Je moet gewoon geen onderscheid maken in onschuldig menselijk leed, doe je dat wel dan zit je net zo in elkaar als die mensen waarvan je juist schuim op de bek krijgt en de reden waarom terreur bestaat.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 20:57 schreef Nattekat het volgende:
En op eens hoor je niets meer van die lui die in proberen te spelen op emoties, als je ze met feiten onder de tafel hebt geluld. Flauw, gun mij nou ook even dat plezier van dat je je ongelijk toe geeft
Maar goed, beroep doen op emotie is natuurlijk gewoon een drogreden, dan ben je eigenlijk al meteen af.
Bingoquote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je moet gewoon geen onderscheid maken in onschuldig menselijk leed, doe je dat wel dan zit je net zo in elkaar als die mensen waarvan je juist schuim op de bek krijgt en de reden waarom terreur bestaat.
Oja. Vooral die ''spring''-scene was uhm, bijzonder.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:03 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Midsummer ja, echt een creepy film btw
Die eerste zin. Dat doe je wel als je normaal in elkaar zit.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je moet gewoon geen onderscheid maken in onschuldig menselijk leed, doe je dat wel dan zit je net zo in elkaar als die mensen waarvan je juist schuim op de bek krijgt en de reden waarom terreur bestaat.
fair enoughquote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:03 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dat kan jij ook zonder slotjes
Jeetje, dat lijkt wel een beetje op wat er gebeurd is met Taner Akçam!quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:00 schreef Slayage het volgende:
[..]
Finkelstein is zeker een baas. En dan gewoon door blijven gaan.
Laatst deze interview bekeken met israelische historicus iIan pappe. hij vertelt hoe hij in de jaren 80 en 90 samen met collega historici onderzoek deed naar de geheime documenten van Israël die "declassified" werden en dat uit die documenten dus blijkt hoe de zionisten een vooropgezet plan hadden om de Palestijnen middels een terreur campagne en moordpartijen te verdrijven uit Palestina. En dat het helemaal geen probleem was in de israelische maatschappij dat deze dingen besproken werden. Totdat de tweede intifada begin in 2000.
Toen werd het van de een op de andere dag opeens landverraad om de gebeurtenissen te bespreken. De meeste mensen werden monddood gemaakt en hij koos ervoor om in Engeland te winnen omdat jij zich niet monddood wilde maken.
Hij vertelt ook over een andere guy, een student, die onderzoek deed naar een slachtpartij onder Palestijnen. Hij ging dus soldaten interviewen die hadden deelgenomen aan de moordpartij. En zij hun verhaal open en eerlijk vertellen. Zeg maar net als die video die ik had gepost in het vorige topic.
En toen hij zijn onderzoek inleverde veroorzaakte het een rel. Opeens trokken die oudjes hun verklaringen in
En gingen ze aangifte doen tegen hem van smaad. Hij werd veroordeeld en moest zijn excuses aanbieden omdat hij alles zou hebben verzonnen.
Alle stress veroorzaakt vervolgens een hersenbloeding en de beste man beland in een rolstoel.
Jaren later maakt een filmmaker een documentaire over de moordpartij. Hij gaat ook die oudjes interviewen en zij vertellen weer alles open en eerlijk wat er is gebeurd en dit keer wordt er geen rel veroorzaakt. Als uiteindelijk blijkt dat die oudjes in de rechtzaak hadden gelogen. Zegt de rechter die hem had veroordeeld voor smaad, dat hij de beste man niet zou veroordelen voor smaad. Dus uiteindelijk wordt zijn naam wel gezuiverd. Maar dat gebeurt dan nadat ze de beste man hebben kapotgemaakt.
Betreffende interview vanaf 3:30
Yep, die techniek heet "rekruteren" en wat Hamas doet, is burgers gebruiken als schild om geen schuld te hebben.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 20:45 schreef Jaroon het volgende:
Mensen komen je ineens vertellen dat jouw boerderij jouw boerderij niet meer is. Ik zou boos worden. In in docu pas zag ik ook hoe Hamas dat soms doet. Heel snel bij iemand op zijn land raketinstallaties op bouwen....afvuren en wegwezen. De boer blijft achter met de vraag of Israel hem nu gaat bombarderen.
Wat was die langdradig en saai.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:03 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Midsummer ja, echt een creepy film btw
Ja vind je niet dat degene die de doodste baby in beeld kan brengen, gelijk heeft?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 20:57 schreef Nattekat het volgende:
En op eens hoor je niets meer van die lui die in proberen te spelen op emoties, als je ze met feiten onder de tafel hebt geluld. Flauw, gun mij nou ook even dat plezier van dat je je ongelijk toe geeft
Maar goed, beroep doen op emotie is natuurlijk gewoon een drogreden, dan ben je eigenlijk al meteen af.
Dat doe je alleen als je iets te veel luistert naar je apenbrein en niet naar je mensenbrein dat eromheen zit.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Die eerste zin. Dat doe je wel als je normaal in elkaar zit.
Ik denk wel dat Israel haar best doet accuraat te zijn. Maar dan zie je een gebouw instorten van 8 hoog....allemaal Hamas?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep, die techniek heet "rekruteren" en wat Hamas doet, is burgers gebruiken als schild om geen schuld te hebben.
Anderen meesleuren in hun zelf veroorzaakt geweld zodat (eigen) burgers ongevraagd, zonder keuze 100% medeplichtig worden aan verder terreur veroorzaken.
Altijd ingewikkeld en complex hoe zo iets - soms zeer geleidelijk - ontstaat dat die boer ontdekt dat die het volgende militaire target is geworden.
Stellen dat Israël zomaar raketten zou afvuren of ergens gaat bombarderen is buiten onzinnig dat het geen doel dient, de andere helft van het oorzakelijke verhaal niet willen onderkennen.
Gelukkig hebben we hier allemaal geen emoties.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja vind je niet dat degene die de doodste baby in beeld kan brengen, gelijk heeft?
Nee, andersom juist. Ik vind het zo triest om foto's van baby's openbaar te maken dat kant met de de doodste baby automatisch verliest.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja vind je niet dat degene die de doodste baby in beeld kan brengen, gelijk heeft?
Je begint gewoon over een film hier. Waar? Leuk?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:06 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat was die langdradig en saai.
Oprechte vraag, wat vond je er creepy aan? Die verbranding op het eind? Vond ik een beetje gejat van The Wicker Man.
Stom gedoe, die dingen.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:08 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we hier allemaal geen emoties.
Ja. Geheel mee eens. Maar zo werkt dat meer en meer door social media.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, andersom juist. Ik vind het zo triest om foto's van baby's openbaar te maken dat kant met de de doodste baby automatisch verliest.
Het heeft niks met het aldanniet hebben van emoties te maken, maar met of je die emoties te veel de overhand laat nemen. Je moet ook gewoon rationeel naar alles kunnen kijken, die grote mooie neocortex in je schedel bestaat niet voor niets, dat onderscheidt ons van de rest van het dierenrijk.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:08 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Als het IDF na meer dan twee weken van non-stop bombardementen naar eigen zeggen nog steeds "400 Hamas doelen" in een dag bombardeert wat voor legitieme militaire doelen denk je dat daar nog overeind staanquote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:06 schreef Vallon het volgende:
[..].
Stellen dat Israël zomaar raketten zou afvuren of ergens gaat bombarderen is buiten onzinnig dat het geen doel dient, de andere helft van het oorzakelijke verhaal niet willen onderkennen.
Geen bioloog zijnde. Wat kunnen we verwachten? Wat vindt je van de wolf?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het heeft niks met het aldanniet hebben van emoties te maken, maar met of je die emoties te veel de overhand laat nemen. Je moet ook gewoon rationeel naar alles kunnen kijken, die grote mooie neocortex in je schedel bestaat niet voor niets, dat onderscheidt ons van de rest van het dierenrijk.
Nepnieuws, tenzij je met 'ons' naar alle zoogdieren verwijst. Alhoewel, je zegt 'grote mooie'. Toch, da's relatief. Letterlijk.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:10 schreef Nattekat het volgende:
dat onderscheidt ons van de rest van het dierenrijk.
Mja, ik had al flinke twijfels bij die fusie, maar hoe er door het PvdA op dit conflict gereageerd wordt begin ik wel echt te twijfelen of ik die partij überhaupt wel in overweging wil nemen volgende maand. Ben benieuwd of de journalisten gewoon hun werk doen en hebben gevraagd hoe en waarom.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:10 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Golda Meir blijft denk ik erg toepasselijk in deze dagen
Ik ben ook geen bioloog. Die wolf mogen ze afschieten.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:12 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Geen bioloog zijnde. Wat kunnen we verwachten? Wat vindt je van de wolf?
Ik begon er niet over.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:09 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je begint gewoon over een film hier. Waar? Leuk?
De geloofde niet dat het niet mogelijk was samen te leven.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:10 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Dat vroegen de VS zich ook af.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:11 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Als het IDF na meer dan twee weken van non-stop bombardementen naar eigen zeggen nog steeds "400 Hamas doelen" in een dag bombardeert wat voor legitieme militaire doelen denk je dat daar nog overeind staan
Zag deze week al op X pvda en d66 raadsleden van lokale fracties zich negatief uiten over hun partij en hun afschuw uitspreken over wat ze nu zien gebeuren in Nederland en Europa. Amerika is niet anders bij de democraten, het linkerkamp is verdeeld, en er zijn wat oogkleppen afgevallen.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:10 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Dat zou wel een Netanyahu streek kunnen zijn, persco met we zeggen niet wanneer we aanvallen en ondertussen aanvallen.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:12 schreef Qarrad het volgende:
Op de stream echt constant knallen al een tijd.
Bron? Ik moet even wat vertrouwen in de politiek tanken.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:13 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Zag deze week al op X pvda en d66 raadsleden van lokale fracties zich negatief uiten over hun partij en hun afschuw uitspreken over wat ze nu zien gebeuren in Nederland en Europa. Amerika is niet anders bij de democraten, het linkerkamp is verdeeld, en er zijn wat oogkleppen afgevallen.
Tussen 1940 en 1945 hebben we in Europa de Shoah gehad. Wat een van de vele zwarte bladzijdes in de geschiedenis van de mensheid was en is. Dat gaat en ging vele mensen aan het hart. Zo ook de huidige gebeurtenissen in Palestina. Wat het hier nog erger maakt is dat de hele nu wereld toekijkt, ziet en weet wat er gebeurt. En ook nog eens uitgevoerd door de nazaten van de slachtoffers van de Shoah. Het is wrang. Het is heel wrang. We leren wel, maar houden de stof niet lang vast.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:08 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heb je nu rationeel genoemd in een NWS-topic? Knap.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het heeft niks met het aldanniet hebben van emoties te maken, maar met of je die emoties te veel de overhand laat nemen. Je moet ook gewoon rationeel naar alles kunnen kijken, die grote mooie neocortex in je schedel bestaat niet voor niets, dat onderscheidt ons van de rest van het dierenrijk.
Als er nog bommen vallen zou ik persoonlijk mijn grondtroepen nog even terughouden, maar ik ben geen militair strateeg natuurlijk .quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:14 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat zou wel een Netanyahu streek kunnen zijn, persco met we zeggen niet wanneer we aanvallen en ondertussen aanvallen.
Op de streams bij de eerste post is het daglicht, welke zie jij?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:12 schreef Qarrad het volgende:
Op de stream echt constant knallen al een tijd.
Goed gezegd.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Tussen 1940 en 1945 hebben we in Europa de Shoah gehad. Wat een van de vele zwarte bladzijdes in de geschiedenis van de mensheid was en is. Dat gaat en ging vele mensen aan het hart. Zo ook de huidige gebeurtenissen in Palestina. Wat het hier nog erger maakt is dat de hele nu wereld toekijkt, ziet en weet wat er gebeurt. En ook nog eens uitgevoerd door de nazaten van de slachtoffers van de Shoah. Het is wrang. Het is heel wrang. We leren wel, maar houden de stof niet lang vast.
²
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heb je nu rationeel genoemd in een NWS-topic? Knap.
Deze voetbalwedstrijd staat pas 1 tegen 60000.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Tussen 1940 en 1945 hebben we in Europa de Shoah gehad. Wat een van de vele zwarte bladzijdes in de geschiedenis van de mensheid was en is. Dat gaat en ging vele mensen aan het hart. Zo ook de huidige gebeurtenissen in Palestina. Wat het hier nog erger maakt is dat de hele nu wereld toekijkt, ziet en weet wat er gebeurt. En ook nog eens uitgevoerd door de nazaten van de slachtoffers van de Shoah. Het is wrang. Het is heel wrang. We leren wel, maar houden de stof niet lang vast.
²
Het is net als met Churchill: je kunt er altijd wel een rake quote van vinden maar in het totaalbeeld klopte daar ook wel het een en ander niet aan.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:13 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De geloofde niet dat het niet mogelijk was samen te leven.
Op basis van wat? Voelen zij dat aan hun water waar expliciet Hamas strijders zich bevinden? Ze bombarderen gewoon roekeloos door. Je krijgt ook geen duidelijke rapportage van een bombardement hoeveel Hamas strijders etc. omgekomen zijn.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:11 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Als het IDF na meer dan twee weken van non-stop bombardementen naar eigen zeggen nog steeds "400 Hamas doelen" in een dag bombardeert wat voor legitieme militaire doelen denk je dat daar nog overeind staan
Oh die zie ik gewoon voorbij komen als ik wat trends aan het volgen ben op X, en het waren lokale onbekenden. Gewoon beetje rondneuzen op X, kristelnacht is nu o.a. trending, zie je ook interessante tweets. Beetje stemming peilenquote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bron? Ik moet even wat vertrouwen in de politiek tanken.
En wat zegt dit?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Akathisia het volgende:
Ik had het eerder vanavond al over de ''onschuldige vrouw'', wijzend naar die aan de ene zijde. Nu die aan de andere:
[ twitter ]
Zal wel oud zijn maar soit.
Mijn sarcasme is op dit moment realiteitquote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
Dat er walgelijke mensen bestaan.quote:
Vrouwen zijn ook kut. Of op zijn minst: niet vanzelfsprekend onschuldig slachtoffer. Ook niet als er een bom op valt.quote:
Zolang het in Nederland niet strafbaar is om voor de annexatie van de Gaza strook en de Westelijke Jordaanoever te zijn zie ik niet waarom het tegenovergestelde roepen opeens wel zo erg zou zijnquote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:10 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Das niet zo netjes.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Akathisia het volgende:
Ik had het eerder vanavond al over de ''onschuldige vrouw'', wijzend naar die aan de ene zijde. Nu die aan de andere:
[ twitter ]
Zal wel oud zijn maar soit.
Zo zie ik het ook. Speciale teams begrijp ik.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:16 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Op basis van wat? Voelen zij dat aan hun water waar expliciet Hamas strijders zich bevinden? Ze bombarderen gewoon roekeloos door. Je krijgt ook geen duidelijke rapportage van een bombardement hoeveel Hamas strijders etc. omgekomen zijn.
Pure oorlogsmisdaad dit.
Gelukkig gaan De Turken hier wat aan doen. Toch?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:16 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Op basis van wat? Voelen zij dat aan hun water waar expliciet Hamas strijders zich bevinden? Ze bombarderen gewoon roekeloos door. Je krijgt ook geen duidelijke rapportage van een bombardement hoeveel Hamas strijders etc. omgekomen zijn.
Pure oorlogsmisdaad dit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |