Klopt idd, hen corrigeert hem.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:06 schreef DrDentz het volgende:
Jetten misgendert hen ook. "Hij zit hier toch" zegt hij. Daarmee ontkent Jetten het bestaan van hen en wakkert hij anti-LHBTQ+geweld aan.
En het lijkt zo extreem geforceerd. Het zou prachtig zijn als het niet zo treurig was.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:08 schreef Tekaschi het volgende:
"Wat is non-binair"
Jetten; Je zaait haat!!!
Man man man, wat een toneelspel.
Gewoon, door ze erop te wijzen dat we weer eens alles vanuit de VS hierheen hebben gehaald en vaak 1 op 1 geimplementeerdquote:Op donderdag 2 november 2023 14:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Politiek anno 2023, de staatsomroep lijkt te denken een verbaal UFC evenement op te moeten tuigen, identiteitspolitiek en heel veel #fophef.
Ik word hier zo moedeloos van. Hoe leg je dit uit aan iemand uit het buitenland?
Mwah, in een groot deel van westerse wereld vindt deze trend plaats. De sensationalisatie van het nieuws....quote:Op donderdag 2 november 2023 14:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Politiek anno 2023, de staatsomroep lijkt te denken een verbaal UFC evenement op te moeten tuigen, identiteitspolitiek en heel veel #fophef.
Ik word hier zo moedeloos van. Hoe leg je dit uit aan iemand uit het buitenland?
Wel makkelijk om hen de schuld te geven hoor.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:13 schreef DrDentz het volgende:
De reden dat hen niet veilig over straat kan ligt denk ik meer bij volksstammen die worden binnengehaald door Jetten & co
Een baliemedewerker bij de Jumbo hier is ook zo'n vaag type, opzich geen problemen mee hoor, maar op de naamtag staat "die/hen"quote:Op donderdag 2 november 2023 14:15 schreef Treinhomo het volgende:
'Leven en laten leven' is mijn motto.
Of iemand zich man voelt, of vrouw; mij om het even.
Voor mijn part ben je op even dagen man en op oneven dagen vrouw. Best, ga ik ook nog in mee.
Maar om de godverdomme niet dat ik iemand aan zal spreken met 'hen'. Daar ben ik geen taalnazi voor geworden.
Huh, we moesten toch juist allemaal heel divers worden en dat heel erg mooi vinden? Frans is duidelijk een haatzaaier.quote:Lijsttrekker Frans Timmermans (GroenLinks/PvdA) heeft fel gereageerd op de uitspraken van Thierry Baudet. Hij hoopt dat in Nederland iedereen hetzelfde mag zijn. ,,Het is op extreem rechts een thema, daar hebben ze zogenaamde familiewaarden en iedereen die daar niet aan voldoet, zet je buiten spel. Dat geldt voor iedereen in de LHBTIQ+-gemeenschap, het lijkt alsof ze vooral een hekel hebben aan transmensen en non-binaire mensen. Dat is voor veel mensen wennen, maar dat is nou eenmaal als je mensen de ruimte geeft om te zijn wie ze willen zijn. Dat is het mooie van Nederland", zei hij tegen 3FM-dj’s Rob Janssen en Wijnand Speelman in de Ochtendshow op.
Precies ja, ik zou nog best ver willen gaan en iemand graag in zijn waarde laten etc. Maar je komt op een punt dat het verder gaat dan dat en je in mijn ogen iemand met een geestesziekte aan het enablen bent.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:15 schreef Treinhomo het volgende:
Voor mijn part ben je op even dagen man en op oneven dagen vrouw. Best, ga ik ook nog in mee.
Maar om de godverdomme niet dat ik iemand aan zal spreken met 'hen'. Daar ben ik geen taalnazi voor geworden.
Werd ook meteen door 'hen' verbeterd.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:06 schreef DrDentz het volgende:
Jetten misgendert hen ook. "Hij zit hier toch" zegt hij. Daarmee ontkent Jetten het bestaan van hen en wakkert hij anti-LHBTQ+geweld aan.
Los van het taalniveau stellen de reacties (en het aantal daaraan toebehorenden Likes) mij niet teleur.quote:Zouden jullie volgende keer kunnen zorgen dat de helft van de jongeren rechts is en de ander links? Dat maakt het debat een stuk gelijker. (Wel echt een veel beter tempo dan het vorige debat!! bedankt voor het luisteren nos!)
Mooi met 9 tegen 1! Fijne diversiteit bij de NOS.
5 van de 6 jongeren waren links zelfs de presentators waren anti- baudet, dit is echt heel genant. Ik stem zeker niet op Baudet maar het is wel duidelijk dat heel deze aflevering was om Baudet naar beneden te halen en jetten in een goed daglicht te zetten. Ontzettend genant.
Thierry fijn dat je zo rustig blijft in deze vervelende NPO opzet.
zou leuk zijn om wat meer diversiteit te hebben in de mensen die jullie uitnodigen...
NOS moet zich realiseren dat deze framing juist averechts werkt
Wat een poppenkast vanuit NOS. Raar vinden dat steeds minder mensen naar NPO kijken.
Het zijn beide geen partijen waar ik op zou stemmen en ik was oprecht benieuwd naar dit debat omdat ze allebei aan uitersten van het spectrum staan. Echter was dit een verschrikkelijk debat. De NOS zou er neutraal in moeten staan, maar alles was er op gericht op Baudet een oor aan te naaien. De hosts laten hem niet uitpraten terwijl ze Jetten laten oreren en baudet laten onderbreken. Alle studenten waren van dezelfde politieke voorkeur. Daarnaast begon een aantal van hen te praten alsof de capslock knop aan stond. Het maakte het er allemaal niet fraaier op.
Al met al een sneue aflevering. Jammer dat jullie je zo laten kennen.
Als dit het niveau is van onze studenten dan begrijp ik de afbraak van Nederland helemaal.
Lieve NOS, geef me één reden waarom ik na het kijken van deze video nog moet geloven dat jullie onafhankelijk en niet politiek gekleurd zijn? Ik vind het oprecht grappig om te zien dat ze niet eens meer de moeite nemen om het te verbergen
Dit dusquote:Op donderdag 2 november 2023 14:27 schreef LuNaTiC het volgende:
[ afbeelding ]
ik dacht toch echt een aflevering van Koefnoen of Jiskefet te zitten bekijken
Bedoel je daarmee die volksstammen of die non-binaire (jongen)?quote:Op donderdag 2 november 2023 14:15 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Wel makkelijk om hen de schuld te geven hoor.
quote:Op donderdag 2 november 2023 14:27 schreef LuNaTiC het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind dat Baudet eigenlijk behoorlijk wordt geframed. Natuurlijk is het zelf ook een gekkie, maar hier wordt hij door een Gen Z gekkie afgeschilderd als een soort van hitler die agressie tegen niet hetero's aanwakkert.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:25 schreef Starhopper het volgende:
Tering man. Dat gedrag van Baudet
Dat ik op tv zit met glitters op mijn hoofdquote:Op donderdag 2 november 2023 14:29 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Die kop en die kleding ook, ik ga kapot hier.
Ja was het ook, als we de hierboven aangehaalde tweet mogen geloven:quote:Op donderdag 2 november 2023 14:27 schreef LuNaTiC het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat het onderdeel van een docu-serie gaat zijn waar de gender gekte onder de loep wordt genomen. En hoe disproportioneel de aandacht is voor deze marginale groep.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:30 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Dat ik op tv zit met glitters op mijn hoofd
glitters op je hoofd?
Ja ik heb glitters hier in mijn make-up
Briljant
Dit is echt heel erg respectloos van Jetten.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:06 schreef DrDentz het volgende:
quote:Op donderdag 2 november 2023 14:30 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Dat ik op tv zit met glitters op mijn hoofd
glitters op je hoofd?
Ja ik heb glitters hier in mijn make-up
Briljant
"Hen" is alleen voorbehouden aan schizofrenen.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:15 schreef Treinhomo het volgende:
Weird Al Jankovic is in een van zijn persiflages blijven hangen.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:27 schreef LuNaTiC het volgende:
[ afbeelding ]
Leadzanger van een jaren tachtig band.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:27 schreef LuNaTiC het volgende:
[ afbeelding ]
Dan zou het me niet verbazen als Bram ook dat diversiteitsvakje aanvinkt.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:35 schreef thedeedster het volgende:
[..]
"Hen" is alleen voorbehouden aan schizofrenen.
Hou op hoor, dit is toch gewoon een typetje ergens van?quote:Op donderdag 2 november 2023 14:27 schreef LuNaTiC het volgende:
[ afbeelding ]
Het probleem van die groep die denkt dat ze geen man of vrouw zijn, is dat ze eisen dat de rest hun ook als zodanig gaat zien. Het is alsof een geloofsgekkie, die van jou gaat eisen dat je ook in god gaat geloven.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:39 schreef michiel_merk het volgende:
Zijn er meer dan 2 geslachten dan? Nee dus, Baudet heeft gewoon gelijkNon binair bestaat niet, is gewoon een aandacht tekort probleempje
Als ik de achtergrond niet zou kennen, zou ik zeggen dat dit een volksbuurtbewoner uit 1987 is, die op het punt staat de weggeroeste dorpels van zijn negen jaar oude Talbot 1307 provisorisch dicht te kitten en daarom een overall heeft aangetrokken. Maar omdat zijn vrouw Anja bang is dat spetters van plamuur en Valvoline tectyl op z'n goede shirt komen, heeft ze hem ook een oude trui aan laten doen. Vanavond kijken ze Andre van Duin en een optreden van de Dolly Dots onder het genot van een Amsteltje en blokjes kaas.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:27 schreef LuNaTiC het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 2 november 2023 14:27 schreef LuNaTiC het volgende:
[ afbeelding ]
En kippenquote:Op donderdag 2 november 2023 14:35 schreef thedeedster het volgende:
[..]
"Hen" is alleen voorbehouden aan schizofrenen.
Er worden op het moment kinderen aan hormoon therapie onderworpen in Nederland. Kinderen worden op het moment verminkt en gaan in transitie voor ze 10 jaar zijn...quote:Op donderdag 2 november 2023 14:48 schreef Confetti het volgende:
Deze freakshow zal niet lang meer publiekelijk duren. Zoals we hoofdschuddend kijken naar programma's uit de jaren 70 zullen we ons over een paar jaar afvragen hoe we in hemelsnaam onze kinderen in aanraking lieten komen met een geestesziekte alsof het normaal is. Flikker op zeg.
Die vent is gewoon een ernstig verwarde man of een activist op zoek naar aandacht.
Voorlopig gaat het in het westen alleen maar de andere kant op, misgendering komt je in het VK al op een bezoek van de politie te staanquote:Op donderdag 2 november 2023 14:54 schreef dudewhereismycar het volgende:
Het moet toch een keer afgelopen zijn met deze poppenkast? Iedereen heeft de vrijheid om te zijn wie hij of zij is, wil je jezelf als een pompoem identificeren, dan doe je dat maar lekker.. maar laat mij in mijn waarde om daar iets van te vinden. Gewoon compleet gestoord.
Vaak is de beste strategie om een discussie te winnen gewoon je tegenstander uit te laten pratenquote:Op donderdag 2 november 2023 14:57 schreef theunderdog het volgende:
Ook weer zoiets waar je twee, misschien wel driedelig op kan antwoorden.
De non-binaire persoon is overduidelijk niet de meest stabiele persoon op aarde. Je kunt je dan dus sterk afvragen of je zo'n iemand wel een podium moet geven. Dat gezegd hebbende, Baudet is politicus en doet hier echt heel kinderachtig. Hij weet donders goed wat 'non-binair' is, maar doet net alsof hij dat niet weet. In de hoop dat die persoon in kwestie gaat struikelen over zijn eigen woorden.
nou dat we kinderen leren dat er gradaties zijn is niet verkeerd. En dat we kinderen leren dat iedereen een veilige plek verdient is ook niet verkeerd. De pest is alleen tegenwoordig dat je of 100% voor bent, of 100% tegen.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:48 schreef Confetti het volgende:
Deze freakshow zal niet lang meer publiekelijk duren. Zoals we hoofdschuddend kijken naar programma's uit de jaren 70 zullen we ons over een paar jaar afvragen hoe we in hemelsnaam onze kinderen in aanraking lieten komen met een geestesziekte alsof het normaal is. Flikker op zeg.
Die vent is gewoon een ernstig verwarde man of een activist op zoek naar aandacht.
Nou ik heb zelfs respect dat ie niet gierend van de bank rolde met die glittersquote:Op donderdag 2 november 2023 14:59 schreef Scorpie het volgende:
Die Non-Binair zat er duidelijk emotioneel in met als doel Baudet eens flink aan te pakken.
Vond Baudet relatief normaal reageren, uitleggen wat zijn mening is.
En Jetten is gewoon een trekpop, een clownesk figuur, een act.
Baudet gaf de emotioneel flexibele verwarde non-binair die het allemaal heel spannend vond alle ruimte om zijn verhaal te doen. Daardoor ging het/hen/zij/deze vanzelf uitglijden.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:57 schreef theunderdog het volgende:
Ook weer zoiets waar je twee, misschien wel driedelig op kan antwoorden.
De non-binaire persoon is overduidelijk niet de meest stabiele persoon op aarde. Je kunt je dan dus sterk afvragen of je zo'n iemand wel een podium moet geven. Dat gezegd hebbende, Baudet is politicus en doet hier echt heel kinderachtig. Hij weet donders goed wat 'non-binair' is, maar doet net alsof hij dat niet weet. In de hoop dat die persoon in kwestie gaat struikelen over zijn eigen woorden.
Hermafrodieten zijn gewoon een algemeen verschijnsel in de biologie, dus ook bij mensen. Ik zou wat dat betreft wel restitutie vragen bij dat college waar je onderwijs hebt genotenquote:Op donderdag 2 november 2023 15:00 schreef Joppiez het volgende:
Ik heb ook altijd op school geleerd dat mensen of een lul of een vagina hebben. Heb je een lul, dan ben je een man. En als je een vagina hebt, dan ben je vrouw.
Fake news dus, krijgt de NOS nu ook een boete van de NPO?quote:Op donderdag 2 november 2023 14:31 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ja was het ook, als we de hierboven aangehaalde tweet mogen geloven:
[ afbeelding ]
Kom zeg.quote:Op donderdag 2 november 2023 15:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Baudet gaf de emotioneel flexibele verwarde non-binair die het allemaal heel spannend vond alle ruimte om zijn verhaal te doen. Daardoor ging het/hen/zij/deze vanzelf uitglijden.
De overheid die ons wil verdelen ipv een verenigd volk tegen de machthebbers?quote:Op donderdag 2 november 2023 15:02 schreef tufkac het volgende:
Wat is nou het nut geweest van deze uitzending?
De anti LHBTI++ers zien de bevestiging dat "die mensen" allemaal idioot zijn en de rest ziet de bevestiging dat Thierry Baudet een idioot is. Niks veranderd dus.
De volgende dag is dit nóg leuker.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:03 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
LIVE | Jetten: ‘Woede op uitspraken Baudet kwam uit mijn tenen, leidt tot meer haat tegen LHBTI’ers’
Wat is er?quote:Op donderdag 2 november 2023 15:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bent weer lekker op dreef zie ik.
De non binair Bram Wissink is niet nep:quote:Op donderdag 2 november 2023 14:57 schreef Sodeknetters het volgende:
Een fake debat met fake politici en geslachtsgestoorden die ook nep zijn.
NOS op zijn best!
Oh gelukkig maar.quote:Op donderdag 2 november 2023 15:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is er?
Ik geef zowel de houding van de non-binair als dat van Baudet vrij kansloos.
Je zou dat bijna gaan denken ja. Of gewoon een poging om kijkcijfers te trekken met "spraakmakende" tv. Goedkoop scoren, het lijkt SBS6 welquote:Op donderdag 2 november 2023 15:06 schreef DrDentz het volgende:
[..]
De overheid die ons wil verdelen ipv een verenigd volk tegen de machthebbers?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |