Dat weet ik. Er zijn hier allerlei oplossingen aangedragen, van heel vredelievend tot heel gruwelijk. Alles is voorlopig geen optie omdat geen van de partijen mee wil werken. Het zal van verloop van oorlog afhangen denk ik welke oplossing op termijn haalbaar is, al dan niet met politieke druk vanuit VS/EU/....quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 08:52 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Je zegt van alles maar geen enkel scenario is geloofwaardig. Egypte wil de Palestijnen niet, daar houdt het al op. Israël wil niet meer de verantwoordelijkheid over Gaza, misschien ligt er een rol voor de VN..geen idee. Eerst Hamas maar eens uitroeien.
Misschien kan Nederland het restant van de Gazanen opvangen?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 08:52 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Je zegt van alles maar geen enkel scenario is geloofwaardig. Egypte wil de Palestijnen niet, daar houdt het al op. Israël wil niet meer de verantwoordelijkheid over Gaza, misschien ligt er een rol voor de VN..geen idee. Eerst Hamas maar eens uitroeien.
Liever niet. Ivm risico op Hamas.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 08:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Misschien kan Nederland het restant van de Gazanen opvangen?
Is er toevallig geen rijk land in de buurt daar dat ze op kan vangen?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 08:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Liever niet. Ivm risico op Hamas.
Gelachen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 08:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nope.
En dat jij dat niet kan onderbouwen zegt al genoeg.
Een land dat zelf vele duizenden bombardeert en uithongert mag niets tegen anderen gaan zeggen.
En dan ook nog heel kinderachtig het WO2 kaartje spelen
Wij mogen alles en iedereen uitmoorden en genocide plegen! Want kijk wat ons is overkomen!
Wanneer de aanval zich had beperkt tot militaire doelen had ik er in mee kunnen gaan. Maar geen enkele 'historie' rechtvaardigt het afslachten van burgers. Zo redeneer je alleen als het je niet kan schelen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 08:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Voor de terroristische aanval moeten we zeker 100% kijken naar Hamas. De aanval komt echter niet uit het niets denk ik, daar zit wel een hele historie achter en een voedingsbodem die Israel wel mede heeft gecreëerd.
https://www.timesofisrael(...)own-up-in-our-faces/
In dit stuk staat ook hoe beleid van Israel invloed heeft gehad op de Gaza, dus ik zou ze niet helemaal vrij pleiten. Ik weet dat dit relatief gevoelig is hier.
Waarom zouden ze dat doen? het risico dat je Hamas-terroristen aan het binnen halen bent, is aanzienlijk.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 08:57 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Is er toevallig geen rijk land in de buurt daar dat ze op kan vangen?
Het is vooral onzinnig omdat je de terreurdaad aan het goedpraten bent met een “ja maar” constructie.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 08:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Voor de terroristische aanval moeten we zeker 100% kijken naar Hamas. De aanval komt echter niet uit het niets denk ik, daar zit wel een hele historie achter en een voedingsbodem die Israel wel mede heeft gecreëerd.
https://www.timesofisrael(...)own-up-in-our-faces/
In dit stuk staat ook hoe beleid van Israel invloed heeft gehad op de Gaza, dus ik zou ze niet helemaal vrij pleiten. Ik weet dat dit relatief gevoelig is hier.
Het is geen rechtvaardiging maar een uitleg. Dat betekent niet dat je daarmee het goedkeurt. Ik lees jouw opmerking wel vaker hier maar ik ben het er niet mee eens.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 08:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wanneer de aanval zich had beperkt tot militaire doelen had ik er in mee kunnen gaan. Maar geen enkele 'historie' rechtvaardigt het afslachten van burgers. Zo redeneer je alleen als het je niet kan schelen.
Gelijk heeft hijquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 08:56 schreef theunderdog het volgende:
https://www.france24.com/(...)rs-yellow-star-at-un
Hahaha wat.
Dat valt Israël zeker te verwijten. Die lui sporen niet.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 08:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel meer dan één artikel is over dat soort ongein vrees ik. Ik herinner me een geval waarbij het huis van een Palestijnse familie in brand is gezet waarbij meerdere gezinsleden, waaronder zeer jonge kinderen, om het leven kwamen. Bij de rechtszaak stonden kolonisten naar familieleden te lachen en dingen te roepen als: "Waar is Ali? Ali ligt op de grill!" over een van de kinderen van een jaar of 1 als ik het me goed herinner
Die kolonisten zijn echt strontvolk en de moeilijkste situatie om op te lossen voor Israël (dat het zelf zo ver heeft laten komen).
Hoe is het 'goedpraten' als je gewoon een analyse maakt van waar het vandaan komt? welke achterliggende historie, context erachter zit?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 09:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is vooral onzinnig omdat je de terreurdaad aan het goedpraten bent met een “ja maar” constructie.
Hamas of Israël gaat eraan, en tijdens dat proces gaan heel veel (onschuldige) mensen dood. Oproepen naar Hamas of Israël om te stoppen gaan niks uitmaken.
Ik zou niet weten hoe 75 jaar “onrechtvaardig behandeld” worden kan leiden tot het verbranden van babies in een oven terwijl je de moeder verkracht.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 09:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is geen rechtvaardiging maar een uitleg. Dat betekent niet dat je daarmee het goedkeurt. Ik lees jouw opmerking wel vaker hier maar ik ben het er niet mee eens.
jij slaat mij, ik sla jouquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 09:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe 75 jaar “onrechtvaardig behandeld” worden kan leiden tot het verbranden van babies in een oven terwijl je de moeder verkracht.
Kan je die link misschien uitleggen?
Oké voor jou hetzelfde. Wat is de relatie tussen 75 jaar incidenten en het in een oven stoppen van een baby, die laten verbranden voor de ogen van zijn moeder terwijl je haar aan het verkrachten bent?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 09:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe is het 'goedpraten' als je gewoon een analyse maakt van waar het vandaan komt? welke achterliggende historie, context erachter zit?
Dat zelfde dien je te doen met Israel.
Die kolonisten zijn gewoon het gevolg van dehumanisering van de tegenpartij. Historie laat toch wel zien dat relatief veel van ons zo worden, als wij ervan overtuigd zijn dat de tegenpartij toch maar bestaat uit on-mensen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 09:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat valt Israël zeker te verwijten. Die lui sporen niet.
Dit heeft natuurlijk niks met “slaan” te maken, dit zijn martelingen van het ergste soort, dus dat is geen antwoord op de vraag die ik stelde. Hoe rechtvaardig je het levend verbranden van babies terwijl je de moeder aan het verkrachten bent met alles wat er in die 75 jaar gebeurt zou zijn?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 09:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij slaat mij, ik sla jou
en wie ooit begonnen is met slaan weet niemand meer
ik rechtvaardig helemaal niksquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 09:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit heeft natuurlijk niks met “slaan” te maken, dit zijn martelingen van het ergste soort, dus dat is geen antwoord op de vraag die ik stelde. Hoe rechtvaardig je het leven verbranden van babies terwijl je de moeder aan het verkrachten bent met alles wat er in die 75 jaar gebeurt zou zijn?
Heel makkelijk. Je bent al heel jong opgegroeid in een omgeving waarin je is wijs gemaakt dat ook de baby's van de andere partij niet onschuldig zijn. Maar potentiele bezetters, die je volk gaan onderdrukken.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 09:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe 75 jaar “onrechtvaardig behandeld” worden kan leiden tot het verbranden van babies in een oven terwijl je de moeder verkracht.
Kan je die link misschien uitleggen?
En wie heeft ze dat precies wijsgemaakt denk je ?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 09:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Heel makkelijk. Je bent al heel jong opgegroeid in een omgeving waarin je is wijs gemaakt dat ook de baby's van de andere partij niet onschuldig zijn. Maar potentiele bezetters, die je volk gaan onderdrukken.
En dit zelfde gaat op voor die Israelische kolonisten. Alleen denken zij dat elke palestijn een potentiele terrorist is. Wreedheden verrichten is dan vrij gemakkelijk, hoor.
Geantwoordquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 09:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oké voor jou hetzelfde. Wat is de relatie tussen 75 jaar incidenten en het in een oven stoppen van een baby, die laten verbranden voor de ogen van zijn moeder terwijl je haar aan het verkrachten bent?
De groep waarin ze zijn opgegroeid. Dus een Hamas terrorist is dat wijsgemaakt door mede Hamas-terroristen, en de kolonist die een Palestijns gezin verbrand en daar blij om doet, is het wijs gemaakt dat dat goed is door mede-kolonisten.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 09:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En wie heeft ze dat precies wijsgemaakt denk je ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |