Ze mogen zelfs de tunnels van hun bazen niet in.quote:Op maandag 30 oktober 2023 23:06 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik vind het idee dat alle mensen uit Gaza eigenlijk gewoon weg moeten waanzin, echt compleet krankjorum.
Precies even kwaadaardige flauwekul als dat Israël geen bestaansrecht zou hebben.
Twee Aviv! Die mag ook in het rijtje bijquote:Op maandag 30 oktober 2023 22:44 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Er zijn in ten minste Twee Aviv wel degelijk protesten tegen de oorlog.
Ik heb geen idee waar dit conflict eindigt of wat er straks over is van Gaza maar ik weet wel dat ik als mens niet in Gaza zou willen zitten. Maar dat is natuurlijk makkelijk praten als iemand zonder connectie met het gebied.quote:Op maandag 30 oktober 2023 23:06 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik vind het idee dat alle mensen uit Gaza eigenlijk gewoon weg moeten waanzin, echt compleet krankjorum.
Precies even kwaadaardige flauwekul als dat Israël geen bestaansrecht zou hebben.
Maar, daar gaat het wel gewoon heen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 23:06 schreef Hatseflats22 het volgende:
Hun gebied is in loop van jaren alleen maar kleiner geworden. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze nergens anders naartoe willen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 23:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar dit conflict eindigt of wat er straks over is van Gaza maar ik weet wel dat ik als mens niet in Gaza zou willen zitten. Maar dat is natuurlijk makkelijk praten als iemand zonder connectie met het gebied.
Dat begrijp ik.quote:Op maandag 30 oktober 2023 23:06 schreef Hatseflats22 het volgende:
Whut? Waarom zeg je dat niet tegen poster van eerste opmerking? Dat gaat toch ook helemaal nergens over? Geeft men enkel een trap na. Vormt geen discussie, geen argumenten.quote:Op maandag 30 oktober 2023 23:07 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En dit is waarom het misgaat in de buitenwereld.
Misschien wat van de geschonken en gestolen miljarden van de Hamas top teruggeven aan het Palestijnse volk?quote:Op maandag 30 oktober 2023 23:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat begrijp ik.
Ik denk alleen dat er straks weinig Gaza meer over is voor al deze mensen.
Waar gaan ze wonen en werken dan? In tentenkampen?
En ik zie ook niet hoe Gaza zich economisch zal kunnen ontwikkelen in de komende 5 tot 10 jaar.
Ik kan best zien gebeuren dat Israël Noord-Gaza wil overnemen. Ze kleuren nu ook al die kaartjes in 2 verschillende gebieden. Wat ik zou doen is natuurlijk met betere leefomstandigheden in mijn hoofd. Maar ik kan inderdaad niet in hun hoofd kijken. Het sentiment en gevoel als Gaza/Palestijn groeit natuurlijk ook enkel in een crisis als deze.quote:Op maandag 30 oktober 2023 23:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hun gebied is in loop van jaren alleen maar kleiner geworden. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze nergens anders naartoe willen.
sterker nogquote:Op maandag 30 oktober 2023 23:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hun gebied is in loop van jaren alleen maar kleiner geworden. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze nergens anders naartoe willen.
Ik denk dat ze dat wel beseffen maar de wanhoop nabij zijn.quote:Op maandag 30 oktober 2023 23:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
sterker nog
bij iedere actie die ze uitvoeren wordt het kleiner
lijken ze zich alleen niet te beseffen
Dat is het hele drama van het Palestijnse volk in een notendop.quote:Op maandag 30 oktober 2023 23:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
sterker nog
Ik zou ook zeker niet in Gaza willen wonen, maar ook niet in Jeruzalem of waar dan ook in Israel en/of Palestina.quote:Op maandag 30 oktober 2023 23:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar dit conflict eindigt of wat er straks over is van Gaza maar ik weet wel dat ik als mens niet in Gaza zou willen zitten. Maar dat is natuurlijk makkelijk praten als iemand zonder connectie met het gebied.
quote:Volgens Save the Children wordt nu iedere tien minuten een kind gedood in Gaza.
Van de 20.000 gewonde burgers was één op de drie een kind, vertelde de Palestijnse directeur van de organisatie, Jason Lee, aan de BBC. Hij zei: ,,Chirurgen voeren operaties uit zonder verdoving, mensen gebruiken mobiele telefoons als zaklampen om verlichting te hebben in gezondheidsinstellingen."
De grote massa's mensen dicht op elkaar en een gebrek aan hygiëne zorgden voor een toename van overdraagbare ziekten, voegde hij eraan toe, onder meer verwijzend naar griep.
De genoemde cijfers kunnen niet onafhankelijk worden geverifieerd.
AD liveblogquote:Hiba Tibi, directeur van de hulporganisatie CARE in de Westelijke Jordaanoever, zegt 'hard getroffen' te zijn door de berichten over de afnemende zorg in Gaza. ,,Zwangere vrouwen worden gedwongen een spoedkeizersnede te ondergaan zonder verdoving”, aldus Tibi. Dit omdat de medische voorraden opraken om bijvoorbeeld verdoving te kunnen toepassen.
,,Ik kan me alleen maar voorstellen hoe bang deze vrouwen zijn, voor zichzelf en hun baby’s, terwijl ze lijden onder ondraaglijke pijn”, zei ze. Meer dan 100 baby's liggen in couveuses met nog amper brandstof voor handen om de ziekenhuisgeneratoren te laten draaien.
,,Door de elektriciteitsstoring zijn ziekenhuizen afhankelijk van brandstof voor hun generatoren, maar nu raakt ook deze op. Er liggen ongeveer 130 pasgeboren baby’s in couveuses en deze kunnen niet functioneren zonder elektriciteit”, aldus Tibi.
Andere cruciale voorraden, waaronder schoon water, bloed en zuigelingenvoeding, raken ook op. ,,Meer dan een derde van de ziekenhuizen in Gaza en bijna twee derde van de klinieken voor eerstelijnsgezondheidszorg zijn gesloten vanwege schade of gebrek aan brandstof”, zei ze.
Die mensen hebben gewoon pech gehad. Weer een vluchtelingenstroom erbij die op gang gaat komen de komende jaren.quote:Op maandag 30 oktober 2023 23:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat begrijp ik.
Ik denk alleen dat er straks weinig Gaza meer over is voor al deze mensen.
Waar gaan ze wonen en werken dan? In tentenkampen?
En ik zie ook niet hoe Gaza zich economisch zal kunnen ontwikkelen in de komende 5 tot 10 jaar.
Dat is natuurlijk niet waar. Hun gebied wordt per definitie kleiner. Of ze nu (gewelddadig) verzet vertonen of niet.quote:Op maandag 30 oktober 2023 23:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
sterker nog
Hamas heeft voor 4 maanden diesel en voedsel onder de grond opgeslagen, opgelost, alle baby's gered.quote:
volgens mij welquote:
Denk dat de moeders hun pasgeboren kinderen niet graag bij Hamas achterlaten in de tunnels.quote:Op maandag 30 oktober 2023 23:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hamas heeft voor 4 maanden diesel en voedsel onder de grond opgeslagen, opgelost, alle baby's gered.
Snap ik.quote:Op maandag 30 oktober 2023 23:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat de moeders hun pasgeboren kinderen niet graag bij Hamas achterlaten in de tunnels.
zolang het in feedback is gaat er weinig gebeurenquote:Op maandag 30 oktober 2023 23:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Domme posts waar niets aan gedaan wordt. Maar o wee als iemand daar wat over zegt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |