voor max eigen risico 63,25 bij Ander Zorg. 13 jaar later (en in die 13 jaar nooit een ziekenhuis van binnen gezien) is de goedkoopste 2 keer zo duur![]()
Walgelijk? Je hebt tenminste de zekerheid dat je recht op zorg hebt.quote:Op dinsdag 14 november 2023 14:19 schreef onlogisch het volgende:
Betalen voor iets waar je nooit gebruik van maakt blijft enorm walgelijk
Ja, het is te walgelijk voor woorden als je beseft hoe normaal alcohol gevonden wordt en hoe abnormaal XTC gevonden wordt. Dit land is het echt helemaal kwijt.quote:Op dinsdag 14 november 2023 14:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat is 5,4%/jaar stijging, dus i.d.d. ver boven de inflatie.
[..]
Walgelijk? Je hebt tenminste de zekerheid dat je recht op zorg hebt.
Weet je wat walgelijk vind? Hele drommen mensen die van onze belastingcenten leven, zuipen, vreten en roken.
Vlees naar het hoge BTW-tarief.quote:Op dinsdag 14 november 2023 14:30 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ja, het is te walgelijk voor woorden als je beseft hoe normaal alcohol gevonden wordt en hoe abnormaal XTC gevonden wordt. Dit land is het echt helemaal kwijt.
Ik kan niet wachten op een suikertax of een dikke vette extra heffing op alcohol of sigaretten.
Meeste liggen tussen 120-125¤quote:
quote:Op dinsdag 14 november 2023 14:30 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ja, het is te walgelijk voor woorden als je beseft hoe normaal alcohol gevonden wordt en hoe abnormaal XTC gevonden wordt. Dit land is het echt helemaal kwijt.
Ik kan niet wachten op een suikertax of een dikke vette extra heffing op alcohol of sigaretten.
Dat kan niet. Is wettelijk verplicht uiterlijk 12 november.quote:Op dinsdag 14 november 2023 14:09 schreef blomke het volgende:
[..]
Geweldig.
Vraag me overigens af, of je naarmate het eind '23 nadert, je steeds lager premies voorgeschoteld krijgt?
Ik zat dus gisteren toevallig in mijn zorgportal ofzo te kijken en daar zag ik dat mijn huisarts gewoon elk kwartaal een paar tientjes declareert terwijl ik dat wijf al 15 jaar ofzo niet gezien hebquote:Op dinsdag 14 november 2023 14:57 schreef Coco het volgende:
[..]
Ik werk bij een grote zorgverzekeraar.
Vragen staat vrij
Is inschrijftarief huisarts.quote:Op dinsdag 14 november 2023 15:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zat dus gisteren toevallig in mijn zorgportal ofzo te kijken en daar zag ik dat mijn huisarts gewoon elk kwartaal een paar tientjes declareert terwijl ik dat wijf al 15 jaar ofzo niet gezien heb
Gewoon beflikkerij van de bovenste plank maat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |