abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211250458
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 21:16 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik weet niet of er boeren zijn die echt betrokken zijn. Anders ben je toch geen boer.

Koude tante, zeker.
Natuurlijk zijn boeren betrokken bij hun vee. Op dezelfde manier als de fabrieksdirecteur betrokken is bij zijn personeel. Ze moeten gezond blijven om te kunnen produceren
Give every man thine ear, but few thy voice
Take each man's censure, but reserve thy judgment.
pi_211250592
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 15:08 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Same. Ik had het idee dat er een kleine miscommunicatie was en zij dacht dat Rene inschatte dat er meer aan de hand was dan warmte en dorst. Rene is zelf melkveehouder geweest, dus ik interpreteerde het als doorvragen op zijn observatie uit oprechte interesse.

En Claudia heeft sowieso al een typische manier van vragen stellen. Ze stelt heel vaak vragen op een manier die op mij overkomt alsof ze een strikvraag stelt.
Dat laatste is wel een scherpe observatie van je.

Ik had ook totaal niet het idee dat de emmerkwestie te maken had met niet om je beesten geven. Ik snapte niet waarom die communicatie tussen Claudia en René zo raar was, maar die was de hele aflevering raar. Eens dus met jullie interpretatie.

En ik heb er wel moeite mee dat hier wordt afgegeven op boeren als een groep terwijl dit programma gaat over boeren die liefde zoeken. Ik leef met hen mee, gun hen een liefde, en lees hier dan dat ze koude, immorele en op geld beluste mensen zijn. Moet kunnen op een vrij forum, maar ik haak dan wel af.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211250637
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 15:15 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Dan geef je het beest een emmer met speen.

Het was een onlogische jamaar op de dorst-kwestie.
Klopt, dus logisch om te jamaaren over een emmer zonder speen mi. Hoewel ik een miscommunicatie dus altijd nog waarschijnlijker vind.
  vrijdag 10 november 2023 @ 10:21:31 #104
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_211251341
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat laatste is wel een scherpe observatie van je.

Ik had ook totaal niet het idee dat de emmerkwestie te maken had met niet om je beesten geven. Ik snapte niet waarom die communicatie tussen Claudia en René zo raar was, maar die was de hele aflevering raar. Eens dus met jullie interpretatie.

En ik heb er wel moeite mee dat hier wordt afgegeven op boeren als een groep terwijl dit programma gaat over boeren die liefde zoeken. Ik leef met hen mee, gun hen een liefde, en lees hier dan dat ze koude, immorele en op geld beluste mensen zijn. Moet kunnen op een vrij forum, maar ik haak dan wel af.
Nou kom op zeg. Het is nu eenmaal een bediscussieerde beroepsgroep en beroepsethiek. Dat duikt af en toe op, daar kun je niet omheen. En je hoeft er ook niet je ogen voor te sluiten, toch? Het is wat het is.

Beetje flauw om aan te geven af te haken als dit hier gebeurt. Het was nota bene nav. iets dat werd uitgezonden.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_211251896
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:15 schreef tufkac het volgende:

[..]
Natuurlijk zijn boeren betrokken bij hun vee. Op dezelfde manier als de fabrieksdirecteur betrokken is bij zijn personeel. Ze moeten gezond blijven om te kunnen produceren
Voor de meeste boeren zal dat ook wel het geval zijn, maar als je een grote veestapel hebt om maar voldoende te kunnen produceren is liefde geven aan die dieren niet te doen. We kennen de beelden van boeren die het niet zo nauw nemen. Ik vond in dit geval de reactie nogal koeltjes om wat voor reden dan ook. Daar mogen we op dit forum best wel iets van vinden.
Vergelijking hierboven vind ik dan ook nergens op slaan want dieren kunnen zich niet verdedigen of zeggen dat ze iets niet prettig vinden. Ieder zijn mening maar ik blijf erbij dat er meer mag worden opgekomen voor de dieren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Chea49 op 12-11-2023 11:32:39 ]
  Vis een optie? vrijdag 10 november 2023 @ 12:08:57 #106
70532 loveli
N
pi_211252148
Het is ook best lastig om je aandacht over mannen en koeien te verdelen. Gelukkig loopt er nog een Jerome rond, die geen oog voor de mannen heeft.
crap in = crap out
pi_211252930
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:08 schreef loveli het volgende:
Het is ook best lastig om je aandacht over mannen en koeien te verdelen. Gelukkig loopt er nog een Jerome rond, die geen oog voor de mannen heeft.
Dat is een aanname, haha

En misschien was Claudia's reactie op het uitgedroogde kalf wel zo omdat ze aan het denken was aan damagecontrol, je blijft bekeken door miljoenen mensen.
pi_211274107
Vanavond de keuzemomenten *O*
pi_211274560
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2023 18:03 schreef Stepperoller het volgende:
Vanavond de keuzemomenten *O*
Eindelijk actie. Hopelijk.
pi_211274598
Spannend spannend spannend! *O*
pi_211274643
Ik dacht gelezen te hdbb3n maar 3 keuzes vanavond
.
pi_211275330
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 13:04 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Zag gisteren op tv een koe die aan het bevallen was en waarvan het kalf 1 dag bij de moeder mocht blijven om de melkproductie op gang te brengen. Volgende dag haalde de boer het kalf bij de moeder weg en pleurde het doodleuk in een kruiwagen met de poten omhoog. Moeder liep angstig rond en wist niet wat er gebeurde. Kalf werd vervolgens in een donker hok gezet waar per kalf een afscheiding tussen zat. Waarom dan niet gezellig samen in een groter hok? Zo sneu voor de moeder ook en je zou er bijna door stoppen met ooit nog melk te drinken. Je staat er niet vaak bij stil hoe wij aan onze melk komen. Voor echte boeren is dit nu eenmaal zakelijk en kunnen zij zich niet aan een dier binden. Tenzij je hobbyboer bent, dan is dat anders natuurlijk.
In dit geval was haar reactie inderdaad nogal koel, zakelijk. Het kalf dronk dus anderhalve liter water uit de emmer!!! Dus wat weerhoud haar ervan het beestje een emmer voor te zetten? 8)7
Om het kalf eerst nog een dag bij de moederkoe te laten, vind ik ook zeer dieronvriendelijk
  zondag 12 november 2023 @ 19:51:32 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211275369
Je kunt het kalf ook gewoon bij de moeder laten, het is niet zo dat je dan niet meer kunt melken, er is alleen wat minder melk voor de melkmachine.

https://kalver-liefde.nl/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211275708
:)
pi_211275736
Denk dat Bernice volgende week gaat kiezen.
pi_211275791
Claudia :')
Als je niet kan kiezen, zit de goede er niet tussen.
En als ik zo'n vraagopdracht zou krijgen dat ik iemand zou moeten overtuigen was ik weg.
Dat zag Bob prima
pi_211275804
Wat moet je antwoorden op zo'n vraag om haar te overreden? Want beiden hadden al aangegeven het te zien zitten.
pi_211275806
Waarom blijft Gea daar nog in godsnaam?
pi_211275820
Hoe kook je nou altijd op 2 pitten?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_211275864
Haico moet Ellen kiezen
pi_211275865
Wat enorm cute. Ga voor Ellen!
pi_211275876
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 20:33 schreef Pisces29 het volgende:
Hoe kook je nou altijd op 2 pitten?
Extreem goed plannen of je bibliotheek beperken tot tweepansrecepten.
pi_211275879
Ik vind Claudia per aflevering vervelender worden
pi_211275891
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2023 20:38 schreef Stepperoller het volgende:
Haico moet Ellen kiezen
Denk toch dat hij voor de looks en de jeugdigheid gaat,
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_211275895
Saaie boel daar in Frankrijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')