Extreme kosten in mensenlevens; je kunt niet van een landje met krap 9 miljoen inwoners verwachten dat ze duizenden van hun zonen en dochters gaan opofferen om ieder huis in de Gazastrook binnen te vallen en doorzoeken.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Oh jee enorme kosten, ja nee dan maar gewoon duizenden onschuldige mensen vermoorden.
West Duitsland was wel succesjequote:Op zondag 29 oktober 2023 15:11 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Extreme kosten in mensenlevens; je kunt niet van een landje met krap 9 miljoen inwoners verwachten dat ze duizenden van hun zonen en dochters gaan opofferen om ieder huis in de Gazastrook binnen te vallen en doorzoeken.
Daarmee zullen ze niet meer sympathie voor Israël krijgen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 15:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou in ieder geval zonder de burgerbevolking te bedreigen met een dood door uitputting.
oost duitsland zit nog vol nazi's?quote:
Het is kiezen tussen meerdere kwaden. Maar als we moeten gaan wachten tot de bevolking de Hamas omver werpt kunnen we nog heel lang wachten.quote:Op zondag 29 oktober 2023 15:11 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe veel van buitenaf opgelegde en afgedwongen regime changes hebben in de historie eigenlijk stabiele situaties opgeleverd?
Ja, en ik ben ook 'voor' goeie dingen, en 'tegen' slechte.quote:Op zondag 29 oktober 2023 15:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou in ieder geval zonder de burgerbevolking te bedreigen met een dood door uitputting.
Ik ook.quote:Op zondag 29 oktober 2023 15:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en ik ben ook 'voor' goeie dingen, en 'tegen' slechte.
Lekker simpel hé.
Met al dat roepen van "From the river to the sea", lijkt dat verwijderen van Israël vrij breed gesteund binnen bepaalde groepen.quote:
dat smoesje dat de internationale gemeenschap ze steeds afstopt ben ik ook wel klaar mee tbhquote:Op zondag 29 oktober 2023 15:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als ze doorpakken en zich niet weer onder druk laten zetten door andere landen dan heb ik er nu juist wel hoge verwachtingen van.
ik vond het vroeger ook altijd zielig als ik een pester zag die elke dag zakgeld opeiste maar nooit succesvol was omdat hij genadeloos elke keer in elkaar gebeukt werd. Maargoed, hij bleef wel doorgaan met zakgeld opeisen bij iedereen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 15:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en ik ben ook 'voor' goeie dingen, en 'tegen' slechte.
Lekker simpel hé.
Nee, correctie: daarin zijn louter werkwijzen die je niet goed vind. Want hoe het dan wel moet:quote:Op zondag 29 oktober 2023 15:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ook.
En daarin zijn er bepaalde werkwijzen die ik wel en niet goed vind.
quote:..............................
De technische ontwikkelingen gaan erg snel en Israël weet daar goed gebruik van te maken. Over enkele jaren is er ook Iron beam en zal de grens met Gaza veel beter beveiligd zijn. Mogelijk ook met mijnenvelden, goedkoop maar effectief.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
zeggen dat hij "Hamas een kopje kleiner gemaakt heeft". En over een paar jaar herhaalt het zich weer.
Nazi-Duitsland en Imperialistisch Japan zijn verdomd goed uitgepakt.quote:Op zondag 29 oktober 2023 15:11 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe veel van buitenaf opgelegde en afgedwongen regime changes hebben in de historie eigenlijk stabiele situaties opgeleverd?
Mee eens. Maar als het eindresultaat hetzelfde is moet je je wel afvragen of je de handeling moet uitvoeren natuurlijk.quote:Op zondag 29 oktober 2023 15:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is kiezen tussen meerdere kwaden. Maar als we moeten gaan wachten tot de bevolking de Hamas omver werpt kunnen we nog heel lang wachten.
Zo'n beetje hetzelfde als wat jij zegt als je weer eens een telemarketeer aan de lijn krijgt, denk ik.quote:Op zondag 29 oktober 2023 15:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik mis een beetje wat Netanyahu terug zei?
ah de telefoon naast je neerleggen en verder gaan met wat je deed.quote:Op zondag 29 oktober 2023 15:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo'n beetje hetzelfde als wat jij zegt als je weer eens een telemarketeer aan de lijn krijgt, denk ik.
quote:Op zondag 29 oktober 2023 15:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo'n beetje hetzelfde als wat jij zegt als je weer eens een telemarketeer aan de lijn krijgt, denk ik.
quote:BREAKING: 🇨🇿 Czech Defense Minister Jana Černochová has just called to leave the UN for cheering Hamas terrorists. “Exactly 3 weeks ago, Hamas murdered over 1400 Israelis, more victims for their population than the militant Islamist organization al-Qaeda murdered in the US on 9/11. And only 14 countries, including ours, have spoken out clearly and understandably against this unprecedented terrorist attack perpetrated by Hamas terrorists! I am ashamed of the UN. In my opinion, the Czech Republic has no place in an organization that cheers on terrorists and does not respect the fundamental right to self-defence. Let's get out.”
Daar werd in steden ook grof geschut ingezet door de amerikanen in steden zoals Frankfurt om de verliezen aan eigen kant te verminderen. Liever TNT kwijtraken dan eigen mensen. Dat schijnt ook de afweging te zijn geweest voor het gebruik van A-bommen tijdens WOII.quote:Op zondag 29 oktober 2023 15:11 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
West Duitsland was wel succesje
Nou, toevallig heb ik wel binding met Oost Duitsland idd dat maar ik zal niet uitweiden, want ja... dit dat, maar de Stasi... nou dat waren echt geen vrolijke vrienden. Oost Duitsland was een hel op aarde, geen heilstaat zeg maar...quote:Op zondag 29 oktober 2023 15:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
oost duitsland zit nog vol nazi's?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |