Natuurlijk zijn boeren betrokken bij hun vee. Op dezelfde manier als de fabrieksdirecteur betrokken is bij zijn personeel. Ze moeten gezond blijven om te kunnen producerenquote:Op dinsdag 7 november 2023 21:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik weet niet of er boeren zijn die echt betrokken zijn. Anders ben je toch geen boer.
Koude tante, zeker.
Dat laatste is wel een scherpe observatie van je.quote:Op woensdag 8 november 2023 15:08 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Same. Ik had het idee dat er een kleine miscommunicatie was en zij dacht dat Rene inschatte dat er meer aan de hand was dan warmte en dorst. Rene is zelf melkveehouder geweest, dus ik interpreteerde het als doorvragen op zijn observatie uit oprechte interesse.
En Claudia heeft sowieso al een typische manier van vragen stellen. Ze stelt heel vaak vragen op een manier die op mij overkomt alsof ze een strikvraag stelt.
Klopt, dus logisch om te jamaaren over een emmer zonder speen mi. Hoewel ik een miscommunicatie dus altijd nog waarschijnlijker vind.quote:Op woensdag 8 november 2023 15:15 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dan geef je het beest een emmer met speen.
Het was een onlogische jamaar op de dorst-kwestie.
Nou kom op zeg. Het is nu eenmaal een bediscussieerde beroepsgroep en beroepsethiek. Dat duikt af en toe op, daar kun je niet omheen. En je hoeft er ook niet je ogen voor te sluiten, toch? Het is wat het is.quote:Op vrijdag 10 november 2023 08:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat laatste is wel een scherpe observatie van je.
Ik had ook totaal niet het idee dat de emmerkwestie te maken had met niet om je beesten geven. Ik snapte niet waarom die communicatie tussen Claudia en René zo raar was, maar die was de hele aflevering raar. Eens dus met jullie interpretatie.
En ik heb er wel moeite mee dat hier wordt afgegeven op boeren als een groep terwijl dit programma gaat over boeren die liefde zoeken. Ik leef met hen mee, gun hen een liefde, en lees hier dan dat ze koude, immorele en op geld beluste mensen zijn. Moet kunnen op een vrij forum, maar ik haak dan wel af.
Voor de meeste boeren zal dat ook wel het geval zijn, maar als je een grote veestapel hebt om maar voldoende te kunnen produceren is liefde geven aan die dieren niet te doen. We kennen de beelden van boeren die het niet zo nauw nemen. Ik vond in dit geval de reactie nogal koeltjes om wat voor reden dan ook. Daar mogen we op dit forum best wel iets van vinden.quote:Op vrijdag 10 november 2023 08:15 schreef tufkac het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn boeren betrokken bij hun vee. Op dezelfde manier als de fabrieksdirecteur betrokken is bij zijn personeel. Ze moeten gezond blijven om te kunnen produceren
Dat is een aanname, hahaquote:Op vrijdag 10 november 2023 12:08 schreef loveli het volgende:
Het is ook best lastig om je aandacht over mannen en koeien te verdelen. Gelukkig loopt er nog een Jerome rond, die geen oog voor de mannen heeft.
Om het kalf eerst nog een dag bij de moederkoe te laten, vind ik ook zeer dieronvriendelijkquote:Op donderdag 9 november 2023 13:04 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Zag gisteren op tv een koe die aan het bevallen was en waarvan het kalf 1 dag bij de moeder mocht blijven om de melkproductie op gang te brengen. Volgende dag haalde de boer het kalf bij de moeder weg en pleurde het doodleuk in een kruiwagen met de poten omhoog. Moeder liep angstig rond en wist niet wat er gebeurde. Kalf werd vervolgens in een donker hok gezet waar per kalf een afscheiding tussen zat. Waarom dan niet gezellig samen in een groter hok? Zo sneu voor de moeder ook en je zou er bijna door stoppen met ooit nog melk te drinken. Je staat er niet vaak bij stil hoe wij aan onze melk komen. Voor echte boeren is dit nu eenmaal zakelijk en kunnen zij zich niet aan een dier binden. Tenzij je hobbyboer bent, dan is dat anders natuurlijk.
In dit geval was haar reactie inderdaad nogal koel, zakelijk. Het kalf dronk dus anderhalve liter water uit de emmer!!! Dus wat weerhoud haar ervan het beestje een emmer voor te zetten?![]()
Denk toch dat hij voor de looks en de jeugdigheid gaat,quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |