“Zo min mogelijk”quote:Op maandag 6 november 2023 14:19 schreef aTypisch het volgende:
[..]
hoeveel extra doden wil je daar bij bestellen?
wat bedoel je hiermee?quote:Op maandag 6 november 2023 14:19 schreef nixxx het volgende:
Het is niet dat ik verder ook maar enige invloed uit kan oefenen op wat Isral of de palestijnen nou wel of niet doen, dus of ik nou wat goedkeur of afkeur hier op fok is maar bits op het internet. Maar sinds de gruwelen van 7 oktober heeft Isral wmb de vrije hand om hamas op te lossen.
Do you want fries with that.quote:Op maandag 6 november 2023 14:19 schreef aTypisch het volgende:
[..]
hoeveel extra doden wil je daar bij bestellen?
Dat zou allang duidelijk moeten zijn (na al die aanslagen).quote:Op maandag 6 november 2023 14:10 schreef BMW1993 het volgende:
Assad bombardeerde in het verleden ook Syrische steden kapot, met veel meer doden dan tot nu toe in de Gaza.
Nooit heb ik een moslim op straat zien demonstreren.
En nu doet Isral het in gaza na een grote terreuraanval, en nu staan de straten vol met woedende moslims, terwijl Isral in tegenstelling tot Assad ook nog vooraf een waarschuwing geeft om naar Zuid Gaza te trekken, dus meer humaan is dan Assad in het verleden deed, en doet.
Ik vind het erg selectief, en daarom niet serieus te nemen die 'woedende menigte' Ik kan alleen maar hopen dat de EU eindelijk inziet wie ze hebben binnengehaald, en vanaf nu beter de buitengrenzen gaan beschermen..
Wat Isral nodig acht.Dat is wat de vrije hand geven betekent h.quote:Op maandag 6 november 2023 14:21 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wat bedoel je hiermee?
collectief straffen van de mensen die onder het regime van hamas leven?
Dat is een beetje een vage open deur. Uiteraard kun jij als individu niets oplossen in dit conflict. berhaupt in geen enkel conflict. Maar dat staat toch volledig los van je eigen morele observaties?quote:Op maandag 6 november 2023 14:19 schreef nixxx het volgende:
Het is niet dat ik verder ook maar enige invloed uit kan oefenen op wat Isral of de palestijnen nou wel of niet doen, dus of ik nou wat goedkeur of afkeur hier op fok is maar bits op het internet. Maar sinds de gruwelen van 7 oktober heeft Isral wmb de vrije hand om hamas op te lossen.
Mijn morele observatie kun je in het tweede deel zien.quote:Op maandag 6 november 2023 14:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is een beetje een vage open deur. Uiteraard kun jij als individu niets oplossen in dit conflict. berhaupt in geen enkel conflict. Maar dat staat toch volledig los van je eigen morele observaties?
Het lijkt mij sterk dat je bij de beelden van IS dacht: och, boeien. Kan er toch niets aandoen.
Vind ik ook nogal ongenuanceerd. Want ondanks dat ik van mening ben dat het zaak is dat Nederland, en met hun elk westers-Europees land Israel steunen, moet je uiteraard wel nadenken over bepaalde grenzen.quote:
Ik gok op: 'ik vind dode kinderen ook helemaal niet fantastisch' ?quote:Op maandag 6 november 2023 14:30 schreef nixxx het volgende:
[..]
Mijn morele observatie kun je in het tweede deel zien.
zijn we als europeanen in de geschiedenis ook experts inquote:Op maandag 6 november 2023 14:27 schreef ExTec het volgende:
GAAS - Genocide As A Service, mss een gat in de markt.
Gaan ze daar ook op straat poepen?quote:Op maandag 6 november 2023 14:00 schreef slashdotter3 het volgende:
De Indiers zijn een betrouwbare partner waar Israel zelfs militaire projecten samen mee doet (zoals de Barak 8 raket) 👍
https://www.reddit.com/r/(...)truction_workers_in/
Replacing Palestinian construction workers in Israel with workers from India
Construction firms in Israel say they have asked the government to allow them to hire up to 100,000 Indian workers to replace Palestinians who lost their work permits when the war began. VOA correspondent Yan Boechat reports that according to builders, nearly 90,000 Palestinians from the West Bank and Gaza worked in the construction sector in Israel.
Je zou toch denken dat het automatisch zou moeten gaan dat Moslims direct van het geloof zouden afvallen, wat een middeleeuwse barbarij.quote:Op maandag 6 november 2023 14:46 schreef slashdotter3 het volgende:
Die vrouwen zouden nu doodgemept worden door de Sharia politie
[ twitter ]
Natuurlijk zijn dode kinderen niet fantastischquote:Op maandag 6 november 2023 14:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik gok op: 'ik vind dode kinderen ook helemaal niet fantastisch' ?
Isral kan die grenzen prima zelf bepalen, daar hebben ze onze bemoeienis naar mijn mening niet bij nodig. Het is een democratisch land, met waarden die een stuk dichterbij het westen liggen dan die van hamas.quote:Op maandag 6 november 2023 14:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vind ik ook nogal ongenuanceerd. Want ondanks dat ik van mening ben dat het zaak is dat Nederland, en met hun elk westers-Europees land Israel steunen, moet je uiteraard wel nadenken over bepaalde grenzen.
Alleen wanneer je dan nadenkt over die grenzen, moet je ook nadenken over het bieden van concrete alternatieven voor Israel.
De Dode Zee (15x50km, niet echt ruimsop) kan voor de Amerikanen ook een gevalletje worden.quote:Op maandag 6 november 2023 11:38 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
[..]
Amerikanen nemen voorzorgsmaatregelen? Kan richting Jemen zijn om raketten te onderscheppen?
Dus stel dat Israel wel echt een genocide gaat plegen, dan dienen wij (het westen) niets te doen?quote:Op maandag 6 november 2023 15:07 schreef nixxx het volgende:
[..]
Isral kan die grenzen prima zelf bepalen, daar hebben ze onze bemoeienis naar mijn mening niet bij nodig. Het is een democratisch land, met waarden die een stuk dichterbij het westen liggen dan die van hamas.
Als nietsontziende beesten een slachtpartij onder onschuldigen aanrichten om je daarna te verschuilen achter burgers en 'internationaal recht' doet het niet zo goed nee.quote:Op maandag 6 november 2023 15:13 schreef Slayage het volgende:
Een goede opsomming van de vele geluiden over de hypocrisie van het westen als komt op het toepassen van internationale recht wanneer 1 van onze bondgenoten zich misdraagt. En waarom het zo belangrijk is om consequent op te komen voor internationale recht. Immers als internationaal recht niet van toepassing is zien we dat de wet van de sterkste geldt, zoals we nu zien in Gaza.
Successive U.S. administrations in the post-World War II era have made a lot out of the need for a global order underpinned by international law; if we truly believe that, then a great deal will have to change in Western capitals when it is our allies and ourselves that commit violations. Our partners in the Global South can see double standards clearly enough—from the U.S-led war in Iraq, to Israel’s disproportionate use of force in Gaza.
Let me be clear, the U.S.-led international order is preferable to a “might is right” approach favored by Russia and China. But it needs to be reformed, applied consistently, and based on international law. Otherwise, we can take the words of that G7 diplomat as given: “We have definitely lost the battle in the Global South… Forget about rules, forget about world order. They won’t ever listen to us again.”
[ twitter ]
Als genocide hetzelfde is als Hamas uitroeien dan nee. Klappen en juichen zou worden gewaardeerd maar is niet verplicht.quote:Op maandag 6 november 2023 15:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus stel dat Israel wel echt een genocide gaat plegen, dan dienen wij (het westen) niets te doen?
Heel verstandig. Gaat vast ook totaal niet zorgen voor nog meer hardvochtigheid omtrent dit conflict in diaspora.
Doen we wat in Yemen?quote:Op maandag 6 november 2023 15:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus stel dat Israel wel echt een genocide gaat plegen, dan dienen wij (het westen) niets te doen?
Heel verstandig. Gaat vast ook totaal niet zorgen voor nog meer hardvochtigheid omtrent dit conflict in diaspora.
Als daar sprake van zou zijn, zouden we daar zeker wat tegen mogen doen. Wat? Geen idee.quote:Op maandag 6 november 2023 15:16 schreef theunderdog het volgende:
Zorgen dat we klaar staan om met de gevolgen om te gaan. Op de manier die het beste is voor Europa.quote:Op maandag 6 november 2023 15:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Valt wel mee tenzij je bedoeld dat het geschreeuw is verdwenen uit de clickbait media. Dingen zijn ook van andere waarde om ze te kunnen vergelijken.quote:Op maandag 6 november 2023 12:06 schreef theunderdog het volgende:
Het blijft verbazingwekkend dat de invasie van Rusland in Oekrane, totaal van de media-aandacht is verdwenen en dat wij in plaats daarvan ons allemaal 'druk' maken om het al 75 jaar durende conflict tussen twee landen in het Midden-Oosten.
1: Waarom zouden we? het heeft geen negatieve impact op ons.quote:Op maandag 6 november 2023 15:24 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Doen we wat in Yemen?
Grijpen we in bij de Oeigoeren?
Dwingen we internationaal Pakistan de deportatie van miljoenen Afghanen naar de Taliban te herzien?
En wat moeten we doen?
Het is niet eens alleen de menigte op straat maar ook de instanties zoals de VN die er vrolijk aan meedoen.quote:Op maandag 6 november 2023 14:10 schreef BMW1993 het volgende:
Assad bombardeerde in het verleden ook Syrische steden kapot, met veel meer doden dan tot nu toe in de Gaza.
Nooit heb ik een moslim op straat zien demonstreren.
En nu doet Isral het in gaza na een grote terreuraanval, en nu staan de straten vol met woedende moslims, terwijl Isral in tegenstelling tot Assad ook nog vooraf een waarschuwing geeft om naar Zuid Gaza te trekken, dus meer humaan is dan Assad in het verleden deed, en doet.
Ik vind het erg selectief, en daarom niet serieus te nemen die 'woedende menigte' Ik kan alleen maar hopen dat de EU eindelijk inziet wie ze hebben binnengehaald, en vanaf nu beter de buitengrenzen gaan beschermen..
Rode vlaggen en echte intenties van islam voor het westen in het daglicht, maar de laatste woorden die links zal zeggen voordat het zover is zijn: maar niet alle moslims.quote:Op maandag 6 november 2023 13:40 schreef slashdotter3 het volgende:
Allahu Akbar: Islamized Germany...
Hamburg, the second-largest city in Germany, resembled a war zone (again) after thousands of Muslims engaged in bloody street clashes with Police...
The Police have lost complete control of the streets. For years, they have admitted that they are helpless to confront a massive spike in Islamic migrant crimes.
Back in 2016, a confidential report leaked to the media, revealed that Hamburg police have effectively capitulated to the migrant youths, who outnumber and overwhelm them. It's no wonder that Muslims could completely overpower the authorities in 2023.
Did you know that the Head of the German Police Union Warned that Sharia Could Soon Rule in Germany!? Union leader Rainer Wendt stated...
“Radical Islamists [aka Muslims] are raising questions about power on our streets, and we need to respond in our favor; otherwise, Sharia law may replace our basic law.”
It is imperative that we reflect on the fundamental values of our society, emphasized the union leader, and added,
“Otherwise, the country could descend into radical individual interests, and the rule of the strongest would prevail. This is something that should never happen because such internal unrest would pose a threat to our nation.” - read my article here: https://rairfoundation.co(...)over-losing-control/
My advice to every American is to make sure you can protect your family, learn how to shoot, and own firearms.
[ twitter ]
Dweilen met de kraan open.quote:Op maandag 6 november 2023 15:29 schreef nixxx het volgende:
[..]
Zorgen dat we klaar staan om met de gevolgen om te gaan. Op de manier die het beste is voor Europa.
En dat is naar mijn mening absoluut niet opvangen van eventuele vluchtelingen stromen. Het tegenovergestelde eerder.
Volgens mij is het juist zaak om te beseffen dat lijken tellen, weinig tot niets zegt.quote:Op maandag 6 november 2023 15:33 schreef Ramboetan het volgende:
Teller staat inmiddels op 4104 dode kinderen!
Wat is volgens jullie het magische getal om te beseffen dat dit toch niet helemaal de juiste aanpak is?
10.000?
Grote getalen mensen die vinden dat Isral al decennia genocide aan het plegen is op de Palestijnen. We kunnen het met z'n allen amper eens worden wat de definitie van genocide nou eigenlijk is.quote:Op maandag 6 november 2023 15:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hamas is onbetrouwbaar dus of het 10.000 of 100.000 dode kinderen wordt, het is toch een beetje minder erg. Als het maar Palestijnen zijnquote:Op maandag 6 november 2023 15:33 schreef Ramboetan het volgende:
Teller staat inmiddels op 4104 dode kinderen!
Wat is volgens jullie het magische getal om te beseffen dat dit toch niet helemaal de juiste aanpak is?
10.000?
De definitie is anders vrij helder.quote:Op maandag 6 november 2023 15:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Grote getalen mensen die vinden dat Isral al decennia genocide aan het plegen is op de Palestijnen. We kunnen het met z'n allen amper eens worden wat de definitie van genocide nou eigenlijk is.
De definitie van genocide is gewoon duidelijk. Er is alleen een bepaalde groep mensen die deze definitie graag misbruikt om Isral te kunnen demoniseren. Opmerkelijk genoeg vaak dezelfde mensen die ook bereid zijn om terreur tegen Isral en diens burgers goed te praten of van allerlei context en kanttekeningen te willen voorzien.quote:Op maandag 6 november 2023 15:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Grote getalen mensen die vinden dat Isral al decennia genocide aan het plegen is op de Palestijnen. We kunnen het met z'n allen amper eens worden wat de definitie van genocide nou eigenlijk is.
Internationaal Recht gaat niet werken wanneer partijen zich als doel of middel ongelijkwaardig opstellen en daarbij als zelfkeuze aantoonbare oorlogsmisdaden (zijn) begaan. Recht is verder geen all-you-can-eat door bescherming te eisen om maar niet door de verdediger te kunnen worden opgebracht voor de terreurdaden.quote:Op maandag 6 november 2023 15:13 schreef Slayage het volgende:
Een goede opsomming van de vele geluiden over de hypocrisie van het westen als komt op het toepassen van internationale recht wanneer 1 van onze bondgenoten zich misdraagt. En waarom het zo belangrijk is om consequent op te komen voor internationale recht. Immers als internationaal recht niet van toepassing is zien we dat de wet van de sterkste geldt, zoals we nu zien in Gaza.
Successive U.S. administrations in the post-World War II era have made a lot out of the need for a global order underpinned by international law; if we truly believe that, then a great deal will have to change in Western capitals when it is our allies and ourselves that commit violations. Our partners in the Global South can see double standards clearly enough—from the U.S-led war in Iraq, to Israel’s disproportionate use of force in Gaza.
Let me be clear, the U.S.-led international order is preferable to a “might is right” approach favored by Russia and China. But it needs to be reformed, applied consistently, and based on international law. Otherwise, we can take the words of that G7 diplomat as given: “We have definitely lost the battle in the Global South… Forget about rules, forget about world order. They won’t ever listen to us again.”
[ twitter ]
Welke definitie is hier volgens jou van toepassing?quote:Op maandag 6 november 2023 15:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De definitie is anders vrij helder.
Genocide is het massaal vermoorden van een specifieke groep, OMDAT ze tot die groep behoren.quote:Op maandag 6 november 2023 15:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Welke definitie is hier volgens jou van toepassing?
Ja, ze zijn onbetrouwbaar. Maar laten we wel zijn. Ze bestaan bij de gratie van die Hebreeuwen. Met de nodige bereidwilligheid zou je ze als noodzakelijk kwaad kunnen zien in die zin. Overigens ben ik per definitie tegen terreur op welke manier dan ook, DOOR WIE DAN OOK.quote:Op maandag 6 november 2023 15:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hamas is onbetrouwbaar dus of het 10.000 of 100.000 dode kinderen wordt, het is toch een beetje minder erg. Als het maar Palestijnen zijn
niet alleen omdat ze palestijn zijnquote:Op maandag 6 november 2023 15:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Genocide is het massaal vermoorden van een specifieke groep, OMDAT ze tot die groep behoren.
Je kan nog zo lang en hard het aantal dode kinderen roepen in Gaza. Zolang er geen bewijs is dat die kinderen worden gedood (en dus vermoord) omdat ze Palestijn zijn, is er geen sprake van een genocide.
HOZquote:Op maandag 6 november 2023 15:55 schreef Qarrad het volgende:
https://1zwolle.nl/nieuws(...)atie-in-zwolle1.html
Meer foto's van de demonstratie in Zwolle. Gewoon in mofoing Zwolle Talibanvlaggen, gezichtsbedekking, ondanks een kleine opkomst geen handhaving hierop.
Bordje "Palestina is Arabisch" met het silhouet van Isral ernaast om de nek bij een joch van 5 of zo vond ik ook wel ehm...tekenend.
las broodje palestina,quote:Op maandag 6 november 2023 15:55 schreef Qarrad het volgende:
https://1zwolle.nl/nieuws(...)atie-in-zwolle1.html
Meer foto's van de demonstratie in Zwolle. Gewoon in mofoing Zwolle Talibanvlaggen, gezichtsbedekking, ondanks een kleine opkomst geen handhaving hierop.
Bordje "Palestina is Arabisch" met het silhouet van Isral ernaast om de nek bij een joch van 5 of zo vond ik ook wel ehm...tekenend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |