Daarmee zeg je dat je maar wat willekeurige opmerkingen roeptoetert. Prima hoor, da's je goed recht, maar in een discussie op een forum is een onderbouwing wel zo netjes.quote:Op zondag 5 november 2023 11:27 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Zo werkt een discussie niet. Of gaan we nu weer mensen demoniseren omdat ze een ander mening hebben? Users zoals @:exec zijn daar ook goed in.
Als jij iemand niet overtuigd, hoeft die gene zichzelf nooit te verdedigen met tegenargumenten, nooit. Als jij in God wil geloven prima, maar verplicht een ander niet om een tegenargument te geven. Het volstaat volledig om te zeggen: niet mee eens, of ik vind je argument niet overtuigen.
In mijn post stel ik nergens een waarheid vast. Alles is puur een eigen visie en mening. Ik wil er niemand mee overtuigen.. niemand.
Daarvoor moet je ook de infrastructuur en logistiek hebben. En ik denk dat het met de populariteit van de oorlog snel gedaan is als Poetin op dit moment zoiets gaat doen. Hij had vlak voor de oorlog twee miljoen mensen moeten oproepen voor de dienst. Maar ga je nu nog vol enthousiasme naar het front? En vooral: Hoe gaat Poetin voorkomen dat teruggekeerde soldaten hun bek houden over de omstandigheden?quote:
In de jaren 90 zat ik met kinderen uit Joegoslavië in de klas. Was wel voor een dagje, want Nederlands konden ze (nog) nietquote:Op zondag 5 november 2023 11:17 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Zolang je zelf al een huis hebt in een buuet mer koopwoningen en zonder huurwoningen niet naast een AZC woont merk je daar ook weinig van.
Ik denk zelf dat Rusland de Krim en de Donetsk zal blijven behouden en daarmee kostbare grondstoffen wint. Dat zal veel haat geven in Oekraine die het westen de schuld zullen geven van de teleurstellende hulp (het eindeloze 'net niet genoeg') en Zelensky gaat door een populist verslagen worden die zich met die haat voedt, welke weer een gemakkelijke prooi wordt voor Russische omkoperij.quote:Op zondag 5 november 2023 10:34 schreef ETA het volgende:
[..]
Definieer exact wat jij onder winnen verstaat. Dit om eventuele beschuldigen van verplaatsen van doelpalen te voorkomen.
Overigens zette Duitsland circa 4 miljoen troepen in bij de start om Rusland binnen te vallen. Uiteindelijk is dat op een drama uitgelopen. Het is dus niet zo dat het om relatief kleine groepen Duitsers ging.quote:Op zondag 5 november 2023 11:24 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Het punt is dat Rusland in vergelijking met Oekraïne een bijna onuitputtende bron van mensen heeft. Ook Oekraïne lijdt zware verliezen.
We hebben in ww2 kunnen zien dat relatief kleine groepen duitsers landen konden bezetten.
Willekeurig? Wat is er willekeurig aan zeggen: je overtuigd mij niet?quote:Op zondag 5 november 2023 11:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daarmee zeg je dat je maar wat willekeurige opmerkingen roeptoetert. Prima hoor, da's je goed recht, maar in een discussie op een forum is een onderbouwing wel zo netjes.
Mwa, eerlijk is eerlijk. De Duitsers hadden met hun garnizoenen in cultureel vergelijkbare landen (Scandinavië en Nederland dus) bar weinig last van 'het verzet'.quote:Op zondag 5 november 2023 11:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Overigens zette Duitsland circa 4 miljoen troepen in bij de start om Rusland binnen te vallen. Uiteindelijk is dat op een drama uitgelopen. Het is dus niet zo dat het om relatief kleine groepen Duitsers ging.
En we hebben nu te maken met een gelijkwaardige strijd. Je kunt dat wel concluderen aan de mappen waarbij beide partijen nauwelijks terrein winnen. En Rusland kan niet compleet mobiliseren want dat gaat Poetin de kop kosten. De Russen hebben geen zin in een complete oorlog. Althans de burger al zitten in het Kremlin dwazen genoeg.
85%-90% van de Oekraïense bevolking wil dat de Russen uit de Donbas en de Krim worden getrapt. Die gaan niet stoppen. De enige manier is als de westerse landen Oekraïne een mes in de rug gaan steken. Dat ze actief gaan zorgen dat Oekraïne niet meer kàn vechten. Echt de kant van Rusland gaan kiezen dus. Maar dat gaat niet gebeuren.quote:Op zondag 5 november 2023 11:47 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat Rusland de Krim en de Donetsk zal blijven behouden en daarmee kostbare grondstoffen wint. Dat zal veel haat geven in Oekraine die het westen de schuld zullen geven van de teleurstellende hulp (het eindeloze 'net niet genoeg') en Zelensky gaat door een populist verslagen worden die zich met die haat voedt, welke weer een gemakkelijke prooi wordt voor Russische omkoperij.
Misschien dat de levensstandaard in Rusland zelf zo omlaag keldert dat het daar gaat roeren, maar ik zie dat passieve murw gebeukte slavenvolkje niet echt iets anders doen dan hun kontje omdraaien voor Poetin en de volgende oligarch die de touwtjes in handen zal krijgen.
Ik zie eigenlijk niet in hoe het anders kan lopen. Denk dat de afgelopen maanden hier bewijs van zijn.
Maar eigenlijk wil je dat dus niet.quote:Op zondag 5 november 2023 10:41 schreef dudewhereismycar het volgende:
Ik hoor graag waarom Oekraïne wel blijft bestaan en hoe ze dit kunnen realiseren.
Cherry picking om dan Rusland eruit te pakken, terwijl half Europa bezet werd door Duitsland en de bezettingsmacht was weldegelijk relatief klein. In Nederland zaten tijdens de bezetting "maar" 50.000 Duitsers op een bevolking van 8 miljoen.quote:Op zondag 5 november 2023 11:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Overigens zette Duitsland circa 4 miljoen troepen in bij de start om Rusland binnen te vallen. Uiteindelijk is dat op een drama uitgelopen. Het is dus niet zo dat het om relatief kleine groepen Duitsers ging.
En we hebben nu te maken met een gelijkwaardige strijd. Je kunt dat wel concluderen aan de mappen waarbij beide partijen nauwelijks terrein winnen. En Rusland kan niet compleet mobiliseren want dat gaat Poetin de kop kosten. De Russen hebben geen zin in een complete oorlog. Althans de burger al zitten in het Kremlin dwazen genoeg.
Hulp laten afsterven is voldoende. Jij zit in een zinkend schip en iemand aan de kant gooit je telkens een net iets te kort stuk touw toe om vast te pakken, terwijl je ziet dat er op de kade een veel langer stuk touw klaar ligt. Dat is hoe ze ons zullen zien. Ze zullen nog steeds zwaar anti-Russisch zijn maar ook anti-EU. En dat kan in de loop der jaren door propaganda aangepast worden. Daar zijn de Russen immers erg goed in.quote:Op zondag 5 november 2023 11:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
85%-90% van de Oekraïense bevolking wil dat de Russen uit de Donbas en de Krim worden getrapt. Die gaan niet stoppen. De enige manier is als de westerse landen Oekraïne een mes in de rug gaan steken. Dat ze actief gaan zorgen dat Oekraïne niet meer kàn vechten. Echt de kant van Rusland gaan kiezen dus. Maar dat gaat niet gebeuren.
En wat is er mis om dan te zeggen: het overtuigd mij niet om een andere mening te hebben?quote:Op zondag 5 november 2023 11:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar eigenlijk wil je dat dus niet.
En geen zorg, ik zal je niet voor een demoon uitmaken.
Uiteindelijk zie ik de Russen niet de complete Oekraïne bezetten. Lijkt mij onmogelijk. Mogelijk de Donbass en de Krim zie ik ze niet zo snel afgeven. Sinds 2014 is het al een oorlog in de Donbass. Daar zitten dan ook de meeste pro Russen. En al zouden de Russen zich compleet terugtrekken dan nog zal het jaren onstabiel blijven in die regio(Donbass) vanwege pro Russen die zich blijven verzetten tegen Kiev.quote:Op zondag 5 november 2023 11:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Mwa, eerlijk is eerlijk. De Duitsers hadden met hun garnizoenen in cultureel vergelijkbare landen (Scandinavië en Nederland dus) bar weinig last van 'het verzet'.
Nou denk ik dat de Oekraïeners feller in de wedstrijd staan maar van die partizanen in bezet gebied hoor je de laatste tijd ook weinig meer.
Voor de Oekraïners zal westerse druk om te gaan onderhandelen met de Russen of vermindering van de (militaire) steun terecht als een mes in de rug voelen omdat het dat ook is; een mes in de rug. Als het westen na minder dan twee jaar mondjesmaat militaire steun en een paar bezoekjes aan Kiev al "oorlogsmoe" is gaan we nog hele zware tijden tegemoet, want de geopolitieke ambities van de Russen, Chinezen en allerlei andere barbaarse en onontwikkelde volkeren op deze wereld gaan er dan echt niet minder op worden.quote:Op zondag 5 november 2023 11:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
85%-90% van de Oekraïense bevolking wil dat de Russen uit de Donbas en de Krim worden getrapt. Die gaan niet stoppen. De enige manier is als de westerse landen Oekraïne een mes in de rug gaan steken. Dat ze actief gaan zorgen dat Oekraïne niet meer kàn vechten. Echt de kant van Rusland gaan kiezen dus. Maar dat gaat niet gebeuren.
Ehmmmm,quote:Op zondag 5 november 2023 11:57 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
En wat is er mis om dan te zeggen: het overtuigd mij niet om een andere mening te hebben?
Dan is: ik heb nu eenmaal een idee, en niets wat er gezegd wordt zal mij van mening doen veranderen - niet echt een discussie.quote:Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen.
Ik had zo'n vermoedenquote:Vertel eens @:extec, want jij bent de koning der waarheid in dit topic. Ik quote net perongeluk @:exec, maar doelde op jou.
Op een oppervlakte van 40.000 km2 en binnen een dag kon Duitsland extra troepen aanvoeren.quote:Op zondag 5 november 2023 11:56 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Cherry picking om dan Rusland eruit te pakken, terwijl half Europa bezet werd door Duitsland en de bezettingsmacht was weldegelijk relatief klein. In Nederland zaten tijdens de bezetting "maar" 50.000 Duitsers op een bevolking van 8 miljoen.
Dit topic wordt een echoput omdat een aantal users zoals jij en Ulx enkel geloven in hun eigen gelijk. Elk tegengeluid wordt de kop ingedrukt, zelfs dusdanig dat verschillende users met prima input al zijn afgehaakt.quote:Op zondag 5 november 2023 12:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ehmmmm,
[..]
Dan is: ik heb nu eenmaal een idee, en niets wat er gezegd wordt zal mij van mening doen veranderen - niet echt een discussie.
[..]
Ik had zo'n vermoeden
Maar wat moet ik vertellen dan? Zie vorig. Tegen jou aanpraten is zinloos, dat zeg je zelf?
Omdat binnen west Europa ook veel meelopers zaten. En het niet boterde tussen de UK en Frankrijk.quote:Op zondag 5 november 2023 11:56 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Cherry picking om dan Rusland eruit te pakken, terwijl half Europa bezet werd door Duitsland en de bezettingsmacht was weldegelijk relatief klein. In Nederland zaten tijdens de bezetting "maar" 50.000 Duitsers op een bevolking van 8 miljoen.
Je vergeet even dat Duitsland half Europa in de tang hield met een extreem kleine bezettingsmacht. Dat Rusland een maatje te groot was staat al 70+ jaar in de schoolboeken. Daar hoeven we geen discussie over te voeren toch?quote:Op zondag 5 november 2023 12:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Op een oppervlakte van 40.000 km2 en binnen een dag kon Duitsland extra troepen aanvoeren.
Succes daarmee in Oekraïne. Er was tot 1960 gewapend verzet tegen de Russen in Oekraïne.
En jij bent er van overtuigd dat Oekraïne anders gaat zijn? Voorlopig zie ik weinig opstand in de bezette gebieden waar Rusland nu zit, of mis ik iets?quote:Op zondag 5 november 2023 12:05 schreef Cherni het volgende:
[..]
Omdat binnen west Europa ook veel meelopers zaten. En het niet boterde tussen de UK en Frankrijk.
Ik let over het algemeen heel goed op mijn woorden. Je zal mij zelden tot nooit een voorspelling zien doen. Maar ik ken mezelf natuurlijk wel, ik weet dat ik goed ben met woorden.quote:Op zondag 5 november 2023 12:05 schreef dudewhereismycar het volgende:
Dit topic wordt een echoput omdat een aantal users zoals jij en Ulx enkel geloven in hun eigen gelijk.
Wellicht, maar mensen die insteken met: ik heb bepaalde ideeen, en nevermind wat jij zegt, ik verander toch niet van standpunt - is geen voorbeeld van "prima input".quote:Elk tegengeluid wordt de kop ingedrukt, zelfs dusdanig dat verschillende users met prima input al zijn afgehaakt.
Dus dat mensen hier hun best doen, en jij lui "Het overtuigd mij niet" onder Ctrl-V zet vind jij prima discussievoeren?quote:Alles wat ik wilde zeggen staat in mijn post. Als iemand daar op reageert ben ik blij om te zeggen: overtuigd mij niet, waarmee ik impliceer dat mijn mening gelijk blijkt. Ik hoef dan ook geen nieuwe argumenten te geven. Dat is prima discussievoeren.
Wat ik al zei. In de Donbass en zuiden zitten de meeste pro Russen. Bovendien weet ik eerlijk gezegd niet hoeveel verzet er is. Er worden vaak genoeg kopstukken geëlimineerd in het bezet gebied.quote:Op zondag 5 november 2023 12:10 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
En jij bent er van overtuigd dat Oekraïne anders gaat zijn? Voorlopig zie ik weinig opstand in de bezette gebieden waar Rusland nu zit, of mis ik iets?
Het Russion Freedom/liberation Army is inmiddels gestopt, weggevaagd of gedwongen zich schuil te houden. Horen we amper nog iets over.
Mensen zijn geneigd om net als de natuur, de weg van de minste weerstand te kiezen. Dat is de reden dat dictaturen het vaak tientallenjaren volhouden.
Ik zie ook geen partizanenstrijd in de bezette gebieden. Dus een nieuwe Afghanistan zie ik ook niet snel gebeuren.
Waarom zouden we dat ineens gaan doen? Er komt juist veel meer constructieve steun. Geen afdankertjes uit de koude oorlog meer, maar er komen nu fabrieken waar het moderne spul wordt gebouwd.quote:Op zondag 5 november 2023 11:57 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Hulp laten afsterven is voldoende.
De VS en het Britse Rijk waren een maatje te groot. Zonder hun hulp was Stalin verslagen door de nazi's.quote:Op zondag 5 november 2023 12:06 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Je vergeet even dat Duitsland half Europa in de tang hield met een extreem kleine bezettingsmacht. Dat Rusland een maatje te groot was staat al 70+ jaar in de schoolboeken. Daar hoeven we geen discussie over te voeren toch?
Wat verwacht je? Massale opstanden zoals Warschau 1944?quote:Op zondag 5 november 2023 12:10 schreef dudewhereismycar het volgende:
Voorlopig zie ik weinig opstand in de bezette gebieden waar Rusland nu zit, of mis ik iets?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |