BB:quote:Ik ben nogal van de projectjes zie: http://forum.fok.nl/topic/2100984
Dus wordt het tijd voor een nieuw projectje, dit keer ga ik mijn platen eens beluisteren. (ik hou het eerst bij vinyl alleen) Ik zal elke plaat hier melden en er een klein tekstje bij plaatsten. Dit kan even duren(heb ooit al mijn mp3s achter elkaar geluisterd en daar was ik meer dan een jaar mee bezig dus wie weet hoe lang dit gaat duren heb ook wat minder tijd dus het zal niet elke dag geupdate worden)
Maar zonder verder getreuzel mijn platenkast:
Je kent het concept platenkast? Daarin staan platen vaak geordend en als je ze allemaal draait zul je dus soms een rijtje van dezelfde artiest krijgen.quote:Op zaterdag 4 november 2023 11:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Is dit het David Sylvian topic ofzo?
Aaaah vandaar. Ik heb allemaal andere artiesten in men kassiequote:Op zondag 5 november 2023 10:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je kent het concept platenkast? Daarin staan platen vaak geordend en als je ze allemaal draait zul je dus soms een rijtje van dezelfde artiest krijgen.
Je hebt toch ook wel meerdere albums van 1 artiest of van elke artiets maar 1quote:Op zondag 5 november 2023 10:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Aaaah vandaar. Ik heb allemaal andere artiesten in men kassie
Een paar wel meerdere LPs maar meestal maar 1.quote:Op zondag 5 november 2023 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je hebt toch ook wel meerdere albums van 1 artiest of van elke artiets maar 1
Laat zien. Doe mee.quote:Op zondag 5 november 2023 12:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Een paar wel meerdere LPs maar meestal maar 1.
Hou van afwisseling.
The Who! (De wie?) Ik houd van hun werk tot 1974. Who's Next is inderdaad geweldig. Baba O'Riley en Won't Get Fooled Again zijn hoogtepunten in de rock. En leuke verwijzing naar een andere muzikale held: Terry Riley. Toch denk ik dat The Who Sell Out mijn favoriet is. Duurt nog even voordat ze in mijn rijtje aan de beurt komen.quote:Op zondag 5 november 2023 16:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou vooruit
Nieuwste aanwinst van The Who op vinyl.
[ afbeelding ]
Met het tijdloze Baba o Riley.
Vind ik op dit moment een heel toepasselijk nummer. Doet me denken aan hoe de jeugd weer losgaat na Corona en een bepaalde groep juist weer in oorlogen, beetje weer de Vietnam tijd vibe dezer dagen.
Oh, dit ging bij mijn weten automatisch. Heb er niks aan gedaan, in ieder geval.quote:Op dinsdag 7 november 2023 16:33 schreef Dagoduck het volgende:
@:Bosbeelte De telling in de TT klopt niet, kun je dit aanpassen?
En dan iets van "#29 (Palms)" ofzo![]()
Donequote:Op dinsdag 7 november 2023 16:33 schreef Dagoduck het volgende:
@:Bosbeetle De telling in de TT klopt niet, kun je dit aanpassen?
En dan iets van "#29 (Palms)" ofzo![]()
Lekkere aankoop, en wat mij betreft mijn favoriete bad religion plaat.quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:14 schreef pipster het volgende:
[ afbeelding ]
Bad Religion - Against the Grain
Net op de kop getikt, meteen maar een rondje op de platenspeler.
Deze hoort voor mij een beetje bij heilige drie-eenheid van Bar Religion, samen met Suffer en No Control
Aangeraden door m'n broer laatst.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:08 schreef pipster het volgende:
[ afbeelding ]
Andere plaat dan ook maar die ik vanmiddag heb meegenomen.
High Vis, denk Britpop jaren 90 met punky inslag.
Concert in oktober helaas gemist.
Ha laatst nog gezien als muzikaal begeleider van de Pop in de Kop quiz in Victorie Alkmaar.quote:
He grappig, ik ging een dag later in Groningen heen. Maar je beschrijft nagenoeg hetzelfde concert. Ik heb genoten. Ik heb de biografie nog gekocht. Twijfelde over het cd'tje, maar zag dat ie gewoon op hun Bandcamp stond: https://robertjanstips.ba(...)-back-naked-sold-out (het toch iets wat ik niet vaak ga opzetten verwacht ikquote:Op zondag 10 december 2023 19:54 schreef bazbo het volgende:
bazbo cd2313: Supersister - Looking Back, Naked
[ afbeelding ]
[..]
Niks van dit album te vinden op YT, daarom maar wat ervan live in 2023:
En een foto van afgelopen donderdag 7 december:
[ afbeelding ]
Die bio is hoogst vermakelijk en het cd'tje zal ook ik niet vaak draaien. Maar mooie herinnering.quote:Op maandag 11 december 2023 09:20 schreef Gehenna het volgende:
[..]
He grappig, ik ging een dag later in Groningen heen. Maar je beschrijft nagenoeg hetzelfde concert. Ik heb genoten. Ik heb de biografie nog gekocht. Twijfelde over het cd'tje, maar zag dat ie gewoon op hun Bandcamp stond: https://robertjanstips.ba(...)-back-naked-sold-out (het toch iets wat ik niet vaak ga opzetten verwacht ik)
Ja echt heel tof, vooral dat ze er zelf ook zoveel plezier in hadden. En indrukwekkend dat het allemaal nog zo muzikaal is, terwijl die mannen ook al in de 70 zijn.quote:Op maandag 11 december 2023 09:56 schreef bazbo het volgende:
[..]
Die bio is hoogst vermakelijk en het cd'tje zal ook ik niet vaak draaien. Maar mooie herinnering.
Leuk concertje wel, hè?
https://www.iopages.nl/re(...)ngen-8-december-2023quote:Op maandag 11 december 2023 14:00 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ja echt heel tof, vooral dat ze er zelf ook zoveel plezier in hadden. En indrukwekkend dat het allemaal nog zo muzikaal is, terwijl die mannen ook al in de 70 zijn.De Zappa-esque humor die ze af en toe hadden, ging ik ook wel goed op, dat houdt de boel wel lekker luchtig.
Ja zonde van de Taveerne, niet dat ik er de deur platliep, maar is er altijd prima toeven.quote:Op woensdag 15 mei 2024 13:53 schreef Dagoduck het volgende:
DDCD127: Bittersweethearts - Who's Your Sweetheart?
Amerikaans bandje gezien in een kroeg hier in Den Helder vorig jaar. Was wel een vermakelijke avond dus ben de volgende dag ook naar ze geweest in Heemskerk. Iets met dronken roepen dat je morgen weer komt (en dat voor de verandering ook echt eens doen). Ik kon dat tripje naar Heemskerk prima combineren met een concertje in Taverne Bergen (een meer dan halve eeuw oud muziekcafé die helaas volgend jaar moet sluiten omdat de (nieuwe) eigenaar/eigenaren er een hippe whiskytent willen openen
ofzo)
Dit jaar waren ze wederom in Nederland en iemand die ik ken is heengeweest en gaf me deze cd afgelopen weekend.
[ afbeelding ]
Mee eens, ben er vijf keer geweest zie ik net.quote:Op woensdag 15 mei 2024 14:05 schreef pipster het volgende:
[..]
Ja zonde van de Taveerne, niet dat ik er de deur platliep, maar is er altijd prima toeven.
oeh op luister lijstje zetquote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:05 schreef bazbo het volgende:
bazbo cd2472: Bass Communion - The Itself Of Itself
[ afbeelding ]
Dertien jaar na het laatste reguliere Bass Communion-album komt Steven Wilson met een opvolger. (In die dertien jaren zijn er wel wat samenwerkingsprojecten verschenen, maar daar gaat het nu even niet om.) The Itself Of Itself is heel anders dan de voorganger Cenotaph uit 2011. Waren dáárop nog hypnotiserende drones te horen met een subtiele ritmische atmosfeer; deze nieuwe plaat tapt uit een minder gemakkelijk vaatje. Wilson gebruikt allerlei geluiden uit zijn studio als basis om composities laagje voor laagje op te bouwen. Soms levert dat verstilde ambient klanken op; vaker is het abstracter, verontrustender en soms zelfs zeer ongemakkelijk. Opener Unperson is wat dat betreft tekenend: het begint met een nauwelijks hoorbare soundscape die in intensiteit opbouwt zonder dat duidelijk is naar welk instrument of geluid we nu precies luisteren en die drie minuten voor het einde uitbarst in een luide geluidsexplosie van gierende tonen. Zo maakt Wilson het ons zeven stukken en dik een uur lang niet gemakkelijk. Dit is geen gezellige achtergrondmuziek; dit vraagt voortdurend de aandacht van de luisteraar. Een ander heel mooi voorbeeld vind ik het stuk met de veelzeggende titel Study For Tape Hiss And Other Audio Artefacts. Ik koop The Itself Of Itself (over veelzeggende titels gesproken) bij het verschijnen op 11 juni 2024 en ondanks de 'moeilijkheid' ervan wil ik hem keer op keer weer horen. Intrigerend!
Helaas geen losse stukken van dit bijzondere album op YT; wel de hele rimram:
Ik vind ook niet alles even boeiend bij Vai, maar de platen die ik heb, beluister ik met veel plezier.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 08:35 schreef Gehenna het volgende:
Oef wat een lading Vai, ik benijd je niet bazbodat is zo'n artiest die ik enkel in hele kleine dosissen zou trekken
Hoeveel cd's heb je nog te gaan trouwens? Je kast lijkt wel eindeloos
Warious artists?quote:Op donderdag 1 augustus 2024 10:43 schreef bazbo het volgende:
Er komt nog een heel uitgebreide plank W
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |