abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211142748
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:37 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat weten we niet. Er circuleren berichten op internet waarin de Palestijnen in Gaza worden weggejaagd naar Egypte en vervolgens neemt Israel Gaza over. Voorlopig moeten ze naar het zuiden maar blijft het daarbij?

Tevens heb je uiteraard ook Israeliers die roepen dat Gaza helemaal uitgeroeid moeten worden, zeker zijn er ook Israeliers die geen oorlog willen. Voorlopig weten we niet wat strategische einddoel van Israel is (al dan niet icm VS).
De kolonisten op de Westelijke Jordaanoever gebruiken ook de kans om helemaal los te gaan. Ik las ergens dat ze eerst een Palestijn hadden vermoord en vervolgens ook nog eens de boel gingen terroriseren toen deze begraven werd. Ik zal het artikel eens zoeken. Ook ziek is dat die lui waterbronnen van Palestijnen vol gooien met beton met goedkeuring van het IDF.
pi_211142754
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:10 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ik heb nog nooit iemand op negeer gezet, weet ook niet hoe dat moet. Kennelijk erger ik mij niet snel aan posts op een forum. Leven en laten leven, denk ik meestal. Daar kom ik op terug m.b.t. de islamitische 5e colonne en hun meelopers. Duitsland, Zweden en andere landen zijn inmiddels wakkergeschud. Nu Nederland nog..
Ja, steeds meer haatzaaiende lieden die met hun anti-semitisme boven komen drijven. Nederland doet er goed aan dit met wortel en tak uit te roeien.
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:43:55 #153
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211142783
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:37 schreef Mylene het volgende:
Hamas kan de tunnels ook benutten om in ieder geval de kwetsbaren te laten vluchten, vrouwen, kinderen en bejaarden.
Is een beetje te laat nu want die tunnels worden nu volop aangepakt door Israël.
Ze zijn ook niet echt gemaakt om tientallen of honderd duizenden mensen door te laten vluchten. Het moet echt een spinnenweb aan tunnels zijn, waarvan heel Hamas zelf niet eens weet waar alle gangen toe leiden. Ze schijnen in stukken opgedeeld te zijn en dat niet 1 persoon alle tunnels kent, maar meerdere personen steeds stukjes. Las er laatst een interessant artikel over.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211142789
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:41 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Opgave zal sowieso geen optie zijn omdat Israel ook geen Palestijnse staat wil op dit moment onder Netanyahu.
Dan is het de schuld van Hamas waardoor deze oorlog voort blijft gaan, niet die van Israël natuurlijk. Hamas verbergt zich tussen de burgers. Hamas laat burgers niet gaan. Hamas slacht 1400 mensen af waarvan ze wisten dat de reactie zou komen. Hamas neemt gijzelaars gevangen als pressiemiddel.

Hamas Hamas Hamas. Zij kunnen zo makkelijk de oorlog stoppen, maar doen het niet.

Maar daar hoor je werkelijk niemand over.
pi_211142800
quote:
In het dorp Sa'ir, vlak bij Hebron, vielen kolonisten een herdersfamilie met zeven kinderen aan en staken hun tenten in brand. De schapen namen ze mee.

In het dorp Qusra, niet ver van Nablus, schoten kolonisten drie mensen dood. De dag erna, tijdens de begrafenis, vermoordden ze nog een vader en zoon. In Al-Tawani schoot een kolonist een Palestijn dood die op weg was naar de moskee voor het vrijdaggebed. Een Israëlische soldaat stond erbij en greep niet in.

Bewapend door regering
Kolonisten worden vaak vergezeld door militairen die hen beschermen. Bovendien worden ze nu bewapend door de uiterst rechtse en ultranationalistische minister Ben Gvir van Nationale Veiligheid. Sinds de start van de oorlog heeft hij duizenden automatische vuurwapens, helmen en uniformen uitgedeeld.
https://nos.nl/collectie/(...)met-steun-van-israel
pi_211142802
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:24 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Klopt. De waarheid is dat er al heel veel doden aan beide zijden zijn gevallen en er nog velen zullen volgen.
Het einde is nog lang niet in zicht.

Ben er bang voor dat Israël nog lang niet klaar is als Hamas is ‘uitgeroeid’
Misschien voor even, maar de rekening komt op de lange termijn vast weer.

En waar die 2 miljoen vluchtelingen uiteindelijk naartoe moeten is ook maar de vraag.
Waarom zou Israël door gaan als Hamas verslagen is?
pi_211142811
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:31 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Die blijven gewoon in Gaza hoor. Als Hamas weg is zal de Westerse gemeenschap ook wel weer helpen om die stad op te bouwen. Van hun Arabische broedervolken hoef je dat minder snel te verwachten.
Die Arabische broedervolken die uit protest alles slopen maar weigeren de grenzen open te doen. Heel sympathiek inderdaad.

Hoor je ook niemand over.
pi_211142819
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:43 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Is een beetje te laat nu want die tunnels worden nu volop aangepakt door Israël.
Ze zijn ook niet echt gemaakt om tientallen of honderd duizenden mensen door te laten vluchten. Het moet echt een spinnenweb aan tunnels zijn, waarvan heel Hamas zelf niet eens weet waar alle gangen toe leiden. Ze schijnen in stukken opgedeeld te zijn en dat niet 1 persoon alle tunnels kent, maar meerdere personen steeds stukjes. Las er laatst een interessant artikel over.
Je beseft hopelijk wel dat deze tunnels niet vanuit humanitair oogpunt zijn aangelegd?

Dat er geen eenhoorns met regenboogstralen uit de bips op de muren zijn getekend.
pi_211142820
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:32 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Zoals ik net ook al zei. Natuurlijk is het extreem gruwelijk.

Het gaat om de berichtgeving eromheen. Is het nodig om te vertellen dat er 40 baby's zijn onthoofd of een baby gebakken is in de oven.

Vanuit Isrealisch perspectief wel.

Een Hamas news outlet zou het beschrijven als dat er mensen zijn overleden.

Dat doet niets af aan de feiten. We hebben het hier over wat de definitie van propaganda is.
Door juist de gruwelijkheden niet te benoemen laat je de gruweldaden toe.
Idem wat er in WO2 met de concentratiekampen gebeurde.
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:47:26 #160
498210 KoningWouter
Zoek de flow, vind de frictie
pi_211142824
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:46 schreef Scorpie het volgende:
We hebben het hier over wat de definitie van propaganda is.
Lees het stuk nog eens en dan vooral mijn laatste zin:

"We hebben het hier over wat de definitie van propaganda is."
pi_211142827
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:08 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
GeenStijl :')

Ik hoor nou werkelijk nergens anders dat GeenStijl zo’n goede nieuwsbron is. Never. Misschien als je op zoek bent naar sensatie, drama en spanning en wel houdt van een relletje.
Dit is dus een vooroordeel. Ik snap je, maar je zou echt even moeten kijken. :)

GeenStijl is ook geen blog dat ik lees (het azijngehalte is me véél te hoog), maar dit doen ze inderdaad goed. Lees zelf maar:

https://www.geenstijl.nl/5173290/kijken-naar-dag-25/
Intolerant voor intolerantie
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:47:53 #162
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211142831
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dan is het de schuld van Hamas waardoor deze oorlog voort blijft gaan, niet die van Israël natuurlijk. Hamas verbergt zich tussen de burgers. Hamas laat burgers niet gaan. Hamas slacht 1400 mensen af waarvan ze wisten dat de reactie zou komen. Hamas neemt gijzelaars gevangen als pressiemiddel.

Hamas Hamas Hamas. Zij kunnen zo makkelijk de oorlog stoppen, maar doen het niet.

Maar daar hoor je werkelijk niemand over.
Omdat iedereen wel weet dat dat geen optie meer is voor hun. Zij gaan nu zich niet terugtrekken en de witte vlag hijsen. De strijd die al tientallen jaren woedt heeft nu helaas een kookpunt bereikt en er zal geen weg meer terug zijn voor Hamas. Over hoe en wat kunnen we discussieren maar het is sowieso dieptreurig dat er zoveel slachtoffers vallen.

Het liefst leggen ze beide hun wapens neer en komen tot een oplossing maar ik zie het helaas niet gebeuren.
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:48:02 #163
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211142833
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:46 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Je beseft hopelijk wel dat deze tunnels niet vanuit humanitair oogpunt zijn aangelegd?

Dat er geen eenhoorns met regenboogstralen uit de bips op de muren zijn getekend.
Heey jij, met je IQ van 150, lees even waar ik iemand op quote.

Dank u :*
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:48:40 #164
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211142837
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:41 schreef Mylene het volgende:

[..]
De kolonisten op de Westelijke Jordaanoever gebruiken ook de kans om helemaal los te gaan. Ik las ergens dat ze eerst een Palestijn hadden vermoord en vervolgens ook nog eens de boel gingen terroriseren toen deze begraven werd. Ik zal het artikel eens zoeken. Ook ziek is dat die lui waterbronnen van Palestijnen vol gooien met beton met goedkeuring van het IDF.
Ik denk dat er wel meer dan één artikel is over dat soort ongein vrees ik. Ik herinner me een geval waarbij het huis van een Palestijnse familie in brand is gezet waarbij meerdere gezinsleden, waaronder zeer jonge kinderen, om het leven kwamen. Bij de rechtszaak stonden kolonisten naar familieleden te lachen en dingen te roepen als: "Waar is Ali? Ali ligt op de grill!" over een van de kinderen van een jaar of 1 als ik het me goed herinner :r

Die kolonisten zijn echt strontvolk en de moeilijkste situatie om op te lossen voor Israël (dat het zelf zo ver heeft laten komen).
pi_211142841
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Waarom zou Israël door gaan als Hamas verslagen is?
Kijk maar war voor smerige ratten er op de jordaanoever wonen, puur landje pik, terroriseren van de oorspronkelijke bewoners, mensen verjagen, idd wat hierboven staat, water bronnen vullen met beton.

En de overheid keurt het allemaal goed en de rest van de “beschaafde” wereld kijkt netjes toe.

Israel wil 1 staat en dat is zonder Palestina.
pi_211142842
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:43 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik hoor vooral heel veel redenen die als smoesjes klinken. Hamas heeft schijt aan de Palestijnse bevolking en laat ze doodgaan.
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:49:43 #167
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211142843
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:41 schreef Mylene het volgende:

[..]
quote:
Jup, ze maken helaas gebruik van de chaos in Gaza. Het zou Israel sieren om daar wat aan te doen maar dat zal laag op hun prioriteitenlijstje staan. Ik las wel opmerkingen van EU/VS dat dit niet mag maar ik denk niet dat het veel helpt.
pi_211142854
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:47 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Omdat iedereen wel weet dat dat geen optie meer is voor hun. Zij gaan nu zich niet terugtrekken en de witte vlag hijsen. De strijd die al tientallen jaren woedt heeft nu helaas een kookpunt bereikt en er zal geen weg meer terug zijn voor Hamas. Over hoe en wat kunnen we discussieren maar het is sowieso dieptreurig dat er zoveel slachtoffers vallen.

Het liefst leggen ze beide hun wapens neer en komen tot een oplossing maar ik zie het helaas niet gebeuren.
Dan moeten we dus ook stoppen met Israël aankijken hierin. Beiden gaan niet toegeven totdat de ander verslagen is.
pi_211142857
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hou toch op man :')

De VN-speech? Van dat figuur met een enorme plaat voor zijn kop?
De joden-fundamentalisten zorgen voor vele vele vele duizenden onnodige en onschuldige slachtoffers en jij gaat alles weer afschuiven bij moslims :')

En dan heeft de wereld het over antisemitisme, nou anti-moslims is een groter probleem.
Het cynisme.
pi_211142863
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:49 schreef 111210 het volgende:

[..]
Kijk maar war voor smerige ratten er op de jordaanoever wonen, puur landje pik, terroriseren van de oorspronkelijke bewoners, mensen verjagen, idd wat hierboven staat, water bronnen vullen met beton.

En de overheid keurt het allemaal goed en de rest van de “beschaafde” wereld kijkt netjes toe.

Israel wil 1 staat en dat is zonder Palestina.
Hamas wil 1 wereld en dat is zonder Joden.

Liefst nog zonder blanken maar zover zijn ze nog niet.
pi_211142870
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:49 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
[..]
Jup, ze maken helaas gebruik van de chaos in Gaza. Het zou Israel sieren om daar wat aan te doen maar dat zal laag op hun prioriteitenlijstje staan. Ik las wel opmerkingen van EU/VS dat dit niet mag maar ik denk niet dat het veel helpt.
Daar zou zeker veel harder tegenop getreden moeten worden, aangezien het 1 van de instigators is van de agressie.
pi_211142879
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:51 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Het cynisme.
Nope.
En dat jij dat niet kan onderbouwen zegt al genoeg.

Een land dat zelf vele duizenden bombardeert en uithongert mag niets tegen anderen gaan zeggen.
En dan ook nog heel kinderachtig het WO2 kaartje spelen :')

Wij mogen alles en iedereen uitmoorden en genocide plegen! Want kijk wat ons is overkomen!
pi_211142886
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:37 schreef Mylene het volgende:
Hamas kan de tunnels ook benutten om in ieder geval de kwetsbaren te laten vluchten, vrouwen, kinderen en bejaarden.
Ja, dat zou Hamas kunnen doen. :Y

Denk je dat ze het ook zouden doen?

(Nee, ik kan ook geen reden verzinnen waarom niet... maar dat is tóch het antwoord denk ik!)
pi_211142887
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:37 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat weten we niet. Er circuleren berichten op internet waarin de Palestijnen in Gaza worden weggejaagd naar Egypte en vervolgens neemt Israel Gaza over. Voorlopig moeten ze naar het zuiden maar blijft het daarbij?

Tevens heb je uiteraard ook Israeliers die roepen dat Gaza helemaal uitgeroeid moeten worden, zeker zijn er ook Israeliers die geen oorlog willen. Voorlopig weten we niet wat strategische einddoel van Israel is (al dan niet icm VS).
Je zegt van alles maar geen enkel scenario is geloofwaardig. Egypte wil de Palestijnen niet, daar houdt het al op. Israël wil niet meer de verantwoordelijkheid over Gaza, misschien ligt er een rol voor de VN..geen idee. Eerst Hamas maar eens uitroeien.
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:53:01 #175
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211142891
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dan moeten we dus ook stoppen met Israël aankijken hierin. Beiden gaan niet toegeven totdat de ander verslagen is.
Voor de terroristische aanval moeten we zeker 100% kijken naar Hamas. De aanval komt echter niet uit het niets denk ik, daar zit wel een hele historie achter en een voedingsbodem die Israel wel mede heeft gecreëerd.

https://www.timesofisrael(...)own-up-in-our-faces/

In dit stuk staat ook hoe beleid van Israel invloed heeft gehad op de Gaza, dus ik zou ze niet helemaal vrij pleiten. Ik weet dat dit relatief gevoelig is hier.
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:54:56 #176
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211142907
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:52 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Je zegt van alles maar geen enkel scenario is geloofwaardig. Egypte wil de Palestijnen niet, daar houdt het al op. Israël wil niet meer de verantwoordelijkheid over Gaza, misschien ligt er een rol voor de VN..geen idee. Eerst Hamas maar eens uitroeien.
Dat weet ik. Er zijn hier allerlei oplossingen aangedragen, van heel vredelievend tot heel gruwelijk. Alles is voorlopig geen optie omdat geen van de partijen mee wil werken. Het zal van verloop van oorlog afhangen denk ik welke oplossing op termijn haalbaar is, al dan niet met politieke druk vanuit VS/EU/....
pi_211142911
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:52 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Misschien kan Nederland het restant van de Gazanen opvangen?
pi_211142922
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:55 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Misschien kan Nederland het restant van de Gazanen opvangen?
Liever niet. Ivm risico op Hamas.
pi_211142932
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Liever niet. Ivm risico op Hamas.
Is er toevallig geen rijk land in de buurt daar dat ze op kan vangen?
pi_211142937
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nope.
En dat jij dat niet kan onderbouwen zegt al genoeg.

Een land dat zelf vele duizenden bombardeert en uithongert mag niets tegen anderen gaan zeggen.
En dan ook nog heel kinderachtig het WO2 kaartje spelen :')

Wij mogen alles en iedereen uitmoorden en genocide plegen! Want kijk wat ons is overkomen!
Gelachen.

En neem nog een zakdoekje.
pi_211142947
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:53 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Voor de terroristische aanval moeten we zeker 100% kijken naar Hamas. De aanval komt echter niet uit het niets denk ik, daar zit wel een hele historie achter en een voedingsbodem die Israel wel mede heeft gecreëerd.

In dit stuk staat ook hoe beleid van Israel invloed heeft gehad op de Gaza, dus ik zou ze niet helemaal vrij pleiten. Ik weet dat dit relatief gevoelig is hier.
Wanneer de aanval zich had beperkt tot militaire doelen had ik er in mee kunnen gaan. Maar geen enkele 'historie' rechtvaardigt het afslachten van burgers. Zo redeneer je alleen als het je niet kan schelen.
pi_211142962
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:57 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Is er toevallig geen rijk land in de buurt daar dat ze op kan vangen?
Waarom zouden ze dat doen? het risico dat je Hamas-terroristen aan het binnen halen bent, is aanzienlijk.

Niet omdat ik denk dat de meerderheid van de Gazanen een Hamas-terrorist is, maar wel omdat ik denk dat het bestaat uit een minderheid die toch zodanig groot is dat je niet het risico moet nemen.
pi_211142963
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:53 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Het is vooral onzinnig omdat je de terreurdaad aan het goedpraten bent met een “ja maar” constructie.

Hamas of Israël gaat eraan, en tijdens dat proces gaan heel veel (onschuldige) mensen dood. Oproepen naar Hamas of Israël om te stoppen gaan niks uitmaken.
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:03:22 #185
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211142975
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:59 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Wanneer de aanval zich had beperkt tot militaire doelen had ik er in mee kunnen gaan. Maar geen enkele 'historie' rechtvaardigt het afslachten van burgers. Zo redeneer je alleen als het je niet kan schelen.
Het is geen rechtvaardiging maar een uitleg. Dat betekent niet dat je daarmee het goedkeurt. Ik lees jouw opmerking wel vaker hier maar ik ben het er niet mee eens.
  Moderator dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:03:27 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211142977
aangeven waar het vandaan komt is wat anders dan het goedpraten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211142980
quote:
Gelijk heeft hij
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211142981
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik denk dat er wel meer dan één artikel is over dat soort ongein vrees ik. Ik herinner me een geval waarbij het huis van een Palestijnse familie in brand is gezet waarbij meerdere gezinsleden, waaronder zeer jonge kinderen, om het leven kwamen. Bij de rechtszaak stonden kolonisten naar familieleden te lachen en dingen te roepen als: "Waar is Ali? Ali ligt op de grill!" over een van de kinderen van een jaar of 1 als ik het me goed herinner :r

Die kolonisten zijn echt strontvolk en de moeilijkste situatie om op te lossen voor Israël (dat het zelf zo ver heeft laten komen).
Dat valt Israël zeker te verwijten. Die lui sporen niet.
pi_211142985
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 09:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Het is vooral onzinnig omdat je de terreurdaad aan het goedpraten bent met een “ja maar” constructie.

Hamas of Israël gaat eraan, en tijdens dat proces gaan heel veel (onschuldige) mensen dood. Oproepen naar Hamas of Israël om te stoppen gaan niks uitmaken.
Hoe is het 'goedpraten' als je gewoon een analyse maakt van waar het vandaan komt? welke achterliggende historie, context erachter zit?

Dat zelfde dien je te doen met Israel.
pi_211142990
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 09:03 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Het is geen rechtvaardiging maar een uitleg. Dat betekent niet dat je daarmee het goedkeurt. Ik lees jouw opmerking wel vaker hier maar ik ben het er niet mee eens.
Ik zou niet weten hoe 75 jaar “onrechtvaardig behandeld” worden kan leiden tot het verbranden van babies in een oven terwijl je de moeder verkracht.

Kan je die link misschien uitleggen?
  Moderator dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:06:32 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211142994
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 09:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik zou niet weten hoe 75 jaar “onrechtvaardig behandeld” worden kan leiden tot het verbranden van babies in een oven terwijl je de moeder verkracht.

jij slaat mij, ik sla jou

en wie ooit begonnen is met slaan weet niemand meer
pi_211142995
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 09:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hoe is het 'goedpraten' als je gewoon een analyse maakt van waar het vandaan komt? welke achterliggende historie, context erachter zit?

Dat zelfde dien je te doen met Israel.
Oké voor jou hetzelfde. Wat is de relatie tussen 75 jaar incidenten en het in een oven stoppen van een baby, die laten verbranden voor de ogen van zijn moeder terwijl je haar aan het verkrachten bent?
pi_211142997
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 09:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat valt Israël zeker te verwijten. Die lui sporen niet.
Die kolonisten zijn gewoon het gevolg van dehumanisering van de tegenpartij. Historie laat toch wel zien dat relatief veel van ons zo worden, als wij ervan overtuigd zijn dat de tegenpartij toch maar bestaat uit on-mensen.
pi_211143004
Zal ik jullie eens een klein blikje in de toekomst toewerpen? vergeet Hollywoodfilms, vergeet zomerjurkjes, vergeet vrouwenrechten, vergeet muziek, vergeet lachen en een handje in het openbaar, vergeet vrijheid, zodra de South Pars aardgasvelden ten volle geëxploiteerd kunnen worden zullen Qatar en Iran veruit de rijkste landen ter wereld zijn voor heel wat jaartjes in het verschiet.

Ter lering en verduidelijking;

1 South Pars gasveld Iran en Qatar 35.000 km³
2 Oerengoj Rusland 6.300 km³
3 Yamburg (gasveld) Rusland 3.900 km³
4 Hassi R'Mel gasveld Algerije 3.500 km³
5 Shtokman gasveld Rusland 3.100 km³
6 Galkynysh gasveld Turkmenistan 2.800 km³
7 Zapolyarnoye gasveld Rusland 2.700 km³
8 Hugoton gasveld Verenigde Staten 2.300 km³
9 Aardgasveld van Slochteren Nederland 2.100 km³
10 Bovanenkovo gasveld Rusland 2.000 km³
pi_211143012
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 09:06 schreef sp3c het volgende:

[..]
jij slaat mij, ik sla jou

en wie ooit begonnen is met slaan weet niemand meer
Dit heeft natuurlijk niks met “slaan” te maken, dit zijn martelingen van het ergste soort, dus dat is geen antwoord op de vraag die ik stelde. Hoe rechtvaardig je het levend verbranden van babies terwijl je de moeder aan het verkrachten bent met alles wat er in die 75 jaar gebeurt zou zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2023 09:09:16 ]
  Moderator dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:08:54 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211143015
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 09:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dit heeft natuurlijk niks met “slaan” te maken, dit zijn martelingen van het ergste soort, dus dat is geen antwoord op de vraag die ik stelde. Hoe rechtvaardig je het leven verbranden van babies terwijl je de moeder aan het verkrachten bent met alles wat er in die 75 jaar gebeurt zou zijn?
ik rechtvaardig helemaal niks
pi_211143021
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 09:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Heel makkelijk. Je bent al heel jong opgegroeid in een omgeving waarin je is wijs gemaakt dat ook de baby's van de andere partij niet onschuldig zijn. Maar potentiele bezetters, die je volk gaan onderdrukken.

En dit zelfde gaat op voor die Israelische kolonisten. Alleen denken zij dat elke palestijn een potentiele terrorist is. Wreedheden verrichten is dan vrij gemakkelijk, hoor.
pi_211143033
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 09:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Heel makkelijk. Je bent al heel jong opgegroeid in een omgeving waarin je is wijs gemaakt dat ook de baby's van de andere partij niet onschuldig zijn. Maar potentiele bezetters, die je volk gaan onderdrukken.

En dit zelfde gaat op voor die Israelische kolonisten. Alleen denken zij dat elke palestijn een potentiele terrorist is. Wreedheden verrichten is dan vrij gemakkelijk, hoor.
En wie heeft ze dat precies wijsgemaakt denk je ?
pi_211143035
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 09:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Oké voor jou hetzelfde. Wat is de relatie tussen 75 jaar incidenten en het in een oven stoppen van een baby, die laten verbranden voor de ogen van zijn moeder terwijl je haar aan het verkrachten bent?
Geantwoord :)
pi_211143045
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 09:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]
En wie heeft ze dat precies wijsgemaakt denk je ?
De groep waarin ze zijn opgegroeid. Dus een Hamas terrorist is dat wijsgemaakt door mede Hamas-terroristen, en de kolonist die een Palestijns gezin verbrand en daar blij om doet, is het wijs gemaakt dat dat goed is door mede-kolonisten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')