abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 november 2023 @ 10:17:15 #176
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211154263
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 09:27 schreef Rene het volgende:

[..]
Omdat de lasten van het leven doorgaans wat lager liggen daar de woningkosten lager zijn, de druk tot het doen van duurdere uitgaven (jaja ruggengraat, maar de starbucks ligt niet in Borger-Odoorn, drie kopjes voor de prijs van een lattepumkinspicemetextrasojamelkeneenshothaver).
Een andere benadering van het leven kan een 'investering' waard zijn. Al moet ik zeggen dat mijn collega's in andere gemeentes, in de randstad, evenzoveel verdienen.

Wat betreft werk en uitkering overweging: zelfrespect, meedoen in de maatschappij, iets meer inkomen mét toeslagen (dwz, 1200 > 1800 euro is bijna letterlijk netto meer overhouden!)
Ik kan het weten, coach er nogal wat in deze situaties. Je hebt sujetten die het erom doen. Maar doorgaans kiest men niet een uitkeringsleventje.
Beetje off story, maar ik weet dat jij hier ook mee te maken hebt qua werk.

Gisteren bij OP1, vrouw werkt in de thuiszorg 24uur, ¤1.200/¤1.250 salaris, kan nauwelijks rondkomen en vind (opinie lijkt dat ook te vinden) dat het beter gewaardeerd moet worden (lees: betere beloning). Maar is het echt normaal om goed te kunnen rondkomen van 24uur?

Nu worden dergelijke inkomenscategorien geholpen met allerhande toeslagen waardoor het inkomen stijgt naar (heb er geen verstand van) ¤1.800 ofzo.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_211154343
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 07:35 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat bouwen moet sowieso. De Randstad nog voller bouwen is ook niet bepaald de oplossing. Helemaal met strenge stikstof normen en de bereikbaarheid die alleen maar afneemt als de wegen verder dichtslibben.
Om nog maar te zwijgen van de steeds verder stijgende zeespiegel i.c.m. de bodemdaling in het westen en noorden des lands.
pi_211154423
quote:
7s.gif Op woensdag 1 november 2023 10:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Gisteren bij OP1, vrouw werkt in de thuiszorg 24uur, ¤1.200/¤1.250 salaris, kan nauwelijks rondkomen en vind (opinie lijkt dat ook te vinden) dat het beter gewaardeerd moet worden (lees: betere beloning). Maar is het echt normaal om goed te kunnen rondkomen van 24uur?

Nu worden dergelijke inkomenscategorien geholpen met allerhande toeslagen waardoor het inkomen stijgt naar (heb er geen verstand van) ¤1.800 ofzo.
Deze mevrouw kan fysiek niet meer werken dan 24 uur. Daarnaast is er vaak geen werk voor >0.5fte uur door budget korting. Is er weinig recht op zekerheid (klant zegt af is geen uurloon). Is er amper mogelijkheid door te groeien.

Deze dame was door een chronische aandoening niet in staat meer te werken. Doordat ze aan de onderkant van de samenleving hangt is het nu nagenoeg onmogelijk om arbeidsongeschikt te raken. Of zoals mijn partner te horen kreeg: "als uw inkomen het dubbele was, was u 100% arbeidsongeschikt voor uw werk". Nu moest mijn partner maar gaan zien wat ze ging doen. Het is allemaal helaas niet meer zo mooi, dat sociale stelsel
  woensdag 1 november 2023 @ 10:38:21 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211154455
quote:
7s.gif Op woensdag 1 november 2023 10:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Haar doel was meer te werken maar toen bleek ze kanker te hebben, typisch een geval van net buiten alle boten vallen: net gescheiden, waarschijnlijk weinig tot niet gewerkt tijdens het huwelijk, vervolgens een baan in de thuiszorg en dan niet meer dan 24 uur kunnen werken omdat je ziek wordt.

Geen idee hoe oud ze was maar ik vond de "mijn moeder is van uw leeftijd" opmerking van die miljonair een behoorlijke belediging, tenzij hij een hele ouwe kop heeft en zijn moeder 16 was toen ze van hem beviel.

Edit: hij is kennelijk maar 41 dus het zal idd wel een kind van een erg jonge moeder zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211154563
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 10:25 schreef J.B. het volgende:

[..]
Om nog maar te zwijgen van de steeds verder stijgende zeespiegel i.c.m. de bodemdaling in het westen en noorden des lands.
Veengronden :Y

In Gouda is dat heel erg. Mijn neef heeft een winkel daar en elk jaar stroomt de boel wel een paar keer onder. Klimaatverandering maakt het probleem nog groter.

Sowieso een kutstad voor hetzelfde geld woon je in Leiden.
blablablabla
pi_211154610
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 10:38 schreef Leandra het volgende:

[..]
Haar doel was meer te werken maar toen bleek ze kanker te hebben, typisch een geval van net buiten alle boten vallen: net gescheiden, waarschijnlijk weinig tot niet gewerkt tijdens het huwelijk, vervolgens een baan in de thuiszorg en dan niet meer dan 24 uur kunnen werken omdat je ziek wordt.

Geen idee hoe oud ze was maar ik vond de "mijn moeder is van uw leeftijd" opmerking van die miljonair een behoorlijke belediging, tenzij hij een hele ouwe kop heeft en zijn moeder 16 was toen ze van hem beviel.

Edit: hij is kennelijk maar 41 dus het zal idd wel een kind van een erg jonge moeder zijn.
Ik dacht al, dat is toch die crimineel. En dat klopt.
  woensdag 1 november 2023 @ 11:06:02 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211154699
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 10:53 schreef Elan het volgende:

[..]
Veengronden :Y

In Gouda is dat heel erg. Mijn neef heeft een winkel daar en elk jaar stroomt de boel wel een paar keer onder. Klimaatverandering maakt het probleem nog groter.

Sowieso een kutstad voor hetzelfde geld woon je in Leiden.
Nou niet helemaal, in Leiden wonen is wel een stukje duurder dan in Gouda wonen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 1 november 2023 @ 11:08:28 #183
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211154728
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 10:34 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Deze mevrouw kan fysiek niet meer werken dan 24 uur. Daarnaast is er vaak geen werk voor >0.5fte uur door budget korting. Is er weinig recht op zekerheid (klant zegt af is geen uurloon). Is er amper mogelijkheid door te groeien.

Deze dame was door een chronische aandoening niet in staat meer te werken. Doordat ze aan de onderkant van de samenleving hangt is het nu nagenoeg onmogelijk om arbeidsongeschikt te raken. Of zoals mijn partner te horen kreeg: "als uw inkomen het dubbele was, was u 100% arbeidsongeschikt voor uw werk". Nu moest mijn partner maar gaan zien wat ze ging doen. Het is allemaal helaas niet meer zo mooi, dat sociale stelsel
Ja, dat ze ziek was/is kan een beperking zijn. Maar ook voordat ze ziek werd, werkte zij slechts 24uur.
En los van het ziek zijn, lijkt er een wens te zijn om van 24 uur te kunnen rondkomen. Ik weet niet of dat voor voor veel banen haalbaar cq betaalbaar is.

quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 10:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die dikke miljonair met zijn gepronk had weinig toe te voegen, kreeg op sommige momenten plaatsvervangende schaamte omdat ik het ongemak van de mede tafelgenoten duidelijk zag.

Maar ik heb er moeite mee, hoewel deze casus inderdaad treurig was door ziekte en dus beperkte arbeidsmogelijkheden lijkt er los daarvan een wens te zijn om van 20/24 uur te kunnen rondkomen. We moeten wel reëel blijven.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211154801
quote:
7s.gif Op woensdag 1 november 2023 11:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja, dat ze ziek was/is kan een beperking zijn. Maar ook voordat ze ziek werd, werkte zij slechts 24uur.
En los van het ziek zijn, lijkt er een wens te zijn om van 24 uur te kunnen rondkomen. Ik weet niet of dat voor voor veel banen haalbaar cq betaalbaar is.
[..]
Die dikke miljonair met zijn gepronk had weinig toe te voegen, kreeg op sommige momenten plaatsvervangende schaamte omdat ik het ongemak van de mede tafelgenoten duidelijk zag.

Maar ik heb er moeite mee, hoewel deze casus inderdaad treurig was door ziekte en dus beperkte arbeidsmogelijkheden lijkt er los daarvan een wens te zijn om van 20/24 uur te kunnen rondkomen. We moeten wel reëel blijven.
Ik heb niet het gevoel dat er een collectieve behoefte is aan werkende arme zijn. Ik denk dat er eigenlijk altijd wel andere omstandigheden zijn
  woensdag 1 november 2023 @ 11:18:23 #185
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211154868
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 11:12 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik heb niet het gevoel dat er een collectieve behoefte is aan werkende arme zijn. Ik denk dat er eigenlijk altijd wel andere omstandigheden zijn
Ik denk dat ook, maar ik vraag mij wel af wat deze dan zouden kunnen zijn.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211154922
quote:
7s.gif Op woensdag 1 november 2023 11:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik denk dat ook, maar ik vraag mij wel af wat deze dan zouden kunnen zijn.
Alleenstaand met kinderen.
Deeltijdfactor, onder andere handen aan het verpleeghuisbed.
Medische problematiek.
Psychische problematiek (word nu ook zo goed behandeld).
Gebrek aan geschikt werk in directe omgeving (en verkassen is voor deze mensen niet echt een optie).

Immers 2 werkgevers moeten hebben om rond te komen is ook niet echt wat we moeten willen (helemaal niet omdat hoge voorheffing bij baan 2)
pi_211154940
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 09:58 schreef Rene het volgende:

[..]
Lets go.
Eens.
Alle toeslagen en uitkeringen onder één dak, alles op één hoop, en afbetalingsregels over de totale hoop ijken i.p.v. per los onderdeel.

Dan ben je er gewoon.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211154984
Ik concludeer er vooral uit dat het wel kan, maar dat het duur is om te bouwen. Niemand gaat investeren in bouwen als dat niet op een financieel gezonde manier kan.
pi_211155075
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 11:06 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou niet helemaal, in Leiden wonen is wel een stukje duurder dan in Gouda wonen.
Oh ja gemiddeld gezien absoluut Doelde meer op het gebied in het historische centrum waar die wateroverlast heel erg speelt wat behoorlijk duur is. Westhaven bijvoorbeeld: Voor 8 of 9 ton kun je ook een leuk grachtenpandje kopen in Leiden.
blablablabla
pi_211155090
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 08:37 schreef Elan het volgende:
Zo'n Flevopolder is toch bizar, koste noch moeite gespaard om het ding droog te leggen en dan hebben we eigenlijk alleen Almere (waar de grondprijzen inmiddels ook door het dak gaan) en een plukje huizen in Lelystad daar aan over gehouden. De rest is natuurgebied of boerderijen. Dichtbij Rotterdam ook, opgegroeid in De Hoeksche Waard waar ze anno 2023 nog steeds bang zijn voor de metro waardoor de bereikbaarheid ernstig te wensen overlaat. Zit je op 20 kilometer van Rotterdam, er rijd nog geen trein. Niks. Het riekt bij wijlen naar sabotage, zoveel onkunde als de (lokale) politiek laat zien.
De laatste jaren ben ik betrokken bij de lokale politiek. Je wilt niet weten hoeveel vriendjespolitiek, opportunisme, t/m corruptie aan toe speelt.

Ik weet van gem.-ambtenaren die privé hypotheken afsluiten bij projectontwikkelaars tegen 0% rente en geen aflossing, in ruil voor mooie opdrachten van de gemeente.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_211155102
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 11:39 schreef blomke het volgende:

[..]
De laatste jaren ben ik betrokken bij de lokale politiek. Je wilt niet weten hoeveel vriendjespolitiek, opportunisme, t/m corruptie aan toe speelt.

Ik weet van gem.-ambtenaren die privé hypotheken afsluiten bij projectontwikkelaars tegen 0% rente en geen aflossing, in ruil voor mooie opdrachten van de gemeente.
K maar dat zou crimineel zijn dus wat let je.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211155120
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 11:40 schreef ludovico het volgende:

[..]
K maar dat zou crimineel zijn dus wat let je.
0% rente hypotheken zonder aflossing en de belastingdienst doet er niets mee? Kom op, je gelooft het zelf toch niet.
pi_211155135
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 10:34 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dan is het probleem toch niet dat haar werk in de thuiszorg te laag gewaardeerd wordt. Het probleem is dan toch dat de toekenning van de arbeidsongeschiktheidsuitkering niet in orde is. Dan moet daar toch iets aan gedaan worden, niet aan het verhogen van de lonen.
pi_211155139
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 11:43 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
0% rente hypotheken zonder aflossing en de belastingdienst doet er niets mee? Kom op, je gelooft het zelf toch niet.
Nee klopt. Maar dat is het punt niet ;)
Denk overigens niet dat de belastingdienst alles ziet, maar hier zouden ze uiteraard wel een mening over hebben - onzakelijk.
Maar naast het belasting onderdeel zit er een corruptie onderdeel in dat nog veel zorgwekkender zou zijn.
pi_211155220
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 11:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
Denk overigens niet dat de belastingdienst alles ziet, maar hier zouden ze uiteraard wel een mening over hebben - onzakelijk.
Maar naast het belasting onderdeel zit er een corruptie onderdeel in dat nog veel zorgwekkender zou zijn.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)-vertrouwen-geschaad
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_211155226
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 11:39 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat soort dingen dus. Na die bouwfraude waarbij ambtenaren van Rijkswaterstaat op grote schaal werden omgekocht sta ik nergens meer van te kijken. Nederlanders kijken graag belerend naar andere landen maar hier ook genoeg walgelijke corruptie.
blablablabla
pi_211155244
quote:
Geen idee hoe ze op 35k komen aan genoten voordeel.
pi_211155252
Als een regeling niet standaard is maar tailored, en je doet zaken met die partij, dan is dat eigenlijk altijd een red flag op verbreken van onafhankelijkheid.

En in appearance is het sowieso een breuk, lijkt me handig als ambtenaren daar al aan moeten voldoen.
pi_211155265
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 11:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat is niks nieuws toch?
quote:
‘De Zembla-uitzending 'Afrekenen met de bouwfraude’ maakt in 2006, vijf jaar na de onthulling van de bouwfraude, de balans op.

1300 bouwbedrijven zijn door de Nederlandse Mededingingsautoriteit beboet. In totaal betalen ze alles bij elkaar 406 miljoen euro. De boetes vallen in het niet bij de miljarden die er met de fraude verdiend zijn. 10 jaar bouwfraude heeft naar schatting geleid tot illegale winsten van 15 tot 25 miljard euro. Geld dat in de zakken van bouwers is verdwenen. En aangezien het veelal om gesubsidieerde opdrachtgevers en overheden ging, bestaat een groot deel van het verdwenen bedrag uit belastinggeld.

Slechts vier bouwbedrijven en een tiental personen komen voor de rechter. De straffen zijn mild, in totaal wordt 2.5 ton boete betaald. De individuele boetes variëren van 3000 tot 100.000 euro. Het gaat allemaal om zaken uit de schaduwboekhouding van Ad Bos. Klokkenluider Drost spreekt in Zembla zijn verbazing uit over het feit dat er met zijn informatie niets is gebeurd: “Justitie heeft er niks mee gedaan. Ik heb er niks meer van gehoord.”
Met zulke bescheiden strafjes en betrokkenen die grotendeels buiten schot zijn gebleven versus de bedragen die er mee gemoeid zijn kun je er donder op zeggen dat dat soort praktijken nog altijd aan de orde van de dag zijn. Daar hoef je geen complotgekkie voor te zijn.
blablablabla
pi_211155295
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 11:56 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is niks nieuws toch?
[..]
Met zulke bescheiden strafjes en betrokkenen die grotendeels buiten schot zijn gebleven versus de bedragen die er mee gemoeid zijn kun je er donder op zeggen dat dat soort praktijken nog altijd aan de orde van de dag zijn. Daar hoef je geen complotgekkie voor te zijn.
Winsten zijn wel echt flink ingedaald hoor bij de BAMs van de wereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')