Geen enkele keuze dan te radicaliseren en met het zwaard te vechten tegen de grote bezetter, niet dan?quote:Op maandag 23 oktober 2023 13:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Ook dat is te kort door de bocht ja. In hoeverre heb je een vrije keuze wanneer je keuzes zo gelimiteerd zijn (en ook nog eens komen met een boel indoctrinatie en druk door een gewapende organisatie)
En ook je tanden.quote:Op maandag 23 oktober 2023 12:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Coca Cola verwijderd zelfs roest, zo krachtig is het.
Er zijn inderdaad meerdere plekken overwogen. Maar in al deze plekken woonden mensen, dat geldt dus niet alleen voor het gebied dat nu Isral is. En daar woonden trouwens Arabieren, Joden en nog wat andere minderheden zoals Bedoeenen en Druze. Dat is dus iets heel anders dan wat jij stelde in je vorige post.quote:Op maandag 23 oktober 2023 13:17 schreef Nexum het volgende:
[..]
In 1897 in Basel werd al uitgesproken dat de joodse staat in Palestina gesticht moest worden. Ze hebben Oeganda en Argentini ook overwogen maar omdat wegens de heilige plekken in Jeruzalem en omstreken kozen ze voor Palestina.
Hoe denk jij dat deze discussies plaatsvonden dan? Ze wisten toch overduidelijk dat Palestina al bewoond werd? De grootste discussies die in het begin van het zionistisch congress plaatsvonden was wat er moest gebeuren met de mensen die daar al woonden.
Zij wisten dat ze geen joodse staat konden creeren zonder een merendeel van de inheemse bevolking weg te drijven
Bron: decolonizepalestine.comquote:Op maandag 23 oktober 2023 13:21 schreef Nexum het volgende:
@:HowardRoark hier is wat Herzl en Jabotinsky in 1902 en 1925 respectievelijk schreven:
Herzl die beargumenteert dat Engeland het belang van koloniale expansie moet erkennen:
[..]
Jabotinsky in 1925:
[..]
dat lijkt me een verzonnen verhaal want die filmpjes waren er op de eerste dag gewoon alquote:
quote:Op maandag 23 oktober 2023 13:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn geen pogingen ondernomen om het gebied etnisch te zuiveren.
Thx4info. Wanneer Hamas daar terplaatse terugvecht is er wmb ook geen reden om erg terughoudend te zijn.quote:Op maandag 23 oktober 2023 10:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
... [knip]
Beperkte Isralische inval in Gazastrook, Hamas vocht terug
....
Het ging nogal op en neer, dus tsja inzoomen op n event is nogal dom.quote:Op maandag 23 oktober 2023 14:02 schreef Nexum het volgende:
[..]![]()
https://en.wikipedia.org/wiki/Deir_Yassin_massacre
Nee joh, paramilitaire groepen vermoorden even 107 Palestijnse dorpelingen waaronder kinderen. En de Haganah zegt doodleuk ''oh ja nee... dat mag eigenlijk niet.'' om vervolgens de IDF doodleuk weer in oktober 1948 hetzelfde te laten doen in Al-Dawayima.
Maar nee hoor, in de verklaring staat dat iedereen in Isral vreedzaam naast elkaar mag leven, dus we nemen maar gewoon aan dat dat zo is. We nemen maar gewoon aan dat de zionistische beweging het echt niet erg vonden om naast de inheemse Palestijnse bevolking te leven.
https://en.wikipedia.org/wiki/Deir_Yassin_massacrequote:Four days after the Deir Yassin massacre, on April 13, a reprisal attack on the Hadassah medical convoy in Jerusalem ended in a massacre killing 78 Jews, most of whom were the medical staff.[12][13] Archival material in Israeli military deposits documenting the massacre remain classified.
Vergeet ook niet de hebron massacrequote:Op maandag 23 oktober 2023 14:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het ging nogal op en neer, dus tsja inzoomen op n event is nogal dom.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_massacres_in_Israel
https://en.wikipedia.org/(...)e_1948_Palestine_war
[..]
Verkeerde link gezet: aangepast naar de massacres in mandatory Palestine.quote:Op maandag 23 oktober 2023 14:14 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Vergeet ook niet de hebron massacre
https://en.m.wikipedia.org/wiki/1929_Hebron_massacre
Moslims hebben de kunst om wat andere moslims verkeerd doen gewoon compleet te negeren.quote:Op maandag 23 oktober 2023 14:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het ging nogal op en neer, dus tsja inzoomen op n event is nogal dom.
https://en.wikipedia.org/(...)_Mandatory_Palestine
https://en.wikipedia.org/(...)e_1948_Palestine_war
[..]
De eerste dagen inderdaad wel.quote:Op maandag 23 oktober 2023 13:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat lijkt me een verzonnen verhaal want die filmpjes waren er op de eerste dag gewoon al
net ging het nog over de dag van de aanslagen zelfquote:Op maandag 23 oktober 2023 14:20 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
De eerste dagen inderdaad wel.
Maar leg het de Palestina-aanhangers nu voor en dan krijg je gewoon het verhaal weer dat de gemiddelde Palestijn geen Hamas-aanhanger is en gewoon een vreedzaam bestaan wil...
Ja weer zo een kansloze tweet van een of andere nobody.quote:Op maandag 23 oktober 2023 13:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het blijft onduidelijk waar de genocide zich zou bevinden.
quote:
quote:
quote:
Mededogen met andersdenkenden en ongelovigen moet de Islam nog eventjes een paar jaartjes aan werken.quote:Op maandag 23 oktober 2023 14:50 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Uhu, daarom zag ik tienduizenden Euromoslims de straat op gaan toen een stel jihadisten een redactie afslachtte. Of toen een leraar werd onthoofd.
Ik trek dat heel slecht, dat selectieve gebruik van vvmu, en dus ook de klacht dat een ander dat doet.quote:Op maandag 23 oktober 2023 14:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Mededogen met andersdenkenden en ongelovigen moet de Islam nog eventjes een paar jaartjes aan werken.
Ik trek het ook slecht als opgefokte mannetjes de buren vermoorden om zich vervolgens snel te verschuilen achter kinderwagens.quote:Op maandag 23 oktober 2023 14:56 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik trek dat heel slecht, dat selectieve gebruik van vvmu, en dus ook de klacht dat een ander dat doet.
Arabs being hypocrite. What else is newquote:Op maandag 23 oktober 2023 14:56 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik trek dat heel slecht, dat selectieve gebruik van vvmu, en dus ook de klacht dat een ander dat doet.
Op zich beschaafd en netjes dat Isral dit alleen aan een klein select groepje journalisten laat zien, ze zouden dit ook lomp over de wereld uit kunnen storten in de hoop op wat meer steun.quote:Op maandag 23 oktober 2023 15:15 schreef Perrin het volgende:
Een draadje met gruweldaden van die Hamas-terroristen:
[ twitter ]
Hopelijk roeit Isral die lui echt met wortel en tak uit, wat een duivels zijn dat. Pure kwaadaardigheid.
Edit: was van 13 oktober, niet van vandaagquote:Op maandag 23 oktober 2023 15:15 schreef Perrin het volgende:
Een draadje met gruweldaden van die Hamas-terroristen:
[ twitter ]
Hopelijk roeit Israël die lui echt met wortel en tak uit, wat een duivels zijn dat. Pure kwaadaardigheid.
Paywallquote:Op maandag 23 oktober 2023 15:21 schreef KoosVogels het volgende:
[ twitter ]
Netanyahu krijgt er flink van langs in Haaretz. Stevige woorden van deze columnist.
Dat Bibi nog niet permanent is afgevoerd naar het verzorgingstehuis geeft te denken over de zwakke politieke staat van Isral momenteel.quote:Op maandag 23 oktober 2023 15:21 schreef KoosVogels het volgende:
[ twitter ]
Netanyahu krijgt er flink van langs in Haaretz. Stevige woorden van deze columnist.
Het is een slang. Alles meegewogen neig ik ernaar te geloven dat ie de aanval op 7 okt zag aankomen, en heeft laten gebeuren.quote:Op maandag 23 oktober 2023 15:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat Bibi nog niet permanent is afgevoerd naar het verzorgingstehuis geeft te denken over de zwakke politieke staat van Isral momenteel.
Bronquote:The international spokesperson of the Israel Defense Forces says ground troops will "probably" invade Gaza unless Hamas "surrenders unconditionally".
Lieutenant Colonel Jonathan Conricus did not answer why a ground invasion has been delayed despite days of speculation, instead saying Israeli forces will "dismantle Hamas totally".
"If Hamas were to come out of their hiding places that they hide underneath the Israeli civilians, which is what they're doing now, return our hostages — all 212 of them — and surrender unconditionally, then the war would end," the spokesperson said.
"If they won't, we will probably have to go in and get it done."
Lt. Col. Conricus said people "should take sides... according to your own morals".
"If you want to be on the side of the terrorists or on the side of Israel, that is your choice," he said.
He also answered questions addressing the dire humanitarian situation in Gaza.
Niks is menselijk dan bewust of onbewust de oogkleppen op te zetten voor informatie die je niet in uitkomt, afkomstig van mensen die je ziet als vijandig. Zeker als het ook nog eens gaat over mensen die je ziet als minderwaardig. Ik denk niet dat hij dit op deze schaal zag aankomen. Als je mij de dag ervoor had gezegd dat het IDF militair verslagen ging worden door gasten op een paraglider had ik ook gelachen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 15:40 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het is een slang. Alles meegewogen neig ik ernaar te geloven dat ie de aanval op 7 okt zag aankomen, en heeft laten gebeuren.
Nee, in tegenstelling tot hamas tuig dat moordt voor waanzinnig sadistische genoegens.quote:Op maandag 23 oktober 2023 15:42 schreef Akathisia het volgende:
"probably"? Ze hebben er echt geen zin in, h?
Complotwappie gespotquote:Op maandag 23 oktober 2023 15:40 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het is een slang. Alles meegewogen neig ik ernaar te geloven dat ie de aanval op 7 okt zag aankomen, en heeft laten gebeuren.
Mooi stukje media offensief van de Israli’s om even duidelijk te maken waar “de andere kant “ nou eigenlijk voor staat.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |