SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Duitsers met hun WO2 trauma
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
@Straatcommando. Zie bovenstaande drek van mevrouw.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 22:40 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ah nog een racist en moslimhater. Hey.
[..]
Had het gedaan dan. Racistisch meuk.![]()
Ik vraag om islamitisch zaad en wezens zeuren al over vrouwen slaan![]()
Want blanke mensjes doen dat niet. Die slaan niet. Die vermoorden hun vrouwen en kinderen niet. Die neuken geen kindertjes.
Jongens, ik hoop dat de anonimiteit van internet jullie zo laat spreken, want IRL moet je toch te dom zijn.![]()
Doe een TR. Of ga naar het topic om te zeuren.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 23:02 schreef damsco het volgende:
[..]
@:Straatcommando. Zie bovenstaande drek van mevrouw.![]()
En natuurlijk gaat deze bullshit er als zoete (joden)koek bij jou in. Alsof een Palestijn op een Duitse school wordt gecorrigeerd en zich een Jordaniër moet noemenquote:Op donderdag 26 oktober 2023 23:00 schreef Slayage het volgende:
Duitsers met hun WO2 trauma![]()
[ twitter ]Natuuuuuuuurlijk. Want dat is zulke algemene kennis natuurlijk he.
![]()
Dit is geen zin die ik had verwacht te lezen om 23:04quote:Op donderdag 26 oktober 2023 23:03 schreef Rupibma het volgende:
Intolerant voor intolerantie![]()
Allemaal mooi en politiek correct verwoord en natuurlijk is het verschrikkelijk wat er aan beide kanten gebeurt, maar voor mij als niet-moslim en niet-jood is er wel degelijk een dingetje waardoor ik het kiezen van partij niet zo moeilijk en ook nog moreel correct vind:quote:Op donderdag 26 oktober 2023 18:28 schreef Slayage het volgende:
indrukwekkende woorden van beide heren. Luyendijk verwoordt precies hoe ik me als Nederlandse moslim voel.
Overigens na het gesprek met hun werd een onderzoek besproken wat Nederlanders vonden van hoe Rutte reageerde op het conflict. "54% van de respondenten gaf aan dat ze het niet eens waren met de onvoorwaardelijke steun van Rutte aan Israël". Iets wat hij aanvankelijk deed en nu op terugkrabbelt en doet alsof hij dat nooit heeft gedaan. Maar een leugenachtige politicus is niks nieuws natuurlijk.
Bij Hamas en een groot deel van de Gaza-bevolking (zij steunen immers in meerderheid Hamas) lijkt er volle steun voor het concept "jihad" te bestaan. Voor het doden/uitroeien van joden omdat het joden zijn. Voor het idee dat het doden van veel joden (en andere niet-gelovigen?) je een mooie plek in het hiernamaals krijgt. Voor het idee dat als een familielid omkomt tijdens de jihad (ook als het je dochtertje van 5 is), dat dan een eervolle en nota bene wenswaardige dood zou zijn. "We love death more than they love life." Vermoedelijk ook voor het nastreven van een wereldwijde islam-staat en het doden/onderwerpen van alle niet-gelovigen - dat is op papier immers het ultieme doel van jihad.
Alhoewel Israël ook veel burgerslachtoffers veroorzaakt, is het elke niet-bevooroordeelde toeschouwer duidelijk dat Israël -in absolute tegenstelling tot Hamas- niet als doel heeft zoveel mogelijk burgerslachtoffers te veroorzaken. Hamas heeft dat duidelijk wel. Enkel en alleen op basis van dit verschil in 'basisintentie', sta ik momenteel aan de kant van Israël. Simpelweg omdat de basisintentie van Israël wel te verenigen is met een vorm van vrede, maar de basisintentie van Hamas sowieso niet. En omdat jihad sowieso niet te verenigen is met de wereld waar ik van droom.
Ik gebruikte hierboven het woord vermoedelijk omdat ik geen onderdeel van de moslim-gemeenschap ben en de situatie wellicht fout beoordeel - hopelijk is dat ook zo. Maar feit is wel dat ik nergens belangrijke en/of grote groepen moslims hun afkeur heb zien uitspreken over de jihadistische acties van Hamas van 7 oktober. In tegendeel, op 7 oktober zie ik beelden van feestende moslims wereldwijd, er volgen vooral anti-Israël protesten, en op tv zie ik meer protesten met jihad- dan met vredesduif-vlag.
En dit punt draagt vermoedelijk ook bij aan jouw gevoel dat "Luyendijk precies verwoordt hoe ik me als Nederlandse moslim voel". Want als ik voor mezelf spreek, ja heb ik heb sinds 7 oktober wel een beetje een afkeer van de hele "Free Palestine" beweging gekregen en dat is eigenlijk allen vanwege bovenstaande. En dat bovenstaand ook niet bijdraagt tot minder scepticisme richting Nederlandse moslims kan ik helaas ook niet ontkennen. En dat terwijl het wegnemen van mijn zorg en die van mensen zoals ik eigenlijk heel makkelijk zou zijn: als de moslims en de "Free Palestine" beweging het (jihadistische) geweld massaal en openlijk zouden afkeuren, dan zou ik -en vermoedelijk vele andere met mij- heel snel een heel stuk meer aan 'jullie' kant staan. Maar dat gebeurt niet. Waarom niet? Ben oprecht benieuwd, want als je een goede verklaring hebt pas ik mijn wereldbeeld heel graag aan.
Als je zou vinden dat je het recht moet hebben ook in Europe pro-jihad te kunnen zijn zonder het te praktiseren, dan ben ik het daar overigens fundamenteel niet met je eens. Als je pro-jihad en pro het nastreven van sharia-wetgeving over de hele wereld bent, dan verhuis je maar lekker naar een land waar de sharia al heerst. Het is hypocriet om hier de vruchten van een vrije open samenleving te plukken en tegelijkertijd diens fundamenten onderuit te proberen te schoppen.![]()
Netanyahu: Gras is groenIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ik vraag waarom jij het als een voordeel ziet, als iets waar de samenleving waar jij in woont beter van zal worden?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 23:03 schreef Rupibma het volgende:
Want blanke mensjes doen dat niet. Die slaan niet. Die vermoorden hun vrouwen en kinderen niet. Die neuken geen kindertjes.
Jongens, ik hoop dat de anonimiteit van internet jullie zo laat spreken, want IRL moet je toch te dom zijn.
Dat er overal nare dingen gebeuren zal ik niet ontkennen, maar iemand die in het openbaar verkondigt dat vrouwen slaan een recht is en dat er zelfs regels voor zijn, dat is echt heel ff wat anders he?
Maar hey, ieder zijn ding...A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Wat is islamitisch zaad? Gaat dat explosief de vagina in?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 23:03 schreef Rupibma het volgende:
Jongens, ik hoop dat de anonimiteit van internet jullie zo laat spreken, want IRL moet je toch te dom zijn.![]()
Het hele conflict wordt alleen maar erger , door dat de ultra ortodoxen 7 kinderen krijgen en de ultra Islam ookquote:Op donderdag 26 oktober 2023 22:27 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
In het geval van de islam is dat wel duidelijk: het bestaan van Israël is een ontkenning van de superioriteit van de islam. Dat is wat moslims wereldwijd verbindt tegen de staat Israël en dat is waarom ze die vernietigd willen zien. De Palestijnen zijn uiteraard slechts een middel tot dat doel - er zullen maar weinig moslims zijn die echt om het lot van de Palestijnen geven.
De haat is daarmee redelijk eenzijdig; de aangevallen moslim waar je naar refereert was een uitzondering. De joden die worden aangevallen (buiten Israël) zijn helaas weer de regel.
Deze keer wordt de islamitische haat vergezeld door die van jonge en/of links-georiënteerde mensen die in Israël een soort van neo-koloniale staat zien. Een vervelende combinatie.
daardoor wordt Israel steeds rechtser
En de palestijnen worden allemaal ISIS en Taliban mensen , ook IranEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Iig onbesneden en alcohol vrij.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 23:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat is islamitisch zaad? Gaat dat explosief de vagina in?Er zijn Christenen die hetzelfde verkondigen. Elk religie kent excessen. Dat iemand iets zegt betekent niet dat elke stroming dat zo ziet.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 23:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik vraag waarom jij het als een voordeel ziet, als iets waar de samenleving waar jij in woont beter van zal worden?
Dat er overal nare dingen gebeuren zal ik niet ontkennen, maar iemand die in het openbaar verkondigt dat vrouwen slaan een recht is en dat er zelfs regels voor zijn, dat is echt heel ff wat anders he?
Maar hey, ieder zijn ding...
Kom op, man. Dit is basisinfo.![]()
Juist wel.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 23:04 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dit is geen zin die ik had verwacht te lezen om 23:04![]()
Dat is zaad wat beweegt richting Mekkaquote:Op donderdag 26 oktober 2023 23:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat is islamitisch zaad? Gaat dat explosief de vagina in?![]()
Wat roep je?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 23:03 schreef Rupibma het volgende:
Het is voornamelijk jezelf voor de gek houden als vrouw als je het mij vraagt (doe je niet, I know).quote:Op donderdag 26 oktober 2023 23:10 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Iig onbesneden en alcohol vrij.
[..]
Er zijn Christenen die hetzelfde verkondigen. Elk religie kent excessen. Dat iemand iets zegt betekent niet dat elke stroming dat zo ziet.
Kom op, man. Dit is basisinfo.
Maar zelfs in de zogenaamde succesvolle Islamitische landen als Saudi Arabie zou jij niet kunnen leven, je kunnen uitspreken zoals je nu doet.
Waarom zou meer islam beter zijn voor jou als vrouw? En als het met gradaties gaat zoals je suggereert, welke graad islam is wenselijk?A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
De Gaza bevolking koos hier niet voor......quote:Op donderdag 26 oktober 2023 23:05 schreef Rollo het volgende:
[..]
Allemaal mooi en politiek correct verwoord en natuurlijk is het verschrikkelijk wat er aan beide kanten gebeurt, maar voor mij als niet-moslim en niet-jood is er wel degelijk een dingetje waardoor ik het kiezen van partij niet zo moeilijk en ook nog moreel correct vind:
Bij Hamas en een groot deel van de Gaza-bevolking (zij steunen immers in meerderheid Hamas) lijkt er volle steun voor het concept "jihad" te bestaan. Voor het doden/uitroeien van joden omdat het joden zijn. Voor het idee dat het doden van veel joden (en andere niet-gelovigen?) je een mooie plek in het hiernamaals krijgt. Voor het idee dat als een familielid omkomt tijdens de jihad (ook als het je dochtertje van 5 is), dat dan een eervolle en nota bene wenswaardige dood zou zijn. "We love death more than they love life." Vermoedelijk ook voor het nastreven van een wereldwijde islam-staat en het doden/onderwerpen van alle niet-gelovigen - dat is op papier immers het ultieme doel van jihad.
Alhoewel Israël ook veel burgerslachtoffers veroorzaakt, is het elke niet-bevooroordeelde toeschouwer duidelijk dat Israël -in absolute tegenstelling tot Hamas- niet als doel heeft zoveel mogelijk burgerslachtoffers te veroorzaken. Hamas heeft dat duidelijk wel. Enkel en alleen op basis van dit verschil in 'basisintentie', sta ik momenteel aan de kant van Israël. Simpelweg omdat de basisintentie van Israël wel te verenigen is met een vorm van vrede, maar de basisintentie van Hamas sowieso niet. En omdat jihad sowieso niet te verenigen is met de wereld waar ik van droom.
Ik gebruikte hierboven het woord vermoedelijk omdat ik geen onderdeel van de moslim-gemeenschap ben en de situatie wellicht fout beoordeel - hopelijk is dat ook zo. Maar feit is wel dat ik nergens belangrijke en/of grote groepen moslims hun afkeur heb zien uitspreken over de jihadistische acties van Hamas van 7 oktober. In tegendeel, op 7 oktober zie ik beelden van feestende moslims wereldwijd, er volgen vooral anti-Israël protesten, en op tv zie ik meer protesten met jihad- dan met vredesduif-vlag.
En dit punt draagt vermoedelijk ook bij aan jouw gevoel dat "Luyendijk precies verwoordt hoe ik me als Nederlandse moslim voel". Want als ik voor mezelf spreek, ja heb ik heb sinds 7 oktober wel een beetje een afkeer van de hele "Free Palestine" beweging gekregen en dat is eigenlijk allen vanwege bovenstaande. En dat bovenstaand ook niet bijdraagt tot minder scepticisme richting Nederlandse moslims kan ik helaas ook niet ontkennen. En dat terwijl het wegnemen van mijn zorg en die van mensen zoals ik eigenlijk heel makkelijk zou zijn: als de moslims en de "Free Palestine" beweging het (jihadistische) geweld massaal en openlijk zouden afkeuren, dan zou ik -en vermoedelijk vele andere met mij- heel snel een heel stuk meer aan 'jullie' kant staan. Maar dat gebeurt niet. Waarom niet? Ben oprecht benieuwd, want als je een goede verklaring hebt pas ik mijn wereldbeeld heel graag aan.
Als je zou vinden dat je het recht moet hebben ook in Europe pro-jihad te kunnen zijn zonder het te praktiseren, dan ben ik het daar overigens fundamenteel niet met je eens. Als je pro-jihad en pro het nastreven van sharia-wetgeving over de hele wereld bent, dan verhuis je maar lekker naar een land waar de sharia al heerst. Het is hypocriet om hier de vruchten van een vrije open samenleving te plukken en tegelijkertijd diens fundamenten onderuit te proberen te schoppen.![]()
Dat laatste is zeker zo. Mensen denken er binnen religies soms heel anders over.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 23:10 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Iig onbesneden en alcohol vrij.
[..]
Er zijn Christenen die hetzelfde verkondigen. Elk religie kent excessen. Dat iemand iets zegt betekent niet dat elke stroming dat zo ziet.
Kom op, man. Dit is basisinfo.![]()
Afgeschoten met een raket.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 23:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat is islamitisch zaad? Gaat dat explosief de vagina in?Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Je artikel is onzin, maar het is typisch dat jij lacht om leren van fouten in het verleden. Dat zou de islamitische wereld misschien ook eens moeten proberen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 23:00 schreef Slayage het volgende:
Duitsers met hun WO2 trauma![]()
[ twitter ]![]()
Hij juicht nog steeds Turkse agressie richting Koerden in Syrië toe want hey, elke Koerd daar is immers een PKK strijder. Noord-Cyprus, nee waarom zou Turkije dat moeten opgeven?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 23:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je artikel is onzin, maar het is typisch dat jij lacht om leren van fouten in het verleden. Dat zou de islamitische wereld misschien ook eens moeten proberen.![]()
Hamas is wel degelijk "democratisch" gekozen ooit.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 23:15 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De Gaza bevolking koos hier niet voor......![]()
Goede post.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 23:05 schreef Rollo het volgende:
[..]
Allemaal mooi en politiek correct verwoord en natuurlijk is het verschrikkelijk wat er aan beide kanten gebeurt, maar voor mij als niet-moslim en niet-jood is er wel degelijk een dingetje waardoor ik het kiezen van partij niet zo moeilijk en ook nog moreel correct vind:
Als je zou vinden dat je het recht moet hebben ook in Europe pro-jihad te kunnen zijn zonder het te praktiseren, dan ben ik het daar overigens fundamenteel niet met je eens. Als je pro-jihad en pro het nastreven van sharia-wetgeving over de hele wereld bent, dan verhuis je maar lekker naar een land waar de sharia al heerst. Het is hypocriet om hier de vruchten van een vrije open samenleving te plukken en tegelijkertijd diens fundamenten onderuit te proberen te schoppen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: