abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211121546
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Waarom gelden volgens jou voor Israël strengere standaarden wat dit onderwerp betreft dan voor Egypte? En dat terwijl Israël in oorlog is met een terroristische organisatie voor wie ze de deur dan ook zouden open zetten.
Zeer terecht punt dit. Dat klopt, een duivels dilemma. Is het grote manco aan lui zoals ik. Waarom altijd netjes spelen als de ander dat niet doet.

Goede vraag
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 oktober 2023 @ 13:43:03 #62
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211121551
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 13:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hamas claimt (claimde) dat het niet te intentie had om vrouwen en kinderen bruut te vermoorden. Dat claimen ze

Ga jij mij maar uitleggen dat we de intentie niet kunnen zien en 7 oktober verkeerd interpreteren
Wat er op 7 oktober is gebeurd is dan ook op geen enkele andere manier te interpreteren, terwijl de aanvallen van Israël op Gaza dat wel zijn. Die twee kan je gewoon niet met elkaar vergelijken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211121556
quote:
14s.gif Op zondag 29 oktober 2023 13:41 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ja, dingen als holocaust ontkenning, oproepen tot geweld, antisemitisme, dat soort denkbeelden uitdragen is inderdaad strafbaar
helaas wordt er niet altijd op gehandhaafd
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211121558
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 13:29 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Optreden tegen denkbeelden.
Juist ja
Denkbeelden als dit zijn een ernstiger vergif dan een terrorist die incidenteel paar mensen neermaait in Nederland.

Gevaarlijke denkbeelden hebben moet kunnen, ze uitspreken niet.
pi_211121571
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 13:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zeer terecht punt dit. Dat klopt, een duivels dilemma. Is het grote manco aan lui zoals ik. Waarom altijd netjes spelen als de ander dat niet doet.

Goede vraag
dat klopt, egypte zou inderdaad net zo netjes moeten spelen als israel doet.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211121581
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 13:31 schreef sp3c het volgende:

[..]
wel ruimte om te bouwen
Geen wijnkelder aanleggen is mijn advies; voor je het weet zitten er stoffige Hamasstrijders je vintage op te zuipen.
Intolerant voor intolerantie
pi_211121588
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 13:37 schreef opgebaarde het volgende:
Hamas claimt (claimde) dat het niet te intentie had om vrouwen en kinderen bruut te vermoorden. Dat claimen ze
echt? dat is nieuw voor mij.. dan hebben ze hun strijders niet goed opgeleid of hebben ze er geen zicht meer op. Dat is best kwalijk voor een militaire organisatie. Dan verwacht ik ook dat ze daad bij hun woord doen en de vrouwen en kinderen vrij laten.
  Moderator zondag 29 oktober 2023 @ 13:46:32 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211121593
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 13:45 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Geen wijnkelder aanleggen is mijn advies; voor je het weet zitten er stoffige Hamasstrijders je vintage op te zuipen.
ik drink alleen maar bier, bewaar ik gewoon in mijn koelkast en bewaak ik met mijn leven
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 29 oktober 2023 @ 13:46:39 #69
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211121597
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 13:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
helaas wordt er niet altijd op gehandhaafd
dat is wat anders, maar dat je het uitdragen van bepaalde denkbeelden strafbaar kunt stellen blijft gewoon een feit, en dat is maar goed ook.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  zondag 29 oktober 2023 @ 13:49:03 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211121615
quote:
10s.gif Op zondag 29 oktober 2023 13:39 schreef ExTec het volgende:

[..]
Uh huh,

Dus de verantwoordelijkheid om eindelijk eens degelijk bestuur op te zetten,

Is bij deze magisch naar israel verschoven.

Gewoon: nee.
Van mij hoeft Israel dat niet alleen te doen.

Maar verwachten dat de verder berooide bevolking van Gaza de Hamas wel even de wacht aanzegt is ook niet heel realistisch. En gezien Israel met zijn belegering een zeer grote controle op het leven in Gaza heeft, dan is die verantwoordelijkheid ook hun deel geworden.
pi_211121616
Is wel relevant, blijkbaar.

I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_211121645
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 13:26 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]

En dit loopt gewoon vrij rond in onze samenleving.
Wat is de bron eigenlijk hiervan, welk medium laat hem deze mening verkondigen?

Deze figuur wordt 100% gevolgd door de AIVD.
  zondag 29 oktober 2023 @ 13:51:09 #73
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211121652
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 13:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar verwachten dat de verder berooide bevolking van Gaza de Hamas wel even de wacht aanzegt is ook niet heel realistisch. En gezien Israel met zijn belegering een zeer grote controle op het leven in Gaza heeft, dan is die verantwoordelijkheid ook hun deel geworden.
Ik vind echt dat jij een zeer onrealistisch beeld hebt van wat de rechten en plichten van een land zijn. Misschien moet je je eerst eens een beetje inlezen in het één en ander voor je weer een vruchteloze poging doet een mening te vormen
pi_211121663
twitter
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211121664
quote:

Hoe klinkt: palestijnen zullen zelf van hamas af moeten komen?

Ipv jouw nogal bespottelijke rondstrooien van de verantwoordelijkheid daarvoor?

quote:
Maar verwachten dat de verder berooide bevolking van Gaza de Hamas wel even de wacht aanzegt is ook niet heel realistisch.
Was het ook niet inzake de zonnekoning, totdat de parijzenaren gingen lopen.
pi_211121666
quote:
14s.gif Op zondag 29 oktober 2023 13:51 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ik vind echt dat jij een zeer onrealistisch beeld van wat de rechten en plichten van een land zijn. Misschien moet je je eerst eens een beetje inlezen in het één en ander voor je weer een vruchteloze poging doet een mening te vormen
ik vermoed dat deze gebruiker vroeger ook de pestkop hielp om zijn zakgeld af te geven aan hem, omdat het zielig was dat die pestkop weer eens genadeloos in elkaar werd gebeukt.
  zondag 29 oktober 2023 @ 13:52:29 #77
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211121671
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 13:29 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Optreden tegen denkbeelden.
Juist ja
Ja natuurlijk, iemand met zulke denkbeelden en normen valt gewoon niet te integreren in een vrije samenleving. Die moet je verwijderen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 29 oktober 2023 @ 13:54:03 #78
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 29 oktober 2023 @ 13:54:22 #79
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211121696
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 13:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat kan zo stoppen, lever Hamas uit of laat ze zich overgeven en de colonnes met steun rollen binnen uren de steden binnen.
Zo simpel is het idd: laat de gegijzelden vrij, lever - zo mogelijk - de daders uit en stop met plegen van aanslagen.
Of dat het dan ook simpel wordt, is dan aan degenen die deze aanpak kennelijk willen voorkomen.
Wat lastig is dat geweld/saanslag nooit mag en zal mogen dienen om een gelijk af te dwingen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_211121711
quote:
waarom vertelt deze twitteraar dat water nat is?
  zondag 29 oktober 2023 @ 13:55:15 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211121712
quote:
7s.gif Op zondag 29 oktober 2023 13:51 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hoe klinkt: palestijnen zullen zelf van hamas af moeten komen?

Ipv jouw nogal bespottelijke rondstrooien van de verantwoordelijkheid daarvoor?
[..]
Was het ook niet inzake de zonnekoning, totdat de parijzenaren gingen lopen.
Dan wordt ze dus eigenlijk een opdracht opgelegd die klinkt als "Jullie moeten je dictatoriale machthebber, die in tegenstelling tot julle wel nog wapens en middelen heeft, nu gaan verwijderen. En doe je dat niet nu meteen dan ga maar dood van uitputting."

Vind ik niet echt een manier om met burgerbevolking om te gaan.
pi_211121738
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 13:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dan wordt ze dus eigenlijk een opdracht opgelegd die klinkt als "Jullie moeten je dictatoriale machthebber, die in tegenstelling tot julle wel nog wapens en middelen heeft, nu gaan verwijderen. En doe je dat niet nu meteen dan ga maar dood van uitputting."

wat is daar dan niet netjes aan? Als zij dat neit doen, dat moet israel het doen met alle consequenties.
De bevolking kan veel beter die tunnels bestormen dan de IDF. De bevolking weet tenminste waar ze zijn en zijn in veel grotere aantal.
pi_211121775
quote:
14s.gif Op zondag 29 oktober 2023 13:41 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ja, dingen als holocaust ontkenning, oproepen tot geweld, antisemitisme, dat soort denkbeelden uitdragen is inderdaad strafbaar
Iets kan strafbaar zijn maar het wordt in de UK blijkbaar gedoogd en in Duitsland gaat men juist wel tot vervolging over. In Nederland werd het nu ook gedoogd, of zijn er aanhoudingen op deze grond verricht bij de laatste demonstraties?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_211121778
quote:

[..]

Ja, het is zonneklaar dat je het gevoelsmatig allemaal maar niks vind.

Maar:

- Dat maakt het handelen van israel niet genocidaal
- Israel hoeft diezelfde mensen die nog steeds raketten afvuren niet te voorzien van utiliteiten
- Israel is ook niet verplicht om een democratisch bestuur in gaza te realiseren
  zondag 29 oktober 2023 @ 13:59:57 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211121803
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 13:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
wat is daar dan niet netjes aan? Als zij dat neit doen, dat moet israel het doen met alle consequenties.
De bevolking kan veel beter die tunnels bestormen dan de IDF. De bevolking weet tenminste waar ze zijn en zijn in veel grotere aantal.
Ik vind het prima als Israel Hamas wil verwijderen. Hamas is een kankergezwel van Gaza.

Maar een kankergezwel pak je aan met een scherp mesje. Niet met een houweel, zoals de aanpak nu is.
pi_211121806
quote:

[..]

Je mag het vinden, maar daarbij dan ook alles mee gezegd.
pi_211121816
Palestina wordt door de westerse wereld nauwelijks erkend als staat, zie

https://www.volkskrant.nl(...)sche-steun~b27c1630/

Maar als het gaat om Hamas wegwerken is het wel een land.

Gek eigenlijk.
  zondag 29 oktober 2023 @ 14:01:30 #88
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211121835
quote:

[..]

Egypte doet ook niets he, want vind je daarvan? Ruimte zat voor een kamp voor vrouwen en kinderen bijvoorbeeld. Waarom moet elke handreiking van Israël komen? Ik vind dat wel een zo koddige redenatie. Ik snap dat je vindt dat de Palestijnen beter verdienen, alleen lijkt het wel dat je persé niet wil inzien wie hier die bevolking gijzelt.

Dat is namelijk Hamas.

Als je een beetje humaniteit in je hebt zou je weten dat je niet voor de Palestijnen of voor Israël hoeft te zijn in dit ongelofelijk complexe probleem, maar tegen Hamas zijn is echt niet zo heel lastig, deze club verdient geen enkel begrip of sympathie en is gewoon verantwoordelijk voor de huidige situatie.

Als Hamas zich overgeeft en de gijzelaars vrijlaat is het meteen voorbij, maar dat doen ze niet, en offeren ze hiermee het volk dat ze voor pretenderen te strijden, in plaats dat je je daar kwaad over maakt.
pi_211121842
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 13:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik vind het prima als Israel Hamas wil verwijderen. Hamas is een kankergezwel van Gaza.

Maar een kankergezwel pak je aan met een scherp mesje. Niet met een houweel, zoals de aanpak nu is.
Nee, israel gaat niet ultra-bloedig van deur tot deur, omdat dat conformeert aan "jouw gevoel".
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 oktober 2023 @ 14:02:44 #90
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211121866
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 14:00 schreef Hatseflats22 het volgende:
Palestina wordt door de westerse wereld nauwelijks erkend als staat, zie

https://www.volkskrant.nl(...)sche-steun~b27c1630/

Maar als het gaat om Hamas wegwerken is het wel een land.

Gek eigenlijk.
Je legt het verschil zelf al goed uit. Land vs staat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')