Gefeliciteerd! <3 fijn dat ze er is! Dat landen kost wel een paar dagen hoor!quote:Op woensdag 15 november 2023 14:55 schreef Bruinoog1982 het volgende:
Vannacht om 01.45 uur is onze dochter Merel Sophie geboren. 3740 gram en een lange meid.
Alles gaat super goed. Mama moet alleen even bijkomen van de razendsnelle heftige bevalling.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 15 november 2023 14:55 schreef Bruinoog1982 het volgende:
Vannacht om 01.45 uur is onze dochter Merel Sophie geboren. 3740 gram en een lange meid.
Alles gaat super goed. Mama moet alleen even bijkomen van de razendsnelle heftige bevalling.
Gefeliciteerd! Sterkte met bijkomen!quote:Op woensdag 15 november 2023 14:55 schreef Bruinoog1982 het volgende:
Gefeliciteerd! Mooie naamquote:Op woensdag 15 november 2023 14:55 schreef Bruinoog1982 het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 15 november 2023 14:55 schreef Bruinoog1982 het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 15 november 2023 14:55 schreef Bruinoog1982 het volgende:
Gefeliciteerd! En succes met het leren kennen van je kleinequote:Op woensdag 15 november 2023 14:55 schreef Bruinoog1982 het volgende:
Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 15 november 2023 14:55 schreef Bruinoog1982 het volgende:
Fijn dat er iemand kan meekijken! En fijn dat jullie morgen naar huis mogen. Gefeliciteerdquote:Op donderdag 16 november 2023 12:26 schreef Bruinoog1982 het volgende:
Dank jullie wel allemaal!
Het gaat hier goed. Merel heeft nog niet veel zin in eten dus straks komt lactatiedeskundige nog even langs om te kijken of er wellicht op opties zijn om haar wel te laten aanhappen. Vanochtend heeft ze goed gedronken maar het is niet de bedoeling dat ze daarna een aantal voedingen overslaat.
Mijn waardes zijn goed dus morgen mogen we naar huis. Dan gaat het echt beginnen!
Wat voor beeld heb jij dan bij de vierde dimensie?quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:10 schreef Kreator het volgende:
4d scan gehad. Volgens mij was het meer 3d.
Mogen nog terugkomen want lag in stuit, hand en voet ervoor.
Verder alles ok, nu 28 weken. Ze had al haar, zei die man.
Bewegend beeld vs foto.quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:17 schreef SQ het volgende:
[..]
Wat voor beeld heb jij dan bij de vierde dimensie?
Dit is het voor mijn vriendin ook.quote:Op zaterdag 18 november 2023 15:24 schreef Myraela het volgende:
Ik vond vooral de eerste echo magisch.Ofnee, niet de vitaliteitsecho, maar daarna. Voor het eerst het complete mensje zien.
![]()
Maar ik zou het liefst elke week wel een echo doen. De foto's kijk ik niet uitgebreid terug, maar ik leef echt voor dat korte eerste momentje waarop je weer even ziet dat ze er nog vrolijk in zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
quote:Op zondag 19 november 2023 08:35 schreef arvensis het volgende:
Om 2:16 uur is met 40+5 onze zoon geboren. 💙
Het was een hele fijne en snelle thuis in bad bevalling. Hij doet het heel goed, ook aan de borst. Het hele verhaal volgt nog wel, nu eerst slapen.Gefeliciteerd met jullie knappe zoon!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker genieten nu
Het was een hele fijne en snelle thuis in bad bevalling. Hij doet het heel goed, ook aan de borst. Het hele verhaal volgt nog wel, nu eerst slapen.Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
Ik wil het deze keer wel laten doen, vriend heeft er niks mee.quote:Op zaterdag 18 november 2023 15:11 schreef Ceviche het volgende:
Heeft zo'n 3d/4d echo nou veel toegevoegde waarde? Natuurlijk ontzettend leuk om de kleine vast te kunnen zien, maar ik kijk bijvoorbeeld nooit naar de gewone echo's van onze kleuter dus waarschijnlijk ook niet naar een 3d/4d echo?
Aan de andere kant, bij de praktijk waar ik nu zit maken ze zelf al die echo's en ik vind ze niet duur, dus dat is geen reden om het niet te doen.
Ik heb wel gehoord dat ik later in de zwangerschap nog een extra groei-echo moet laten maken dus misschien is de behoefte daarom ook minder groot.
Ben wel erg benieuwd of ik er nu te makkelijk over denk of dat het stiekem toch wel echt ontzettend leuk en de moeite waard is?
Het was een hele fijne en snelle thuis in bad bevalling. Hij doet het heel goed, ook aan de borst. Het hele verhaal volgt nog wel, nu eerst slapen.Gefeliciteerd! Wat een lieve, schattige babySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het was een hele fijne en snelle thuis in bad bevalling. Hij doet het heel goed, ook aan de borst. Het hele verhaal volgt nog wel, nu eerst slapen.Gefeliciteerd! Mooi kindje met een mooie naamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het was een hele fijne en snelle thuis in bad bevalling. Hij doet het heel goed, ook aan de borst. Het hele verhaal volgt nog wel, nu eerst slapen.Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
Hoe ver ben je nu? Hier was het bij elke zwangerschap iets anders wat hielp, over de dag kleine beetjes eten hielp. Een lege maag was echt drama, gek genoeg. Vanillevla in kleine porties deed me ook goed bij de eerste zwangerschap.quote:Op maandag 20 november 2023 11:00 schreef Flav het volgende:
Iemand DE gouden tip bij misselijkheid?
Tis echt niet te harden deze keer, gebruik al suprimal voor het slapen gaan en daar slaap ik goed op.
Maar gedurende de dag word ik weer beroerd
Hier groene limonadequote:Op maandag 20 november 2023 19:34 schreef Nolita het volgende:
@:Flav ik had deze keer ook veel meer last. Eerst de hele dag wel, later vooral vanaf het avondeten. Wat mij de eerste weken (op vakantie) er doorheen hielp was (blauwe) sportdrank en crackertjes om continu kleine beetjes te eten. Avondeten kreeg ik dan weer niet op. Sinds 16 weken is het eindelijk over. Sterkte met deze fase!
Het was een hele fijne en snelle thuis in bad bevalling. Hij doet het heel goed, ook aan de borst. Het hele verhaal volgt nog wel, nu eerst slapen.Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat een droppie met een bijzonder mooie naam
. Heel veel geluk!
Venus in pocketformaat
© loveli
Het was een hele fijne en snelle thuis in bad bevalling. Hij doet het heel goed, ook aan de borst. Het hele verhaal volgt nog wel, nu eerst slapen.
Gefeliciteerd!!quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:12 schreef DevilsWhore het volgende:
Donderdag 23 november is onze dochter A. geboren middels een geplande keizersnede. Sinds vandaag zijn we weer thuis en het gaat goed met ons, maar het is nog een beetje onwerkelijk.
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 25 november 2023 18:12 schreef DevilsWhore het volgende:
Donderdag 23 november is onze dochter A. geboren middels een geplande keizersnede. Sinds vandaag zijn we weer thuis en het gaat goed met ons, maar het is nog een beetje onwerkelijk.
Gefeliciteerd met jullie dochter!quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:12 schreef DevilsWhore het volgende:
Van harte gefeliciteerd! Lekker genieten nu!quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:12 schreef DevilsWhore het volgende:
Gefeliciteerd!!quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:12 schreef DevilsWhore het volgende:
Hier z’n gangetje! 24 weken mijlpaal bereikt. Niet dat ik niet zou flippen als de baby nu geboren wordt maar het idee dat hij een kansje heeft is een fijn ideequote:Op zaterdag 25 november 2023 15:34 schreef Smart_ass het volgende:
Hoe gaat het hier met iedereen? Ik heb maandag weer een afspraak bij de vk, na 5 (!) weken. Was al bijna vergeten dat ik zwanger ben.
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:12 schreef DevilsWhore het volgende:
quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:10 schreef Kreator het volgende:
4d scan gehad. Volgens mij was het meer 3d.
Mogen nog terugkomen want lag in stuit, hand en voet ervoor.
Verder alles ok, nu 28 weken. Ze had al haar, zei die man.
Fijn dat je al wat meer voelt en ook dat je je goed voelt verder!quote:Op woensdag 29 november 2023 11:44 schreef Myraela het volgende:
Wat een hoop gebeurtenissen zo in een korte tijd @:Irritatie100
Ik zit vandaag op 22 weken. Overmorgen weer een controle. Voel ondertussen steeds meer bubbels in m'n buik, dat vind ik wel heel fijn om te merken.Ik kan ook m'n buik niet meer ontkennen. Maar voor de rest voel ik me eigenlijk heel erg goed.
Vind het lastigste vooral dat ik gewoon heel erg graag voorbereid wil zijn. Ik heb dan ook al wel een behoorlijke uitzet klaarstaan, maar doordat we nog op ons nieuwbouwhuis wachten, kan ik verder niet zoveel doen. En dat gaat allemaal ook best een beetje krap worden, dus niet ideaal. Maar ik kan er ook niets aan veranderen, dus ik probeer me niet al te druk te maken.
Ik heb geen oud huis meer, ik woon in een slaapkamer bij m'n schoonvader.quote:Op woensdag 29 november 2023 12:18 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Fijn dat je al wat meer voelt en ook dat je je goed voelt verder!
Heb je het in je huidige huis al wel klaarstaan, als in, je kan er bij wijze van nu een baby in laten slapen/op verschonen? Dat helpt misschien. Ik ben bij de oudste drie dagen voor de uitgerekende datum verhuisd. Uiteindelijk kwam ze vijf dagen later (dus acht dagen na de verhuizing). Het was behoorlijk stressvol maar het gaf me wel rust dat ik in mijn oude huis wel voldoende klaar had staan dat als ze (veel) eerder geboren was, ik haar wel gewoon 'kwijt' kon.
Oh jeetjequote:Op woensdag 29 november 2023 12:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb geen oud huis meer, ik woon in een slaapkamer bij m'n schoonvader.Dus als er vertraging bij het huis is, of als de baby te vroeg komt, dan moeten we iets van een vakantiehuisje oid regelen. Want dan wil ik hier niet meer zitten.
Spannend joh. Maar wel fijne vooruitzichten (straks een vers nieuw huis en een verse nieuwe babyquote:Op woensdag 29 november 2023 12:38 schreef Myraela het volgende:
Ik ben 3 april uitgerekend. We hebben nog geen echte datum voor de opleveringen, verwachting is nu ergens februari. Waarschijnlijk eind februari. Gelukkig wel met de badkamer er al in, en de rest laten we allemaal doen. Kost alsnog tijd, maar gaat (hopelijk) wel best snel. Als ze klaar zijn met stucen, schilderen en de (giet)vloeren dan kunnen we erin. Dan zit de keuken er nog niet in, maar dat vind ik wel te overzien.
Het pakket is nu bij mij! Wie de mogelijkheid heeft mag dat even in de OP wijzigen.quote:Op woensdag 29 november 2023 13:29 schreef automatic_ het volgende:
Is het Fok Prematuren pakket nog actief en kan die eventueel wat aanvulling gebruiken? Zie dat jij hem (volgens de OP) hebt @:B.ertha
Of iemand die een klein meisje verwacht en maatje 50 kan gebruiken?
Er valt niet veel te vertellen, de gynaecoloog heeft haar uit me weten te wurmen (ze had haar kont goed in mijn bekken vastgezet), de kinderarts noemde haar een stoere jongenquote:Op zondag 26 november 2023 07:20 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Hier z’n gangetje! 24 weken mijlpaal bereikt. Niet dat ik niet zou flippen als de baby nu geboren wordt maar het idee dat hij een kansje heeft is een fijn idee
Nu rustig verder broeden. Ik vind het fysiek overigens al best zwaar, ik zie eruit alsof ik hoog zwanger ben.
Hoe gaat het met de rest?
Gefeliciteerd arvensis en devilswhore! Ben benieuwd naar de bevallingsverhalen
Ja ik heb hem. De doos zit wel echt ramvolquote:Op woensdag 29 november 2023 13:29 schreef automatic_ het volgende:
Is het Fok Prematuren pakket nog actief en kan die eventueel wat aanvulling gebruiken? Zie dat jij hem (volgens de OP) hebt @:B.ertha
Of iemand die een klein meisje verwacht en maatje 50 kan gebruiken?
Leuk he, die eerste keer naar buitenquote:Op woensdag 29 november 2023 16:21 schreef DevilsWhore het volgende:
Bedankt allemaalde kleine meid doet het supergoed, rustige, tevreden baby. Vandaag was ze terug op haar geboortegewicht en zijn we even naar buiten geweest om de kaartjes weg te brengen. In de sneeuw
[..]
Er valt niet veel te vertellen, de gynaecoloog heeft haar uit me weten te wurmen (ze had haar kont goed in mijn bekken vastgezet), de kinderarts noemde haar een stoere jongenen ze had een apgar van 9.
100m gelopen en terug naar huis en mijn bed inquote:Op woensdag 29 november 2023 19:24 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Leuk he, die eerste keer naar buiten
Vaginale stuitbevalling dus gelukt? Respect
Ja, logischquote:Op woensdag 29 november 2023 20:57 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
100m gelopen en terug naar huis en mijn bed in
Nee, geplande keizersnede. Mijn bloeddruk was iets verhoogd en ik kwam in één week 3kg vocht aan (de rest van de zwangerschap ben ik in totaal 2 kg aangekomen), dus met het oog op zwangerschapsvergiftiging werd de keizersnede vervroegd. Gynaecoloog zei ook gelijk na de sectio dat een bevalling zeer waarschijnlijk niet gelukt was. Uiteindelijk kijk ik er wel positief op terug, het moment dat dat verbazingwekkend witte meisje uit mij was, was ik de misère vergeten. Het sluimert nog wel wat, dus de POP-poli heeft er een klant aan mij bij.
Ik ga er langzaamaan vanuit dat ik niks kan, dan doe ik ook weinig.quote:Op woensdag 29 november 2023 21:12 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ja, logisch![]()
Ah, oke. Fijn dat je er wel positief op terugkijkt. En fijn dat je hulp krijgt voor de rest. Het zware werk is in ieder geval achter de rug en je hebt nu je mooie meisjeSucces met je herstel, rustig aan doen, ook als je het idee hebt dat je wel meer kan
Even uit lurk modus. Ik had (bijna) exact dezelfde klacht tijdens mijn zwangerschap. Bekken fysio heeft enorm geholpen om de pijn te verminderen (die ook bij mij vooral vervelend was nog niet heel belemmerend). Ongeveer direct na de bevalling was het bij mij spontaan helemaal weg. Maar dus zeker een goede keus om te gaanquote:Op vrijdag 1 december 2023 21:10 schreef Nolita het volgende:
Iemand ervaring met bekkenfysiotherapie?
Heb vandaag maar eens een eerste afspraak gemaakt (kan over 1,5 week terecht) op advies van de verloskundige.
Ik heb vooral als ik een stuk heb gelopen, erna last aan de binnenkant van mijn been / bil, waar het been vastzit aan de romp. De verloskundige noemde het bekkenspierpijn.
Vorige zwangerschappen nooit last van gehad, ik hoop vooral dat het niet erger wordt, nu kan ik het nog handelen.
Als tegenhanger ook de 3d/4d echo gepland in de laatste week van het jaar.
Dank voor je reactie, dat vind ik fijn om te lezen!quote:Op vrijdag 1 december 2023 22:08 schreef Yesse het volgende:
[..]
Even uit lurk modus. Ik had (bijna) exact dezelfde klacht tijdens mijn zwangerschap. Bekken fysio heeft enorm geholpen om de pijn te verminderen (die ook bij mij vooral vervelend was nog niet heel belemmerend). Ongeveer direct na de bevalling was het bij mij spontaan helemaal weg. Maar dus zeker een goede keus om te gaan
Ik begon met een week of 20 eerst wekelijks en toen het beter ging werd het eens per 2 of 3 weken tot aan 39 weken (daarna was de kans groot dat ik bevallen was voor een volgende afspraak). Vond het zelf ook wel fijn dat ze me gelijk wat tips gaf voor bekken oefeningen na de bevallingquote:Op zaterdag 2 december 2023 08:18 schreef Nolita het volgende:
[..]
Dank voor je reactie, dat vind ik fijn om te lezen!
Hoe zag jouw traject eruit kwa frequentie (wekelijks?) en liep het tot aan de bevalling?
quote:Op woensdag 29 november 2023 18:55 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Nee ik ben er gewoon erger aan toe dan gedachtik heb hem naar nanukerst gestuurd
Fijn, weer een horde genomen!quote:Op maandag 4 december 2023 11:35 schreef Ceviche het volgende:
Wij hadden een mooie termijnecho, baby al helemaal rond zien draaien
Morgen heb ik een gesprek op mijn werk om de zwangerschap te delen en het kinderopvangprobleem te bespreken. Hopelijk kan ik van werkdag wisselen en hebben ze begrip voor de hoeveelheid verlof die ik van plan ben op te nemen
Ik zou een draagconsult nemen, is zo persoonlijk wat je fijn vindt werken en comfortabel zit. Draagconsult is meestal helemaal niet zo duur en dan weet je zeker dat wat je koopt ook fijn is dus die 'miskoop' bespaar je dan weer. Ik heb na mijn consult ook via vinted de gewenste draagzak gekocht.quote:Op maandag 4 december 2023 12:06 schreef Nanukerst het volgende:
Mensen hier die ervaring kunnen geven mbt draagzakken? Bij het voorlaatste kind gebruikten we een Boba Carrier, ik neig ernaar een tweedehands Boba aan te schaffen maar misschien zijn er alweer nieuwere fanciere draagzakken op de markt die iemand me kan aanraden. Twee draagdoeken hebben we al, maar met name man vond een draagzak voordelen hebben ten opzichte van een draagdoek.
Ik weet niet of ze moeilijk gaan doen, maar het kan zijn dat ze de ene dag beter bemand zijn dan de andere dag en het dan heel onhandig is voor mij om een dag te wisselen. Maar op zich zijn het flexibele meedenkende mensen dus ik verwacht niet dat dat echt een probleem zal zijn. Het is ook vooral dat er nogal iets vanaf hangt voor mij, want dan zou ik eigenlijk een andere baan moeten zoeken enzo... Maar ik denk vast te moeilijkquote:Op maandag 4 december 2023 12:06 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Fijn, weer een horde genomen!
Heb je redenen om te verwachten dat ze daar moeilijk over doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |