abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:20:39 #1
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_211142599

Bosbeetle:
quote:
Ik ben nogal van de projectjes zie: http://forum.fok.nl/topic/2100984

Dus wordt het tijd voor een nieuw projectje, dit keer ga ik mijn platen eens beluisteren. (ik hou het eerst bij vinyl alleen) Ik zal elke plaat hier melden en er een klein tekstje bij plaatsten. Dit kan even duren :P (heb ooit al mijn mp3s achter elkaar geluisterd en daar was ik meer dan een jaar mee bezig dus wie weet hoe lang dit gaat duren heb ook wat minder tijd dus het zal niet elke dag geupdate worden)

Maar zonder verder getreuzel mijn platenkast:
BB:

Dagoducks' ouders:

En dagoduck zelf:

Gehenna:

Glad_Janus:

Pipster:

bazbo's cd's (pop/rock/jazz)

Kaasch (vriendin van BB)

Ben je ook van plan je gehele platenkast te draaien, post hier!

(hahaha platenkast gedraaid)

Het liefst alleen reageren op en over de gedraaide platen en algemene discussies over vinyl in het vinyl-topic voeren

En weer verder...
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Moderator dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:02:52 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211148387
Hmm kpn heeft zijn homepages opgedoekt dus geen plaatjes meer van mijn kast... Is ook al een andere kast inmiddels
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage donderdag 2 november 2023 @ 08:41:53 #3
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_211163913
bazbo cd2277: David Sylvian & Robert Fripp - The First Day

Eind jaren tachtig en begin jaren negentig beleven zowel David Sylvian als Robert Fripp een roerige tijd. Bij Sylvian zit de reuring in zijn persoonlijke leven: hij blijft zoekende naar spirituele stabiliteit, gaat gebukt onder psychische instabiliteit, zijn relatie loopt op de klippen (het gesteggel rondom Yuka Fuji bleek al een belangrijke oorzaak van het uiteenvallen van Japan begin jaren tachtig). Voor Fripp gaat het vooral om zakelijk gedoe: hij heeft veel dispuut met platenmaatschappijen, managementbedrijven en de muziekbusiness in z'n algemeenheid, vooral over de rechten van zijn eigen composities. Maar in 1992 gloort er hoop voor beide muzikanten. Sylvian ontmoet Ingrid Chavez, trouwt haar binnen de kortste keren en een eerste kind is op komst; Fripp weet een bevredigende zakelijke oplossing te forceren. De twee zijn in contact en besluiten een korte tour te doen, die vooral Italië en Japan aandoet. Tijdens die tour spelen ze samen met Trey Gunn (een leerling uit Fripps gitaarcursus Guitar Craft) en het repertoire bestaat uit geïmproviseerde muziek die geleidelijk aan vaste vorm krijgt. In de loop van een paar weken en maanden ontstaan structuren voor nieuwe composities. Na de tour duikt het trio dan ook de (Real World) studio in. Jerry Marotta is er om de drumpartijen in te spelen en producer David Bottrill levert belangrijke bijdragen. The First Day verschijnt in juli 1993 en ik ben er als de kippen bij: op 19 juli koop ik het album. Aanvankeijk moet ik wennen aan de combinatie: de weemoedige, herfstige stem van Sylvian en de kamerbrede metal-KingCrimsonakkoorden van Fripp lijken op het eerste gehoor helemaal niet samen te gaan, maar al snel klinkt het of het nooit anders is geweest: de twee vullen elkaar juist bijzonder goed aan. De plaat opent gelijk sterk met God's Monkey en laat horen wat het concept is: ruimtelijke drumpartijen, die zware akkoorden, het lichtere gitaarmozaïek en dan die zalige zangmelodieën eroverheen. Jean The Birdman lijkt dan een wat ongecompliceerd rockliedje, maar de gitaarfiguren maken het zwaarder. Firepower is het eerste langer uitgesponnen stuk; af en toe lijkt de balans tussen de melancholieke stem en de beukgitaren wat zoek, maar gaandeweg is het eerder verslavend dan storend en aan het eind mondt het alles uit in een rustgevender apotheose met een hoofdrol voor Fripps soundscapes. Brightness Falls is een mooie rocker waarin die samenwerking tussen de Sylvianmelodie en het gitaargeweld bijzonder goed uitpakt. In 20th Century Dreaming is het weer meer een duel en ook hier krijgt het lange stuk een bijna rustgevend eind met soundscapes. Het langste werk is Darshan (The Road To Graceland), dik zeventien minuten lang een opzwepend (bijna dans)ritme, waaroverheen Fripp zijn gierende gitaar legt en Sylvian uiteindelijk wat tekstfragmenten declameert. Aardig, maar het lijkt nogal een opvuller. Maar mogelijk gaat het allemaal over de woede en andere gevoelens van ongenoegen die beide heren in de afgelopen jaren hebben moeten doorstaan. Met een lange soundscape van Fripp, getiteld Bringing Down The Light, komt dit bijzondere album dan tot een warm en hoopvol eind.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
  Redactie Frontpage donderdag 2 november 2023 @ 09:38:20 #4
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_211164386
bazbo cd2278: David Sylvian & Robert Fripp - Jean The Birdman

Van Jean The Birdman komt een single uit. In twee versies nog wel. Ik koop ze allebei op 31 augustus 1993. Want: er staat naast het titelnummer allerlei ander spul op dat niet op het album te horen is. Op dit eerste deel twee nieuwe werken: Earthbound, Starblind en Endgame. Het eerste is een lange soundscape van Fripp met daarover gesproken tekst van Sylvian; het tweede is een akoestische miniatuursong van Sylvian op gitaar met zijn mooie stem. Beide stukken zijn nergens anders te vinden, dus is deze single nogal waardevol. Echter, op een of andere manier is mijn cd beschadigd geraakt. Het weer zit erin of zo. Niet meer af te spelen. Gelukkig nog wel te vinden en te beluisteren op YT.

Redactie Frontpage donderdag 2 november 2023 @ 09:45:51 #5
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_211164470
bazbo cd2279: David Sylvian & Robert Fripp - Jean The Birdman

Ook op deze tweede versie van deze cd-single staat spul dat niet op het album is te horen. Tallow Moon is door Sylvian in z'n uppie geconstrueerd in de studio: er zijn ongemakkelijke elektronische soundscapes te horen en daaroverheen leest Sylvian een tekst die hij eerder gebruikte in een nummer dat te beluisteren is op het album Sahara Blue (uit uit 1992) van Hector Zazou, waarop Sylvian een gastrol vervult. Dark Water is een solosoundscape van Fripp zoals we van hem gewend zijn. Daarnaast vinden we Gone To Earth, het titelnummer van de gelijknamige elpee zeven jaar eerder, het stuk dat Sylvian en Fripp toen samen schreven. Ook deze tweede single koop ik op 31 augustus 1993 en is helaas aangedaan door de tijd en niet meer af te spelen.

Redactie Frontpage donderdag 2 november 2023 @ 12:12:02 #6
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_211166034
bazbo cd2280: David Sylvian & Robert Fripp - Darshan

In december 1993 komt er nog een single van het album The First Day uit. Nou ja: single. Is het een EP? Een minialbum misschien? Darshan duurt drie kwartier, er staan drie stukken op en ik koop 'm op 7 december 1993, een dag na verschijnen. Wat wil het geval? The Grid heeft het lange stuk Darshan geremixed en hun bewerking van het (in mijn oren wat saaie) werk van The First Day is hier de hoofdfilm. Nu had het nummer al een wat discoachtige dreun, maar hier krijgt het helemaal een houseversie. Ik vind deze Trancelucent Remix niet zo veel toevoegen aan het origineel. Interessanter vind ik Darshana, een soort ambient house remix van hetzelfde nummer, maar nu door The Future Sound Of London die er een heel nieuwe compositie van maken. Als cadeautje krijgen we dan nog de oorspronkelijke albumversie te horen. Alles bij elkaar geen verplichte kost, maar wel een leuk hebbeding.

pi_211177834
Thuiswerken heeft zo zijn voordelen :)

De jongens tegen de meisjes -Venus Luxure N°1 Baby

Eigenlijk al heel lang niet meer gehoord, maar het is meteen weer een warm bad, wat een een heerlijke plaat!

Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_211177985
Plaat 59: Plaat nummer 2 van vandaag:

Wire met 154

Dit blijft toch wel mijn favoriete plaat van Wire, fijn om hem eindelijk op vinyl te hebben.

pi_211178239
Nog niet helemaal klaar met noisy geluid denk ik,deze ook maar dan.

Meegenomen bij een tweedehands platenzaak in Alkmaar eind jaren 80. Ik was toen eigenlijk meer met rap/hiphop bezig, maar dit ging er wel in.

Redactie Frontpage vrijdag 3 november 2023 @ 12:22:14 #10
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_211178680
bazbo cd2280: David Sylvian & Robert Fripp - Damage

En dan komt het bericht dat David Sylvian en Robert Fripp samen gaan touren en er vindt slechts één concert plaats in Nederland en dat is op 21 november 1993 in Theater Carré in Amsterdam en ik weet niemand om me heen die met me mee wil en dus koop ik bij de plaatselijke VVV slechts één enkel kaartje. Zondagavond 21 november 1993 sneeuwt het. Nogal erg. Ik ga bijzonder vroeg van huis en reis met de trein naar onze hoofdstad. Wonderbaarlijk genoeg ben ik ruim op tijd. Sterker nog: ik zie de deuren van Carre opengaan. Ruim tijd om boodschappen te doen: het tourboek en t-shirt heb ik nog altijd. Er is voorprogramma: ene meneer Michael Brook komt op met een gitaar, wriemelt wat, creëert een loop en speelt daar allerlei andere zaken overheen en uiteindelijk prachtige solo's. Dit doet hij een paar keer. Ik vind zijn ruimtelijke, meeslepende muziek helemaal schitterend. Onthouden. (Later leer ik dat hij zijn gitaar en apparatuur zelf heeft ontwikkeld tot iets wat hij zelf 'infinite guitar' noemt.) En dan is het zover. Sylvian staat in z'n eentje voor op het podium, wat verborgen achter zijn gitaar. Helemaal links zit, bijna in het donker, Fripp half met zijn rug naar het publiek in donkerblauw licht. Verrek, daar heb je die Michael Brook weer. Die legt nu veel van die gitaarmozaïeken die op The First Day te horen zijn. Trey Gunn vult dat aan op zijn stick met nog meer gitaarwerk en de bastonen. Op drums iemand die ik niet ken: ene Pat Mastelotto; schijnt bekend te zijn van die band Mr. Mister die een hitje had een paar jaar geleden. Het eerste nummer dat het vijftal speelt is de opener van het album: God's Monkey. Het geluid is prima. Sylvian weet maar net door de gitaarmuur heen te breken. De setlijst is deels verrassend: naast zo'n beetje het leeuwendeel van The First Day komt ook Every Colour You Are (van het Rain Tree Crow album uit 1989) aan de orde. Halverwege de set zit Sylvian plots achter een keyboard en er klinkt een nieuw lied dat ik niet ken: het zijn zwevende toetsenpartijen waarover Sylvian zingt (ik vang het woord 'earthbound' op, de titel van een live King Crimson elpee uit 1971) en Fripp speelt ijle maar snijdende gitaartonen. Mooi! Vervolgens het titelnummer van Sylvians soloplaat Gone To Earth; niet vreemd, want dat nummer schreef hij en voerde hij op de plaat uit samen met Fripp. Exposure van Fripps gelijknamige soloalbum is een beetje vreemde eend in de bijt; Sylvian doet de vocale uithalen en dat werkt toch niet echt goed. Iets verderop nog maar liefst twee stukken van Gone To Earth: een wonderschone uitvoering van mijn favoriete Wave (waarbij ik het niet droog houd) en van River Man. Sylvian is vanavond zeer goed bij stem, Fripp giert erop los en de drie begeleidende muzikanten zijn retestrak. Ten slotte dendert Darshan door de zaal. Van Fripp zie ik alleen zijn arm als een razende op en neer gaan en de gitaarakkoordsolo's die hij speelt lijken wel uitingen van ongekende woede. Het publiek is raar; iedereen zit doodstil en na ieder nummer klinkt er beschaafd applaus. Geen gejuich, gefluit, gegil. En niemand headbangt. Ik wel. Dat kan niet anders. Er zijn twee toegiften en dat zijn twee stukken die ik niet ken en waarschijnlijk nieuw zijn: het eerste is een ingetogen stuk waarin de woorden 'the first day' opvang (de titel van het album) en het tweede is een wat warrige rocksong. Het is bijna twaalf uur als ik buiten over de gracht glibber naar een metrostation. Ik heb de laatste trein naar Amersfoort en hoop dat ik nog aansluiting heb naar huis. Het vriest vijftien graden. In Amersfoort staat mijn trein klaar, maar die moet nog wachten op een vertraagde trein. In mijn jaszak zit de pocketuitgave van het boek Prachtige ogen van Herman Brusselmans en een potloodje en op de achterflap van het boekje reconstrueer ik de setlijst van deze avond. Pas om half drie 's nachts sta ik op het station van ons zo majestueuze Apeldoorn. Bijna een jaar later verschijnt er een verslag van de concerttour. Op Damage staan opnamen uit december 1993 uit The Royal Albert Hall in Londen. De plaat begint met het stuk waarvan ik alleen 'earthbound' had opgevangen en dat Damage heet. Daarna volgt een heel groot deel van het concert zoals ik het ook heb mee mogen maken. Alleen Jean The Birdman en Exposure ontbreken en het stuk The First Day staat helemaal aan het eind. De mix is gedaan door Robert Fripp, samen met David Bottrill. De limited edition koop ik op 30 september 1994 als hij verschijnt. Een mooi boxje met een dik boekje en een gouden cd. U begrijpt: dit is een schitterend kleinood en een mooie herinnering aan een van de beste concerten die ik ooit mocht meemaken.

En hier de setlijst:

pi_211178701

Verder met de nieuwe van Slowdive alvast voorbereiden voor het concert in januari.

Redactie Frontpage vrijdag 3 november 2023 @ 15:39:44 #12
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_211180622
bazbo cd2282: David Sylvian - Dead Bees On A Cake

Na de tour van David Sylvian en Robert Fripp in 1993 heeft Fripp een nieuw visioen: hij gaat zijn band King Crimson nieuw leven inblazen. De samenwerking tussen hem en Sylvian werkte dusdanig goed, dat hij Sylvian vraagt om lid te worden van de nieuwe Crimson. Sylvian bedankt netjes voor de eer. En dan wordt het lang stil. Sylvian gaat opnieuw op een spirituele reis; hij emigreert van Engeland naar Minneapolis, waar zijn vrouw Ingrid Chavez vandaan komt. Daar vestigt hij zich, bouwt een studio, zoekt samen met Ingrid naar nieuwe spirituele wegen en werkt langzaam aan nieuw werk. Pas in maart 1999 verschijnt Dead Bees On A Cake. Ik koop hem bij het verschijnen op 31 maart 1999. Het is een typisch Sylvianalbum, zij het dat het toch weer heel anders klinkt dan alle voorgangers. Dit keer maakt hij gebruik van alle moderne technieken, elektronica, samples, zonder dat het koud wordt. Want naast alle nieuwerwetse snuffen is er nog bakken warmte te horen: Ryuichi Sakamoto verzorgt weer strijkersarrangementen, broer Steve Jansen brengt die kenmerkende ruimtelijke drumpartijen in, Kenny Wheeler komt flugelhorn spelen en daarnaast zijn er 'nieuwe' mensen: gitaristen Marc Ribot (bekend van zijn werk bij Tom Waits) en jazzman Bill Frisell. Daarnaast is er ruimte voor mensen als Talvin Singh, John Giblin, Ged Lynch, echtgenote Ingrid Chavez, spiritueel leidster Shree Ma en veel, heel veel anderen. Voor wat betreft die samples: we horen onder anderen Mahavishnu Orchestra, John Lee Hooker, DjivanGasparyan en de stem van John Cage. Het is daardoor een zeer veelzijdig album geworden, maar toch onmiskenbaar David Sylvian. Over het algemeen is de stemming ingetogen, melancholiek en toch hoopvol. Opener I Surrender is de single (waarover later meer) en gelijk het onbetwiste hoogtepunt: zo moet de muziek van David Sylvian in mijn oren klinken. Niet alles is even boeiend; zo is Thalhiem mij wat saaiïg en Krishna Blue wat lang uitgesponnen. Daar staan parels tegenover, zoals het slepende Midnight Sun, het kleinood The Shining Of Things met een waarlijk prachtig strijkersarrangement van Ryuichi Sakamoto, de intieme korte improvisatie Dobro #1 met Bill Frisell en vooral het afsluitende en indrukwekkende Darkest Dreaming. David Sylvian maakt zijn comeback met een zeer mooi album, dat zich kan meten met de grote drie Brilliant Trees, Gone To Earth en Secrets Of The Beehive.

Redactie Frontpage vrijdag 3 november 2023 @ 15:46:17 #13
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_211180687
bazbo cd2283: David Sylvian - I Surrender

De eerste single van Dead Bees On A Cake koop ik samen met het album op 31 maart 1999. Het is het eerste deel van een speciale editie. In het doosje is ruimte voor een tweede versie. Naast de albumversie van het werkelijk schitterende titelnummer staan twee stukken die niet op het album staan. Niet gek, want het zijn twee stukken waarin echtgenote Ingrid Chavez de hoofdrol vertolkt. De liederen zijn geschreven door Sylvian samen met Richard Werbowenko (nooit van gehoord). Chavez heeft een wat zwoele, hijgerige stem. Je moet ervan houden. Ik vind het niet erg voor twee liedjes. Les Fleurs Du Mal vind ik zelfs mooi.

Redactie Frontpage vrijdag 3 november 2023 @ 15:55:20 #14
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_211180786
bazbo cd2284: David Sylvian - I Surrender

De tweede versie van de single koop ik op 8 april 1999. Dit keer horen we een ingekorte versie van het titelnummer en daarnaast weer twee liedjes met tekst van en gezongen door mevrouw Chavez. Whose Trip Is This? en Remembering Julia zijn zeer aardige songs, maar ze missen die intimiteit die we van Sylvian zijn gewend. Nader onderzoek leert ons dat de vier extra stukken op deze twee singles afkomstig zijn van de EP Little Girls With 99 Lives van Chavez. Toch eens opzoeken.

Redactie Frontpage vrijdag 3 november 2023 @ 16:03:34 #15
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_211180869
bazbo cd2285: David Sylvian - Godman

Godman is een sterk stuk van het album Dead Bees On A Cake en de uitgebreide single, meer een EP, verschijnt in september 1999. Ik koop een gelimiteerde en genummerde editie op 9 september 1999. Ik heb nummer 0557 van in totaal 5000 exemplaren. Na de albumversie van het titelnummer horen we nog twee (wat overbodige) remixen door respectievelijk Wagon Christ en Guy Sigsworth. Daartussendoor dan nog twee versies van een nieuw stuk. Op Shadowland zingt Sylvian een tekst over een wollige toetsenwolkenpartij; op Shadowland (Northfield) horen we ook haar van Chavez weer. Deze speciale editie heeft ook een 'enhanced' deel. Douw je 'm in je computer, dan zie je de korte film Time Spent - A Film By David And Ingrid, een vage minidocu. Alles bij elkaar een mooie aanvulling op het album.

Redactie Frontpage zaterdag 4 november 2023 @ 11:43:14 #16
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_211188740
bazbo cd2286: David Sylvian - Approaching Silence

Aan het einde van 1999 komt ook dit album uit. Het is een collectie van de muziek die Sylvian tot dan toe maakte voor twee installaties. De eerste installatie vond plaats in het Temporary Museum in Tokyo van 29 weptember tot 12 oktober 1990, had Sylvian ingericht samen met kunstenaar Russell Mills en is al uitgebreid aan de orde gekomen in de doos Ember Glance - The Permanence Of Memory (1991). De tweede maakte Sylvian samen met Robert Fripp en die vond plaats van 30 augustus tot 18 september 1994 in de P3 Gallery eveneens in Tokyo. De muziek voor de eerste installatie maakte Sylvian in z'n eentje; die van de tweede samen met Fripp. Op deze cd, die ik koop op 14 oktober 1999, horen we dus eerst alles uit Ember Glance en daarna het lange Approaching Silence. Sylvian heeft het 'gecomponeerd' voor zover je daarvan kunt spreken en Fripp heeft er effecten aan toegevoegd. Het bijna veertig minuten durende stuk kenmerkt zich door dreigende tonen, voorbijschuivende toetsenwolken en herhaling; het geheel roept iets hypnotiserends op. Daar waar de muziek voor Ember Glance nog iets ongemakkelijks had, heeft deze wat berustends. Mooi wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 04-11-2023 21:00:30 ]
pi_211188775
Is dit het David Sylvian topic ofzo? :')
Vakman pur sang
  Redactie Frontpage zaterdag 4 november 2023 @ 20:17:48 #18
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_211194423
bazbo cd2287: David Sylvian - Everything And Nothing

David Sylvian lijkt weer inspiratie te hebben voor nieuw werk. Echter, in 2000 verschijnt Everything And Nothing en dat is een verzamelaar. Het reguliere album is een dubbelcd. Ik kies voor de limited edition, die nog een derde schijfje heeft. Ik koop 'm bij het verschijnen op 13 oktober 2000. Op de twee hoofdcd's staat een mooie doorsnede van 's mans vocale oeuvre als soloartiest. Van alle vier de platen is het een en ander opgenomen, plus de single Pop Song. Vreemd wel dat van de eerste twee soloalbums ieder slechts één (en dan ook nog eens een niet representatief) liedje is te horen. Daarnaast is er ook veel aandacht voor samenwerkingen. Zo komen stukken van Rain Tree Crow (de eenmalige reünie uit 1989 met de drie andere oud-leden van Sylvians vroegere groep Japan), het Marco Polo-project (van de Italianen Nicola Alesini en Pier Luigi Andreoni) en The First Day (de plaat die Sylvian maakte met Robert Fripp) voorbij, maar ook bijvoorbeeld Buoy van de tweede soloplaat van Mick Karn (waarop Sylvian twee songs zingt) en Heartbeat en Bamboo Houses met Ryuichi Sakamoto. Een leuk aardigheidje is een nieuwe mix van Ghosts, het ongemakkelijke en toch succesvolle stuk van Japan's Tin Drum uit 1982. Het interessantst zijn enkele stukken die we nooit eerder hoorden. Zo zijn er meerdere outtakes van de sessies van het album Dead Bees On A Cake: een paar korte improvisaties met Bill Frisell, een improv met de legendarische pianist Keith Tippett en The Scent Of Magnolia en Cover Me With Flowers, twee complete nummers die niet zouden hebben misstaan op het genoemde album. Ook horen we Ride, een outtake van Secrets Of The Beehive. Maar de kers op de taart is Some Kind Of Fool, een nummer opgenomen door Japan tijdens de sessies van Gentlemen Take Polaroids in 1981. Later zou Sylvian uitleggen dat dit eigenlijk op die plaat had moeten staan in plaats van Taking Islands In Africa, dat eerder een duet van Sylvian met Sakamoto was dan een Japanstuk. Na bijna negentien jaar op de plank te hebben gelegen is het dan nu beschikbaar en het is een fantastisch lied dat zeker niet had misstaan op voornoemde Japanalbum. Mijn limited edition kent een derde schijfje. Daarop twee (overbodige) mixen van The Scent Of Magnolia, maar ook een niet eerder verschenen studioversie van Blinding Light Of Heaven (afkomstig van de sessies van de Sylvian-Frippplaat The First Day) en een remix van het titelnummer van het album Brilliant Trees waarvoor Sylvian de zang opnieuw heeft opgenomen. Zeer fraai overzicht en bijzonder geschikt voor hen die nog nooit iets van David Sylvian hebben gehoord als voor de liefhebber. U begrijpt: ik ben een liefhebber.

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 06-11-2023 11:35:49 ]
  Moderator zondag 5 november 2023 @ 10:13:47 #19
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211199317
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 11:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Is dit het David Sylvian topic ofzo? :')
Je kent het concept platenkast? Daarin staan platen vaak geordend en als je ze allemaal draait zul je dus soms een rijtje van dezelfde artiest krijgen.
pi_211199431
quote:
88s.gif Op zondag 5 november 2023 10:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Je kent het concept platenkast? Daarin staan platen vaak geordend en als je ze allemaal draait zul je dus soms een rijtje van dezelfde artiest krijgen.
Aaaah vandaar. Ik heb allemaal andere artiesten in men kassie
Vakman pur sang
  Moderator zondag 5 november 2023 @ 11:48:08 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211199974
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 10:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Aaaah vandaar. Ik heb allemaal andere artiesten in men kassie
Je hebt toch ook wel meerdere albums van 1 artiest of van elke artiets maar 1
pi_211200182
quote:
88s.gif Op zondag 5 november 2023 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Je hebt toch ook wel meerdere albums van 1 artiest of van elke artiets maar 1
Een paar wel meerdere LPs maar meestal maar 1.
Hou van afwisseling.
Vakman pur sang
  Redactie Frontpage zondag 5 november 2023 @ 15:55:24 #23
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_211202231
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 12:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Een paar wel meerdere LPs maar meestal maar 1.
Hou van afwisseling.
Laat zien. Doe mee.

pi_211202337
Nou vooruit
Nieuwste aanwinst van The Who op vinyl.

Met het tijdloze Baba o Riley.
Vind ik op dit moment een heel toepasselijk nummer. Doet me denken aan hoe de jeugd weer losgaat na Corona en een bepaalde groep juist weer in oorlogen, beetje weer de Vietnam tijd vibe dezer dagen.
Vakman pur sang
  Redactie Frontpage zondag 5 november 2023 @ 19:35:33 #25
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_211205428
bazbo cd2288:
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 16:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou vooruit
Nieuwste aanwinst van The Who op vinyl.
[ afbeelding ]

Met het tijdloze Baba o Riley.
Vind ik op dit moment een heel toepasselijk nummer. Doet me denken aan hoe de jeugd weer losgaat na Corona en een bepaalde groep juist weer in oorlogen, beetje weer de Vietnam tijd vibe dezer dagen.
The Who! (De wie?) Ik houd van hun werk tot 1974. Who's Next is inderdaad geweldig. Baba O'Riley en Won't Get Fooled Again zijn hoogtepunten in de rock. En leuke verwijzing naar een andere muzikale held: Terry Riley. Toch denk ik dat The Who Sell Out mijn favoriet is. Duurt nog even voordat ze in mijn rijtje aan de beurt komen.

Redactie Frontpage zondag 5 november 2023 @ 19:41:48 #26
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_211205514
bazbo cd2288: David Sylvian & Robert Fripp - Damage

In 2001 komt Sylvian met een nieuwe mix van het album Damage, opgenomen in The Royal Albert Hall in Londen in december 1993, ten tijde van de tour met Robert Fripp. Kennelijk was Sylvian niet tevreden met de mix die Fripp in 1994 heeft gemaakt. Ook kiest Sylvian ervoor om de volgorde van de nummers te wijzigen. Nu begint de plaat met God's Monkey, zoals het concert ook deed; het titelstuk Damage zit nu ergens halverwege de setlijst waar het hoort. Jean The Birdman is toegevoegd en het langere Darshan heeft daarvoor plaats moeten maken. Ik koop deze nieuwe versie op 14 september 2001 als hij uitkomt. Mooie aanvulling.

Redactie Frontpage maandag 6 november 2023 @ 11:52:52 #27
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_211210967
bazbo cd2289: David Sylvian - Camphor

In 2002 verschijnt nóg een verzamelalbum. Waar Everything And Nothing uit 2000 de nadruk legde op het vocale werk, richt Camphor zich op het meer instrumentale deel van het oeuvre van David Sylvian tot dan toe. Dan is het vreemd dat er van die eersteling, Alchemy, helemaal niets te horen is. Wat wel mooi aan deze compilatie is, is dat het merendeel van het opgenomen werk bestaat uit nooit eerder verschenen versies, andere mixen en outtakes. Maar liefst drie stukken van het Rain Tree Crow-project, dat gebaseerd was op improvisatie in de studio, en vier van Gone To Earth en die dan ook nog eens in een afwijkende mix. Zo is Wave zonder de zang, maar dan weer met een aanvullend orkestarrangement door Simon Jeffes (!). Heel mooi is Mother And Child, oorspronkelijk afkomstig van Secrets Of The Beehive, maar hier in een instrumentale versie met aanvullend elektronicawerk van Jan Bang en Erik Honoré, terwijl de zanglijnen opnieuw zijn ingespeeld door Nils Petter Molvaer. Twee bijna heel nieuwe werken zijn afkomstig van de cd die meekwam met het tourboek van de concertserie die Sylvian gaf in 2000. Ik koop de limited edition van het album op 27 mei 2002. Daarbij zit nog een tweede cd, waarop een remix van Plight en Premonition, plus een fragment van Mutability, zodat ook de samenwerking met Holger Czukay een plek krijgt. Dit is een zeer mooie verzameling en echt een aanrader voor zowel fans als nieuwkomers.

pi_211224729
@Bosbeetle De telling in de TT klopt niet, kun je dit aanpassen?

En dan iets van "#29 (Palms)" ofzo :+

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage dinsdag 7 november 2023 @ 16:37:02 #29
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_211224755
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:33 schreef Dagoduck het volgende:
@:Bosbeelte De telling in de TT klopt niet, kun je dit aanpassen?

Oh, dit ging bij mijn weten automatisch. Heb er niks aan gedaan, in ieder geval. :?
pi_211224796
D75: Mecano Ltd - Face Cover Face/Fools (7")

Afgelopen zondag Mecano Un-Ltd. (voorheen Mecano/Mecano Ltd./Mecano Unlimited) gezien hier in Den Helder. Plaatje meegenomen, helaas is de tekst wat vervaagd in mijn binnenzak, maar dat is punk/rock 'n' roll zullen we maar zeggen.

Ook maar even zelf wat opgenomen:

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator dinsdag 7 november 2023 @ 19:24:16 #31
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211226445
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:33 schreef Dagoduck het volgende:
@:Bosbeetle De telling in de TT klopt niet, kun je dit aanpassen?

Done
pi_211241556
En door met plaatjes draaien, want nog een dagje thuiswerken.

Explosions in the Sky - Those Who Tell the Truth Shall Die, Those Who Tell the Truth Shall Live Forever (2001)

Deze fijne plaat van Explosions in the Sky, al vind ik de opvolger net iets beter, maar ja die heb ik niet...
Misschien dat ze hem volgende week maandag mee hebben naar Tivoli :)

pi_211241936
Nu ik toch al instrumentaal bezig ben, deze er maar achter aan.

Russian Circles, eerder dit jaar meegenomen bij een concert samen met Cult of Luna.
Wel iets heftiger dan Explosions in the Sky.

Lekker hoor :)
pi_211242354
Blind uit de kast gepakt, verder met de Jayhawks dus met het album xoxo.

Mooie liedjes en harmonieën,

pi_211243207

Verder met Portrayal of Guilt - Let Pain Be Your Guide, na een kleine onderbreking, de monteur van de firma Bosch vond het niet helemaal relaxed. Nou ja ik ben de moeilijkste niet hoor.

Redactie Frontpage maandag 13 november 2023 @ 11:05:43 #36
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_211280154
bazbo cd2290: David Sylvian - Blemish

Ondertussen begin ik me wel af te vragen waar nieuw werk van David Sylvian blijft. De afgelopen jaren ben ik wel verblijd met de verzamelalbums waarop outtakes en nieuwe mixen staan, maar het liefst wil ik weer een compleet nieuwe plaat. Die komt pas in 2003 en het is iets totaal anders dan ik verwacht. Sylvian is weer eens in een moeilijke tijd verzeild geraakt. Hij is - samen met broer Steve Jansen en multi-instrumentalist Burnt Friedman - het project Nine Horses begonnen, maar door allerlei persoonlijke problemen van Sylvian worden de opnames voor een album uitgesteld. Uiteindelijk verschijnt het album Snow Borne Sorrow pas in 2005. Ondertussen doet Sylvian pogingen om toch wat muziek te creëren. Dat doet hij met een bak elektronica en zonder plan en het resultaat is Blemish. Als het album uitkomt, koop ik het gelijk (op 10 juli 2003). Bij de eerste beluistering schrik ik. Dit is kille muziek, veelal zonder ritme of herkenbare melodieën. Sylvian voegt elektronicapartijen toe aan de trage gitaartonen van Derek Bailey en improviseert daar zangmelodieën overheen. Het maakt een depressieve indruk en van de teksten word ik ook al niet vrolijk. Ik vind het een ongemakkelijke plaat; aanvankelijk stop ik hem niet zo veel in de speler, maar na verloop van tijd valt het kwartje. Het lange titelnummer is de opener en laat gelijk horen dat Sylvian ons niet zal opbeuren. The Heart Knows Better en A Fire In The Forest (met daarin bijdragen van Christian Fennesz) vind ik nu toch hoogtepunten in het oeuvre. Dit is een intiem album van een artiest die worstelt en zoekt en verslag doet van een speurtocht. Blemish zal nooit mijn favoriete Sylvianplaat worden, maar er valt veel te ontdekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 13-11-2023 16:18:50 ]
  Redactie Frontpage donderdag 16 november 2023 @ 11:53:44 #37
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_211311944
bazbo cd2291: David Sylvian & Ryuichi Sakamoto - World Citizen

Goede vriend en milieu- en vredesactivist Ryuichi Sakamoto zoekt David Sylvian weer op. Aanvankelijk weigert Sylvian de hernieuwde samenwerking omdat hij niet terug wil naar traditionele songstructuren, maar na een ontmoeting in New York stemt hij toch toe en voor de twee het weten hebben ze twee nieuwe stukken in elkaar gezet. Die komen op een cd-single die in 2003 verschijnt in Japan. Een versie met een iets andere volgorde voor de rest van de wereld is een jaar later aan de beurt en die koop ik op 14 mei 2004. We horen eerst de twee korte versies van World Citizen en World Citizen - I Won't Be Disappointed. Het zijn mooie songs met een toegankelijke deun en ze staan dus ver af van het donkere en meer geïmproviseerde werk waar Sylvian in die tijd mee bezig is. Vervolgens komen van beide songs een uitgebreidere (langere, dus) versie en het plaatje sluit af met een remix door Ryoji Ikeda van World Citizen. Alles bij elkaar een leuk plaatje dat laat horen dat Sylvian nog altijd gewoon bloedmooie liederen kan maken.

Redactie Frontpage donderdag 16 november 2023 @ 12:05:25 #38
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_211312087
bazbo cd2292: David Sylvian - The Good Son vs. The Only Daughter

Nieuw solowerk van David Sylvian laat nog altijd op zich wachten. De uitgave van The Good Son vs. The Only Daughter (2005) is deels schrale troost. Het zijn remixen van stukken van Blemish. Niets nieuws onder de zon, zou je denken. Echter, bij nadere beluistering krijgen de nummers een geheel eigen karakter en in veel gevallen vind ik ze beter of warmer dan de originelen. Verscheidene mixers en koppels hebben een nieuwe versie in elkaar gezet. Veel namen ken ik niet (ik zit niet in de remixwereld), maar we horen bewerkingen door onder anderen Ryoji Ikeda (die ook World Citizen remixte), Burnt Friedman (uit het project Nine Horses), Readymade FC, Yoshihiro Hanno en het duo Jan Bang en Erik Honoré. Ik koop de cd bij het verschijnen op 14 maart 2005 en aanvankelijk vind ik ook dit niks. Tja en toch speel ik hem meerdere keren en al snel vind ik hem toegankeliljker dan Blemish zelf. Er blijft ook veel wazig spul, maar uiteindelijk is ook dit een waardevolle aanvulling op de verzameling.

Redactie Frontpage zaterdag 18 november 2023 @ 07:53:22 #39
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_211330888
bazbo cd2293: David Sylvian - When Loud Weather Buffeted Naoshima

Ik mag David Sylvian zien optreden op 1 oktober 2007 in de Frits Philipszaal in Eindhoven. Debiel goed concert. Sylvian heeft zich omringd met drummer Steve Jansen, bassist Keith Lowe en pianist/toetsenist Takuma Watanabe. Op de setlijst ingetogen en schitterende vertolkingen van de mooie songs die ik graag hoor: solowerk, veel Nine Horses en een enkel stuk dat hij maakte samen met Sakamoto of Fennesz of voor een soloplaat van Jansen. Ik zit bijna anderhalf uur te janken van zo veel schoonheid en hoop vurig dat hij dit soort songs blijft maken. Dan is er de totale verrassing op 23 november 2007 als ik in de plaatselijke platenwinkel dit album aantref, dat is gestoken in een dwars soort dvd-hoesje. When Loud Weather Buffetted Naoshima is alles behalve mooie songs. Het is een dik zeventig minuten geïmproviseerd werk en bij eerste beluistering vraag ik me af of je het muziek mag noemen. Sylvian maakt het stuk bij een installatie van het Naoshima Fukutake Art Museum Foundation, dat plaatsvindt op het eiland Naoshima (Japan) en het is onderdeel van een expositie NAOSHIMA STANDARD 2 die te zien is van oktober 2006 tot april 2007. Voor de muziek krijgt Sylvian hulp van Fennesz, Clive Bell, Arve Henriksen en Akira Rabelais. Zelf zegt Sylvian dat het ambient eigenlijk niet compleet is zonder de omgevingsgeluiden van het eiland en de expositie. Na een minuut of tien gaan de ongemakkelijke geluiden werken: er ontstaat iets van rust en acceptatie. De stilte na de zeventig minuten is bijna gruwelijk.

En vooruit hier een slechte foto van het concert op 1 oktober 2007:

En een filmpje:

pi_211331877
Nog steeds die saaie David :O
Vakman pur sang
  Redactie Frontpage zaterdag 18 november 2023 @ 20:14:36 #41
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_211338625
bazbo cd2294: David Sylvian - Manafon

En dan in 2009 komt David Sylvian met Manafon. Helaas niet de zo gehoopte songs, maar een voortzetting van het pad van de improvisatie. De plaat is opgenomen gedurende drie jaren. Sylvian gaat de studio in zonder ook maar iets wat van te voren is geschreven. Hij nodigt instrumentalisten uit als bassist Werner Dafeldecker, pianist John Tilbury, gitarist Keith Rowe en nogal wat anderen. Christian Fennesz is ook op een stuk te horen. Verder cello, elektronica, saxofoon. Sylvian zelf bedient elektronica, speelt gitaar en toetsen en voegt zang toe aan de volledig geïmproviseerde muziek. Aanvankelijk kan ik er niets mee; als ik de plaat koop op 14 oktober 2009, vind ik het warrig en ondoorgrondelijk. Het hoesje is ook al zo afgrijselijk. In de loop van de tijd wen ik aan de vreemde muziek en tegenwoordig vind ik dat er mooie dingen op staan, maar ik moet nog altijd veel moeite doen en er echt voor gaan zitten.

Redactie Frontpage zaterdag 18 november 2023 @ 20:28:50 #42
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_211338826
bazbo cd2295: David Sylvian - Sleepwalkers

Iets minder dan een jaar later zie ik in de plaatselijke platenwinkel plots Sleepwalkers en die koop ik gelijk. Het is september 2010 en ik weet niet precies meer welke dag. Sleepwalkers is een verzamelalbum. Het zoveelste, zou je zeggen, maar hier gaat het om de samenwerkingen die David Sylvian in de recente jaren heeft gedaan en de plaat bevat een aantal nieuwe remixen en alternatieve versies. Interessant, dus. Twee stukken staan op de sampler van Sylvian's label Samadhisound die meekwam met het tourboek van The World Is Everything-tour in 2007 (waarover later meer). Nogal wat stukken heb ik al: Transit (met Christian Fennesz), World Citizen (met Ryuichi Sakamoto), Sugarfuel (met Readymade), wat werk van de soloplaten van Steve Jansen en een paar nummers van Nine Horses. Mooi dat er werk op staat (Angels) dat Jan Bang en Erik Honoré maakten voor het Punkt-festival en waaraan Sylvian bijdraagt. Five Lines, samen met Dai Fujikura, is echt nieuw. Alles bij elkaar geeft de plaat een mooi overzicht van de veelzijdigheid en de verschillende projecten waar Sylvian bij betrokken was en laat het goed horen hoe hij alles onmiskenbaar dat Sylviansausje overheen giet. En dit keer een werkelijk schitterend hoesje.

Redactie Frontpage zondag 19 november 2023 @ 19:59:19 #43
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_211351471
bazbo cd2296: David Sylvian - Died In The Wool - Manafon Variations

Als ik dit album op 10 juni 2011 in de plaatselijke platenwinkel tegen kom, is het net verschenen. Ik worstel nog altijd met Manafon als zijnde atonaal, abstract, veelvragend en eigenlijk niet mijn voorkeur om te beluisteren, maar ik hoop dat die 'variations' hetzelfde doen als wat de remixen van Blemish deden: ze maken het toegankelijker en de originelen beter begrijpbaar. Het blijkt nog een dubbelcd ook. Op het eerste plaatje staan zes remixen van nummers van Manafon (door Dai Fujikura) én zes nieuwe werken. En inderdaad: doordat de strijkinstrumenten prominenter in de mix staan, is het minder abstract en ondersteunen ze de zangmelodieën van Sylvian meer. Bij vlagen is het zelfs warm en aangenaam. Het tweede plaatje bevat When We Return You Won't Recognise Us, een achttien minuten durend uittreksel van een oorspronkelijk vijftig minuten lang stuk dat Sylvian samen met Dai Fujikura, John Butcher, Arve Henriksen, Günter Müller, Nakamura en Eddie Prévost maakte/improviseerde voor een installatie die in 2008/2009 plaatsvond in Gran Canaria. Het is niet onaangename en atonale muziek, een beetje à la When Loud Weather Buffeted Naoshima. Alles bij elkaar een mooi album.

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 19-11-2023 21:04:55 ]
  Redactie Frontpage zondag 19 november 2023 @ 20:25:08 #44
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_211351777
bazbo cd2297: David Sylvian - A Victim Of Stars 1982-2012

Victim Of Stars is een stuk dat David Sylvian in 1992 bijdroeg aan het album Sahara Blue van Hector Zazou. A Victim Of Stars 1982-2012 is maar weer eens een verzamelalbum en Victim Of Stars staat er niet op. Deze dubbelcd verschijnt in 2012 en ik koop 'm op 28 maart 2012, want behalve heel veel werk wat ik al heb, staat er toch ook weer interessant spul op. De collectie begint met Ghosts van Japan, in de versie die we ook al te horen kregen op die andere verzamelaar Everything And Nothing. Was die verzamelaar interessant vanwege de vele andere mixen en versies en niet eerder uitgegeven stukken; A Victim Of Stars geeft wél een representatief geluidsbeeld van de solocarrière van David Sylvian. Dit keer een gedegen keuze van de nummers van de eerste drie vocale soloalbums Brilliant Trees, Gone To Earth en Secrets Of The Beehive, maar ook de maxisingle die hij maakte samen met Sakamoto (Bamboo Houses/Bamboo Music) is te vinden, alsmede de Heartbeat single en Forbidden Colours, zij het versie die te horen was op de b-kant van de single Red Guitar, maar World Citizen daarentegen ontbreekt dan weer. Daarnaast ook verdere samenwerkingen met Rain Tree Crow, Robert Fripp en Nine Horses. Op het tweede plaatje vinden we verder nog een selectie van stukken van Dead Bees On A Cake, Blemish, Manafon en Died In The Wool. En natuurlijk: een nummer dat helemaal nieuw is en nog niet eerder verkrijgbaar. Where's Your Gravity? maakte Sylvian in 2012 samen met Jan Bang, Eivind Aarset, Erik Honoré en Arve Henriksen. Alles bij elkander is A Victim Of Stars 1982-2012 een zeer mooi overzicht van 's mans werk, een aanrader voor iedereen die wat van David Sylvian wil horen en hebben, maar niet het gehele oeuvre wenst aan te schaffen.

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 19-11-2023 21:07:42 ]
  Redactie Frontpage woensdag 22 november 2023 @ 20:31:48 #45
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_211385500
bazbo cd2298: Jan Bang, Erik Honoré, David Sylvian, Sidsel Endresen, Arve Henriksen - Uncommon Deities

Dit album verschijnt in september 2012, ik koop het op 24 oktober 2012 en het is goed beschouwd een plaat van Jan Bang en Erik Honoré, maar in mijn kast staat hij bij David Sylvian. David Sylvian is te gast op het Punkt-festival in Noorwegen in 2011; hij brengt daar het album Plight & Premonition (uit 1988 met Holger Czukay) en laat zich op het festival begeleiden door John Tilbury, Jan Bang, Phillip Jeck, Eivind Aarset, Erik Honoré en Arve Henriksen. Het optreden is een groot succes en er komen plannen voor een wereldtournee met deze bezetting, maar die tour gaat niet door vanwege de rugproblemen van Sylvian. Voor dit album Uncommon Deities hebben Bang en Honoré veel opgenomen tijdens dat Punkt-festival in 2011, maar het is onduidelijk of het uit het concert met Sylvian komen of uit een ander concert van hen beiden. Uncommon Deiteis bestaat uit geïmproviseerde soundscapes die zij hebben gecreëerd met behulp van elektronica, samplers, synthesizers en trompet. Erna spelen Arve Henriksen (trompet) en John Tilbury (piano) hun partijen in de studio in. Ten slotte komen Sidsel Endresen en David Sylvian om hun stemmen toe te voegen. Endresen improviseert wat zanglijnen; Sylvian declameert naar het Engels vertaalde tekst van Paal-Helge Haugen, een Noors dichter en schrijver. Het resultaat is een spokenwordplaat die schommelt tussen avant-garde en ambient. Ik vind het bij vlagen intrigerend stemmig en bij andere vlagen wat behangachtig. Geen idee waar de tekst over gaat; ik hoor de stem toch meer als een muziekinstrument. Schijnt dat tijdens het Punkt-festival Bang en Honoré de muziek live improviseerden en dat zij een tape gebruikten met de stem van Sylvian daarop. Live zal het best interessant zijn geweest; op plaat ligt langdradigheid op de loer.

[ Bericht 5% gewijzigd door bazbo op 22-11-2023 20:49:51 ]
  Redactie Frontpage woensdag 22 november 2023 @ 20:45:04 #46
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_211385891
bazbo cd2299: Stephan Mathieu & David Sylvian - Wandermüde

Nee, dan Wandermüde. Die komt wat mij betreft geheel uit de lucht vallen eind 2012 of begin 2013. Ik vind het album op 21 maart 2013 in een plaatselijke platenwinkel. Erop staat dik vijftig minuten instrumentale ambient. Stephan Mathieu is een Duitsch muziektechnicus en hij bedient hier orgel, elektronica en radio. Sylvian is verantwoordelijk voor de gitaar, synthesizer en sampler. Op de hoes is geen enkele informatie te vinden over hoe deze samenwerking is ontstaan. Dan rest me niets anders dan de plaat op te zetten en me over te geven aan de klanken. Die zijn soms verontrustend of ongemakkelijk, soms ook ijl, indringend en rustgevend. Eigenlijk zeer uitstekend. John Tilbury komt piano spelen in Dark Pastoral en Christian Fennesz is te horen in het afsluitende Deceleration.

Redactie Frontpage donderdag 23 november 2023 @ 20:16:02 #47
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_211403149
bazbo cd2300: David Sylvian featuring Franz Wright & Christian Fennesz - There's A Light That Enters Houses With No Other House In Sight

Als je denkt dat het niet verrassender kan, komt David Sylvian in 2014 hier mee aan. Op dit album staat één compositie van dik een uur. Qua muziek ligt het in het verlengde van Wandermüde: geïmproviseerde soundscape. Sylvian bedient de piano, sampler, elektronica, computer en laptob. Daarnaast klinken Christian Fennesz (gitaar, laptob), John Tilbury (piano) en Franz Wright. Wright draagt gedichten uit zijn cyclus Kindertotenwald voor. De muziek is vaag en zweverig; de stem mystiek en bevreemdend. Geen idee waar die Wright het over heeft, maar ik word er wel kalm van. Ik koop het album bij het verschijnen op 23 december 2014.

pi_211421429

Bad Religion - Against the Grain

Net op de kop getikt, meteen maar een rondje op de platenspeler.
Deze hoort voor mij een beetje bij heilige drie-eenheid van Bar Religion, samen met Suffer en No Control

pi_211421549
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 november 2023 15:14 schreef pipster het volgende:
[ afbeelding ]

Bad Religion - Against the Grain

Net op de kop getikt, meteen maar een rondje op de platenspeler.
Deze hoort voor mij een beetje bij heilige drie-eenheid van Bar Religion, samen met Suffer en No Control

Lekkere aankoop, en wat mij betreft mijn favoriete bad religion plaat.
pi_211421821
Verder met half plaatje van Be Well, meegenomen bij een concert. Rammelt lekker door, volgende plaat maar alvast uitzoeken.

Nee de kant op de foto kan je niet afspelen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')