En van mij mogen ze het afschaffen.quote:Op maandag 13 november 2023 19:22 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Hoop niet dat het ER verdwijnt.
Van mij mag het nog wel scherper: hoe langer je niets claimt qua zorgkosten, des te hoger de korting op de premie. T/m -80% aan toe.quote:Op maandag 13 november 2023 19:22 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Hoop niet dat het ER verdwijnt.
Voer ik FBTO gelijk af. Bij Just is die korting ¤210quote:Op dinsdag 14 november 2023 08:54 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Wtf. Bij FBTO krijg ik nog maar ¤60 korting bij maximaal vrijwillig eigen risico.
Dat was ooit meer dan ¤200.
Zo loont het toch niet meer om een gezonde jonge man te zijn?
Bij Vink Vink:quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:02 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
Kijk, daar kunnen we wat mee, tanks voor deze intel
Aevitae Beperkte Keuzequote:Op dinsdag 14 november 2023 09:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Bij Vink Vink:
Korting eigen risico - ¤10,00 Totaal premie per maand ¤122,90
Dit jaar was dat nog Zekur. Daar betaal ik 102.95 per maand. Nu ga ik DERTIG EURO per maand meer betalen?quote:Op dinsdag 14 november 2023 07:55 schreef Rene het volgende:
Hoogste ER + jaarbetaling lijkt Menzis het goedkoopste?
Nog steeds tov vorig jaar, just + hoogste Er + jaarbetaling omgerekend 15 euro per maand duurder. Bizar.
Lager dan 120 kan ik ook niet echt vinden.quote:Op dinsdag 14 november 2023 13:52 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Vorig jaar was dat nog Zekur. Daar betaalde ik 102.95 per maand. Nu ga ik DERTIG EURO per maand meer betalen?
Nieuwe premie: 132.30
Hoe dan![]()
Geweldig.quote:Op dinsdag 14 november 2023 13:46 schreef JtodaX het volgende:
[..]
Aevitae Beperkte Keuze
¤ 139,35 - ¤ 20 euro korting maximaal eigen risico = ¤ 119,45 p/m
(wel "beperkt aantal" ziekenhuizen ipv alle gecontracteerde)
4 posts hoger.quote:Op dinsdag 14 november 2023 13:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Lager dan 120 kan ik ook niet echt vinden.
:quote:
¤0,55 lager.quote:Op dinsdag 14 november 2023 13:46 schreef JtodaX het volgende:
[..]
Aevitae Beperkte Keuze
¤ 139,35 - 20 euro korting maximaal eigen risico = ¤ 119,45 p/m
(wel "beperkt aantal" ziekenhuizen ipv alle gecontracteerde)
Niemand verplicht je om bij Zekur te blijven. Ik stap bijna jaarlijks over, nooit spijt van gehad.quote:Op dinsdag 14 november 2023 13:52 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dit jaar was dat nog Zekur. Daar betaal ik 102.95 per maand. Nu ga ik DERTIG EURO per maand meer betalen?
Nieuwe premie: 132.30
Hoe dan![]()
Ik stap ieder jaar over naar de goedkoopste die er te vinden is. Toen ik hier in 2010 mee begon betaalde ik voor max eigen risico 63,25 bij Ander Zorg. 13 jaar later (en in die 13 jaar nooit een ziekenhuis van binnen gezien) is de goedkoopste 2 keer zo duurquote:Op dinsdag 14 november 2023 14:17 schreef blomke het volgende:
[..]
Niemand verplicht je om bij Zekur te blijven. Ik stap bijna jaarlijks over, nooit spijt van gehad.
Dit houden we in de lucht om je ouders en anderen betaalbare zorg te verlenen.quote:Op dinsdag 14 november 2023 14:19 schreef onlogisch het volgende:
Betalen voor iets waar je nooit gebruik van maakt blijft enorm walgelijk
Dat is 5,4%/jaar stijging, dus i.d.d. ver boven de inflatie.quote:Op dinsdag 14 november 2023 14:18 schreef onlogisch het volgende:
Toen ik hier in 2010 mee begon betaalde ik voor max eigen risico 63,25 bij Ander Zorg. 13 jaar later (en in die 13 jaar nooit een ziekenhuis van binnen gezien) is de goedkoopste 2 keer zo duur![]()
Walgelijk? Je hebt tenminste de zekerheid dat je recht op zorg hebt.quote:Op dinsdag 14 november 2023 14:19 schreef onlogisch het volgende:
Betalen voor iets waar je nooit gebruik van maakt blijft enorm walgelijk
Ja, het is te walgelijk voor woorden als je beseft hoe normaal alcohol gevonden wordt en hoe abnormaal XTC gevonden wordt. Dit land is het echt helemaal kwijt.quote:Op dinsdag 14 november 2023 14:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat is 5,4%/jaar stijging, dus i.d.d. ver boven de inflatie.
[..]
Walgelijk? Je hebt tenminste de zekerheid dat je recht op zorg hebt.
Weet je wat walgelijk vind? Hele drommen mensen die van onze belastingcenten leven, zuipen, vreten en roken.
Vlees naar het hoge BTW-tarief.quote:Op dinsdag 14 november 2023 14:30 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ja, het is te walgelijk voor woorden als je beseft hoe normaal alcohol gevonden wordt en hoe abnormaal XTC gevonden wordt. Dit land is het echt helemaal kwijt.
Ik kan niet wachten op een suikertax of een dikke vette extra heffing op alcohol of sigaretten.
Meeste liggen tussen 120-125¤quote:
quote:Op dinsdag 14 november 2023 14:30 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ja, het is te walgelijk voor woorden als je beseft hoe normaal alcohol gevonden wordt en hoe abnormaal XTC gevonden wordt. Dit land is het echt helemaal kwijt.
Ik kan niet wachten op een suikertax of een dikke vette extra heffing op alcohol of sigaretten.
Dat kan niet. Is wettelijk verplicht uiterlijk 12 november.quote:Op dinsdag 14 november 2023 14:09 schreef blomke het volgende:
[..]
Geweldig.
Vraag me overigens af, of je naarmate het eind '23 nadert, je steeds lager premies voorgeschoteld krijgt?
Ik zat dus gisteren toevallig in mijn zorgportal ofzo te kijken en daar zag ik dat mijn huisarts gewoon elk kwartaal een paar tientjes declareert terwijl ik dat wijf al 15 jaar ofzo niet gezien hebquote:Op dinsdag 14 november 2023 14:57 schreef Coco het volgende:
[..]
Ik werk bij een grote zorgverzekeraar.
Vragen staat vrij
Is inschrijftarief huisarts.quote:Op dinsdag 14 november 2023 15:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zat dus gisteren toevallig in mijn zorgportal ofzo te kijken en daar zag ik dat mijn huisarts gewoon elk kwartaal een paar tientjes declareert terwijl ik dat wijf al 15 jaar ofzo niet gezien heb
Gewoon beflikkerij van de bovenste plank maat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |