Zou zomaar kunnenquote:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)oon-titiaan-geboortequote:
Weer wat geleerd!quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Titiaan
Dat heb ik met Dex. Went gewoon niet.quote:Op donderdag 4 januari 2024 17:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnenandere zoon heet L.en, dat klinkt ook alsof het een afgebroken naam is
Dochter van elsbeth van de club van relaxte moeders heet zo. Ik zou het niet zo spellen, maar vind de naam op zich wel tof.quote:Op zondag 7 januari 2024 10:45 schreef arvensis het volgende:
Ik ken een ‘K.eet’. Dat vind ik ook zo’n verschrikkelijke naam. 🌝
Och jemig. Dat is gewoon Kate natuurlijkquote:Op zondag 7 januari 2024 11:05 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dochter van elsbeth van de club van relaxte moeders heet zo. Ik zou het niet zo spellen, maar vind de naam op zich wel tof.
Wat sneu die dubbele achternaam als een er van zo’n lange is die je toch al elke keer moet gaan spellen. Doe dat kind dan gewoon een plezier en kies voor de korte simpele… ik gok dat ik al weet welke achternaam hij ooit door zal geven aan zijn kinderen…quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:39 schreef ZarB het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)oon-titiaan-geboorte
En gelijk gebruik gemaakt van de mogelijkheid tot dubbele achternaam. Fancy en feministisch hoor
Kate is leuk idd, K.eet niet.quote:Op zondag 7 januari 2024 11:05 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dochter van elsbeth van de club van relaxte moeders heet zo. Ik zou het niet zo spellen, maar vind de naam op zich wel tof.
Moet je niet die van je vader doorgeven? Of is dat alleen in Spanje zo?quote:Op zondag 7 januari 2024 11:35 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Wat sneu die dubbele achternaam als een er van zo’n lange is die je toch al elke keer moet gaan spellen. Doe dat kind dan gewoon een plezier en kies voor de korte simpele… ik gok dat ik al weet welke achternaam hij ooit door zal geven aan zijn kinderen…
quote:Op maandag 8 januari 2024 18:28 schreef Clubsoda het volgende:
Keet en Kate komen natuurlijk allebei van Catharina, maar de versie Keet(je) wordt in Nederland ook al eeuwen gegeven. Keetje Tippel bijvoorbeeld
Als ik een naam echt mooi vind zou ik er geen punt van maken dat meerdere kinderen in de klas dezelfde naam hebben.quote:Op maandag 5 februari 2024 15:51 schreef Smart_ass het volgende:
Heeft iemand hier zijn/haar kind uiteindelijk een compromisnaam gegeven waarvan je in eerste instantie niet echt super warm werd? En ben je de naam toen leuker gaan vinden naarmate de tijd verstreek of minder leuk?
Mijn vriend en ik komen er niet echt uit en hebben nu gesetteld op een naam die we allebei wel oké vinden, maar waarvan we allebei ook weer niet zoiets hebben van wauw. Er is wel een andere naam die we beiden veel mooier vinden maar die enorm populair is. En dat staat me dan weer tegen. Maargoed, kies je dan voor een naam die je minder mooi vindt omdat het minder populair is in de hoop dat je de naam meer gaat waarderen of dan toch maar vrede hebben met het feit dat de naam waarschijnlijk met meerdere klasgenootjes gedeeld moet worden. Ik weet niet het. Wat vinden jullie?
De vraag is of het echt delen wordt. De top 10 namen hoor ik hier in de regio niet veel. Daarentegen hebben we wel andere kinderen dubbel op de opvang en die namen staan verre van de top 10 (oa een Mats en een Ties). De enige naam die vaker dan één keer voorkomt in de drie groepen 1/2 is Noah/Noa (voor jongens en meisjes). Dus ik zou me niet zo laten leiden door populariteit...quote:Op maandag 5 februari 2024 15:51 schreef Smart_ass het volgende:
Heeft iemand hier zijn/haar kind uiteindelijk een compromisnaam gegeven waarvan je in eerste instantie niet echt super warm werd? En ben je de naam toen leuker gaan vinden naarmate de tijd verstreek of minder leuk?
Mijn vriend en ik komen er niet echt uit en hebben nu gesetteld op een naam die we allebei wel oké vinden, maar waarvan we allebei ook weer niet zoiets hebben van wauw. Er is wel een andere naam die we beiden veel mooier vinden maar die enorm populair is. En dat staat me dan weer tegen. Maargoed, kies je dan voor een naam die je minder mooi vindt omdat het minder populair is in de hoop dat je de naam meer gaat waarderen of dan toch maar vrede hebben met het feit dat de naam waarschijnlijk met meerdere klasgenootjes gedeeld moet worden. Ik weet niet het. Wat vinden jullie?
Als roepnaam komt het idd al eeuwen voor, als gegeven naam niet.quote:Op maandag 8 januari 2024 18:28 schreef Clubsoda het volgende:
Keet en Kate komen natuurlijk allebei van Catharina, maar de versie Keet(je) wordt in Nederland ook al eeuwen gegeven. Keetje Tippel bijvoorbeeld
Ik weet niet hoe lang je zwanger bent, maar ik zou de mooiere naam kiezen en ondertussen verder blijven zoeken. Je weet maar nooit wat je nog tegenkomt.quote:Op maandag 5 februari 2024 15:51 schreef Smart_ass het volgende:
Ja hier! Mijn man heeft al jaren een meisjesnaam bovenaan zijn lijstje staan. Dat heb ik echt heel lang afgeschoten, ik vond de naam 'wel leuk' maar had er nooit het verliefde gevoel bij wat ik had bij de namen van onze andere kinderen (hij wel). Toen wij hoorden dat het daadwerkelijk een meisje zou worden heb ik toegezegd tijdens de zwangerschap de naam als werknaam te gebruiken - vooral omdat we geen alternatief hadden waar we beide gelukkig van werden - om zo te kijken of mijn gevoel zou veranderen. En zowaar, we zijn nu 10 weken verder en ik ben er echt verliefd op geworden.quote:Op maandag 5 februari 2024 15:51 schreef Smart_ass het volgende:
Vooral triest dat de ambtenaar van burgerlijke stand daar niets van zegt... zeker met die Brain variant.quote:Op donderdag 8 februari 2024 10:22 schreef Ceviche het volgende:
Bij het familiediner was er een Micheal (uitgesproken als Maikel).
Ik kende ooit overigens een Brain (uitgesproken als Braaijen).
Dat zijn dingen waar ik echt niet aan kan wennen.
Tja. Niet zo erg als 'Brian Feyenoord' maar toch.quote:"Ik sta hier bekend als groot Ajax-supporter", legt Niels Kuylen, eigenaar van een bistro in Hoogerheide, een dag later uit aan Omroep Brabant. "Ik heb de Amsterdamse kruizen op m'n onderarm getatoeëerd en mijn dochter heet Xaja, dan weet je het wel."
Dat is ook niet een kwestie van wennen, het is gewoon verkeerd gespeldquote:Op donderdag 8 februari 2024 10:22 schreef Ceviche het volgende:
Bij het familiediner was er een Micheal (uitgesproken als Maikel).
Ik kende ooit overigens een Brain (uitgesproken als Braaijen).
Dat zijn dingen waar ik echt niet aan kan wennen.
Jon Snow!quote:Op donderdag 11 april 2024 10:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Onder het mom van korte namen: er is een Britse acteur met de naam Kit. Vind ik eigenlijk ook wel iets hebben.
Ik moest even googlen want ik had geen idee wat Jon Snow met de naam Kit te maken had, maar nu weet ik hetquote:Op donderdag 11 april 2024 11:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jon Snow!
Grappig hoe zijn naam in GoT ook “verkeerd gespeld” is
Ik associeer Kit hiermee: https://nl.m.wikipedia.or(...)2Dserie%20uit%202008.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Onder het mom van korte namen: er is een Britse acteur met de naam Kit. Vind ik eigenlijk ook wel iets hebben.
Dat is inderdaad wel bijzonder jaquote:Op donderdag 11 april 2024 10:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is ook niet een kwestie van wennen, het is gewoon verkeerd gespeld
Wij kwamen laatst een M.os tegen, dat vond ik ook wel bijzonder!
En (weet niet of ik dit ooit al verteld heb) op de basisschool zat ik met de zusjes H.ip en P.it op school, dat was toch ook wel bijzonder
Ja, wie had toen kunnen bedenken dat we via ons horloge tegen de auto zouden kunnen zeggen dat hij vast moest starten...quote:Op donderdag 11 april 2024 11:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik associeer Kit hiermee: https://nl.m.wikipedia.or(...)2Dserie%20uit%202008.
Ze wilden Barf en Krak, maar waren bang voor commentaarquote:Op donderdag 11 april 2024 14:41 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel bijzonder jaik weet niet meer waar ik het gelezen heb (misschien wel hier) maar over een tweeling met de namen Kraf en Bark
Zou het een vernoeming zijn naar de legendarische fok-gebruiker?quote:Op donderdag 11 april 2024 10:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wie zal het zeggen!quote:Op donderdag 11 april 2024 17:17 schreef Kiid het volgende:
[..]
Zou het een vernoeming zijn naar de legendarische fok-gebruiker?
Ik ookquote:Op donderdag 11 april 2024 11:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik associeer Kit hiermee: https://nl.m.wikipedia.or(...)2Dserie%20uit%202008.
Wout maakt een inhaalslag hoor!quote:Op zondag 30 juni 2024 19:37 schreef Leandra het volgende:
Oh, ik sta duidelijk alleen in mijn voorkeur, generatiedingetje waarschijnlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |