Edit: Menzis is ook met maandbetaling de goedkoopste. Unive heeft de premie naar boven bijgesteld naar E 122,95. Vanochtend stond deze (op de eigen website) nog op E 117,95quote:Menzis
Zorgkeuze ruim
• Leefkracht collectief
• Fysio zelfcheck app
• Duurzaamheidsscore: 6,4
E 1.458,27
Welnee, het is je gezondheid. Enig idee wat er allemaal achter de schermen van de gezondheidszorg plaatsvindt?quote:Op maandag 13 november 2023 11:21 schreef AQuila360 het volgende:
Het is pleuris duur geworden allemal blegh
Zo werkt het sociale systeem inmiddels wel.quote:Op maandag 13 november 2023 10:49 schreef Piger het volgende:
Weet niet precies hoe dat werkt, maar mag toch niet hopen dat die vergoeding inmiddels interessanter is dan mensen verzekeren die weinig ziek zijn?
Niet per se omlaag maar de eenmalige koopkrachtmaatregel die er vorig jaar inzat was maar eenmalig en dus enkel voor 2023.quote:Op zondag 12 november 2023 18:20 schreef Nizno het volgende:
[..]
die gaat omlaag voor wat ik begrepen heb. maar het bedrag is nog niet bekend
Een zorgverzekeraar MAG geen onderscheid maken tussen gezonde en minder gezonde mensen. Ook niet in verschillende premies.quote:Op maandag 13 november 2023 10:49 schreef Piger het volgende:
Ja veel zorgverzekeraars met weinig korting bij hoog eigen risico.
Snap er helemaal niets van.
Als zorgverzekeraar zou ik het juist andersom doen.
Een label maken met een vrij hoge premie maar flinke korting voor hoog eigen risico.
Dan trek je dus veel mensen aan die over het algemeen weinig zorgkosten hebben. Dat lijkt me financieel aantrekkelijk voor een zorgverzekeraar.
Nou weet ik wel dat zorgverzekeraars gecompenseerd worden als ze veel (chronisch?) zieken hebben. Weet niet precies hoe dat werkt, maar mag toch niet hopen dat die vergoeding inmiddels interessanter is dan mensen verzekeren die weinig ziek zijn?
Wordt ook niet bedoeld. Het gaat om een aanbod voor iedere Nederlanderquote:Op maandag 13 november 2023 12:52 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Een zorgverzekeraar MAG geen onderscheid maken tussen gezonde en minder gezonde mensen. Ook niet in verschillende premies.
Nee maar ondertussen hebben we wel een eigen risico gekregen en een korting op premie als je wel gezond bent... ik bedoel natuurlijk als je niet claimt... wat feitelijk dus wel een onderscheid is.quote:Op maandag 13 november 2023 12:52 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Een zorgverzekeraar MAG geen onderscheid maken tussen gezonde en minder gezonde mensen. Ook niet in verschillende premies.
Die korting op de premie is toch voor iedereen mogelijk? Dat het onverstandig is als je verwacht of weet dat er kosten komen is een tweede.quote:Op maandag 13 november 2023 13:10 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Nee maar ondertussen hebben we wel een eigen risico gekregen en een korting op premie als je wel gezond bent... ik bedoel natuurlijk als je niet claimt... wat feitelijk dus wel een onderscheid is.
Maar goed dat is even een maatschappelijk klacht van mij tussendoor :-)
ja dan gebruik je die 120 euro dus voor je maximale eigen risicoquote:Op maandag 13 november 2023 07:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Bij die Unive, maak je dus ¤120,- winst op je zorgtoeslag indien max.
dat is me idd bekend, echter het is gewoon lager dan in 2023quote:Op maandag 13 november 2023 12:34 schreef Bloem75 het volgende:
[..]
Niet per se omlaag maar de eenmalige koopkrachtmaatregel die er vorig jaar inzat was maar eenmalig en dus enkel voor 2023.
Daardoor was de zorgtoeslag maandelijks 30 euro hoger dan gebruikelijk.
dit ?quote:Op maandag 13 november 2023 15:23 schreef Belegger9 het volgende:
Heeft iemand concreet welke zorgverzekeraar het goedkoopst is per situatie (eigen risico, jaar of maandpremie) en wat deze kost?
quote:Op maandag 13 november 2023 10:13 schreef KrekelJapie het volgende:
Bij jaarbetaling met 385 eigen risico blijft FBTO de goedkoopste (E 1.567,57).
Bij jaarbetaling met 885 eigen risico is Menzis de goedkoopste
[..]
Edit: Menzis is ook met maandbetaling de goedkoopste. Unive heeft de premie naar boven bijgesteld naar E 122,95. Vanochtend stond deze (op de eigen website) nog op E 117,95
Grens op te kiezen voor verhoogd eigen risico ligt dit jaar net onder de E 500 zorgkosten.
Blijkbaar kan dit. Unive ging vanochtend ook nog omhoogquote:Op maandag 13 november 2023 16:00 schreef Piger het volgende:
Heeft iemand Menzis?
Heeft dat fout op de website gestaan of gaat de premie nu omhoog?
Premies moesten gisteren bekend zijn, dus verbaas me dat ze deze nu opeens mogen verhogen.
Daarmee maak je dus defacto een zorgverzekering linksom of rechtsom duurder voor iemand die veel ziek is. Kijk het gaat mij er niet om dat iemand die ziek is misschien meer zou moeten betalen; je neemt tenslotte ook meer af, maar ga dan ook niet doen alsof dat verschil er niet is, want het is er wel.quote:Op maandag 13 november 2023 13:53 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Die korting op de premie is toch voor iedereen mogelijk? Dat het onverstandig is als je verwacht of weet dat er kosten komen is een tweede.
Het hele verplichte eigen risico is om de consument 'te dwingen te overwegen of de zorg wel nodig is'. Natuurlijk de grootste (VVD??) bullshit die er maar is.quote:Op maandag 13 november 2023 16:51 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Daarmee maak je dus defacto een zorgverzekering linksom of rechtsom duurder voor iemand die veel ziek is. Kijk het gaat mij er niet om dat iemand die ziek is misschien meer zou moeten betalen; je neemt tenslotte ook meer af, maar ga dan ook niet doen alsof dat verschil er niet is, want het is er wel.
Mijn vrouw is gezond en betaalt per jaar 175 euro minder aan zorgverzekering en 385 euro per jaar minder aan eigen risico. Ik ben chronisch ziek dus mijn zorgverzekering is 560 euro per jaar duurder, en daar heb ik echt geen keuzevrijheid in.
Ja, ik kan kiezen tussen 560 euro meer betalen of 850 euro meer betalen.
Die maken er sowieso nu even een bende van. Mailtje vandaag dat het nieuwe aanbod vanaf 18:00u te zien is. Vanaf 18:00u -> site plat.quote:
Hoop niet dat het ER verdwijnt.quote:Op maandag 13 november 2023 18:38 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het hele verplichte eigen risico is om de consument 'te dwingen te overwegen of de zorg wel nodig is'. Natuurlijk de grootste (VVD??) bullshit die er maar is.
Het vrijwillige eigen risico is en blijft een keuze. Er zijn gelukkig verzekeraars die er ondertussen ook vanaf willen.
Ze hebben de contracten met ziekenhuizen ook nog niet rond.quote:Op maandag 13 november 2023 16:00 schreef Piger het volgende:
Heeft iemand Menzis?
Heeft dat fout op de website gestaan of gaat de premie nu omhoog?
Premies moesten gisteren bekend zijn, dus verbaas me dat ze deze nu opeens mogen verhogen.
Extinction Rebellion mogen ze van mij verbieden.quote:Op maandag 13 november 2023 19:22 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Hoop niet dat het ER verdwijnt.
Als ik kies voor 385 ER + jaarbetaling + 250 tandarts komt ASR er het goedkoopst uitquote:Op maandag 13 november 2023 19:11 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Die maken er sowieso nu even een bende van. Mailtje vandaag dat het nieuwe aanbod vanaf 18:00u te zien is. Vanaf 18:00u -> site plat.
Maar het is me al duidelijk dat ASR de hoogste premiestijging heeft.
En van mij mogen ze het afschaffen.quote:Op maandag 13 november 2023 19:22 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Van mij mag het nog wel scherper: hoe langer je niets claimt qua zorgkosten, des te hoger de korting op de premie. T/m -80% aan toe.quote:Op maandag 13 november 2023 19:22 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |