zonder de intentie is het geen genocidequote:Op maandag 6 november 2023 15:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Denk je dat er ook Joden tussen zitten dan?
Laten we elkaar aub geen mietje noemen. De intentie kan mij helemaal niks verotte als de uitkomst wel degelijk een genocide laat zien.²
misschien hebben ze het fripsquote:Op maandag 6 november 2023 15:57 schreef UitStraling het volgende:
Gezichtsbedekking, dan ben je toch al af, dat is voor boeven en inbrekers.
Intentie is iets van het hart en kan ik niet zien. En de Hebreeuwen blind geloven op wat ze zeggen in deze raad ik iedereen af.quote:Op maandag 6 november 2023 15:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
zonder de intentie is het geen genocide
En die precies dezelfde criteria toegepast op wat de Koerden, Armeniërs, Syriërs, Yezidi is overkomen ineens geen genocide maar "zelfverdediging" vinden.quote:Op maandag 6 november 2023 15:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De definitie van genocide is gewoon duidelijk. Er is alleen een bepaalde groep mensen die deze definitie graag misbruikt om Israël te kunnen demoniseren. Opmerkelijk genoeg vaak dezelfde mensen die ook bereid zijn om terreur tegen Israël en diens burgers goed te praten of van allerlei context en kanttekeningen te willen voorzien.
Dat ze de westerse waarden van harte onderschrijven, vooral die op het gebied van mensenrechten.quote:
ja dat is niet hoe het werktquote:Op maandag 6 november 2023 16:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Intentie is iets van het hart en kan ik niet zien. En de Hebreeuwen blind geloven op wat ze zeggen in deze raad ik iedereen af.
Ik kijk naar de uitwerking en als ik dan reverse engineer kom ik met logisch redeneren helaas toch tot genocide. Palecaust zo u wilt.²
Opgezwolle!quote:Op maandag 6 november 2023 15:55 schreef Qarrad het volgende:
https://1zwolle.nl/nieuws(...)atie-in-zwolle1.html
Meer foto's van de demonstratie in Zwolle. Gewoon in mofoing Zwolle Talibanvlaggen, gezichtsbedekking, ondanks een kleine opkomst geen handhaving hierop.
Bordje "Palestina is Arabisch" met het silhouet van Israël ernaast om de nek bij een joch van 5 of zo vond ik ook wel ehm...tekenend.
quote:Op maandag 6 november 2023 12:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Waarom is mij topictitel aangepast.
Hmmm... een definitie wordt niet bepaald door in hoeverre men als eigen keuze ergens iets, door veel en weinig mensen, van vindt.quote:Op maandag 6 november 2023 15:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Grote getalen mensen die vinden dat Israël al decennia genocide aan het plegen is op de Palestijnen. We kunnen het met z'n allen amper eens worden wat de definitie van genocide nou eigenlijk is.
Als je dit denkt te kunnen vergelijken met de holocaust ben ook wel een grote smeerlap hoor. Er een eigen woord voor bedenken is de overtreffende trap.quote:Op maandag 6 november 2023 16:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Intentie is iets van het hart en kan ik niet zien. En de Hebreeuwen blind geloven op wat ze zeggen in deze raad ik iedereen af.
Ik kijk naar de uitwerking en als ik dan reverse engineer kom ik met logisch redeneren helaas toch tot genocide. Palecaust zo u wilt.²
quote:Op maandag 6 november 2023 16:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat ze de westerse waarden van harte onderschrijven, vooral die op het gebied van mensenrechten.
Haha, hilarisch. Dit wordt trouwens ook veelvuldig gepropagandeerd door sommige media, dat er bij Hamas slechts één militante tak zou zijn, de rest zijn gewoon mensen redelijk mensen waarmee te praten valtquote:
Dit is niet de eerste keer dat hij die walgelijke vergelijking maakt of de holocaust probeert te nuanceren.quote:Op maandag 6 november 2023 16:03 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Als je dit denkt te kunnen vergelijken met de holocaust ben ook wel een grote smeerlap hoor. Er een eigen woord voor bedenken is de overtreffende trap.
Het is volgens mij de Shahada, de geloofsbelijdenis.quote:
ah oke.quote:Op maandag 6 november 2023 16:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het is volgens mij de Shahada, de geloofsbelijdenis.
https://en.wikipedia.org/wiki/Flag_of_Afghanistan
Op zich niks mis met die belijdenis, maar in deze kleurencombinatie is het de vlag van de Taliban.
Lekker voor je.quote:Op maandag 6 november 2023 16:05 schreef Slayage het volgende:
Het verschil zit hem in het feit dat het publiek niet gefinancierd wordt door de Israël lobby
[ twitter ]
Joden zijn slecht en onderdrukkers, Hamas is niet echt goed maar prima te begrijpen wel en Palestijnen zijn superlief, zelfs cavia's zijn nog niet zo schattig en lief.quote:Op maandag 6 november 2023 16:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, hilarisch. Dit wordt trouwens ook veelvuldig gepropagandeerd door sommige media, dat er bij Hamas slechts één militante tak zou zijn, de rest zijn gewoon mensen redelijk mensen waarmee te praten valt_!. Zowel bij de NOS, NRC als bij Nieuwsuur heeft men dit al proberen te beweren.
Aldus het progressief linkse MSNBC en 'Data for Progress'.quote:Op maandag 6 november 2023 16:05 schreef Slayage het volgende:
Het verschil zit hem in het feit dat het publiek niet gefinancierd wordt door de Israël lobby
[ twitter ]
quote:Data for Progress is the think tank for the future of progressivism.
Even heel eerlijk wat zou ons dat uit maken?quote:Op maandag 6 november 2023 15:13 schreef Slayage het volgende:
Een goede opsomming van de vele geluiden over de hypocrisie van het westen als komt op het toepassen van internationale recht wanneer 1 van onze bondgenoten zich misdraagt. En waarom het zo belangrijk is om consequent op te komen voor internationale recht. Immers als internationaal recht niet van toepassing is zien we dat de wet van de sterkste geldt, zoals we nu zien in Gaza.
Successive U.S. administrations in the post-World War II era have made a lot out of the need for a global order underpinned by international law; if we truly believe that, then a great deal will have to change in Western capitals when it is our allies and ourselves that commit violations. Our partners in the Global South can see double standards clearly enough—from the U.S-led war in Iraq, to Israel’s disproportionate use of force in Gaza.
Let me be clear, the U.S.-led international order is preferable to a “might is right” approach favored by Russia and China. But it needs to be reformed, applied consistently, and based on international law. Otherwise, we can take the words of that G7 diplomat as given: “We have definitely lost the battle in the Global South… Forget about rules, forget about world order. They won’t ever listen to us again.”
[ twitter ]
Het vergelijk maak jij. Ik verzin gewoon een nieuwe term. Overigens heb ik liever dat je je druk maakt om de onschuldige slachtoffers over en weer, maar voornamelijk aan Palestijnse zijde. Is niet sterk van je om er een battle of semantics van te maken. Onzinnig ook.quote:Op maandag 6 november 2023 16:03 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Als je dit denkt te kunnen vergelijken met de holocaust ben ook wel een grote smeerlap hoor. Er een eigen woord voor bedenken is de overtreffende trap.
Samenvatting: aan beide zijden zijn er cavia's en haviken.quote:Op maandag 6 november 2023 16:06 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Joden zijn slecht en onderdrukkers, Hamas is niet echt goed maar prima te begrijpen wel en Palestijnen zijn superlief, zelfs cavia's zijn nog niet zo schattig en lief.
Heb jij hypocriet zijn tot ultiem doel verheven ofzo?quote:Op maandag 6 november 2023 16:05 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Eet een paar bakstenen man.quote:Op maandag 6 november 2023 16:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het vergelijk maak jij. Ik verzin gewoon een nieuwe term. Overigens heb ik liever dat je je druk maakt om de onschuldige slachtoffers over en weer, maar voornamelijk aan Palestijnse zijde. Is niet sterk van je om er een battle of semantics van te maken. Onzinnig ook.²
Voor ons hele belangrijke boodschappers. Ze hebben de wereld juist veel verlichting gebracht. Ik ben er heel blij mee.quote:Op maandag 6 november 2023 16:12 schreef UitStraling het volgende:
Wat zou de wereld toch een prachtige beschaafde plek zijn zonder Jezus en Mohammed.
Ik denk dat je even langs de huisarts moet om je oren uit te laten spuiten.quote:Op maandag 6 november 2023 16:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Voor ons hele belangrijke boodschappers. Ze hebben de wereld juist veel verlichting gebracht. Ik ben er heel blij mee.²
Met een Kärcherquote:Op maandag 6 november 2023 16:14 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik denk dat je even langs de huisarts moet om je oren uit te laten spuiten.
Misschien geen militaire basissen er onder plaatsen?quote:Op maandag 6 november 2023 15:48 schreef Slayage het volgende:
"Zowel links- als rechts Israël is gek geworden"
-Gideon Levy, Haaretz journalist
Israel has destroyed and/or bombed every university in Gaza and bombed multiple hospitals, now including the pediatric oncology ward of Al-Rantisi. Meanwhile, a "senior security source" in the Israeli govt has claimed 20,000 – or 1% of Gaza's entire population – has been killed.
But it's not enough for Israeli civil society: In the past week, 100 Israeli doctors, including pediatricians, have signed a letter urging more attacks on hospitals, while 50 Israeli rabbis have issued a letter giving halakhic approval to bomb medical facilities in Gaza. "the residents of Gaza" have "brought their annihilation upon themselves," the Israeli doctors proclaim.
[ twitter ]
Wat kunnen onschuldige mensen hieraan doen? Je straft de verkeerde zo.quote:Op maandag 6 november 2023 16:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Misschien geen militaire basissen er onder plaatsen?
En die universiteiten heb ik ook wel wat moois van gezien.
Ja, maar zelfs dan. Al hebben ze hun hoofdkwartier in een kamertje in het ziekenhuis. Als je een ziekenhuis bombardeert heb je grotendeels onschuldige slachtoffers te pakken. Door dit soort opmerkingen krijg ik het gevoel dat de prijs van Palestijns bloed heel laag is. We moeten met zijn allen in de spiegel kijken, hoe lelijk sommigen van ons ook zijn, en de facts onder ogen zien.quote:
Heb je het over 7 oktober?quote:Op maandag 6 november 2023 16:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat kunnen onschuldige mensen hieraan doen? Je straft de verkeerde zo.²
geloof is een slechte zaak, er zijn wel 1000 goden en andere afgeleiden daarvan ofquote:Op maandag 6 november 2023 16:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Voor ons hele belangrijke boodschappers. Ze hebben de wereld juist veel verlichting gebracht. Ik ben er heel blij mee.²
boeddha is nog wel een redelijk zacht geloof , daar heb je geenlast vanquote:Op maandag 6 november 2023 16:12 schreef UitStraling het volgende:
Wat zou de wereld toch een prachtige beschaafde plek zijn zonder Jezus en Mohammed.
quote:Met de naam Boeddha wordt vaak de stichter van het boeddhisme aangeduid: Siddhartha Gautama Boeddha.
Het woord Boeddha in de taal Pali omvat de begrippen 'de ontwaakte', 'de verlichte' en 'degene met een allesomvattend inzicht'.
De betiteling Boeddha verwijst naar een niveau van ontwaken, maar is beslist geen titel.
Nee, want dat zie ik slechts als een (zeer kwalijke) schakel in een decennialange geweldsspiraal waarbij men door actie-rectie het begin uit het oog is verloren.quote:
Er bestaat ook boeddhistisch extremisme. Hebben ze in Sri Lanka lang last van gehad.quote:Op maandag 6 november 2023 16:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
geloof is een slechte zaak, er zijn wel 1000 goden en andere afgeleiden daarvan of
[..]
boedddha is nog wel een redelijk zacht geloof , daar heb je geenlast van
Waarom geeft AP er dit soort tranentrekkers bij, is er iets mis met objectieve en neutrale berichtgeving?quote:Op maandag 6 november 2023 16:12 schreef bitterbal het volgende:
16:08 • nieuwe update
Twee doden bij luchtaanval in zuidelijke stad Khan Younis
Bij een luchtaanval in het dichtbevolkte al-Amal-district van de stad Khan Younis in het zuiden van Gaza zijn zeker twee mensen omgekomen, meldt persbureau AP. Een tienerjongen is levend uit het puin gehaald.
"Er waren geen volwassenen, het huis zat vol met kinderen", zegt een bewoner tegen het persbureau. De jongen is volledig bedekt met roet en stof uit het puin getrokken en afgevoerd op een brancard, kermend van de pijn, aldus AP.
Khan Younis bevindt zich in het gebied van Gaza waarvan het Israëlische leger zegt dat mensen er naartoe moeten worden geëvacueerd. Ongeveer 800.000 mensen hebben gehoor gegeven aan de militaire bevelen, maar de Israëlische bombardementen zijn voortgezet in heel Gaza. Bij aanvallen in centraal en zuidelijk Gaza -de zogenoemde veilige zone- zijn gisteren tientallen mensen om het leven gekomen. Israël geeft Hamas de schuld van de burgerslachtoffers en beschuldigt de militanten ervan in woonwijken te opereren.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ept-diplomaten-terug
Ah excuus ik dacht dat jij een van die mensen was die hier genocide zien. Die definitie die jij meldt zo ken ik hem ook. Begin van dit jaar kwam er in Oekraïne een wat bredere definitie om de hoek omdat Rusland alles wat aan Oekraïne herinnert aan het vervangen was (en boeken werden herschreven) maar ook die zie ik hier in Gaza niet.quote:Op maandag 6 november 2023 15:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Genocide is het massaal vermoorden van een specifieke groep, OMDAT ze tot die groep behoren.
Je kan nog zo lang en hard het aantal dode kinderen roepen in Gaza. Zolang er geen bewijs is dat die kinderen worden gedood (en dus vermoord) omdat ze Palestijn zijn, is er geen sprake van een genocide.
Ja, daar was ik al bang voor. Weerzinwekkend hoe je zo selectief kunt zijn.quote:Op maandag 6 november 2023 16:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, want dat zie ik slechts als een (zeer kwalijke) schakel in een decennialange geweldsspiraal waarbij men door actie-rectie het begin uit het oog is verloren.
Ik bedoel nu specifiek bommen die op ziekenhuizen worden gedropt.²
WTF.quote:Op maandag 6 november 2023 16:24 schreef nixxx het volgende:
[..]
Waarom geeft AP er dit soort tranentrekkers bij, is er iets mis met objectieve en neutrale berichtgeving?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |