“Wanneer je dit mastert”quote:Dit is het geheim waardoor mij klanten zo bizar hard groeien.
Mijn klanten groeien zo hard omdat we werken aan sterke content. Ik help mijn klanten met hun content.
Spreken naar hun exacte droomklant. Het specifieke verlangen van die droomklant boven tafel halen. Fluffy teksten verwijderen. Teksten die hun authority killt, verwijderen. Teksten die gaan over het proces, verwijderen.
Heeft je klant geen boodschap aan. Die wil het resultaat zien. Overhouden wat er echt toe doet. Overhouden wat tot je droomklant spreekt. Wat de zinnen in haar hoofd afmaakt.
Wat de vraagtekens die ze heeft in haar hoofd beantwoord.
Datgene dat pinpoint wat haar exacte probleem is ipv het verhaal wat ze zichzelf verteld.
Wanneer je dit goed doet, groeit jouw bedrijf.
Willen jouw mensen met je werken. Zien mensen jou als de GO to person. Heb ze niet eerst honderden post en jaren lang nodig, om ja tegen samen werken te zeggen.
Wanneer je dit mastert, ga je de successen behalen die je wilt.
Meaning: hogere prijzen vragen, werken met de leukste klanten, die de beste transformaties met jou behalen.
Dit is wat ik je leer in mijn training.
Deze week is de happy money vortex 6.0 gestart. Het programma om je meest succesvolle maand ooit te draaien.
Je kunt je nog aanmelden, reageer met "money" en ik stuur je de link.
Pffff. Wat een verzameling onzin in 1 post. En uiteraard de domme foto eronder.quote:Op woensdag 20 maart 2024 22:20 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)tm_medium=member_ios
[..]
“Wanneer je dit mastert”
Wat een verkrachting van de Nederlandse taal.
Wanneer je dit beheerst. Klinkt ook nog sjieker.
Die vrouw kan sowieso geen teksten schrijven.![]()
Nog erger:quote:Op woensdag 20 maart 2024 22:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
“Wanneer je dit mastert”
quote:Heb ze niet eerst honderden post en jaren lang nodig, om ja tegen samen werken te zeggen.
quote:. Aanzigt gaat Consultie geven:
Handarbeid, met de basis van loodgieter en trekjes tot perfectionisme heeft Aanzigt zich tot meester van de werkvloer gemaakt…
De uitdaging van mooi, goed en kwalitatief loodgieters werk is Aanzigt al wat jaren ontgroeid
Aanzigt heeft met zijn afwijkingen van orde en netheid een andere kijk gekregen op de werkvloer
Toen het werk de uitdaging niet meer was en mijn handjes aan het bouwen waren dacht mijn hoofdje waarom doen “wij” het eigenlijk zo?
Niemand vertelt dat het zo moet, maar we doen het al jaren zo…
Aanzigt heeft zich geëvolueerd tot een andere type loodgieter…
Hoe kan Aanzigt zoveel mogelijk doen met zo min mogelijk handelingen?
Dat scala heeft zich in verschillende dingen ontwikkeld
Het toepassen van de juiste gereedschappen, de juiste bevestiging technieken, de juiste hulpmiddelen, het zelf ontwikkelen en toepassen van handigheden…
Het zuinig omgaan met jezelf, het materiaal, je uren en de centjes van je opdrachtgever..
Het is Aanzigt gelukt om efficiënt te zijn en de win win win te creëren zonder ergens op in te hoeven leveren..
Alles wat je al weet is niet meer bijzonder wanneer een ander het ziet zal die zeggen, nou dat is makkelijk of dat is handig of dat is slim…
Aanzigt wilt daar iets mee gaan doen, waarom zou ik alle kennis zelf houden en andere niet verder helpen… wat als ik 25 jaar geleden wist wat ik nu weet, en wat als ik u de kennis kan geven die ik bezit?
U zult niet alleen uw mensen ontlasten, u zult meer kunnen doen in minder tijd, minder handjes, hogere productie het is een totaal win win win…
Aanzigt zal een start maken met zijn consultie in eerste instantie voor de transitie van kantoren naar woningen, alhoewel dit zelfde trucje ook toepasbaar is in hetzelfde soort repetitie werk..
Mocht Aanzigt uw consultie gaan doen adviseer ik u om uw calculator ernaast te zetten, een fysiotherapeut, uw inkoper materiaal, uw beste tekenaar…
Aanzigt weet heel heel zeker dat er overal lampjes gaan branden en er een helder licht opgaat waarvan ze niet eens wisten dat daar een lampje aan kon…
Uw uitdaging daarna is hoe u het kan overbrengen op uw werkvloer
Een goede leider kan zijn team aansturen…
Maar wanneer iedereen zich beseft dat een ieder daar zijn voordeel aan heeft en dat u, zij en het bedrijf 1 zijn en dat een ieder voor elkaar zorgt komt alles beter ☺
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_desktopquote:Mocht je nou last hebben van werkstress, dan kan ik je de aanschaf van een pup van harte aanbevelen 😀. Je bent zoveel energie kwijt aan trainen, uitlaten, spelen, aaien, opruimen, corrigeren en knuffelen dat je helemaal geen tijd meer hebt voor gepieker!
Dit is onze Koosje. Een Field Spaniel, die nu ruim 3 weken bij ons woont. Ze is een droom die in vervulling gaat. Ik wil al mijn hele volwassen leven een eigen hond, nadat ik opgroeide met honden. Ik word elke ochtend wakker met zo’n slaapdronken idee van; Er was iets leuks… OH JA ik heb Koosje 😍
Ben er helemaal weg van!
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_desktopquote:What we learn in the school of life is greater than just a certificaten!
Ze is wel een on air personality he....quote:Op zondag 24 maart 2024 23:46 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_desktop
hahaha haar functie was me nog niet eens opgevallenquote:Op maandag 25 maart 2024 06:17 schreef manny het volgende:
[..]
Ze is wel een on air personality he....
Dat is een rubriek op zich. Je struikelt over de lifestyle coaches, geluksinspirators en momentbewustmakers op LinkedIn, altijd geinig om even te checken wie er reageren onder zo een wauwel post; vaak de meest waanzinnige functies zie je dan voorbij komen.quote:Op maandag 25 maart 2024 09:13 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
hahaha haar functie was me nog niet eens opgevallen
Hoe lang zou deze beroepsgroep nog kunnen bestaan? Die “coaches” geven alleen maar workshops aan hoe anderen coaches kunnen worden. Eén soort piramidespel lijkt me.quote:Op maandag 25 maart 2024 09:32 schreef manny het volgende:
[..]
Dat is een rubriek op zich. Je struikelt over de lifestyle coaches, geluksinspirators en momentbewustmakers op LinkedIn, altijd geinig om even te checken wie er reageren onder zo een wauwel post; vaak de meest waanzinnige functies zie je dan voorbij komen.
Machtig mooi, in één zin zowel onnodig Engels gebruiken als grammaticaal simpelweg onjuist Nederlands gebruikenquote:Op woensdag 20 maart 2024 22:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Teksten die hun authority killt, verwijderen.
Mooi hè?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Machtig mooi, in één zin zowel onnodig Engels gebruiken als grammaticaal simpelweg onjuist Nederlands gebruiken
En je dan introduceren als iemand wiens sterke punt ligt in het schrijven van teksten en 'content', verder dan dit kwam ik echt niet en dan was ik bij de vijfde zin ofzo
Kontverhaal pur sang.quote:Je ruikt hem van een afstand.
Ongewassen en ongeschoren komt hij de kamer binnen.
Hij krijgt mij in zijn vizier.
Loopt naar me toe en dringt zich aan me op.
Kijkt me aan en zegt niets.
Dan verdwijnt hij.
Vreemde vogel vind je niet?
Zou jij dat durven?
Ongewassen en ongeschoren een verjaardag binnen lopen.
Iedereen aankijken.
Niks zeggen.
En dan weglopen.
Dat is precies wat je op LinkedIn doet als je profiel niet goed is ingericht.
Dat is precies wat je op LinkedIn doet als je iemand toevoegt en niets zegt.
Waarom doe je dat op LinkedIn wel?
Maar in het echte leven niet?
Gedraag je op LinkedIn, zoals je je in het échte leven ook gedraagt.
Daarmee creëer je een waardevol netwerk waar je op kunt bouwen als je het nodig hebt.
Wat je nog meer nodig hebt?
Mijn rauwe recruitment nieuwsbrief van april.
Die wil je niet missen.
Ongevraagd en ongewenst een kamer binnenlopenquote:Op dinsdag 2 april 2024 12:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kontverhaal pur sang.
Heb toevallig 10 ongevraagde uitnodigingen, alle recruiters.
En “ongewassen en ongeschoren”. Vanuitgaande dat ze geen tuintjes bedoelt zijn het dus allemaal “vieze mannetjes” waar ze op doelt.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:54 schreef Piles het volgende:
[..]
Ongevraagd en ongewenst een kamer binnenlopen
We noemen ze ook wel - recruiters.
Dus inderdaad precies wat jij ook dacht
Hahahaha, jij bent een onuitputtelijke bron van recruiters.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kontverhaal pur sang.
Heb toevallig 10 ongevraagde uitnodigingen, alle recruiters.
Heb net haar profiel bekeken. Zowel haar profielfoto als die coverfoto boven met sneak peek/tonen van bh. "Business mentor"quote:Op woensdag 20 maart 2024 22:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
“Wanneer je dit mastert”
Dat kan korter! mand!quote:. De zaligheid zit ‘m vooral in mij.
😏
Ik zal het je uitleggen.
Het is al een wonderschone dag.
Vanaf het moment dat ik mijn schuifpui open op deze vroege morgen.
De zon die boven het meer prijkt.
Ik krijg meteen een huppel in m’n donder. 😂
En even later rij ik richting het strand.
Wat neem ik mee?
Het boek wat ik op dit moment lees van Thomas Erikson,
- Omringd door narcisten.
Joe Joe wat een feest.
Uiteraard heb ik altijd papier en potloden bij me en een puntenslijper.
Zakdoeken zijn een must. Voor de verdwaalde tranen.
Van mij of een ander.
Een tube factor veilig brownen.
En uiteraard mijn Iphone, de intelligente schatkist waar mijn hele leven in opgeslagen ligt.
Voor mij is het hooguit 7 minuten rijden naar het strand.
Maar waar ik vandaag wil zijn 9 minuten.
Meestal rij ik een ietsiepietsie té hard. 😏
Het kan me niet schelen.
Even niet vandaag.
Mijn dak gaat los.
Letterlijk en figuurlijk.
Haren los, begeleid door een lekker groovy nummer.
Qua volume ietwat te hard weliswaar.
Niet om te pochen van kijk mij nou.
Maar om juist ff lekker mee te zingen.
Maar vooral voor mezelf te voelen.
Kijk mij nou.
Ik ga lekker.
Het herinnert me aan een vriendinnetje die gister een T-shirt droeg met deze tekst.
Je m'en fous.
Het kan me niet schelen.
Ik heb vlinders in mijn buik van de zon die zich laat zien.
Gesprekken vandaag met diepgang en volop waarde.
We hadden het over Jezus, wat anders voelt als godverdomme.
Over de liefde en mannen.
Over misschien wel willen, maar nog niet kannen.
Voorzien van de lekkerste natjes en droogjes.
De terrassen vol met de meest uit-een-lopende persoonlijkheden.
Blije kindjes.
En ook huilebalken.
Het kan me niet schelen.
Honden die ernstig storen met hun luide geblaf.
Of kleintjes met hun minuscule gewaf.
Het kan me niet schelen.
Heren met een diversiteit van dames aan hun zijde.
Bloot, ingepakt, bloedmooi, oerlelijk, puur, zuur, gebotoxed, gevuld en gefilterd.
Het kan me niet schelen.
Mensen behangen met shiny ego.
Ook amusant, trammelanterig, bijdehand en soms zelfs pedant.
Het kan me niet schelen.
Eén ding hebben we blijkbaar hartstikke gemeen.
We genieten met z’n allen van deze zo zonnige zalige dag buiten.
En hoe een ieder dat persoonlijk ervaart.
Dat weet ik niet.
Het lekkerste ingrediënt en de zaligheid is voor mij toch uiteindelijk.
Het me bewust zijn.
Ik ben dankbaar voor deze dag.
En het klinkt misschien zo zijig als dunne stront.
Het voelt voor mij in ieder geval rete lekker.
Dat ik met volle teugen heb genoten en het bewust voelde tot in mijn kleine teentje.
En deze zaligheid zit in mij, in jullie of in jij.
De vraag is of we het allen zo waardeerden als dat ik vandaag deed.
Die vraag is niet voor mij.
Maar wel voor jullie of een jij.
Denk je mooi •
Zo’n zin om te reageren:quote:Als je denk dat we op LinkedIn weleens lelijk doen.
Dan heb je Insta, TikTok en Nu nog niet gezien.
Op LinkedIn hebben we nog het voordeel dat je met naam en bedrijfsnaam genoemd wordt. En dan nog lijken sommige mensen daar weinig last van te hebben. 😅
Maar wat er op die andere kanalen gebeurt...
Daar komt namelijk anonimiteit om de hoek kijken. Daar zit GuitigBeertje69 even af te geven op een willekeurige voorbijganger. De huid vol te schelden en tot de grond af te branden alsof niemand kijkt.
Als dat de nieuwe norm is, maak je borst dan maar nat.
Kritisch is geen probleem,
maar als je nou niks vriendelijks hebt te zeggen...
Zeg dan lekker niks.
https://www.linkedin.com/(...)tm_medium=member_iosquote:Het is donderdagochtend en ik rij 1,5 uur naar mijn opdrachtgever.
Ik parkeer mijn auto en loop naar de ingang.
Mijn rugzak hangt nonchalant op 1 schouder, want ik doe teveel dingen tegelijk.
“Goedemorgen!”
Ik kijk naar de receptioniste en stop bij haar balie.
Ze kijkt me niet aan en zegt monotoon: “Hallo”.
Vrolijk zeg ik: “Hoi, ik ben mijn toegangspas vergeten. Zou je voor mij de deur willen opendoen?”
Zuchtend draait ze zich een kwartslag om en kijkt me geïrriteerd aan.
Ze zegt: “Als we dat allemaal zo doen, dan ben ik de hele dag bezig met die deur open te doen voor iedereen.“
Ik trek me lolbroek aan en zeg: “Dat zou wat zijn hé, zie je het al voor je? Gelukkig hebben we daarom allemaal een toegangspas gekregen. Zo’n baan wil toch niemand hebben.“
Dat vond ze niet leuk.
“Oke, hoe heet je?“
“Delilah Hoogstad“
Weer een zucht.
“Je bent ook nog interim. Voor welke functie?” zegt ze.
“Ja dat klopt. Ik ben manager afdeling A, B en C.“
Ik zie dat er iets gebeurt in haar houding.
Ze gaat iets rechter zitten.
De plooien trekken strakker uit haar gezicht.
Ze kijkt me ineens vriendelijk aan.
“Oh,oh sorry, ik wist niet dat je Delilah was. Tuurlijk weet ik wie je bent.“
En ze glimlacht gewoon naar me……
Maakt het iets uit dat ik Delilah ben?
Waarom behandelen we mensen anders omdat ze hoger in de zakelijke boom zitten?
Beoordeel mensen niet op hun uiterlijk.
Beoordeel mensen niet op hun functie.
Wees lief en respectvol tegen iedereen.
Het maakt niet uit op welke tree van de ladder je nu staat.
Er komt altijd een moment waarin je die 'underdog' weer gaat zijn.
Dus kies slim hoe je mensen in je omgeving behandelt.
Hemeltergend dit. Die circkejerk reacties er ook onder, vreselijk.quote:Op donderdag 11 april 2024 23:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Echt te erg deze.
[..]
De heilige drie-eenheid kan afgevinkt worden:quote:Op donderdag 11 april 2024 23:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Echt te erg deze.
[..]
Het is ook gewoon dom, vind ik, ze wil een grote moraal en menselijkheid tonen en tegelijkertijd kleineert ze de baliemedewerkster enorm, zonder dat ze dat waarschijnlijk doorheeft.quote:Op vrijdag 12 april 2024 08:57 schreef manny het volgende:
[..]
De heilige drie-eenheid kan afgevinkt worden:
Nietszeggend verhaaltje met zogenaamd een indrukwekkende moraal: "check"
Niet bijpassende, grote, studio foto: "check"
Duimpjes omhoog en complimenten van mede zzp verandercoaches: "check"
Tuurlijk. Het is het aloude verhaaltje van de miljonair die in het restaurant slecht behandeld wordt, tot dat ze doorhebben dat ie geld heeft. De directeur die op zaterdag nog even wat komt halen op kantoor, en geweigerd wordt door de beveiliging of de arts die in zijn zondags kloffie bijna bij de Porsche dealer wordt weggestuurd tot hij laat vallen dat hij / zij arts is.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is ook gewoon dom, vind ik, ze wil een grote moraal en menselijkheid tonen en tegelijkertijd kleineert ze de baliemedewerkster enorm, zonder dat ze dat waarschijnlijk doorheeft.
Zo zie ik het, klopt dat?
Met haar hoger op de beroepsladder…
Ja dat laatste vooral. Als ik haar had ingehuurd kon ze de toegangspas weer inleveren (al zal ze die vast kwijt zijn)quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:59 schreef manny het volgende:
[..]
Tuurlijk. Het is het aloude verhaaltje van de miljonair die in het restaurant slecht behandeld wordt, tot dat ze doorhebben dat ie geld heeft. De directeur die op zaterdag nog even wat komt halen op kantoor, en geweigerd wordt door de beveiliging of de arts die in zijn zondags kloffie bijna bij de Porsche dealer wordt weggestuurd tot hij laat vallen dat hij / zij arts is.
Het zal allemaal best wel eens een keer gebeuren, maar je kan dat als grappige anekdote leuk op een borrel vertellen of zoals deze mevrouw doet er een semi interresant punt van maken op LinkedIn om jezelf te profileren; en dan terloops ook nog even de baliemedewerkster naar beneden trappen. Let wel: stel dat dit echt gebeurd is, dan weten de mensen in het bedrijf ook nog eens donders goed om welke baliemedewerkers het gaat waarschijnlijk, dus dan gooi je ook nog eens zomaar een collega voor de bus.
Helemaal eens. Ter eer en glorie van zichzelf. En vervolgens van die kneuzer eronder die het ‘een mooie fase’ noemen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is ook gewoon dom, vind ik, ze wil een grote moraal en menselijkheid tonen en tegelijkertijd kleineert ze de baliemedewerkster enorm, zonder dat ze dat waarschijnlijk doorheeft.
Ik vind dit bijna nog pijnlijker: "Mijn rugzak hangt nonchalant op 1 schouder, want ik doe teveel dingen tegelijk."quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het grappige is, dit post zo ook:quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vind dit bijna nog pijnlijker: "Mijn rugzak hangt nonchalant op 1 schouder, want ik doe teveel dingen tegelijk."
Kijk mij enorm druk zijn, nog voor ik al op het werk ben!
Maar buiten die houding, buiten het kleineren van de baliemedewerkster en buiten alle andere tenenkrommende onzin om, dit is waardoor zij zichzelf - al dan niet met glimlach - in de prullenbak mag deponeren: "Ik trek me lolbroek aan"
'me lolbroek', gooi jezelf weg, het liefst gisteren
Maar ik klikte op haar profiel omdat ik haar post via een ander zag.quote:Je ruikt hem van een afstand.
Ongewassen en ongeschoren komt hij de kamer binnen.
Hij krijgt mij in zijn vizier.
Kijkt me aan en zegt niets.
Dan verdwijnt hij.
Vreemde vogel vind je niet?
Zou jij dat durven?
Ongewassen en ongeschoren een verjaardag binnen lopen.
Iedereen aankijken.
Niks zeggen.
En dan weglopen.
Dat is precies wat je op LinkedIn doet als je profiel niet goed is ingericht.
Dat is precies wat je op LinkedIn doet als je iemand toevoegt en niets zegt.
Waarom doe je dat op LinkedIn wel?
Maar in het echte leven niet?
Gedraag je op LinkedIn, zoals je je in het échte leven ook gedraagt.
Daarmee creëer je een waardevol netwerk waar je op kunt bouwen als je het nodig hebt.
Wat je nog meer nodig hebt?
Mijn rauwe recruitment nieuwsbrief van april.
Die wil je niet missen.
Wat een hautain wijf is dit dan. Zij weet niet of er lucht of zand in een bal zit met haar personal branding gezwets. Natuurlijk reageren er weer allerlei middelmatige mannen met een slecht huwelijk op.quote:Op donderdag 11 april 2024 23:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Echt te erg deze.
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moest er lange dagen voor maken aan de ogen te zien![]()
Wat een kruiwagen vol met paardenpoepquote:Op zaterdag 13 april 2024 16:29 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]
vandaag in wat er nooit gezegd is
quote:.“We hadden voor de diversiteit nog een vrouw nodig op het podium, dus toen kwamen we bij jou uit haha” 😳
“Jij weet wel hoe je een vrouw bijzonder moet laten voelen hé.”
Ik maakte er een grapje van, want in eerste instantie dacht ik: Het zal mij een worst wezen waarom je mij voor de groep wilt hebben. Ik doe ervaring op en kan een factuurtje sturen. Dikke prima. 👍🏻
Maar achteraf zat het toch niet lekker.
Je werkt hard om als spreker/trainer serieus genomen te worden en geboekt te worden voor jouw expertise.
Als je dan alleen op het podium staat vanwege iets waar je niets voor hebt hoeven doen, dan kijk je toch met minder trots terug.
In zijn defense, hij was wel eerlijk. Dat is ook wat waard. 😉
Dat heeft een hoog 'Fuck Off Rebecca'-gehalte idd.quote:Op zaterdag 13 april 2024 16:29 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]
quote:. Je bent 50+ en op zoek naar een nieuwe baan. Helaas, veel moeilijker dan je van te voren had verwacht. Continu word je afgewezen. Je bent te oud.
Ontzettend veel bedrijven wijzen mensen nog altijd af op basis van hun leeftijd. Hier weet ik als recruiter helaas alles van. Overigens kan ik me nog wel indenken dat bedrijven geen recruitment fee over hebben voor iemand die 66 is, maar meestal wordt het al lastiger vanaf een leeftijd of 50, ongelofelijk. Dit heeft volgens mij echt totaal niets met die fee te maken.
Al jaren probeer ik te begrijpen wat leeftijd er precies toe doet. Maar ik ben er nog steeds niet achter. Het lijkt wel alsof bedrijven bang zijn. Bijvoorbeeld bang dat iemand niet meer dezelfde snelheid heeft als een twintiger, of dat diegene niet ‘als persoon’ in hun jonge team past. Ik blijf het maar vreemd vinden.
Onlangs kreeg ik een heel fijn bericht van een developer die ik heb geholpen aan zijn nieuwe baan: ‘Marije, ook langs deze weg bedankt voor alles. Toch nog een (niet echt meer verwachte) overstap als 57-jarige software ontwikkelaar.’
Dit bericht deed iets met me. Ik was namelijk blij om hem te helpen aan een nieuwe baan, maar tegelijkertijd realiseerde ik me dat hij van geluk mocht spreken, omdat hij niét werd afgewezen op basis van zijn leeftijd. Hier dacht hij dus precies hetzelfde over. Het feit dat dit in ons opkwam, zegt volgens mij genoeg.
Ik hoop dat er ooit een dag komt dat bedrijven durven veranderen. Als je écht wilt groeien, dan is leeftijd toch helemaal geen issue? Verschil in senioriteit is toch juist wat je teams sterker maakt?
Durf iedereen een kans te geven. Leeftijd is namelijk gewoon maar een getal.
Wat haar zou sieren is bv een foto van een blije medewerker 60+ die ze feliciteert met een baan.quote:
Ja het is LinkedIn, het gaat helemaal niet om anderen maar om jezelfquote:Op zondag 21 april 2024 09:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat haar zou sieren is bv een foto van een blije medewerker 60+ die ze feliciteert met een baan.
Maar nee, je eigen smoel moet levensgroot in beeld.
Dat is toch Instagram?quote:Op zondag 21 april 2024 10:16 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ja het is LinkedIn, het gaat helemaal niet om anderen maar om jezelf
Maar dat is toch een een recruiter? Ik zie haar vaker voorbij komen.quote:Op zaterdag 20 april 2024 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Ze lijkt echt veel jonger!
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
linkedin account van tong80 gevondenquote:Ik neem jullie terug naar 18 mei 1988. Mijn vrouw en ik zaten op Gran Canaria in een feestzaal, naar de return van de finale UEFA-Cup te kijken op een scherm. Tegenstander Espagnol en in Spanje had Espagnol met 3-0 gewonnen. In Leverkusen werd het ook 3-0. Dus verlengen en penalty’s bepaalden wie de Cup kreeg. En dat werd Leverkusen.
Wij zaten daar met Duitsers en Spanjaarden en er werd driftig gewed. Voor Leverkusen scoorde Tita, Falko Götz en Bum Kun Cha (oud PSV, troetelnaam Cha Boem). Trainer bij Bayer Leverkusen was Erich Ribbeck. Van deze finalewedstrijd is op You Tube een samenvatting te zien, al is de kwaliteit van die opname, slecht. Zelf heb ik de penalty’s op video.
Op 25 juni 1988 werd Nederland Europees Kampioen onder Rinus Michels. De finale was in München tegen USSR en ik was daar bij. De eerste wedstrijd van het toernooi was ik er ook bij. Dat was in Köln en daar verloren we met 0-1 van USSR. Goal van Vasilii Raz. Ik stond toen achter de goal en ik zie de bal zo op mij afkomen. Van Breukelen dook erover heen.
Op diezelfde 25 juni 1988 (!) werd in München een contract getekend tussen Bayer Leverkusen en Rinus Michels. Hij werd trainer bij Bayer. Hij wilde een lange neus trekken naar 1FC Köln, waarmee hij weliswaar de DFB Pokal had gewonnen maar waar hij door de pers totaal werd afgebrand. Lang duurde zijn avontuur in Leverkusen niet. Op 13 april 1989 vertrok Michels weer. Michels zei bij zijn vertrek: “Beim 1FC Köln bin ich an den Stars gescheitert, bei Bayer daran, daß ich keine hatte”
Op 3 september 1988 speelde Bayer Leverkusen thuis tegen FC Bayern München. Het werd 1-1 en het was warm die dag. Ik herinner mij nog goed dat ik daar stond, met een Bier en een Bratworst. Ik keek mijn collega aan en we dachten beide hetzelfde: “dit gaan we vaker doen!”. En vaker doen, betekende in die tijd kaarten zelf gaan halen. Zo reed ik dus op mijn vrije woensdagmiddag (ATV, holladie) van Leidschendam naar Leverkusen en weer terug (2 x 265 kilometer) om de zaterdag daarna naar de wedstrijd te kunnen. Ruim 1.000 kilometer voor één wedstrijd!
Dat kon anders. Het werd een seizoenkaart. Kostte toen DM 380, seizoen 1990-1991. En daarna volgden vele seizoenkaarten. Sommige jaren had ik er zelfs vier; het lopende seizoen heb ik er twee. Komend seizoen ook weer twee. Alonso blijft en Wirtz ook. Frimpong is nog onzeker, maar ik denk dat hij gaat. Hij is opgegroeid in Engeland en veel Engelse clubs willen hem hebben. Bayer heeft gezegd de opbrengst van Frimpong in de club te investeren.
Veel prijzen hebben wij nog niet gewonnen. Wel was ik in 1993 in Berlijn bij de finale van de DFB-Pokal. Dat werd 1-0 voor Bayer Leverkusen door een kopbal van legende Ulf Kirsten. En het zal jullie niet zijn ontgaan dat wij op 14 april van dit jaar MEISTER zijn geworden. Op 25 mei 2024 ben ik weer in Berlijn voor de finale DFB-Pokal. Samen met voetbalmaat Frank, die inmiddels ook lid is van Bayer 04. En gaan we de finale van de Europa League in Dublin halen?
WTFquote:Op dinsdag 23 april 2024 17:58 schreef Evangelion het volgende:
[..]
linkedin account van tong80 gevonden
Maar serieus wat doet dit op linkedin
Zó extreem kansloos, die verhalen en dan zo'n foto er onderquote:Op zaterdag 20 april 2024 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind die keuze wel fijn. Wat moet ik met een bejaarde in mijn feed. Zij is tenminste nog knap.quote:Op zondag 21 april 2024 09:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat haar zou sieren is bv een foto van een blije medewerker 60+ die ze feliciteert met een baan.
Maar nee, je eigen smoel moet levensgroot in beeld.
fixedquote:Op zondag 21 april 2024 10:16 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ja het is LinkedIn internet, het gaat helemaal niet om anderen maar om jezelf
Nee ik blijf het heel bijzonder vinden, elke post een studio foto van jezelf eronder. Ook geen “echte” foto uit het dagelijkse werkleven of met collega of klanten. Ze noemen dat vlg mij Personal Branding.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:09 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ik vind die keuze wel fijn. Wat moet ik met een bejaarde in mijn feed. Zij is tenminste nog knap.
Dit nou eenmaal het hedendaagse linkedin. Wat ik nog hilarischer vindt zijn de reacties eronder van oudjes, die menen om even hun "intellect" of "kennis" te showen over hetgeen ze deelt.
Reflectiequote:Het is zondagavond. Maar er hangt een ongemakkelijke stilte in de lucht als ik naast m’n vriendin op de bank zit…
We zijn allebei uitgeput van een drukke week. En de afstand tussen ons lijkt groter dan ooit.
Terwijl ik door m'n telefoon scroll, kijk ik naar haar. Want ik voel de behoefte om verbinding te maken. Om écht met elkaar te praten.
Maar de woorden blijven ergens vastzitten in m’n keel.
Ik weet niet waar ik moet beginnen. Hoe ik het gesprek moet aangaan. Dus in een moment van zwakte stel ik voor om Netflix aan te zetten…
Ik scroll door de opties en zie iets leuks. Maar op het moment dat ik op play wil drukken, stop ik.
Want ik wil dit niet.
Ik kijk haar aan en zeg: “Ik zou eigenlijk met elkaar op onze week en onze relatie willen reflecteren"
Hoe onze week is geweest. En wat we van elkaar nodig hebben om van volgende week een nóg betere week te maken.
Met een kleine aarzeling stel ik voor om samen mijn weekreflectie te doen (die ik normaal gesproken elke week in m'n eentje doe)
In het begin voelde het wat ongemakkelijk. Maar naarmate we onze gedachten en gevoelens delen, voel ik een diepere verbinding ontstaan.
Ik vertel haar over mijn persoonlijke strubbelingen en aandachtspunten, terwijl zij me vertelt over haar frustraties op het werk en haar overwinningen.
Terwijl de avond vordert, merken we dat we lachen, begrip tonen en van elkaars gezelschap genieten.
Sindsdien is het reflectiemoment vaste prik bij ons.
En omdat dit reflectiemoment zo ontzettend waardevol is, heb ik besloten om de vragen die wij doornemen gratis met je te delen!
Het zijn 28 vragen die ik zorgvuldig heb geselecteerd en die prachtig zijn om samen (of met jezelf) de week door te nemen.
Het is mijn doel dat we met elkaar wat vaker die afstandsbediening wegleggen en bespreken wat er écht in ons leven speelt.
(Al mijn klanten die hier ook mee werken, ervaren dezelfde resultaten)
Zet ‘reflectie’ in de comments of in de DM en ik stuur je de link met de 28 vragen via de mail op 👍
Dure auto's = drugsdealers.quote:Op zaterdag 13 april 2024 16:29 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker dagstart en voortgangsgesprekken in je relatie houdenquote:Op donderdag 25 april 2024 08:29 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)tm_medium=member_los
[..]
Reflectie
Ik zou er zo'n foto onderzetten dan of gaat dat te ver voor LI?quote:Op zaterdag 20 april 2024 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hahahahahahaquote:Op donderdag 25 april 2024 08:29 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)tm_medium=member_los
[..]
Reflectie
Reflectiequote:Op donderdag 25 april 2024 08:58 schreef koemleit het volgende:
[..]
Hahahahahaha
Die relatie is doder dan Piet Paulusma.
Man man man, als je dit doet en ook echt uitspreekt op deze manier. Ga uit elkaar joh, je hebt elkaar duidelijk niks te melden. Vandaar dat je een geforceerd 28 vragen plan voor de zondagavond hebt bedacht.
Als je elkaar leuk vind weet je die dingen allang van elkaar, of niet maar dan vond je het het melden de moeite niet.
Dit is echt beyond kansloos.
https://www.linkedin.com/(...)864596982177792-CMsBquote:Deze fles kost ¤ 1,25 in de supermarkt.
In een restaurant kost deze zelfde fles ¤ 8,- en ¤ 5,35 op Schiphol.
Het blijft dezelfde fles met dezelfde inhoud. Het enige wat veranderd is de plek.
Iedere plek geeft een andere waarde aan de fles.
Voel je je waardeloos? Verander van plek. Blijf niet waar je bent.
Doorbreek de cirkel van invloed, verander het en ga naar een andere plek. Een plek die je waarde ziet.
Zorg dat je jezelf omringt met mensen die je waarde waarderen ❤️
Wappie krijgt na 4 jaar moment van zelf-reflectie.quote:. Ik wil het niet meer.
Althans niet meer op de manier zoals nu.
Dat voel ik al veel langer.
Ik wil niet meer op iedere trein stappen. Ook al is het met humor of satire; iedere treinrit kost tijd en energie en maakt dat ik bepaalde stations gewoon mis. Ik vlieg bepaalde stations voorbij doordat ik naar rechts kijk en niet zie wat er links van me gebeurt. Vooral op Instagram en FB deel ik vaak stories waarin ik info deel over de agenda die, voor onze ogen, wordt uitgerold.
Maar ik wil het gewoon niet meer.
Dat veel zaken niet kloppen weet ik inmiddels.
Wat er wel klopt, naast een hart voor gerechtigheid en waarheid, is mijn hart voor mijn gezin, mijn naaste omgeving en het leven an sich.
Wat mag het me kosten?
Wat is het me waard?
Wat win ik?
Maar vooral ook; wat verlies ik?
Mijn onbevangenheid?
Mijn enthousiasme?
Mijn optimisme?
Mijn tijd en aandacht?
Wat ooit begon als: "Blijf niet thuis. Durf toch te leven!"
lijkt voor een steeds grotere groep binnen de kritische stroming langzaamaan te veranderen in: "Overal is gevaar. Niets klopt". Ik maak me steeds vaker zorgen over dit algehele wantrouwen en de alsmaar toenemende achterdocht jegens alles en iedereen. Ook onderling. Misschien wel JUIST onderling (onlangs werd ik weggezet als controlled opposition en fouter dan fout🥴).
En het is begrijpelijk, begrijp me niet verkeerd. Ook ik heb dat wantrouwen jegens bepaalde zaken veelvuldig gevoed en ook ik ben me bewust van mijn eigen achterdocht bij alles wat ik tegenkom. Maar ik weet ook dat er gelukkig genoeg zaken zijn die wel kloppen. En die zaken zijn het allerbelangrijkste, het meest pure. Die zaken gaan over liefde en leven in het nu.
We hoeven niet continu over alles in discussie te gaan en we mogen ook gewoon genieten en soms stil zijn (als je het mij vraagt).
Een eerste workshop van Mattias Desmet omtrent Oprecht Spreken gaf mij zeer bijzondere inzichten en het zetje dat ik nodig had tot het schrijven van deze tekst.
Hoe ik de komende tijd mijn socials in zal vullen, weet ik nog niet.
In ieder geval zal social media een minder prominente plek in mijn dagbesteding gaan krijgen en zal ik proberen me niet continu op de kast te laten jagen door de msm.
Ik heb geen spijt van wat ik al deze 4! jaren heb gepost en ondernomen. Wat zijn er mooie vriendschappen en inzichten ontstaan.
Dankbaar ben ik voor deze contacten, de mooie ervaringen en het boek dat ik heb mogen uitgeven en ik zou het allemaal opnieuw en net zo hebben gedaan. Zonder twijfel.
Ik stop dan ook niet volledig met wat ik doe maar ik zal andere keuzes maken.
Minder (alternatieve) informatievoorziening en meer eigen positieve teksten.
Want het zijn juist die teksten die inspireren en van betekenis zijn.
Ik wil mezelf niet verliezen; juist omdat er veel te winnen valt door niet continu te vechten.
Ik steek mijn kop niet in het zand; ik kies meer voor het leven.
Ik stop niet met kritisch zijn; ik kies mijn gevechten.
Omdat ik juist niet wil verliezen.
Liefs Tabitha ❤
quote:Mijn dochter is geslaagd. Ze stopt na 5 VWO…
De vrouwenlijn in mijn geschiedenis kent een patroon van voldoen aan externe verwachtingen. Willen voldoen heeft ervoor gezorgd dat ik een keer flink onderuit ben gegaan in het leven. Daardoor ben ik hier extra alert op bij anderen, zoals mijn dochter.
Jaren van stress, hard werken, geen tijd voor sociale activiteiten, hobby’s, baantje. Alles week voor school. Ik zag mijn dochter stiller worden. Haar gezicht steeds bleker. Steeds vaker tranen.
Praten als Brugman deed ik. “Je hoeft het VWO niet af te maken. Het is okay om naar de HAVO te gaan”. Hoe vaker ik het zei, hoe minder ze er voor openstond.
De eyeopener kwam toen ze begin dit schooljaar tegen me zei: “mama, ik wil dat je me laat. Dit is mijn proces”. Ze hield me keihard een spiegel voor. Ik hielp haar op een manier die niet hielp. Ik projecteerde mijn verhaal en mijn zorgen op haar. En daarmee deed ik onbewust wat ik niet wilde. Externe druk uitoefenen (tja, ook als coach kom ik soms nog vol in mijn oude patronen terecht).
En nadat we beide onze emoties hadden gedeeld kon ik tegen haar zeggen: “ik laat je, maar ik laat je niet los. Ik ben hier”. “Dat weet ik mama”, zei ze’.
En dus liet ik haar. Ik ging op mijn handen zitten, vertrouwende op een proces wat al lang in werking was, maar een ander tempo volgde dan het mijne. Het betekende dat ik mijn ongemak en onzekerheid te dragen had, zodat zij het op haar manier kon doen.
“Mama, ik kan na dit jaar toch ook naar het MBO?” Het leek zomaar een vraag tijdens het avondeten. “Ja, dat kan”, antwoorde ik. “Okay, dan weet ik dat dat ook een optie is mocht ik het jaar niet halen”. “Zeker”, zei ik en daar liet ik het maar even bij terwijl mijn hart een sprongetje maakte. Er is beweging, een nieuw zaadje gepland.
Dit zaadje kreeg meer vorm toen ze tijdens een open dag voelde: “Ik wil helemaal niet bezig zijn met theorie en beleid. Ik wil iets doen met mijn handen….”. Een paar weken later hakte ze de knoop door, schoorvoetend en bang voor de reacties van haar klasgenoten.
De aanmelding voor het MBO is ondertussen rond. Mijn dochter heeft weer kleur op haar gezicht. Ze lacht weer, spreekt weer af en heeft een baantje. Ze voelt weer ruimte. Er is zoveel meer in het leven dan school.
Robbert Dijkgraaf, dank voor het bespreekbaar maken van de weg van VWO naar MBO. Prestatiedruk en gaan voor het hoogst haalbare lijkt in de haarvaten van ons systeem te zitten. De vraag is wie hier uiteindelijk gelukkig van wordt. Mijn dochter en ik in ieder geval niet.
Ik ben vooral heel trots op mijn dochter. Op haar kracht, haar moed, haar eigenheid, haar hart, haar unieke zijn. Voor mij is ze geslaagd, geslaagd als mens!
#persoonlijkleiderschap #leiderschap #patronen #mbo #zorg #onderwijs
Ik las die ook. Wat een slechte coach ben je dan zeg.quote:Op zondag 28 april 2024 21:20 schreef Evangelion het volgende:
Ik wil niet haten op de beslissing van het meisje, maar dat dikgedrukte zegt een kind niet toch?En moeder is een coach, goh. #leiderschap
[..]
Misschien wil ze minder klanten?quote:Op zondag 28 april 2024 22:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik las die ook. Wat een slechte coach ben je dan zeg.
Wat doen we hier nog jongens?quote:Ga je nou alweer op vakantie?!’
Deze vraag komt me zo ontiegelijk de strot uit, hè...
Ja, ik ga op vakantie. Drie weken naar Cuba. En nee, niet “alweer”.
Het feit dat ik drie maanden op Tenerife heb gezeten waar de zon praktisch altijd schijnt, wil niet betekenen dat ik drie maanden uit m’n neus heb zitten vreten.
In die drie maanden heb ik keihard gewerkt om m’n onderneming als copywriter op poten te zetten. Dat dat in korte broek kon, wil niet zeggen dat ik vakantie heb gevierd.
Ging ik er na werktijd en in het weekend iets meer op uit? Jazeker. Dat is namelijk net iets lekkerder met 20 graden dan met -10.
Als er in Nederland een hittegolf overkomt en we massaal uit onze broek smelten en regelmatiger een terrasje pakken, wil dat toch ook niet betekenen dat heel Nederland vakantie heeft?
Ook als de zon schijnt, wordt er gewoon gewerkt. Het is pas een vakantie wanneer je laptop niet meegaat. En dat is nu niet “alweer”, maar “eindelijk” het geval.
En ik ga daar even héél goed van genieten, al vind ik het doodeng om voor het eerst als ondernemer op vakantie te gaan.
Einde rant. Bedankt voor het lezen.
Neem jij als ondernemer makkelijk vakantie?
#vakantie #digitalnomad #ondernemer #copywriter
💥 Oh, en check even mijn vakantie-actie in mijn uitgelichte posts. Wanneer je je vóór 1 juni aanmeldt voor de Pen & Pixels Postduif, maak je kans op een gratis 'Over mij'-pagina!
Juist niet. Deze keer gaat de laptop niet mee. Op Tenerife was het wel keihard werken. 3 maanden om precies te zijn.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 00:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat doen we hier nog jongens?
Kom op allemaal naar Cuba. Kei-hard-werken met je laptopje
Echt van dat typische domme overdreven LinkedIn geblaat. Met d’r hexa hond op haar beenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 00:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Schrijf dit gewoon lekker op in je dagboek.quote:Ik word met enige regelmaat benadeeld om mijn looks.
Met enige regelmaat bedoel ik dagelijks, en ik zeg benadeeld omdat het eigenlijk nog nooit in mijn voordeel heeft gewerkt.
Dan ben ik het rijkeluiskind.
Dan ben ik onprofessioneel.
Dan ben ik het knappe koppie.
Dan ben ik dom.
Ik ben misschien een hoop hè, maar ik ben tenminste niet nep (lekker puh!)
En nu weet ik dat mijn teksten niet altijd perfect geschreven zijn, MAAR DOM?! Ook rijkeluiskindjes hebben gevoelens! 😤
Het hoogtepunt was toch wel toen ik tijdens een “zakelijke” meet tegenover een man zat en lekker aan het ratelen was over mijn vak, hoe een samenwerking eruit zou komen te zien en wat ik allemaal voor hem kon betekenen.
Hij snoof even en begon te lachen, het voelde als uitlachen.
Het enige wat ik toen kreeg te horen, was:
“Met zo’n vrouw als jou wil ik toch niet samenwerken”.
Het was wel duidelijk met welke insteek ik was uitgenodigd.
Dit werd even later trouwens bevestigd tijdens zijn manier van handelen.
Zo enthousiast als ik aankwam, zo klein voelde ik me bij afsluit.
Naast dat je je niet serieus genomen voelt, galmen de bijtende woorden ook nog dagen na.
“Met zo’n vrouw als jou”.
Ik wil dan een hoop doen, maar ben niet mans genoeg om op te komen voor mijzelf op zulke momenten.
Ik word overrompeld met gedachten en gevoelens en begin aan alles waar ik zo hard voor heb gewerkt te twijfelen.
Natuurlijk zijn dit dingen waar ik vaak over na heb gedacht.
Dat is nou eenmaal het gevaar van jezelf op de kaart zetten.
Desalniettemin zou nooit iemand jou in zo’n nare positie mogen zetten.
Ondertussen weet ik beter en hebben we meer zelfvertrouwen.
Ik zet mijzelf zijn om in een kracht, en dat heeft een positief effect.
Door mijzelf te zijn trek ik ook mijn ideale klant aan, de leukste en liefste mensen die ook zichzelf zijn (ik wist wel dat het mogelijk was!).
Je kan je vast voorstellen dat daar de leukste samenwerkingen uit voortvloeien.
Mijn mindset veranderde langzaam en steeds vaker dacht ik: Als ik een ander kan accepteren zoals hij/zij is, waarom zouden ze dat dan niet bij mij kunnen?
Dus, hebben wij een afspraak staan:
WEES VOORBEREID.
Ik kom namelijk gewoon als wandelende-stickerboek en MakeUp doos gemixt in baggy kleding met gympen.
Maar, dit zegt niets over mijn talenten, professionaliteit en ga zo maar verder.
Don't judge a book by its cover, luitjes.
En weetje?
Ik hoop dat jij ook lekker als jezelf komt, dat zou ik namelijk erg waarderen 🩷🧡
Ps: Ik weet dat meer dan 60% van de ondernemers mannelijk is en dat een groot deel van dat aantal een vrouw nooit zo zouden benaderen.
Ik weet ook dat er vrouwen zijn die, net als ik, dit soort nare ervaringen moeten meemaken, maar laat dat je niet uit het veld slaan.
Ik weet dat er een kracht zit in jezelf zijn, you got this! 💪🏼
Nou, dat wat het wel weer voor zielige, inspirerende en motiverende berichten.
Wie heb er zin in een snoepie?! 🍭🍭🍭
Is dit artikeltje nu verdwenen van haar linkedin?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 13:43 schreef Ypmaha het volgende:
hier ook zo een:
[..]
Schrijf dit gewoon lekker op in je dagboek.
En volgens mij word ze echt niet alleen benadeeld om haar looks....
bij mij staat het er nogquote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is dit artikeltje nu verdwenen van haar linkedin?
Sorry dat ik er even in blijf hangen; heb hier eerder wat over gepost, maar die functies van de reageerders. Hehe. Ik noteer bijvoorbeeld:quote:Op zaterdag 4 mei 2024 13:43 schreef Ypmaha het volgende:
hier ook zo een:
[..]
Tering dit is het gejank wat je in de koffie keuvel hoek hoort op de huishoudbeurs. Of een jank rubriek in de Libellequote:Op zaterdag 4 mei 2024 13:43 schreef Ypmaha het volgende:
hier ook zo een:
[..]
Wat een ontiegelijk kut berichtquote:Op vrijdag 3 mei 2024 00:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik nog best wel respect kan hebben voor iemand die onderneemt. En zo veel kan overhouden daarvan dat ze dat gewoon op vakantie kan uitvoeren, dus inc de dure tickets en verblijfskosten.quote:Op zondag 5 mei 2024 10:53 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Wat een ontiegelijk kut berichtIk snap werkelijk niet hoe mensen het uit hun vingers krijgen maar ook in hun hoofd halen om hun hersenpoep op LinkIn uit te smeren.
quote:Waarom heb ik zoveel talent?
En waarom doe ik daar bewust geen reet mee?
Door een brede achtergrond heb ik m’n rugzak vol zitten met skills en vaardigheden. Dat is het effect van de lange weg op school met MAVO, MBO en HBO in mijn zak, denk ik. 😅
Maar dat betekent niet dat ik het ook allemaal doe voor klanten.
Ah joh, ken jij ook even een logootje maken?
Of met onze brochure meedenken?
Of aan onze SEO werken?
Alle uitingen van Virtuele Helden heb jij toch ook gemaakt?
Dat klopt. En ik kan het zeker voor je doen.
Maar ik doe het niet.
Van de week maakte iemand de opmerking: “Jij bent ondernemer, dus dan grijp je alle kansen op werk aan, toch?”.
Nee, zo werkt het niet.
Niet voor mij tenminste.
In 2017 heb ik mijn specialisme heel scherp gekozen:
Personal branding op LinkedIn.
Niet op Insta.
Niet op Facebook.
Niet voor bedrijfspagina's.
Niet op alle onderdelen van online marketing.
Geen corporate branding.
Geen videomarketing.
En geen ads.
Zo pak ik de focus op dat wat ik belangrijk vind. En daardoor trek ik de mensen aan die precies dat nodig hebben. En tegen al het andere zeg ik vriendelijk nee.
Zo groei jij van manusje van alles naar expert.
Vind jij het moeilijk om nee te verkopen?
quote:Fluisterend vroeg ik hem: 'Waar moet je eruit?'
Het was in een weekend. De eerste sprinter op weg naar Groningen.
Vanzelfsprekend kreeg ik nog geen reactie.
Mijn volgende poging was iets luider: 'Waar ga je naartoe?'
Nog steeds geen reactie.
Toen tikte ik achter tegen de stoel aan, steeds harder en harder.
En daar kwam beweging!
Snel liep ik om zodat ik hem kon zien (en hij mij).
'Naar Hoogeveen', murmelde hij.
'Heb je gedronken of gebruikt?' was mijn volgende vraag.
'Alleen alcohol, ik ben gestopt met de rest', zei hij.
'Daar ben ik trots op', zei ik.
Dat triggerde hem want zijn reactie kwam direct.
'Trots'? dat is nog nooit iemand op mij geweest.
Hij kwam omhoog en keek mij aan. 'Trots ja', zei ik 'stoppen met drugs is ontzettend dapper.'
We bleven aan de praat tot Hoogeveen. Hij vertelde over zijn jeugd én over zijn toekomst. Hij had mooie dromen!
Bij Hoogeveen gaf hij mij een hand. 'Mevrouw u weet niet hoe dankbaar ik u ben voor dit gesprek.'
'Bedankt dat jij je verhaal deelde' was mijn reactie.
'Je kan ontzettend trots zijn op jezelf', zei ik nogmaals.
Met een brede glimlach zwaaiden we naar elkaar toen de trein vertrok.
#ns #hoofdconducteur #verhaaluitdepraktijk #aandachtvoorelkaar #werkgeluk
P.s. voel je vrij om mij te volgen of om mij een connectieverzoek te sturen
quote:Omdenken......ik liep vanochtend door het kantoor van Ploegam wat nu wordt verbouwd. De schilder was de hal druk aan het witten, netjes alles afgeplakt en hij werkt super netjes. Ook had hij op de vloer geplakt "NAD". Ik liep er een paar keer langs en zei, joh "NAD" schrijf je met een T ipv D. Hij glimlachte....natuurlijk weet ik dat, ik doe dit al jaren zo. Nu praat iedereen over NAD en weten ze dat de muren NAT zijn en daardoor zijn de mensen alert en zo kreeg ik geen vingers op mijn verse muur. Ronduit briljant en ook gespiegeld worden in je eerste benadering of beeld van een persoon.
Omg ik was 5 jaar oud toen ik dit ontdektequote:Op dinsdag 7 mei 2024 01:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
My godquote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Konijnen uit het hok zien?
Genoeg inkijk in elk gevalquote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Verhaal niet gelezen, maar dat filmpje.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Verder snap ik de hele taal niet.quote:Moet je als werkgever een workation toejuichen?
Wij zien dat als volgt.
En met workation doel ik op de unieke mogelijkheid om voor een bepaalde periode plaats- en tijdsonafhankelijk te werken.
Vaak nog een controversieel onderwerp binnen bedrijven.
Volgens de ‘tegenstanders’ creëert het een afstand tussen het team en je verliest als werkgever de controle over het werk dat jouw medewerkers doen.
De hamvraag is in mijn ogen: versterkt de mogelijkheid voor een workation jouw bedrijfscultuur? En zo ja, kun je jouw bedrijfsprocessen daarop inrichten?
Als je 2 keer een dikke JA hebt, zou ik zeggen: let’s gho!
Dat is ook precies wat wij bij Ghostwriting Agency dachten toen we startten met onze agency. Het schrijven van de posts en het creëeren van engagement op LinkedIn kan in principe overal.
Ook kunnen wij ons maar al te goed voorstellen dat je met de zon op je knar barst van de inspiratie en creatieve ingevingen.
Voor ons dus alle reden om ons beleid en de interne processen daarop in te richten:
→ De communicatie met ons team en onze klanten doen we via Slack. Zo hebben we alle communicatie op 1 plek!
→ We bouwen een omgeving in Monday voor het uitvoeren en monitoren van al onze projecten. Op deze manier heeft elk teamlid real-time inzicht in de laatste status van onze projecten en de verschillende acties die we moeten oppakken
→ We werken in een Google Drive-omgeving, waardoor elke collega op elk moment de laatste bestanden heeft
Onze ervaringen so far?
→ De mogelijkheid om in het buitenland te werken draagt bij aan extra werkplezier, en daarmee de vermindering van stress
→ Het aanbieden van workations zorgt voor een grotere loyaliteit en enthousiasme onder werknemers
→ Het leidt tot meer creativiteit en inspiratie
Dat wilde ik natuurlijk zelf ook allemaal in levenden lijve ondervinden
Daarom werk ik de komende 2 weken samen met mijn vriendin vanuit het zonnige Málaga. Een win-win, want ons appartement is ‘toevallig’ 2 straten verwijderd van onze LinkedIn Ghostwriter Mart.
Vámonos!
Wat vind jij ervan?
Een vakantie waarop je werkt.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik geloof hier zo niet in.
Nu promoten ze dat elk bedrijf dit zou moeten doen. Hoe denk je dat een land functioneert als alle werkende café lattes zippen aan het strand?
[..]
Verder snap ik de hele taal niet.
Wat is een workstation?
Jij zit ook echt wel vastgeroest in je denkpatronen over de arbeidsmarkt he?quote:Op maandag 13 mei 2024 23:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Moet je met spoed naar de cardioloog. “Ja die zit ff in zijn workstatiom”
Oh je bent het niet eens?quote:Op maandag 13 mei 2024 23:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jij zit ook echt wel vastgeroest in je denkpatronen over de arbeidsmarkt he?
Als het uit kan, wat boeit jou het dan? En 60% van de mensen gaat het niet doen. Omdat het voor heel veel mensen niet kan.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oh je bent het niet eens?
Dat kan. Alleen vind ik het een soort van voorrecht om je in de situatie te bevinden waarop het kan dat je in een mooi land met 4 uurtjes per dag op je laptopje genoeg bijbrengt aan je vaderland om gebruik te mogen maken van alle faciliteiten.
Dat kan maar een klein percentage, nou vooruit.
Maar wat als 60% van de werkenden dat morgen besluit te doen?
Verder denk ik dat dit iets heel tijdelijks is wat nu even kan in deze tijd. Er komen wel weer andere tijden. Ik kies ervoor om niet lui, verwend te raken en ook als het niet hoeft extra uren steken in nuttige dingen, is het geen werk dan kan je wel een oudere helpen, misschien je ouders of een opa. Die worstelt met zijn gazonnetje. Gewoon eenvoudige dingen die maken dat een maatschappij werkt. Of een jeugdclub trainen, je laten zien bij een buurthuis die voor jongeren van alles regelt.
Ik praat niet over de arbeidsmarkt maar meer over de maatschappij als geheel.
Ik vind van die sneuneuzen die er dan met heel veel geslijm wat onder reageren vaak een stuk ergerquote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:16 schreef Feola het volgende:
[..]
Echt van dat typische domme overdreven LinkedIn geblaat. Met d’r hexa hond op haar been. Iemand met ontiegelijk veel aandachtstekort die de plank misslaat.
Idd. Deze lieden hebben blijkbaar een bedrijfje waarin het kan, en als een deel dan besluit om vanuit het buitenland te werken: je prima toch.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 06:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als het uit kan, wat boeit jou het dan? En 60% van de mensen gaat het niet doen. Omdat het voor heel veel mensen niet kan.
Ik zie mezelf dit ook nog wel eens doen. Twee weken opnemen, vier uur per dag werken en zo een maand van huis zijn.
Ik had er ook nooit van gehoord, tot ik het gisteren hier las. Nu wordt ik geheadhunt door een bedrijf dat dit op zijn website heeft staan:quote:Op maandag 13 mei 2024 23:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Verder snap ik de hele taal niet.
Wat is een workstation?
How about 'no'?quote:Wonen, werken en leren in Barcelona. Verhoog je werkgeluk met een betaalde workation. Een appartement met uitzicht op de Sagrada Familia, een zonnige werkplek en plezier maken met collega’s. En dat 4 weken lang! Klinkt dit als Spaanse muziek in je oren?
2 of 4 weken gun ik iedereen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:39 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ik had er ook nooit van gehoord, tot ik het gisteren hier las. Nu wordt ik geheadhunt door een bedrijf dat dit op zijn website heeft staan:
[..]
How about 'no'?
Dus jij koopt ook alleen Nederlandse producten?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
2 of 4 weken gun ik iedereen.
Maar die types willen er 8 maanden per jaar zitten.
What About spend it where you earn it?
Oh ik lees nu pas goedeen WORK-ATION
Dat zou wat zijn he, kun je een klomp en een harde worst halen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus jij koopt ook alleen Nederlandse producten?
Tsja, ik werk voor een soort internationaal bedrijf. Voor bedrijven uit het hele land. Leuk dat het voor jou zo werkt, maar zo werkt het niet voor iedereen. En daarom snap ik ook niet dat jij zo nodig wilt dat iedereen doet zoals jij het doet.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn he, kun je een klomp en een harde worst halen.
(De uitspraak is niet spend it where they make it)
Maar inderdaad, als ik een aannemer nodig ben, eentje uit het dorp. De TV haal ik ook om de hoek. Een van de LBS enz.
Die gunnen mij dan weer werk en zo ben ik beter uit.
Maakt toch niet uit waar je werkt? Maar waar je woont, waar je verdient en je geld uitgeeft. Dan hebben de mensen om je heen, de slager, de bakker, de aannemer, de winkel, enz ook recht van bestaan. En dat is wat het leven in een lang goed maakt. Wat ieder doet moet die zelf weten. Maar als mensen klagen van kutland en willen emigreren zien ze bovenstaande niet in. De ene hand wast de anderequote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja, ik werk voor een soort internationaal bedrijf. Voor bedrijven uit het hele land. Leuk dat het voor jou zo werkt, maar zo werkt het niet voor iedereen. En daarom snap ik ook niet dat jij zo nodig wilt dat iedereen doet zoals jij het doet.
Wat is dan het probleem met een paar weken/maanden in het buitenland, beetje genieten en daarna weer knappe spulletjes kopen bij de buurtwinkels?quote:
Ja, maar het ene sluit het andere niet uit.quote:Maar waar je woont, waar je verdient en je geld uitgeeft. Dan hebben de mensen om je heen, de slager, de bakker, de aannemer, de winkel, enz ook recht van bestaan. En dat is wat het leven in een lang goed maakt. Wat ieder doet moet die zelf weten. Maar als mensen klagen van kutland en willen emigreren zien ze bovenstaande niet in. De ene hand wast de andere
quote:Stop met het dragen van die zonnebril ❌️
De zon schijnt en massaal als er ook maar een beetje zon schijnt zie ik iedereen met een zonnebril.
Vooral in het verkeer. Veiligheid voorop natuurlijk, want als de zon verblindend werkt kan een zonnebril prima (even) helpen.
Maar juist dat zonlicht hebben wij nodig. Het is de bron van ons bestaan, het geeft ons energie en helpt ons organisme bij belangrijke processen.
Door langdurig een zonnebril op te doen houd je je systeem voor de gek.
Je hormoonhuishouding raakt in de war (denk o.a. aan de belangrijke neurotransmitters serotonine en dopamine).
Je zult sneller verbranden en je weerstand zal lager blijven.
Ik vermijd een zonnebril, alleen als deze voor mijn en een ander zijn veiligheid noodzakelijk is (in het verkeer bijvoorbeeld).
Zelfs "sungazen" is gezond voor je (niet te lang) en nee dat is geen complot. Je pijnappelklier reinigt en heelt, je cellen hebben zonlicht nodig.
Er is niets helender en gezonder dan zon. Daar kan geen supplement of andere tool tegenop.
Als je te lang blootgesteld wordt aan de zon, is het wel handig een NATUURLIJKE zonnebrandolie te gebruiken.
Maar het beste is de blootstelling opbouwen, waardoor jouw lichaam zelf heel goed weet wat het moet doen en een beschermingslaag kan opbouwen.
Zonder troep en zonder hulpmiddelen.
Ik zou zeggen: haal je voordeel eruit 😉
Een fijne, zonnige dag 🌟
RdH 🙏🕊
www.hqlifecoaching.nl
quote:Even een medeling voor alle aanvallers/negatievelingen.
Je kan op de persoon spelen, je mag me aanvallen, je mag vinden wat je wilt, letterlijk, I don't care. Het geeft aan waar "jij" zelf staat.
Mijn bron is mijn leven, een gezonde (holistische) leefstijl, diverse opleidingen, (zelf)onderzoek, cursussen, en een gezond verstand en weten. Mijn bron is de natuur, waar alles vandaan komt.
Direct tegen de mainstream overtuigingen, beweringen en protocollen in. Negatieve aandacht is ook aandacht 😊
Het zaadje is geplant. En wat je ervan vind en ermee doet is volledig aan jou 🌟
Geniet vooral van de zon 😉
Gevolgd door een foto van zichzelf.....quote:The Power of Integrity and Uniqueness
Being integer and unique defines an individual's character and sets an example for others. In a world that promotes conformity, staying true to oneself requires courage and a strong sense of identity.
Uniqueness
Embracing your uniqueness means celebrating the qualities that make you different. Every person is a mix of experiences, talents, and perspectives. By nurturing these traits, you add distinct value to the world, inspiring and enriching others.
Integrity
Integrity is crucial for meaningful relationships and personal growth. It involves being truthful with others and oneself, fostering trust and genuine connections. While it requires vulnerability, honesty builds a foundation for understanding and acceptance.
Inspiring Others
When you combine uniqueness with integrity, you become a role model. Your authenticity encourages others to embrace their individuality and speak their truth. For example, someone pursuing an unconventional career with passion and integrity can inspire others to follow their dreams, free from societal expectations.
In essence, being integer and unique benefits not only yourself but the world, promoting authenticity and true fulfillment.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |