abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211197838
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 00:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]
Of je geraakt in een soort impasse zoals de Koreaanse oorlog waarvan je 70 jaar later eigenlijk nog altijd niet weet of ie afgelopen is ...
In die impasse zaten we juist sinds het einde van de koude oorlog; het is volstrekt duidelijk dat allerlei onderontwikkelde en barbaarse volkeren de handschoen opgenomen hebben en het westen uitdagen en dat het hen om geopolitieke macht te doen is. Hoe slapper het westen zich tegenover de Russen, Palestijnen enz. opstelt des te meer een volk als de Chinezen zich gesterkt voelt om op dezelfde barbaarse tour te gaan.
pi_211198190
Is dit trouwens niet de eerste keer dat Stormshadows/SCALPs de Kerchbrug hebben bereikt?
pi_211198674
Oekraïne bestookt de Krim met kruisraketten
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-73197231

Oekraïne heeft volgens Rusland vijftien kruisraketten afgevuurd op Kertsj op de Krim. Dertien van die raketten zijn volgens Rusland uit de lucht geschoten. Eén raket heeft een schip beschadigd, zegt het Russische ministerie van Defensie. De naam van het schip is niet genoemd. Volgens de hoogste luchtmachtcommandant van Oekraïne heeft Rusland daar een van zijn modernste schepen liggen.

"Ik hoop dat een ander schip de Moskva heeft gevolgd!" schreef de commandant in een Telegrambericht. Daarmee verwees hij naar het vlaggenschip van de Russische Zwarte Zeevloot dat op 14 april 2022 door Oekraïense raketten tot zinken werd gebracht.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 5 november 2023 @ 08:41:03 #104
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_211198809
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 00:33 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
In die impasse zaten we juist sinds het einde van de koude oorlog; het is volstrekt duidelijk dat allerlei onderontwikkelde en barbaarse volkeren de handschoen opgenomen hebben en het westen uitdagen en dat het hen om geopolitieke macht te doen is. Hoe slapper het westen zich tegenover de Russen, Palestijnen enz. opstelt des te meer een volk als de Chinezen zich gesterkt voelt om op dezelfde barbaarse tour te gaan.
Anderzijds zijn voor China de belangen van de export ook wel bijzonder groot. Als de export vanuit China naar Europa en de VS stilvalt, dan heeft China een groot probleem. Ik denk daarom ook niet zo snel dat China Taiwan gaat aanvallen, omdat de economische risico's voor China te groot zijn.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_211199207
Het parool komt met een vervolg op het eerdere stuk waar zaluzjny uit de school klapt dat er grote zorgen zijn. Zorgwekkend wel, zelensky is bezig met generaals te ontslaan.

Is een plus-artikel, maar daar weet iedereen tegenwoordig wel raad mee toch? Ik mag het hier niet op fok linken.

https://www.parool.nl/wer(...)rgen-baren~b1bf9774/
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  zondag 5 november 2023 @ 10:10:16 #106
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211199401
Eerder dit jaar gestopt met reageren in dit topic omdat ik door een aantal users de grond in werd geboord omdat ik zei dat Rusland dit uiteindelijk gaat winnen.

Ik moet bekennen, ik had verwacht dat Rusland rond april/mei al een stuk verder was gekomen dan nu het geval is.

Echter blijf ik erbij dat Rusland dit conflict gaat winnen en dat Oekraïne binnen afzienbare tijd volledig wordt opgeslokt door Rusland.

Rusland weet dit en gaat ook niet meer onderhandelen, dat heeft ook geen enkele meerwaarde.

Rusland heeft miljoenen etnische groepen die zo afgezonderd leven dat niemand het ook maar in hun kop haalt om te protesteren. Daarbij zijn er ook gewoon miljoenen en miljoenen Russen die niets anders willen dat Oekraïne zo snel mogelijk wordt opgeslokt. Daarbij is Rusland een dictatuur, het is een man met de macht en er is geen "vrije" oppositie meer over. Valt Putin weg dan blijft het regime overeind: alles is daar doorbrengt van corruptie en vriendjespolitiek.

Rusland heeft inmiddels zijn wapenindustrie aangeslingerd en binnen niet al te langetijd zal die ook op snelheid zijn om sneller te produceren en te leveren dan de verliezen die ze nu lijden. Het is een kwestie van tijd.. en de russen hebben tijd, heel veel mensen en zitten op alle grondstoffen die ze nodig hebben.

Het westen gaat uiteindelijk moeten bekennen dat ze links of rechtsom Oekraïne niet meer kunnen helpen. Het is een verloren zaak en een directe confrontatie met Rusland is simpelweg geen reëele optie. Oekraïne zit niet in de NAVO en ook niet in de EU. Beiden lidmaatschappen hadden Oekraïne wel geholpen.

Rusland gaat uiteindelijk ook, op de lange termijn voornamelige USSR landen, die nu bij de NAVO en EU zitten opslokken, niet door wapens, maar met omkoping van politieke figuren. Zie een Slowakije en een Hongarije.

Is er dan iets tegen te doen? Nee, ik denk persoonlijk dat zolang we meer geven om onszelf, het westen, wij nooit een directe confrontatie aan gaan met een Rusland. Totdat we die kikker in een hete pan zijn en het te laat is.

In Januari 2025 zit er een extreem nationalistische en omgekochte vent in het Wittehuis en is het afgelopen met alle steun voor Oekraïne en is het gameover.

Ik hoop dat ik de plank volledig mis sla.. ik hoop het echt.
  zondag 5 november 2023 @ 10:34:01 #108
104963 ETA
European Travel Author
pi_211199461
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 10:26 schreef dudewhereismycar het volgende:
Eerder dit jaar gestopt met reageren in dit topic omdat ik door een aantal users de grond in werd geboord omdat ik zei dat Rusland dit uiteindelijk gaat winnen.

Ik moet bekennen, ik had verwacht dat Rusland rond april/mei al een stuk verder was gekomen dan nu het geval is.

Echter blijf ik erbij dat Rusland dit conflict gaat winnen en dat Oekraïne binnen afzienbare tijd volledig wordt opgeslokt door Rusland.

Rusland weet dit en gaat ook niet meer onderhandelen, dat heeft ook geen enkele meerwaarde.

Rusland heeft miljoenen etnische groepen die zo afgezonderd leven dat niemand het ook maar in hun kop haalt om te protesteren. Daarbij zijn er ook gewoon miljoenen en miljoenen Russen die niets anders willen dat Oekraïne zo snel mogelijk wordt opgeslokt. Daarbij is Rusland een dictatuur, het is een man met de macht en er is geen "vrije" oppositie meer over. Valt Putin weg dan blijft het regime overeind: alles is daar doorbrengt van corruptie en vriendjespolitiek.

Rusland heeft inmiddels zijn wapenindustrie aangeslingerd en binnen niet al te langetijd zal die ook op snelheid zijn om sneller te produceren en te leveren dan de verliezen die ze nu lijden. Het is een kwestie van tijd.. en de russen hebben tijd, heel veel mensen en zitten op alle grondstoffen die ze nodig hebben.

Het westen gaat uiteindelijk moeten bekennen dat ze links of rechtsom Oekraïne niet meer kunnen helpen. Het is een verloren zaak en een directe confrontatie met Rusland is simpelweg geen reëele optie. Oekraïne zit niet in de NAVO en ook niet in de EU. Beiden lidmaatschappen hadden Oekraïne wel geholpen.

Rusland gaat uiteindelijk ook, op de lange termijn voornamelige USSR landen, die nu bij de NAVO en EU zitten opslokken, niet door wapens, maar met omkoping van politieke figuren. Zie een Slowakije en een Hongarije.

Is er dan iets tegen te doen? Nee, ik denk persoonlijk dat zolang we meer geven om onszelf, het westen, wij nooit een directe confrontatie aan gaan met een Rusland. Totdat we die kikker in een hete pan zijn en het te laat is.

In Januari 2025 zit er een extreem nationalistische en omgekochte vent in het Wittehuis en is het afgelopen met alle steun voor Oekraïne en is het gameover.

Ik hoop dat ik de plank volledig mis sla.. ik hoop het echt.
Definieer exact wat jij onder winnen verstaat. Dit om eventuele beschuldigen van verplaatsen van doelpalen te voorkomen.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_211199506
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 10:34 schreef ETA het volgende:

[..]
Definieer exact wat jij onder winnen verstaat. Dit om eventuele beschuldigen van verplaatsen van doelpalen te voorkomen.
Heel Oekraïne wordt Russisch. Er is geen enkele andere reëele optie meer over naar mijn mening. Alles is uitstel van executie.

Ik geef het maximaal 2-4 jaar op basis van alles wat ik nu lees en zie.

Ik hoor graag waarom Oekraïne wel blijft bestaan en hoe ze dit kunnen realiseren.
  zondag 5 november 2023 @ 10:43:17 #110
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211199521
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 10:41 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Heel Oekraïne wordt Russisch. Er is geen enkele andere reëele optie meer over naar mijn mening. Alles is uitstel van executie.

Ik geef het maximaal 2-4 jaar op basis van alles waf ik nu lees en zie.
Zonder intensivering van Westerse hulp is dit inderdaad een zeer denkbaar scenario, ik werd daarvoor ook al als Kremlin-propagandist weggezet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211199527
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 10:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zonder intensivering van Westerse hulp is dit inderdaad een zeer denkbaar scenario.
Gelukkig hebben we hier in dit topic dan al enkele jaren kunnen juichen om allerlei doden, gewonden en coole wapens!

Oorlog is entertainment geworden. Zie al die juichende gekkies hier :)

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2023 10:45:07 ]
pi_211199536
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 10:44 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Gelukkig hebben we hier in dit topic dan al enkele jaren kunnen juichen om allerlei doden, gewonden en coole wapens!

Oorlog is entertainment geworden. Zie al die juichende gekkies hier :)
Dat is de cynische waarheid ja. Maar goed, wij het westen merken er alleen van aan de pomp en de energierekening.. schrale troost he..
  Moderator zondag 5 november 2023 @ 11:00:27 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211199616
dat is het sinds Desert Storm
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211199643
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 10:46 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Dat is de cynische waarheid ja. Maar goed, wij het westen merken er alleen van aan de pomp en de energierekening.. schrale troost he..
En vluchtelingen ook afkomstig nu uit het oosten
pi_211199763
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 11:03 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
En vluchtelingen ook afkomstig nu uit het oosten
Zolang je zelf al een huis hebt in een buuet mer koopwoningen en zonder huurwoningen niet naast een AZC woont merk je daar ook weinig van.
pi_211199772
quote:

[..]

Ik hoor graag waarom Oekraïne wel blijft bestaan en hoe ze dit kunnen realiseren.
Ten eerste komt Rusland niet door de verdediging
Ten tweede stopt het westen niet met helpen van Oekraïne.
Ten derde hebben ze ook nog een behoorlijk goede eigen wapenindustrie.
Ten vierde komt er bij die industrie nu ook westerse kennis omdat bedrijven als Rheinmetall in dat land productielijnen gaan opzetten. Ook met Saab/Hägglunds/Bofors zijn er gesprekken om productie richting dat land te verschuiven.
Ten vijfde: Niemand kan ze dan verplichten die lokaal geproduceerde wapens alleen in eigen land in te zetten.
Ten zesde: Rusland heeft veel te weinig soldaten om een land als Oekraïne te kunnen controleren...
  zondag 5 november 2023 @ 11:20:04 #117
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_211199792
quote:

[..]

Is er geen mogelijkheid dat enkele NAVO-landen (Polen+Baltische Staten en misschien wat grotere landen erbij) het Westen met steden als Lviv en Uzhorod gaan "bezetten"? Dan krijg je een soort van splitsing van Oekraïne waarbij het Westen door Polen en andere NAVO-landen is "bezet" en het oosten door Rusland.

Verder denk ik dat de democratieën in Midden-Europa wel wat stabieler zijn tegen Russische inmenging. In Polen en Slovenië zijn pro-Russische regeringen door de kiezer naar huis gestuurd en ik denk dat de Slowaakse kiezer na een aantal jaar de pro-Russische regering ook naar huis stuurt. Hongarije is daarentegen zorgwekkend, omdat de kiezer toch steeds opnieuw Orban in het zadel helpt.

Verder hebben wij al vier jaar Trump overleeft tussen 2017 en 2021 en ik zou niet weten waarom de nieuwe Trump-jaren tussen 2025 en 2029 veel slechter zouden zijn dan tussen 2017 en 2021.

Ik denk dat Georgië wel het meest kwetsbare land is, aangezien Georgië ook bij geen enkel militair verbond is aangesloten en Putin graag ziet dat Georgië herenigd wordt met Rusland. Een oplossing zou zijn dat Georgië de onafhankelijkheid van Abchazië en Zuid-Ossetië gaat erkennen in ruil voor NAVO-lidmaatschap.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_211199794
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 11:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ten eerste komt Rusland niet door de verdediging
Ten tweede stopt het westen niet met helpen van Oekraïne.
Ten derde hebben ze ook nog een behoorlijk goede eigen wapenindustrie.
Ten vierde komt er bij die industrie nu ook westerse kennis omdat bedrijven als Rheinmetall in dat land productielijnen gaan opzetten. Ook met Saab/Hägglunds/Bofors zijn er gesprekken om productie richting dat land te verschuiven.
Ten vijfde: Niemand kan ze dan verplichten die lokaal geproduceerde wapens alleen in eigen land in te zetten.
Ten zesde: Rusland heeft veel te weinig soldaten om een land als Oekraïne te kunnen controleren...
Ik hoop met je mee, maar overtuigen doet mij het niet.
pi_211199800
quote:

[..]

Gaat niet gebeuren. Hoogstens de Donbass omdat daar ook de meeste pro Russen zitten en de Krim. Rusland heeft daar het leger niet voor om de gehele Oekraïne te bezetten.
pi_211199804
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 11:20 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Ik hoop met je mee, maar overtuigen doet mij het niet.
Weerleg die punten dan eens met argumenten.
pi_211199818
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 11:21 schreef Cherni het volgende:

[..]
Gaat niet gebeuren. Hoogstens de Donbass omdat daar ook de meeste pro Russen zitten en de Krim. Rusland heeft daar het leger niet voor om de gehele Oekraïne te bezetten.
Het punt is dat Rusland in vergelijking met Oekraïne een bijna onuitputtende bron van mensen heeft. Ook Oekraïne lijdt zware verliezen.

We hebben in ww2 kunnen zien dat relatief kleine groepen duitsers landen konden bezetten.
pi_211199838
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 11:24 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Het punt is dat Rusland in vergelijking met Oekraïne een bijna onuitputtende bron van mensen heeft. Ook Oekraïne lijdt zware verliezen.

We hebben in ww2 kunnen zien dat relatief kleine groepen duitsers landen konden bezetten.
Rusland zal ook niet alle mensen kunnen inzetten. Een complete mobilisatie zou Poetin de kop kosten. Je hebt mogelijk 6 miljoen troepen nodig om de gehele Oekraïne te bezetten.
pi_211199840
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 11:21 schreef Ulx het volgende:

[..]
Weerleg die punten dan eens met argumenten.
Zo werkt een discussie niet. Of gaan we nu weer mensen demoniseren omdat ze een ander mening hebben? Users zoals @exec zijn daar ook goed in.

Als jij iemand niet overtuigd, hoeft die gene zichzelf nooit te verdedigen met tegenargumenten, nooit. Als jij in God wil geloven prima, maar verplicht een ander niet om een tegenargument te geven. Het volstaat volledig om te zeggen: niet mee eens, of ik vind je argument niet overtuigen.

In mijn post stel ik nergens een waarheid vast. Alles is puur een eigen visie en mening. Ik wil er niemand mee overtuigen.. niemand.
pi_211199855
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 11:24 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Het punt is dat Rusland in vergelijking met Oekraïne een bijna onuitputtende bron van mensen heeft.
Die hebben ze niet. Ze houden razzia's om maar kanonnenvoer te krijgen.
pi_211199870
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 11:29 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die hebben ze niet. Ze houden razzia's om maar kanonnenvoer te krijgen.
Tenzij dienstplicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')