Er zijn vast zat leuke fragmenten te vinden. Maar dan hadden ze de originele filmbeelden door moeten spitten, dat kostte waarschijnlijk teveel geld/tijd.quote:Op zondag 7 januari 2024 20:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik vond het wel een leuk programma. Ik had wel meer 'achter de schermen' van de opnames van de series willen zien.
Wat betekent dat precies?quote:Op zondag 7 januari 2024 20:23 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ik vond het vooral heel erg 'lui' ogen toen er meerdere keren echt leaderbeeld werd gebruikt voor montagebeeld.
Leaderbeelden zijn een soort reclame stukjes die je van te voren al te zien krijgt. In sommige gevallen worden zelfs de Leaderbeelden helemaal niet in een programma gebruikt, maar gebruikelijk is om een paar interessante stukjes te laten zien om iemand te prikkelen naar je serie of film te laten kijken.quote:
Blijkbaar blijven ze hun streken behouden 😄quote:Op zondag 7 januari 2024 21:33 schreef Japepk het volgende:
Dat wist ik niet. Wel ironisch want het is ook een trucje wat heel bekend was uit bijvoorbeeld de Schatkaart. Dat we in de leader dingen zien (van de trein springen) die niet in de serie zaten.
Daar is een hele simpele reden voor: de documentaire is gemaakt in co-productie met Bas en Aad (en hun productiemaatschappijen). Oftewel: zij hebben een vinger in de pap bij het eindproduct en hoe zij eruit komen. Criticasters, tegenstanders of zelfs 'vijanden' zoals de acteurs die hen voor de rechter hebben gesleept worden dus niet meegenomen in het verhaal, want Bas en Aad moeten en zullen de sympathieke hoofdpersonen zijn - ook al weet heel de wereld dat het niet zo zwart-wit ligt.quote:Op zondag 7 januari 2024 20:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het was in mijn ogen allemaal wat rommelig en weinig feitelijk. Wat mij betreft was het interessanter geweest met een andere opzet. Ik heb bijvoorbeeld de documentaire over Dick Maas gezien, en daar gaat het ook over wat er misgegaan is, de productiemaatschappij van hem is er met de rechten vandoor gegaan, en hij had een zepert in de VS met een remake van De Lift.
Bij Bassie en Adriaan had je dus dat circus, wat heel veel tijd kostte, maar eigenlijk weinig opleverde. En natuurlijk de talloze ruzies die ze gehad hebben. Daar hadden ze best wat meer mee kunnen doen (het circus was kort, maar de ruzies of conflicten ontbraken volledig).
Waarschijnlijk door Aad. Die vond dat Hans Beijer wel wat complimenteuzer had mogen zijn.quote:Op zondag 7 januari 2024 22:34 schreef Papabear het volgende:
Begin van de avond had ik de docu op NPO gezien en wilde hem zojuist nog eens bekijken, maar lijkt offline te zijn gehaald
Ik ook ja, ik was net klaar met kijken wel. Nu staat hij er niet meer op.quote:Op zondag 7 januari 2024 22:34 schreef Papabear het volgende:
Begin van de avond had ik de docu op NPO gezien en wilde hem zojuist nog eens bekijken, maar lijkt offline te zijn gehaald
Heeft iemand die nog? Er staan er slechts een paar in de waybackmachinequote:Op zondag 7 januari 2024 22:55 schreef Writersright het volgende:
[..]
Begonnen als een Youtube doc in hoofdstukjes van 5 minuten.
480pquote:
Ik heb hem gisteren via Ziggo Go gezien. Hij stond kort op NPO Start, maar daar werd hij weer verwijderd. Dat vrees ik ook voor de bovenstaande video.quote:
Kwaliteit is idd niet al te best, maar beter dan niks. Ik heb hem gedownload. Altijd leuk om later nog eens te kijkenquote:Op maandag 8 januari 2024 10:11 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
480p
Ben benieuwd hoelang het duurt voordat hij offline wordt gehaald
Misschien komt er postuum een wat objectievere documentaire met ook de schaduwkanten van het duo... En wie weet dan wel met Van Gorcum, als hij dan nog leeft.quote:Op maandag 8 januari 2024 10:12 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik vond het een slechte docu. Vooral een lofzang op Bassie en Adriaan die met name bij Hans Beijer genant was. Weinig objectief en de mindere kanten van het duo komen nauwelijks aan bod.
Die is nog ouder dan Bas en Aad (al oogt ie niet zo)quote:Op maandag 8 januari 2024 10:13 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Misschien komt er postuum een wat objectievere documentaire met ook de schaduwkanten van het duo... En wie weet dan wel met Van Gorcum, als hij dan nog leeft.
Bioscoopversie was 69 minuten.quote:Op maandag 8 januari 2024 10:12 schreef Claude_Viole het volgende:
Verder vond ik het een leuke reportage, maar er was niet erg veel diepgang. Daarnaast was 45 erg kort. Was die in de bioscoop niet langer?
Danny Verbiest heeft dit zelf ontkend en gezien en ik geloof hem eerder dan Bas en Aad. Ook gezien Bas en Aad niet al te best zijn in anderen credits geven. Als je hun verhaal gelooft hebben ze alles goed gedaan, behalve dat circus van ze. En dat was uiteraard niet hun schuld.quote:Op maandag 8 januari 2024 08:43 schreef J83 het volgende:
Dus Samson is wél op Lara gebaseerd... Verder een flinke tegenvaller deze documentaire, voornamelijk een lofzang.
gewoon 69 minuten vrij maken voor de mannenquote:Op maandag 8 januari 2024 10:30 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Te kort timeslot (45/50 min) voor de 69 minuten
Wat me wel verbaasde was dat korte shot uit de Kroon, Adriaan die het knip-gebaar in beeld deedquote:Op zondag 7 januari 2024 20:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er zijn vast zat leuke fragmenten te vinden. Maar dan hadden ze de originele filmbeelden door moeten spitten, dat kostte waarschijnlijk teveel geld/tijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |