Heb me altijd afgevraagd of ze vroeger bij Daf een speciale ontwerper in dienst hadden die er op toe moest zien dat de door hun te bouwen militaire voertuigen er zo un-cool mogelijk uit kwamen te zien. De YP-408 is ook al zo'n gedrochtquote:Op zondag 22 oktober 2023 18:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik kan verder niet heel veel uit dat filmpje halen maar omdat iets oud is wil niet zeggen dat het onbruikbaar is, going strong since 1918:
[ afbeelding ]
En wat te denken van deze:
[ afbeelding ]
Ukraine Is Successfully Using a 140-Year-Old Machine Gun Against Russia
Als het werkt dan werkt het. Als er vreten aangevoerd moet worden boeit het mij geen reet of dat nou met de nieuwste Scania wordt afgeleverd of met de YA-328...
Deze vind ik wel cool!quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heb me altijd afgevraagd of ze vroeger bij Daf een speciale ontwerper in dienst hadden die er op toe moest zien dat de door hun te bouwen militaire voertuigen er zo un-cool mogelijk uit kwamen te zien. De YP-408 is ook al zo'n gedrocht
Hij had het natuurlijk over hoe z'n eten gebracht wordt, niet over wapens.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:51 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik gok dat als je met een scania laat brengen dat een stukken sneller gaat dan met een A Fordje.
Maareh, zonde van al die JSF miljarden. De F16s die met 100den in een woestijn staan te verstoffen voldoen ook volgens onze fok!militair.
Materieel wat gevechtskracht levert zoals tanks, artillerie, fighters, fregatten etc. daar moet je idd niet al teveel mee achter lopen alhoewel een M109 Paladin nog steeds net zo goed bruikbaar is als een PzH2000 bv.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:47 schreef bleiblei het volgende:
Ah, dus als ik het goed begrijp kunnen we Defensie prima de duimschroeven aandraaien en voorzien van ouwe meuk. Want voor jullie maakt het toch niets uit. Als er maar voer aangeleverd wordt![]()
Eenvoud in de productie komt vele malen eerder dan coolness inderdaad.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heb me altijd afgevraagd of ze vroeger bij Daf een speciale ontwerper in dienst hadden die er op toe moest zien dat de door hun te bouwen militaire voertuigen er zo un-cool mogelijk uit kwamen te zien. De YP-408 is ook al zo'n gedrocht
Maakt weinig uit.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:51 schreef bleiblei het volgende:
Ik gok dat als je met een scania laat brengen dat een stukken sneller gaat dan met een A Fordje.
De airframes zijn gewoon op. Daarnaast heb je ook te maken met een stukje stealth eigenschappen/5th gen he. Daarbij de C130 Hercules (transportkist) doet ook nog prima dienst.quote:Maareh, zonde van al die JSF miljarden. De F16s die met 100den in een woestijn staan te verstoffen voldoen ook volgens onze fok!militair.
Liever 40 jaar oud dan bijna 100 jaar oudquote:Op zondag 22 oktober 2023 20:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Materieel wat gevechtskracht levert zoals tanks, artillerie, fighters, fregatten etc. daar moet je idd niet al teveel mee achter lopen alhoewel een M109 Paladin nog steeds net zo goed bruikbaar is als een PzH2000 bv.
Maar een voertuig wat spullen van A naar B moet verplaatsen daar heb ik misschien nog wel liever een 40 jaar oude versie van dan een moderne met allerlei elektronische snufjes die kapot kunnen gaan...
En laten we eerlijk zijn, defensie heeft de afgelopen 30 niks anders gedaan dan met oude meuk werken he. En dat zou nog niet eens zo'n probleem zijn geweest als we er maar genoeg van hadden gehad maar alles is ook nog een keer voor 75% wegbezuinigd, dat is meer het probleem.
Ik zie nu dat de c130 nog wel even mee gaat. Ik had verwacht dat, de NL gebruikte vliegtuigen ouder zouden zijn en hun vervanging aanstaande was, maar we kunnen nog een paar jaar genieten van die dingen lees ik.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maakt weinig uit.
[..]
De airframes zijn gewoon op. Daarnaast heb je ook te maken met een stukje stealth eigenschappen/5th gen he. Daarbij de C130 Hercules (transportkist) doet ook nog prima dienst.
Is in deze het voertuig zo oud of het model? Ik gok dat Russen heel lang door blijven produceren wanneer een model afdoende werkt. Zie bijvoorbeeld de lada.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Liever 40 jaar oud dan bijna 100 jaar oud
Dat je 100 jaar oud spul naar het front brengt zegt wel wat. De vrachtwagens van 40 a 50 jaar oud zijn op?
Zelfs dan update je het uiterlijk. En deze dingen zien er 1920 maffiafilm uit.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:18 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Is in deze het voertuig zo oud of het model? Ik gok dat Russen heel lang door blijven produceren wanneer een model afdoende werkt. Zie bijvoorbeeld de lada.
Het type genoemd in de tweet is geproduceerd tussen 1930 en 1938.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:18 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Is in deze het voertuig zo oud of het model? Ik gok dat Russen heel lang door blijven produceren wanneer een model afdoende werkt. Zie bijvoorbeeld de lada.
Hopelijk schieten ze ook ff een raketje op de brugquote:
Ja inderdaad, die aa gaat het niet voor op, maar zo’n 51 kan dus zomaar enigszins meevallen qua leeftijd.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het type genoemd in de tweet is geproduceerd tussen 1930 en 1938.
En ja. We hebben in Oekraïne ook oude modellen vrachtwagens gezien die nog in de jaren '70 zijn gemaakt.
Zoals deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De GAZ-51. Ontworpen tussen 1937-1939 en in productie tot 1975.
Bij ons niet anders.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:29 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ja inderdaad, die aa gaat het niet voor op, maar zo’n 51 kan dus zomaar enigszins meevallen qua leeftijd.
Snap ook goed wat achja zegt. Als die meuk je voorraden levert en makkelijk is in het onderhoud dan voldoet hij gewoon natuurlijk. En als de Russen het gelach uit het westen al kunnen horen zal men er ondertussen niet meer op letten na bijna 2 jaar oorlog.
Worden binnenkort vervangen door C-390. Contract is al getekend.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:17 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik zie nu dat de c130 nog wel even mee gaat. Ik had verwacht dat, de NL gebruikte vliegtuigen ouder zouden zijn en hun vervanging aanstaande was, maar we kunnen nog een paar jaar genieten van die dingen lees ik.
Verdorie, wij als burgers betalen ervoor, dan wil ik ook mooie vliegtuigen zien vliegen als de c130..quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:42 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Bij ons niet anders.
M2 .50s zijn meer dan 100 jaar oud qua model. Chinooks eerste ontwerp komt uit 1957.
Gelul voor zolderkamerautistjes met een rugzakje is het.
[..]
Worden binnenkort vervangen door C-390. Contract is al getekend.
De stuurknuppel in een F-16 beweegt niet; de druk die je er op uitoefent bepaalt de "stuuruitslag".quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het scheelt als je al kunt vliegen natuurlijk.
In een MIG-29 met hydraulische besturing.moet je echt opletten hoe hard je aan de stuurknuppel trekt. Die toestellen zijn moeilijker te vliegen dan een F16 met fly-by-wire. Ik zie ze over een maandje of twee/drie wel worden ingezet.
De F-16 heeft geen stuurknuppel.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:57 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De stuurknuppel in een F-16 beweegt niet; de druk die je er op uitoefent bepaalt de "stuuruitslag".
Het schijnt dat ze die Gaz AA's tot in de (vroege) jaren '50 geproduceerd hebben.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:18 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Initieel wel is later aangepast naar uitslag. Voor zover ik weet kan dat door de vlieger ook ingesteld worden. Wel of geen uitslag.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:57 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De stuurknuppel in een F-16 beweegt niet; de druk die je er op uitoefent bepaalt de "stuuruitslag".
Jawel hoor:quote:
Of bij een MIG-29.quote:Op zondag 22 oktober 2023 21:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet als zo'n Spitfire pook tussen de benen idd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |