Ja, het is net een voetbalteam.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:48 schreef Zorro het volgende:
Wat een verschrikkelijke ploeg dat Engeland
Niet echt, op tweede scherm een beetje aan het surfen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:17 schreef heywoodu het volgende:
Ik vermaak me nog niet echt heel erg
Eens, maar ZAf speelt ook erg matigquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:22 schreef golfer het volgende:
Bah. Wat een kloteploeg met al die velddoelpunten.
Gelukkig zet zuid afrika er try naar try tegenover.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:22 schreef golfer het volgende:
Bah. Wat een kloteploeg met al die velddoelpunten.
Ik agua uit het jaar 2023 (water dus).quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:40 schreef Salina het volgende:
TRY TRY TRY.
Tied voor een drankje trouwens.
Ik drink een Cuvée Clarisse Whisky infused van Wild Weasel/Brouwerij Wilderen.
Cheers.
Eigenlijk vooral Pollardquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:54 schreef H.Vviv het volgende:
De wissels van Zuid-Afrika zorgen voor het verschil
De voorwaartsen hebben het in de tweede helft wel gedaan ja!quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:54 schreef H.Vviv het volgende:
Gaan ze ook doen tegen NZ.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:54 schreef H.Vviv het volgende:
Dan moet het wel een stuk beter dan vandaagquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gaan ze ook doen tegen NZ.
Helaas.
Dat zou niet zo mooi zijnquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:55 schreef Droopie het volgende:
Niet dat ik denk dat ie onpartijdig was
Ja, waren dat geen Impala's?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dit zijn springbokken [ afbeelding ]
De All Blacks maken gehakt van de Bokkenquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gaan ze ook doen tegen NZ.
Helaas.
Nope, springbokken zijn geen impalas, lijken meer op de thompson gazelles van Oost-Afrika. In het verleden waren er kuddes met miljoenen springbokken rond de kalahari in Botswana, Namibia, Zuid-Afrika.quote:
Ik bedoelde op die andere foto waarop jij reageerde.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 23:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Nope, springbokken zijn geen impalas, lijken meer op de thompson gazelles van Oost-Afrika. In het verleden waren er kuddes met miljoenen springbokken rond de kalahari in Botswana, Namibia, Zuid-Afrika.
Ik hoop het.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 23:02 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De All Blacks maken gehakt van de Bokken
Nu niet meer? Allemaal op een bootje naar Europa zeker.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 23:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Nope, springbokken zijn geen impalas, lijken meer op de thompson gazelles van Oost-Afrika. In het verleden waren er kuddes met miljoenen springbokken rond de kalahari in Botswana, Namibia, Zuid-Afrika.
Nee, met die geschroefde horens is Indische antilope.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 23:05 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik bedoelde op die andere foto waarop jij reageerde.
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 23:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Nee, met die geschroefde horens is Indische antilope.
Indische antilope
[ afbeelding ]
Impala
[ afbeelding ]
Springbok
[ afbeelding ]
Die hoorns zijn echt gaaf.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 23:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Indische antilope
[ afbeelding ]
Impala
[ afbeelding ]
Springbok
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 23:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Indische antilope
[ afbeelding ]
Impala
[ afbeelding ]
Springbok
[ afbeelding ]
[..]
Indische antilope
[ afbeelding ]
Impala
[ afbeelding ]
Springbok
[ afbeelding ]
Het is een beetje vloeken in de kerk maar de scrum is echt een gedrocht geworden en wat mij betreft stoppen ze er mee. Stort ie niet 4x achter elkaar in dan wordt er wel een vage penalty gegeven zonder dat de ref eigenlijk goed kan vaststellen wat er fout is gegaan.quote:Op zondag 22 oktober 2023 09:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wel leuk dat iedereen klaagt over Engeland, maar het geen probleem is als er een team wint puur vanwege scrum penalties in de tweede helft. Waarbij die laatste discutabel was.
Blijf het een raar spelletje vinden, oogt zeer onprofessioneel wat eigenlijk niet meer kan als er zoveel geld in om gaat.
Maar het is niet geheel ontoevallig dat dit soort discussies altijd boven komen drijven als Engeland verliest.quote:Op zondag 22 oktober 2023 09:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wel leuk dat iedereen klaagt over Engeland, maar het geen probleem is als er een team wint puur vanwege scrum penalties in de tweede helft. Waarbij die laatste discutabel was.
Blijf het een raar spelletje vinden, oogt zeer onprofessioneel wat eigenlijk niet meer kan als er zoveel geld in om gaat.
De loosehead prop van Engeland zette zijn knie even op de grond, wat inderdaad niet mag. Maar de nummer 3 van ZA leek schuin te scrummen, wat ook niet mag. Al met al dus aardig arbitrair en dan is het maar net wat de ref als eerste ziet (of meent te zien). Al met al was er reden voor ZA om de penalty te krijgen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:33 schreef Middelpunt het volgende:
Fijn dat de Bokke door zijn maar ik begrijp nog steeds niet waarom ze een penalty kregen bij die laatste scrum. Iemand enig idee wat de reden hiervan was?
Erg matig! Wel op tijd terug om wedstrijd te kunnen kijken?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:54 schreef DeeBee het volgende:
Ga zaterdag net voor de finale weer weg uit Nieuw-Zeeland
@DeeBee vliegt natuurlijk gewoon met Qatar Airways met live TV aan boordquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:58 schreef franklop het volgende:
[..]
Erg matig! Wel op tijd terug om wedstrijd te kunnen kijken?
quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:58 schreef franklop het volgende:
[..]
Erg matig! Wel op tijd terug om wedstrijd te kunnen kijken?
Ik vrees dat ik het deels van tv aan boord ga moeten hebben ja, vlucht terug landt pas nadat de wedstrijd al begonnen is.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:01 schreef hhh38 het volgende:
[..]
@:DeeBee vliegt natuurlijk gewoon met Qatar Airways met live TV aan boord
3 weken geleden ook live rugby gekeken bij Turkish Airlines genot
Dagje bijboeken in NZe!quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:27 schreef DeeBee het volgende:
[..]
[..]
Ik vrees dat ik het deels van tv aan boord ga moeten hebben ja, vlucht terug landt pas nadat de wedstrijd al begonnen is.
Het WK Rugby gaat in 2027 (Australië) dus naar 24 landen. Het worden 6 pools van 4 landen, waarbij de nummers 1 en 2 en de vier beste nummers 3 naar de 'round of 16' gaan. De poolronde gaat daarmee dus naar 3 weken (2 minder dan nu). Daarna volgen nog 4 knock-out rondes (eentje extra dan nu). Het WK duurt straks dus 1 week korter dan nu het geval is. In totaal zullen er vanaf 2027 per WK 52 wedstrijden worden gespeeld, 4 meer dan nu het geval is.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:23 schreef borisz het volgende:
De plannen die min of meer bekend waren zijn nu def
https://www.bbc.com/sport/rugby-union/67206691
https://www.rugbyworldcup(...)-and-competitiveness
Kort nachtje gehadquote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:25 schreef Nielsch het volgende:
TIL: Japan ligt op het zuidelijk halfrond.
1999 ook nog, zie mijn post eerder in dit topicquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:12 schreef Nober het volgende:
Zuid-Afrika 1-2 Nieuw-Zeeland
Knockoutfase
1995 F RSA 15-12 (a.e.t.) NZE
2003 QF NZE 29-9 RSA
2015 SF NZE 20-18 RSA
Om de derde plaats doe ik niet aan.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:23 schreef franklop het volgende:
[..]
1999 ook nog, zie mijn post eerder in dit topic
Noem de Falkland eilanden maar een troostprijsquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 21:30 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Voor een wedstrijd die om troostprijzen gaat....
Als je voorwaarts mag passen, is Rugby geen Rugby meerquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 21:41 schreef franklop het volgende:
Stop nou maar met die regel dan. Zeker de 4e try die goedgekeurd wordt dit toernooi
Als je de regel niet handhaaft ookquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 21:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als je voorwaarts mag passen, is Rugby geen Rugby meer
Bedoel je als het een 'mark' is?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 22:24 schreef BE het volgende:
Weet iemand waarom het spel stil ligt als de bal over een weer gevangen wordt en ze eerst weer mogen formeren?
Mijn rugby-kind zegt ‘nieuwe regel maar weet het niet precies.’
Ik heb dat gevoel bij zo'n beetje de helft van de tries, dat zou toch met een chip in de bal te meten moeten zijn?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 21:41 schreef franklop het volgende:
Stop nou maar met die regel dan. Zeker de 4e try die goedgekeurd wordt dit toernooi
Nee, vlgs mij was dit anders.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 22:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Bedoel je als het een 'mark' is?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mark_(rugby)
Idd een Mark. Weet niet vanaf welke leeftijd ze die gebruiken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 22:34 schreef BE het volgende:
[..]
Nee, vlgs mij was dit anders.
De Argentijnen schopten de bal, een Brit ving hem, die schopten hem weer terug, een Argentijn ving hem weer, stak zijn arm omhoog en vervolgens stelden beide teams de lijn weer op voor ze verder gingen.
Of is dat dan een Mark?
Oh wacht, wel dus, binnen de eigen 22 moet dat dan zijn. Ok, dat zal dat het dan wel geweest zijn.
Die regel kennen ze iig niet bij mijn zoon. (Nog? Mss een leeftijdsding.)
Hele onnodige nederlaag inderdaad.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 22:52 schreef franklop het volgende:
Man man man, zoveel slordigheid bij de Argentijnen
Je kan het amper rugby noemen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 22:57 schreef Faraday01 het volgende:
Bah Engeland, hoe lelijk kun je rugbyen
Heel benieuwd nu naar morgen…quote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:20 schreef franklop het volgende:
Goed, ik ben soms van de rare statistieken en vond zelf onderstaand.
Van de 9 gespeelde WK's wist het land dat in de halve finale verloor van de eindwinnaar tot 7 keer toe de bronzen medaille binnen te halen. Elke keer dat het WK in Europa was gebeurde het sowieso.
Statistisch gezien zou Zuid-Afrika wereldkampioen worden als Engeland vrijdag wint en Nieuw-Zeeland wordt dat bij een zege van Argentinië. Dus hup Puma's![]()
1987 - Nieuw-Zeeland 1 - Wales 3e
1991 - Australie 1 - Nieuw-Zeeland 3e
1995 - Zuid-Afrika 1 - Frankrijk 3e
1999 - Australie 1 - Zuid-Afrika 3e
2003 - Engeland 1 - Frankrijk 4e
2007 - Zuid-Afrika 1 - Argentinie 3e
2011 - Nieuw-Zeeland 1- Australië 3e
2015 - Nieuw-Zeeland 1 - Zuid-Afrika 3e
2019 - Zuid-Afrika - Wales 4e
Dat duurt nog maar iets meer dan een uur!quote:
quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 15:10 schreef Nielsch het volgende:
Statistiekje: Zuid Afrika heeft 3 finales gespeeld en 3x gewonnen. Dat wisten we al. Maar in die 3 wedstrijden (260 minuten; 3x80+20 verlenging) hebben ze ook nog nooit een try tegen gekregen.
Was een prima pot. Denk een stuk spannender dan vanavond.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 15:36 schreef Managarm het volgende:
Argentinië - Engeland niet gekeken, vind het voetbal-rugby van Engeland niet leuk om naar te kijken. Wel zin in vanavond, ik hoop op een mooie pot rugby.
Heel verstandig.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:49 schreef golfer het volgende:
En maar door die artiest (Mika) heen lullen.
42 voudig NL internationalquote:
En ik maar denken dat het de nieuwe aanspreekvorm voor Jan Boskamp wasquote:
Ja, om deze mensen te intimideren moet je wel met een betere versie op de proppen komen hoorquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:01 schreef Zorro het volgende:
Die Etzebeth staat erbij van "Is het nou klaar met die flauwekul?"
Als die rugbyers die zo'n haka doen nou massaal hun broekje uit zouden doen, zou de tegenstander daar dan van schrikken denk je?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, om deze mensen te intimideren moet je wel met een betere versie op de proppen komen hoor
Ik denk wél dat ze het niet zouden verwachten.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:09 schreef Salina het volgende:
[..]
Als die rugbyers die zo'n haka doen nou massaal hun broekje uit zouden doen, zou de tegenstander daar dan van schrikken denk je?
Zie nu dat ie ooit ook gerugbyed heeft, wist ik niet. Dan is het wel te verklaren waarom ie er zitquote:
Dit moet gewoon rood zijn.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:38 schreef franklop het volgende:
Zou me niet verbazen als het rood wordt
Kan bijna niet anders toch?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:38 schreef franklop het volgende:
Zou me niet verbazen als het rood wordt
SA is zoveel sterker en nu ook dus nog een man meer.quote:
Aangezien ik nog niet thuis ben: geel of rood voor NZl?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:46 schreef golfer het volgende:
[..]
SA is zoveel sterker en nu ook dus nog een man meer.
Rood.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:47 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Aangezien ik nog niet thuis ben: geel of rood voor NZl?
Zeker terecht, inkomen met schouder tegen het hoofd van Cane.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:49 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Nou dan is het wel gedaan. Terecht?
En wéér problemen in de discipline, gras is groen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:51 schreef franklop het volgende:
Wat een zwakke eerste helft van Nieuw Zeeland zeg. Man man man
Het vroege geel waardoor je het eerste kwartier met een man minder speelt helpt dan niet echtquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:51 schreef franklop het volgende:
Wat een zwakke eerste helft van Nieuw Zeeland zeg. Man man man
Ja, zeker sinds 4 jaar.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:51 schreef WAvanBuren het volgende:
Wel de beste finale sinds heel lang!
Ja het houdt niet overquote:
Nat veld, nat ei.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:21 schreef franklop het volgende:
De hele wedstrijd al die handling errors man man man man
Tja, dat is wel met de meeste dingen zo die bij een partij ergens liggen qua rechten, toch?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Fucking irritant als je geen Ziggo hebt dat dit nergens te zien is. Kutstreams.
Professionele sportersquote:
En twee finalisten die beide niet in de beste vorm ooit zijn. Het niveau is wel eens hoger geweest.quote:
Nou ja, je hoopt dat zo'n grote finale op een paar internationale zenders ook te zien is. BBC ofzo.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, dat is wel met de meeste dingen zo die bij een partij ergens liggen qua rechten, toch?
Voor pak 'm beet handballiefhebbers zit je ook te kutten als je geen Viaplay hebt.
Zet het gewoon aan voor 2mnd… zo duur is het nou ook weer niet…quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Fucking irritant als je geen Ziggo hebt dat dit nergens te zien is. Kutstreams.
Die ontsnapt al voor de tweede keer.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:27 schreef Faraday01 het volgende:
Mag je Etzebeth ook geel voor geven toch?
Etzebeth heeft de onzichtbaarheidsmantel om vandaag.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:27 schreef Faraday01 het volgende:
Mag je Etzebeth ook geel voor geven toch?
Dit is waar.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:31 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat is deze dagen geen criterium
De lineouts waren vroeger ook gewoon een rij spelers zonder die choreografie van tegenwoordig.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:35 schreef franklop het volgende:
Bal recht in de scrum gooien is ook al geen ding meer he
Ik hoop het.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |