In het licht van die tijd gezien, akkoord.quote:Op zondag 22 oktober 2023 12:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
in die tijd was het land rechtmatig van jou als je andere eraf kon schoppen met geweld. Dat lukte ze, dus dan is het rechtmatig.
30 doden maar gelukkig geen gewondenquote:Op zondag 22 oktober 2023 12:28 schreef Slayage het volgende:
Waar Israël nu twee weken mee bezig is heeft net zo weinig met zelfverdediging te maken als het uitmoorden van hele families door Hamas met zelfverdediging te maken had.
[ twitter ]
Het rode reisadvies gold niet voor haar. Iets met billen branden en op de blaren zitten.quote:Op zondag 22 oktober 2023 12:20 schreef Momo het volgende:
In de Gazastrook is gisteravond een 33-jarige vrouw uit Nederland om het leven gekomen. Dat bevestigt het ministerie van Buitenlandse Zaken na berichtgeving door de NOS. 'Zij was een van de personen in Gaza met wie Buitenlandse Zaken in contact stond', luidt het in een verklaring aan deze nieuwssite.
Het ministerie vernam van de familie van de vrouw in Gaza over haar dood. 'We staan haar naasten bij in deze zware tijd.' Buitenlandse Zaken kan geen uitspraken doen over de toedracht 'omdat we daarover op dit moment geen bevestigde of verifieerbare informatie hebben.'
AD liveblog
dat hoeft ze niet meerquote:Op zondag 22 oktober 2023 12:32 schreef maan_man het volgende:
[..]
Het rode reisadvies gold niet voor haar. Iets met billen branden en op de blaren zitten.
eerlijk gezegd zou ik nu in gaza liever dood zijn dan gewond zijn.quote:Op zondag 22 oktober 2023 12:32 schreef matthijst het volgende:
[..]
30 doden maar gelukkig geen gewonden
Wat een kut opmerking.quote:Op zondag 22 oktober 2023 12:32 schreef maan_man het volgende:
[..]
Het rode reisadvies gold niet voor haar. Iets met billen branden en op de blaren zitten.
Dus geen Nederlandse vrouw, anders was dat wel gezegd. Ben ik wel benieuwd waarom ze in Nederland verbleef en waarom ze in Gaza was?quote:Op zondag 22 oktober 2023 12:20 schreef Momo het volgende:
In de Gazastrook is gisteravond een 33-jarige vrouw uit Nederland om het leven gekomen. Dat bevestigt het ministerie van Buitenlandse Zaken na berichtgeving door de NOS. 'Zij was een van de personen in Gaza met wie Buitenlandse Zaken in contact stond', luidt het in een verklaring aan deze nieuwssite.
Het ministerie vernam van de familie van de vrouw in Gaza over haar dood. 'We staan haar naasten bij in deze zware tijd.' Buitenlandse Zaken kan geen uitspraken doen over de toedracht 'omdat we daarover op dit moment geen bevestigde of verifieerbare informatie hebben.'
AD liveblog
voor die tijd ware het de grieken, asyriers en babyloniers. Daarvoor waren er geen staten maar groepen die iets te zeggen hadden over een enkele stad waarin ze koning waren.quote:Op zondag 22 oktober 2023 12:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, en daarvoor waren die gebieden weer in handen van andere staten, dus geen idee wat nou oorspronkelijk het punt is
Vind ik wel een beetje makkelijk. Aangekomen voordat Hamas hun aanval begon op 7 oktober (grenzen zijn sinds toen dicht). Die had ook niet kunnen weten dat het zo uit de hand zou lopen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 12:32 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ken jij deze familie? Ik niet. Misschien onschuldig, misschien zit een deel in de hamastop, misschien werden er vanaf het perceel raketten afgevuurd,...quote:Op zondag 22 oktober 2023 12:28 schreef Slayage het volgende:
Waar Israël nu twee weken mee bezig is heeft net zo weinig met zelfverdediging te maken als het uitmoorden van hele families door Hamas met zelfverdediging te maken had.
[ twitter ]
Russische inflatie is die in de VS en EU allang voorbij. Zelfs in de officiële Russische cijfers, dan weten we dat het werkelijke percentage ook nog wel een stuk hoger ligt. Zelfs Poetin heeft aangegeven dat het bedrijfsleven van de enorme inflatie flinke hinder ondervindt. Lul gewoon niet zo.quote:Op zondag 22 oktober 2023 12:29 schreef Werkperd het volgende:
[..]
De Russische inflatie is anders niet zo hoog als hier. Ze zijn niet afhankelijk van buitenlandse energie. Dat scheelt al veel. Daarnaast zijn er tussen diverse landen akkoorden gesloten over handel in eigen valuta. Die ¤ en $ raakt ze dus niet.
Ik zie dat alleen gebeuren als het escaleert naar een grootschalig regionaal conflict en die mogelijkheid is groot.
ik vermoed gevlucht vanwege veiligheid en teruggegaan vanwege familiebezoek.quote:Op zondag 22 oktober 2023 12:35 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dus geen Nederlandse vrouw, anders was dat wel gezegd. Ben ik wel benieuwd waarom ze in Nederland verbleef en waarom ze in Gaza was?
Als China de kans schoon ziet om Taiwan binnen te vallen dan liggen de zaken weer wat anders denk ik.quote:Op zondag 22 oktober 2023 12:31 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat het escaleert naar een regionaal conflict daar ben ik ook bang voor, maar een wereldoorlog is wel even een stapje verder.
quote:Op zondag 22 oktober 2023 12:35 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dus geen Nederlandse vrouw, anders was dat wel gezegd. Ben ik wel benieuwd waarom ze in Nederland verbleef en waarom ze in Gaza was?
Dat zou voor nu wel een hele praktische oplossing zijn in Gaza. Niet erg menselijk, wel praktischquote:Op zondag 22 oktober 2023 12:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
in die tijd was het land rechtmatig van jou als je andere eraf kon schoppen met geweld. Dat lukte ze, dus dan is het rechtmatig.
Onder anderen inderdaad. En allemaal met hun eigen, uitgebreide beschavingenquote:Op zondag 22 oktober 2023 12:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
voor die tijd ware het de grieken, asyriers en babyloniers. Daarvoor waren er geen staten maar groepen die iets te zeggen hadden over een enkele stad waarin ze koning waren.
Deze bedoel je?quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:49 schreef Werkperd het volgende:
Israël heeft geen plannen. Die hebben ze wel maar ze missen heel veel informatie waarover Hamas daadwerkelijk toe in staat is. Ze beschikken niet eens over de schetsen van Hamas tunnels. Een falende grondoffensief kan leiden naar het einde van Israel. Ze kunnen meer verliezen dan winnen.
Nou ja, dat archiveren doe je eigenlijk zelf. Door berichtjes hier te plaatsen op FOK! Alles wordt automatisch gearchiveerd via Mycroft.quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:50 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Haha mooi man dat er mensen zijn die mijn quotes archiveren. Misschien leren ze nog wat.
Stukje zelfkennis?quote:
dat gebeurt nog steeds hoor...quote:Op zondag 22 oktober 2023 12:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat zou voor nu wel een hele praktische oplossing zijn in Gaza. Niet erg menselijk, wel praktisch
Is het AD nou inaccuraat of de minister?quote:
Wat denk je zelfquote:Op zondag 22 oktober 2023 12:39 schreef nixxx het volgende:
[..]
Is het AD nou inaccuraat of de minister?
Yup daar ben ik het helemaal mee eens. Maar spreken we dan al over een wereldoorlog als China Taiwan pakt en de VS kan niet helpen?quote:Op zondag 22 oktober 2023 12:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als China de kans schoon ziet om Taiwan binnen te vallen dan liggen de zaken weer wat anders denk ik.
In China gaat het niet lekker, maar dan is juist oorlog voeren een prima afleiding. Amerika is druk in Oekraïne en in het Midden-Oosten dus een betere gelegenheid gaat er niet snel komen.
Het reisadvies voor Gaza is niet dagen, weken of maanden rood, maar al jaren. Lijkt mij sterk dat ze in die jaren niet weg kon komen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 12:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat een kut opmerking.
Je weet toch helemaal niks, hoe lang ze er al was en waarom. Misschien kon ze niet eerder wegkomen, enz.
Zoals ik hier boven al zei. Het reisadvies is al jaren rood. De datum van 7 oktober is dus totaal niet relevantquote:Op zondag 22 oktober 2023 12:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Vind ik wel een beetje makkelijk. Aangekomen voordat Hamas hun aanval begon op 7 oktober (grenzen zijn sinds toen dicht). Die had ook niet kunnen weten dat het zo uit de hand zou lopen.
Ik hoop maar dat jouw naasten nooit in een rood reisgebied komen te wonen waar ze niet weg kunnenquote:Op zondag 22 oktober 2023 12:40 schreef maan_man het volgende:
[..]
Het reisadvies voor Gaza is niet dagen, weken of maanden rood, maar al jaren. Lijkt mij sterk dat ze in die jaren niet weg kon komen.
[..]
Zoals ik hier boven al zei. Het reisadvies is al jaren rood. De datum van 7 oktober is dus totaal niet relevant
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |