Ja, tragische omstandigheden.quote:Op zondag 22 oktober 2023 13:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Volgens mij was het verhaal erachter ook dat er voor een familielid gezorgd moest worden dus ja...
Eens, gelukkig is er steeds meer aandacht voorquote:Op zondag 22 oktober 2023 13:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
terecht, echter die 50 is wel weinig.....
Nee, ik heb het niet over dat zelfgefabriceerd tekeningetje van je.quote:Op zondag 22 oktober 2023 12:39 schreef Salina het volgende:
[..]
Deze bedoel je?
[ afbeelding ]
[..]
Nou ja, dat archiveren doe je eigenlijk zelf. Door berichtjes hier te plaatsen op FOK! Alles wordt automatisch gearchiveerd via Mycroft.
Je mag jezelf bedanken dus.
[..]
Stukje zelfkennis?
[ afbeelding ]
ik ben benieuwd hoeveel van die 50 ook daadwerkelijk blijvend is, want er zullen uiteraard allerlei rechtzaken om komen die geheel betaald worden door de nederlandse staat.quote:Op zondag 22 oktober 2023 13:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eens, gelukkig is er steeds meer aandacht voor
ah vandaar dat ik die filmpjes niet krijg, je hebt mij op negeer gezet....quote:Op zondag 22 oktober 2023 13:51 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Nee, ik heb het niet over dat zelfgefabriceerd tekeningetje van je.
Nee, blijkbaar heb je een klad waarin je de quotes opslaat. Alsof dat niet levenloos genoeg is gebruik je het ook niet eens tegen jezelf.
Weer een nee. Heb gewoon hetgeen overgenomen wat KoningWouter schreef. Het woordje mauw kwam van hem af.
Het is al wel weer genoeg geweest met inhoudsloze persoonlijke aanvallen. Vanaf nu jij ook op negeer.
Dan blijft het nog steeds stom. Het is veel effectiever om geld te sturen. Voor de prijs van een enkeltje kun je daar echt wel minimaal een maand hulp inhuren. Mogelijk nog wel meer.quote:Op zondag 22 oktober 2023 13:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Volgens mij was het verhaal erachter ook dat er voor een familielid gezorgd moest worden dus ja...
als ik zou moeten vluchten dan neem ik mijn familie mee of neem voorgoed afscheid. De reden is dat ik dan niet meer terug kan komen want ik loop er gevaar.quote:Op zondag 22 oktober 2023 13:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
quote:Op zondag 22 oktober 2023 13:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat las je toch in dat krantenartikel van de NRC.
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20231018
quote:Het ministerie van Buitenlandse Zaken wijst er op dat Gaza ook vr de aanval van Hamas al ‘rood gebied’ was, wat wil zeggen dat het alle reizen naar de strook ontraadt en aangeeft vermoedelijk geen consulaire bijstand te kunnen verlenen (zie kader). Maar dat het ‘code Rood’ was, was Abed niet bekend. „Als we dat hadden geweten, waren we natuurlijk niet gegaan. Maar wij gingen af op wat we wisten. Het was toch geen oorlog? En ik ga al bijna nooit naar Gaza. Dit was mijn kans om mijn familie weer te kunnen zien. We hadden zin in goede dingen. Een bruiloft!”
van de ontvoerde Amelia?quote:Op zondag 22 oktober 2023 13:57 schreef Rupibma het volgende:
Reed net langs zo een bord van het Cidi. Dacht srs dat het fakenews was, maar ze staan er.
das niet zo slim van abedquote:
ah het grote ontken kermis rondje is weer begonnen. Natuurlijk wist Abed dit wel, maar dat kan hij niet zeggen, want dan ligt het aan hem, en dat kan natuurlijk niet.quote:Op zondag 22 oktober 2023 13:57 schreef arj1o1 het volgende:
Maar dat het ‘code Rood’ was, was Abed niet bekend. „Als we dat hadden geweten, waren we natuurlijk niet gegaan.
Veel vluchtelingen zijn dat ook. Dat weten we allemaal. Die komen hier voor een beter leven.quote:Op zondag 22 oktober 2023 13:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
of het fraudeurs zijn is mijn punt niet. Je vlucht ergens vandaag omdat het onveilig is. Noemt dit als reden om ergens anders te mogen wonen, en zogauw dat rond is ga je terug voor familiebezoek. Dat gaat er bij mij niet in. Dan ben je een oplichter.
Je wil niet weten hoe dom mensen kunnen zijn.quote:Op zondag 22 oktober 2023 13:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ah het grote ontken kermis rondje is weer begonnen. Natuurlijk wist Abed dit wel, maar dat kan hij niet zeggen, want dan ligt het aan hem, en dat kan natuurlijk niet.
Misschien hebben ze dat ook gedaan en wilden ze afscheid nemen. Dat gaat natuurlijk niet via Western Union.quote:Op zondag 22 oktober 2023 13:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dan blijft het nog steeds stom. Het is veel effectiever om geld te sturen. Voor de prijs van een enkeltje kun je daar echt wel minimaal een maand hulp inhuren. Mogelijk nog wel meer.
Lijkt me een heel stuk logischer dan je leven en mogelijk inkomen op het spel te zetten. Met als resultaat dat je niks meer kunt doen.
Daarom ben je ook vluchteling, maar ga dan weer terug zogauw het kan om je te herenigen met je familie.quote:
en hoe mensen zich dom kunnen voordoen, hopend dat een naieveling het gelooft.quote:Op zondag 22 oktober 2023 14:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoe dom mensen kunnen zijn.
Ze vluchten dus niet voor gevaar bedoel ik.quote:Op zondag 22 oktober 2023 14:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Daarom ben je ook vluchteling, maar ga dan weer terug zogauw het kan om je te herenigen met je familie.
Zo h 1 semi kritisch artikel van 5 jaar geleden. Zonder opvolging ooit.quote:Op zondag 22 oktober 2023 13:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Onzin
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)akantievluchtelingen
dat kan niet, want vluchten doe je altijd voor gevaar.quote:Op zondag 22 oktober 2023 14:01 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ze vluchten dus niet voor gevaar bedoel ik.
Ok Sjoerd.quote:Op zondag 22 oktober 2023 14:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat kan niet, want vluchten doe je altijd voor gevaar.
Ja, daarom proberen ze als allereerste dit land om te bouwen tot precies hetzelfde shithole als waar ze vandaan "gevlucht" zijnquote:Op zondag 22 oktober 2023 13:59 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Veel vluchtelingen zijn dat ook. Dat weten we allemaal. Die komen hier voor een beter leven.
lijkt me vergezochtquote:Op zondag 22 oktober 2023 13:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ah het grote ontken kermis rondje is weer begonnen. Natuurlijk wist Abed dit wel, maar dat kan hij niet zeggen, want dan ligt het aan hem, en dat kan natuurlijk niet.
Welnee.quote:Op zondag 22 oktober 2023 14:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat kan niet, want vluchten doe je altijd voor gevaar.
ik snap de verwarring, maar het is Sjorsquote:
Hey ik moet ze ook niet. Die dus voor geluk komen. Bouw je land op.quote:Op zondag 22 oktober 2023 14:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, daarom proberen ze als allereerste dit land om te bouwen tot precies hetzelfde shithole als waar ze vandaan "gevlucht" zijn.
Dat geneuzel kennen we inmiddels ook al decennia, zie de straten over heel europa.
Beter leven my ass.
Geld sturen ook niet overigens.quote:Op zondag 22 oktober 2023 14:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Misschien hebben ze dat ook gedaan en wilden ze afscheid nemen. Dat gaat natuurlijk niet via Western Union.
OK, fair enough dan.quote:Op zondag 22 oktober 2023 14:03 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Hey ik moet ze ook niet. Die dus voor geluk komen. Bouw je land op.
Ja, op familiebezoek kan, maar als ze zich hier misdragen of asiel afgewezen en wij willen ze terugsturen, dan 'nemen ze ze niet terug'.quote:Op zondag 22 oktober 2023 13:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nou ja, als je uit dat gebied gevlucht bent omdat het onveilig is heb je er nog wel familie wonen. Zogauw je mag blijven in NL kan je daar gewoon op familiebezoek gaan.
Dat is normaal, mag en niemand klaagt daarover in NL.
quote:Op zondag 22 oktober 2023 14:03 schreef Ebinas het volgende:
Nu.nl:nhttps://www.nu.nl/buitenl(...)naar-gazastrook.html
Tweede hulpkonvooi richting Gaza
Egypte heeft vandaag voor de tweede dag op rij de grensovergang bij Rafah kort geopend. Dit keer werden zeventien vrachtwagens met humanitaire hulpgoederen doorgelaten, meldt persbureau Reuters.
Voor de huidige escalatie van het geweld in de Gazastrook, werden er dagelijks een paar honderd vrachtwagens met hulpgoederen toegelaten tot de Gazastrook. Volgens de Verenigde Naties zijn er minstens honderd vrachtwagens met hulpgoederen per dag nodig voor de ruim 2 miljoen inwoners van de Gazastrook.
Goede zaak wel dat steeds meer nieuwsbronnen dit zo aanduidenquote:Door Hamas gecontroleerd ministerie van Volksgezondheid meldt nieuw slachtofferaantal
Ja dat ook. Maar serieus Neanderthal level dom bestaat ook hoor. Van die mensen die in Afghanistan met vakantie gaan omdat de mensen zo aardig zijn. Alsof er geen Talib zijn.quote:Op zondag 22 oktober 2023 14:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
en hoe mensen zich dom kunnen voordoen, hopend dat een naieveling het gelooft.
Ja, ze waren er al een maand en het kon wel een jaar duren. Maar toen brak de pleuris uit en ging het ineens een stuk beter met oma.quote:Op zondag 22 oktober 2023 13:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
oh vast, er is geen ondergrens aan domheid.quote:Op zondag 22 oktober 2023 14:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja dat ook. Maar serieus Neanderthal level dom bestaat ook hoor. Van die mensen die in Afghanistan met vakantie gaan omdat de mensen zo aardig zijn. Alsof er geen Talib zijn.
Staan ze in Turkije ook dan?quote:Op zondag 22 oktober 2023 13:57 schreef Rupibma het volgende:
Reed net langs zo een bord van het Cidi. Dacht srs dat het fakenews was, maar ze staan er.
quote:Op beelden die rondgaan op sociale media is de familie van het slachtoffer rouwend te zien. Ashqar is de moeder van de 16-jarige Mohammed uit Doorn, die de afgelopen weken via een videoverbinding enkele keren zijn verhaal heeft gedaan bij de NOS, zoals in het NOS Jeugdjournaal.
De vrouw was nog voor het uitbreken van de oorlog met haar familie afgereisd naar de Gazastrook, om familie ter plaatse te bezoeken. Na het begin van de bombardementen had ze meerdere pogingen ondernomen om het gebied te verlaten via de Rafah-grensovergang met Egypte, maar die zijn mislukt.
Ik geloof dat de Volkskrant het zelfs had over Hamas Persbureau of zo. In ieder geval niet meer ministerie van volksgezondheid van Gaza.quote:Op zondag 22 oktober 2023 14:05 schreef Caland het volgende:
[..]
[..]
Goede zaak wel dat steeds meer nieuwsbronnen dit zo aanduiden
Nee hier hingen de vlaggen halfstok voor de 500 burgerdoden van het Isralische bombardement op dat ziekenhuis.quote:
Oh het nieuw dat het hamas zelf was is nog niet gearriveerd bij jullie?quote:Op zondag 22 oktober 2023 14:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee hier hingen de vlaggen halfstok voor de 500 burgerdoden van het Isralische bombardement op dat ziekenhuis.
Effectief gebeurt er natuurlijk gewoon niks. Nederland is niet eens in staat mensen uit te zetten die hier in eerste instantie al geen recht hadden op verblijfquote:Op zondag 22 oktober 2023 13:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eens, gelukkig is er steeds meer aandacht voor
lolquote:Op zondag 22 oktober 2023 14:09 schreef Werkperd het volgende:
Een mooie foto van Turkse soldaten tijdens Afrin overwinning die achteraf bewerkt is met Masjid Al-Aqsa (Dome of the Rock) op de achtergrond ging viraal rond nadat Devlet Bahceli een waarschuw gaf aan Israel:
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Dat verhaal hangen ze wel op, hoor!quote:Op zondag 22 oktober 2023 14:01 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ze vluchten dus niet voor gevaar bedoel ik.
Je weet in elk geval zeker dat deze mensen niet op de hoogte waren van de plannen van Hamas. Echte burgers dus.quote:Op zondag 22 oktober 2023 14:07 schreef sp3c het volgende:
naja in all fairness
de Israelische regering dacht 6 oktober ook dat het veilig was
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |