welke stadquote:
als je het in een kwartier 4x roept dan ga ik er wel over nadenkenquote:Op zondag 29 oktober 2023 13:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
als ik nu schrijf dat er een groep is waarbij het een cultuur ding is om de hand die jevoedt te vermoorden, blijft ide post dan wel staan?
Hamas claimt (claimde) dat het niet te intentie had om vrouwen en kinderen bruut te vermoorden. Dat claimen zequote:Op zondag 29 oktober 2023 12:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je intenties kan zien tegenwoordig.
En daar zit ook mijn grootste probleem met dat hele pro-'Palestijn' kamp. Ze kijken alleen maar, ze denken niet verder na. Ze zien kapotte gebouwen en concluderen dan maar dat Isral de bad guy is en Hamas de good guy. Ze vragen niet verder, ze overwegen niet eens dat je verder kan vragen. Kapotte gebouwen en in scene gezette foto's zijn genoeg voor ze om conclusies te trekken.
screef ik dat zovaak in zo'n korte tijd? dan zal ik daar meer op letten, en de tijd gaat dan langzamer dan ik dacht.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
als je het in een kwartier 4x roept dan ga ik er wel over nadenken
dat was 10 minuten maar we zijn nu weer 5 minuten verder dus ik heb er een kwartier van gemaakt want ik ben fair en rechtvaardigquote:Op zondag 29 oktober 2023 13:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
screef ik dat zovaak in zo'n korte tijd? dan zal ik daar meer op letten, en de tijd gaat dan langzamer dan ik dacht.
Uh huh,quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In sommige gevallen heeft dat wel degelijk gewerkt. In Panama of in Cambodja.
Het is helaas niet anders voorlopig.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou gezien ik een dood door uitputting van een grote groep burgers, die er geen direct aandeel in hadden, niet echt wenselijk vind. Er zijn grenzen aan wraak.
Ja, dingen als holocaust ontkenning, oproepen tot geweld, antisemitisme, dat soort denkbeelden uitdragen is inderdaad strafbaarquote:
mwah, ik vermoed dat mensen zich gewoon vervelen en dan net zoals in NL worden er veel kinderen 9 maanden later geboren.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:41 schreef Cuendillar het volgende:
We weten allemaal wel waarom; ze willen veel kinderen krijgen om e strijd tegen Isral te kunnen voeren. De helft van Gaza bestaat uit kinderen die bijna allemaal vanaf hun geboorte in de haatcaroussel van Hamas zitten.
Zeer terecht punt dit. Dat klopt, een duivels dilemma. Is het grote manco aan lui zoals ik. Waarom altijd netjes spelen als de ander dat niet doet.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom gelden volgens jou voor Isral strengere standaarden wat dit onderwerp betreft dan voor Egypte? En dat terwijl Isral in oorlog is met een terroristische organisatie voor wie ze de deur dan ook zouden open zetten.
Wat er op 7 oktober is gebeurd is dan ook op geen enkele andere manier te interpreteren, terwijl de aanvallen van Isral op Gaza dat wel zijn. Die twee kan je gewoon niet met elkaar vergelijken.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hamas claimt (claimde) dat het niet te intentie had om vrouwen en kinderen bruut te vermoorden. Dat claimen ze
Ga jij mij maar uitleggen dat we de intentie niet kunnen zien en 7 oktober verkeerd interpreteren
helaas wordt er niet altijd op gehandhaafdquote:Op zondag 29 oktober 2023 13:41 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ja, dingen als holocaust ontkenning, oproepen tot geweld, antisemitisme, dat soort denkbeelden uitdragen is inderdaad strafbaar
Denkbeelden als dit zijn een ernstiger vergif dan een terrorist die incidenteel paar mensen neermaait in Nederland.quote:
dat klopt, egypte zou inderdaad net zo netjes moeten spelen als israel doet.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zeer terecht punt dit. Dat klopt, een duivels dilemma. Is het grote manco aan lui zoals ik. Waarom altijd netjes spelen als de ander dat niet doet.
Goede vraag
Geen wijnkelder aanleggen is mijn advies; voor je het weet zitten er stoffige Hamasstrijders je vintage op te zuipen.quote:
echt? dat is nieuw voor mij.. dan hebben ze hun strijders niet goed opgeleid of hebben ze er geen zicht meer op. Dat is best kwalijk voor een militaire organisatie. Dan verwacht ik ook dat ze daad bij hun woord doen en de vrouwen en kinderen vrij laten.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:37 schreef opgebaarde het volgende:
Hamas claimt (claimde) dat het niet te intentie had om vrouwen en kinderen bruut te vermoorden. Dat claimen ze
ik drink alleen maar bier, bewaar ik gewoon in mijn koelkast en bewaak ik met mijn levenquote:Op zondag 29 oktober 2023 13:45 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Geen wijnkelder aanleggen is mijn advies; voor je het weet zitten er stoffige Hamasstrijders je vintage op te zuipen.
dat is wat anders, maar dat je het uitdragen van bepaalde denkbeelden strafbaar kunt stellen blijft gewoon een feit, en dat is maar goed ook.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
helaas wordt er niet altijd op gehandhaafd
Van mij hoeft Israel dat niet alleen te doen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh,
Dus de verantwoordelijkheid om eindelijk eens degelijk bestuur op te zetten,
Is bij deze magisch naar israel verschoven.
Gewoon: nee.
Wat is de bron eigenlijk hiervan, welk medium laat hem deze mening verkondigen?quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:26 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
En dit loopt gewoon vrij rond in onze samenleving.
Ik vind echt dat jij een zeer onrealistisch beeld hebt van wat de rechten en plichten van een land zijn. Misschien moet je je eerst eens een beetje inlezen in het n en ander voor je weer een vruchteloze poging doet een mening te vormenquote:Op zondag 29 oktober 2023 13:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Van mij hoeft Israel dat niet alleen te doen.
Maar verwachten dat de verder berooide bevolking van Gaza de Hamas wel even de wacht aanzegt is ook niet heel realistisch. En gezien Israel met zijn belegering een zeer grote controle op het leven in Gaza heeft, dan is die verantwoordelijkheid ook hun deel geworden.
Hoe klinkt: palestijnen zullen zelf van hamas af moeten komen?quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:49 schreef Hexagon het volgende:
Was het ook niet inzake de zonnekoning, totdat de parijzenaren gingen lopen.quote:Maar verwachten dat de verder berooide bevolking van Gaza de Hamas wel even de wacht aanzegt is ook niet heel realistisch.
ik vermoed dat deze gebruiker vroeger ook de pestkop hielp om zijn zakgeld af te geven aan hem, omdat het zielig was dat die pestkop weer eens genadeloos in elkaar werd gebeukt.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:51 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ik vind echt dat jij een zeer onrealistisch beeld van wat de rechten en plichten van een land zijn. Misschien moet je je eerst eens een beetje inlezen in het n en ander voor je weer een vruchteloze poging doet een mening te vormen
Ja natuurlijk, iemand met zulke denkbeelden en normen valt gewoon niet te integreren in een vrije samenleving. Die moet je verwijderen.quote:
Zo simpel is het idd: laat de gegijzelden vrij, lever - zo mogelijk - de daders uit en stop met plegen van aanslagen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat kan zo stoppen, lever Hamas uit of laat ze zich overgeven en de colonnes met steun rollen binnen uren de steden binnen.
waarom vertelt deze twitteraar dat water nat is?quote:
Dan wordt ze dus eigenlijk een opdracht opgelegd die klinkt als "Jullie moeten je dictatoriale machthebber, die in tegenstelling tot julle wel nog wapens en middelen heeft, nu gaan verwijderen. En doe je dat niet nu meteen dan ga maar dood van uitputting."quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe klinkt: palestijnen zullen zelf van hamas af moeten komen?
Ipv jouw nogal bespottelijke rondstrooien van de verantwoordelijkheid daarvoor?
[..]
Was het ook niet inzake de zonnekoning, totdat de parijzenaren gingen lopen.
wat is daar dan niet netjes aan? Als zij dat neit doen, dat moet israel het doen met alle consequenties.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan wordt ze dus eigenlijk een opdracht opgelegd die klinkt als "Jullie moeten je dictatoriale machthebber, die in tegenstelling tot julle wel nog wapens en middelen heeft, nu gaan verwijderen. En doe je dat niet nu meteen dan ga maar dood van uitputting."
Vind ik niet echt een manier om met burgerbevolking om te gaan.
Iets kan strafbaar zijn maar het wordt in de UK blijkbaar gedoogd en in Duitsland gaat men juist wel tot vervolging over. In Nederland werd het nu ook gedoogd, of zijn er aanhoudingen op deze grond verricht bij de laatste demonstraties?quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:41 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ja, dingen als holocaust ontkenning, oproepen tot geweld, antisemitisme, dat soort denkbeelden uitdragen is inderdaad strafbaar
Ja, het is zonneklaar dat je het gevoelsmatig allemaal maar niks vind.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan wordt ze dus eigenlijk een opdracht opgelegd die klinkt als "Jullie moeten je dictatoriale machthebber, die in tegenstelling tot julle wel nog wapens en middelen heeft, nu gaan verwijderen. En doe je dat niet nu meteen dan ga maar dood van uitputting."
Ik vind het prima als Israel Hamas wil verwijderen. Hamas is een kankergezwel van Gaza.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wat is daar dan niet netjes aan? Als zij dat neit doen, dat moet israel het doen met alle consequenties.
De bevolking kan veel beter die tunnels bestormen dan de IDF. De bevolking weet tenminste waar ze zijn en zijn in veel grotere aantal.
Je mag het vinden, maar daarbij dan ook alles mee gezegd.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar verwachten dat de verder berooide bevolking van Gaza de Hamas wel even de wacht aanzegt is ook niet heel realistisch. En gezien Israel met zijn belegering een zeer grote controle op het leven in Gaza heeft, dan is die verantwoordelijkheid ook hun deel geworden.
Egypte doet ook niets he, want vind je daarvan? Ruimte zat voor een kamp voor vrouwen en kinderen bijvoorbeeld. Waarom moet elke handreiking van Isral komen? Ik vind dat wel een zo koddige redenatie. Ik snap dat je vindt dat de Palestijnen beter verdienen, alleen lijkt het wel dat je pers niet wil inzien wie hier die bevolking gijzelt.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, israel gaat niet ultra-bloedig van deur tot deur, omdat dat conformeert aan "jouw gevoel".quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vind het prima als Israel Hamas wil verwijderen. Hamas is een kankergezwel van Gaza.
Maar een kankergezwel pak je aan met een scherp mesje. Niet met een houweel, zoals de aanpak nu is.
Je legt het verschil zelf al goed uit. Land vs staat.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:00 schreef Hatseflats22 het volgende:
Palestina wordt door de westerse wereld nauwelijks erkend als staat, zie
https://www.volkskrant.nl(...)sche-steun~b27c1630/
Maar als het gaat om Hamas wegwerken is het wel een land.
Gek eigenlijk.
Staat "zijn eigen pagina" maar daar ga ik niet op kijken.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:50 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Wat is de bron eigenlijk hiervan, welk medium laat hem deze mening verkondigen?
Deze figuur wordt 100% gevolgd door de AIVD.
Land, als in territorium van een staat.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je legt het verschil zelf al goed uit. Land vs staat.
Erkenning betekent de huidige status quo erkennen. Dus de gigantische bende die het nu is. Wat raar dat ze dat niet willen doen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:04 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Land, als in territorium van een staat.
Met je eens, deze figuur hoort hier niet vrij rond te lopen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:03 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Staat "zijn eigen pagina" maar daar ga ik niet op kijken.
[ twitter ]
Wat maakt het uit dat de aivd hem in de gaten houdt, zo iemand hoort niet vrij op straat te lopen, als hij nu beslist de straat op te gaan om ongelovigen neer te steken houdt niemand hem tegen. Alsof we een pedofiel die van de daken schreeuwt dat hij kinderen wil verkrachten vrij naast een basisschool laten wonen, gekkenwerk is het zo'n mensen die vrij mogen lopen in Europa.
Nouja ik heb al meerdere malen aangegeven dat ze de Hamas-leden voor mijn part in de vergeetput gooien.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:01 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Egypte doet ook niets he, want vind je daarvan? Ruimte zat voor een kamp voor vrouwen en kinderen bijvoorbeeld. Waarom moet elke handreiking van Isral komen? Ik vind dat wel een zo koddige redenatie. Ik snap dat je vindt dat de Palestijnen beter verdienen, alleen lijkt het wel dat je pers niet wil inzien wie hier die bevolking gijzelt.
Dat is namelijk Hamas.
Als je een beetje humaniteit in je hebt zou je weten dat je niet voor de Palestijnen of voor Isral hoeft te zijn in dit ongelofelijk complexe probleem, maar tegen Hamas zijn is echt niet zo heel lastig, deze club verdient geen enkel begrip of sympathie en is gewoon verantwoordelijk voor de huidige situatie.
Als Hamas zich overgeeft en de gijzelaars vrijlaat is het meteen voorbij, maar dat doen ze niet, en offeren ze hiermee het volk dat ze voor pretenderen te strijden, in plaats dat je je daar kwaad over maakt.
Dan heb je vast mooie alternatieve oplossingen waar Isral wat aan heeft.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja ik heb al meerdere malen aangegeven dat ze de Hamas-leden voor mijn part in de vergeetput gooien.
Waar ik tegen ben is de wijze waarop de hele burgerbevoking van de Gazastrook hiervoor mag opdraaien waarbij er kans is dat ze het niet gaan navertellen.
Ik denk dat niemand hier voorstander is van de Palestijnse situatie voor de burgers. We verschillen alleen van inzicht in a) wie de aanstichters hiervan zijn en b) wie er verantwoordelijk is om dit op te lossen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja ik heb al meerdere malen aangegeven dat ze de Hamas-leden voor mijn part in de vergeetput gooien.
Waar ik tegen ben is de wijze waarop de hele burgerbevoking van de Gazastrook hiervoor mag opdraaien waarbij er kans is dat ze het niet gaan navertellen.
Egypte kan prima de grens open gooien.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan heb je vast mooie alternatieve oplossingen waar Isral wat aan heeft.
Is er uberhaupt een manier om van Hamas af te komen zonder dat de burgerbevolking eronder lijdt? Van deur tot deur gaan levert echt niet minder (burger)slachtoffers op, het ziet er alleen door het gebrek aan puin van de buitenkant iets 'netter' uit.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |