zou niet de eerste keer zijn, op een gegeven moment zijn de doelen de ze vanuit de lucht kunnen raken opquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk steeds meer vraagtekens bij een echt grondoffensief nu, als je die beelden ziet uit Noord-Gaza zijn daar nog zoveel mensen nu. En dan met grondtroepen daar naar binnen gaan? Vanuit zoveel flats kunnen ze op je gaan schieten...
Ja, en zoveel flats krijgen dan een granaat retour door het raamkozijn. Best kut als je niet weg hebt kunnen komen en je buurman op ze staat te schieten.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk steeds meer vraagtekens bij een echt grondoffensief nu, als je die beelden ziet uit Noord-Gaza zijn daar nog zoveel mensen nu. En dan met grondtroepen daar naar binnen gaan? Vanuit zoveel flats kunnen ze op je gaan schieten...
Maar alleen in kleine dorpen hebben ze nog invloed. Goed, daar beheersen ze ongeveer alles, maar dat zijn dan ook wel de uitzonderingsdorpjes.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zeker dat die er nog zijn.... helaas ervaring mee. Ze plegen geen geweld meer, maar ze zijn er nog steeds.
Jij hebt nog de illusie dat die flats er nog staan als er grondtroepen aan te pas komenquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, die gaat er echt wel komen. Israël heeft ook niet zo heel veel andere opties als Hamas niet op eens aan de onderhandelingstafel aanschuift.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar jij kan daar verder geen bewijs voor aanleveren.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het door heb, maar ik beargumenteer dus juist dat zij blijven hangen in dat zwart-wit denken. Ik zeg nergens dat je automatisch pro A bent als je anti B bent.
Ik zet mijn vraagtekens bij voorlopig als in de komende dagen tenminste. Anders gaat dat aan beide kanten echt lelijk worden.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, die gaat er echt wel komen. Israël heeft ook niet zo heel veel andere opties als Hamas niet op eens aan de onderhandelingstafel aanschuift.
het is al decennia echt lelijk aan beide kantenquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zet mijn vraagtekens bij voorlopig als in de komende dagen tenminste. Anders gaat dat aan beide kanten echt lelijk worden.
Er was een één of andere motie waarbij de status van Hamas als terroristische organisatie nog werd benadrukt en Israel steun kreeg in het conflict met Hamas. Om te beginnen stemde de meest radicale partij (Bij1) tegen die motie, en GL trok later hun keutel in omdat hun leden daar toch niet erg blij mee waren. Noem één reden om tegen een dergelijke motie te stemmen anders dan de status quo willen behouden.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar jij kan daar verder geen bewijs voor aanleveren.
Ja Moslims moeten ook onder beveiliging van agenten hun hobby's beoefenen.quote:Amsterdamse zaalvoetballers spelen met agenten erbij
De zaalvoetballers van sportvereniging Maccabi in Amsterdam durven niet te spelen zonder agenten erbij. Net als moslims voelen ook Joden zich onveiliger in Nederland sinds de oorlog tussen Israël en Hamas.
Als je de inhoud van die motie kent kan je er pas antwoord op geven. Een titel alleen zegt niks.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er was een één of andere motie waarbij de status van Hamas als terroristische organisatie nog werd benadrukt en Israel steun kreeg in het conflict met Hamas. Om te beginnen stemde de meest radicale partij (Bij1) tegen die motie, en GL trok later hun keutel in omdat hun leden daar toch niet erg blij mee waren. Noem één reden om tegen een dergelijke motie te stemmen anders dan de status quo willen behouden.
Misschien omdat ze Hamas wel als terroristische organisatie willen aanmerken maar tegelijk niet Israel steunen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er was een één of andere motie waarbij de status van Hamas als terroristische organisatie nog werd benadrukt en Israel steun kreeg in het conflict met Hamas. Om te beginnen stemde de meest radicale partij (Bij1) tegen die motie, en GL trok later hun keutel in omdat hun leden daar toch niet erg blij mee waren. Noem één reden om tegen een dergelijke motie te stemmen anders dan de status quo willen behouden.
Alleen deze oorlog is totaal niet symmetrisch. Al willen ze dat ons wel doen geloven.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is al decennia echt lelijk aan beide kanten
Klopt, ze zullen vast niet de enige zijnquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh nee, die zie je niet voor Israël demonstreren. Maar reken maar dat er een boel onderbuikjes zijn gaan borrelen bij de beelden uit Den Haag, Londen, Berlijn.
Misschien lees ik het verkeerd maar Hamas probeert al veel langer aan de onderhandelingstafel met Israël te komen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:50 schreef Nattekat het volgende:
Nee, die gaat er echt wel komen. Israël heeft ook niet zo heel veel andere opties als Hamas niet op eens aan de onderhandelingstafel aanschuift.
Het werd eens tijdquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:53 schreef bitterbal het volgende:
Israëlisch leger wil aanvallen Gaza opvoeren
Het Israëlisch leger is van plan de aanvallen op de Gazastrook vanavond nog op te voeren, ter voorbereiding op "de volgende fase" van de oorlog, zegt een woordvoerder van het leger bij persbureau Reuters.
Hem werd gevraagd naar het verwachte grondoffensief, waarop hij antwoordde dat het leger de aanvallen "gaat opvoeren", zodat om "de dreiging voor onze strijdkrachten in de volgende fase van de oorlog worden beperkt".
Hij riep inwoners van Gaza-Stad nogmaals op om naar het zuiden van de Gazastrook te gaan. Die reis is echter gevaarlijk, en ook in het zuiden van de Gazastrook worden luchtaanvallen uitgevoerd. Bovendien kunnen sommige mensen die bijvoorbeeld ouder of gewond zijn, niet weg.
https://nos.nl/collectie/(...)ldwijd-demonstraties
er kan vast nog wel iets kapot ja
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Misschien omdat ze Hamas wel als terroristische organisatie willen aanmerken maar tegelijk niet Israel steunen.
Is dat mogelijk?
Hun ingetrokken steun impliceert in geen enkel geval dat ze nu pro-Hamas zijn.
quote:Op het verkiezingscongres afgelopen weekeinde lieten kritische leden ook al van zich horen. Zij maakten bezwaar tegen de felle reacties van lijsttrekker Frans Timmermans en huidig fractievoorzitter Jesse Klaver op de aanval van Hamas op Israël.
niemand wil je dat doen gelovenquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Alleen deze oorlog is totaal niet symmetrisch. Al willen ze dat ons wel doen geloven.²
Zeker maar onderhandelen doen ze daar niet.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:56 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Misschien lees ik het verkeerd maar Hamas probeert al veel langer aan de onderhandelingstafel met Israël te komen.
ja dat is idd het belangrijkste in dat artikelquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:56 schreef Tekaschi het volgende:
De NOS
[..]
Ja Moslims moeten ook onder beveiliging van agenten hun hobby's beoefenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |