abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211954437
quote:
18s.gif Op zondag 7 januari 2024 20:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik vond het wel een leuk programma. Ik had wel meer 'achter de schermen' van de opnames van de series willen zien.
Er zijn vast zat leuke fragmenten te vinden. Maar dan hadden ze de originele filmbeelden door moeten spitten, dat kostte waarschijnlijk teveel geld/tijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 07-01-2024 20:44:15 ]
  zondag 7 januari 2024 @ 21:03:31 #252
436222 Japepk
Padvinder
pi_211954839
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 20:23 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Ik vond het vooral heel erg 'lui' ogen toen er meerdere keren echt leaderbeeld werd gebruikt voor montagebeeld.
Wat betekent dat precies?
't Echte en 't ware!
  zondag 7 januari 2024 @ 21:19:53 #253
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_211955068
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 21:03 schreef Japepk het volgende:

[..]
Wat betekent dat precies?
Leaderbeelden zijn een soort reclame stukjes die je van te voren al te zien krijgt. In sommige gevallen worden zelfs de Leaderbeelden helemaal niet in een programma gebruikt, maar gebruikelijk is om een paar interessante stukjes te laten zien om iemand te prikkelen naar je serie of film te laten kijken.

Normaal zorg je er dan in het programma voor dat er voldoende ander materiaal is zodat de kijker niet alle hoogte punten in de leader al heeft gezien.

In het geval van b&a zag je dus in de leaders al een deel van Gert, Mart en Paul en Hans, terwijl daar al niet veel content van was.

Dus dan hebben ze gewoon letterlijk voor de leader dezelfde stukjes gebruikt als in de docu en dat wordt beschouwd als lui.

Met films doen ze het weleens andersom dan zit er beeldmateriaal in de trailer die niet gebruikt wordt in de film. Kan soms zelfs tot rechtzaken leiden. (False advertising)
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  zondag 7 januari 2024 @ 21:33:26 #254
436222 Japepk
Padvinder
pi_211955186
Dat wist ik niet. Wel ironisch want het is ook een trucje wat heel bekend was uit bijvoorbeeld de Schatkaart. Dat we in de leader dingen zien (van de trein springen) die niet in de serie zaten.
't Echte en 't ware!
  zondag 7 januari 2024 @ 21:40:05 #255
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_211955265
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 21:33 schreef Japepk het volgende:
Dat wist ik niet. Wel ironisch want het is ook een trucje wat heel bekend was uit bijvoorbeeld de Schatkaart. Dat we in de leader dingen zien (van de trein springen) die niet in de serie zaten.
Blijkbaar blijven ze hun streken behouden 😄

(ik ben trouwens wel gewoon fan van b&a maar ook gewoon een kritische kijker)

Een leader kan ook zijn in de intro van een serie, dat is ook een beetje de letterlijke vertaling.

Een andere serie die weleens te veel weggeeft in leaders is widm, en Amerikanen zijn ook heel goed met recyclen van montages.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_211955526
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 20:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het was in mijn ogen allemaal wat rommelig en weinig feitelijk. Wat mij betreft was het interessanter geweest met een andere opzet. Ik heb bijvoorbeeld de documentaire over Dick Maas gezien, en daar gaat het ook over wat er misgegaan is, de productiemaatschappij van hem is er met de rechten vandoor gegaan, en hij had een zepert in de VS met een remake van De Lift.

Bij Bassie en Adriaan had je dus dat circus, wat heel veel tijd kostte, maar eigenlijk weinig opleverde. En natuurlijk de talloze ruzies die ze gehad hebben. Daar hadden ze best wat meer mee kunnen doen (het circus was kort, maar de ruzies of conflicten ontbraken volledig).
Daar is een hele simpele reden voor: de documentaire is gemaakt in co-productie met Bas en Aad (en hun productiemaatschappijen). Oftewel: zij hebben een vinger in de pap bij het eindproduct en hoe zij eruit komen. Criticasters, tegenstanders of zelfs 'vijanden' zoals de acteurs die hen voor de rechter hebben gesleept worden dus niet meegenomen in het verhaal, want Bas en Aad moeten en zullen de sympathieke hoofdpersonen zijn - ook al weet heel de wereld dat het niet zo zwart-wit ligt.

In het geval van De Dick Maas Methode: daar heeft Dick zich simpelweg laten interviewen en (waar mogelijk nodig) archiefmateriaal aangeleverd, maar is in geen enkele wijze betrokken geweest bij de verdere totstandkoming van de docu. Dat maakt dat de mensen met wie hij nauw heeft samengewerkt in alle open- en eerlijkheid kunnen zeggen dat producties niet vlekkeloos verliepen, Dick een stugge man kan zijn, et cetera. Dat hoeven we bij een documentaire over Bassie en Adriaan niet te verwachten, sowieso niet zo lang die twee nog bij leven zijn.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_211955821
Begin van de avond had ik de docu op NPO gezien en wilde hem zojuist nog eens bekijken, maar lijkt offline te zijn gehaald :{
pi_211956013
quote:
2s.gif Op zondag 7 januari 2024 22:34 schreef Papabear het volgende:
Begin van de avond had ik de docu op NPO gezien en wilde hem zojuist nog eens bekijken, maar lijkt offline te zijn gehaald :{
Waarschijnlijk door Aad. Die vond dat Hans Beijer wel wat complimenteuzer had mogen zijn.

Maar wat een aparte geschiedenis. Begonnen als een Youtube doc in hoofdstukjes van 5 minuten. Vervolgens een paar extra interviews en het een paar jaar later in de bios verkopen om het vervolgens ingekort aan de npo te verkopen.
  zondag 7 januari 2024 @ 23:16:10 #259
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_211956164
quote:
2s.gif Op zondag 7 januari 2024 22:34 schreef Papabear het volgende:
Ik ook ja, ik was net klaar met kijken wel. Nu staat hij er niet meer op.

Het was vooral veel opgehemel natuurlijk. En dat zal allemaal best zo zijn, maar altijd als ik iets kijk over Bassie en Adriaan heb ik toch zo'n dubbel gevoel over al die vele verhalen dat Bassie zo'n eikel was tegen kinderen en dat veel acteurs financieel gezeik met ze hebben gehad.
Ik mis toch wel een beetje het volledige beeld soms.
Koel en donker bewaren
pi_211956279
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 22:55 schreef Writersright het volgende:

[..]
Begonnen als een Youtube doc in hoofdstukjes van 5 minuten.
Heeft iemand die nog? Er staan er slechts een paar in de waybackmachine
pi_211956285
Ik heb de docu gezien en ik schrok wel n beetje aan t einde toen ik Bas zag :o maar goed, de beste man wordt natuurlijk ook een dagje ouder

B&A _O_ _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 8 januari 2024 @ 08:43:39 #262
311340 J83
New kid, be nice
pi_211957264
Dus Samson is wél op Lara gebaseerd... Verder een flinke tegenvaller deze documentaire, voornamelijk een lofzang.
pi_211957606
Liefst 884.000 kijkers gister! Waarbij een zeer hoge score in de leeftijd 29-54 jaar.
Aldus het kijkcijfer orakel Tina Nijkamp.

Vond het een mooie docu, had alleen wel iets meer "achter de schermen" willen zien.
Paul van Gorcum is wel genoemd maar zou het wel mooi hebben gevonden wanneer hij een actieve bijdrage zou hebben geleverd aan de docu. Gewoon een klein woordje van hoe die tijd was.
Ze zijn allemaal dik in de 80, dan kun je alle zakelijke geschillen toch wel even aan de kant schuiven? Nu kan het nog...

Vond het fijn om Bas te zien op t eind, al wist ik van eerdere beelden wel dat hij nogal veranderd is sinds wat hem medisch is overkomen. Dat hij zelfs wat woorden kon spreken, vond ik zelfs een positieve verrassing.
Misschien was dat voor sommigen wel even schrikken, de hele docu zag je Bas in de tijd dat hij nog kon spreken.
En dan ineens op het einde zag je een hele andere "Bas". Niet iedereen zal dat wellicht geweten hebben.

Verder viel het me op van de oude jeugdfoto's die ze lieten zien, dat Aad een hele knappe jongeman was in die tijd. Haartjes heel netjes en een knap gezicht. Zal vast in de smaak zijn gevallen toen :D

Verder las ik nog een recensie: https://www.nrc.nl/nieuws(...)compilaties-a4186248 zit wel wat in. Heel diepgravend was het niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dutch_view op 08-01-2024 09:38:00 ]
pi_211958024
quote:
480p ;(

Ben benieuwd hoelang het duurt voordat hij offline wordt gehaald :P
pi_211958027
Ik vond het een slechte docu. Vooral een lofzang op Bassie en Adriaan die met name bij Hans Beijer genant was. Weinig objectief en de mindere kanten van het duo komen nauwelijks aan bod.
Het beste adres voor al uw primeurs!
  maandag 8 januari 2024 @ 10:12:31 #267
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_211958034
quote:
Ik heb hem gisteren via Ziggo Go gezien. Hij stond kort op NPO Start, maar daar werd hij weer verwijderd. Dat vrees ik ook voor de bovenstaande video.

Verder vond ik het een leuke reportage, maar er was niet erg veel diepgang. Daarnaast was 45 erg kort. Was die in de bioscoop niet langer?
pi_211958043
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 10:11 schreef Flitskikker het volgende:

[..]
480p ;(

Ben benieuwd hoelang het duurt voordat hij offline wordt gehaald :P
Kwaliteit is idd niet al te best, maar beter dan niks. Ik heb hem gedownload. Altijd leuk om later nog eens te kijken :)
pi_211958049
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 10:12 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik vond het een slechte docu. Vooral een lofzang op Bassie en Adriaan die met name bij Hans Beijer genant was. Weinig objectief en de mindere kanten van het duo komen nauwelijks aan bod.
Misschien komt er postuum een wat objectievere documentaire met ook de schaduwkanten van het duo... En wie weet dan wel met Van Gorcum, als hij dan nog leeft.
pi_211958079
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 10:13 schreef Flitskikker het volgende:

[..]
Misschien komt er postuum een wat objectievere documentaire met ook de schaduwkanten van het duo... En wie weet dan wel met Van Gorcum, als hij dan nog leeft.
Die is nog ouder dan Bas en Aad (al oogt ie niet zo)
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_211958086
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 10:12 schreef Claude_Viole het volgende:
Verder vond ik het een leuke reportage, maar er was niet erg veel diepgang. Daarnaast was 45 erg kort. Was die in de bioscoop niet langer?
Bioscoopversie was 69 minuten.

Ik heb de tv-versie niet gezien (en de bioscoopversie zit niet meer helemaal vers in m'n geheugen) dus ik weet niet precies wat er allemaal gesneuveld is.

Misschien dat de originele versie nog op Pathé Thuis of zo komt. Of dat B&A die zelf gaan verkopen (op dvd à la 2005 dan waarschijnlijk).
pi_211958256
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 08:43 schreef J83 het volgende:
Dus Samson is wél op Lara gebaseerd... Verder een flinke tegenvaller deze documentaire, voornamelijk een lofzang.
Danny Verbiest heeft dit zelf ontkend en gezien en ik geloof hem eerder dan Bas en Aad. Ook gezien Bas en Aad niet al te best zijn in anderen credits geven. Als je hun verhaal gelooft hebben ze alles goed gedaan, behalve dat circus van ze. En dat was uiteraard niet hun schuld.

Qua wat ze er uit hebben geknipt zijn dat sowieso de stukjes over de oudere series, zoals de Sleutel ed. Daar hadden ze het in de Youtube-serie wel over stond me bij. Volgens mij ook het negatief uitlaten over bijvoorbeeld Jaap Stobbe, al kan ik me daar in vergissen en dat verwarren met een van de vele andere interviews waar hij ex-acteurs afblaft.
  maandag 8 januari 2024 @ 10:30:52 #273
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_211958281
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 20:32 schreef Paul het volgende:

[..]
Waarom inkorten voor tv
Te kort timeslot (45/50 min) voor de 69 minuten
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 8 januari 2024 @ 10:31:35 #274
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_211958294
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 10:30 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Te kort timeslot (45/50 min) voor de 69 minuten
gewoon 69 minuten vrij maken voor de mannen :(
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  maandag 8 januari 2024 @ 10:31:39 #275
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_211958296
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 20:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Er zijn vast zat leuke fragmenten te vinden. Maar dan hadden ze de originele filmbeelden door moeten spitten, dat kostte waarschijnlijk teveel geld/tijd.
Wat me wel verbaasde was dat korte shot uit de Kroon, Adriaan die het knip-gebaar in beeld deed :o
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')