abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211206114
Samenvatting 7 oktober tot met 28 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.

Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Isral trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit lijkt echter nog niet het grondoffensief te zijn.

Recente frontpage berichten 28 oktober met dank aan @Jippie
Hamas heeft in Moskou onderhandeld over vrijlating gijzelaars
Joodse school Cheider weer open: 'Veiligheid van de leerlingen is verbeterd'
Erdogan: 'het Westen negeert mensenrechtenschendingen in Gaza'

Also: frontpage :')

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

pi_211206120
twitter
pi_211206136
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:14 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
Ah gezellig.

wie zijn dit
pi_211206145
Een zwarte trans lesbi- geen idee
pi_211206154
Was net F1 kijken, iets gemist vandaag?
Lach met een schone bips
pi_211206193
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:16 schreef myShizzle het volgende:
Een zwarte trans lesbi- geen idee
hmmm
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 20:18:34 #7
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211206199
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ulx doet dus aan coping. Die man is volgens mij gewoon papa he.

Hij vindt dode kinderen helemaal niet prettig, maar wil wel heel graag partij kiezen in een conflict ... km verderop.
Natuurlijk kies ik partij. En de keuze heb ik zo gemaakt:

• Er is een staakt-het-vuren op 6 oktober.
• Hamas verbreekt die en gaat op een martel-verkracht-ontvoer-moordpartij.
• Hamas gaat verkondigen dat ze dat soort dingen gaan herhalen

Dan is de keuze eenvoudig. Ik ben ervoor Hamas helemaal af te maken. En Isral ook. En die zegt dat ze dat ook gaan doen.

En ineens brult iedereen "Boehoehoe we willen een staakthetvuren want kindjes in Gaza zijn zielig. Oh, en die raketten die ze afschieten moet je niet op letten want Iron Dome."
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 5 november 2023 @ 20:18:37 #8
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211206201
Even ontopic. NRC meldt dat Gaza stad omsingeld is en dat binnen 48 uur het Isralisch leger de stad binnen zal trekken om te gaan vechten.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211206212
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dan is de keuze eenvoudig. Ik ben ervoor Hamas helemaal af te maken. En Isral ook. En die zegt dat ze dat ook gaan doen.

En ineens brult iedereen "Boehoehoe we willen een staakthetvuren want kindjes in Gaza zijn zielig. Oh, en die raketten die ze afschieten moet je niet op letten want Iron Dome."
:')
  zondag 5 november 2023 @ 20:20:13 #10
438527 MissButterflyy
pi_211206226
En volgens NRC zou het einddoel zijn hier de Hamas strijders te pakken en het tunnel netwerk te vernietigen. Ik ben benieuwd…
  zondag 5 november 2023 @ 20:20:46 #11
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211206240
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:14 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
Vandaag natuurlijk nog even V for vendetta gekeken.
Strength through Unity!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 5 november 2023 @ 20:21:10 #12
438527 MissButterflyy
pi_211206248
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

Die kinderen schieten toch geen raketten af.

Hoop dat het klopt dat er een einde in zicht is.
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 20:22:21 #13
3928 Ulx
pi_211206270
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 20:20 schreef MissButterflyy het volgende:
En volgens NRC zou het einddoel zijn hier de Hamas strijders te pakken en het tunnel netwerk te vernietigen. Ik ben benieuwd…
Dan denk ik dat ze gelijk hebben. We gaan uitvinden of er wel of geen hamas infrastructuur onder ziekenhuizen en scholen liggen. Wat denk jij?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 5 november 2023 @ 20:23:34 #14
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 5 november 2023 @ 20:23:37 #15
438527 MissButterflyy
pi_211206294
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:22 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dan denk ik dat ze gelijk hebben. We gaan uitvinden of er wel of geen hamas infrastructuur onder ziekenhuizen en scholen liggen. Wat denk jij?
Vast onder heel Gaza, schat. Niet alleen ziekenhuizen en scholen :*
pi_211206324
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:22 schreef Ulx het volgende:

[..]
Overal, boven de grond en onder de grond.

Definitief uitroeien zal niet lukken.

En dus zal er ook een politieke oplossing moeten komen.
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 20:26:24 #17
3928 Ulx
pi_211206332
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 20:21 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Die kinderen schieten toch geen raketten af.

Dit kind wel.

twitter
  zondag 5 november 2023 @ 20:30:53 #18
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211206378
https://www.reddit.com/r/(...)_iran_helping_hamas/
New York Times: Russia, China, Iran helping Hamas wage war on Israel online

comment
This is the thing I am most concerned of regarding TikTok. Just imagine how easily China can shift the opinion of a whole generation of people who has no idea what proper journalism is. TikTok shapes the FIRST public opinion , and can maintain it later on. Imagine a scenario where China opens an attack on Taiwan and simultaneously TikTok shows everyone fake news videos that Taiwan opened fire first

comment
Had a friend on Tiktok start going off about how Israel is committing genocide and how Israel needs to be exterminated and given to Palestine.... Without a hint of irony. Then posted Hamas propaganda videos...

[ Bericht 28% gewijzigd door slashdotter3 op 05-11-2023 20:41:35 ]
  zondag 5 november 2023 @ 20:34:33 #19
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211206445
Ook nu weer zware bombardementen in Gaza-stad:
twitter
  zondag 5 november 2023 @ 20:38:54 #21
438527 MissButterflyy
pi_211206469
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dit kind wel.

[ twitter ]
Ja, dat vind ik zielig als zo’n jongen wordt gebruikt.
Maar staat dit voor alle kinderen in Gaza?
pi_211206485
Stel een ongelooflijke vies smerig klote wijf haalt het bloed onder je nagels vandaan en blijft je maar slaan. Je bent het zat en geeft een beuk terug. Waarna ze jammert 'je mag geen meisjes slaan!' 😭

Deze vergelijking kan je ook trekken naar het huidige conflict. Steeds maar weer hetzelfde argument van de Palestijnen-lovers:boehoehoe de kindjes 😭😭😭

Wel beste mensjes, Hamas zou ook de strijd op kunnen geven en de gijzelaars laten gaan. Doen ze niet, en Hamas laten zitten is voor Isral geen optie. Dus tsja.. treurig van de burgerslachtoffers maar wie wind zaait zal storm oogsten.
pi_211206491
Van ad blog

Turkije gaat duizend Palestijnse kankerpatinten en gewonden overbrengen naar Turkije voor behandeling, zegt de Turkse gezondheidsminister Fahrettin Koca. Turkije is daarvoor in overleg met Egypte, dat de grensovergang controleert via welke ernstig zieke en gewonde Palestijnen de Gazastrook kunnen verlaten.

Het Turks-Palestijnse Vriendschapsziekenhuis in de Gazastrook was het enige ziekenhuis waar kankerpatinten konden worden behandeld. Het ziekenhuis werd opgezet met steun van Turkije. Doordat brandstof opraakt in het Palestijnse gebied, moest het ziekenhuis vorige week noodgedwongen stoppen met behandelingen. Brandstof komt het gebied niet meer in sinds Isral kort na een verrassingsaanval van Hamas op 7 oktober een totale blokkade van de Gazastrook oplegde.

Sinds de grensovergang tussen Egypte en de Gazastrook bij Rafah af en toe opengaat, heeft een aantal zwaargewonde Palestijnen het gebied kunnen verlaten om medische behandeling te krijgen. De Verenigde Arabische Emiraten hebben gezegd duizend Palestijnse kinderen op te willen vangen voor behandeling.

https://www.ad.nl/buitenl(...)afgesneden~a1cc9bea/

zou mooi zijn als dat zou lukken
pi_211206532
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:39 schreef Pleun2011 het volgende:
Stel een ongelooflijke vies smerig klote wijf haalt het bloed onder je nagels vandaan en blijft je maar slaan. Je bent het zat en geeft een beuk terug. Waarna ze jammert 'je mag geen meisjes slaan!' 😭

Deze vergelijking kan je ook trekken naar het huidige conflict. Steeds maar weer hetzelfde argument van de Palestijnen-lovers:boehoehoe de kindjes 😭😭😭

Wel beste mensjes, Hamas zou ook de strijd op kunnen geven en de gijzelaars laten gaan. Doen ze niet, en Hamas laten zitten is voor Isral geen optie. Dus tsja.. treurig van de burgerslachtoffers maar wie wind zaait zal storm oogsten.
dan straf je dus de burgers voor wat hamas doet
pi_211206542
En dan om jouw rare voorbeeld te blijven, zouden we de kinderen, familieleden, buren en stadsgenoten van dat smerige wijf ook maar moeten slaan
  zondag 5 november 2023 @ 20:46:27 #26
438527 MissButterflyy
pi_211206577
Ja Pleun2011, dat is echt een raar voorbeeld.
Daar kweek je geen begrip mee.

Het zal wel met je geboortejaar te maken hebben. Kids van die leeftijd hebben wel vaker zo’n logica. :')
pi_211206579
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:42 schreef bitterbal het volgende:

[..]
En als je Hamas niet naar zijn grootje schiet straf je dus de Isralische burgers die enkel kunnen wachten op het volgende raketsalvo of massaslachting.
pi_211206583
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:42 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Isral straft helemaal niemand, dat is een frame van anti-Isral-types. Of Isral er alles aan doet om burgerslachtoffers te vermijden weet ik niet, maar Hamas staat zelf nogal onverschillig tegenover de eigen bevolking. Maar ik kan mij goed voorstellen dat Isral koste wat het kost Hamas wil uitroeien en burgerslachtoffers daarom voor lief neemt. Dat is in eerste instantie de verantwoordelijkheid van Hamas, zij hebben dit in gang gezet. En stoppen willen zij kennelijk niet.
pi_211206585
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
En als je Hamas niet naar zijn grootje schiet straf je dus de Isralische burgers die enkel kunnen wachten op het volgende raketsalvo of massaslachting.
nou je kan hamas misschien wat doelgerichter aanpakken
pi_211206594
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:47 schreef bitterbal het volgende:

[..]
En hoe zou dat dan precies in zijn werk moeten gaan?
pi_211206606
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:46 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Isral straft helemaal niemand, dat is een frame van anti-Isral-types. Of Isral er alles aan doet om burgerslachtoffers te vermijden weet ik niet, maar Hamas staat zelf nogal onverschillig tegenover de eigen bevolking. Maar ik kan mij goed voorstellen dat Isral koste wat het kost Hamas wil uitroeien en burgerslachtoffers daarom voor lief neemt. Dat is in eerste instantie de verantwoordelijkheid van Hamas, zij hebben dit in gang gezet. En stoppen willen zij kennelijk niet.
In jouw voorbeeld neem ik de kinderen ,de familieleden, de buren en de rest ook voor lief :P
pi_211206615
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2023 20:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En hoe zou dat dan precies in zijn werk moeten gaan?
nou bv niet 50 palestijnen de dood in jagen voor 1 commandant zoals bij dat kamp
pi_211206620
Iets minder gebouwen met de grond gelijk maken waar mensen in zitten.

Zoiets denk ik
pi_211206624
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 20:38 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, dat vind ik zielig als zo’n jongen wordt gebruikt.
Maar staat dit voor alle kinderen in Gaza?
Het gaan er komende jaren alleen maar meer worden die zich aansluiten bij Hamas.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_211206645
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:47 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Ja black hawk down naspelen!! Veel minder dodelijk.
pi_211206649
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja black hawk down naspelen!! Veel minder dodelijk.
is dat een spel?
pi_211206651
quote:
15s.gif Op zondag 5 november 2023 20:48 schreef bitterbal het volgende:

[..]
nou bv niet 50 palestijnen de dood in jagen voor 1 commandant zoals bij dat kamp
Is het erg als de soldaten van die commandant ook sneuvelen in dezelfde aanval?
pi_211206657
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Is het erg als de soldaten van die commandant ook sneuvelen in dezelfde aanval?
oh nee hamassers die sneuvelen is niet erg
pi_211206659
maar ga nou nie weer zeggen dat dat allemaal hammassers waren :P
  zondag 5 november 2023 @ 20:52:32 #40
438527 MissButterflyy
pi_211206667
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:49 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het gaan er komende jaren alleen maar meer worden die zich aansluiten bij Hamas.
Dat gaat wel gebeuren als Isral het in een teringzooi achterlaat en er verder niks meer mee te maken wil hebben.
pi_211206683
quote:

[..]
Zo is dat, dat is geen wensdenken, dat zal logischerwijs het gevolg zijn van de zoveelste Gaza oorlog.

IDF zal de radicale geest niet definitief in de fles krijgen door nu heel veel lui van Hamas te doden. De haat groeit alleen maar.

Andersom ook niet, de moordpartijen door Hamas zijn ook de zoveelste doodsteek voor de vredesbeweging.

Hopeloos allemaal.
pi_211206684
quote:
10s.gif Op zondag 5 november 2023 20:50 schreef bitterbal het volgende:

[..]
is dat een spel?
Ook, maar het is voornamelijk bekend als een film over de veldslag in Mogadishu waarin special forces gerichte acties deden om de organisatie van een genocidepleger te ontmantelen. De halve stad werd overhoop geschoten met honderden doden en Amerikaanse lijken werden door de straten gesleept.
pi_211206691
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ook, maar het is voornamelijk bekend als een film over de veldslag in Mogadishu waarin special forces gerichte acties deden om de organisatie van een genocidepleger te ontmantelen. De halve stad werd overhoop geschoten met honderden doden en Amerikaanse lijken werden door de straten gesleept.
mja das niet helemaal de bedoeling
pi_211206696
Indrukwekkende interview met een Isralische auteur, vredesactivist in de Volkskrant

‘Mijn vader heeft de Tweede Wereldoorlog overleefd door zich zeshonderd dagen in een gat onder de grond te verstoppen in wat nu Belarus is. Ik heb hem gevraagd: wat deed je om niet gek te worden? Hij zei dat hij elke dag een alternatief universum bedacht, waarin de realiteit precies zo was als de werkelijkheid waarin we leven, maar waarin hij n detail had veranderd. De nazi’s zochten bijvoorbeeld wel naar Joden, maar als ze ze gevonden hadden, gaven ze snoep en chocola. En daar verzon hij dan een verhaal bij. En de volgende dag verzon hij een nieuwe werkelijkheid.

‘Ik vroeg hem: wat maken die verhalen nou uit? Je zit in een gat in de grond en er lopen nazi’s boven je hoofd die je zus hebben vermoord. Mijn vader zei: ik wilde geloven dat wat ik me kon voorstellen ook een mogelijkheid was. Zo maakte ik mijn wereld groter. Daarmee creerde ik ruimte voor hoop.

‘Later ben ik ook zo begonnen met schrijven, als soldaat in een kleine raamloze bunker. De kogel waarmee mijn beste vriend zich net door zijn hoofd had geschoten zat nog in het houten kastje achter me, de vloer plakte nog van het bloed. Toen schreef ik mijn eerste korte verhaal. Soms kun je de werkelijkheid niet veranderen, maar kun je wel een alternatieve werkelijkheid creren, alsof die ook mogelijk is. In de meest duistere tijden is dat ook wat waard.’
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211206700
quote:
15s.gif Op zondag 5 november 2023 20:54 schreef bitterbal het volgende:

[..]
mja das niet helemaal de bedoeling
Dat was toen ook niet helemaal de bedoeling.
pi_211206717
quote:

[..]
Israel zit er, zo lijkt het, niet zo mee om Gaza plat te bombarderen.
Het vertrouwen tussen de Palestijnen en Israeliers is weg omdat iedereen ook wel ziet dat het een oneindig verhaal is. Daarom beginnen mensen wat genocidale trekjes te ontwikkelen. "Als wij hen niet uitroeien roeien zij ons uit".
  zondag 5 november 2023 @ 21:00:42 #47
438527 MissButterflyy
pi_211206765
De live-stream doet het trouwens niet meer. Er is weer een black out.
pi_211206774
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:56 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Het vertrouwen tussen de Palestijnen en Israeliers is weg omdat iedereen ook wel ziet dat het een oneindig verhaal is. Daarom beginnen mensen wat genocidale trekjes te ontwikkelen. "Als wij hen niet uitroeien roeien zij ons uit".
Met de wapens die Isral heeft en wat er tot nu toe aan schade is na een maand oorlog, valt het nog allemaal enorm mee. Als men het serieus had gewild, hadden ze de hele Gazastrook in een paar uur kunnen wegvagen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211206787
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:54 schreef Slayage het volgende:
Indrukwekkende interview met een Isralische auteur, vredesactivist in de Volkskrant

‘Mijn vader heeft de Tweede Wereldoorlog overleefd door zich zeshonderd dagen in een gat onder de grond te verstoppen in wat nu Belarus is. Ik heb hem gevraagd: wat deed je om niet gek te worden? Hij zei dat hij elke dag een alternatief universum bedacht, waarin de realiteit precies zo was als de werkelijkheid waarin we leven, maar waarin hij n detail had veranderd. De nazi’s zochten bijvoorbeeld wel naar Joden, maar als ze ze gevonden hadden, gaven ze snoep en chocola. En daar verzon hij dan een verhaal bij. En de volgende dag verzon hij een nieuwe werkelijkheid.

‘Ik vroeg hem: wat maken die verhalen nou uit? Je zit in een gat in de grond en er lopen nazi’s boven je hoofd die je zus hebben vermoord. Mijn vader zei: ik wilde geloven dat wat ik me kon voorstellen ook een mogelijkheid was. Zo maakte ik mijn wereld groter. Daarmee creerde ik ruimte voor hoop.

‘Later ben ik ook zo begonnen met schrijven, als soldaat in een kleine raamloze bunker. De kogel waarmee mijn beste vriend zich net door zijn hoofd had geschoten zat nog in het houten kastje achter me, de vloer plakte nog van het bloed. Toen schreef ik mijn eerste korte verhaal. Soms kun je de werkelijkheid niet veranderen, maar kun je wel een alternatieve werkelijkheid creren, alsof die ook mogelijk is. In de meest duistere tijden is dat ook wat waard.’ [ twitter ]
Jammer dat je teveel berichten post😎😎, deze raakt dan ondergesneeuwd.

Dit is echt een goed artikel.
pi_211206794
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:56 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Valt wel mee. Er is een verschil tussen tapijtbombardementen en (een HELE hoop) 'surgical strikes'.
quote:
Genocide heeft er niet zoveel mee te maken, maar dat n van de partijen op de knien moet is een zekerheid.
Intolerant voor intolerantie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')