Haha. Dat was zó puberaal....en tegelijk vond ik De verloren Dildo wel een grappig stukje, vooral de parodie op die oersaaie taalliedjes.quote:Op zondag 7 januari 2024 18:57 schreef damsco het volgende:
Ze hadden die gasten van mastermovies er ook wel bij mogen halen.
"Ik heb gelezen dat schapen kankerverwekkend zijn"quote:Op zondag 7 januari 2024 18:57 schreef damsco het volgende:
Ze hadden die gasten van mastermovies er ook wel bij mogen halen.
Dat dacht ik op voorhand ook. Maar vond hem eigenlijk toch wel wat toevoegen. En hij was de enige die ook een licht kritische noot liet vallen, of gewoon objectief was...quote:Op zondag 7 januari 2024 19:04 schreef Vincent_student het volgende:
Goeie docu. Alles op een rij. Paul de Leeuw voegde weinig toe, die had er uit gemogen.
En dan is deze bios->tv-versie weer teruggeschroefd naar 45-50 min. Zag vooral net voor Spanje 2023 ineens wel heel veel springertjes qua edits en knipjes. Een enkele keer zelfs een zwart springertje (dat je even een frame zwart hebt - een doodzonde in montage).quote:Op zondag 7 januari 2024 18:55 schreef Writersright het volgende:
Vind deze versie van de docu beter dan de YouTube versie. Goede toevoegingen van Gert, Danny en Martijn. Had van Martijn wel meer willlen horen eigenlijk.
(Vond het wel jammer dat we geen comments kregen van Danny over de Samson-aflevering)
Hans Beijer was trouwens wel echt extreem positief over de twee.
Ik snap waarom hij er niet in zit maar Paul van Gorchum had veel bij kunnen dragen. Hij deed immers al mee sinds de Diamant, heeft echt de evolutie meegemaakt.
Nee, vond ik juist niet. Het feit dat Paul die show als 1 van zijn hoogtepunten uit zijn carrière vond - moet je wel de context hebben dat hij dat TV-seizoen voor de NCRV werkte en daar was eigenlijk alles vreselijk. Dan is dit best wel eervol en mooi.quote:Op zondag 7 januari 2024 19:04 schreef Vincent_student het volgende:
Goeie docu. Alles op een rij. Paul de Leeuw voegde weinig toe, die had er uit gemogen.
Ga ik werk van maken voor jequote:Op zondag 7 januari 2024 19:08 schreef Paul het volgende:
Weet iemand of Bassie bij zo Vader zo Zoon met Paul de Leeuw nog ergens online terug is te zien?
Ik had dat gevoel met sommmige serie-fragmenten. Die leken soms echt heel random afgekapt.quote:Op zondag 7 januari 2024 19:43 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
En dan is deze bios->tv-versie weer teruggeschroefd naar 45-50 min. Zag vooral net voor Spanje 2023 ineens wel heel veel springertjes qua edits en knipjes. Een enkele keer zelfs een zwart springertje (dat je even een frame zwart hebt - een doodzonde in montage).
Zelfs het slot was dermate ingekort dat de emotie daar een beetje stukviel. Maar, wel mooie stukken. Alleen door hoe Gert was gemonteerd, was zijn beeld vooral "ja Bas en Aad zagen er wel wat commercieel voordeel in"
In de trailer en de docu zei Paul de Leeuw ook dat 'iedereen opgegroeid is met Bassie en Adriaan'. Terwijl dat juist niet zo is. Er zijn vijftigplussers die te oud waren en buiten de doelgroep vielen toen toen Bassie en Adriaan op tv kwamen. En er zijn juist ook weer tieners en twintigers die te jong zijn, en weer naar andere dingen op hun schermen keken.quote:Op zondag 7 januari 2024 20:06 schreef Ceviche het volgende:
'Gelukkig' was er blijkbaar nog wel ruimte voor Paul de Leeuw die de halve tekst van een liedje vergeet en dan nog even zegt dat hij dat heel vaak heeft gezongen
Aaaah verrek ja, het Bohemian Rhapsody-verhaalquote:Op zondag 7 januari 2024 20:06 schreef Ceviche het volgende:
De docu in de bioscoop was 90% herhaling en 10% nieuwe feitjes en dat hebben ze in deze montage teruggebracht naar 5% ofzo.
Ik vond dat Paul de Leeuw een hele leuke anekdote had over het hele bohemian rhapsody gebeuren, Martijn Passchier vertelde over hoe hij een zwaar ongeluk had gehad (in coma gelegen als ik me goed herinner) waarna B&A van zich lieten horen wat ook echt een beter beeld schetst van het ontstaan van hun samenwerking/vriendschap, en persoonlijk vond ik het wel grappig dat Gert zeker 4 keer benoemde dat B&A iets hebben gedaan 'omdat ze commercieel zijn ingesteld' maar dat hebben ze nu gereduceerd tot 1 keer (daar valt op zich wel mee te leven).
'Gelukkig' was er blijkbaar nog wel ruimte voor Paul de Leeuw die de halve tekst van een liedje vergeet en dan nog even zegt dat hij dat heel vaak heeft gezongen
Ik vond het vooral heel erg 'lui' ogen toen er meerdere keren echt leaderbeeld werd gebruikt voor montagebeeld.quote:Op zondag 7 januari 2024 19:53 schreef Writersright het volgende:
[..]
Ik had dat gevoel met sommmige serie-fragmenten. Die leken soms echt heel random afgekapt.
Ik vond het ook wel erg veel anekdotes. Ze hebben duidelijk de hele stapel met bestaande archiefbeelden en interviews erbij gepakt, en daar een nieuw verhaal van gemonteerd. Er zat weinig nieuws in. Volgens mij alleen het gedeelte met Mart Hoogkramer en het einde dat er bijgeschoten is.quote:Op zondag 7 januari 2024 19:47 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik vond het jammer dat de hermontage zo pijnlijk merkbaar was net voor 'Spanje 2023'. Er werd ineens heel, heel erg gas gegeven. De series van 'De diamant', 'Kroon' en 'Stad' zijn niet eens bij naam genoemd, er gingen dingen nogal door elkaar...
Toen het over de muziek ging, zei Aad dat hij geen instrumenten bespeelde. Maar dat hij een man erbij had, en dat Aad het voorzong, en dat toen de arrangementen erbij gemaakt werden en dat het toen opgenomen kon worden.quote:En eerlijk, ik vond de rol van Martijn Passchier nogal onderschreven. Die man is de reden dat die series sinds 2000 opgefrist zijn en konden worden. Wel in samenspraak met Aad, maar zomaar 'fan' vond ik toch wat afzwakkend.
Ik vermoed dat het een haastklus is geweest om er een tv-versie van te maken.quote:Op zondag 7 januari 2024 19:53 schreef Writersright het volgende:
Ik had dat gevoel met sommmige serie-fragmenten. Die leken soms echt heel random afgekapt.
Waarom inkorten voor tvquote:Op zondag 7 januari 2024 20:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het een haastklus is geweest om er een tv-versie van te maken.
Ik wist niet dat Bassie 7 instrumenten bespeelde, wat wel in de bioscoop benoemd werd maar dat heeft deze montage ook niet gered. Vond ik toch ook een leuk weetje.quote:Op zondag 7 januari 2024 20:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Toen het over de muziek ging, zei Aad dat hij geen instrumenten bespeelde. Maar dat hij een man erbij had, en dat Aad het voorzong, en dat toen de arrangementen erbij gemaakt werden en dat het toen opgenomen kon worden.
Die man was natuurlijk Aad Klaris, die niet bij naam genoemd werd, maar wel in zijn eentje verantwoordelijk is voor een hele stapel hits.
Dit viel mij ook opquote:Op zondag 7 januari 2024 20:23 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ik vond het vooral heel erg 'lui' ogen toen er meerdere keren echt leaderbeeld werd gebruikt voor montagebeeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |