abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211206114
Samenvatting 7 oktober tot met 28 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.

Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Isral trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit lijkt echter nog niet het grondoffensief te zijn.

Recente frontpage berichten 28 oktober met dank aan @Jippie
Hamas heeft in Moskou onderhandeld over vrijlating gijzelaars
Joodse school Cheider weer open: 'Veiligheid van de leerlingen is verbeterd'
Erdogan: 'het Westen negeert mensenrechtenschendingen in Gaza'

Also: frontpage :')

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

pi_211206120
twitter
pi_211206136
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:14 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
Ah gezellig.

wie zijn dit
pi_211206145
Een zwarte trans lesbi- geen idee
pi_211206154
Was net F1 kijken, iets gemist vandaag?
Lach met een schone bips
pi_211206193
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:16 schreef myShizzle het volgende:
Een zwarte trans lesbi- geen idee
hmmm
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 20:18:34 #7
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211206199
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ulx doet dus aan coping. Die man is volgens mij gewoon papa he.

Hij vindt dode kinderen helemaal niet prettig, maar wil wel heel graag partij kiezen in een conflict ... km verderop.
Natuurlijk kies ik partij. En de keuze heb ik zo gemaakt:

• Er is een staakt-het-vuren op 6 oktober.
• Hamas verbreekt die en gaat op een martel-verkracht-ontvoer-moordpartij.
• Hamas gaat verkondigen dat ze dat soort dingen gaan herhalen

Dan is de keuze eenvoudig. Ik ben ervoor Hamas helemaal af te maken. En Isral ook. En die zegt dat ze dat ook gaan doen.

En ineens brult iedereen "Boehoehoe we willen een staakthetvuren want kindjes in Gaza zijn zielig. Oh, en die raketten die ze afschieten moet je niet op letten want Iron Dome."
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 5 november 2023 @ 20:18:37 #8
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211206201
Even ontopic. NRC meldt dat Gaza stad omsingeld is en dat binnen 48 uur het Isralisch leger de stad binnen zal trekken om te gaan vechten.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211206212
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dan is de keuze eenvoudig. Ik ben ervoor Hamas helemaal af te maken. En Isral ook. En die zegt dat ze dat ook gaan doen.

En ineens brult iedereen "Boehoehoe we willen een staakthetvuren want kindjes in Gaza zijn zielig. Oh, en die raketten die ze afschieten moet je niet op letten want Iron Dome."
:')
  zondag 5 november 2023 @ 20:20:13 #10
438527 MissButterflyy
pi_211206226
En volgens NRC zou het einddoel zijn hier de Hamas strijders te pakken en het tunnel netwerk te vernietigen. Ik ben benieuwd…
  zondag 5 november 2023 @ 20:20:46 #11
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211206240
quote:
[ twitter ]
Vandaag natuurlijk nog even V for vendetta gekeken.
Strength through Unity!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 5 november 2023 @ 20:21:10 #12
438527 MissButterflyy
pi_211206248
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

Die kinderen schieten toch geen raketten af.

Hoop dat het klopt dat er een einde in zicht is.
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 20:22:21 #13
3928 Ulx
pi_211206270
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 20:20 schreef MissButterflyy het volgende:
En volgens NRC zou het einddoel zijn hier de Hamas strijders te pakken en het tunnel netwerk te vernietigen. Ik ben benieuwd…
Dan denk ik dat ze gelijk hebben. We gaan uitvinden of er wel of geen hamas infrastructuur onder ziekenhuizen en scholen liggen. Wat denk jij?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 5 november 2023 @ 20:23:34 #14
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 5 november 2023 @ 20:23:37 #15
438527 MissButterflyy
pi_211206294
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:22 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dan denk ik dat ze gelijk hebben. We gaan uitvinden of er wel of geen hamas infrastructuur onder ziekenhuizen en scholen liggen. Wat denk jij?
Vast onder heel Gaza, schat. Niet alleen ziekenhuizen en scholen :*
pi_211206324
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:22 schreef Ulx het volgende:

[..]
Overal, boven de grond en onder de grond.

Definitief uitroeien zal niet lukken.

En dus zal er ook een politieke oplossing moeten komen.
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 20:26:24 #17
3928 Ulx
pi_211206332
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 20:21 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Die kinderen schieten toch geen raketten af.

Dit kind wel.

twitter
  zondag 5 november 2023 @ 20:30:53 #18
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211206378
https://www.reddit.com/r/(...)_iran_helping_hamas/
New York Times: Russia, China, Iran helping Hamas wage war on Israel online

comment
This is the thing I am most concerned of regarding TikTok. Just imagine how easily China can shift the opinion of a whole generation of people who has no idea what proper journalism is. TikTok shapes the FIRST public opinion , and can maintain it later on. Imagine a scenario where China opens an attack on Taiwan and simultaneously TikTok shows everyone fake news videos that Taiwan opened fire first

comment
Had a friend on Tiktok start going off about how Israel is committing genocide and how Israel needs to be exterminated and given to Palestine.... Without a hint of irony. Then posted Hamas propaganda videos...

[ Bericht 28% gewijzigd door slashdotter3 op 05-11-2023 20:41:35 ]
  zondag 5 november 2023 @ 20:34:33 #19
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211206445
Ook nu weer zware bombardementen in Gaza-stad:
twitter
  zondag 5 november 2023 @ 20:38:54 #21
438527 MissButterflyy
pi_211206469
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dit kind wel.

[ twitter ]
Ja, dat vind ik zielig als zo’n jongen wordt gebruikt.
Maar staat dit voor alle kinderen in Gaza?
pi_211206485
Stel een ongelooflijke vies smerig klote wijf haalt het bloed onder je nagels vandaan en blijft je maar slaan. Je bent het zat en geeft een beuk terug. Waarna ze jammert 'je mag geen meisjes slaan!' 😭

Deze vergelijking kan je ook trekken naar het huidige conflict. Steeds maar weer hetzelfde argument van de Palestijnen-lovers:boehoehoe de kindjes 😭😭😭

Wel beste mensjes, Hamas zou ook de strijd op kunnen geven en de gijzelaars laten gaan. Doen ze niet, en Hamas laten zitten is voor Isral geen optie. Dus tsja.. treurig van de burgerslachtoffers maar wie wind zaait zal storm oogsten.
pi_211206491
Van ad blog

Turkije gaat duizend Palestijnse kankerpatinten en gewonden overbrengen naar Turkije voor behandeling, zegt de Turkse gezondheidsminister Fahrettin Koca. Turkije is daarvoor in overleg met Egypte, dat de grensovergang controleert via welke ernstig zieke en gewonde Palestijnen de Gazastrook kunnen verlaten.

Het Turks-Palestijnse Vriendschapsziekenhuis in de Gazastrook was het enige ziekenhuis waar kankerpatinten konden worden behandeld. Het ziekenhuis werd opgezet met steun van Turkije. Doordat brandstof opraakt in het Palestijnse gebied, moest het ziekenhuis vorige week noodgedwongen stoppen met behandelingen. Brandstof komt het gebied niet meer in sinds Isral kort na een verrassingsaanval van Hamas op 7 oktober een totale blokkade van de Gazastrook oplegde.

Sinds de grensovergang tussen Egypte en de Gazastrook bij Rafah af en toe opengaat, heeft een aantal zwaargewonde Palestijnen het gebied kunnen verlaten om medische behandeling te krijgen. De Verenigde Arabische Emiraten hebben gezegd duizend Palestijnse kinderen op te willen vangen voor behandeling.

https://www.ad.nl/buitenl(...)afgesneden~a1cc9bea/

zou mooi zijn als dat zou lukken
pi_211206532
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:39 schreef Pleun2011 het volgende:
Stel een ongelooflijke vies smerig klote wijf haalt het bloed onder je nagels vandaan en blijft je maar slaan. Je bent het zat en geeft een beuk terug. Waarna ze jammert 'je mag geen meisjes slaan!' 😭

Deze vergelijking kan je ook trekken naar het huidige conflict. Steeds maar weer hetzelfde argument van de Palestijnen-lovers:boehoehoe de kindjes 😭😭😭

Wel beste mensjes, Hamas zou ook de strijd op kunnen geven en de gijzelaars laten gaan. Doen ze niet, en Hamas laten zitten is voor Isral geen optie. Dus tsja.. treurig van de burgerslachtoffers maar wie wind zaait zal storm oogsten.
dan straf je dus de burgers voor wat hamas doet
pi_211206542
En dan om jouw rare voorbeeld te blijven, zouden we de kinderen, familieleden, buren en stadsgenoten van dat smerige wijf ook maar moeten slaan
  zondag 5 november 2023 @ 20:46:27 #26
438527 MissButterflyy
pi_211206577
Ja Pleun2011, dat is echt een raar voorbeeld.
Daar kweek je geen begrip mee.

Het zal wel met je geboortejaar te maken hebben. Kids van die leeftijd hebben wel vaker zo’n logica. :')
pi_211206579
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:42 schreef bitterbal het volgende:

[..]
En als je Hamas niet naar zijn grootje schiet straf je dus de Isralische burgers die enkel kunnen wachten op het volgende raketsalvo of massaslachting.
pi_211206583
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:42 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Isral straft helemaal niemand, dat is een frame van anti-Isral-types. Of Isral er alles aan doet om burgerslachtoffers te vermijden weet ik niet, maar Hamas staat zelf nogal onverschillig tegenover de eigen bevolking. Maar ik kan mij goed voorstellen dat Isral koste wat het kost Hamas wil uitroeien en burgerslachtoffers daarom voor lief neemt. Dat is in eerste instantie de verantwoordelijkheid van Hamas, zij hebben dit in gang gezet. En stoppen willen zij kennelijk niet.
pi_211206585
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
En als je Hamas niet naar zijn grootje schiet straf je dus de Isralische burgers die enkel kunnen wachten op het volgende raketsalvo of massaslachting.
nou je kan hamas misschien wat doelgerichter aanpakken
pi_211206594
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:47 schreef bitterbal het volgende:

[..]
En hoe zou dat dan precies in zijn werk moeten gaan?
pi_211206606
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:46 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Isral straft helemaal niemand, dat is een frame van anti-Isral-types. Of Isral er alles aan doet om burgerslachtoffers te vermijden weet ik niet, maar Hamas staat zelf nogal onverschillig tegenover de eigen bevolking. Maar ik kan mij goed voorstellen dat Isral koste wat het kost Hamas wil uitroeien en burgerslachtoffers daarom voor lief neemt. Dat is in eerste instantie de verantwoordelijkheid van Hamas, zij hebben dit in gang gezet. En stoppen willen zij kennelijk niet.
In jouw voorbeeld neem ik de kinderen ,de familieleden, de buren en de rest ook voor lief :P
pi_211206615
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2023 20:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En hoe zou dat dan precies in zijn werk moeten gaan?
nou bv niet 50 palestijnen de dood in jagen voor 1 commandant zoals bij dat kamp
pi_211206620
Iets minder gebouwen met de grond gelijk maken waar mensen in zitten.

Zoiets denk ik
pi_211206624
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 20:38 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, dat vind ik zielig als zo’n jongen wordt gebruikt.
Maar staat dit voor alle kinderen in Gaza?
Het gaan er komende jaren alleen maar meer worden die zich aansluiten bij Hamas.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_211206645
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:47 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Ja black hawk down naspelen!! Veel minder dodelijk.
pi_211206649
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja black hawk down naspelen!! Veel minder dodelijk.
is dat een spel?
pi_211206651
quote:
15s.gif Op zondag 5 november 2023 20:48 schreef bitterbal het volgende:

[..]
nou bv niet 50 palestijnen de dood in jagen voor 1 commandant zoals bij dat kamp
Is het erg als de soldaten van die commandant ook sneuvelen in dezelfde aanval?
pi_211206657
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Is het erg als de soldaten van die commandant ook sneuvelen in dezelfde aanval?
oh nee hamassers die sneuvelen is niet erg
pi_211206659
maar ga nou nie weer zeggen dat dat allemaal hammassers waren :P
  zondag 5 november 2023 @ 20:52:32 #40
438527 MissButterflyy
pi_211206667
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:49 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het gaan er komende jaren alleen maar meer worden die zich aansluiten bij Hamas.
Dat gaat wel gebeuren als Isral het in een teringzooi achterlaat en er verder niks meer mee te maken wil hebben.
pi_211206683
quote:

[..]
Zo is dat, dat is geen wensdenken, dat zal logischerwijs het gevolg zijn van de zoveelste Gaza oorlog.

IDF zal de radicale geest niet definitief in de fles krijgen door nu heel veel lui van Hamas te doden. De haat groeit alleen maar.

Andersom ook niet, de moordpartijen door Hamas zijn ook de zoveelste doodsteek voor de vredesbeweging.

Hopeloos allemaal.
pi_211206684
quote:
10s.gif Op zondag 5 november 2023 20:50 schreef bitterbal het volgende:

[..]
is dat een spel?
Ook, maar het is voornamelijk bekend als een film over de veldslag in Mogadishu waarin special forces gerichte acties deden om de organisatie van een genocidepleger te ontmantelen. De halve stad werd overhoop geschoten met honderden doden en Amerikaanse lijken werden door de straten gesleept.
pi_211206691
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ook, maar het is voornamelijk bekend als een film over de veldslag in Mogadishu waarin special forces gerichte acties deden om de organisatie van een genocidepleger te ontmantelen. De halve stad werd overhoop geschoten met honderden doden en Amerikaanse lijken werden door de straten gesleept.
mja das niet helemaal de bedoeling
pi_211206696
Indrukwekkende interview met een Isralische auteur, vredesactivist in de Volkskrant

‘Mijn vader heeft de Tweede Wereldoorlog overleefd door zich zeshonderd dagen in een gat onder de grond te verstoppen in wat nu Belarus is. Ik heb hem gevraagd: wat deed je om niet gek te worden? Hij zei dat hij elke dag een alternatief universum bedacht, waarin de realiteit precies zo was als de werkelijkheid waarin we leven, maar waarin hij n detail had veranderd. De nazi’s zochten bijvoorbeeld wel naar Joden, maar als ze ze gevonden hadden, gaven ze snoep en chocola. En daar verzon hij dan een verhaal bij. En de volgende dag verzon hij een nieuwe werkelijkheid.

‘Ik vroeg hem: wat maken die verhalen nou uit? Je zit in een gat in de grond en er lopen nazi’s boven je hoofd die je zus hebben vermoord. Mijn vader zei: ik wilde geloven dat wat ik me kon voorstellen ook een mogelijkheid was. Zo maakte ik mijn wereld groter. Daarmee creerde ik ruimte voor hoop.

‘Later ben ik ook zo begonnen met schrijven, als soldaat in een kleine raamloze bunker. De kogel waarmee mijn beste vriend zich net door zijn hoofd had geschoten zat nog in het houten kastje achter me, de vloer plakte nog van het bloed. Toen schreef ik mijn eerste korte verhaal. Soms kun je de werkelijkheid niet veranderen, maar kun je wel een alternatieve werkelijkheid creren, alsof die ook mogelijk is. In de meest duistere tijden is dat ook wat waard.’
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211206700
quote:
15s.gif Op zondag 5 november 2023 20:54 schreef bitterbal het volgende:

[..]
mja das niet helemaal de bedoeling
Dat was toen ook niet helemaal de bedoeling.
pi_211206717
quote:

[..]
Israel zit er, zo lijkt het, niet zo mee om Gaza plat te bombarderen.
Het vertrouwen tussen de Palestijnen en Israeliers is weg omdat iedereen ook wel ziet dat het een oneindig verhaal is. Daarom beginnen mensen wat genocidale trekjes te ontwikkelen. "Als wij hen niet uitroeien roeien zij ons uit".
  zondag 5 november 2023 @ 21:00:42 #47
438527 MissButterflyy
pi_211206765
De live-stream doet het trouwens niet meer. Er is weer een black out.
pi_211206774
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:56 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Het vertrouwen tussen de Palestijnen en Israeliers is weg omdat iedereen ook wel ziet dat het een oneindig verhaal is. Daarom beginnen mensen wat genocidale trekjes te ontwikkelen. "Als wij hen niet uitroeien roeien zij ons uit".
Met de wapens die Isral heeft en wat er tot nu toe aan schade is na een maand oorlog, valt het nog allemaal enorm mee. Als men het serieus had gewild, hadden ze de hele Gazastrook in een paar uur kunnen wegvagen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211206787
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:54 schreef Slayage het volgende:
Indrukwekkende interview met een Isralische auteur, vredesactivist in de Volkskrant

‘Mijn vader heeft de Tweede Wereldoorlog overleefd door zich zeshonderd dagen in een gat onder de grond te verstoppen in wat nu Belarus is. Ik heb hem gevraagd: wat deed je om niet gek te worden? Hij zei dat hij elke dag een alternatief universum bedacht, waarin de realiteit precies zo was als de werkelijkheid waarin we leven, maar waarin hij n detail had veranderd. De nazi’s zochten bijvoorbeeld wel naar Joden, maar als ze ze gevonden hadden, gaven ze snoep en chocola. En daar verzon hij dan een verhaal bij. En de volgende dag verzon hij een nieuwe werkelijkheid.

‘Ik vroeg hem: wat maken die verhalen nou uit? Je zit in een gat in de grond en er lopen nazi’s boven je hoofd die je zus hebben vermoord. Mijn vader zei: ik wilde geloven dat wat ik me kon voorstellen ook een mogelijkheid was. Zo maakte ik mijn wereld groter. Daarmee creerde ik ruimte voor hoop.

‘Later ben ik ook zo begonnen met schrijven, als soldaat in een kleine raamloze bunker. De kogel waarmee mijn beste vriend zich net door zijn hoofd had geschoten zat nog in het houten kastje achter me, de vloer plakte nog van het bloed. Toen schreef ik mijn eerste korte verhaal. Soms kun je de werkelijkheid niet veranderen, maar kun je wel een alternatieve werkelijkheid creren, alsof die ook mogelijk is. In de meest duistere tijden is dat ook wat waard.’ [ twitter ]
Jammer dat je teveel berichten post😎😎, deze raakt dan ondergesneeuwd.

Dit is echt een goed artikel.
pi_211206794
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:56 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Valt wel mee. Er is een verschil tussen tapijtbombardementen en (een HELE hoop) 'surgical strikes'.
quote:
Genocide heeft er niet zoveel mee te maken, maar dat n van de partijen op de knien moet is een zekerheid.
Intolerant voor intolerantie
  zondag 5 november 2023 @ 21:04:39 #51
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211206810
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Oh, jij denkt anno 5 november nog dat de gegijzelden prioriteit zijn.

Duifje, we zijn bijna een maand verder.
Wanneer gegijzelden niet meer in leven zijn, komt er des te meer ruimte om zonder daar nog rekenign mee te hoeven houden; in te zetten op de twee overgebleven zaken: opbrengen van de daders en afstoppen van verder Hamas terreur.
Was getekend: een havik die rust wil voor al die katjes in het nauw.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_211206848
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:51 schreef bitterbal het volgende:
maar ga nou nie weer zeggen dat dat allemaal hammassers waren :P
Uh ja de miljoenen Duitse burgerslachtoffers in WO 2 waren vast niet allemaal nazi's.
pi_211206858
quote:

‘Later ben ik ook zo begonnen met schrijven, als soldaat in een kleine raamloze bunker. De kogel waarmee mijn beste vriend zich net door zijn hoofd had geschoten zat nog in het houten kastje achter me, de vloer plakte nog van het bloed. Toen schreef ik mijn eerste korte verhaal. Soms kun je de werkelijkheid niet veranderen, maar kun je wel een alternatieve werkelijkheid creren, alsof die ook mogelijk is. In de meest duistere tijden is dat ook wat waard.’ [ twitter ]
Ik vind het opvallend dat veel journalisten naar Arabische Isralirs maar blijven verwijzen als 'Palestijnen'. Dat zijn ze niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 5 november 2023 @ 21:11:16 #54
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211206923
quote:

Heel goed stuk inderdaad. Zelf vind ik volgende passage meest treffend.

quote:
In tijden van oorlog verliezen mensen iets van hun vermogen tot reflectie. De wereld wordt zwart-wit.
pi_211206939
quote:
14s.gif Op zondag 5 november 2023 21:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vind het opvallend dat veel journalisten naar Arabische Isralirs maar blijven verwijzen als 'Palestijnen'. Dat zijn ze niet.
Wat heeft dat met dit interview te maken?
pi_211206940
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:16 schreef loveyoulongtime het volgende:
Was net F1 kijken, iets gemist vandaag?
Dingen deden boem
  Moderator zondag 5 november 2023 @ 21:14:10 #57
236264 crew  capricia
pi_211206962
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 21:11 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
[..]

Mooi. O+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 5 november 2023 @ 21:14:31 #58
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211206969
quote:

Dissociatie is een veelvoorkomend verschijnsel bij/in traumatische situaties om te kunnen overleven ja
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211206974
quote:

Wat een mooi verhaal. ^O^
pi_211206975
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 21:12 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Wat heeft dat met dit interview te maken?
Er wordt meermaals om die manier gerefereerd in het artikel.
  zondag 5 november 2023 @ 21:16:06 #61
438527 MissButterflyy
pi_211206984
quote:

[..]
[..]

Als je niet meer zelf kunt reflecteren heb je hulp nodig.
Hoop zo dat dit uiteindelijk gaat gebeuren in die regio. Dat ze inzien dat ze hulp nodig hebben. Beide kanten.
Een bemiddelaar.
  Moderator zondag 5 november 2023 @ 21:16:12 #62
236264 crew  capricia
pi_211206986
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 21:14 schreef Molo het volgende:

[..]
Dissociatie is een veelvoorkomend verschijnsel bij/in traumatische situaties om te kunnen overleven ja
In corona tijd hadden sommigen daar al last van.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 5 november 2023 @ 21:17:03 #63
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211206998
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 21:16 schreef capricia het volgende:

[..]
In corona tijd hadden sommigen daar al last van.
Dat is dan k vrij traumatisch geweest voor een aantal mensen

Werd overigens vrij lacherig over gedaan door anderen ook
  zondag 5 november 2023 @ 21:17:39 #64
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_211207004
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:04 schreef bitterbal het volgende:
israel is onfeilbaar _O_
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_211207007
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 21:16 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hoop zo dat dit uiteindelijk gaat gebeuren in die regio. Dat ze inzien dat ze hulp nodig hebben. Beide kanten.
Een bemiddelaar.
Hopen mag natuurlijk, maar de kans lijkt op dit moment erg klein.
pi_211207010
quote:
:@
  zondag 5 november 2023 @ 21:18:37 #67
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211207017
quote:
Is die serie een aanrader?
  Moderator zondag 5 november 2023 @ 21:18:38 #68
236264 crew  capricia
pi_211207018
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 21:17 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat is dan k vrij traumatisch geweest voor een aantal mensen

Werd overigens vrij lacherig over gedaan door anderen ook
Okay.
Als de coronacrisis je een trauma opgeleverd heeft, hoe moet het dan niet zijn voor Israeli en Palestijnen?
Dat is toch coronacrisis maal 1000. Of zo.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211207049
Om niet anti Semitisch over te komen, is het beter dat ik naar de "Hamas cijfers" van slachtoffers refereer van zo'n 9000 of is het beter dat ik reageer naar israelische cijfers van 20.000?

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 5 november 2023 @ 21:22:44 #70
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211207060
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 21:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Okay.
Als de coronacrisis je een trauma opgeleverd heeft, hoe moet het dan niet zijn voor Israeli en Palestijnen?
Si, al kun je dat natuurlijk niet echt vergelijken

Persoonlijke details en situatie doen er behoorlijk toe.
De afgelopen jaren was de Gazastrook kneiterrood gebied qua ellende en dreiging. Toch was het daar niet elke dag voor iedereen een hel.

De situatie van de afgelopen paar weken is natuurlijk gewoon in en in dikke terreur voor zowel de Isralische zijde als de Gazaanse zijde.
  zondag 5 november 2023 @ 21:23:10 #71
438527 MissButterflyy
pi_211207064
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 21:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Okay.
Het is zwaar geweest in de eerste golf voor mensen die in de zorg werken.
En wat denk je van mensen die long COVID er aan over hebben gehouden.

Een collega van me is haar man verloren aan Corona. Zij heeft ook een trauma hier aan overgehouden. Een gezonde man, 50 jaar, werd ineens doodziek. En dan besmet door jou, die werkt in de zorg, en in contact komt met Corona patinten. Dat doet wel wat met je.
  zondag 5 november 2023 @ 21:23:25 #72
330914 Sherlock_Holmes
pi_211207068
quote:
[ twitter ]
pi_211207070
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:40 schreef bitterbal het volgende:
Van ad blog

Turkije gaat duizend Palestijnse kankerpatinten en gewonden overbrengen naar Turkije voor behandeling, zegt de Turkse gezondheidsminister Fahrettin Koca. Turkije is daarvoor in overleg met Egypte, dat de grensovergang controleert via welke ernstig zieke en gewonde Palestijnen de Gazastrook kunnen verlaten.

Het Turks-Palestijnse Vriendschapsziekenhuis in de Gazastrook was het enige ziekenhuis waar kankerpatinten konden worden behandeld. Het ziekenhuis werd opgezet met steun van Turkije. Doordat brandstof opraakt in het Palestijnse gebied, moest het ziekenhuis vorige week noodgedwongen stoppen met behandelingen. Brandstof komt het gebied niet meer in sinds Isral kort na een verrassingsaanval van Hamas op 7 oktober een totale blokkade van de Gazastrook oplegde.

Sinds de grensovergang tussen Egypte en de Gazastrook bij Rafah af en toe opengaat, heeft een aantal zwaargewonde Palestijnen het gebied kunnen verlaten om medische behandeling te krijgen. De Verenigde Arabische Emiraten hebben gezegd duizend Palestijnse kinderen op te willen vangen voor behandeling.

https://www.ad.nl/buitenl(...)afgesneden~a1cc9bea/

zou mooi zijn als dat zou lukken
Zou prachtig zijn. Kankerpatinten hebben niets te maken met oorlog of politiek, alleen maar met beter worden.

Jammer dat ze dit ook niet doen voor de Jemenitische kankerpatinten, of die onder de Afghanen die met miljoenen tegelijk over de grens van Pakistan en Iran worden overgezet.

[ Bericht 9% gewijzigd door Cuendillar op 05-11-2023 22:32:15 ]
pi_211207075
quote:
14s.gif Op zondag 5 november 2023 21:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er wordt meermaals om die manier gerefereerd in het artikel.
Het is een interview en de genterviewde noemt n keer specifiek Isralische Arabieren, verder spreekt hij over Palestijnen. Het onderscheid wordt dus gemaakt in dit artikel. Ik begrijp je opmerking over journalisten dus nog steeds niet in relatie tot dit artikel. Het klinkt namelijk als een diskwalificatie van het artikel, onterecht denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hatseflats22 op 05-11-2023 21:30:25 ]
  zondag 5 november 2023 @ 21:24:18 #75
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211207080
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 21:21 schreef Slayage het volgende:
Om niet anti Semitisch over te komen, is het beter dat ik naar de "Hamas cijfers" van slachtoffers refereer van zo'n 9000 of is het beter dat ik reageer naar israelische cijfers van 20.000?

[ twitter ]
Cijfers zeggen niet zo gek veel in de zin van vergelijkingen. En helemaal niet met de conclusie of de ene partij het vreselijker heeft of de andere

Als jouw kind dood is is je kind dood en doet het er niet zo toe of die van zes en zeven en acht huizen verderop ook dood is of 'alleen' die van zes huizen verderop
  zondag 5 november 2023 @ 21:24:29 #76
438527 MissButterflyy
pi_211207081
Maar kan me voorstellen dat een oorlogssituatie voor veel mensen traumatischer is.
  zondag 5 november 2023 @ 21:24:54 #77
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211207086
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:13 schreef bitterbal het volgende:

[..]
ja nou dat wil ik ook ja :{

maar zie het wel als straffen wat israel nu doet
Dat is dan een perceptie als eigen verkozen perspectief.

Straffen komt bij mij pas in beeld nadat de daders zijn opgebracht om berecht te worden voor hun terreurdaad.
Indien mogelijk zou ik ze ook aanklagen en aansprakelijk stellen voor het aangedane geweld dat zij de burger bevolking tijdens de "aanhouding" nodeloos heeft toegebracht.
pi_211207114
quote:
12s.gif Op zondag 5 november 2023 21:24 schreef Vallon het volgende:

[..]

Straffen komt bij mij pas in beeld nadat de daders zijn opgebracht om berecht te worden voor hun terreurdaad.
Indien mogelijk zou ik ze ook aanklagen en aansprakelijk stellen voor het aangedane geweld dat zij de burger bevolking tijdens de "aanhouding" nodeloos heeft toegebracht.
Bewoner van vluchtelingenkamp na aanval: 'Vier van mijn kinderen zijn dood'
"Vier van mijn kinderen zijn dood en mijn dochter ligt nog onder het puin. We kunnen haar niet vinden", vertelt Jamal Alaoul (69) die met zijn vrouw en kinderen in vluchtelingenkamp al-Maghazi in de Gazastrook woont.

mja ik zie het toch als straffen en als wraak

filmpje op de nos site van deze man

https://nos.nl/collectie/(...)a-stad-binnen-48-uur
  Moderator zondag 5 november 2023 @ 21:29:00 #79
236264 crew  capricia
pi_211207129
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 21:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het is zwaar geweest in de eerste golf voor mensen die in de zorg werken.
En wat denk je van mensen die long COVID er aan over hebben gehouden.

Een collega van me is haar man verloren aan Corona. Zij heeft ook een trauma hier aan overgehouden. Een gezonde man, 50 jaar, werd ineens doodziek. En dan besmet door jou, die werkt in de zorg, en in contact komt met Corona patinten. Dat doet wel wat met je.
Ja. Ik ken die mensen ook. Behoorlijk heftig.
Alleen is dat geen man made disaster.
Die afgeslachte Israli zijn dat wel. En wat de Palestijnen nu overkomt ook.
En dat lijkt me zoveel haat zetten.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 5 november 2023 @ 21:33:22 #80
236264 crew  capricia
pi_211207188
quote:
12s.gif Op zondag 5 november 2023 21:24 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nou. Je kunt je best afvragen waarom iedereen gelieerd (volgens Isral) aan Hamas meteen de executie kogel krijgt.
Hebben zij geen recht op een eerlijk proces?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211207191
quote:

[..]
[..]

Anders verwoord, wanneer we onder zware stress verkeren, functioneert onze pre frontale cortex minder goed, daar waar onze ratio zit en word onze primitieve "reptielen brein" dominanter, wat onze fight, freeze, flight reactie reguleert. Vandaar dat bijna de hele Isralische maatschappij in de fight modus zit en kennelijk oprecht gelooft dat er een existentile dreiging is. Iets wat rationeel bekeken totaal onzinnig is natuurlijk.

Een Haaretz journalist die beschreef het als "zowel links als rechts Isral is gek geworden". Yuval Harari zei zoiets als "we hebben hulp van de buitenwereld nodig ons tot bedaren te brengen, omdat wij dat zelf niet kunnen". Het verklaart ook dat de Isralis kennelijk de inzet van nucleaire wapens als optie bespreken. En waarom de Amerikanen zich daar zo druk om maken zoals eerder bericht.
-Rabia Al-Basri
  zondag 5 november 2023 @ 21:34:07 #82
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211207197
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 21:16 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Een bemiddelaar.
Voor -of nadat de terreur stopt ?
En dan de hamvraag..... wie zou hier nog kunnen bemiddelen waarbij partijen al vele decennia lijnrecht tegenover elkaar staan ?

De n wil met uiterst geweld haar zaak afdwingen dat de ander als laatste middel met al het geweld bedwingen.
Soms zou ik serieus willen dat hun God bestaat om almachtig en alwetend, hun eeuwenlange twisten bij te leggen.
Mijn zegen hebben ze daar mits ze dat vooral daar(bij) laten.
  zondag 5 november 2023 @ 21:35:00 #83
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211207206
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 21:33 schreef Slayage het volgende:

[..]
Anders verwoord, wanneer we onder zware stress verkeren, functioneert onze pre frontale cortex minder goed, daar waar onze ratio zit en word onze primitieve "reptielen brein" dominanter, wat onze fight, freeze, flight reactie reguleert. Vandaar dat bijna de hele Isralische maatschappij in de fight modus zit en kennelijk oprecht gelooft dat er een existentile dreiging is. Iets wat rationeel bekeken totaal onzinnig is natuurlijk.

Een Haaretz journalist die beschreef het als "zowel links als rechts Isral is gek geworden". Yuval Harari zei zoiets als "we hebben hulp van de buitenwereld nodig ons tot bedaren te brengen, omdat wij dat zelf niet kunnen". Het verklaart ook dat de Isralis kennelijk de inzet van nucleaire wapens als optie bespreken. En waarom de Amerikanen zich daar zo druk om maken zoals eerder bericht.
En hoe is dan anders aan de andere kant van de muur? Zijn ook mensen met hersenen
pi_211207208
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 21:23 schreef Cuendillar het volgende:

Jammer dat ze dit ook niet doen voor de Jemenitische kankerpatinten, of die onder de Afghanen die met miljoenen tegelijk over de grens van Pakistan en Iran worden overgezet.
-Rabia Al-Basri
  zondag 5 november 2023 @ 21:36:22 #85
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211207220
quote:
12s.gif Op zondag 5 november 2023 21:34 schreef Vallon het volgende:

[..]
Voor -of nadat de terreur stopt ?
En dan de hamvraag..... wie zou hier nog kunnen bemiddelen waarbij partijen al vele decennia lijnrecht tegenover elkaar staan ?

De n wil met uiterst geweld haar zaak afdwingen dat de ander als laatste middel met al het geweld bedwingen.
Soms zou ik serieus willen dat hun God bestaat om almachtig en alwetend, hun eeuwenlange twisten bij te leggen.
Mijn zegen hebben ze daar mits ze dat vooral daar(bij) laten.
Voor bemiddeling is er ruimte en bereidwilligheid om te bemiddelen nodig, bilateraal.
Die ruimte lijkt er nu absoluut niet te zijn
  Moderator zondag 5 november 2023 @ 21:40:09 #86
236264 crew  capricia
pi_211207268
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 21:36 schreef Molo het volgende:

[..]
Voor bemiddeling is er ruimte en bereidwilligheid om te bemiddelen nodig, bilateraal.
Volgens mij is het probleem dat de gijzelaars niet alleen bij Hamas zitten. Ook bij andere terreurbeweging.
En er is geen centraal gezag. Dus het opperhoofd van Hamas weet dan weer zogenaamd te weinig.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 5 november 2023 @ 21:40:14 #87
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211207270
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 21:36 schreef Molo het volgende:

[..]
Niet alleen nu. Beide partijen hebben eisen die ze niet willen laten vallen maar conflicterend zijn. Dan kun je bemiddelen tot je een ons weegt, maar als ze allebei hetzelfde stuk land claimen dan kom je nergens.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 5 november 2023 @ 21:45:21 #88
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211207330
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 21:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Volgens mij is het probleem dat de gijzelaars niet alleen bij Hamas zitten. Ook bij andere terreurbeweging.
En er is geen centraal gezag. Dus het opperhoofd van Hamas weet dan weer zogenaamd te weinig.
Ook dat ja
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 21:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Niet alleen nu. Beide partijen hebben eisen die ze niet willen laten vallen maar conflicterend zijn. Dan kun je bemiddelen tot je een ons weegt, maar als ze allebei hetzelfde stuk land claimen dan kom je nergens.
Ja ik drukte me wat diplomatiek uit

Het is een vrij heilloze zaak
  zondag 5 november 2023 @ 21:45:33 #89
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_211207332
quote:

[..]
Dit is een scherpe analyse en zo is het inderdaad ook gewoon. Conflicteren eisen en niemand wil water bij de wijn doen. Toch sympathiseer ik voor de Palestijnen.

:{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_211207340
"de enige democratie in de regio"

twitter
-Rabia Al-Basri
  zondag 5 november 2023 @ 21:46:24 #91
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211207346
quote:
15s.gif Op zondag 5 november 2023 21:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dit is een scherpe analyse en zo is het inderdaad ook gewoon. Conflicteren eisen en niemand wil water bij de wijn doen. Toch sympathiseer ik voor de Palestijnen.

Oh dat laatste is een nieuw inzicht voor mij
pi_211207354
quote:

[ twitter ]
Dit klopt niet. Bericht is ook nergens terug te vinden. Immers, zelfs de cijfers van Hamas zijn totaal onbetrouwbaar en die dikken het allemaal flink aan, laat staan dat het dan ineens meer dan het dubbele zou zijn.
  Moderator zondag 5 november 2023 @ 21:47:06 #93
236264 crew  capricia
pi_211207355
quote:
15s.gif Op zondag 5 november 2023 21:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Met

Weet je zeker dat je klassiek geschoold bent?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 5 november 2023 @ 21:47:32 #94
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211207363
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 21:46 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
Succes met je linkdumps in je echokamer vanavond, ik ga mezelf even vermaken
  zondag 5 november 2023 @ 21:48:39 #95
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211207381
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 21:27 schreef bitterbal het volgende:
....
mja ik zie het toch als straffen en als wraak
...
Is dat je enige mogelijkheid en mogelijk interessant (voor jezelf) wat is/kan er voor nodig zijn om een situatie anders te bezien dan straffen ?

Voor mensen daar is het verschrikkelijk en voor de mensen hier nog meer aangrijpend wat imo iets heel anders dan acties te zien als straffen. Straffen duidt ook op of iemand hier nog enig recht in kan spreken. Wraak lijkt mij nutteloos omdat die nooit zal kunnen vergelden wat gebeurd (is).

Wanneer ik mij indenk over welke bijkans ongelimiteerde mogelijkheden Isral de beschikking heeft, staat wat nu gebeurd heel, heel erg ver af van wat iemand straffen zou kunnen noemen.
Op z'n best of slechtst (kies maar) is de het te zien als: de grens is hier en nu niet meer verder.
pi_211207395
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 21:35 schreef Slayage het volgende:

[..]
*)

Het is n van de weinige keren dat de Turkse hypocrisie iets goeds oplevert - want die kankerpatinten uit Gaza worden geholpen. Maar dat neemt uiteraard niet weg dat het Turkije niet om de kankerpatinten te doen is, maar om de publiciteit.
pi_211207409
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 21:48 schreef Vallon het volgende:

[..]
Is dat je enige mogelijkheid en mogelijk interessant (voor jezelf) wat is/kan er voor nodig zijn om een situatie anders te bezien dan straffen ?

Voor mensen daar is het verschrikkelijk en voor de mensen hier nog meer aangrijpend wat imo iets heel anders dan acties te zien als straffen. Straffen duidt ook op of iemand hier nog enig recht in kan spreken. Wraak lijkt mij nutteloos omdat die nooit zal kunnen vergelden wat gebeurd (is).

Wanneer ik mij indenk over welke bijkans ongelimiteerde mogelijkheden Isral de beschikking heeft, staat wat nu gebeurd heel, heel erg ver af van wat iemand straffen zou kunnen noemen.
Op z'n best of slechtst (kies maar) is de het te zien als: de grens is hier en nu niet meer verder.
nou als je ziet hoeveel burgerslachtoffers er vallen lijkt het niet alsof israel echt haar best doet om de burger niet te straffen voor hamas
pi_211207416
quote:

[..]
Dus bemoeien wij ons als internationale gemeenschap er niet mee en laten we de Isralis doen wat ze maar willen met de Palestijnen. Deze houding van ons heeft prachtige resultaten opgeleverd de laatste 20 jaar.
-Rabia Al-Basri
pi_211207421
quote:

[ twitter ]
Oja dat was een mooie.
Als we die cijfers van Hamas aanhouden, dan moeten wij dat in Nederland projecteren als 66.500 omgekomen Nederlanders en 2,5 miljoen Nederlanders dakloos
pi_211207434
quote:
14s.gif Op zondag 5 november 2023 21:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit klopt niet. Bericht is ook nergens terug te vinden. Immers, zelfs de cijfers van Hamas zijn totaal onbetrouwbaar en die dikken het allemaal flink aan, laat staan dat het dan ineens meer dan het dubbele zou zijn.
Er zijn meerdere links in de comments naar het artikel, maar dat zal wel aan mij liggen.
-Rabia Al-Basri
  zondag 5 november 2023 @ 21:53:25 #101
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_211207441
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 21:23 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dingen deden boem
[..]
Zou prachtig zijn. Kankerpatinten hebben niets te maken met oorlog of politiek, alleen maar met beter worden.

Lijkt wel beetje voor de publieke opinie ja.. Je zou verwachten dat er meer gedaan kan worden in de directe omgeving? Of geven ze gewoon eigenlijk geen fuck om mensenlevens?
Lach met een schone bips
  zondag 5 november 2023 @ 21:53:56 #102
346939 Janneke141
pi_211207450
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 21:51 schreef Slayage het volgende:

[..]
Dus bemoeien wij ons als internationale gemeenschap er niet mee en laten we de Isralis doen wat ze maar willen met de Palestijnen. Deze houding van ons heeft prachtige resultaten opgeleverd de laatste 20 jaar.
'We' hebben het vaak genoeg geprobeerd, maar beide partijen saboteren keer op keer de uitkomsten van die bemiddeling. Zoek het dan lekker uit.
pi_211207468
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 21:47 schreef Molo het volgende:

[..]
Succes met je linkdumps in je echokamer vanavond, ik ga mezelf even vermaken
Er is hoop voor jou kennelijk nog. Aangezien je je stoort aan dit soort beelden van de mensen waar jij je mee associeert.
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 21:55:25 #104
3928 Ulx
pi_211207474
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 21:51 schreef bitterbal het volgende:

[..]
nou als je ziet hoeveel burgerslachtoffers er vallen lijkt het niet alsof israel echt haar best doet om de burger niet te straffen voor hamas
Hoeveel hamas terroristen zijn er eigenlijk omgekomen volgens die organisatie?
pi_211207486
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 21:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
geloof dat ze daar niet over berichten. althans ik heb het geloof ik niet gelezen
pi_211207510
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 21:56 schreef bitterbal het volgende:

[..]
geloof dat ze daar niet over berichten. althans ik heb het geloof ik niet gelezen
Je ziet zoveel niet.
pi_211207518
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 21:57 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Je ziet zoveel niet.
is dit weer een steek?

of een algemene constatering :{
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 21:59:52 #108
3928 Ulx
pi_211207532
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 21:56 schreef bitterbal het volgende:

[..]
ja, en het is ook lastig tellen voor de neutrale toeschouwer. Een dode soldaat herken je aan het uniform. Maar hoe weet je of een lichaam van een hamas terrorist was of van een burger? Geen van beide draagt een uniform.
pi_211207537
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 21:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
'We' hebben het vaak genoeg geprobeerd, maar beide partijen saboteren keer op keer de uitkomsten van die bemiddeling. Zoek het dan lekker uit.
Nederland geeft nog steeds speciale economische status aan Isral terwijl ze Palestijnse gebieden bezetten. In onze winkels worden goederen verkocht uit die bezette gebieden. Moet je je voorstellen dat wij hier in de winkel goederen zouden verkopen uit de door Rusland bezette gebieden.
Nee Nederland heeft het niet genoeg geprobeerd, Nederland beloont een land dat al decennialang vn resoluties aan zijn laars lapt.

Aan de andere kant maakt het weinig uit wat Nederland wel of niet doet, omdat Amerika het enige land is dat van doorslaggevende factor speelt in deze situatie en dat land is in de pocket van de bezetter.
-Rabia Al-Basri
pi_211207540
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 21:58 schreef bitterbal het volgende:

[..]
is dit weer een steek?

of een algemene constatering :{
Algemene constatering.
pi_211207544
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 21:59 schreef Ulx het volgende:

[..]
ja, en het is ook lastig tellen voor de neutrale toeschouwer. Een dode soldaat herken je aan het uniform. Maar hoe weet je of een lichaam van een hamas terrorist was of van een burger? Geen van beide draagt een uniform.
ja dat weet je niet maar de reactie het zijn vast allemaal hamas terroristen ben ik een beetje beu :P
pi_211207546
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:00 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Algemene constatering.
ah dacht al
  zondag 5 november 2023 @ 22:01:21 #113
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211207554
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 21:46 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
Dat is echt gewoon een beetje, never let a good crisis go to waste. All eyes on gaza, en die kolonisten op de westbank gaan los.

Walgelijk. Moet idd "wat" aan gedaan worden.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 22:02:39 #114
3928 Ulx
pi_211207566
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:00 schreef bitterbal het volgende:

[..]
ja dat weet je niet maar de reactie het zijn vast allemaal hamas terroristen ben ik een beetje beu :P
Je weet het niet h. Het lijkt alsof niemand daar terrorist is.
pi_211207587
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 21:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
0 natuurlijk.
pi_211207628
quote:

[..]
Dat is nogal onmogelijk omdat ze dus nog steeds daar in het noorden zitten maar naar ik begrijp is er wel een route geopend zodat burgers alsnog richting zuid kunnen gaan.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_211207642
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:07 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Dat is nogal onmogelijk omdat ze dus nog steeds daar in het noorden zitten maar naar ik begrijp is er wel een route geopend zodat burgers alsnog richting zuid kunnen gaan.
ja maar houdt hamas ze tegen

is alsnog geen excuus natuurlijk dat ze geen keus hebben. Ze hebben laatst bewust de keuze gemaakt om volgens het bericht 50 burgers te offeren voor 1 commandant. Kan je natuurlijk zeggen ja hamas verschuilt zich tussen de burgers maar ze kunnen ook niet schieten ...
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 22:10:27 #118
3928 Ulx
pi_211207657
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:07 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Hamas probeerde die af te sluiten. Zonder kogelsponzen krijgen ze de publieke opinie tegen zich.
pi_211207671
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:10 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hamas probeerde die af te sluiten. Zonder kogelsponzen krijgen ze de publieke opinie tegen zich.
Dit dus.
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 22:11:59 #120
3928 Ulx
pi_211207675
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:09 schreef bitterbal het volgende:

[..]

is alsnog geen excuus natuurlijk dat ze geen keus hebben. Ze hebben laatst bewust de keuze gemaakt om volgens het bericht 50 burgers te offeren voor 1 commandant. Kan je natuurlijk zeggen ja hamas verschuilt zich tussen de burgers maar ze kunnen ook niet schieten ...
En commandant? Zonder lijfwachten en andere hoge piefen? Toe maar.
pi_211207676
quote:

[..]

Tja, ze mogen dus niet weg? en wie zegt dat het 50 burgers waren? evenzo is de helft daarvan ook hamas.
We weten het gewoon niet en het is nogal belachelijk om naar Isral te wijzen wanneer hamas de burgers dus belet om daar weg te komen.
pi_211207679
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:11 schreef Ulx het volgende:

[..]
En commandant? Zonder lijfwachten en andere hoge piefen? Toe maar.
dat was het bericht he
pi_211207688
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:12 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Tja, ze mogen dus niet weg? en wie zegt dat het 50 burgers waren? evenzo is de helft daarvan ook hamas.
We weten het gewoon niet en het is nogal belachelijk om naar Isral te wijzen wanneer hamas de burgers dus belet om daar weg te komen.
ja wie zegt wat. Waarom zeg je dat op iets wat israel zegt?

nogmaals dat was het bericht
  zondag 5 november 2023 @ 22:13:27 #124
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211207695
quote:
Kan je natuurlijk zeggen ja hamas verschuilt zich tussen de burgers maar ze kunnen ook niet schieten ...
Ah, dus vanaf dan gaat geen hamas terrorist meer dood, want ze omringen zich gewoon met 50 burgers, en dat weet je dat er niks meer gebeurt.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 22:13:52 #125
3928 Ulx
pi_211207700
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:12 schreef bitterbal het volgende:

[..]
dat was het bericht he
Het bericht was n commandant.
pi_211207706
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2023 22:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ah, dus vanaf dan gaat geen hamas terrorist meer dood, want ze omringen zich gewoon met 50 burgers, en dat weet je dat er niks meer gebeurt.
ja prima dat israel dan schiet maar dan is we proberen zo min mogelijk burger slachtoffers te maken ook niet meer geloofwaardig :P
pi_211207708
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het bericht was n commandant.
ja
  zondag 5 november 2023 @ 22:15:16 #128
13462 BansheeBoy
pi_211207716
Dit is een scherpe analyse en zo is het inderdaad ook gewoon. Conflicterende eisen en niemand wil water bij de wijn doen. Toch sympathiseer ik met de Palestijnen.

En ik wil daaraan toevoegen dat het me een enorme deugd doet dat er een kentering gaande is in de beeldvorming. Men cheart niet meer louter voor de Hebreeuwen. Er is nu ook een luid en duidelijk geluid voor de Palestijnen. Voorheen kon de lobby het narratief bepalen en het discours de gewenst koers op duwen. Jammer voor ze dat deze (semi-)leugens worden achterhaald door de social media. Het is een machtig wapen.

Normaal ben ik er geen fan van. Krijg er soms zelfs van die (ietwat malse) kokhalsneigingen van. Maar in deze specifieke casus juich ik het enorm toe.

The truth.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 22:16:24 #129
3928 Ulx
pi_211207731
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:14 schreef bitterbal het volgende:

[..]
ja
Zegt dus niet dat de rest burger was.
pi_211207735
die ene commadant hield zich op in het kamp. Zal geen vluchtelingenkamp zeggen want dan krijgen we daar weer een discussie over en dat is de reden dat ze het hebben aangevallen
pi_211207739
quote:

[..]
ja prima dat israel dan schiet maar dan is we proberen zo min mogelijk burger slachtoffers te maken ook niet meer geloofwaardig :P
Juist wel, daarom al weken geleden die folders die gedropt werden om burgers te waarschuwen uit het noorden te vertrekken.
Bovendien de route nu zodat men daar alsnog weg kan.
  zondag 5 november 2023 @ 22:17:06 #132
346939 Janneke141
pi_211207742
quote:

[..]
Hoe kom je daarbij? Binnen het gestelde doel is dit kennelijk het minimum. Dat het er nog zo veel zijn is aan de strategische keuzes van hamas te wijten. Maar dat die geen reet geven om het lot van zijn eigen bevolking was volgens mij wel genoegzaam bekend.
pi_211207744
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:16 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zegt dus niet dat de rest burger was.
nee maar het zegt ook niet dat het niet burgers zijn _O-

je snapt dat je dat 2 kanten kan opdraaien he :P
  zondag 5 november 2023 @ 22:18:26 #134
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211207763
quote:

[..]
Uh huh, maar "zo min mogelijke burger slachtoffers maken" is dus niet hetzelfde als: "laten we maar niks doen, want er zouden wel eens burgerslachtoffers kunnen vallen".

Je bent bekend met dat het concept van oorlog very basically inhoud: de badguy doodmaken?
&lt;signature here&gt;.
pi_211207765
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Hoe kom je daarbij? Binnen het gestelde doel is dit kennelijk het minimum. Dat het er nog zo veel zijn is aan de strategische keuzes van hamas te wijten. Maar dat die geen reet geven om het lot van zijn eigen bevolking was volgens mij wel genoegzaam bekend.
dat wordt ook nergens ontkent maar er wordt de hele tijd gedaan dat israel daarom geen keuze heeft. dat hebben ze nog steeds als ze op dat moment besluiten af te vuren OOK AL schuilt hamas tussen de burgers.

Ook israel heeft een keuze die ze maken. En prima als ze die keuze maken maar dat betekent dan ook dat ze zich niet zo heel erg in zetten om geen burgers als slachtoffer te maken
pi_211207774
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2023 22:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Uh huh, maar "zo min mogelijke burger slachtoffers maken" is dus niet hetzelfde als: "laten we maar niks doen, want er zouden wel eens burgerslachtoffers kunnen vallen".

Je bent bekend met dat het concept van oorlog very basically inhoud: de badguy doodmaken?
ja de badguy is de badguy en niet de burger bevolking toch?
  zondag 5 november 2023 @ 22:20:02 #137
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_211207785
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:17 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ik hou wel op. @:Extec en @:UIx lossen het wel op.
Ik wil gewoon dat de hele wereld vriendjes zijn :) Maar ja, not gonna happen. Maar dan alsnog hoeven we elkaar niet constant in de haren te vliegen.
Lach met een schone bips
pi_211207788
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
maakt het nog niet beter plus was snel bekend dat de vluchtroute door hamas werd geblokkeerd Plus dat er nog steeds iraelische aanvallen in het zuiden plaats vonden waar ze naar toe moesten.

weet niet hoe snel jij je huis opgeeft?
  zondag 5 november 2023 @ 22:21:38 #139
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211207809
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:19 schreef bitterbal het volgende:

[..]
ja de badguy is de badguy en niet de burger bevolking toch?
Reageer ook eens op de rest?

quote:
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 22:21:39 #140
3928 Ulx
pi_211207810
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:20 schreef bitterbal het volgende:

Als ik te horen krijg dat er morgen een militaire operatie in de straat start denk ik dat ik toch maar ergens anders ga kijken.
  zondag 5 november 2023 @ 22:22:04 #141
346939 Janneke141
pi_211207817
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:20 schreef bitterbal het volgende:

[..]
maakt het nog niet beter plus was snel bekend dat de vluchtroute door hamas werd geblokkeerd Plus dat er nog steeds iraelische aanvallen in het zuiden plaats vonden waar ze naar toe moesten.

Volgens mij begrijp jij het verschil tussen 'geen' en 'zo min mogelijk' niet zo goed.
pi_211207821
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:21 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als ik te horen krijg dat er morgen een militaire operatie in de straat start denk ik dat ik toch maar ergens anders ga kijken.
nou ja weet niet wat de reden is waarom niet iedereen weg is gegaan. meeste zijn trouwens weg gegaan. Maakt het nog steeds niet tof om ze dan maar kapot te schieten toch? :{
pi_211207825
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Volgens mij begrijp jij het verschil tussen 'geen' en 'zo min mogelijk' niet zo goed.
jawel. ik ben het niet zo eens met zo min mogelijk
pi_211207828
we zitten nu op bijna 10 duizend palestijnen
pi_211207832
waarvan 1/3 kinderen toch?

hoe is dat zo min mogelijk?
  zondag 5 november 2023 @ 22:23:40 #146
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211207834
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 21:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou. Je kunt je best afvragen waarom iedereen gelieerd (volgens Isral) aan Hamas meteen de executie kogel krijgt.
Hebben zij geen recht op een eerlijk proces?
Heb je voorbeelden van executies (zonder proces)...... ?

Buiten wat men ziet als "executie" omdat een verstopplaats waar terroristen zich meer dan vermoedelijk - iets met zich weigeren over te geven - ophouden ? De vraag is dan idd of dit was gericht op de persoon of de daad.

Nb: een executie is voor mij dat iemand wordt aangehouden en zonder proces vooropgezet of op een later moment wordt vermoord. Nu denk ik - 's uitzoeken - zomaar dat vast ergens in een Isralisch wetje staat dat Hamas een criminele organisatie is die conform wetgeving, direct vervolgd mag en kan worden.

Dat iemand lid of supporter zijnde van Hamas op 1-0 achterstaat bij een aanhouding is gewaarschuwd voor twee, wablief, voor tien. Moraal is overgeven en werkelijk alles laten dat een aanleiding kan zijn om als mogelijk gevaar preventief gelimineerd te worden.
Een agent die thuis wil komen, gaat zeker niet wachten met schieten totdat een moordenaar in bezit van een doelgericht wapen; eerst de trekker als bewijs daarvan heeft overgehaald.
Hamas, haar leden en mogelijk hun aanbidders; vormen wmb een nietsontziende terreurorganisatie om anderen zonder enige scrupule te slachtofferen. vette punt
  Moderator zondag 5 november 2023 @ 22:24:41 #147
236264 crew  capricia
pi_211207851
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:22 schreef bitterbal het volgende:

[..]
nou ja weet niet wat de reden is waarom niet iedereen weg is gegaan. meeste zijn trouwens weg gegaan. Maakt het nog steeds niet tof om ze dan maar kapot te schieten toch? :{
Dat is toch geen bewust doel? :@
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 5 november 2023 @ 22:24:47 #148
346939 Janneke141
pi_211207853
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:23 schreef bitterbal het volgende:

Als andere opties binnen de verdedigingstactiek meer slachtoffers hadden opgeleverd, dan is dit zo min mogelijk.

Vergis je niet, de grootste invloed op 'zo min mogelijk burgerslachtoffers' zit al de hele maand bij Hamas, niet bij Isral.
pi_211207859
quote:

2/3 en daarna heb je alleen nog maar hamas over.
  zondag 5 november 2023 @ 22:25:19 #150
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_211207860
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:24 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
En ik wil dat niet door op een gekkie te reageren zoals bitterbal is?

Dat mensen is hier al jaren bezig.
En iig is er mayo bij :) Jullie maken je te druk.
Lach met een schone bips
pi_211207861
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als andere opties binnen de verdedigingstactiek meer slachtoffers hadden opgeleverd, dan is dit zo min mogelijk.

Vergis je niet, de grootste invloed op 'zo min mogelijk burgerslachtoffers' zit al de hele maand bij Hamas, niet bij Isral.
niet bombarderen is ook een optie toch.
  zondag 5 november 2023 @ 22:25:56 #152
13462 BansheeBoy
pi_211207869
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 22:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Bewust of niet. Ik kijk naar de uitwerking. Intentie zit in het hart, ze kunnen ons alles wijsmaken.

pi_211207870
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:25 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
denk dat ze zich vergist met iemand. Ben echt al heel lang weg geweest uit nieuws
  zondag 5 november 2023 @ 22:26:05 #154
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211207873
Saying the quiet part out loud.

twitter
pi_211207874
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 22:24 schreef capricia het volgende:

[..]
gaat ook niet perongeluk toch
  zondag 5 november 2023 @ 22:26:31 #156
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_211207879
Ik ga wat eten afhalen :)
Lach met een schone bips
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 22:27:07 #157
3928 Ulx
pi_211207885
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:22 schreef bitterbal het volgende:
meeste zijn trouwens weg gegaan
quote:

Vreemd. Je zegt dat de meeste zijn vertrokken. En toch zoveel dode kinderen. Laten ze die op straat spelen als de bommen vallen?
Of telt elke zestienjarige met een AK-74 mee bij de kindertjes?
pi_211207886
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:25 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Joh ik ben ook van de ketchup :) Niemand houdt van mij :D
  zondag 5 november 2023 @ 22:27:15 #159
346939 Janneke141
pi_211207890
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:25 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Niet als je hamas wil verslaan.

Als je het prima vindt dat iedere willekeurige Israli het doelwit kan blijven van Palestijns geweld, dan is Hamas lekker aan raketten en andere wapens laten knutselen inderdaad een goede optie.
  zondag 5 november 2023 @ 22:27:17 #160
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211207893
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:25 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Uh huh.
&lt;signature here&gt;.
pi_211207894
Goede speech wel.

twitter
-Rabia Al-Basri
  Moderator zondag 5 november 2023 @ 22:27:19 #162
236264 crew  capricia
pi_211207895
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:23 schreef Vallon het volgende:

[..]
Heb je voorbeelden van executies (zonder proces)...... ?

Buiten wat men ziet als "executie" omdat een verstopplaats waar terroristen zich meer dan vermoedelijk - iets met zich weigeren over te geven - ophouden ? De vraag is dan idd of dit was gericht op de persoon of de daad.

Nb: een executie is voor mij dat iemand wordt aangehouden en zonder proces vooropgezet of op een later moment wordt vermoord. Nu denk ik - 's uitzoeken - zomaar dat vast ergens in een Isralisch wetje staat dat Hamas een criminele organisatie is die conform wetgeving, direct vervolgd mag en kan worden.

Dat iemand lid of supporter zijnde van Hamas op 1-0 achterstaat bij een aanhouding is gewaarschuwd voor twee, wablief, voor tien. Moraal is overgeven en werkelijk alles laten dat een aanleiding kan zijn om als mogelijk gevaar preventief gelimineerd te worden.
Een agent die thuis wil komen, gaat zeker niet wachten met schieten totdat een moordenaar in bezit van een doelgericht wapen; eerst de trekker als bewijs daarvan heeft overgehaald.
Hamas, haar leden en mogelijk hun aanbidders; vormen wmb een nietsontziende terreurorganisatie om anderen zonder enige scrupule te slachtofferen. vette punt
You are kidding?
Wat denk je dat ieder bombardement op een Hamas leider in Gaza is?
Geen eerlijk proces ieg.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211207902
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
[..]
Vreemd. Je zegt dat de meeste zijn vertrokken. En toch zoveel dode kinderen. Laten ze die op straat spelen als de bommen vallen?
Of telt elke zestienjarige met een AK-74 mee bij de kindertjes?
dat weet ik niet. staat niet in het bericht of ze een ak -47 hebben

Denk dat het verschil is dat ik het bericht lees zoals het er staat en jij er een negatieve draai aan geeft :P
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 22:28:25 #164
3928 Ulx
pi_211207912
quote:
15s.gif Op zondag 5 november 2023 22:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Intentie zit in het hart

Niet alleen in het hart. Ook in het handvest.
pi_211207923
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Niet als je hamas wil verslaan.

Als je het prima vindt dat iedere willekeurige Israli het doelwit kan blijven van Palestijns geweld, dan is Hamas lekker aan raketten en andere wapens laten knutselen inderdaad een goede optie.
wat ik denk dat hoe kut hamas ook is, israel niet zo onschuldig is

dat is wat ik denk. beide partijen zijn verderfelijk
pi_211207924
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 22:27 schreef capricia het volgende:

[..]
You are kidding?
Geen eerlijk proces ieg.
Heb je ooit van het woordje "oorlog" gehoord? ;(

Daar gebeuren hele gemene dingen :'(
pi_211207934
Ik heb nou niet de indrul dat Isral zich druk maakt om burgerslachtoffers. Ze zeggen dat ze alles volgens het oorlogsrecht proberen te doen, maar diep van binnen interesseert het ze geen reet.

Wat was het laatst, 50 doden voor 1 dode Hamas strijder?
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 22:30:41 #168
3928 Ulx
pi_211207935
quote:

[..]
You are kidding?
Geen eerlijk proces ieg.
Eerlijk proces? Het is oorlog.
pi_211207944
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:28 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Eens.
  Moderator zondag 5 november 2023 @ 22:31:40 #170
236264 crew  capricia
pi_211207946
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:26 schreef bitterbal het volgende:

[..]
gaat ook niet perongeluk toch
Dat weet ik niet.
Ik denk dat ze dat niet bewust doen, burgers bombarderen. Maar er ook niet altijd voor terug schrikken.
Ze waarschuwen echt wel heel veel..
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 5 november 2023 @ 22:31:41 #171
13462 BansheeBoy
pi_211207947
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:28 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Absoluut. en dan vind ik hen nog erger omdat je als land geboden bent aan (oorlogs)regels te houden. Je hebt niet het recht je als terrorist te gedragen. In alle nederigheid vind ik dat ze dit wel doen.

pi_211207948
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:30 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb nou niet de indrul dat Isral zich druk maakt om burgerslachtoffers. Ze zeggen dat ze alles volgens het oorlogsrecht proberen te doen, maar diep van binnen interesseert het ze geen reet.
Of het ze geen reet kan schelen weet ik niet, het is alleen volstrekt niet te toetsen.
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 22:32:45 #173
3928 Ulx
pi_211207962
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:30 schreef Discombobulate het volgende:
Volgens mij doen ze dat wel, maar de prioriteit ligt bij het uitroeien van Hamas. Dus staat een burger naast een terrorist, dan heeft die burger gewoon pech.
  zondag 5 november 2023 @ 22:32:53 #174
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211207964
Hilarisch.

twitter
pi_211207967
quote:
15s.gif Op zondag 5 november 2023 22:31 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Absoluut. en dan vind ik hen nog erger omdat je als land geboden bent aan (oorlogs)regels te houden. Je hebt niet het recht je als terrorist te gedragen. In alle nederigheid vind ik dat ze dit wel doen.

Dus Isral is de terrorist hier?
  Moderator zondag 5 november 2023 @ 22:33:24 #176
236264 crew  capricia
pi_211207969
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
Volgens mij doen ze dat wel, maar de prioriteit ligt bij het uitroeien van Hamas. Dus staat een burger naast een terrorist, dan heeft die burger gewoon pech.
Juist.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 5 november 2023 @ 22:34:33 #177
13462 BansheeBoy
pi_211207984
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:33 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Dus Isral is de terrorist hier?
Het zijn allemaal terroristen. Alleen zij doen dit langs sociaal geaccepteerde paden. Maar relatief en absoluut heeft het meer onschuldige slachtoffers tot gevolg. Dat is terreur in optima forma.

Optima forma.

Moderator zondag 5 november 2023 @ 22:35:24 #178
236264 crew  capricia
pi_211208000
quote:
15s.gif Op zondag 5 november 2023 22:31 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

7 oktober h.
Gaat niet zo simpel goed komen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211208002
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 21:53 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Lijkt wel beetje voor de publieke opinie ja.. Je zou verwachten dat er meer gedaan kan worden in de directe omgeving? Of geven ze gewoon eigenlijk geen fuck om mensenlevens?
Dat weet ik niet, ik neem er ook dingen voor aan zoals dat ze dit niet zouden doen voor andere patinten in andere oorlogsgebieden. Ik weet niet of ze daar ook moeite voor doen. Zo wel, dan heb ik niks gezegd...

... maar ik denk van niet. En dan is het antwoord een heel hard en koud "ja, het gaat om de publiciteit en niet om de mensenlevens". Want eens te meer: het percentage Pro-Palestina aanhangers dat echt wat om de Palestijnen geeft is schrikbarend klein.
  zondag 5 november 2023 @ 22:35:50 #180
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211208006
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:31 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Of het ze geen reet kan schelen weet ik niet, het is alleen volstrekt niet te toetsen.
Alsof het boeit. Een hoop mensen moeten op hun werk ook wel eens iets doen wat ze niet leuk vinden. Betekent niet dat die mensen het dan allemaal slecht doen.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 5 november 2023 @ 22:36:26 #181
13462 BansheeBoy
pi_211208016
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 22:35 schreef capricia het volgende:

[..]
7 oktober h.
Gaat niet zo simpel goed komen.
Het is een denkfout om dit als de eerste schakel te zien in deze geweldspiraal van actie reactie.

pi_211208018
quote:
15s.gif Op zondag 5 november 2023 22:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Het zijn allemaal terroristen. Alleen zij doen dit langs sociaal geaccepteerde paden. Maar relatief en absoluut heeft het meer onschuldige slachtoffers tot gevolg. Dat is terreur in optima forma.

Optima forma.

Nee, het zijn niet allemaal terroristen. Zie bovenstaande commentaren.
pi_211208020
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar als deze naast 25 burgers staat misschien ook.

En dan komt toch echt de vraag of het nog proportioneel is.
pi_211208021
quote:
15s.gif Op zondag 5 november 2023 22:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Het is een denkfout om dit als de eerste schakel te zien in deze geweldspiraal van actie reactie.

Dat was al langer bekend.
pi_211208028
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:36 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Ja.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2023 22:37:36 ]
pi_211208036
Ik vermoed dat deze guy in zijn enthousiasme open was over dat er een kans is dat Gaza genuked gaat worden. Met andere woorden zijn intenties waren niet slecht. Waardoor Netanyahu hem voor maar een paar uurtjes heeft geschorst _O-

twitter
-Rabia Al-Basri
  Moderator zondag 5 november 2023 @ 22:38:19 #187
236264 crew  capricia
pi_211208039
quote:
15s.gif Op zondag 5 november 2023 22:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

7 oktober is wel een feit. Een zeer heftig feit.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 5 november 2023 @ 22:38:34 #188
13462 BansheeBoy
pi_211208043
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:36 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Dat was al langer bekend.
Ja, des te kwalijker dat deze denkfout nog steeds wordt gemaakt. En ik vind het absoluut niet erg als je wat meer tijd in je posts steekt. Kwaliteit gaat boven kwantiteit Kloddertje. Steeds 1 regeltje posten met 60% op de man spelen helpt ons niet verder. Doe je best. Ik heb alle vertrouwen in je.

pi_211208051
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:38 schreef Slayage het volgende:
Ik vermoed dat deze guy in zijn enthousiasme open was over dat er een kans is dat Gaza genuked gaat worden. Met andere woorden zijn intenties waren niet slecht. Waardoor Netanyahu hem voor maar een paar uurtjes heeft geschorst _O-

[ twitter ]
Niemand leest jouw X-berichten die blijkbaar van niemand zijn.
  zondag 5 november 2023 @ 22:39:47 #190
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211208058
quote:

De commandant die jij "zou laten leven" ;) omdat er niet 20, maar 25 burgers omheen stonden,

Kan in de toekomst verantwoordelijk zijn voor 100en/1000en doden aan jouw kant.

Die factor valt dus niet te berekenen.
&lt;signature here&gt;.
pi_211208061
Ook dat mag gezegd worden :@
  zondag 5 november 2023 @ 22:41:03 #192
13462 BansheeBoy
pi_211208073
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 22:38 schreef capricia het volgende:

[..]
7 oktober is wel een feit. Een zeer heftig feit.
Ik vind niet dat je dit feit kan ontkennen. Maar als je bedoeld dat er meer feiten zijn die elkaar opvolgen. Dan ben ik je stabiel geaarde man.

Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 22:41:59 #193
3928 Ulx
pi_211208080
quote:

[..]

Probleem is alleen dat je daar niet kunt uitvinden of iemand burger is of niet. Want Hamas gebruikt geen uniformen. Dan kun je dus beter het zekere voor het onzekere nemen. Anders ben jij dood.

Je waarschuwt tenslotte al drie weken dat burgers weg moeten wezen. Precies om deze reden.
pi_211208084
quote:
15s.gif Op zondag 5 november 2023 22:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik vind niet dat je dit feit kan ontkennen. Maar als je bedoeld dat er meer feiten zijn die elkaar opvolgen. Dan ben ik je stabiel geaarde man.

Mag ik even binnenmonds kotsen?
  Moderator zondag 5 november 2023 @ 22:42:48 #195
236264 crew  capricia
pi_211208088
quote:
15s.gif Op zondag 5 november 2023 22:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je een klassieke opleiding gehad hebt?

:D
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 5 november 2023 @ 22:43:39 #196
13462 BansheeBoy
pi_211208097
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:42 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Doe over je ogen heen, kan je die mascara-klodder wegpoetsen. :D

pi_211208098
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:31 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Het blijkt gewoon uit wat ze aan het doen zijn.

Maar duurt wel wat jaar voordat hier deze conclusies over getrokken worden. Was ook lastig om n en ander mbt Rusland te bewijzen.
pi_211208120
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:43 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het blijkt gewoon uit wat ze aan het doen zijn.

Maar duurt wel wat jaar voordat hier deze conclusies over getrokken worden. Was ook lastig om n en ander mbt Rusland te bewijzen.
Haal Rusland er ook nog er even bij :')
  zondag 5 november 2023 @ 22:45:53 #199
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211208121
https://www.aljazeera.com(...)der-israeli-lockdown
‘Like a prison’: The Palestinians in Hebron living under Israeli lockdown
In Hebron’s H2, 700 Israeli settlers get military protection while 35,000 Palestinians can be shot if they step outside.
  zondag 5 november 2023 @ 22:46:34 #200
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211208129
quote:

[..]
Dat lijken kan ik mij meer dan voorstellen omdat het leed oneindig triest is.

Ik wil mij vooralsnog verre houden van de gedachte dat aangedane leed als doel hier de Isralische wens zou zijn.
Dat er pijn zichtbaar is, wil voor mij niet zeggen dat een "oplossing" ook zonder uiterst pijnlijk vervolg mogelijk is.
Omgekeerd denk ik dat Hamas als keuze (met een andere menswaarde), onmiskenbaar besloten heeft dat pijn (laten) toebrengen haar enige overtuiging is om daarmee haar eisen op te kunnen leggen.

Het verschil tussen is de reden tot geweld gebruik of misbruik, dat zelf nimmer een houdbare oplossing kan afdwingen.
Helaas is wmb het stadium whataboutism of afzien van geweld, gezien de niet mis te verstane terreuraanslag van 7/10, gepasseerd. Eerst gegijzelden vrij, dader berechten en onvoorwaardelijk afzien van verdere terreur.

Daarna is een gesprek (met vertegenwoordigers van betrokkenen) weer mogelijk en ja ook dan zal ook Isral meer dan een klein beetje moeten zorgen dat er in ieders belang, perspectief te zien is.
Maar eerst: Hamas volledig opschonen zodat het weer kan opkomen voor haar burgers.
pi_211208149
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 22:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Elementaire spelfouten.
Mijn dochter van 11 maakt deze fouten soms.🥴
Ik haat mijn spellingcontrole soms :(
  zondag 5 november 2023 @ 22:48:26 #202
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211208151
Als men de centrale tunnel afsluit dan kan men de HAMAS strijders ondergrond de zuurstof in de tunnels affakkelen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211208152
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2023 22:39 schreef ExTec het volgende:

[..]
De commandant die jij "zou laten leven" ;) omdat er niet 20, maar 25 burgers omheen stonden,

Kan in de toekomst verantwoordelijk zijn voor 100en/1000en doden aan jouw kant.

Die factor valt dus niet te berekenen.
Als je zeker weet dat het een commandant is of juist voetvolk, is dat van belang.

Want als ik het als leek goed begrijp, ik ben dus absoluut geen jurist, bepalen toch juist dit soort afwegingen door de legerleiding, en de informatie op basis waarvan dergelijke beslissingen worden gemaakt, uiteindelijk of dergelijke
acties wel of niet onder een oorlogsmisdaad vallen.

Vandaar ook mijn opmerking ergens hierboven dat we (nog) niet precies kunnen weten wat hier een oorlogsmisdaad is of niet, daarvoor moet je weten welke besluiten eraan vooraf gingen en op basis waarvan die genomen zijn. Die informatie wordt waarschijnlijk ook nooit of met grote moeite verstrekt, maar dat terzijde.
  zondag 5 november 2023 @ 22:49:41 #204
13462 BansheeBoy
pi_211208166
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 22:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Elementaire spelfouten.
Mijn dochter van 11 maakt deze fouten soms.🥴
Geef haar een klassieke opleiding. In de vorm van weekendschool kan je echt veel bereiken. Gooi er een troubadour tegenaan voor de fun.

pi_211208172
Ja nu is mijn leven volkomen kut want MichaelMoore @sp3c keek toe met zijn bloemen.
  Moderator zondag 5 november 2023 @ 22:52:25 #206
236264 crew  capricia
pi_211208204
quote:
15s.gif Op zondag 5 november 2023 22:49 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Geef haar een klassieke opleiding. In de vorm van weekendschool kan je echt veel bereiken. Gooi er een troubadour tegenaan voor de fun.

Is dat jouw jeugd geweest...weekendschool? Om je Nederlands op te halen ?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211208215
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:42 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Als je dat graag wilt... :%
pi_211208226
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 22:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Weekendschool om je Nederlands op te halen in de moskee.

Serieus?
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 22:54:56 #209
3928 Ulx
pi_211208230
twitter

Er zijn twee versies van deze boten:
Vijf met 20 Trident raketten met elk max 12 kernkoppen, bereik 11,300 km. En vier hebben 154 Tomahawk raketten aan boord en ruimte voor special forces. Het lijkt me dat het om zo'n boot gaat.

Normaal maakt men de locatie van onderzeers niet openbaar. Dit is een niet al te subtiele hint.
  zondag 5 november 2023 @ 22:55:00 #210
13462 BansheeBoy
pi_211208231
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 22:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Reverse engineer mijn teksten en de vraag stellen is hem beantwoorden.

pi_211208253
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Probleem is alleen dat je daar niet kunt uitvinden of iemand burger is of niet. Want Hamas gebruikt geen uniformen. Dan kun je dus beter het zekere voor het onzekere nemen. Anders ben jij dood.

Je waarschuwt tenslotte al drie weken dat burgers weg moeten wezen. Precies om deze reden.
Ja, dat Isral zegt dat mensen moet wegwezen vind ik prima.

Alleen ik denk dat men in Gaza alleen niet bepaald ontvankelijk is voor boodschappen van Israel.

Gooi dan daar nog 24/7 propaganda van Hamas tegenaan en je houdt meer dan genoeg burgers die dan blijven zitten waar ze wonen.
pi_211208277
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:54 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Vijf met 20 Trident raketten met elk max 12 kernkoppen, bereik 11,300 km. En vier hebben 154 Tomahawk raketten aan boord en ruimte voor special forces. Het lijkt me dat het om zo'n boot gaat.

Normaal maakt men de locatie van onderzeers niet openbaar. Dit is een niet al te subtiele hint.
Boot was toch weg? Krijg je deze er voor terug ook. Arme hamas en hezbolla-strijders.
  zondag 5 november 2023 @ 23:00:33 #213
330914 Sherlock_Holmes
pi_211208289
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:27 schreef Slayage het volgende:
Goede speech wel.

[ twitter ]
Ik heb gelukkig goed opgelet met geschiedenis vroeger. Maar ik kan me voorstellen wanneer je er wat zwakker in staat dat het als zoete koek erin gaat. Fascinerend wel.

Je hebt in Amerika altijd van die evenementen waarbij ze historische gebeurtenissen naspelen. Doet me er een beetje aan denken.
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 23:00:33 #214
3928 Ulx
pi_211208290
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:57 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Alleen ik denk dat men in Gaza alleen niet bepaald ontvankelijk is voor boodschappen van Israel.

Gooi dan daar nog 24/7 propaganda van Hamas tegenaan en je houdt meer dan genoeg burgers die dan blijven zitten waar ze wonen.
Ik denk dat de IDF dat ook wel snapt. Ik denk ook dat ze zoiets hebben van: "Ok, dat is nou wat je noemt JULLIE probleem."
pi_211208292
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:57 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

hun probleem, me dunkt.
  zondag 5 november 2023 @ 23:01:06 #216
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211208300
Nvm

[ Bericht 90% gewijzigd door Regilio_ op 05-11-2023 23:07:07 ]
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 5 november 2023 @ 23:01:28 #218
485843 crew  Jippie
pi_211208303
Kunnen jullie wat minder lopen te klieren op elkaar, dat draagt niets bij aan de discussie.
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 23:02:40 #219
3928 Ulx
pi_211208315
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:59 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Boot was toch weg? Krijg je deze er voor terug ook. Arme hamas en hezbolla-strijders.
Centcom omvat ook de Golf en de Indische Oceaan. Ik denk eerder dat het een hint richting Iran is.

Zo van: "Jullie proxies schieten met raketjes h? Weet je wie dat ook kan? Wij. Ja. Echt waar. Deze boot heeft er 154 gericht op jullie."
pi_211208340
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 23:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik denk dat de IDF dat ook wel snapt. Ik denk ook dat ze zoiets hebben van: "Ok, dat is nou wat je noemt JULLIE probleem."
Volgens het oorlogsrecht volgens mij dus niet.

Het maakt geen bal waarom er burgers zijn, je hebt er alsnog rekening mee te houden.
  zondag 5 november 2023 @ 23:06:06 #221
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211208347
quote:

[..]
You are kidding?
Geen eerlijk proces ieg.
Jij ziet het dan onbevooroordeeld als executie omdat je kijkt naar een omstandigheden van een situatie, ik zie het als afgewogen beoordeling om iemand te elimineren.
Dat wil niet zeggen wie er dan het gelijk heeft, alleen vanuit welk zichtpunt iets bezien kan worden.
Helaas (b)lijken,hebben en willen de beoogde doelen niet deelnemen aan een rechtszaak.

Een operatie kan tactisch zeker geslaagde worden genoemd als de doodzieke patint daarbij kans loopt om in die aanpak te overlijden. Geliefden zullen elke negatieve uitkomst zien als voorbedachte moord.
De betrokkenen (zeker uitvoerend) zullen onverhoopte gevolgen van een actie als onvermijdelijk onderdeel zien van de gegeven situatie om daarmee een ingezet doel proberen te bereiken.

Terzijde, nu vermoed ik stellig dat er vast ergens een legitieme rechtvaardiging is in het Isralische (wets)beleid voor acties omdat ik weiger aan te nemen dat daar iemand in de leiding als doorgedraaide psychopaat, zomaar kan besluiten iemand redeloos te vermoorden.
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 23:12:20 #222
3928 Ulx
pi_211208408
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 23:05 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Het maakt geen bal waarom er burgers zijn, je hebt er alsnog rekening mee te houden.
Niet per definitie als ze gebruikt worden als menselijk schild. Je kunt zeggen dat gezien de mogelijkheden en de waarschuwingen die de IDF heeft gegeven dat mensen die zijn achtergebleven dit willens en wetens hebben gedaan. Dat die zich dus vrijwillig in de gevarenzone bevinden. Dat ze dus uit eigen keus menselijk schild zijn. Die hoef je niet meer of minder te ontzien dan een potentile vijand, zeker niet als je ze niet van elkaar kunt onderscheiden.
  zondag 5 november 2023 @ 23:12:32 #223
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211208410
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:54 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Mooie techniek!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_211208419
quote:

[..]

Het was ook gewoon begrijpelijk dat hamas meer dan 1000 burgers afslacht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2023 23:14:39 ]
pi_211208453
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 23:12 schreef Ulx het volgende:

[..]
Niet per definitie als ze gebruikt worden als menselijk schild. Je kunt zeggen dat gezien de mogelijkheden en de waarschuwingen die de IDF heeft gegeven dat mensen die zijn achtergebleven dit willens en wetens hebben gedaan. Dat die zich dus vrijwillig in de gevarenzone bevinden. Dat ze dus uit eigen keus menselijk schild zijn. Die hoef je niet meer of minder te ontzien dan een potentile vijand, zeker niet als je ze niet van elkaar kunt onderscheiden.
Hamas mag mensen niet als menselijk schild gebruiken, evident, maar als (heel veel) burgers achterblijven maakt ze dat als groep nog niet categorisch juridisch legitiem kanonnenvoer. Dan blijft het wikken en wegen per militaire actie.
pi_211208454
quote:

[..]

Oh daar hield hamas ook zo netjes rekening mee met die burgers.

In zulke gevallen zeg ik fuck het oorlogsrecht
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_211208462
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 23:13 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Het was ook gewoon begrijpelijk dat hamas meer dan 1000 burgers afslacht.
Die woorden komen helemaal op jouw conto.
pi_211208476
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 22:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Weet je zeker dat je een klassieke opleiding gehad hebt?

:D
Klassiek in de leer in de moskee wss
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_211208487
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 23:18 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Die woorden komen helemaal op jouw conto.
Niet alleen op mijn rekening. Gelukkig.
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 23:21:54 #230
3928 Ulx
pi_211208497
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 23:17 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Hamas mag mensen niet als menselijk schild gebruiken, evident, maar als (heel veel) burgers achterblijven maakt ze dat als groep nog niet categorisch juridisch legitiem kanonnenvoer. Dan blijft het wikken en wegen per militaire actie.
Klopt, maar aangezien er geen duidelijk zichtbaar onderscheid te maken valt tussen hamassers en burgers tot de eerste begint te schieten is dat niet haalbaar. Je kunt niet verwachten dat je pas mag doen als je beschoten wordt. Zo werkt het ook niet.
pi_211208499
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 23:20 schreef marsan het volgende:

[..]
Klassiek in de leer in de moskee wss
Ja die opmerking had ik al gemaakt :')
pi_211208506
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 23:21 schreef Ulx het volgende:

[..]
Klopt, maar aangezien er geen duidelijk zichtbaar onderscheid te maken valt tussen hamassers en burgers tot de eerste begint te schieten is dat niet haalbaar. Je kunt niet verwachten dat je pas mag doen als je beschoten wordt. Zo werkt het ook niet.
Wijze woorden.
pi_211208522
Naftali Bennet, die in de VS is momenteel voor propaganda doeleinden, wordt herinnerd aan zijn woorden gericht aan een Palestijnse lid van de Knesset: "When you were still swinging from trees, we had a Jewish state here" _O-

Toont maar weer dat de Isralis ook onder normale omstandigheden de Palestijnen niet zien als volwaardige mensen.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211208592
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 23:21 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het is ingewikkeld, dat zeker.

Verdedigen tegen moordpartijen zoals 7 oktober, dat is logisch, zo ook tegen de raketten die af worden geschoten richting Isral, of tegen Hamas als organisatie.

Maar een carte blanche om maar te schieten op alles wat enigzins op Hamas lijkt of op plekken waar heel veel burgers zijn is er ook niet, zeker niet als het vanaf grote afstand gebeurt (zoals bombardementen).
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 5 november 2023 @ 23:34:36 #235
485843 crew  Jippie
pi_211208607
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 23:25 schreef Slayage het volgende:
Naftali Bennet, die in de VS is momenteel voor propaganda doeleinden, wordt herinnerd aan zijn woorden gericht aan een Palestijnse lid van de Knesset: "When you were still swinging from trees, we had a Jewish state here" _O-

Toont maar weer dat de Isralis ook onder normale omstandigheden de Palestijnen niet zien als volwaardige mensen.

[ twitter ]
Het blijft ook maar doorgaan
twitter
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 23:34:56 #236
3928 Ulx
pi_211208608
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 23:32 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Verdedigen tegen moordpartijen zoals 7 oktober, dat is logisch, zo ook tegen de raketten die af worden geschoten richting Isral, of tegen Hamas als organisatie.

Maar een carte blanche om maar te schieten op alles wat enigzins op Hamas lijkt of op plekken waar heel veel burgers zijn is er ook niet, zeker niet als het vanaf grote afstand gebeurt (zoals bombardementen).
Tja, hoeveel waarschuwingen om te vertrekken heb je nodig?
pi_211208609
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 23:17 schreef TLC het volgende:

[..]
Oh daar hield hamas ook zo netjes rekening mee met die burgers.

In zulke gevallen zeg ik fuck het oorlogsrecht
Ik niet.

Wat Isral onderscheidt is juist democratie en recht. Dat het allemaal niet perfect is begrijp ik, maar barbaren zijn er al genoeg in die regio.
  zondag 5 november 2023 @ 23:35:52 #238
13462 BansheeBoy
pi_211208618
Ik vind die hele verdediging politiek geijl. Je zet toch ook niet 5 keepers op doel en 3 elftallen op het veld als de tegenstander allang en breed is vertrokken. Verdedigen doe je tijdens de aanval, niet daarna. Want dan ben je zelf aan het aanvallen en noem je het verdedigen. Geijl dus.

pi_211208619
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 23:32 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Vergeet ook niet de dat de beelden en de verhalen van de massale slachtpartij op 7 oktober in de hoofden van het IDF zitten.

Die mannen en vrouwen hebben wat recht te zetten.
pi_211208633
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 23:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
Tja, hoeveel waarschuwingen om te vertrekken heb je nodig?
Het doet er niet toe waarom er burgers zijn, die zijn er.

Is het de schuld van Hamas? Zeker.

Maar dan toch moet met burgers rekening gehouden worden.
  zondag 5 november 2023 @ 23:40:14 #241
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211208650
twitter
pi_211208652
Isralische propaganda machine be like, "weet je wat een leuk idee is? Where's Waldo, maar dan met ontvoerde kinderen tussen de Hamas terroristen" :')

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211208656
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 23:37 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen het daar mee eens is. De vraag is in welke mate? Duidelijk is dat als je het hebt over proportionele (ivm Hamas' aanval) mate, dan zit IDF duidelijk aan de onderkant. edit: bovenkant bedoelde ik
pi_211208664
quote:

[..]

Hierin zit dan ook het verschil, het IDF probeert nog om burgers te ontzien maar waar het ze niet lukt gaan ze er simpelweg dwars doorheen, je kunt je volk anders niet verdedigen tegen laffe barbaren die je zusje verkrachten, in de fik zetten en vermoorden en zich vervolgens achter de kinderwagen gaan verschuilen.

Wat dat betreft klopt dit dan ook gewoon, "When you were still swinging from trees, we had a Jewish state here", alleen zonder de racistische toon.
  zondag 5 november 2023 @ 23:42:12 #245
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211208667
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 23:40 schreef Slayage het volgende:
Isralische propaganda machine be like, "weet je wat een leuk idee is? Where's Waldo, maar dan met ontvoerde kinderen tussen de Hamas terroristen" :')

[ twitter ]
Je moet toegeven, op gebied van humor kunnen die islamisten echt totaal niet meekomen. Geen greintje lol of plezier te bekennen daar.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 23:42:27 #246
3928 Ulx
pi_211208669
quote:

[..]

Sure. Maar niet ten koste van hun eigen veiligheid.
  zondag 5 november 2023 @ 23:42:39 #247
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211208671
Interessant stuk aangaande internationaal (on)recht t.a.v. de oorlogsituatie(s): https://www.justsecurity.(...)he-israel-hamas-war/

tldr; veel is leeswaardig onderbouwd gezwets in een theoretische ruimte van een rechtszaal waar dingen die afgewogen als puntje bij andermans paaltje komen, uiterst vaag zijn omlijnd. Iedereen heeft of kan ergens op een element of actie(onderdeel); (on)gelijk hebben.

items, volgorde artikel:
1. Gelijkheidsprincipe, partijen zijn gehouden aan hetzelfde, (on)recht.
2. Wie/wat is vijand hier, Isral met Hamas als organisatie of Gaza als gebied ?
3. Is het - daarmee ? - een (inter)lokaal of internationaal conflict (zie ook 2)
4. is het een oorlog ? en/of worden dan de oorlogsregels (Genve) geschonden ?
5. Wie zijn burgers en strijders in het conflict ?
6. Ontvoering is altijd een (oorlogs)misdaad
7. Martelen en verkrachting zijn altijd oorlogsmisdaden.
8. Burgers vooropgezet als doel treffen is een oorlogsmisdaad
Nu wordt het vaag:
9. Disproportioneel burgers treffen is een oorlogsmisdaad
10. Disproportioneel schade toebrengen aan goederen is een oorlogsmisdaad
11. Voorkomen dat onnodig burgerslachtoffers vallen (zie 5?)
12. Burgers gebruiken ter dekking of die doorbreken, geeft verantwoordelijkheden.
13. Straffen (is dat het ?) mag niet het doel van de oorlog zijn.
14. Opsluiten/isoleren tenzij als bescherming om groter leed te verminderen, is een misdaad
15. Burgers hebben recht op redelijke humanitaire verzorging.
16. Is verplaatsen van burgers een misdaad of preventief ter eigener veiligheid
17. Criminele vervolging van misdaden, wie en hoe dan waar ?

Het aantal zekere vinkjes is sws in het nadeel van hamas (w.o. begonnen zijn met ontvoering, planmatig als doel burgers vermoorden). Daarna komen de nodige twijfelpunten van Isral die naar "keuze" zo te zien zijn als misdaad.

Wat dan hier wel of niet gerechtvaardigd of (dis)proportioneel is, is uitermate lastig.
pi_211208680
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 23:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
Sure. Maar niet ten koste van hun eigen veiligheid.
Eens 😎👍
pi_211208688
quote:

[ twitter ]
Waar is Wally? :')
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 23:48:07 #250
3928 Ulx
pi_211208700
quote:

[ twitter ]
De reacties van de hamasfans zijn prachtig. Wat raakt iemand hier een gevoelige snaar.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 6 november 2023 @ 00:11:32 #251
485843 crew  Jippie
pi_211208767
quote:
15s.gif Op zondag 5 november 2023 23:35 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind die hele verdediging politiek geijl. Je zet toch ook niet 5 keepers op doel en 3 elftallen op het veld als de tegenstander allang en breed is vertrokken. Verdedigen doe je tijdens de aanval, niet daarna. Want dan ben je zelf aan het aanvallen en noem je het verdedigen. Geijl dus.

De raketten vliegen nog steeds het Isralische luchtruim binnen, het is niet dat Hamas ba 7 oktober niets meer onderneemt.
  Overall beste user 2022 maandag 6 november 2023 @ 00:11:57 #252
3928 Ulx
pi_211208769
twitter
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 november 2023 @ 00:13:16 #253
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211208774
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 00:11 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Zijn ze nou aan het voorsorteren op escalatie? Want dit is hoe je escalatie krijgt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Overall beste user 2022 maandag 6 november 2023 @ 00:15:44 #254
3928 Ulx
pi_211208781
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 00:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Zijn ze nou aan het voorsorteren op escalatie? Want dit is hoe je escalatie krijgt.
Dit is hoe je escalatie voorkomt. Als Hezbollah zo slim is zich gedeisd te houden.
  maandag 6 november 2023 @ 00:20:15 #255
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211208790
quote:
Want dat gebeurt nu niet?

Of is het bij elk door hamas, gelikt, opgevoerd burgerslachtoffer, janken:

quote:
israel doet niet genoeg aan burgerslachtoffers voorkomen :{
&lt;signature here&gt;.
  maandag 6 november 2023 @ 00:25:16 #256
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211208802
twitter
  maandag 6 november 2023 @ 00:26:17 #257
330914 Sherlock_Holmes
pi_211208804
quote:
15s.gif Op zondag 5 november 2023 23:35 schreef BansheeBoy het volgende:

Du hast recht.
  maandag 6 november 2023 @ 00:29:12 #258
38496 Perrin
pi_211208813
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 00:25 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Bij de buren afgeleverd in Egypte vooralsnog.
  Overall beste user 2022 maandag 6 november 2023 @ 00:39:27 #259
3928 Ulx
pi_211208838
Ik had deze nog niet gezien.

twitter
  maandag 6 november 2023 @ 00:43:17 #260
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211208844
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 00:25 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Lijkt mij fake uit naam van Al Jazeera (?), noch vind ik bevestiging elders en de IronDomeFacility zal imo wel zeker (in staat zal zijn) meer dan alleen een onderscheidende waterjet neer te kunnen halen.

Mocht het zo zijn, dan is een recept tot escalatie of false-flag wanneer anderen dan Isral aldaar gaan in- of rondvliegen ?
pi_211208845
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 00:39 schreef Ulx het volgende:

[ twitter ]
ja nu het om israel gaat vallen beide politieke kanten in murika weer terug in leuk oud gedrag

antigenot
  Overall beste user 2022 maandag 6 november 2023 @ 00:55:48 #262
3928 Ulx
pi_211208866
quote:
14s.gif Op maandag 6 november 2023 00:43 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ja nu het om israel gaat vallen beide politieke kanten in murika weer terug in leuk oud gedrag

antigenot
Valt wel mee toch? Trump deelde toch complimenten uit aan Hamas? Dat het heel slim was en zo?
  Overall beste user 2022 maandag 6 november 2023 @ 01:00:46 #263
3928 Ulx
pi_211208873
Mocht je last van slapeloosheid hebben:

twitter

Ik moet zeggen dat al die speeches van en interviews met die honchos nogal wereldvreeemd overkomen. Ongenspireerd. Afgelopen maand heb ik een aantal interviews bekeken en die lui van Hamas waren echt verrast hoe ze door de arabische pers werden aangepakt.
pi_211208879
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 01:00 schreef Ulx het volgende:
Mocht je last van slapeloosheid hebben:

[ twitter ]

Ik moet zeggen dat al die speeches van en interviews met die honchos nogal wereldvreeemd overkomen. Ongenspireerd. Afgelopen maand heb ik een aantal interviews bekeken en die lui van Hamas waren echt verrast hoe ze door de arabische pers werden aangepakt.
het is dan ook slechts de machtigste gang in een klein land

lijken me ook geen mensen die bedreven zijn in staatsmanschap of de 'juiste' uitstraling in de pers
  Overall beste user 2022 maandag 6 november 2023 @ 01:06:47 #265
3928 Ulx
pi_211208882
quote:
10s.gif Op maandag 6 november 2023 01:04 schreef aTypisch het volgende:

[..]
het is dan ook slechts de machtigste gang in een klein land

lijken me ook geen mensen die bedreven zijn in staatsmanschap of de 'juiste' uitstraling in de pers
Nou ja, diplomatisch en pragmatisch kunnen opereren is wel handig als je doelen wil bereiken.
pi_211208883
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 01:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nou ja, diplomatisch en pragmatisch kunnen opereren is wel handig als je doelen wil bereiken.
wees blij dat ze dat niet kunnen in jouw ogen
  Overall beste user 2022 maandag 6 november 2023 @ 01:09:32 #267
3928 Ulx
pi_211208884
quote:
10s.gif Op maandag 6 november 2023 01:07 schreef aTypisch het volgende:

[..]
wees blij dat ze dat niet kunnen in jouw ogen
Hoezo? Ik had Hamas best concessies willen zien maken. In 2000/2001 vooral.
pi_211208895
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 00:39 schreef Ulx het volgende:

[ twitter ]
Deze wel?

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 maandag 6 november 2023 @ 01:30:55 #269
3928 Ulx
pi_211208905
quote:
10s.gif Op maandag 6 november 2023 01:17 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Deze wel?

[ twitter ]
Die had ik wel even langs zien komen. Schouderophaal. De grondtroepen gaan binnenkort elke deur intrappen denk ik.
pi_211209121
Artikel van NRC over journalisten in Gaza.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-te-sterven-a4179795
pi_211209213
Ramen moskee in Culemborg vernield, verdachte aangehouden
https://nos.nl/artikel/24(...)erdachte-aangehouden
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 6 november 2023 @ 07:57:01 #272
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211209226
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 07:52 schreef Aether het volgende:
Ik vraag me altijd af wat mensen die dit soort dingen doen nou willen bereiken.
Zal wel weer een heel simpele tokkie of zatlap zijn die denkt dat hij alle moslims weg kan jagen door een paar ruiten in te gooien.
  maandag 6 november 2023 @ 08:32:30 #273
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211209393
quote:
Idioot. Hopelijk gewoon een zatlap.
  maandag 6 november 2023 @ 08:53:11 #274
38496 Perrin
pi_211209499
Schade vergoeden en werkstrafje plantsoenendienst rondom de moskee.
  maandag 6 november 2023 @ 08:59:13 #275
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211209532
quote:
14s.gif Op maandag 6 november 2023 08:53 schreef Perrin het volgende:
Schade vergoeden en werkstrafje plantsoenendienst rondom de moskee.
Dat zou redelijk zijn denk ik, hangt wat van de omstandigheden af. Met een beetje pech krijgt deze man een wat politiek ingestelde OvJ die dit als een terroristisch misdrijf gaat vervolgen.
pi_211209556
quote:
jeetje

en dan hier in dit topic wel juichen als er een paar ruiten worden uitgegooid met wat democratische bommen hier verder vandaan :')
pi_211209579
twitter
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211209606
Tja miljoenen jodenhaters binnen halen.. je ziet de angst onder politie en politiek.
In Duitsland komen moslims er openlijk over uit om hier een kalifaat te stichten en rellen ze nu daar dag en nacht.

In Engeland is het nog veel erger, daar krijg je de politie aan je deur als je kritiek uit op de pro Palestijnse protesten. (En dan bedoel ik gewoon normaal kritiek)

Die man werd zelfs gearresteerd.

Of als je daar met de Engelse vlag zwaait, nemen ze je het af want “they are with more then us”.. en hebben dus geen moeite met een buitenlandse vlag die daar gezwaaid word als een vorm van domineren.

Blanken zijn totaal de weg kwijt in Europa.
pi_211209643
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 09:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Tja miljoenen jodenhaters binnen halen.. je ziet de angst onder politie en politiek.
In Duitsland komen moslims er openlijk over uit om hier een kalifaat te stichten en rellen ze nu daar dag en nacht.

In Engeland is het nog veel erger, daar krijg je de politie aan je deur als je kritiek uit op de pro Palestijnse protesten. (En dan bedoel ik gewoon normaal kritiek)

Die man werd zelfs gearresteerd.

Of als je daar met de Engelse vlag zwaait, nemen ze je het af want “they are with more then us”.. en hebben dus geen moeite met een buitenlandse vlag die daar gezwaaid word als een vorm van domineren.

Blanken zijn totaal de weg kwijt in Europa.
Jarenlang sociaal engineering en afbraak van het nationalisme. We mochten ons niet meer identificeren als Nederlander, Engelander, Duitser etc. onze cultuur was niets en afgebroken, we zijn gesloopt, uit elkaar gespeeld en verdeeld. Jarenlange indoctrinatie via de media en politiek dat het andere kamp zonder enige twijfel of discussie de as van het kwaad is. En ondertussen blijven de grenzen open voor volk wat zich wel verbonden voelt met elkaar door de achterliggende radicale ideologie.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211209755
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 09:15 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Jarenlang sociaal engineering en afbraak van het nationalisme. We mochten ons niet meer identificeren als Nederlander, Engelander, Duitser etc. onze cultuur was niets en afgebroken, we zijn gesloopt, uit elkaar gespeeld en verdeeld. Jarenlange indoctrinatie via de media en politiek dat het andere kamp zonder enige twijfel of discussie de as van het kwaad is. En ondertussen blijven de grenzen open voor volk wat zich wel verbonden voelt met elkaar door de achterliggende radicale ideologie.
Je kan dit blootstellen met een simpel voorbeeld in hoeverre wij in het westen, Blanke mensen dus, zijn gehersenspoeld.

Als ik zou zeggen, ik wil een kindje maken met een blanke vrouw om de bloedlijn puur te houden (en zelfs ikzelf cringe automatisch dus kun je nagaan) gaan er heel wat wenkbrauwen omhoog en word zoiets afgekeurd of weggezet onder een of andere fictieve vorm van nationalisme of extreem rechts.

Zou een zwarte man of vrouw, of een aziaat dit tegen je zeggen, zou je waarschijnlijk je schouders ophalen en van mening zijn dat je dit begrijpelijk vindt.

Zo lijp zijn we hier inmiddels, dat we wel erkennen dat er verschillende huidkleurtjes zijn, maar blank mag niks vinden van zijn eigen groep want dit is dan opeens “nazisme” of iets in die richting.
  maandag 6 november 2023 @ 09:32:51 #281
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211209798
https://www.timesofisrael(...)ld-face-hate-probes/
Employee for London police allegedly says all who back Israel should face hate probes
The London Metropolitan Police say they are looking into an apparent employee who said those supporting Israel in its war against Hamas should be investigated for hate crimes and extremism.

In a post circulating on social media, the woman allegedly wrote: “I think at this point, if anyone openly agrees with the war in Gaza, they should be called out as Islamophobic and inciting hatred against Muslims. That should be investigated as extremism.”

She is listed on LinkedIn as a “Met Police Program Facilitator and Project Manager.”

The woman added: “Whether the [counterterrorism] world decides to act fairly and proportionately and treat IDF support as an extremist ideology, I don’t know.”

The Met Police tells the Mail Online it is aware of the post and is investigating.

maandag 6 november 2023 @ 09:35:36 #282
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211209826
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 09:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Als ik zou zeggen, ik wil een kindje maken met een blanke vrouw om de bloedlijn puur te houden
Ja dan ben je ook goed gestoord
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211209883
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 09:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja dan ben je ook goed gestoord
Waarom?

Het is doodnormaal eigenlijk overal op de wereld.
pi_211209901
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 09:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Je kan dit blootstellen met een simpel voorbeeld in hoeverre wij in het westen, Blanke mensen dus, zijn gehersenspoeld.

Als ik zou zeggen, ik wil een kindje maken met een blanke vrouw om de bloedlijn puur te houden (en zelfs ikzelf cringe automatisch dus kun je nagaan) gaan er heel wat wenkbrauwen omhoog en word zoiets afgekeurd of weggezet onder een of andere fictieve vorm van nationalisme of extreem rechts.

Zou een zwarte man of vrouw, of een aziaat dit tegen je zeggen, zou je waarschijnlijk je schouders ophalen en van mening zijn dat je dit begrijpelijk vindt.

Zo lijp zijn we hier inmiddels, dat we wel erkennen dat er verschillende huidkleurtjes zijn, maar blank mag niks vinden van zijn eigen groep want dit is dan opeens “nazisme” of iets in die richting.
Raar voorbeeld en echt volledig 'cringe'. Het maakt me geen mallemoer uit wat iemands afkomst is, als mensen de 'bloedlijn puur' willen houden zijn ze gewoon af wat mij betreft.

Misschien ben je zelf gehersenspoeld met rotzooi van mensen die dit soort flauwekul geloven.
pi_211209924
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 09:42 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Raar voorbeeld en echt volledig 'cringe'. Het maakt me geen mallemoer uit wat iemands afkomst is, als mensen de 'bloedlijn puur' willen houden zijn ze gewoon af wat mij betreft.

Misschien ben je zelf gehersenspoeld met rotzooi van mensen die dit soort flauwekul geloven.
Ik kijk naar hoe andere etniciteiten hiermee omgaan, dit word daar normaal gevonden ook als dit dan benoemd word naar blanken toe.

Maar als een blanke dit zou zeggen, krijg je dus dit soort reacties.
Maw het zou niets uit moeten maken, wie dit zou willen.
pi_211209929
Dit topic begint een rare wending te nemen.
  maandag 6 november 2023 @ 09:46:21 #287
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211209932
Deze kwam ik tegen, vond hem wel grappig })

Edit, de tekst valt weg op de thumbnail, even klikken

pi_211209944
We krijgen dadelijk een Turks-Koerdische premier met een Joodse man, Nederland als lichtend voorbeeld voor de homo sapiens.
pi_211209948
quote:
10s.gif Op maandag 6 november 2023 09:46 schreef UitStraling het volgende:
Dit topic begint een rare wending te nemen.
Moet ook. :9

Beter dan de haat heen en weer tussen pro en anti joden.
pi_211209955
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 09:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ik kijk naar hoe andere etniciteiten hiermee omgaan, dit word daar normaal gevonden ook als dit dan benoemd word naar blanken toe.

Maar als een blanke dit zou zeggen, krijg je dus dit soort reacties.
Maw het zou niets uit moeten maken, wie dit zou willen.
Ik heb dit nog nooit door iemand benoemd zien worden naar mij als blanke, maar als het wel zou gebeuren zou ik gelijk wat van zulke waanzin zeggen. Dus ik val niet onder 'krijg je dus dit soort reacties', het is dus flauw om mijn reactie als bevestiging van je gelijk aan te halen als dat evident niet het geval is.

Verder is het offtopic.
  maandag 6 november 2023 @ 09:52:28 #291
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211209965
BRING THEM HOME!

"Don't take me, I'm too young!"

This is the last message Renana Yaacov- Gome heard from her son before he was taken hostage by Hamas terrorists.

Merav Tal, her partner Yair and Yair's two children (age 16 and 12) were kidnapped from their homes in Israel and are currently being held hostage in Gaza.
twitter
pi_211209968
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 09:50 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ik heb dit nog nooit door iemand benoemd zien worden naar mij als blanke, maar als het wel zou gebeuren zou ik gelijk wat van zulke waanzin zeggen. Dus ik val niet onder 'krijg je dus dit soort reacties', het is dus flauw om mijn reactie als bevestiging van je gelijk aan te halen als dat evident niet het geval is.

Verder is het offtopic.
Dat zou je niet eens durven.
Dat weet ik 100% zeker.
  maandag 6 november 2023 @ 09:54:24 #293
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 6 november 2023 @ 09:57:21 #294
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 6 november 2023 @ 09:58:19 #295
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211210013
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 09:48 schreef UitStraling het volgende:
We krijgen dadelijk een Turks-Koerdische premier met een Joodse man, Nederland als lichtend voorbeeld voor de homo sapiens.
Niets ten nadele van Yesilgoz persoonlijk, maar ik vind het toch wat apart als ze premier zou worden. Vooral op het internationale vlak krijg je dan gewoon potentile bijgevoelens. Stel ze moet iets met Turkije onderhandelen, dan zijn er meteen al door haar niet-Nederlandse afkomst aan beide zijden bewuste of onbewuste factoren die invloed kunnen hebben. Je injecteert dan de Koerdische kwestie in wat een Nederlands/Turks onderonsje zou moeten zijn.

Als er in het geval van een premier met Nederlandse afkomst zulke factoren zijn, zoals bijv in de relatie met Indonesi of Suriname, dan vind ik dat geen probleem omdat die factoren inherent zijn aan de relatie en geschiedenis tussen de landen.
  maandag 6 november 2023 @ 09:58:59 #296
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 6 november 2023 @ 10:00:30 #297
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211210045
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 09:58 schreef nixxx het volgende:

[..]
Niets ten nadele van Yesilgoz persoonlijk, maar ik vind het toch wat apart als ze premier zou worden. Vooral op het internationale vlak krijg je dan gewoon potentile bijgevoelens. Stel ze moet iets met Turkije onderhandelen, dan zijn er meteen al door haar niet-Nederlandse afkomst aan beide zijden bewuste of onbewuste factoren die invloed kunnen hebben. Je injecteert dan de Koerdische kwestie in wat een Nederlands/Turks onderonsje zou moeten zijn.

Als er in het geval van een premier met Nederlandse afkomst zulke factoren zijn, zoals bijv in de relatie met Indonesi of Suriname, dan vind ik dat geen probleem omdat die factoren inherent zijn aan de relatie en geschiedenis tussen de landen.
Ik heb zo het vermoeden dat ze zo slim en gewiekst is dat ze dat juist tot een kracht kan maken, Erdogan zal er wat minder makkelijk instaan gezien haar vader en afkomst maar dat is toch echt zijn probleem en handicap.
pi_211210052
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 09:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dat zou je niet eens durven.
Dat weet ik 100% zeker.
Haha, even serieus, wat is dat voor rare projectie (die alles over jou zegt en niets over mij)?
pi_211210140
quote:
Prachtig, zo'n medium waar iedereen iets kan roepen.
pi_211210173
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 09:50 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Verder is het offtopic.
Ik ben het niet met hem eens maar kan jou zeggen dat het idd wel zeer aanwezig is buiten het Westen. Aan der lieve meegemaakt in Azie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')