En dan mag links puinruimen. Zoals de geschiedenis vooruit ziet.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:47 schreef Nober het volgende:
Ik heb alvast een naam voor over 10-20 jaar: het cyberschandaal
Nou, hoelang zou het duren voordat uitlekt dat de gegevens toch weer langer worden bewaard dan mag?quote:Volgens de AIVD is het onschuldige verkeer van Nederlanders echter bijvangst en zal deze snel worden gefilterd en verwijderd.
Kan nooit lang duren, de overheid hacken zal gezien hun verleden met IT-zaken nou ook niet echt ingewikkeld zijnquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nou, hoelang zou het duren voordat uitlekt dat de gegevens toch weer langer worden bewaard dan mag?
Nu in het normaal Nederlands.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:02 schreef Raw85 het volgende:
Gemiste kans van ome Netsplittert om security.nl weer eens te hypen dmv wat schreeuwerige titels dit
De linkse partijen stemde ook tegen. Helaas zijn er nog maar twee.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
En dan mag links puinruimen. Zoals de geschiedenis vooruit ziet.
quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:42 schreef tong80 het volgende:
Een meerderheid van de Tweede Kamer stemt in met de wet, alleen SP en Forum voor Democratie stemden dinsdag tegen. In de Eerste Kamer lijkt eveneens een ruime meerderheid voor de extra bevoegdheden van de diensten te zijn.
Als dat echt je mening is, dan zou een camera in iedere ruimte van je woning waar de overheid onbeperkt kan meekijken, net wat voor jou zijn.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:53 schreef kurk_droog het volgende:
Lekker boeiend. Veiligheid boven privacy
Moet je vooral aan de overheid overlaten, die prutsen maar wat aan.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:53 schreef kurk_droog het volgende:
Ik doe alles via WiFi.quote:het internetverkeer dat via kabels gaat
Op 2 partijen na is de voltallige oppositie het met deze maatregel eens. Dat heeft niets te maken met het kabinet dat iets ergens doorheen drukt. Als alleen de regeringspartijen voor waren was het redelijk controversieel geweest maar nu is er ook steun van GL, PvdA, JA21, PVV, SGP, Volt, PvdD, BVNL, Denk, BBB enz...quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:06 schreef CoExist het volgende:
”Every country has the government it deserves”
~ Joseph de Maistre
Ik vind mijn privacy zwaarder wegen dan veiligheid.
In 2017 al tegen die sleepnetwet gestemd.
Ongekend dat een demissionair kabinet dit er weer door drukt.
En nog mooier dat de belastingdienst ze gaat gebruiken.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nou, hoelang zou het duren voordat uitlekt dat de gegevens toch weer langer worden bewaard dan mag?
Gewoon niet, verzamelen, zodat mensen zoals Starhopper zich veilig voelen en ondertussen de overheid lekker met je meekijkt.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 08:52 schreef boskameel het volgende:
En hoe gaan ze deze gegevens van de gewone burgers filteren dan? Dat lees ik nergens. Met een algoritme, of met de hand (al lijkt me dat ondoenbaar als je kijkt naar de hoeveelheid data)?
En wat voor waarborgen krijgen we om zeker te weten dat dat ook gebeurt? Want ik durf te wedden dat die criteria voor 'bijvangst' geheim blijven, omdat je anders alle verkeer kan vermommen als bijvangst.quote:Volgens de AIVD is het onschuldige verkeer van Nederlanders echter bijvangst en zal deze snel worden gefilterd en verwijderd.
quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:42 schreef tong80 het volgende:
Volgens de AIVD is het onschuldige verkeer van Nederlanders echter bijvangst
Is dit het nieuwe kapstokje dat ze in de Den Haag hebben bedacht?quote:Het Openbaar Ministerie is van mening dat de actie waarbij journalisten door het OM zijn afgeluisterd tijdens een gesprek met Sywert van Lienden en zijn medeverdachten in het onderzoek naar de mondkapjesdeal niet strijdig is met de Wet bronbescherming. De aanwezige journalisten worden door het OM beschouwd als ‘bijvangst’, zodat zij geen aanspraak kunnen maken op hun wettelijke bescherming.
https://fd.nl/bedrijfslev(...)listen-als-bijvangst
Jij snapt er weinig van.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 08:46 schreef Starhopper het volgende:
Dikke prima!Alles is geoorloofd om de Russen buiten de deur te houden.
Jouw vertrouwen is blijkbaar nog nooit geschaad.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:53 schreef kurk_droog het volgende:
Je kunt het als media eigenlijk niet daadwerkelijk doen omdat je daarmee ook derden schaadt, maar wat het OM met deze schoffering van het vrije journalisme vergeet is dat zij diezelfde journalistiek zelf ook gewoon keihard nodig hebben.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 09:17 schreef nostra het volgende:
[..]
[..]
Is dit het nieuwe kapstokje dat ze in de Den Haag hebben bedacht?
Ik heb meer vertrouwen in de Nederlandse overheid dan Google enzo.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 09:34 schreef Hugo862 het volgende:
Dus straks weet de Nederlandse overheid naast Google, Meta, Amazon, Microsoft en de CCP ook alles van je
Ach joh met al die ringdeurbellen en camera's die de burger zelf heeft hangen kunnen we jouw al volgen waar je gaat.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 09:34 schreef Hugo862 het volgende:
Dus straks weet de Nederlandse overheid naast Google, Meta, Amazon, Microsoft en de CCP ook alles van je
Hoog tijd om experts, waakhonden en de Raad van State maar gewoon af te schaffen. We doen toch niks met die adviezen.quote:Ondanks bezwaren van experts dat de privacy van Nederlanders geschaad gaat worden, is de Tweede Kamer akkoord gegaan met een wet die dit regelt.
De waakhonden zijn sowieso al aardig tandloos hier in Nederland.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoog tijd om experts, waakhonden en de Raad van State maar gewoon af te schaffen. We doen toch niks met die adviezen.
Daarom zitten we nu met allerlei schandalen en is er de ene na de andere crisisquote:Op woensdag 25 oktober 2023 09:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik heb meer vertrouwen in de Nederlandse overheid dan Google enzo.
X doet al Y dus het is niet boeiend als Z ook Y doet?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:11 schreef tufkac het volgende:
Mensen maken zich druk om de overheid, terwijl de globalistisch-commerciele Big Brothers (die helemaal niet te vertrouwen zijn) al alles van je weten.
Ik zeg niet dat het goed is, maar ik vind het altijd wel opvallend dat mensen zich hier (op zich wel terecht) zorgen om maken, maar wel vrijwillig alles delen met Google/meta/amazon etc.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:18 schreef Akathisia het volgende:
[..]
X doet al Y dus het is niet boeiend als Z ook Y doet?
Daarbij is het een ander probleem omdat Z een andere entiteit is: een met meer bevoegdheden, hetgeen een groter/ander potentieel tot misbruik impliceert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |