abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211953106
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2024 18:57 schreef damsco het volgende:
Ze hadden die gasten van mastermovies er ook wel bij mogen halen.
Haha. Dat was zó puberaal....en tegelijk vond ik De verloren Dildo wel een grappig stukje, vooral de parodie op die oersaaie taalliedjes.
pi_211953121
Goeie docu. Alles op een rij. Paul de Leeuw voegde weinig toe, die had er uit gemogen.
pi_211953161
Ja dat word een makkie bij Sigfried en Roy. Hahahah
  zondag 7 januari 2024 @ 19:08:08 #229
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_211953171
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2024 18:57 schreef damsco het volgende:
Ze hadden die gasten van mastermovies er ook wel bij mogen halen.
"Ik heb gelezen dat schapen kankerverwekkend zijn"
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 7 januari 2024 @ 19:08:24 #230
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_211953178
Weet iemand of Bassie bij zo Vader zo Zoon met Paul de Leeuw nog ergens online terug is te zien? :D
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zondag 7 januari 2024 @ 19:10:42 #231
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_211953222
Leuk om Bas nog even in de slotscene te mogen zien. :)
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_211953330
Leuke docu :)
pi_211953337
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 19:04 schreef Vincent_student het volgende:
Goeie docu. Alles op een rij. Paul de Leeuw voegde weinig toe, die had er uit gemogen.
Dat dacht ik op voorhand ook. Maar vond hem eigenlijk toch wel wat toevoegen. En hij was de enige die ook een licht kritische noot liet vallen, of gewoon objectief was...

Hij vroeg zich af of als je het analyseert de verhalen nu eigenlijk wel zo bijzonder zijn, en dan is het antwoord eigenlijk nee. Maar met Bassie en Adriaan, een Baron, een professor, een paar boeven en een robotje, kan je eigenlijk alles wel doen. Daarbij hebben ze wel wat weg van Bob de Rooij, die kon Paul de Leeuw overal neerzetten, en het leverde altijd wel wat op.
  zondag 7 januari 2024 @ 19:43:38 #234
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_211953574
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2024 18:55 schreef Writersright het volgende:
Vind deze versie van de docu beter dan de YouTube versie. Goede toevoegingen van Gert, Danny en Martijn. Had van Martijn wel meer willlen horen eigenlijk.

(Vond het wel jammer dat we geen comments kregen van Danny over de Samson-aflevering)

Hans Beijer was trouwens wel echt extreem positief over de twee.

Ik snap waarom hij er niet in zit maar Paul van Gorchum had veel bij kunnen dragen. Hij deed immers al mee sinds de Diamant, heeft echt de evolutie meegemaakt.
En dan is deze bios->tv-versie weer teruggeschroefd naar 45-50 min. Zag vooral net voor Spanje 2023 ineens wel heel veel springertjes qua edits en knipjes. Een enkele keer zelfs een zwart springertje (dat je even een frame zwart hebt - een doodzonde in montage).

Zelfs het slot was dermate ingekort dat de emotie daar een beetje stukviel. Maar, wel mooie stukken. Alleen door hoe Gert was gemonteerd, was zijn beeld vooral "ja Bas en Aad zagen er wel wat commercieel voordeel in" :+
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zondag 7 januari 2024 @ 19:45:12 #235
328189 ArnieAlberts
pi_211953592
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 19:04 schreef Vincent_student het volgende:
Nee, vond ik juist niet. Het feit dat Paul die show als 1 van zijn hoogtepunten uit zijn carrière vond - moet je wel de context hebben dat hij dat TV-seizoen voor de NCRV werkte en daar was eigenlijk alles vreselijk. Dan is dit best wel eervol en mooi.

Ik had de interviews met Hans Kazan, Carlo Boszhard en dergelijken wel weer willen zien, maar die zijn wellicht door de jaren heen te gedateerd geraakt, geen idee.
  zondag 7 januari 2024 @ 19:45:45 #236
328189 ArnieAlberts
pi_211953595
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 19:08 schreef Paul het volgende:
Weet iemand of Bassie bij zo Vader zo Zoon met Paul de Leeuw nog ergens online terug is te zien? :D
Ga ik werk van maken voor je O+
  zondag 7 januari 2024 @ 19:47:56 #237
328189 ArnieAlberts
pi_211953619
Ik vond het jammer dat de hermontage zo pijnlijk merkbaar was net voor 'Spanje 2023'. Er werd ineens heel, heel erg gas gegeven. De series van 'De diamant', 'Kroon' en 'Stad' zijn niet eens bij naam genoemd, er gingen dingen nogal door elkaar...

En eerlijk, ik vond de rol van Martijn Passchier nogal onderschreven. Die man is de reden dat die series sinds 2000 opgefrist zijn en konden worden. Wel in samenspraak met Aad, maar zomaar 'fan' vond ik toch wat afzwakkend.
pi_211953670
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 19:43 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
En dan is deze bios->tv-versie weer teruggeschroefd naar 45-50 min. Zag vooral net voor Spanje 2023 ineens wel heel veel springertjes qua edits en knipjes. Een enkele keer zelfs een zwart springertje (dat je even een frame zwart hebt - een doodzonde in montage).

Zelfs het slot was dermate ingekort dat de emotie daar een beetje stukviel. Maar, wel mooie stukken. Alleen door hoe Gert was gemonteerd, was zijn beeld vooral "ja Bas en Aad zagen er wel wat commercieel voordeel in" :+
Ik had dat gevoel met sommmige serie-fragmenten. Die leken soms echt heel random afgekapt.

Tja, Gert kon het makkelijk permitteren om eerlijk te zijn. Waardeerde dat wel.

Zou eigenlijk ook wel een goede docu over Samson & Gert willen zien. Op Ann Petersen na is de volledige cast nog levend en ze staan op goede voet met elkaar.

Daarnaast is er geen gebrek aan beeldmateriaal en is er absoluut een interessant verhaal te vertellen met de groei van omroeper sidekick tot megasucces. Ook gezien het de start van Studio100 is.
  zondag 7 januari 2024 @ 20:01:49 #239
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_211953749
Bassie & Adriaan _O_
  zondag 7 januari 2024 @ 20:06:26 #240
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_211953808
De docu in de bioscoop was 90% herhaling en 10% nieuwe feitjes en dat hebben ze in deze montage teruggebracht naar 5% ofzo.
Ik vond dat Paul de Leeuw een hele leuke anekdote had over het hele bohemian rhapsody gebeuren, Martijn Passchier vertelde over hoe hij een zwaar ongeluk had gehad (in coma gelegen als ik me goed herinner) waarna B&A van zich lieten horen wat ook echt een beter beeld schetst van het ontstaan van hun samenwerking/vriendschap, en persoonlijk vond ik het wel grappig dat Gert zeker 4 keer benoemde dat B&A iets hebben gedaan 'omdat ze commercieel zijn ingesteld' maar dat hebben ze nu gereduceerd tot 1 keer (daar valt op zich wel mee te leven :+).

'Gelukkig' was er blijkbaar nog wel ruimte voor Paul de Leeuw die de halve tekst van een liedje vergeet en dan nog even zegt dat hij dat heel vaak heeft gezongen :')
pi_211954043
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 20:06 schreef Ceviche het volgende:
'Gelukkig' was er blijkbaar nog wel ruimte voor Paul de Leeuw die de halve tekst van een liedje vergeet en dan nog even zegt dat hij dat heel vaak heeft gezongen :')
In de trailer en de docu zei Paul de Leeuw ook dat 'iedereen opgegroeid is met Bassie en Adriaan'. Terwijl dat juist niet zo is. Er zijn vijftigplussers die te oud waren en buiten de doelgroep vielen toen toen Bassie en Adriaan op tv kwamen. En er zijn juist ook weer tieners en twintigers die te jong zijn, en weer naar andere dingen op hun schermen keken.
  zondag 7 januari 2024 @ 20:22:37 #242
328189 ArnieAlberts
pi_211954157
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 20:06 schreef Ceviche het volgende:
De docu in de bioscoop was 90% herhaling en 10% nieuwe feitjes en dat hebben ze in deze montage teruggebracht naar 5% ofzo.
Ik vond dat Paul de Leeuw een hele leuke anekdote had over het hele bohemian rhapsody gebeuren, Martijn Passchier vertelde over hoe hij een zwaar ongeluk had gehad (in coma gelegen als ik me goed herinner) waarna B&A van zich lieten horen wat ook echt een beter beeld schetst van het ontstaan van hun samenwerking/vriendschap, en persoonlijk vond ik het wel grappig dat Gert zeker 4 keer benoemde dat B&A iets hebben gedaan 'omdat ze commercieel zijn ingesteld' maar dat hebben ze nu gereduceerd tot 1 keer (daar valt op zich wel mee te leven :+).

Aaaah verrek ja, het Bohemian Rhapsody-verhaal :D Bassies Galileo's die heel Ahoy doorgalmden :)

Het was allemaal dus net te krap geprogrammeerd. Ja. Jammer.
  zondag 7 januari 2024 @ 20:23:13 #243
328189 ArnieAlberts
pi_211954171
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 19:53 schreef Writersright het volgende:

[..]
Ik had dat gevoel met sommmige serie-fragmenten. Die leken soms echt heel random afgekapt.
Ik vond het vooral heel erg 'lui' ogen toen er meerdere keren echt leaderbeeld werd gebruikt voor montagebeeld.
pi_211954217
De bioscoopversie duurde volgens Moviemeter 69 minuten, wat al best kort was, en de tv-versie duurt zelfs maar 45 minuten zie ik nu op NPO Start. :o

Zou die op 2Doc van morgen dan wel de volledige zijn?
pi_211954240
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 19:47 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik vond het jammer dat de hermontage zo pijnlijk merkbaar was net voor 'Spanje 2023'. Er werd ineens heel, heel erg gas gegeven. De series van 'De diamant', 'Kroon' en 'Stad' zijn niet eens bij naam genoemd, er gingen dingen nogal door elkaar...
Ik vond het ook wel erg veel anekdotes. Ze hebben duidelijk de hele stapel met bestaande archiefbeelden en interviews erbij gepakt, en daar een nieuw verhaal van gemonteerd. Er zat weinig nieuws in. Volgens mij alleen het gedeelte met Mart Hoogkramer en het einde dat er bijgeschoten is.

Het was in mijn ogen allemaal wat rommelig en weinig feitelijk. Wat mij betreft was het interessanter geweest met een andere opzet. Ik heb bijvoorbeeld de documentaire over Dick Maas gezien, en daar gaat het ook over wat er misgegaan is, de productiemaatschappij van hem is er met de rechten vandoor gegaan, en hij had een zepert in de VS met een remake van De Lift.

Bij Bassie en Adriaan had je dus dat circus, wat heel veel tijd kostte, maar eigenlijk weinig opleverde. En natuurlijk de talloze ruzies die ze gehad hebben. Daar hadden ze best wat meer mee kunnen doen (het circus was kort, maar de ruzies of conflicten ontbraken volledig).

quote:
En eerlijk, ik vond de rol van Martijn Passchier nogal onderschreven. Die man is de reden dat die series sinds 2000 opgefrist zijn en konden worden. Wel in samenspraak met Aad, maar zomaar 'fan' vond ik toch wat afzwakkend.
Toen het over de muziek ging, zei Aad dat hij geen instrumenten bespeelde. Maar dat hij een man erbij had, en dat Aad het voorzong, en dat toen de arrangementen erbij gemaakt werden en dat het toen opgenomen kon worden.

Die man was natuurlijk Aad Klaris, die niet bij naam genoemd werd, maar wel in zijn eentje verantwoordelijk is voor een hele stapel hits.
pi_211954290
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 19:53 schreef Writersright het volgende:
Ik vermoed dat het een haastklus is geweest om er een tv-versie van te maken.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 7 januari 2024 @ 20:32:26 #247
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_211954312
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 20:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik vermoed dat het een haastklus is geweest om er een tv-versie van te maken.
Waarom inkorten voor tv
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zondag 7 januari 2024 @ 20:34:53 #248
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211954374
Ik vond het wel een leuk programma. Ik had wel meer 'achter de schermen' van de opnames van de series willen zien.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 7 januari 2024 @ 20:35:56 #249
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_211954399
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 20:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Toen het over de muziek ging, zei Aad dat hij geen instrumenten bespeelde. Maar dat hij een man erbij had, en dat Aad het voorzong, en dat toen de arrangementen erbij gemaakt werden en dat het toen opgenomen kon worden.

Die man was natuurlijk Aad Klaris, die niet bij naam genoemd werd, maar wel in zijn eentje verantwoordelijk is voor een hele stapel hits.
Ik wist niet dat Bassie 7 instrumenten bespeelde, wat wel in de bioscoop benoemd werd maar dat heeft deze montage ook niet gered. Vond ik toch ook een leuk weetje.
  zondag 7 januari 2024 @ 20:36:45 #250
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_211954415
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 20:23 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Ik vond het vooral heel erg 'lui' ogen toen er meerdere keren echt leaderbeeld werd gebruikt voor montagebeeld.
Dit viel mij ook op
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')