Hmm ik ben toch bang dat het een 2e afghanistan wordt als de VS daar gaat vechten. Afghanistan had ook alleen wat haatbaarden met pickup trucks en toch kon de VS er in 20 jaar weinig aan veranderen. Hezbollah zit ook in een bergachtig gebied met honderden grotten en tunnels.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
Hezbollah vs twee Amerikaanse vliegdekschepen?
Klopt, ze hadden inderdaad wat harder op moeten treden.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 13:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dit is gewoon slecht politiewerk.
Er wordt in Nederlandse media toch vrij uitvoerig gesproken over de mate waarin Hamas is verweven in de samenleving. Dit is onzinnige stemmingmakerij.quote:
Isral heeft aangegeven geen interesse te hebben in een permanente bezetting van Gaza, en ook Isralirs op het internet beamen dat de zittende macht weliswaar extreem is, maar niet zo extreem. Dit soort onderbuik rotzooi voegt niets toe aan het debat.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 13:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is gelukkig bij lange na niet de zittende macht hier, daar wel.
Ze worden gewoon heel netjes richting de uitgang begeleidt zodat ze de openbare orde niet verder kunnen verstorenquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 13:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik niet.
We mogen in Nederland heel erg blij zijn met een grotendeels professionele politiemacht die weliswaar geweld kan gebruiken en gebruikt, maar die normaal gesproken de-escalerend optreedt. Dit soort beelden helpt niet. Daar wordt echt niks beter van. Ook onze eigen samenleving niet.
Dit is gewoon slecht politiewerk. Dat hoort niet in een beschaafd land.
Wat hadden ze daar uiteindelijk mee bereikt dan?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 13:18 schreef Haags het volgende:
[..]
Klopt, ze hadden inderdaad wat harder op moeten treden.
Zijn uiteindelijk ook gewoon orthodoxe extremistische gekkies. De enige reden dat ze geen trek hebben in een permanente bezetting van Gaza is omdat dat zelfmoord is.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 13:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Isral heeft aangegeven geen interesse te hebben in een permanente bezetting van Gaza, en ook Isralirs op het internet beamen dat de zittende macht weliswaar extreem is, maar niet zo extreem. Dit soort onderbuik rotzooi voegt niets toe aan het debat.
Er werd gesuggereerd dat vele Isralirs genocide willen zienquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 13:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Zijn uiteindelijk ook gewoon orthodoxe extremistische gekkies. De enige reden dat ze geen trek hebben in een permanente bezetting van Gaza is omdat dat zelfmoord is.
Turkije heeft 3 dagen nationale rouw afgekondigd voor de burgerslachtoffers van het Isralische bombardement op het ziekenhuis in Gaza.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 13:08 schreef marsan het volgende:
[..]
Zelfde met erdogan? Ook nog iets gemeld?
20 jaar is ook wel extreem kort om situaties te doen veranderen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 13:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hmm ik ben toch bang dat het een 2e afghanistan wordt als de VS daar gaat vechten. Afghanistan had ook alleen wat haatbaarden met pickup trucks en toch kon de VS er in 20 jaar weinig aan veranderen. Hezbollah zit ook in een bergachtig gebied met honderden grotten en tunnels.
Het doel van Hezbollah zal ook nooit zijn om te winnen van de VS (of zelfs Israel) maar ze kunnen wel het (geo)politieke landschap veranderen als het weer iets is wat jaren doorgaat.
Wow!quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 13:17 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Verbaast me niets als vrijwel alle westerse leiders zich hypocriet opstellen en achter de oorlogsmisdaden van Isral staan.
Ja dat zegt genoeg idd.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 13:22 schreef HiZ het volgende:
[..]
Turkije heeft 3 dagen nationale rouw afgekondigd voor de burgerslachtoffers van het Isralische bombardement op het ziekenhuis in Gaza.
Uiteindelijk is dat een hele slechte zet geweest.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 13:22 schreef HiZ het volgende:
[..]
Turkije heeft 3 dagen nationale rouw afgekondigd voor de burgerslachtoffers van het Isralische bombardement op het ziekenhuis in Gaza.
de kans dat de VS daar aan land gaan om in Libanon te nation builden lijkt me ook vrij kleinquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 13:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hmm ik ben toch bang dat het een 2e afghanistan wordt als de VS daar gaat vechten. Afghanistan had ook alleen wat haatbaarden met pickup trucks en toch kon de VS er in 20 jaar weinig aan veranderen. Hezbollah zit ook in een bergachtig gebied met honderden grotten en tunnels.
Het doel van Hezbollah zal ook nooit zijn om te winnen van de VS (of zelfs Israel) maar ze kunnen wel het (geo)politieke landschap veranderen als het weer iets is wat jaren doorgaat.
Voor Libanon zou het mogelijk een zegen zijn als Hezbollah aan de oorlog gaat deelnemen. Dan is er een kans dat deze worden gedecimeerd en uiteindelijk hun macht kwijtraken. Het is in feite een staat binnen een staat. Veel Libanezen hebben dan ook helemaal niks met Hezbollah.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 13:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
de kans dat de VS daar aan land gaan om in Libanon te nation builden lijkt me ook vrij klein
die bombarderen Hezbollah gewoon de moeder en laten het verder aan de Libanezen over
doe maar niet. Daar zit nagenoeg niemand op te wachten.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 13:26 schreef Werkperd het volgende:
Er zijn ook veel artikelen geschreven over hoe kinderen op scholen in Isral gendoctrineerd worden. Zal ze plaatsen zodra ik ze vind.
Leuk, wat nu?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 13:26 schreef Werkperd het volgende:
Het filmpje is best oud maar om maar een klein indrukje te geven hoe haatvol Isralische kinderen van jongs af aan gendoctrineerd worden zodat zij niet alleen tegenover de moslims maar juist ook tegenover de christenen zich vijandig opstellen:
[ twitter ]
Er zijn ook veel artikelen geschreven over hoe kinderen op scholen in Isral gendoctrineerd worden. Zal ze plaatsen zodra ik ze vind.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |