Ja!quote:Op vrijdag 3 november 2023 10:56 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik heb een dèjavu Exode, is jou dat niet eerder overkomen?
Hahaha ik wist het!quote:Op vrijdag 3 november 2023 10:57 schreef exode het volgende:
[..]
Ja!
Vorig jaar dus, had je mij niet even vooraf kunnen herinneren?
Ik stond daar en dacht....AGAIN?!
Maar ik laat dit niet zomaar gebeuren he, recept opgezocht en ik ga het gewoon zelf maken binnenkort.
Mijn leven is een vicieuze cirkel.quote:
Ik vond het een leuk hotelquote:Op donderdag 2 november 2023 22:31 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wij waren pas in Soest en toen zag ik een bordje met dat Kontakt der Kontinenten. Die naam! Even de historie uitgezocht. Ik ga kijken, goeie tip.
@:Lemijn Ik ga nog eens kijken bij Campanile. Er was een reden waarom ik dat weer heb weggeklikt.
Wat een Amersfoort-clan zit hier eigenlijk.
Onze Herfstversiering is uit de woonkamer verdwenen en B is de eerste KerstLego set aan het bouwen. Dus Christmas is coming!quote:Op vrijdag 3 november 2023 11:17 schreef LeSage het volgende:
Hoezo kerst? Het is gewoon volle bak herfst hier hoor
Volgende keer dus éérst hier melden dat je van plan bent om een pumpkin spice latte te halen, dan weten wij dat we je moeten waarschuwen!quote:Op vrijdag 3 november 2023 10:59 schreef exode het volgende:
[..]
Mijn leven is een vicieuze cirkel.
Verloofde wordt gek van me, ik ben zo ontzettend onrustig. Ik sport altijd op vrijdagochtend maar dat lukte vandaag niet. Ik ga vanmiddag maar alsnog, wie had dat een jaar geleden gedacht, dat ik uit vrije wil op vrijdagmiddag zou gaan sporten.
Had je 'm niet stiekem een duwtje kunnen geven vannacht?quote:Op vrijdag 3 november 2023 11:06 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier nog een déjà vu idd![]()
Maar patattekes als pleister is ook lekker![]()
Zowaar, de schutting staat nog. En ik hoopte zó dat ie zou omflikkeren want dan wordt ie iig gemaakt. HelaasNu maar bij elke storm hopen dat ie neergaat, scheelt me stress
Doe ik bij de volgende stormquote:Op vrijdag 3 november 2023 12:03 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Had je 'm niet stiekem een duwtje kunnen geven vannacht?
'Exode, het is GEEN oktober. Hoe vaak moeten we dit nog zeggen?!'quote:Op vrijdag 3 november 2023 12:02 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Volgende keer dus éérst hier melden dat je van plan bent om een pumpkin spice latte te halen, dan weten wij dat we je moeten waarschuwen!
En vakantiepark dingen voor 1 nachtje? Wij hebben een heel fijn verblijf gehad bij het Eekhoornnest bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 3 november 2023 07:51 schreef Quoi het volgende:
[..]
Thanks! Ik heb natuurlijk al deze hotels al gevondenMaar die hebben of geen plek of willen ons op 2 kamers of zijn gruwelijk duur. Airbnb: niks.
Vanmiddag maar eens een knoop over doorhakken. Eerst een radioactive flight door de scan. Ik heb mezelf een krullenkapper kado gedaan tijdens de 3,5 uur wachttijd.
Het is de enige koffiespecialiteit die ik echt lekker vind. Vooral de kruiden, wat eigenlijk speculaaskruiden zijn.quote:Op vrijdag 3 november 2023 12:36 schreef Nijna het volgende:
Is dat nou lekker zo'n pumpkin spice latte? Ik heb helemaal niks met pompoen, dus het zou niet in me opkomen om het te kopen zeg maar.
Vanmorgen gaan hardlopen... het lijkt of het sinds ik covid heb gehad vorige maand, alleen maar rottiger loopt(en ik liep al als een ouwe sok...). Ik baal er zo van.
Maar goed, ik ben wel weer gegaan zullen we dan maar zeggen.
Oh leuk!quote:Op vrijdag 3 november 2023 13:09 schreef Quoi het volgende:
Stop de persen! We hebben een kamer in hartje centrum. Vriendlief is terwijl ik door de scan schoof gewoon eens even gaan bellen. En er bleek wel wat mogelijk. Overnachten nu in hotel Keistad. Amersfoort here we come![]()
Thanks all voor het meedenken.
Bij brunch betekent het wel dat je geen apart ontbijt en/of lunch meer nuttigt. Ga jij nu vanavond ook geen diner meer eten dan? Of wordt het dan een midnight snack?quote:Op vrijdag 3 november 2023 13:43 schreef Mushanga71 het volgende:
Tussen ontbijt en lunch heet het brunch. Heeft eten tussen lunch en diner ook een naam? Ludi?
Tonijnprut op toast. Das mijn ludi
Maar dan eet je vanavond dus niet meer?quote:Op vrijdag 3 november 2023 13:43 schreef Mushanga71 het volgende:
Tussen ontbijt en lunch heet het brunch. Heeft eten tussen lunch en diner ook een naam? Ludi?
Tonijnprut op toast. Das mijn ludi
Dat laatste al zal het niet om midnight zijn, maar wel iets eerder. Hoop ikquote:Op vrijdag 3 november 2023 13:44 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Bij brunch betekent het wel dat je geen apart ontbijt en/of lunch meer nuttigt. Ga jij nu vanavond ook geen diner meer eten dan? Of wordt het dan een midnight snack?
quote:Op vrijdag 3 november 2023 13:46 schreef Leandra het volgende:
Verdorie, pas nu ik mijn lunch opmerking terug lees weet ik weer dat ik kalkoenfilet in de appie wilde zetten... geen wonder dat het op is
Herkenbaar, en dan ervan overtuigd zijn dat ik het toch écht besteld hebquote:Op vrijdag 3 november 2023 13:46 schreef Leandra het volgende:
Verdorie, pas nu ik mijn lunch opmerking terug lees weet ik weer dat ik kalkoenfilet in de appie wilde zetten... geen wonder dat het op is
Wij eten normaal best vroeg, dus dan zou dat idd mijn avondeten zijn. Wat ik daarná nog naar binnenwerk...quote:Op vrijdag 3 november 2023 13:46 schreef Phaidra het volgende:
Wij doen wel eens borrelhapjes rond een uur of 4/5. Daar eet iedereen dan zoveel dat we daarna geen avondeten meer hoeven. Tot een uur of 10 's avonds je ineens toch trek krijgt ergens in...
Dat heb ik dan weer niet, maar ik postte het en dacht (alweer, want toen ik mijn boterham klaarmaakte dacht ik het ook) "even in de appie zetten", en ik post op m'n telefoon dus niet dat ik die ervoor moest pakken ofzo.quote:Op vrijdag 3 november 2023 13:47 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Herkenbaar, en dan ervan overtuigd zijn dat ik het toch écht besteld heb
quote:Op vrijdag 3 november 2023 13:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat heb ik dan weer niet, maar ik postte het en dacht (alweer, want toen ik mijn boterham klaarmaakte dacht ik het ook) "even in de appie zetten", en ik post op m'n telefoon dus niet dat ik die ervoor moest pakken ofzo.
Maar ondertussen was ik weer 3 topics verder
Ook lekker, zo'n soepje!quote:Op vrijdag 3 november 2023 12:40 schreef exode het volgende:
[..]
Het is de enige koffiespecialiteit die ik echt lekker vind. Vooral de kruiden, wat eigenlijk speculaaskruiden zijn.
Ik drink al sinds januari geen drankjes zoals dit meer, te veel calorien. Dus ik had er nu extra veel zin in![]()
MAAR ik heb als lunch de groentesoep die ik gisteren gemaakt had en die is toch lekker.
Wraptosti ham/kaas! Dikke hit hierquote:Op vrijdag 3 november 2023 15:21 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ook lekker, zo'n soepje!
Maar wel jammer dat je je zo verheugd had op je pumpkin spice latte en ze die dan net niet meer hebben (qua caloriën dan wel weer gunstig). Het wordt vast alleen maar lekkerder als je er langer naar uitkijkt
@:Mushanga71, het was droog! Wel winderig, ik heb op de helft mijn capuchon maar in mn jack gefrommeld omdat die steeds vol werd geblazen en dat liep nog zwaarder.
Zoete aardappel en dan in een traybake, als een soort frietjes vind ik dan wel weer lekker, maar het is me nog niet gelukt om pompoen zo klaar te maken dat ik het lekker vind (kan ook een gebrek aan kookskills zijn...) aubergine heb ik ook weinig mee, net als courgette, maar die eet ik dan weer wel.
@:LeSage, die panini klinkt goed!
@:SQ. dat klinkt ook goed!
Ik had als lunch saaie geroosterde boterhammen met een likje boter, geen inspiratie op het moment voor brood. Iemand nog lekkere simpele lunchrecepten?
Hoeft niet persé met brood.
Wij eten vanavond frietjes, ik hoef lekker niet te koken
Oh grappig, ik maak dat wel eens maar dan in de koekenpan.quote:Op vrijdag 3 november 2023 15:32 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Wraptosti ham/kaas! Dikke hit hierKan ook in zo'n contactgrill
https://www.tiktok.com/@:njamtv/video/7254599607378890011
Mazzel dat het droog was, al is wind ook gewoon kut.quote:Op vrijdag 3 november 2023 15:21 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ook lekker, zo'n soepje!
Maar wel jammer dat je je zo verheugd had op je pumpkin spice latte en ze die dan net niet meer hebben (qua caloriën dan wel weer gunstig). Het wordt vast alleen maar lekkerder als je er langer naar uitkijkt
@:Mushanga71, het was droog! Wel winderig, ik heb op de helft mijn capuchon maar in mn jack gefrommeld omdat die steeds vol werd geblazen en dat liep nog zwaarder.
Zoete aardappel en dan in een traybake, als een soort frietjes vind ik dan wel weer lekker, maar het is me nog niet gelukt om pompoen zo klaar te maken dat ik het lekker vind (kan ook een gebrek aan kookskills zijn...) aubergine heb ik ook weinig mee, net als courgette, maar die eet ik dan weer wel.
@:LeSage, die panini klinkt goed!
@:SQ. dat klinkt ook goed!
Ik had als lunch saaie geroosterde boterhammen met een likje boter, geen inspiratie op het moment voor brood. Iemand nog lekkere simpele lunchrecepten?
Hoeft niet persé met brood.
Wij eten vanavond frietjes, ik hoef lekker niet te koken
Zoete aardappelquote:Op vrijdag 3 november 2023 12:42 schreef Mushanga71 het volgende:
Knap @:Nijna dat je tóch bent gaan lopen. Zeker met dit weer er nog bij.
En pompoen...zoete aardappel. Vind dat écht niet lekker. Net als aubergine. En laat nou bijna al de verspakketten van appie één van die groente erin hebben zitten
Die structuur idd. Maar dat heb ik dus ook bij pompoen. En mango, hoewel ik die smaak wel lekker vind. IJs, mangolassiequote:Op vrijdag 3 november 2023 20:10 schreef livelink het volgende:
[..]
Zoete aardappel![]()
Ik vind dat dus echt zo ontzettend vies. En niet eens zozeer de smaak, maar de structuur of zo. En inderdaad, kennelijk is dat het nieuwe mode-eten, want het is niet te vermijden ongeveer.
Gisteren hadden wij pompoenrisotto als verspakket. Die vond ik wel erg lekker, maar ik vind pompoen dan ook wel prima.
Starbucks ben ik nog nooit geweest. Ik hou het bij simpele zwarte koffie en daarvoor moet je daar niet zijn.
Jakkes.quote:Op vrijdag 3 november 2023 21:18 schreef exode het volgende:
Wij hadden vanavond een jongen voor de deur. Hij had een heel lulverhaal over de Oekraine. Ik poeierde hem af omdat de airfryer piepte. Ik had een vreemd gevoel bij hem.
En nu zie ik in de buurtApp dat de politie hem zoekt en dat je hem niet mag benaderen.
Strange....
Heb je wel eens geprobeerd om een pompoen even voor te koken? Dan zijn ze wat makkelijker te snijden.quote:Op vrijdag 3 november 2023 20:42 schreef Bottoms_up het volgende:
Pompoen gegrild in de oven, heerlijk. Maar dan wel met schil, dan heeft het wat beet.
Ik heb ook al eens in een luie bui zo'n zak gesneden pompoen gehad maar dat was niks, idd die textuur![]()
Flespompoen is lekker in de soep.
Maar het snijden van zo'n ding probeer ik hier thuis altijd uit te besteden. Wat een kakwerk.
Zoete aardappel is matig.
Ik heb ook zo’n soort oplossing.quote:Op vrijdag 3 november 2023 21:26 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Heb je wel eens geprobeerd om een pompoen even voor te koken? Dan zijn ze wat makkelijker te snijden.
Die dingen zijn knoerthard inderdaad. Ik stak er eerst vaak een mes in vast om er vervolgens mee op de snijplank te gaan rammen
Gered door je intuïtie en de airfryerquote:Op vrijdag 3 november 2023 21:18 schreef exode het volgende:
Wij hadden vanavond een jongen voor de deur. Hij had een heel lulverhaal over de Oekraine. Ik poeierde hem af omdat de airfryer piepte. Ik had een vreemd gevoel bij hem.
En nu zie ik in de buurtApp dat de politie hem zoekt en dat je hem niet mag benaderen.
Strange....
quote:Op vrijdag 3 november 2023 10:51 schreef exode het volgende: Zij die net speciaal in de auto stapten om 15 kilometer te rijden om een Pumpkin Spice latte te halen bij Starbucks omdat ik die wel verdiend had en er daar achter kwamen dat ze die maar tot 1 november verkopen, groeten u. Ik drink het hele jaar zwarte koffie, maar echt wat vind ik die dingen lekker. En het was mijn cheatding he vandaag. Dus om het goed te maken, eten we vanavond frietjes.
Wat freakyquote:Op vrijdag 3 november 2023 21:18 schreef exode het volgende:
Strange....
Komt omdat het voor de onafhankelijkheid wel als 'de Oekraine' werd aangeduid, omdat het toen nog een streek was, geen land.quote:Op vrijdag 3 november 2023 23:32 schreef MaJo het volgende:
Het is trouwens Oekraïne, zonder de. Ik zie dat vaak zo geschreven worden en snap nooit waaromHet is 1 land, niet een verzameling zoals de Arabische Emiraten ofzo
Zeg dat tegen die weirdoquote:Op vrijdag 3 november 2023 23:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat freakyMisschien een psychotisch persoon?
Het is trouwens Oekraïne, zonder de. Ik zie dat vaak zo geschreven worden en snap nooit waaromHet is 1 land, niet een verzameling zoals de Arabische Emiraten ofzo
Neem ff een crompouce voor me mee aub ikquote:Op zaterdag 4 november 2023 09:08 schreef exode het volgende:
Hij is niet gevonden begreep ik, vandaag de camera beelden even checken.
Bij de overburen is niet aangebeld, die hebben een Ring. Onze camera staat behoorlijk in het zicht, dus die moet hij gezien hebben.
Het was de honger die me redde, ik dacht jaja, sjoe! Ik heb zin in frietjes.
Verloofde vroeg wie het was en toen zei ik al, een vreemde gozer. Hij had geen bewijs van een stichting of zo en hij zag er wat sjappie uit.
Ik moet zo naar de bakker dan hoor ik vast het hele verhaal.
Zijn die lekker? B wil hem proeven.quote:Op zaterdag 4 november 2023 09:27 schreef amaranta het volgende:
[..]
Neem ff een crompouce voor me mee aub ik
Weet ik niet. Ik wil hem ook proevenquote:Op zaterdag 4 november 2023 09:30 schreef exode het volgende:
[..]
Zijn die lekker? B wil hem proeven.
Wij hebben alleen geen hippe bakker, ze hebben wel superlekkere slagroomtaarten.
De maatschappij is wel doorgeslagen nu. Mijn collega deelt nu steeds filmpjes van van alles wat met die pudding is gevuld en roze glazuur.quote:Op zaterdag 4 november 2023 09:41 schreef livelink het volgende:
Ik vind die crompouce er heel onappetijtelijk uit zien. Terwijl ik een tompouce echt onweerstaanbaar vind.
Wij hebben dezelfde collega.quote:Op zaterdag 4 november 2023 09:45 schreef amaranta het volgende:
[..]
De maatschappij is wel doorgeslagen nu. Mijn collega deelt nu steeds filmpjes van van alles wat met die pudding is gevuld en roze glazuur.
De cronut! Die hadden wij bij de paasbrunch, héérlijk!quote:Op zaterdag 4 november 2023 09:31 schreef Mushanga71 het volgende:
![]()
Er was toen ook een kruising van een croissant en donut. Heb er toen 1 geproefd maar vond het maar meh
Ik las inderdaad dat supermarkten ze nu ook verkopen. Dan zal de hype snel over zijn. Als iedereen ze eenmaal geproefd heeft.quote:Op zaterdag 4 november 2023 10:36 schreef exode het volgende:
Ik moest ook nog even naar de AH en wat lag daar in de koeling? Crompouce. B gaat zo proeven....
Ik vind er dus echt niks aan..quote:Op zaterdag 4 november 2023 09:27 schreef amaranta het volgende:
[..]
Neem ff een crompouce voor me mee aub ik
Goede samenvatting wel.quote:Op zaterdag 4 november 2023 11:16 schreef exode het volgende:
Conclusie: Niet lekker. B had na 1 hap al genoeg, Juul een halve hap, verloofde riep gadver en vriendinntje van Juul die hier rondhangt duwde er 1 helemaal naar binnen. Dus die vindt hem lekker denk ik.
Roomoliebollen zijn hier al een guilty pleasure, maar met die roze smurrie erop....quote:
Die ja! Was de naam kwijtquote:Op zaterdag 4 november 2023 10:25 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
De cronut! Die hadden wij bij de paasbrunch, héérlijk!
Vanmiddag gaan zoon en ik op jacht naar de crompouche
Dat is dus voor 1991, dat zullen weinigen hier (bewust) herinnerenquote:Op zaterdag 4 november 2023 00:04 schreef trui het volgende:
[..]
Komt omdat het voor de onafhankelijkheid wel als 'de Oekraine' werd aangeduid, omdat het toen nog een streek was, geen land.
ik hou wel van pompoen en zoete aardappel, maar het hangt er wel vanaf hoe 't is klaargemaakt. In sommige curries of dahls kan 't ook echt heerlijk zijn in combinatie met andere groenten.
Serieus?quote:Op zaterdag 4 november 2023 08:46 schreef Mushanga71 het volgende:
Oké, het lidwoord de wordt sinds de onafhankelijkheid er niet meer voor gezet. Maar hoe vaak hebben we Oekraïne nou gezegd/geschreven voordat de oorlog uitbrak? Voor de oorlog wist ik iig niet eens wáár het lag. Laat staan hoe het geschreven werd.
Is mijn dochter jouw collega?quote:Op zaterdag 4 november 2023 09:45 schreef amaranta het volgende:
[..]
De maatschappij is wel doorgeslagen nu. Mijn collega deelt nu steeds filmpjes van van alles wat met die pudding is gevuld en roze glazuur.
Nou, dat inderdaad. Ik weet het uiteenvallen van de Sovjet Unie me echt nog wel te herinneren en ook dat die overblijvende staten toen een poosje GOS heetten. Zo moesten we dat leren bij topo in groep 8 maar de kaarten (wij hadden van die grote platen met houten stokken die je op kon rollen) waren natuurlijk nog verkeerd. Mijn vrouw heeft ook hele levendige herinneringen aan het vallen van de Muur.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:04 schreef Kyara het volgende:
Ik ben ook goed in topo maar blijkbaar ook stokoud want toen ik topo op de lagere school leerde bestond de USSR nog en idem voor Joegoslavië.
(oke, ik weet wel waar alles ligt want interesse in topografie dus heb alles op latere leeftijd gewoon nog zelf geleerd)
Same herequote:Op zaterdag 4 november 2023 13:04 schreef Kyara het volgende:
Ik ben ook goed in topo maar blijkbaar ook stokoud want toen ik topo op de lagere school leerde bestond de USSR nog en idem voor Joegoslavië.
(oke, ik weet wel waar alles ligt want interesse in topografie dus heb alles op latere leeftijd gewoon nog zelf geleerd)
Die dingen weet ik ook nog goedquote:Op zaterdag 4 november 2023 13:16 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nou, dat inderdaad. Ik weet het uiteenvallen van de Sovjet Unie me echt nog wel te herinneren en ook dat die overblijvende staten toen een poosje GOS heetten. Mijn vrouw heeft ook hele levendige herinneringen aan het vallen van de Muur.
Ik kom elke week wel een paar keer langs restaurant Vroeg, maar ik laat deze toch aan me voorbij gaanquote:Op zaterdag 4 november 2023 13:26 schreef Clubsoda het volgende:
https://www.instagram.com(...)hid=MzRlODBiNWFlZA==
Hey dat zit hier vlakbij! Gek dat ze het Utrecht noemen op hun instagram, het zit gewoon in Bunnikquote:Op zaterdag 4 november 2023 13:26 schreef Clubsoda het volgende:
https://www.instagram.com(...)hid=MzRlODBiNWFlZA==
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |