Geen idee waarom die vergelijking gemaakt wordt. Maar je kunt gewoon advies vragen bij rechtsbijstand hoor, of je een zaak hebt of niet. Kost je niets, behalve het maandbedrag dat je al betaalde aan de verzekering. Zelf ook gedaan, en me meteen goed geholpen. of heb jij het idee dat zoiets dan meteen voor de rechter komt of zo? Nee dus.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Je gaat bij de garage ook “APK om advies vragen”?
Ah, de rechtsbijstandsverzekering. Moet je die maar net hebben.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:13 schreef Pheno het volgende:
[..]
Geen idee waarom die vergelijking gemaakt wordt. Maar je kunt gewoon advies vragen bij rechtsbijstand hoor, of je een zaak hebt of niet. Kost je niets, behalve het maandbedrag dat je al betaalde aan de verzekering.
Nee, dat denk ik helemaal niet. En als je het hele topic leest, TS ook niet.quote:Zelf ook gedaan, en me meteen goed geholpen. of heb jij het idee dat zoiets dan meteen voor de rechter komt of zo? Nee dus.
Oh jeetje, iemand zal maar eens het beestje in de volksmond noemenquote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:35 schreef r_one het volgende:
[..]
Ah, de rechtsbijstandsverzekering. Moet je die maar net hebben.
[..]
Je hebt er wel een hoge pet van op.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:58 schreef Pheno het volgende:
[..]
Oh jeetje, iemand zal maar eens het beestje in de volksmond noemen
Maar nu je inlegkruisje weer goed zit, ik lees net dat TS een verzekering heeft en dat raad ik dan ook aan om te gebruiken. Die hebben specialisten die je precies kunnen wijzen op je rechten.
Mijn goede ervaring is bij Interpolis, geen idee hoe DAS is.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je hebt er wel een hoge pet van op.
Wel eens een paar keer een zaak door DAS laten uitvoeren?
Een advocaat verleent ook rechtsbijstand.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:58 schreef Pheno het volgende:
[..]
Oh jeetje, iemand zal maar eens het beestje in de volksmond noemen
Maar nu je inlegkruisje weer goed zit, ik lees net dat TS een verzekering heeft en dat raad ik dan ook aan om te gebruiken. Die hebben specialisten die je precies kunnen wijzen op je rechten.
Zeker!quote:Op donderdag 26 oktober 2023 18:58 schreef Newone82 het volgende:
Hou ons wel op de hoogte TS @:Seven hoe dit gaat aflopen. Want zo klantvriendelijk is CB al jaren niet meer.
Ik ben het hier uiteraard niet mee eens en dat heb ik ook netjes terug gemaild:quote:De webwinkel heeft bevestigd dat onder de geldende garantieperiode de mogelijkheid bestaat om een non-conform product te repareren of te vervangen. Dit feit vormt geen grond voor het ontbinden van de aankoopovereenkomst.
Ondertussen uit nieuwsgierigheid de wettekst er op nageslagen, en aan gezien de Geschillencommissie naar alle waarschijnlijkheid wel nodig zal zijn, best handig om het dossier alvast voor te bereiden.quote:Dat is duidelijk, maar wat ik niet accepteer is dat mij een product opgestuurd is dat qua specificaties niet gelijkwaardig is aan de specificaties van het originele product. Dus ik kan mij niet vinden in jullie bevindingen. CoolBlue heeft helemaal niet aan de garantievoorwaarden voldaan, ik heb geen werkend gelijkwaardig product ontvangen.
Verder natuurlijk jammer dat CoolBlue alleen wenst te doen wat wettelijk strikt noodzakelijk is en helemaal niet meer reageert.
En ik heb als klant 0 vertrouwen in een refurbished product van BenQ. Feitelijk is het product dat niet meer te repareren was, ook refurbished. Hoe lang is de garantie daarop?
De doos die ik nu heb, gaat volgende week terug naar CoolBlue.
Met vriendelijke groet,
Seven.
quote:Burgerlijk Wetboek - boek 7
Artikel 17 - lid 1:
De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.
Artikel 17 - lid 2:
Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
Artikel 17 - Lid 3:
Een andere zaak dan is overeengekomen, of een zaak van een andere soort, beantwoordt evenmin aan de overeenkomst. Hetzelfde geldt indien het afgeleverde in getal, maat of gewicht van het overeengekomene afwijkt.
Artikel 22 - lid 1:
Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan heeft bij een consumentenkoop de koper voorts de bevoegdheid om:
a.de overeenkomst te ontbinden, tenzij de afwijking van het overeengekomene, gezien haar geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt;
b.de prijs te verminderen in evenredigheid met de mate van afwijking van het overeengekomene.
De vervangende beamer voldoet niet aan de specificaties uit de originele koopovereenkomst, en dus maak ik gebruik van mijn recht om de overeenkomst te ontbinden.quote:
Afdeling 1-7 beschrijven wat een consumentenkoop is.quote:Artikel 6 - lid 1:
Bij een consumentenkoop kan van de afdelingen 1-7 van deze titel niet ten nadele van de koper worden afgeweken en kunnen de rechten en vorderingen die de wet aan de koper ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de verkoper toekent, niet worden beperkt of uitgesloten.
Denk dat je de zaak makkelijk gaat winnen. Succes.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 20:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zeker!
Vandaag antwoord gehad van Thuiswinkelwaarborg die contact hebben gehad met CoolBlue.
[..]
Ik ben het hier uiteraard niet mee eens en dat heb ik ook netjes terug gemaild:
[..]
Ondertussen uit nieuwsgierigheid de wettekst er op nageslagen, en aan gezien de Geschillencommissie naar alle waarschijnlijkheid wel nodig zal zijn, best handig om het dossier alvast voor te bereiden.
Ik grijp terug op de originele koopovereenkomst, CB verkoopt mij een BenQ TK810 met 3200 lumen (vervangend product BenQ W2700 heeft slechts 2000 lumen).
[..]
Ik las ook nog iets over recht op schadevergoedingquote:Op donderdag 26 oktober 2023 20:26 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Denk dat je de zaak makkelijk gaat winnen. Succes.
Stoer maar die gaan je niet helpen. Pak het juridisch aan.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 23:09 schreef Seven. het volgende:
Oh ja, ik ben ook nog lid van de Consumentenbond.
Wel even filmen als je het uitpakt. Voor de zekerheid.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 20:33 schreef Seven. het volgende:
Overigens nog 1 punt van twijfel. Misschien toch beter het apparaat in mijn bezit houden. Als ik namelijk zelf terugstuur op eigen initiatief, dan gaat het risico over op mij (staat ook zo in de wet). Als het apparaat dan niet aankomt, dan heb ik geen poot om op te staan.
Bovendien is het apparaat hoogstwaarschijnlijk al beschadigd, ik wil er uiteraard niet van beticht worden dat ik dit zelf heb gedaan.
Ondertussen is wel duidelijk dat ik ook niet op korte termijn een oplossing kan verwachten dus eigenlijk ben ik niet gebaat bij zelf terugsturen. Ik ga gewoon via de Geschillencommissie regelen dat CoolBlue het afhaalt.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 23:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Wel even filmen als je het uitpakt. Voor de zekerheid.
refurbished is geen downgrade, dit mag gewoon (immers: jou product was allang niet nieuw meer) ; de specs welquote:Op woensdag 25 oktober 2023 23:18 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, een vervangend product is wel gebruikelijk. Alleen een downgrade naar refurbished en slechtere specificaties vond ik wel de moeite om een punt van te maken. Bovendien wilde ik aanvankelijk liever shoptegoed zodat CoolBlue het nieuwe vervangende product gewoon kon verkopen. Iedereen blij.
Maar ja, CoolBlue besloot anders. We gaan zien waar ze mee op de proppen komen. Op z'n minst heb ik nog een nieuwe vervangende beamer tegoed van ze.
Heel veel succes!quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 07:47 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ondertussen is wel duidelijk dat ik ook niet op korte termijn een oplossing kan verwachten dus eigenlijk ben ik niet gebaat bij zelf terugsturen. Ik ga gewoon via de Geschillencommissie regelen dat CoolBlue het afhaalt.
Als ik geen gelijk krijg, dan open ik alsnog de doos. In geval van beschadiging, neem ik gewoon contact op met klantenservice om het af te halen.
Dit is niet per se een wetmatigheid omdat het bij jou nu misgaat.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 08:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wettelijk gezien heb ik een waterdicht verhaal op het stuk mindere specificaties.
En al het overige is natuurlijk een stuk klantenservice. Iets dat je van CoolBlue blijkbaar niet kunt verwachten.
Opvallend dat het bij jou geen probleem is. Om welk product gaat het?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit is niet per se een wetmatigheid omdat het bij jou nu misgaat.
Ik kreeg vorige week nog een nieuw product omdat de batterij van het originele na 11 maanden praktisch dood bleek. Imo was dat een prima stuk klantenservice.
Een videobel.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:18 schreef Seven. het volgende:
[..]
Opvallend dat het bij jou geen probleem is. Om welk product gaat het?
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:57 schreef Lienekien het volgende:
Als Vanyel het doet, wil ik ook wel even. Afgelopen maanden een bij CoolBlue gekochte luchtzuiveraar en een Google Nest defect, beide in het tweede jaar van de garantie. Had binnen een week nieuwe in huis.
Dat is uitstekende service van CoolBlue. En ik heb ondertussen ook goed nieuws. Ik kreeg zojuist bericht dat CoolBlue de situatie opnieuw heeft bekeken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Een videobel.
Teruggestuurd voor 'reparatie'. De dag na verzending kreeg ik alweer een t&t van de nieuwe.
Wacht ik zei 11. 23! 23 maanden.
Dus door het dreigen van de case neer te leggen geschillen commissie of wat denk je dat het zetje is geweest?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
[..]
Dat is uitstekende service van CoolBlue. En ik heb ondertussen ook goed nieuws. Ik kreeg zojuist bericht dat CoolBlue de situatie opnieuw heeft bekeken.
CoolBlue haalt morgen de beamer die ik nu in mijn bezit heb af, en ze gaan akkoord met het ontbinden van de aankoopovereenkomst. Als zij eenmaal de retour ontvangen hebben, dan wordt het aankoopbedrag terug gestort.
Echt heel fijn dat CoolBlue bereid is gebleken om de situatie te herzien. Zo ken ik ze weer. Eind goed, al goed.
Sterker nog, als je vind dat hoe sprake is van een non-conformiteit (ik heb nul verstand van beamers, geen idee of 15 maanden gebruikelijk is) dan is nog maar zeer de vraag of een refurbished product als vervanging wel volstaat: http://uitspraken.rechtsp(...)I:NL:RBAMS:2016:4197quote:Op donderdag 26 oktober 2023 06:12 schreef r_one het volgende:
[..]
Ah, een non-conform product noemen we voor het gemak (van het bedrijf) maar gewoon even ‘miskoop’.
Was het leven maar zo simpel.
Kansloze bijdrage aan dit topic weer. Maar je hebt je plasje er weer over gedaan Lossie, lucht dat nou op?
Ik denk zelf dat ze wel inzien dat een beamer met 2000 lumen als vervanging voor een beamer met 3200 lumen wettelijk gezien geen stand gaat houden bij de Geschillencommissie.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:32 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dus door het dreigen van de case neer te leggen geschillen commissie of wat denk je dat het zetje is geweest?
Had je het al aangemeld bij Geschillencommissie? Of was dreigen met zaak GC genoeg?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat ze wel inzien dat een beamer met 2000 lumen als vervanging voor een beamer met 3200 lumen wettelijk gezien geen stand gaat houden bij de Geschillencommissie.
Ik wilde dat maandag gaan doen. Bleek dus niet nodig.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:02 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Had je het al aangemeld bij Geschillencommissie? Of was dreigen met zaak GC genoeg?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |