Definieer exact wat jij onder winnen verstaat. Dit om eventuele beschuldigen van verplaatsen van doelpalen te voorkomen.quote:Op zondag 5 november 2023 10:26 schreef dudewhereismycar het volgende:
Eerder dit jaar gestopt met reageren in dit topic omdat ik door een aantal users de grond in werd geboord omdat ik zei dat Rusland dit uiteindelijk gaat winnen.
Ik moet bekennen, ik had verwacht dat Rusland rond april/mei al een stuk verder was gekomen dan nu het geval is.
Echter blijf ik erbij dat Rusland dit conflict gaat winnen en dat Oekraïne binnen afzienbare tijd volledig wordt opgeslokt door Rusland.
Rusland weet dit en gaat ook niet meer onderhandelen, dat heeft ook geen enkele meerwaarde.
Rusland heeft miljoenen etnische groepen die zo afgezonderd leven dat niemand het ook maar in hun kop haalt om te protesteren. Daarbij zijn er ook gewoon miljoenen en miljoenen Russen die niets anders willen dat Oekraïne zo snel mogelijk wordt opgeslokt. Daarbij is Rusland een dictatuur, het is een man met de macht en er is geen "vrije" oppositie meer over. Valt Putin weg dan blijft het regime overeind: alles is daar doorbrengt van corruptie en vriendjespolitiek.
Rusland heeft inmiddels zijn wapenindustrie aangeslingerd en binnen niet al te langetijd zal die ook op snelheid zijn om sneller te produceren en te leveren dan de verliezen die ze nu lijden. Het is een kwestie van tijd.. en de russen hebben tijd, heel veel mensen en zitten op alle grondstoffen die ze nodig hebben.
Het westen gaat uiteindelijk moeten bekennen dat ze links of rechtsom Oekraïne niet meer kunnen helpen. Het is een verloren zaak en een directe confrontatie met Rusland is simpelweg geen reëele optie. Oekraïne zit niet in de NAVO en ook niet in de EU. Beiden lidmaatschappen hadden Oekraïne wel geholpen.
Rusland gaat uiteindelijk ook, op de lange termijn voornamelige USSR landen, die nu bij de NAVO en EU zitten opslokken, niet door wapens, maar met omkoping van politieke figuren. Zie een Slowakije en een Hongarije.
Is er dan iets tegen te doen? Nee, ik denk persoonlijk dat zolang we meer geven om onszelf, het westen, wij nooit een directe confrontatie aan gaan met een Rusland. Totdat we die kikker in een hete pan zijn en het te laat is.
In Januari 2025 zit er een extreem nationalistische en omgekochte vent in het Wittehuis en is het afgelopen met alle steun voor Oekraïne en is het gameover.
Ik hoop dat ik de plank volledig mis sla.. ik hoop het echt.
Heel Oekraïne wordt Russisch. Er is geen enkele andere reëele optie meer over naar mijn mening. Alles is uitstel van executie.quote:Op zondag 5 november 2023 10:34 schreef ETA het volgende:
[..]
Definieer exact wat jij onder winnen verstaat. Dit om eventuele beschuldigen van verplaatsen van doelpalen te voorkomen.
Zonder intensivering van Westerse hulp is dit inderdaad een zeer denkbaar scenario, ik werd daarvoor ook al als Kremlin-propagandist weggezet.quote:Op zondag 5 november 2023 10:41 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Heel Oekraïne wordt Russisch. Er is geen enkele andere reëele optie meer over naar mijn mening. Alles is uitstel van executie.
Ik geef het maximaal 2-4 jaar op basis van alles waf ik nu lees en zie.
Gelukkig hebben we hier in dit topic dan al enkele jaren kunnen juichen om allerlei doden, gewonden en coole wapens!quote:Op zondag 5 november 2023 10:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zonder intensivering van Westerse hulp is dit inderdaad een zeer denkbaar scenario.
Dat is de cynische waarheid ja. Maar goed, wij het westen merken er alleen van aan de pomp en de energierekening.. schrale troost he..quote:Op zondag 5 november 2023 10:44 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we hier in dit topic dan al enkele jaren kunnen juichen om allerlei doden, gewonden en coole wapens!
Oorlog is entertainment geworden. Zie al die juichende gekkies hier
En vluchtelingen ook afkomstig nu uit het oostenquote:Op zondag 5 november 2023 10:46 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Dat is de cynische waarheid ja. Maar goed, wij het westen merken er alleen van aan de pomp en de energierekening.. schrale troost he..
Zolang je zelf al een huis hebt in een buuet mer koopwoningen en zonder huurwoningen niet naast een AZC woont merk je daar ook weinig van.quote:Op zondag 5 november 2023 11:03 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
En vluchtelingen ook afkomstig nu uit het oosten
Ten eerste komt Rusland niet door de verdedigingquote:Op zondag 5 november 2023 10:41 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Heel Oekraïne wordt Russisch. Er is geen enkele andere reëele optie meer over naar mijn mening. Alles is uitstel van executie.
Ik geef het maximaal 2-4 jaar op basis van alles wat ik nu lees en zie.
Ik hoor graag waarom Oekraïne wel blijft bestaan en hoe ze dit kunnen realiseren.
Is er geen mogelijkheid dat enkele NAVO-landen (Polen+Baltische Staten en misschien wat grotere landen erbij) het Westen met steden als Lviv en Uzhorod gaan "bezetten"? Dan krijg je een soort van splitsing van Oekraïne waarbij het Westen door Polen en andere NAVO-landen is "bezet" en het oosten door Rusland.quote:Op zondag 5 november 2023 10:41 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Ik hoor graag waarom Oekraïne wel blijft bestaan en hoe ze dit kunnen realiseren.
Ik hoop met je mee, maar overtuigen doet mij het niet.quote:Op zondag 5 november 2023 11:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ten eerste komt Rusland niet door de verdediging
Ten tweede stopt het westen niet met helpen van Oekraïne.
Ten derde hebben ze ook nog een behoorlijk goede eigen wapenindustrie.
Ten vierde komt er bij die industrie nu ook westerse kennis omdat bedrijven als Rheinmetall in dat land productielijnen gaan opzetten. Ook met Saab/Hägglunds/Bofors zijn er gesprekken om productie richting dat land te verschuiven.
Ten vijfde: Niemand kan ze dan verplichten die lokaal geproduceerde wapens alleen in eigen land in te zetten.
Ten zesde: Rusland heeft veel te weinig soldaten om een land als Oekraïne te kunnen controleren...
Gaat niet gebeuren. Hoogstens de Donbass omdat daar ook de meeste pro Russen zitten en de Krim. Rusland heeft daar het leger niet voor om de gehele Oekraïne te bezetten.quote:Op zondag 5 november 2023 10:41 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Weerleg die punten dan eens met argumenten.quote:Op zondag 5 november 2023 11:20 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Ik hoop met je mee, maar overtuigen doet mij het niet.
Het punt is dat Rusland in vergelijking met Oekraïne een bijna onuitputtende bron van mensen heeft. Ook Oekraïne lijdt zware verliezen.quote:Op zondag 5 november 2023 11:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. Hoogstens de Donbass omdat daar ook de meeste pro Russen zitten en de Krim. Rusland heeft daar het leger niet voor om de gehele Oekraïne te bezetten.
Rusland zal ook niet alle mensen kunnen inzetten. Een complete mobilisatie zou Poetin de kop kosten. Je hebt mogelijk 6 miljoen troepen nodig om de gehele Oekraïne te bezetten.quote:Op zondag 5 november 2023 11:24 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Het punt is dat Rusland in vergelijking met Oekraïne een bijna onuitputtende bron van mensen heeft. Ook Oekraïne lijdt zware verliezen.
We hebben in ww2 kunnen zien dat relatief kleine groepen duitsers landen konden bezetten.
Zo werkt een discussie niet. Of gaan we nu weer mensen demoniseren omdat ze een ander mening hebben? Users zoals @exec zijn daar ook goed in.quote:Op zondag 5 november 2023 11:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Weerleg die punten dan eens met argumenten.
Die hebben ze niet. Ze houden razzia's om maar kanonnenvoer te krijgen.quote:Op zondag 5 november 2023 11:24 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Het punt is dat Rusland in vergelijking met Oekraïne een bijna onuitputtende bron van mensen heeft.
Tenzij dienstplicht.quote:Op zondag 5 november 2023 11:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die hebben ze niet. Ze houden razzia's om maar kanonnenvoer te krijgen.
Daarmee zeg je dat je maar wat willekeurige opmerkingen roeptoetert. Prima hoor, da's je goed recht, maar in een discussie op een forum is een onderbouwing wel zo netjes.quote:Op zondag 5 november 2023 11:27 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Zo werkt een discussie niet. Of gaan we nu weer mensen demoniseren omdat ze een ander mening hebben? Users zoals @:exec zijn daar ook goed in.
Als jij iemand niet overtuigd, hoeft die gene zichzelf nooit te verdedigen met tegenargumenten, nooit. Als jij in God wil geloven prima, maar verplicht een ander niet om een tegenargument te geven. Het volstaat volledig om te zeggen: niet mee eens, of ik vind je argument niet overtuigen.
In mijn post stel ik nergens een waarheid vast. Alles is puur een eigen visie en mening. Ik wil er niemand mee overtuigen.. niemand.
Daarvoor moet je ook de infrastructuur en logistiek hebben. En ik denk dat het met de populariteit van de oorlog snel gedaan is als Poetin op dit moment zoiets gaat doen. Hij had vlak voor de oorlog twee miljoen mensen moeten oproepen voor de dienst. Maar ga je nu nog vol enthousiasme naar het front? En vooral: Hoe gaat Poetin voorkomen dat teruggekeerde soldaten hun bek houden over de omstandigheden?quote:
In de jaren 90 zat ik met kinderen uit Joegoslavië in de klas. Was wel voor een dagje, want Nederlands konden ze (nog) nietquote:Op zondag 5 november 2023 11:17 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Zolang je zelf al een huis hebt in een buuet mer koopwoningen en zonder huurwoningen niet naast een AZC woont merk je daar ook weinig van.
Ik denk zelf dat Rusland de Krim en de Donetsk zal blijven behouden en daarmee kostbare grondstoffen wint. Dat zal veel haat geven in Oekraine die het westen de schuld zullen geven van de teleurstellende hulp (het eindeloze 'net niet genoeg') en Zelensky gaat door een populist verslagen worden die zich met die haat voedt, welke weer een gemakkelijke prooi wordt voor Russische omkoperij.quote:Op zondag 5 november 2023 10:34 schreef ETA het volgende:
[..]
Definieer exact wat jij onder winnen verstaat. Dit om eventuele beschuldigen van verplaatsen van doelpalen te voorkomen.
Overigens zette Duitsland circa 4 miljoen troepen in bij de start om Rusland binnen te vallen. Uiteindelijk is dat op een drama uitgelopen. Het is dus niet zo dat het om relatief kleine groepen Duitsers ging.quote:Op zondag 5 november 2023 11:24 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Het punt is dat Rusland in vergelijking met Oekraïne een bijna onuitputtende bron van mensen heeft. Ook Oekraïne lijdt zware verliezen.
We hebben in ww2 kunnen zien dat relatief kleine groepen duitsers landen konden bezetten.
Willekeurig? Wat is er willekeurig aan zeggen: je overtuigd mij niet?quote:Op zondag 5 november 2023 11:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daarmee zeg je dat je maar wat willekeurige opmerkingen roeptoetert. Prima hoor, da's je goed recht, maar in een discussie op een forum is een onderbouwing wel zo netjes.
Mwa, eerlijk is eerlijk. De Duitsers hadden met hun garnizoenen in cultureel vergelijkbare landen (Scandinavië en Nederland dus) bar weinig last van 'het verzet'.quote:Op zondag 5 november 2023 11:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Overigens zette Duitsland circa 4 miljoen troepen in bij de start om Rusland binnen te vallen. Uiteindelijk is dat op een drama uitgelopen. Het is dus niet zo dat het om relatief kleine groepen Duitsers ging.
En we hebben nu te maken met een gelijkwaardige strijd. Je kunt dat wel concluderen aan de mappen waarbij beide partijen nauwelijks terrein winnen. En Rusland kan niet compleet mobiliseren want dat gaat Poetin de kop kosten. De Russen hebben geen zin in een complete oorlog. Althans de burger al zitten in het Kremlin dwazen genoeg.
85%-90% van de Oekraïense bevolking wil dat de Russen uit de Donbas en de Krim worden getrapt. Die gaan niet stoppen. De enige manier is als de westerse landen Oekraïne een mes in de rug gaan steken. Dat ze actief gaan zorgen dat Oekraïne niet meer kàn vechten. Echt de kant van Rusland gaan kiezen dus. Maar dat gaat niet gebeuren.quote:Op zondag 5 november 2023 11:47 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat Rusland de Krim en de Donetsk zal blijven behouden en daarmee kostbare grondstoffen wint. Dat zal veel haat geven in Oekraine die het westen de schuld zullen geven van de teleurstellende hulp (het eindeloze 'net niet genoeg') en Zelensky gaat door een populist verslagen worden die zich met die haat voedt, welke weer een gemakkelijke prooi wordt voor Russische omkoperij.
Misschien dat de levensstandaard in Rusland zelf zo omlaag keldert dat het daar gaat roeren, maar ik zie dat passieve murw gebeukte slavenvolkje niet echt iets anders doen dan hun kontje omdraaien voor Poetin en de volgende oligarch die de touwtjes in handen zal krijgen.
Ik zie eigenlijk niet in hoe het anders kan lopen. Denk dat de afgelopen maanden hier bewijs van zijn.
Maar eigenlijk wil je dat dus niet.quote:Op zondag 5 november 2023 10:41 schreef dudewhereismycar het volgende:
Cherry picking om dan Rusland eruit te pakken, terwijl half Europa bezet werd door Duitsland en de bezettingsmacht was weldegelijk relatief klein. In Nederland zaten tijdens de bezetting "maar" 50.000 Duitsers op een bevolking van 8 miljoen.quote:Op zondag 5 november 2023 11:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Overigens zette Duitsland circa 4 miljoen troepen in bij de start om Rusland binnen te vallen. Uiteindelijk is dat op een drama uitgelopen. Het is dus niet zo dat het om relatief kleine groepen Duitsers ging.
En we hebben nu te maken met een gelijkwaardige strijd. Je kunt dat wel concluderen aan de mappen waarbij beide partijen nauwelijks terrein winnen. En Rusland kan niet compleet mobiliseren want dat gaat Poetin de kop kosten. De Russen hebben geen zin in een complete oorlog. Althans de burger al zitten in het Kremlin dwazen genoeg.
Hulp laten afsterven is voldoende. Jij zit in een zinkend schip en iemand aan de kant gooit je telkens een net iets te kort stuk touw toe om vast te pakken, terwijl je ziet dat er op de kade een veel langer stuk touw klaar ligt. Dat is hoe ze ons zullen zien. Ze zullen nog steeds zwaar anti-Russisch zijn maar ook anti-EU. En dat kan in de loop der jaren door propaganda aangepast worden. Daar zijn de Russen immers erg goed in.quote:Op zondag 5 november 2023 11:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
85%-90% van de Oekraïense bevolking wil dat de Russen uit de Donbas en de Krim worden getrapt. Die gaan niet stoppen. De enige manier is als de westerse landen Oekraïne een mes in de rug gaan steken. Dat ze actief gaan zorgen dat Oekraïne niet meer kàn vechten. Echt de kant van Rusland gaan kiezen dus. Maar dat gaat niet gebeuren.
En wat is er mis om dan te zeggen: het overtuigd mij niet om een andere mening te hebben?quote:Op zondag 5 november 2023 11:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar eigenlijk wil je dat dus niet.
En geen zorg, ik zal je niet voor een demoon uitmaken.
Uiteindelijk zie ik de Russen niet de complete Oekraïne bezetten. Lijkt mij onmogelijk. Mogelijk de Donbass en de Krim zie ik ze niet zo snel afgeven. Sinds 2014 is het al een oorlog in de Donbass. Daar zitten dan ook de meeste pro Russen. En al zouden de Russen zich compleet terugtrekken dan nog zal het jaren onstabiel blijven in die regio(Donbass) vanwege pro Russen die zich blijven verzetten tegen Kiev.quote:Op zondag 5 november 2023 11:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Mwa, eerlijk is eerlijk. De Duitsers hadden met hun garnizoenen in cultureel vergelijkbare landen (Scandinavië en Nederland dus) bar weinig last van 'het verzet'.
Nou denk ik dat de Oekraïeners feller in de wedstrijd staan maar van die partizanen in bezet gebied hoor je de laatste tijd ook weinig meer.
Voor de Oekraïners zal westerse druk om te gaan onderhandelen met de Russen of vermindering van de (militaire) steun terecht als een mes in de rug voelen omdat het dat ook is; een mes in de rug. Als het westen na minder dan twee jaar mondjesmaat militaire steun en een paar bezoekjes aan Kiev al "oorlogsmoe" is gaan we nog hele zware tijden tegemoet, want de geopolitieke ambities van de Russen, Chinezen en allerlei andere barbaarse en onontwikkelde volkeren op deze wereld gaan er dan echt niet minder op worden.quote:Op zondag 5 november 2023 11:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
85%-90% van de Oekraïense bevolking wil dat de Russen uit de Donbas en de Krim worden getrapt. Die gaan niet stoppen. De enige manier is als de westerse landen Oekraïne een mes in de rug gaan steken. Dat ze actief gaan zorgen dat Oekraïne niet meer kàn vechten. Echt de kant van Rusland gaan kiezen dus. Maar dat gaat niet gebeuren.
Ehmmmm,quote:Op zondag 5 november 2023 11:57 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
En wat is er mis om dan te zeggen: het overtuigd mij niet om een andere mening te hebben?
Dan is: ik heb nu eenmaal een idee, en niets wat er gezegd wordt zal mij van mening doen veranderen - niet echt een discussie.quote:Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen.
Ik had zo'n vermoedenquote:Vertel eens @:extec, want jij bent de koning der waarheid in dit topic. Ik quote net perongeluk @:exec, maar doelde op jou.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |