abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 31 oktober 2023 @ 00:41:58 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211141880
bij Srebrenica zijn mensen met gestolen VN jeeps uit het veld getrokken en naar voetbalstadions gebracht om waar ze een nekschot hebben gekregen

dat is ff wat anders dan wat hier gebeurt heur

als je de vergelijking per se wilt maken dan is Hamas de Serven en Israel de NAVO die ze een pak op de broek heeft gegeven toen ze niet wilden stoppen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211141881
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 00:40 schreef capricia het volgende:

[..]
https://familienamen.net/palestijns-gebied
;)

Maar het merendeel lijkt me niet typisch Palestijns. Eigenlijk.
Niet zoals Cohen en Levi enzo.
Ok wow.
  Moderator dinsdag 31 oktober 2023 @ 00:42:57 #53
236264 crew  capricia
pi_211141882
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 00:40 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Dat Isral oorlogsmisdaden begaat, dat zou me niets verbazen. Hamas begaat ze sowieso. De tijd zal het verder leren.

Dan.jouw vergelijking met Screbrenica, genocide.

Ter illustratie van die genocide was, hier een quote van wikipedia, dus een getuigenis van Screbrenica. Ik zet het achter een spoiler, wees gewaarschuwd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat leest eigenlijk wel als Hamas. :{
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 31 oktober 2023 @ 00:43:04 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211141883
walgelijke vergelijking
pi_211141884
Vanaf de eerste dagen na 7 oktober viel mij dat ook sterk op. Zionistische propagandamachine werkt niet meer. Des te meer ze liegen, des te harder ze door de mand gevallen zijn. Geldt vrijwel ook voor alle westerse leiders. Dubbele standaarden die gehanteerd zijn wordt door de hele wereld verafschuwd. Iedereen ziet het in. Isral heeft absoluut geen steun of sympathie meer van de wereld.

twitter
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 00:44:27 #56
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211141885
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 23:42 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Heel graag maar het zou me natuurlijk niet verbazen dat de Arabieren daar geen ballen voor hebben.
Voor zover ik begrijp, ben je zelf Turks. Wat mij opvalt, is dat men er in bepaalde Turkse kringen ook niet vies van lijkt om op Arabieren neer te kijken. Het zijn in religieuze zin 'broeders', de Arabische cultuur is de bakermat van de gemeenschappelijke reiligie en de 'vijand' is eveneens gemeenschappelijk, maar men wil verder absoluut niet met elkaar vergeleken worden.

Aangezien jij aangeeft dat het "je natuurlijk niet zou verbazen dat Arabieren daar geen ballen voor hebben", lijk je dat onderscheid zelf ook te maken. Misschien is dat totaal niet het geval, maar die indruk krijg ik. :) In die zin lijkt het wel enigszins vergelijkbaar met hoe er in het verleden in Europa op joden werd neergekeken.

Het Christendom (katholiek, protestants whatever) had zijn volledige oorsprong in Isral. In Rome is het destijds toen de massale wereldreligie geworden en deed grotendeels afstand van hun eigen goden (Jupiter, Mars, Apollo etc.) Net zoals men in andere delen van Europa grotdendeels afstand deed van de Griekse goden (Zeus, Athena, Poseidon etc.) of de Noorse/Germaanse goden (Odin, Thor, Wodan, Freya, etc.) Maar de verhalen waren joods, de profeten waren joods, zelfs Jezus Christus zelf was joods. Ga je uit van de 'drie-eenheid', is God dus zelfs joods en waren de joden of 'Isralieten' het 'uitverkoren volk'. Ondanks dat men hier dus zijn hele religie en geloof baseerde op die joodse oorsprong en Isral als 'het Beloofde Land' de spil ervan vormde, had men er geen enkel probleem mee om tegelijkertijd keihard antisemitisch te zijn.

De gemeenschappelijke grotere vijand ten tijde van de kruistochten was de islam, maar dat weerhield men er niet van om dat 'uitverkoren volk' alsnog zelf keihard te vervolgen en onderdrukken. Dat heb ik altijd opvallend gevonden en lijkt, nogmaals, ook binnen de islam een issue. Het is een enorme wereldreligie geworden, maar overwegend islamitische maar niet-Arabische landen/volkeren (zoals de Turken en voorheen Ottomanen) lijken tegelijkertijd ook keihard neer te kijken op Arabische volkeren, terwijl daar de hele basis van hun levensbeschouwing ligt. En dan staat dit nog van sjiieten vs. soennieten etc.
  Moderator dinsdag 31 oktober 2023 @ 00:45:42 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211141887
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 00:44 schreef Werkperd het volgende:
Vanaf de eerste dagen na 7 oktober viel mij dat ook sterk op. Zionistische propagandamachine werkt niet meer. Des te meer ze liegen, des te harder ze door de mand gevallen zijn. Geldt vrijwel ook voor alle westerse leiders. Dubbele standaarden die gehanteerd zijn wordt door de hele wereld verafschuwd. Iedereen ziet het in. Isral heeft absoluut geen steun of sympathie meer van de wereld.

[ twitter ]
Israel geeft geen reet om de wereld

een aantal belangrijke spelers staat min of meer onvoorwaardelijk achter ze en laat dat nu net genoeg zijn

de rest doet niks, kan niks, wil zich er niet aan branden
pi_211141890
Realistisch gezien is er na het verslaan van Hamas niets meer over van de Gaza-strip. Gaza ziet er binnenkort uit als Grozny, Bakhmut of Mosul. De Gazanen hadden al geen leven daar en dat zal straks helemaal onmogelijk zijn bovenop een grote hoop puin. Dit gaat uitdraaien op een volledige verhuizing van de bevolking.

Uit het belegeringsplan volgens Naftali Bennett:
https://twitter.com/naftalibennett/status/1718314956733469102

quote:
4. The residents of Gaza stay in the southern half of the Strip or outside the Strip until the end of the war: when Hamas disarms unilaterally and releases all the hostages. This, of course, according to international law, to preserve their lives. Countries around the world can take in the refugees—temporarily, of course O-) —until Hamas surrenders and the war ends. Between 6 months and 5 years.
De draaiboeken voor herhuisvesting van de Gazanen liggen al klaar:

quote:

Israeli think tank lays out a blueprint for the complete ethnic cleansing of Gaza

https://mondoweiss.net/20(...)c-cleansing-of-gaza/

In the plan being proposed by the Intelligence Ministry, Palestinians in Gaza would be displaced from Gaza to the northern Egyptian Sinai peninsula. In the report, the ministry described different options for what comes after an invasion of Gaza and the option deemed as “liable to provide positive and long-lasting strategic results” was the transfer of Gaza residents to Sinai. The move entails three steps: the creation of tent cities southwest of the Gaza Strip; the construction of a humanitarian corridor to “assist the residents”; and finally, the building of cities in northern Sinai. In parallel, a “sterile zone”, several kilometers wide, would be established within Egypt, south of the Israeli border, “so that the evacuated residents would not be able to return”.

In addition, similar to the plan described in the original story below, the document calls for cooperation with other countries, in fact “as many as possible” so that they may “absorb” the Palestinians who have been uprooted from Gaza. Among the countries mentioned as possible sites for Palestinians from Gaza are Canada, European countries such as Greece and Spain, and North African countries.

The report advocates exploiting the current moment to accomplish a long-held Zionist goal of moving Palestinians off the land of historic Palestine. The report’s subtitle makes it clear: “There is at the moment a unique and rare opportunity to evacuate the whole Gaza Strip in coordination with the Egyptian government.”

The main arguments of the report, which the Institute highlighted on social media upon the report’s release, are translated as follows:

• There is a need for an immediate, viable plan for the resettlement and economic rehabilitation of the entire Arab population in the Gaza Strip, which sits well with the geopolitical interests of Israel, Egypt, U.S.A. and Saudi Arabia.

• In 2017 it was reported that in Egypt there were 10 million available apartment units, of which half were built and half under construction. For example, in two of the biggest Cairo satellite cities, “October 6” and “Ramadan 10” there is an immense number of built and empty apartments under governmental and private ownership as well as empty lots for building that would in total suffice the housing of about 6 million residents.

• The average cost of a three-room apartment of 95 square meters for an average Gaza family of 5.14 people in one of the two mentioned cities stands at $19,000. In calculating the total population that resides in the Gaza Strip, which stands between 1.4-2.2 million people, it is possible to assess that the amount that would need to be transferred to Egypt in order to finance would be around $5 to 8 billion.

• An encouraging injection to the Egyptian economy at this magnitude would provide an enormous and immediate advantage to [Egyptian President] El-Sisi’s regime. Such money sums, compared to the Israeli economy, are miniscule. The investment of a mere few billions of dollars (even if it is $20 or 30 billion) in order to solve this difficult issue is an innovative, cheap and viable solution.
pi_211141891
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 00:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Als ik zeker weet dat die buren mijn gezin niet uitmoorden, zou ik best de vakantiewoning beschikbaar willen stellen.
Daarmee stem je toe dat de dief niet uit het huis van je buur hoeft te gaan. Dus als de dief de volgende dag jou uit je huis en je vakantiewoning trapt, dan ga je ook gewoon samen met de buur die je opgevangen hebt, een ander plekje zoeken?

Je snapt ook wel dat jouw logica niet werkt Capricia. Waarom door blijven gaan?
  Moderator dinsdag 31 oktober 2023 @ 00:50:43 #60
236264 crew  capricia
pi_211141892
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 00:49 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Daarmee stem je toe dat de dief niet uit het huis van je buur hoeft te gaan. Dus als de dief de volgende dag jou uit je huis en je vakantiewoning trapt, dan ga je ook gewoon samen met de buur die je opgevangen hebt, een ander plekje zoeken?

Je snapt ook wel dat jouw logica niet werkt Capricia. Waarom door blijven gaan?
Dus jij zou je buur-gezin op straat laten slapen?
Lekkere buur ben jij. -O-

"Daarmee stem je toe dat de dief niet uit het huis van je buur hoeft te gaan. "
Daar stem ik helemaal niet mee in. Alleen, ik ga eerst mijn buren helpen.

Maar ik begrijp door jouw verhaaltje wel beter waarom de buurlanden niet opvangen. Jij zou dat namelijk ook niet doen.
Je zou maar zo'n buur hebben. Bah.

En verders ben ik wel klaar met je rare verhaaltjes.

[ Bericht 9% gewijzigd door capricia op 31-10-2023 00:56:33 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211141893
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 00:44 schreef Repentless het volgende:

[..]
Voor zover ik begrijp, ben je zelf Turks. Wat mij opvalt, is dat men er in bepaalde Turkse kringen ook niet vies van lijkt om op Arabieren neer te kijken. Het zijn in religieuze zin 'broeders', de Arabische cultuur is de bakermat van de gemeenschappelijke reiligie en de 'vijand' is eveneens gemeenschappelijk, maar men wil verder absoluut niet met elkaar vergeleken worden.

Aangezien jij aangeeft dat het "je natuurlijk niet zou verbazen dat Arabieren daar geen ballen voor hebben", lijk je dat onderscheid zelf ook te maken. Misschien is dat totaal niet het geval, maar die indruk krijg ik. :) In die zin lijkt het wel enigszins vergelijkbaar met hoe er in het verleden in Europa op joden werd neergekeken.

Het Christendom (katholiek, protestants whatever) had zijn volledige oorsprong in Isral. In Rome is het destijds toen de massale wereldreligie geworden en deed grotendeels afstand van hun eigen goden (Jupiter, Mars, Apollo etc.) Net zoals men in andere delen van Europa grotdendeels afstand deed van de Griekse goden (Zeus, Athena, Poseidon etc.) of de Noorse/Germaanse goden (Odin, Thor, Wodan, Freya, etc.) Maar de verhalen waren joods, de profeten waren joods, zelfs Jezus Christus zelf was joods. Ga je uit van de 'drie-eenheid', is God dus zelfs joods en waren de joden of 'Isralieten' het 'uitverkoren volk'. Ondanks dat men hier dus zijn hele religie en geloof baseerde op die joodse oorsprong en Isral als 'het Beloofde Land' de spil ervan vormde, had men er geen enkel probleem mee om tegelijkertijd keihard antisemitisch te zijn.

De gemeenschappelijke grotere vijand ten tijde van de kruistochten was de islam, maar dat weerhield men er niet van om dat 'uitverkoren volk' alsnog zelf keihard te vervolgen en onderdrukken. Dat heb ik altijd opvallend gevonden en lijkt, nogmaals, ook binnen de islam een issue. Het is een enorme wereldreligie geworden, maar overwegend islamitische maar niet-Arabische landen/volkeren (zoals de Turken en voorheen Ottomanen) lijken tegelijkertijd ook keihard neer te kijken op Arabische volkeren, terwijl daar de hele basis van hun levensbeschouwing ligt. En dan staat dit nog van sjiieten vs. soennieten etc.
Waar heb je het allemaal over? Probeer eens concreet te zijn. Verspilling van je tijd dit.
pi_211141894
Ik weet niet wat problematischer is straks. Een seniele Biden of een seniele Trump als president :X

twitter

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 00:51:49 #63
396386 sturmpie
for night & nature
pi_211141895
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 00:41 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Mooi is dat h, de Joden kunnen de sterkste claim ter wereld maken aangaande grondgebied maar toch willen de Arabieren je laten geloven dat het hun land is.
dan doel je op wat er in de thora staat.
als je kijkt naar de feiten qua bezetting van dat gebied dan zijn de arabieren de langste bewoner imo afgaande op de tijdlijn en volkeren die in die regio leven/leefden
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_211141896
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 00:45 schreef sp3c het volgende:

[..]
Israel geeft geen reet om de wereld

een aantal belangrijke spelers staat min of meer onvoorwaardelijk achter ze en laat dat nu net genoeg zijn

de rest doet niks, kan niks, wil zich er niet aan branden
Ja maar dat heeft de wereld ook door. Daarom kots iedereen ze voortaan ook uit. Men moet dus niet komen janken over antisemitisme of wat dan ook. Isral veroorzaakt dit allemaal zelf. Het heeft misschien nu geen consequenties, omdat hun grote Uncle Sam achter ze staat. Maar als die Uncle Sam er straks niet meer is, dan hebben zij dus een grote probleem.
pi_211141897
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 00:50 schreef Slayage het volgende:
Ik weet niet wat problematischer is straks. Een seniele Biden of een seniele Trump als president :X

[ twitter ]
[ twitter ]
Het irriteert me dat je de genocide in Srebrenica even erbij haalt (middels het plaatsen van die tweet), verder niet reageert op kritiek maar wel stug doorgaat met hier tweets dumpen.
  Moderator dinsdag 31 oktober 2023 @ 00:55:44 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211141898
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 00:54 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ja maar dat heeft de wereld ook door. Daarom kots iedereen ze voortaan ook uit. Men moet dus niet komen janken over antisemitisme of wat dan ook. Isral veroorzaakt dit allemaal zelf. Het heeft misschien nu geen consequenties, omdat hun grote Uncle Sam achter ze staat. Maar als die Uncle Sam er straks niet meer is, dan hebben zij dus een grote probleem.
waar gaat uncle sam heen denk je?
pi_211141900
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 00:44 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat zijn met name de Kemalistische Turken. Atatrk verheerlijkers.

twitter

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211141901
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 00:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus jij zou je buur-gezin op straat laten slapen?
Lekkere buur ben jij. -O-

"Daarmee stem je toe dat de dief niet uit het huis van je buur hoeft te gaan. "
Daar stem ik helemaal niet mee in. Alleen, ik ga eerst mijn buren helpen.

Maar ik begrijp door jouw verhaaltje wel beter waarom de buurlanden niet opvangen. Jij zou dat namelijk ook niet doen.
Je zou maar zo'n buur hebben. Bah.
Ja, dat is dus precies wat Isral nu ook doet. Huis binnenvallen, het gezin in elkaar timmeren totdat een buur ze opvangt. Maar zodra iemand van het gezin terugvecht en probeert de indringer eruit te stampen, dan is het een terrorist.

Buren hoeft je niet verantwoordelijk te stellen voor de misdaad die de indringer begaat. Begin daar eerst mee. Je hebt wel een extreme vorm van wilde westen mindset Capricia.
  Moderator dinsdag 31 oktober 2023 @ 00:59:25 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211141903
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 00:58 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ja, dat is dus precies wat Isral nu ook doet. Huis binnenvallen, het gezin in elkaar timmeren totdat een buur ze opvangt. Maar zodra iemand van het gezin terugvecht en probeert de indringer eruit te stampen, dan is het een terrorist.

Buren hoeft je niet verantwoordelijk te stellen voor de misdaad die de indringer begaat. Begin daar eerst mee. Je hebt wel een extreme vorm van wilde westen mindset Capricia.
moet die buur die indringer zijn dochter maar niet verkrachten
pi_211141904
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 00:55 schreef sp3c het volgende:

[..]
waar gaat uncle sam heen denk je?
Had ik al vaker aangekaart dat er hegemoniale shift is van west naar oost en dat Amerika dit probeert tegen te houden. Als het ze niet lukt dan zijn ze finished.
pi_211141907
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 00:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
moet die buur die indringer zijn dochter maar niet verkrachten
Terwijl de buur als eerste het bloed vergoten heeft en ondertussen al duizenden kindermoorden op zijn naam heeft staan.
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 01:02:26 #72
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211141908
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 00:50 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Waar heb je het allemaal over? Probeer eens concreet te zijn. Verspilling van je tijd dit.
Ok, concreet dan: jij geeft op de vraag "dat zou je wel willen h?", als reactie op jouw vraag of de Arabische Liga "nu eindelijk" de oorlog zou verklaren aan Isral het antwoord "Heel graag maar het zou me natuurlijk niet verbazen dat de Arabieren daar geen ballen voor hebben".

Daaruit spreekt in mijn ogen een ddain jegens Arabieren. Aangezien je (als ik correct ben) Turks bent, is dan de vraag waarom je dat dan zo graag vanuit de Arabische Liga zou willen. Want historisch gezien zijn Ottomanen/Turken nu niet bepaald begaan met het lot van Arabieren. Integendeel zelfs. Dus waarom ben je daar dan zo'n groot voorstander van?
  Moderator dinsdag 31 oktober 2023 @ 01:02:27 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211141909
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 00:59 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Had ik al vaker aangekaart dat er hegemoniale shift is van west naar oost en dat Amerika dit probeert tegen te houden. Als het ze niet lukt dan zijn ze finished.
Rusland brokkelt af en China wordt schathemelrijk aan de handel met het westen

er gaat helemaal niets veranderen
  Moderator dinsdag 31 oktober 2023 @ 01:03:04 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211141910
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 01:01 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Terwijl de buur als eerste het bloed vergoten heeft en ondertussen al duizenden kindermoorden op zijn naam heeft staan.
etc. etc. etc.

ondertussen laat je de man met zijn familie in de kou staan
pi_211141913
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 00:44 schreef Werkperd het volgende:

[ twitter ]
Dan woon jij in een andere wereld als ik.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')