Het begint hier allemaal wat vorm te krijgen.quote:Op donderdag 9 november 2023 10:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zoals elk jaar houden we een schranspartij van een week![]()
We willen sowieso een vegetarisch Ottolenghi-stijl diner maken met allemaal hapjes, brood en dips. Als we dat op kerstavond doen, hebben we nog restjes genoeg om het ontbijt en de lunches van de dagen daarna op te leuken.
In de voorraad heb ik nog baba ganoush, 3 soorten pesto, vijgenjam en balsamico-uien dus qua dips zitten we wel goed.
Ik ben ook de folders al in de gaten te houden voor leukgeprijsde nootjes, afbakbrood, etc.
Wauwquote:Op zaterdag 9 december 2023 10:12 schreef MadMaster het volgende:
Eén avond komt er bij vrienden een kok langs die ter plekke een kerstdiner gaat bereiden
Na jaren met vrienden op een kerstdag ergens in het land te hebben gedineerd, waren we het na vorig jaar eigenlijk wel zat. Bij wijze van grap zouden we bij de Febo gaan eten, maar die vrienden hebben onlangs dit bedacht. Wat er op tafel komt, is nog een verrassing. Ben dus zelf ook benieuwd…quote:Op maandag 11 december 2023 22:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wauw![]()
Daar willen we natuurlijk wel verslag van hier.
Hebben wij dezelfde schoonfamilie?quote:Op donderdag 14 december 2023 22:24 schreef miss_sly het volgende:
2e kerstdag worden we bij de schoonfamilie verwacht. Het is meestal de bedoeling dat iedereen wat maakt, maar er is verder nog niet over gesproken. Dus ik hoor het wel, en hoe langer het duurt, hoe eenvoudiger het wordt.
Vind jij het ook zo irritant?quote:Op donderdag 14 december 2023 22:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hebben wij dezelfde schoonfamilie?
Voor kerstavond en 1e kerstdag ben ik zo goed als klaar qua ideeën. Zondag nog even goed voor gaan zitten.
Het is alsof ik mezelf hoor....quote:Op donderdag 14 december 2023 23:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vind jij het ook zo irritant?
Ik trek het heel slecht, maar zij vinden altijd dat ik te vroeg en te veel controle wil, dus ik kijk het nu eens aan. Tien dagen van tevoren nog niets weten, vind ik rijkelijk laatmaar ik hou me in. Desnoods haal ik wat bakken ijs, bussen slagroom en flesjes chocoladesaus en serveer dat als dessert. Eigenlijk niet mijn ding, maar als het moet..
Kroketten op broodjesquote:Op zaterdag 16 december 2023 10:19 schreef Yinny het volgende:
O, ik vroeg aan schoonzus of ik wat kon maken voot kerst...ze gaat dit weekend kijken wat het menu wordt
Ik heb deze gebruikt:quote:Op maandag 18 december 2023 14:53 schreef AnneX het volgende:
Oh nog even studeren op sticky toffee pudding : deze https://recipesjunkie.com/sticky-toffee-pudding/
Of deze https://www.bbcgoodfood.c(...)ticky-toffee-pudding
En dan wilde ik het liever in een kleine silicone tulband vorm bakken. Dan in muffin vorm.
Onze mezze:quote:Op maandag 18 december 2023 14:36 schreef AnneX het volgende:
Wat is het rustig hier!?
Sinds vanmiddag weet ik dat wij 1e kerstdag bij zwager en sch.zus eten.
En dat ik voor tapas en toet zorgdraag.
De Vega ottolenghi happen klinken goed! Waar vind ik die? In ieder geval is een kilo medjooldadels in huis. Hoeft niet op. 😎 waar zal ik die allemaal mee vullen. In ieder geval in bacon.
@:Lucky_Strike Wat is dat met spruiten en druiven?
quote:Op woensdag 20 december 2023 10:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Onze mezze:
Pita (uit Shelf Love)
Naan
Fattoush
Geplette courgette met munt en pijnboompitten (uit Simpel)
Labne met olijven en pijnboompitten
Hummus met paddenstoelen
Boterbonen met muhamarra
Feta in sesamkorst
Doperwtenbeignets met ricotta (uit Simpel)
Burrata met gegrilde druiven
Gegrilde spitskool met dragon en parmezaan (uit Simpel)
Harissa aardappels met tahin
Bulgur met paddenstoelen en feta
En de spruiten met druiven en kastanjes.
Een biefstuk kan prima 4 dagen in de koelkast. Is de houdbaarheidsdatum zo kort op de pakketten die nu in de winkel liggen?quote:Op donderdag 21 december 2023 10:48 schreef junkiesietze het volgende:
https://www.ah.nl/product(...)lent-beef-wellington
Kan je dit pakket invriezen?
Ik wil dit met kerst maken en zie ze nu liggen in de winkel,en om straks niet mis te grijpen wil ik ze dan ook nu kopen. maar dan ligt het nog 4 dagen in de koelkast, dus kan ik ze dan invriezen?
Maar zou het sws kunnen? misschien wil ik zo'n pakket wel invriezen voor mezelf, deze pakketten liggen er echt alleen met kerst maar zijn altijd zo lekkerquote:Op donderdag 21 december 2023 10:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Een biefstuk kan prima 4 dagen in de koelkast. Is de houdbaarheidsdatum zo kort op de pakketten die nu in de winkel liggen?
Ik denk dat het wel kan. Na kerst liggen ze trouwens vast met korting in de winkel.quote:Op donderdag 21 december 2023 11:01 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Maar zou het sws kunnen? misschien wil ik zo'n pakket wel invriezen voor mezelf, deze pakketten liggen er echt alleen met kerst maar zijn altijd zo lekker
Als ze er dan nog zijnquote:Op donderdag 21 december 2023 11:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Na kerst liggen ze trouwens vast met korting in de winkel.
Op zoek naar wat anders, kwam ik deze site tegen.quote:Op donderdag 21 december 2023 11:01 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Maar zou het sws kunnen? misschien wil ik zo'n pakket wel invriezen voor mezelf, deze pakketten liggen er echt alleen met kerst maar zijn altijd zo lekker
quote:Op maandag 11 december 2023 22:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Eerste kerstdag: de schoonfamilie komt gourmetten. Dit keer daag ik ze uit door er ook raclettekaas en vis of garnalen bij te serveren
quote:Op maandag 18 december 2023 15:34 schreef foodlover het volgende:
Verder: ontbijtjes met spek en eieren, kerststol, roomboter amandelstaaf en bij gelegenheid de nodige toastjes, kaasjes, pate, zalmsalade, garnaaltjes etcetera.
Haha, het valt op!quote:
Nah, mijn vader maakt al sinds de jaren '70 iets met garnalen voor kerst. Nooit mee gestopt.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:39 schreef Bocaj het volgende:
Haha, het valt op!
Je wordt er ook mee doodgegooid in de supers!
Kerstfeest 2023 is het jaar van de Garnalen!
Het is niet van de supermarktquote:Op vrijdag 22 december 2023 12:39 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
[..]
Haha, het valt op!
Je wordt er ook mee doodgegooid in de supers!
Kerstfeest 2023 is het jaar van de Garnalen!
Tuurlijk kan datquote:Op zaterdag 23 december 2023 12:57 schreef Sarabi het volgende:
Ik wil voor een kerstborrel nog dadels gevuld met manchego met spek maken. Kan ik deze eigenlijk een dag van te voren maken?
En dan op de dag zelf nog even in de oven gooien.
Het resultaat van gisteren:quote:Op maandag 11 december 2023 22:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wauw![]()
Daar willen we natuurlijk wel verslag van hier.
SPOILER: En dat zag er zo uit…Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En tussendoor hebben we kleipoppetjes gemaakt…![]()
Achquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:15 schreef miss_sly het volgende:
Van ons kerstdiner is niet veel terecht gekomen, want ik was ziek, testte voor de zekerheid en testte positief. Met een aantal heel kwetsbare mensen in mijn omgeving was het verstandig om elkaar dan maar niet te zien.
Kerstavond heb ik pasta cacio e pepe gemaakt en broccoli caprese uit de oven. Gisteren een eenvoudige gourmet met man en kind.
Volgend jaar nieuwe kansen.
Beterschap!quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:15 schreef miss_sly het volgende:
Van ons kerstdiner is niet veel terecht gekomen, want ik was ziek, testte voor de zekerheid en testte positief. Met een aantal heel kwetsbare mensen in mijn omgeving was het verstandig om elkaar dan maar niet te zien.
Kerstavond heb ik pasta cacio e pepe gemaakt en broccoli caprese uit de oven. Gisteren een eenvoudige gourmet met man en kind.
Volgend jaar nieuwe kansen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |